Forum

Stara ulica, nowy tramwaj, czyli to tylko testy

zdjęcie
Stara ulica, nowy tramwaj, czyli to tylko testy
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Stara ulica, nowy tramwaj, czyli to tylko testy

wysłane przez ja (gość)

on był tylko na testach??czy go kupili tylko pozniej oddali bo był awaryjny??
ja napisał(a):

> on był tylko na testach??czy go kupili tylko pozniej oddali > bo był awaryjny??

błahahaha, ciekawe za co?? Chyba, że był to prezent. On był za drogi, że producent dał Go w prezencie

--- Teraz polubiłem 105N 1039''+1040''', pomimo wieku...
Gryf na niskopodłogowcu

wysłane przez Piotr

Bella napisał(a):

> błahahaha, ciekawe za co?? Chyba, że był to prezent. On był za > drogi, że producent dał Go w prezencie

Ale zobacz, że na tramwaju znajduje się nasz szczeciński gryf :> Hmmm może nie mieli ochoty oddawać niskopodłogowca? :>
ja napisał(a):

> on był tylko na testach??

Testy, a raczej prezentacja, w związku z planami kupna przez Szczecin, Poznań i Wrocław nowych tramwajów (razem miało wejść taniej, bo dużo, po kilkanaście sztuk dla każdego miasta). Ale wszystko padło, Poznań ma rozladujące się Combino (połowa stoi w Niemczech), Wrocław brzydkie kartofle, a Szczecin lodówki z tyłkiem pawiana.

--- Mareczek

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
mareczek napisał(a):

> Wrocław brzydkie kartofle

Wrocław oidp zaraz będzie miał Skody.

> a Szczecin lodówki z tyłkiem pawiana.

No bulwy i tak miały być kupione.
mkubien napisał(a):

> mareczek napisał(a):

> > Wrocław brzydkie kartofle > > Wrocław oidp zaraz będzie miał Skody.

Fakt, a u nas nic :( A nie, przepraszam, bedziemy mieli cale 2 zmodernizowane sklady!

> > a Szczecin lodówki z tyłkiem pawiana. > > No bulwy i tak miały być kupione.

Szok, az tacy bogaci bylismy? Tylko widze, ze bulwy kupione, a niskopodlogowce juz nie (z reszta i tak by juz byly zlomami).

--- Mareczek

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
mareczek napisał(a):

> Poznań ma rozladujące się Combino (połowa stoi > w Niemczech)

Chyba już jeżdzą, coś tam ostatnio piali że porozumienie osiągnięto.
TCT napisał(a):

> mareczek napisał(a):

> > Poznań ma rozladujące się Combino (połowa stoi > > w Niemczech) > > Chyba już jeżdzą, coś tam ostatnio piali że porozumienie > osiągnięto.

Jeżdżą, jeżdżą, ale kolejne wagony idą do naprawy w związku z wadą konstrukcyjną, więc nadal na mieście nie będzie kompletu.

--- Mareczek

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Re: Stara ulica, nowy tramwaj, czyli to tylko testy

wysłane przez Andrzej (gość)

ja napisał(a):

> on był tylko na testach??czy go kupili tylko pozniej oddali > bo był awaryjny?? Ten wóz dostał ten numerek 783 tak "pro-forma" bo miasto i MZK bardzo chciało ten model. Miało być razem 12 sztuk, po 4 w latach 2002,2003,2004, wszystko na linię 8. Wyszło wielkie nic ! Szkoda.
Andrzej napisał(a):

> Ten wóz dostał ten numerek 783 tak "pro-forma" bo miasto i > MZK bardzo chciało ten model.

Akurat nie zgadłeś. Numer 783 został nadany z tego powodu, że wagon ten jako jedyny jeździł na planowych brygadach linii 7 i 8. Pozostałe testery kursowały pozaplanowo.

--- Bykom stop! http://www.bykom-stop.avx.pl/
Re: Stara ulica, nowy tramwaj, czyli to tylko test

wysłane przez Andrzej (gość)

> Akurat nie zgadłeś. Numer 783 został nadany z tego powodu, że > wagon ten jako jedyny jeździł na planowych brygadach linii 7 i 8. > Pozostałe testery kursowały pozaplanowo.

Na tyle się wyróżniał, że nie musiał mieć numerka. Jeżeli zepsułby się to dyspozytor nawet bez numerka wiedziałby jaki wóz uległ uszkodzeniu. To oznaczenie to interesujące urozmaicenie w stosunku do pozostałych wozów testowanych.
Re: Stara ulica, nowy tramwaj, czyli to tylko test

wysłane przez Kriz8 (gość)

> Na tyle się wyróżniał, że nie musiał mieć numerka. Jeżeli zepsułby > się to dyspozytor nawet bez numerka wiedziałby jaki wóz uległ > uszkodzeniu. To oznaczenie to interesujące urozmaicenie w stosunku > do pozostałych wozów testowanych.

Testy tego wagonu trwały coś około miesiąca, i to jak mkubien napisał na planowych brygadach, więc dlatego dostał numer. Inne testery raptem po kilka dni jeździły po Szczecinie. A co do wyróżniania się to równie dobrze mogliby nie oznaczać #2650 ze SPADu, w końcu on też się wyróżnia i jest jeden egzemplarz tego modelu.
Andrzej napisał(a):

> Na tyle się wyróżniał, że nie musiał mieć numerka.

Czy aby przypadkiem tabor liniowy nie musi wg przepisów posiadać numeru? Nie jestem pewien, czy wagon ten nie został nawet tymczasowo wciągnięty na stan MZK.

--- Bykom stop! http://www.bykom-stop.avx.pl/
> Czy aby przypadkiem tabor liniowy nie musi wg przepisów posiadać > numeru? Nie jestem pewien, czy wagon ten nie został nawet tymczasowo > wciągnięty na stan MZK.

Ano został wciągnięty na stan MZK:) Z tego co pamiętam, to jeździł przez miesiąc (i został wciągnięty przez to na stan) jako rekompensata Alstomu za zwłokę w dostawie bulw... Sam wtedy byłem tym faktem zdziwiony, bo to był jedyny z testerów, w którym trzeba było normalnie kasować bilety;) Pzdr PS. Jeżeli się mylę (pamięć bywa zawodna), to proszę o poprawę mojej pamięci;)

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]
Re: Stara ulica, nowy tramwaj, czyli to tylko test

wysłane przez kajetansz (gość)

techno napisał(a):

> Z tego co pamiętam, to jeździł przez miesiąc (i został wciągnięty przez > to na stan) jako rekompensata Alstomu za zwłokę w dostawie bulw... Sam > wtedy byłem tym faktem zdziwiony, bo to był jedyny z testerów, w którym > trzeba było normalnie kasować bilety;)

nie był testerem tylko rekompensatą i tile.
techno napisał(a):

> Z tego co pamiętam, to jeździł przez miesiąc (i został wciągnięty przez > to na stan) jako rekompensata Alstomu za zwłokę w dostawie bulw... Sam > wtedy byłem tym faktem zdziwiony, bo to był jedyny z testerów, w którym > trzeba było normalnie kasować bilety;)

No a PKT go nie chciało za bardzo odebrać, bo w czasie jazdy próbnej w Bytomiu się dość mocno potłukł :>
Ceny

wysłane przez vojciech

Czy wiecie może ile obecnie kosztuje taki tramwaj?
Re: Ceny

wysłane przez Piotr

vojciech napisał(a):

> Czy wiecie może ile obecnie kosztuje taki tramwaj?

O ile jeszcze takie robia, bo może sie okazać, że to już przestarzała technologia :). No i żeby hamulce były sprawne, bo gdańskie wynalazki (podobnego typu?) mają z tym kłopoty ;). Zresztą nam i tak nie grozi niska podłoga :(.
Re: Ceny

wysłane przez mmm

Piotr napisał(a):

> vojciech napisał(a):

> > Czy wiecie może ile obecnie kosztuje taki tramwaj? > O ile jeszcze takie robia, bo może sie okazać, że to już > przestarzała technologia :)

A bulwy też nam zrobią. Jak będzie zamównie to może by się dało. . Zreszą cena zalezy od liczby zamawianych egzemplarzy
Re: Ceny

wysłane przez DamTram (gość)

mmm napisał(a):

> A bulwy też nam zrobią. Jak będzie zamównie to może by się dało. > . Zreszą cena zalezy od liczby zamawianych egzemplarzy

Bulwy? raczej nie pewnie cegielskiemu przyjdzie zaszczyt je montowa :D bo w konstalu za drogo (chyba ze to nie chodzi o te doczepy)
Re: Ceny

wysłane przez Andrzej (gość)

vojciech napisał(a):

> Czy wiecie może ile obecnie kosztuje taki tramwaj?

W roku 2001 kosztował 5,5 mln zł. Ten typ wzięły tylko Katowice, więcej nie sprzedawano. Trudno określić ile kosztowałby dziś - biorąc pod uwagę podobną relację euro/złoty ~ 3,8 zł/1 Euro przypuszczam, że cena niewiele by się różniła.
Niskopodłogowiec

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Kupno takiego tramwaju ułatwiłoby przemieszczanie się ludziom starszym (głownie rejon cmentarza). Tylko, że taki "Karlik" by się rozwalał na naszych torach...
Re: Niskopodłogowiec

wysłane przez Mario ?

Maciek napisał(a):

> Kupno takiego tramwaju ułatwiłoby przemieszczanie się ludziom > starszym (głownie rejon cmentarza). Tylko, że taki "Karlik" > by się rozwalał na naszych torach...

Wytłumasz to naszym włodarzom, bo my o tym doskonale wiemy :-) Oczywiście, ale nie tylko dla starszych, bo na świecie istnieją też osoby niepełnosprawni jeżdzących na wóżkach

--- Teraz polubiłem 105N 1039''+1040''', pomimo wieku...
Re: Niskopodłogowiec

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Bella napisał(a):

> Wytłumasz to naszym włodarzom, bo my o tym doskonale wiemy :-) > Oczywiście, ale nie tylko dla starszych, bo na świecie istnieją > też osoby niepełnosprawni jeżdzących na wóżkach

No i oczywiście raj dla MKM`ów :) Ciekawe pierwszego niskopodłogowca doczekamy sie do 2010 roku, bo ja wątpie.
Re: Niskopodłogowiec

wysłane przez Piotr

Maciek napisał(a):

> No i oczywiście raj dla MKM`ów :) Ciekawe pierwszego > niskopodłogowca doczekamy sie do 2010 roku, bo ja wątpie.

a według mnie jest szansa na może 2-4szt do 2010r. :). Zbliżają się wyboru do samorządów i może rzucą jakiś tramwaj w ramach "kiełbasy" ;)...Władza się zmienia, a tramwaje pozostają przez kilkadziesiąt lat :DDD.
Re: Niskopodłogowiec

wysłane przez konjo 4

Maciek napisał(a):

> Kupno takiego tramwaju ułatwiłoby przemieszczanie się ludziom > starszym (głownie rejon cmentarza).

Szczególnie jakby to był jeden egzemplarz w wersji pokazowej tak jak było z 2650. Tak ułatwiał poruszanie się niepełnosprawnym, że musieli zgadywać co też przyszło na myśl dyspozytorowi. Niskie pojazdy: tak, polityka kupmy coś do czego nie dorastamy, aby się pokazać: nie!

--- It's a critical solution.

So never mind the darkness.