Forum
Przetarg w marcu, nowe tramwaje dopiero za rok
wysłane przez
wojtazz
41
wysłane przez LLUZNIAK
> No taaaak, 105N 2k, bo po co coś nowocześniejszego kupić :/ > Smutne to, że dalej nie będzie niskopodłogowych tramów...
1. Chciałem zauważyć, że informacja o tym jakie tramwaje kupi Szczecin jest radosną tfórczosićom pana Rabendy. 2. Jak już to nie tramów, a doczep do bulw :)
--- I wish I were...
wysłane przez
wojtazz
41
> wojtazz napisał(a):
> > No taaaak, 105N 2k, bo po co coś nowocześniejszego kupić :/ > > Smutne to, że dalej nie będzie niskopodłogowych tramów... > > 1. Chciałem zauważyć, że informacja o tym jakie tramwaje kupi > Szczecin jest radosną tfórczosićom pana Rabendy.
No to zmienia postać rzeczy :P Z niecierpliwością czekam na wręczenie temu Panu odpowiedniego dyplomu z uwagi na zwycięstwo, w którejś tam kategorii Plebiscytu :))
wysłane przez LLUZNIAK
Należałoby tu jeszcze zaznaczyć, że bynajmniej nie jest to kategoria pozytywna ;)
--- I wish I were...
wysłane przez torwid (gość)
> No taaaak, 105N 2k, bo po co coś nowocześniejszego kupić :/ > Smutne to, że dalej nie będzie niskopodłogowych tramów...
Po raz kolejny pozwolę sobie przypomnieć, że ten projekt, finansowany ze środków ZPORR powstawał chyba ze 2 lata temu. Wtedy zapisano, że ma to być 6 doczep do wagonów 105N2k (producent nie ma znaczenia i nazywać też się mogą dowolnie, mają po prostu dostać homologację na jazdę jako doczepy do 105N2k i tyle). To, że cały projekt się ślimaczy, nie jest ani winą MZK ani miasta. Gdyby nie wybory i zmiana wojewody, wnioski byłyby podpisane przynajmniej pół roku temu i być może bylibyśmy już po przetargu. Ale wtedy też nie można by było zmienić nic we wniosku, zaakceptowanym przez kilka zespołów i paneli. Skoro zaczęlismy sie starać o kasę z UE na doczepy do bulw, nie można naglke marudzić o niskopodłogowcach. Nie wiem więc, czemu z uporem maniak pojawiają się teksty w stylu "czemu nie niskopodłogowce" gdy co kilka tygodni temat pieniędzy i czekania na przetarg powraca. Chcemy niskopodłogowce? OK. Tym bardziej jeśli jakims cudem znajdzie się źródło finansowania. Ale nie z kasy ZPORR, bo na to już dawno nie ma szans. I spróbujcie to zapamiętać bo każdy kolejny wątek na ten temat staje się do poprzedniego podobny, a i tak nie ma to sensu.
wysłane przez Andrzej (gość)
wysłane przez
jas59
?
> Zakup i remont torowiska na miarę 400 tysięcznego miasta ! > To wszystko na co nas stać.
Remont 180 metrów toru (należy się z tego cieszyć) jest kontynuacją budowy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju biegnącego ze Słonecznego na Gumieńce. Widać to na przykładzie przebudowy jakiś czas temu ulicy Wyszyńskiego, wybudowania osobnego wiaduktu i mostu od Basenu Górniczego w stronę Słonecznego oraz w tamtym roku ulicy Krzywoustego. Małymi kroczkami może przebuduję lub wyremontuje się wszystkie torowiska w mieście przygotowując je do tramwajów niskopodłogowych. Wiem, że to będzie trwało bardzo długo, ale każdy widzi jakie są warunki rozwoju naszego miasta i KM. Stać byłoby nas na wiele ale są tu potrzebne odpowiednie finanse.
cogito ergo sum
wysłane przez LLUZNIAK
Niestety obawiam się, że jak już wyremontują / wybudują ostatni kawałek to większa część torowiska bedzie w takim stanie, że nikt rozsądny nie puści tam LF'a i znów zaczną się gadki, że kupujemy tramy HF bo 1. są tańsze 2. LF'y by się rozwaliły :) To jest błędne koło :D
--- I wish I were...
wysłane przez
jas59
?
> Niestety obawiam się, że jak już wyremontują / wybudują ostatni > kawałek to większa część torowiska bedzie w takim stanie, że...
Ojej czarno to widzisz. Chciałem pokazać tylko częśc większej całości. I w ten sposób moje marzenia legły w gruzach.
cogito ergo sum
wysłane przez LLUZNIAK
Przepraszam ;) Nie chciałem burzyć twoich marzeń ;)
wysłane przez Andrzej (gość)
wysłane przez
Mareczek
1
> Piszą, że koszt remontu 180 m toru nie przekroczy 1 mln zł. > Z tego co wiem koszt remontu 1000 m toru w innych miastach > wynosi między 2,5-3 mln zł. Wobec tego koszt remontu 180 m > toru metodą klasyczną winien wynosić 450-540 tys zł. > Coś tu nie gra !!! > Na coś co kosztuje przeciętnie około 500 tys zł przeznaczono > 1 mln zł.
Nie wiem co moze byc wliczone w koszt jednego 1 km toru wg "standardowych" wyliczen, ale raczej nie wlicza sie:
a) kosztu wynajecia podbijarki z ZNI Stargard wraz z udostepnieniem, dowiezieniem, rozladowaniem, praca, zaladowaniem i zawiezieniem
b) kosztow uruchomienia komunikacji zastepczej na remontowanym odcinku,
a powyzsze punkty sa pewnie wliczone w koszt tego odcinka.
--- Mareczek
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wysłane przez
MQ
0
> a powyzsze punkty sa pewnie wliczone w koszt tego odcinka.
Może być też tak, że Andrzej mówi o koszcie budowy kilometra toru pojedynczego, a Wybiórcza - toru podwójnego.