Forum

NG272 zaliczony, czyli wpisujemy swoje wrażenia

wysłane przez konjo  4

Po dłuższym polowaniu udało mi się w końcu dopaść NG272 2203 na linii D. Pozostaje jeszcze 8 innych MANów, którymi nie jechałem tak więc odniose swoje uwagi do w/w egzemplarza. 1. Silnik - powiem szczerze, że myślałem, że wypadnie gorzej - po pierwsze seria D0826 nieodparcie kojarzy mi się z solówkami, a po drugie 270 KM dla przegubu kontra 260 dla solowego NL202/262 nie nastrajało optymistycznie. Jak się okazało po bliższym kontakcie z "nowym" MANem jazda okazała się dość dynamiczna. Autobus rusza i wchodzi na kolejne biegi całkiem przyjemnie. Pewnie zaraz odezwą się głosy, że do dynamiki Volvo z ZF-em i prędkości tych z Voithem mu daleko, ale co tam nie jest źle. Z danych technicznych które otrzymałem wynika, że prędkość max. tego pojazdu to 78 km/h. 2. Natężenie hałasu - cóż jako pasażer który traktuje jazdę troszkę inaczej, wlazłem oczywiście do tyłu. Muszę powiedzieć, że nie jest źle, chociaż wolałbym silnik D2865 a' la Berlińczyk, wydaje zdecydowanie lepsze tony niźli ten na pokładzie NG272. Moje subiektywne odczucie to wrażenie, że w Berlińczyku jest ciszej. Prosiłbym żeby ktoś się odniósł, szczególnie osoby które od lat korzystają z MANów SPPK. 3. Pewna nieprzyjemna cecha: nie wiem czy to dotyczy tylko egzemplarza 2203, ale jest to bardzo nieciekawa cecha. Otóż kiedy pojazd się zatrzymuje to przyczepa wpada w głośną i wyraźną wibracje. Niestety nie wiem czy dotyczy to całego autobusu czy tylko sekcji B, bo nie chciało mi się w tłumie spacerować. ;) Fakt faktem jest, że dolegliwość ustępuje po ruszeniu, nie mniej lekko drażni. 4. Trzy drzwi, nie mogę odnieść się do wyników badań na B, nawet do własnych obserwacji na tego typu linii, odniosę się do wspomagającego D którym jechałem. Problemów większych nie było i wieszczona katastrofa nie nastąpiła. Układ wywołuje małą sensacje i pytania w stylu: czy tu nie powinno być drzwi? :) 5. Skrzynia biegów - nie wiem jak w danym egzemplarzu, ponieważ teoretycznie mają to być te same skrzynie we wszystkich NG272, ale różnorodność miast z jakich dotarły może kryć niespodzianki. Podobno jest Voith D 854.2 4 biegi - (nie wiem czy to do końca prawda, ale mają być też w którychś 5 biegowe). Dynamika niezła, na linie zwykłe będą idealne, obstawiam, że na pośpiechy kierowcy będą woleli Volvo. Przydało by się jeszcze jedno przełożenie, bo przy maksymalnej prędkości pojazd sprawia wrażenie lekko żyłowanego, no ale darowanemu koniowi... 6. Zawieszenie i przegub - technikiem nie jestem, ale pozytywne zaskoczenie, nic nie piszczy, nie stuka, przy jeździe po naszych drogach nie ma wrażenia, że wnętrzności mogą się w człowieku poprzestawiać ;) jest ok, to tyle subiektywnej oceny z krótkiej pierwszej jazdy. Muszę przejechać się kilka razy różnymi egzemplarzami, żeby wyrobić sobie konkretniejsze zdanie. Jedno jest dla mnie pewne, jeżeli można by zastąpić takimi MANami wszystkie Ikarusy to jestem jak najbardziej za, bez sentymentów... Jednym słowem, dobry zakup.

--- I never wanna leave this place.

So never mind the darkness.
NG272 zaliczony, czyli wpisujemy swoje wrażenia · 18 lat temu · konjo