Forum

MZK chce połączenia z SPPK

Dyrekcja MZK w Szczecinie i część związków zawodowych chce, aby doszło do powtórnego połączenia spółek autobusowych i Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w jedno duże przedsiębiorstwo komunikacyjne.

wysłane przez konjo  4

No tak, jednym słowem ręce opadają. Czy MZK naprawdę nie ma ważniejszych spraw niż sciąganie wszystkich podmiotów KM do podobnego stanu w jakim się znajduje? Czy malowanie wagonów i akcja wymierzona w spółki autobusowe jest jakimś tematem zastępczym, który ma ukryć stan torowisk i wagonów? Bo nie mam pojęcia po co łączyć coś co w końcu zaczęło przynosić jako-takie rezultaty reformy, czyli zakupy nowego i używanego taboru. A przede wszystkim niech się szczecinianie raz na zawsze odczepią od SPPK. Wyzbyliśmy się tej spółki, został nam pakiet mniejszościowy, dobrze sobie radzi (nie można powiedzieć, że świetnie, bo okres regularnych zakupów 5 nowych MANów jest niestety za nami) i na powrocie do struktur MZK i ponownym uruchomieniu SW3 chyba by tylko straciła. Jeśli to jest tak dobry pomysł to dlaczego ta inicjatywa nie wyszła z SPAKu lub SPADu?

--- I never wanna leave this place.

So never mind the darkness.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

konjo napisał(a):

[ciach]

Może MZK chce poprawic sytułacje SPAD-u bo oni maja tam prawie same IKARUS-y i M11 i wymienić cześć MAN-ów na ikarusy, gdyby tak sie stało to niedług byśmy co 2 kursem 107 jezdzili IKARUS-em.

wysłane przez konjo  4

rafi napisał(a):

> Może MZK chce poprawic sytułacje SPAD-u bo oni maja tam prawie > same IKARUS-y i M11 i wymienić cześć MAN-ów na ikarusy

Świetny pomysł, zabrać firmie ciężko wypracowane nowe niskopodłogowe autobusy i przenieść je do Dąbia. A w ogóle co to za poprawa przez przesuwanie taboru z zajezdni do zajezdni?

--- I never wanna leave this place.

So never mind the darkness.

wysłane przez Lukasy

konjo napisał(a):

> A w ogóle co to za poprawa przez przesuwanie taboru z zajezdni do > zajezdni?

Poprawa o tyle, że mieszkańcy Prawobrzeża byliby zachwyceni przesunięciem np. NG313, dajmy na to - trzech najwyższych numerów. Wtedy oni jeździliby w dobrych warunkach. A mieszkańcy Polic...no cóż, powrót do przeszłości :>

Pzdr! ŁZ

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/

wysłane przez konjo  4

Lukasy napisał(a):

> A mieszkańcy Polic...no cóż, powrót do przeszłości :>

Już widzę ten stoicki spokój mieszkańców Polic, kiedy dowiadują się, że np. 2 NG313 jadą do SPADu a 2 do SPAKu, a w zamian za to otrzymują wg starej tradycji "najlepsze" szczecińskie Ikarusy. ;)

--- I never wanna leave this place.

So never mind the darkness.

wysłane przez Lukasy

konjo napisał(a):

> Już widzę ten stoicki spokój mieszkańców Polic Ludzie po prostu nauczyli się psioczyć, 'bo jedzie lodówka a nie nowy' - prosty przykład z Wyszyńskiego w Policach, godzina 7.07, niezależnie od pory roku. Się wozi wygodnie, a raz się trafi Ikarus to gromy zbiera kierowca, mechanicy z SPPK i kilka innych instytucji...oczywiście niewiedzieć, czemu :/ Takie społeczeństwo...

> że np. 2 NG313 jadą do SPADu a 2 do SPAKu Spoko...to zostają jeszcze dwa - jeden na samorządówkę a drugi na F :D

> a w zamian za to otrzymują wg starej tradycji "najlepsze" > szczecińskie Ikarusy. ;) W lecie nie mam nic przeciwko - przynajmniej przewiew dobry :D Tak BTW: ciekawe, czy w berlińczykach będą używać klimy :>

Pzdr! ŁZ

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/

wysłane przez konjo  4

Lukasy napisał(a):

> Się wozi wygodnie, a raz się trafi Ikarus to > gromy zbiera kierowca, mechanicy z SPPK i kilka innych > instytucji...oczywiście niewiedzieć, czemu :/ Takie społeczeństwo...

No cóż ja Ci mogę rzec na brak kultury pasażerów, chyba nic na to nie poradzimy więc spuśmy zasłonę milczenia. A co do wygody, no chyba po to były te inwestycje, żeby poprawić komfort? Wiem, że może się tak zdażyć, że podjedzie ten starszy pojazd jak jest zróżnicownay tabor, no ale z drugiej strony jak ktoś wysoko postawił sobie poprzeczkę, to teraz nie ma się co dziwić, że ludzie polubili komfort.

> W lecie nie mam nic przeciwko - przynajmniej przewiew dobry :D

Chyba mamy tu na Komisie więcej zwolenników Ikarusów, niż przypuszczaliśmy. :) Tak, to były świetne pojazdy, powiem nowoczesności, klasyka, może i kult dla niektórych, ale ich czas mija. I sam mam nadzieje, że stanie się to jak najszybciej a Niemierzyn dostanie swojego ostatniego Ik280.

> Tak BTW: ciekawe, czy w berlińczykach będą używać klimy :>

Pewnie nie, bo wzrośnie zużycie paliwa.

--- I never wanna leave this place.

So never mind the darkness.

wysłane przez MQ ?

konjo napisał(a):

> Świetny pomysł, zabrać firmie ciężko wypracowane nowe > niskopodłogowe autobusy i przenieść je do Dąbia.

Ale o czym my w ogóle mówimy? Szczecin, jako udziałowiec mniejszościowy, najprawdopodobniej może sobie tylko chcieć. Nie sądzę, żeby ktoś w gminie Police zgodził się na przekreślenie jednym podpisem 9-letniego dorobku SPPK.

wysłane przez konjo  4

mkubien napisał(a):

> Ale o czym my w ogóle mówimy? Szczecin, jako udziałowiec > mniejszościowy, najprawdopodobniej może sobie tylko chcieć. Nie > sądzę, żeby ktoś w gminie Police zgodził się na przekreślenie > jednym podpisem 9-letniego dorobku SPPK.

No i właśnie o to chodzi, cała ta dyskusja jest wirtualna. Chodzi o to, żeby Szczecin zostawił SPPK w spokoju, bo sciąga coś dobrze prosperującego do swojego stanu nędzy. :/

--- I never wanna leave this place.

So never mind the darkness.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

konjo napisał(a):

> > Świetny pomysł, zabrać firmie ciężko wypracowane nowe > niskopodłogowe autobusy i przenieść je do Dąbia

Nasze Niskopodłogowce do Dąbia? Przeciez oni już maja niskopodłogówki! To po jakiego grzybka im nasze Many z SPPK?

wysłane przez konjo  4

krzysiek12 napisał(a):

> Nasze Niskopodłogowce do Dąbia? Przeciez oni już maja > niskopodłogówki! To po jakiego grzybka im nasze Many z SPPK?

To było hipotetyczne stwierdzenie, przeczytaj całą dyskusje. Nikt i nic Wam nie będzie zabierał.

--- A permanent vacation.

So never mind the darkness.

wysłane przez DamTram

tak jakby się zastanowić to barwy chcą przywrócić funkcjonowanie KM też tak jak kiedyś wszystko zacząć ma się jak parenaście lat temu? To może zaczniemy kupować autobusy z tamtycz czasów !

wysłane przez Administracja 0

DamTram napisał(a):

> tak jakby się zastanowić to barwy chcą przywrócić > funkcjonowanie KM też tak jak kiedyś wszystko zacząć ma się > jak parenaście lat temu? To może zaczniemy kupować autobusy z > tamtycz czasów !

Interpunkcja! Czytając jednym ciągiem nie da się w ogóle zrozumieć o co chodzi w tym poście.

wysłane przez Phobos 17

Jak pan Rojek jest zdania, że utrzymanie zarządów spółek autobusowych kosztuje to oto kilka ciekawostek: - te przerażająco kosztowne zarządy w ciągu kilku lat wprowadził oszczędności umożliwiające kupno 24 nowych autobusów i iliśtam używanych - w tym samym czasie MZK popadło w jeszcze większą ruinę

Jak pan Rojek chce oszczędzać to proponuje popracować nad tym, co w MZK jest standardem - jeden pracuje, 3 mu kibicuje, 4 kolejnch zabezpiecza wszystkie 4 strony swiata... :-/

--- Powróciłem zza grobu :-]

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez torwid (gość)

Phobos napisał(a):

> Jak pan Rojek chce oszczędzać to proponuje popracować nad > tym, co w MZK jest standardem - jeden pracuje, 3 mu kibicuje, > 4 kolejnch zabezpiecza wszystkie 4 strony swiata... :-/

No i jak ktoś ich przyałapie na paleniu w czasie pracy albo lekcewaźeniu obowiązków, to groźą im straszne konsekwencje w postaci odebrania 50 proc. premnii motywacyjnej. Bo przecieź kasy w MZK jest jak lodu i kaźdemu się naleźy jak psu micha.

wysłane przez gość (gość)

Tak się przyglądam temu wątkowi od dluszego czasu.Zastanawia mnie bardzo dlaczego wszyscy tak narzekacie na to połączenie.Moim zdanie jest to dobry pomysł. Patrząc na inne miasta gdzie działają jedne zakłady zajmujace sie transportem publicznym zwane różnie od zk do mzk!Prosperuja świetnie przykładów jest kilka Poznań ,Łódź,Gdańsk.Zakupują tam zarówno tramwaje jak i autobusy!Wienc dlaczego nie zrobić tak u nas!Ja osobiście jestem zwolenikiem jedneko a nie kilku podmiotów!Pozatym uważam ze duży jest silniejszy i ma wieksze szanse na zakupy niż mały.A pozatym nie było by problemów z przetargami na obsugę lini,bo to już jest żenada kompletna!Rozwalajac mzk 5 lat temu popelniono wielki blad wystarczyło tylko przekształcić go z zakladu budżetowego na sp z.o.o!A dzis komunikacja wyglądała by sto razy lepiej!!!!

wysłane przez konjo  4

gość napisał(a):

> Tak się przyglądam temu wątkowi od dluszego czasu.Zastanawia > mnie bardzo dlaczego wszyscy tak narzekacie na to > połączenie.

Ano dlatego, że spółki sobie poradziły i nie ma sensu ich dołączać do czegoś co radzi sobie gorzej. Tramwaje spewnością pochłoneły by większość funduszy i Klonowica z Dąbiem dostałyby kolejną figę z makiem.

> Moim zdanie jest to dobry pomysł. Patrząc na inne > miasta gdzie działają jedne zakłady zajmujace sie transportem > publicznym zwane różnie od zk do mzk!Prosperuja świetnie > przykładów jest kilka Poznań ,Łódź,Gdańsk.Zakupują tam > zarówno tramwaje jak i autobusy!Wienc dlaczego nie zrobić tak > u nas!

To już tutaj było nie raz. Mit wielkiego MPK Szczecin i przykłady Wrocławia i Poznania. Tam sytuacja nie wygląda lepiej bo jest MPK (kontr argumentem jest świetnie radząca sobie Gdynia w której jest zarząd i jeszcze więcej spółek miejskich i prywatnych niż w Szczecinie), tam sytuacja wygląda lepiej bo jest zainteresowanie ze strony władz miasta i jest kasa. Myśle, że gdyby były odpowiednie fundusze to SPA by sobie poradziły, tak jak poradziły sobie z dwoma przetargami i dwoma partiami używanych pojazdó.

> Pozatym uważam ze duży jest silniejszy i ma wieksze > szanse na zakupy niż mały.

A to ciekawe, bo wydaje mi się, że nie zależy to od rozmiaru tylko od pieniędzy, gwarancji kredytowych itp. Przykładem świetnie prosperującej firmy jest Kołobrzeg - małe miasto i 70% niskiego, fabrycznie nowego taboru. Dlaczego model nowocześnie zarządzanych firm, które potrafią zadbać o swoje koszty ma przegrywać z wielkim molochem w stylu WPKM?

> Rozwalajac mzk 5 lat temu popelniono wielki blad > wystarczyło tylko przekształcić go z zakladu budżetowego na > sp z.o.o!A dzis komunikacja wyglądała by sto razy lepiej!!!!

Tego niestety nie możesz stwierdzić. Ponieważ nie wiadomo jak potoczyła by się historia MZK sp. z o. o. Sądząc po tym jak miasto pali się do dofinasowania najdrobniejszych inwestycji w obecnym MZK to nie wiadomo czy SPA posiadałyby chociaż te 14 nowych autobusów i z trudem nabyte pojazdy używane. Reforma kosztowała, firmy zaczęły działać, radzą sobie jakoś. Pytanie po co to niszczyć? Jest to zmiana wszystkiego: koszul kierowców z logo firmy, pieczątek, papierów, znaków na pojazdach. Trzeba znów kompletnie wymazać jedno i zastąpić drugim. Przy braku pieniędzy kolejna kosztowna zmiana nie ma sensu, w ten sposób możemy się wiecznie reformować, ale nie będzie pieniędzy na najważniejsze tj.: tabor, infrastrukturę i inwestycję na zajezdniach. Właśnie dlatego jesteśmy przeciwko kolejnym zmianom barw, logo, nazw i innym ciekawym pomysłom, zależy nam na pieniądzach na KM a nie na kolejne przejadanie. To by było na tyle w tym temacie ode mnie.

--- I never wanna leave this place.

So never mind the darkness.

wysłane przez torwid (gość)

gość napisał(a):

> Tak się przyglądam temu wątkowi od dluszego czasu.Zastanawia > mnie bardzo dlaczego wszyscy tak narzekacie na to > połączenie.Moim zdanie jest to dobry pomysł.

Źe tak pozwolę sobie przytoczyć ulubioną przypowieść jednego z prezesów, która w skrócie sprowadza sie do tego: Mając zwykłe przeziębienie, zgłoś się do szpitala i poproś o połoźenie Cię w sali grużlików. Na pewno Ci sie poprawi. :)

wysłane przez gość (gość)

A co do kosztów to moim zdanie można je zredukowac do minimum!Przecierz nikt nie karze na hura!!!!od razu wymieniac koszulek loga itd.można zrobić to stopniowo!tak jak to miało miejsce 5 lat temu prawda!Przecierz nie od razu wszystkie autka dostały nowe loga!A druga sprawa to chodziło mi o to ze duży ma wieksze szanse na kredyty itd!to tak w drodze objaśnień!!!!A może powinniśmy wzorować sie na naszych zachodnich sąsiadach?Fakt są...!!!!Ale 15 lat temu u nich zwlaszcza w DDR!komunikacja wygladala też katostrofalnie a teraz!Potrzeba podpatrzec rozwiązan z bvg,vbb!jak już kupujemy od nich tabor to i może są w stanie pomóc na w reformie moim zdaniem zdezelowanej komunikacji w naszym mieście!I w dalszym ciągu bende bronił swego zdania powołania czegoś na wzór bvg lub rzeby nie mieszać za durzo mzk sp.z.o.o!a bendzie lepiej dużo!Zaprośmy do współpracy niemców kto próbuje ten napewno nic nie traci a wrecz porzeciwnie może zyskac i to nawet wiele!!!!

wysłane przez konjo  4

gość napisał(a):

> A co do kosztów to moim zdanie można je zredukowac do > minimum!

Skoro u pomysłodawców są tacy świetni planiści to czemu nie redukują kosztów?

> A druga sprawa to chodziło mi o to ze > duży ma wieksze szanse na kredyty itd!to tak w drodze > objaśnień!!!!

Nie musisz mi objaśniać idei kredytu. Sama wielkość firmy to nie wszystko - ważne też są inne sprawy, jak widzisz nie ma przetargu - nie ma kredytu. I choćby SPA rozmnożyło się to i tak go nie dostanie.

> A może powinniśmy wzorować sie na naszych > zachodnich sąsiadach?Fakt są...!!!!Ale 15 lat temu u nich > zwlaszcza w DDR!komunikacja wygladala też katostrofalnie a > teraz!

Katastrofalnie? To jak wygląda nasza kiedy sprowadzano do Polski Ikarusy z byłej NRD i to właśnie były te bardziej przyzwoite w stosunku do naszych? Nie zapominaj, że rynek zamówień podupadł w całej Europie. Były wielkie zamówienia, mega przetargi na 100, 200 szt. Teraz firmy mają problemy ze względy na koszty paliwa, mają odnowiony tabor i siadło, nie ma zakupów.

> Potrzeba podpatrzec rozwiązan z bvg,vbb!jak już > kupujemy od nich tabor to i może są w stanie pomóc na w > reformie moim zdaniem zdezelowanej komunikacji w naszym > mieście! Zaprośmy do współpracy niemców > kto próbuje ten napewno nic nie traci a wrecz porzeciwnie > może zyskac i to nawet wiele!!!!

I sądzisz, że przyjdzie bezinteresowny wujek z Niemiec, który zajmie się reformowaniem naszej KM? Wyciągnie fundusze z kieszeni i zacznie reformować? To jest zgodność interesów oni chcą się pozbyć starego - nas nie stać na nowe. I to chyba tyle tej wielkiej miłości. Jaki oni mają interes w pomaganiu Szczecinowi? Damy im obsługę linii? Za takie pieniądze to polscy przewoźnicy nie chcą startować do naszych przetargów. Zyski z biletów? To chyba nasza KM już by się w ogóle rozpadła. Będziemy im płacić jako doradcom? Zaprosić to sobie możemy delegacje inwestorów z pewnego zaprzyjaźnionego miasta w Stanach Zjednoczonych.

Ps. Nie musisz podkreślać każdego zdania wykrzyknikami, na Komisie dyskutujemy dość spokojnie.

--- I never wanna leave this place.

So never mind the darkness.

wysłane przez gość (gość)

Ja przecierz nie mówiłem nic o bezinteresownośći nie przypominam sobie tego!a co do taboru nam sprzedadza stary ok tu sie zgadzam!ale znając ich to sądze ze dolożą i kupia nowy.przyklad jest prosty berlin kupuje solarisy.Ja poprostu uważam ze czas skączyc z sytuacją kiedy miasto jest głównym udziałowcem spółek komunikacyjnych.a sprywatyzowac to calkowicie dajac miastu zauszmy 25 procent a reszta to kapital prywatny lub jak kto woli zewnetrzny.przecierz potege buduje sie od zera albo prawie od zera.trzeba zaczać potrzeba smiałych i odważnych decyzji!A sądze ze strona niemiecka była by zainteresowana udzialami w nowej firmie.my bysmy zyskali i niemcy tez bo może byla by szansa na powstanie prawdziwego europejskiego zakładu komunikacyjnego.

wysłane przez Administracja 0

gość napisał(a):

(Wielkie ciach)

Spróbuj używać enterów, spacji, wielkich liter. Odpowiadaj również pod odpowiednim tematem, a nie byle gdzie.

wysłane przez konjo  4

gość napisał(a):

> Ja poprostu uważam ze czas skączyc z sytuacją kiedy miasto > jest głównym udziałowcem spółek komunikacyjnych.a sprywatyzowac to > calkowicie dajac miastu zauszmy 25 procent a reszta to > kapital prywatny lub jak kto woli zewnetrzny.

I przyjdzie taki radomski ITS i będzie chciał jeździć nowymi niskopodłogowymi autobusami za 3,90 za wzk? W Warszawie firmy żądały przy przetargu w którym był wymóg zakupu 50 nowych niskich busów stawki na poziomie 5,5 - 6 pln. Jakby dać takie SPADowi to raz dwa by sobie kupił nowe MANy NL283/SU12 bez reformy i bez wujków z Niemiec. Tylko najpierw trzeba zapłacić należycie za usługę, a już kwestia formalno-prawna kto ją wykona czy SPA z o. o. czy MZK zakład budżetowy jest drugorzędna. Obawiam się, że to miasto mając różne zarządy, różne rady, różne opcje polityczne nie ma woli i pomysłu na KM tak więc nie ma sensu likwidować SPA, bo mimo wybitnie niesprzyjającej sytuacji sobie radzą. A jeśli by dostały pieniądze na odpowiednim poziomie to tym bardziej sobie poradzą, bo liczą swoje koszty.

> przecierz potege buduje sie od zera albo prawie od zera.trzeba zaczać > potrzeba smiałych i odważnych decyzji!A sądze ze strona niemiecka była > by zainteresowana udzialami w nowej firmie.my bysmy zyskali i > niemcy tez bo może byla by szansa na powstanie prawdziwego > europejskiego zakładu komunikacyjnego.

Przekonaj mnie, że w mieście w którym pocięto sieć tramwajową, plany inwestycyjne są fikcją, uchwalana polityka transportowa to papierek, stan taboru i infrastruktury jest zły, nie ma zakupów, zła jest polityka taborowa (wielki zakup 80 sztuk Volvo na kredyt, które właśnie jednocześnie się zaczynają sypać), spycha się plany rozowju KM na kolejne lata, jest słabe finansowanie, jeżdzą 50 letnie tramwaje, wydaje się kase na malowanie trawy na zielono, przekonaj mnie, że mówimy o tym samym mieście i że po kolejnej kosztownej zmianie nagle się znajdą pieniądze. Bo nie wierze w to, że MPK Szczecin coś zmieni, bo od lat nie ma należytego finansowania KM i niezależy to bynajmniej od nazwy i organizacji.

--- I never wanna leave this place.

So never mind the darkness.

wysłane przez mmm

konjo napisał(a):

> I przyjdzie taki radomski ITS i będzie chciał jeździć nowymi > niskopodłogowymi autobusami za 3,90 za wzk? W Warszawie firmy > żądały przy przetargu w którym był wymóg zakupu 50 nowych > niskich busów stawki na poziomie 5,5 - 6 pln. Jakby dać takie > SPADowi to raz dwa by sobie kupił nowe MANy NL283/SU12 bez > reformy i bez wujków z Niemiec. Tylko najpierw trzeba zapłacić > należycie za usługę.

Właśnie zresztą ta sprawa był wałkowana juz wiele razy przypome jeden artykuł który wyjaśnia wszystko: http://www.mkm.szczecin.pl/news.php?detail=1118397931.news

Wiemy że stawki za wozokilometr autobusowy są śmiesznie niskie w porównanu do Poznania czy Wrocławia na które to miasta powołują sie niektórzy zwolennicy połączenia. Jest jeszcze jedna kwestia jak mają sie stawki wozokilometrów tramajowych w MZK Szczecin do innych miast?

wysłane przez lhb178 19

mmm napisał(a):

> Jest jeszcze jedna kwestia > jak mają sie stawki wozokilometrów tramajowych w MZK Szczecin do > innych miast?

Okolice GOP.

wysłane przez Phobos 17

> > Jest jeszcze jedna kwestia > > jak mają sie stawki wozokilometrów tramajowych w MZK Szczecin do > > innych miast? > > Okolice GOP.

A skąd to wziołeś? Jakiś czas temu w raprocie IGKM było zapisane, że lepiej od MZK Szczecin opłacane jest tylko Metro Warszawskie - co tylko świadczy o metodach zarządzania w MZK.

--- Powróciłem zza grobu :-]

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez lhb178 19

Phobos napisał(a):

> > > Jest jeszcze jedna kwestia > > > jak mają sie stawki wozokilometrów tramajowych w MZK Szczecin do > > > innych miast? > > > > Okolice GOP. > > A skąd to wziołeś?

A jak myślisz?

> Jakiś czas temu w raprocie IGKM było zapisane, że > lepiej od MZK Szczecin opłacane jest tylko Metro Warszawskie - co > tylko świadczy o metodach zarządzania w MZK.

A to nie były przypadkiem dane z okresu zamknięcia ronda G.?

wysłane przez Phobos 17

> > > Okolice GOP. > > > > A skąd to wziołeś? > > A jak myślisz?

Czy gdybym wiedział, to bym pytał? :-/

> A to nie były przypadkiem dane z okresu zamknięcia ronda G.?

Może i jestem czasami na bierząco, ale nie przypominam sobie, aby kiedykolwiek od wybudowania, rondo G było zamykane...

--- Powróciłem zza grobu :-]

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez lhb178 19

Phobos napisał(a):

> > > > Okolice GOP. > > > > > > A skąd to wziołeś? > > > > A jak myślisz? > > Czy gdybym wiedział, to bym pytał? :-/

Myślałem, że łatwo się domyślić :-)

> > A to nie były przypadkiem dane z okresu zamknięcia ronda G.? > > Może i jestem czasami na bierząco,

Chyba "nie jestem czasami na bieżąco" - MSPANC ;)

> ale nie przypominam sobie, aby > kiedykolwiek od wybudowania, rondo G było zamykane...

Ale jak pamiętam, to o stawce dla MZK dowiedzieliśmy się mniej więcej w tym okresie.

wysłane przez Phobos 17

> > Czy gdybym wiedział, to bym pytał? :-/ > > Myślałem, że łatwo się domyślić :-)

Najwyraźniej nie. Tymczasem kilka postów mineło, a ja ciągle nie uzyskałem odpowiedzi - świetnie się z tobą dyskutuje :-/

> > ale nie przypominam sobie, aby > > kiedykolwiek od wybudowania, rondo G było zamykane... > > Ale jak pamiętam, to o stawce dla MZK dowiedzieliśmy się mniej więcej w > tym okresie.

Masz na myśli okres "zamknięcia ronda G.", którego nigdy nie było, tak? :-/

--- Powróciłem zza grobu :-]

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez MQ ?

Phobos napisał(a):

> Najwyraźniej nie. Tymczasem kilka postów mineło, a ja ciągle nie > uzyskałem odpowiedzi - świetnie się z tobą dyskutuje :-/

Intuicja mi podpowiada, że organizator wie, ile płaci przewoźnikowi :>

> Masz na myśli okres "zamknięcia ronda G.", którego nigdy nie było, > tak? :-/

Marcin, przestań się wygłupiać i łapać go za słówka. Zresztą logicznie myśląc, przed otwarciem ronda musiało ono być zamknięte.

wysłane przez Phobos 17

> Intuicja mi podpowiada, że organizator wie, ile płaci przewoźnikowi :>

I ta sama intuicja też podpowiada, że z całą pewnością w GOPie płaci się tylesamo?...

> Marcin, przestań się wygłupiać i łapać go za słówka. Zresztą logicznie > myśląc, przed otwarciem ronda musiało ono być zamknięte.

Niestety moja logika mi podpowiada, że nie może być mowy o jakimś "zamknięciu ronda G." w czasie, kiedy nie ozstało ono jeszcze otwarte. Pisząc "zamknięcie Krzywoustego" myślisz o budowie tej ulicy od podstaw czy modernizacje lub wstrzymanie ruchu z jakiegoś innego powodu?

--- Powróciłem zza grobu :-]

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez MQ ?

Phobos napisał(a):

> I ta sama intuicja też podpowiada, że z całą pewnością w GOPie płaci > się tylesamo?...

Ostatnie pytanie nie brzmiało, ile się płaci, tylko skąd wziął te dane.

> Niestety moja logika mi podpowiada, że nie może być mowy o jakimś > "zamknięciu ronda G." w czasie, kiedy nie ozstało ono jeszcze > otwarte. Pisząc "zamknięcie Krzywoustego" myślisz o budowie tej ulicy > od podstaw czy modernizacje lub wstrzymanie ruchu z jakiegoś innego > powodu?

Napisałem powyżej - nie łap go za słówka. Wszyscy wiedzą, o co chodzi, i to jest najważniejsze. O tym, czy nazwać to zamknięciem czy jakoś inaczej, sobie podyskutujcie kiedy indziej, bo to jest już naprawdę totalny off-topic.

wysłane przez lhb178 19

Phobos napisał(a):

> > > Czy gdybym wiedział, to bym pytał? :-/ > > > > Myślałem, że łatwo się domyślić :-) > > Najwyraźniej nie. Tymczasem kilka postów mineło, a ja ciągle nie > uzyskałem odpowiedzi - świetnie się z tobą dyskutuje :-/

Wzajemnie. Jak widać, Maciek był bardziej domyślny.

> > > ale nie przypominam sobie, aby > > > kiedykolwiek od wybudowania, rondo G było zamykane... > > > > Ale jak pamiętam, to o stawce dla MZK dowiedzieliśmy się mniej więcej > w > > tym okresie. > > Masz na myśli okres "zamknięcia ronda G.", którego nigdy nie było, > tak? :-/

No jak nie? Otwarte dla samochodów było 2 dni wcześniej, to dla tramwajów było jakie? MSPANC.

wysłane przez Phobos 17

> Wzajemnie. Jak widać, Maciek był bardziej domyślny.

Tia... Ale ja ciągle nie widze w jaki spsób praca w ZDiTM Szczecin umożliwia ci wiedzieć ile za wzkm tramwajowy płaci się w GOPie...

> No jak nie? Otwarte dla samochodów było 2 dni wcześniej, to dla > tramwajów było jakie? MSPANC.

Dobra... Widze, że ciągle nie widzisz różnicy pomiędzy przymiotnikiem, a czasownikiem...

--- Powróciłem zza grobu :-]

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez lhb178 19

Phobos napisał(a):

> > Wzajemnie. Jak widać, Maciek był bardziej domyślny. > > Tia... Ale ja ciągle nie widze w jaki spsób praca w ZDiTM Szczecin > umożliwia ci wiedzieć ile za wzkm tramwajowy płaci się w GOPie...

Nijak. (1)

> > No jak nie? Otwarte dla samochodów było 2 dni wcześniej, to dla > > tramwajów było jakie? MSPANC. > > Dobra... Widze, że ciągle nie widzisz różnicy pomiędzy przymiotnikiem, > a czasownikiem...

Ty mówiłeś o zamykaniu, nie ja. BTW raczej imiesłowem.

(1) hint: pmtm

wysłane przez gość (gość)

konjo napisał(a):

> Przekonaj mnie, że w mieście w którym pocięto sieć tramwajową, > plany inwestycyjne są fikcją, uchwalana polityka transportowa > to papierek, stan taboru i infrastruktury jest zły, nie ma > zakupów, zła jest polityka taborowa (wielki zakup 80 sztuk > Volvo na kredyt, które właśnie jednocześnie się zaczynają > sypać), spycha się plany rozowju KM na kolejne lata, jest słabe > finansowanie, jeżdzą 50 letnie tramwaje, wydaje się kase na > malowanie trawy na zielono, przekonaj mnie, że mówimy o tym > samym mieście i że po kolejnej kosztownej zmianie nagle się > znajdą pieniądze. Bo nie wierze w to, że MPK Szczecin coś > zmieni, bo od lat nie ma należytego finansowania KM i niezależy > to bynajmniej od nazwy i organizacji.

Wiesz może wystarczy pare śmiałych pomysłów na finansowanie.Może nawet nie trzeba wszystkiego ciągnąc od tego biednego miasta,bo przecierz szczecin taki jest.A może klucz polega na uruchomieniu stworzeniu komunikacji podmiejskiej.Bo przecierz takowej wokół szczecina nie ma.Może gdyby spółki lub MPK(jak by do połączenia doszło)świadczyło uslugi transportowe wokół ościennych gmin takich jak goleniów,gryfino,stargard.Przecierz mnustwo ludzi dojerzdza do pracy szkoły!Jest to duży rynnek!A dochody z niego moga byc duże.Uważam ze takie rozwiazanie postawiło by na nogi KM!

A co do polityki to juz tak jest ze na to to już wogóle nie ma co liczyc. Jeszcze jedno odnosnie biedoty naszego miasta rozwoj komunikacji napewno poprawi zasoby bogactwa miasta. Żyjemy w takich czasach tam gdzie sie nie rozwija transport tam wszystko stoi!

wysłane przez mmm

gość napisał(a):

może wystarczy pare śmiałych pomysłów na finansowanie.Może > nawet nie trzeba wszystkiego ciągnąc od tego biednego miasta,bo > przecierz szczecin taki jest.A może klucz polega na uruchomieniu > stworzeniu komunikacji podmiejskiej.Bo przecierz takowej wokół > szczecina nie ma.Może gdyby spółki lub MPK(jak by do połączenia > doszło)świadczyło uslugi transportowe wokół ościennych gmin > takich jak goleniów,gryfino,stargard.Przecierz mnustwo ludzi > dojerzdza do pracy szkoły!Jest to duży rynnek!A dochody z niego > moga byc duże.Uważam ze takie rozwiazanie postawiło by na nogi > KM! Tak i uważasz, że te przewozy sie przynosza kolosalne zyski? Gdyby tak było to PKS Stargard i Szczecin miałyby super wozy. Do takich przewozów tez trzeba dokładac robi to Urząd Marszałkowski i gminy tym zaintersowane. Np. Gryfino dopłaca do autobusów kursujących do Szczecina. Zresztą dlatego PKS Szczecin musił kupić używki w Niemczech bo Gryfino płaciło i wymagało. Wcześniej dopłacali do pociągów ale PKP za dużo chciało.PKS Stargard jakis czas temu też pociął niektóre kursy do Szczecina żeby zmniejszyć straty. Gmina Police dopłaca do LS. Zresztą gdyby jakis kierunek był zyskowny to wierz mi busiarze już by tam dawno byli.

wysłane przez gość (gość)

mmm napisał(a):

Zresztą gdyby jakis kierunek był zyskowny to wierz mi busiarze już by tam dawno byli.

Ano fakt jest taki ze naprzykład jadąc w kierunku goleniowa jest mnustwo firm busiarskich!Z pewnoscia przynosza zyski,bo kilka lat temu byla jedna lub dwie filmy.A teraz jest ich wiele i posiadają calkiem niezły tabor.Wienc twoje argumenty ze to nie jest dochodowe to mnie nie przekonują.A to że trzeba coś dotować to już norma bo wszystko jest mniej lub bardziej zyskowne.Ale lepiej niech dotują kilka źrudeł niz jedno co nie.Takie jest moje skromne zdanie!

wysłane przez techno

> Ano fakt jest taki ze naprzykład jadąc w kierunku goleniowa jest > mnustwo firm busiarskich!Z pewnoscia przynosza zyski,bo kilka lat > temu byla jedna lub dwie filmy.A teraz jest ich wiele i posiadają > calkiem niezły tabor.Wienc twoje argumenty ze to nie jest dochodowe > to mnie nie przekonują.A to że trzeba coś dotować to już norma bo > wszystko jest mniej lub bardziej zyskowne.Ale lepiej niech dotują > kilka źrudeł niz jedno co nie.Takie jest moje skromne zdanie!

Tak się składa, że większość z nich jeździ nielegalnie. Poza tym aby wyjeżdżać poza terytorium gminy trzeba się zdecydować, czy się chce żyć z biletów, czy walczyć o dotację. A za korzystanie z przystanków i tak trzeba będzie płacić. Zresztą nie porównujmy przewozów regionalnych do miejskich bo to zupełnie inna bajka. Busiarz nikomu nie pozwoli wejść do auta bez biletu. Popatrz jeszcze na to, że większość busiarzy jedzie dalej na Nowogard lub Kamień Pomorski. Dlaczego? Bo koleją się nie opłaca. Ostanio nawet na Komisie był artykuł o tym, że Komisja Europejska przymierza się do wprowadzenia dyrektywy, na mocy której będą rozdzielane funkcje organizatora komunikacji i przewoźników. Jeżeli mamy ochotę wyjechać poza granice administracyjne Szczecina, to nie mogłoby tego zrobić tzw. MPK. KE zmierza do organizacji tzw. regulowanej konkurencji, czyli czegoś, co się doskonale sprawdza w Gdynii. Tylko trzeba pamiętać o jednym - nakłady na komunikację muszą być takiej wielkości, by zapewniać jeżdżącym dla organizatora przewoźnikom co najmniej pokrycie kosztów i najlepiej zapewniać pewien (choć minimalny) poziom zysku, za który odnawia się tabor.

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez Phobos 17

> Tylko trzeba pamiętać o jednym - nakłady na komunikację muszą > być takiej wielkości, by zapewniać jeżdżącym dla organizatora > przewoźnikom co najmniej pokrycie kosztów i najlepiej zapewniać pewien > (choć minimalny) poziom zysku, za który odnawia się tabor.

Dokańczając myśl: a zmiana nazwy i logo z MZK na MPK, wielkości tychże nakładów (które w Szczecinie nazywają się poprostu dotacją do KM) nie zmieni.

--- Powróciłem zza grobu :-]

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez gość (gość)

techno napisał(a):

Poza tym aby > wyjeżdżać poza terytorium gminy trzeba się zdecydować, czy się chce żyć > z biletów, czy walczyć o dotację. A za korzystanie z przystanków i tak > trzeba będzie płacić. Zresztą nie porównujmy przewozów regionalnych do > miejskich bo to zupełnie inna bajka. Busiarz nikomu nie pozwoli wejść > do auta bez biletu.

Ok po pierwsze decydując sie na komunikacje podmiejską nie trzeba bendzie się martwic o wpływy z biletów.Recepta jest prosta kupic tabor z dwoma parami dzwi z przodu i z tylu!wsiadać tylko przednimi za okazaniem biletu.I po problemie. Po drugie placić za przystanki.Ok ale są przecierz jakieś formy porozumień pomiedzy gminami można się dogadać wystarczy chcieć! A jeszcze to nie mówimy o komunikacji regionalnej tylko podmiejskiej! W wiekszości miast świata działa ona w obrebie aglomeracji a unas?pod tym względem zacofanie! Może to nie poprawi w stu procentach dofinasowanie ale napewno przyniesie zyski.A w ten sposób poprawi sie nam pasażerom,bo o to głównie chodzi prawda?

wysłane przez konjo  4

gość napisał(a):

> Ok po pierwsze decydując sie na komunikacje podmiejską nie trzeba > bendzie się martwic o wpływy z biletów.Recepta jest prosta kupic tabor > z dwoma parami dzwi z przodu i z tylu!wsiadać tylko przednimi za > okazaniem biletu.I po problemie.

Objaśnij nam łaskawie za co kupić ten tabor podmiejski skoro nie ma pieniędzy na kupno choćby 2-3 nowych solówek miejskich.

> Po drugie placić za przystanki.Ok ale są przecierz jakieś formy > porozumień pomiedzy gminami można się dogadać wystarczy chcieć!

No właśnie wystarczy chcieć. I w ten sposób Dobra Szczecińska chce autobus 105, ale nie chce płacić.

> A jeszcze to nie mówimy o komunikacji regionalnej tylko podmiejskiej! > W wiekszości miast świata działa ona w obrebie aglomeracji a unas?pod > tym względem zacofanie!

U nas też działa w obrębie aglomeracji Szczecin, Police, Kołbaskowo.

> Może to nie poprawi w stu procentach dofinasowanie ale napewno > przyniesie zyski.A w ten sposób poprawi sie nam pasażerom,bo o to > głównie chodzi prawda?

No napewno, jak trzeba będzie wydać na tabor podmiejski to nam pasażerom miejskim się poprawi, a tak pozatym SPAD jeździ tanio, ale żeby wyrównać do cen PKS Szczecin to jeszcze by musiał zrobić promocje.

--- I never wanna leave this place.

So never mind the darkness.

wysłane przez gość (gość)

konjo napisał(a):

> Objaśnij nam łaskawie za co kupić ten tabor podmiejski skoro nie ma > pieniędzy na kupno choćby 2-3 nowych solówek miejskich.

Można na przykład kupic urzywki na zachodzie mają mnustwo tego. A pozatym moze jakiaś pomoc od ue!w przypadku komunikacji w aglomeracji.

> No właśnie wystarczy chcieć. I w ten sposób Dobra Szczecińska chce > autobus 105, ale nie chce płacić.

Ok nie chcą placić to za dzierżawe przystanków my nie płacimy a oni dokładają sie do zakupu TABORU np.

> U nas też działa w obrębie aglomeracji Szczecin, Police, Kołbaskowo.

Ok odnośnie polic to ok!jest super a co do kolobaskowa to raczej mizernie to wygląda!kilka kursów do kołobaskowa wciągu dnia nie patrzmy na PRZECŁAW!!!bo jest tak blisko ze było by grzechem tam nie jeżdzić.

> No napewno, jak trzeba będzie wydać na tabor podmiejski to nam > pasażerom miejskim się poprawi, a tak pozatym SPAD jeździ tanio, ale > żeby wyrównać do cen PKS Szczecin to jeszcze by musiał zrobić promocje.

Ja wiem bez promocji też da radę.Zrobić opłaty strefowe i po kłopocie i wtedy nawet pks wymięknie(podzielic agromelacje na trzy strefy AiB-szczecin,a reszta to strefa C,kupując bilet na C mozna jezdzic po wszystkich strefach)takie rozwiązanie sie na pewno sprawdzi i przyniesie zyski! > --- > I never wanna leave this place.

wysłane przez MQ ?

gość napisał(a):

> Ok nie chcą placić to za dzierżawe przystanków my nie płacimy a oni > dokładają sie do zakupu TABORU np.

To w końcu płacą czy nie?

> Ok odnośnie polic to ok!jest super a co do kolobaskowa to raczej > mizernie to wygląda!kilka kursów do kołobaskowa wciągu dnia nie patrzmy > na PRZECŁAW!!!bo jest tak blisko ze było by grzechem tam nie jeżdzić.

Grzech, czy nie grzech, to nie ma najmniejszego znaczenia. Gdyby gmina Kołbaskowo nie finansowała 81 do Przecławia/Kołbaskowa, to ta linia by nie istniała, a ludzie dalej by jeździli PKS-em.

> Ja wiem bez promocji też da radę.Zrobić opłaty strefowe i po kłopocie i > wtedy nawet pks wymięknie(podzielic agromelacje na trzy strefy > AiB-szczecin,a reszta to strefa C,kupując bilet na C mozna jezdzic po > wszystkich strefach)takie rozwiązanie sie na pewno sprawdzi i > przyniesie zyski!

Z tym "na pewno" to proponuję ostrożniej, bo gdyby to było takie pewne, to zapewne już dawno takie rozwiązanie by wprowadzono.

wysłane przez gość (gość)

mkubien napisał(a):

> Z tym "na pewno" to proponuję ostrożniej, bo gdyby to było takie > pewne, to zapewne już dawno takie rozwiązanie by wprowadzono.

A sprubowano kiedyś tak zrobić? Ja sobie nie przypominam. uważam ze takie rozwiązanie pcheło by tą nasza KM do wyszej ligi! Na zachodzie tak jest!I się sprawdza> tylko unas zawsze jest tak ze trzeba krytykować i narzekać a nić nie robić. taka mała rewolucja może dużo przynieść. ogólnie brakuje odpowiednich ludzi i tyle a jak sie juz ktoś trafi to zaraz go zniszczą i dlatego KM wygląda jak wygląda.

wysłane przez techno

> A sprubowano kiedyś tak zrobić? > Ja sobie nie przypominam. > uważam ze takie rozwiązanie pcheło by tą nasza KM do wyszej ligi! > Na zachodzie tak jest!I się sprawdza> > tylko unas zawsze jest tak ze trzeba krytykować i narzekać a nić nie > robić. > taka mała rewolucja może dużo przynieść. > ogólnie brakuje odpowiednich ludzi i tyle a jak sie juz ktoś trafi to > zaraz go zniszczą i dlatego KM wygląda jak wygląda.

Nawet nie zdajesz sobie sprawy jak wielkie pieniądze z podatków są dokładane do ichniejszej komunikacji. Nawet porównując naszą KM do poznańskiej (kiedyś takie porównanie pojawiło się chyba nawet na Komisie - ja również znalazłem te dane przeglądając budżet miasta Poznania), to jest inna liga. Poznań dopłaca rocznie do komunikacji 160 mln złotych a Szczecin 40 mln zł. Widzisz tę różnicę? A Poznań wcale nie jest miastem 4 razy większym od Szczecina...

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez MQ ?

gość napisał(a):

> A sprubowano kiedyś tak zrobić? > Ja sobie nie przypominam.

Po to się robi analizy, żeby nie trzeba było testować na ludziach każdego kolejnego pomysłu. W przeciwnym wypadku wszyscy już dawno by poszli z torbami (koszty ekspertyzy a koszty zrealizowania pomysłu).

A jak na razie ze stref w Szczecinie zrezygnowano jakiś czas temu.

wysłane przez Administracja 0

> > --- > > I never wanna leave this place.

Proszę wycinać stopki.

wysłane przez techno

> Można na przykład kupic urzywki na zachodzie mają mnustwo tego. > A pozatym moze jakiaś pomoc od ue!w przypadku komunikacji w > aglomeracji.

Żadnej pomocy z UE na to nie wyciągniesz jeżeli nie będzie porozumienia:) Do używek się nie czepiajmy bo na nie tymbardziej nie będzie dofinansowania.

> Ok nie chcą placić to za dzierżawe przystanków my nie płacimy a oni > dokładają sie do zakupu TABORU np.

Ale nie porównujmy tych kosztów. Ale jak np. PKS oferuje, że będzie jeździł za 3 zł/wozokm a ZDiTM, że zorganizuje komunikację za 4 zł/wozokm to rachunek jest prosty. Drugą rzeczą jest to, że komunikacja regionalna (a pod tą podlegają kursy międzygminne) podlega pod marszałka województwa i wszystko przez niego przechodzi. Marszałek nie może rekompensować ZDiTMowi utraconych wpływów z tytułu ustawowych biletów ulgowych.

> Ok odnośnie polic to ok!jest super a co do kolobaskowa to raczej > mizernie to wygląda!kilka kursów do kołobaskowa wciągu dnia nie patrzmy > na PRZECŁAW!!!bo jest tak blisko ze było by grzechem tam nie jeżdzić.

Police i tak się dokładają do komunikacji. Kołbaskowo też się dokłada, ale jeździ i tak bardzo mało osób. Odległość nie ma nic do rzeczy. Tutaj są granice administracyjne i to one powodują problemy.

> Ja wiem bez promocji też da radę.Zrobić opłaty strefowe i po kłopocie i > wtedy nawet pks wymięknie(podzielic agromelacje na trzy strefy > AiB-szczecin,a reszta to strefa C,kupując bilet na C mozna jezdzic po > wszystkich strefach)takie rozwiązanie sie na pewno sprawdzi i > przyniesie zyski!

Dogadaj się z marszałkiem województwa, może jako organizator komunikacji na terenie województwa się na to zgodzi. Tego nie przeskoczysz. Jeżeli rezygnujesz z jego usług - tracisz dotacje. Proste? Zabrałbyś się za zarządzanie firmą transportową to zobaczyłbyś, że rzeczywistość wcale nie jest tak różowa. I pamiętaj o jednym. Przyjdą wybory, zmieni się władza i się okaże, że szwagier bardzo ważnej osoby wybranej do władz samorządowych będzie miał ochotę na to co robisz Ty...

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez gość (gość)

Ok ja to wszystko rozumiem.Brez układów nie ma nic!Pasażerów mało a czyja to wina?bo mnie się wydaje że autobusy jeżdzą o złych porach i po złych trasach!i dlatego ludki nie korzystają. Wszystko jest tak zaniedbane ze trudno co kolwiek zmienic lepiej niech kuleje dalej i tylko latac tak jak sie robi z drogami! a co do urzywek na początek kupic.A potem dostac dofinansowanie z ue! Pierut pierdut zwłaszcza z tym marszałkiem itd.moim zdaniem wszystko mozna tylko trzeba chcić. a co do stawek pks i tak dalej Zrobić próbe niech pks jezdzi razem z liniami podmiejskimi(zachowując proponowane strefy opłat)A raczej napewno ludki benda korzystac z lin podmiejskich!wolny rynek!reklama i jakosc zródlem siukcesu.co bys wybrał jazde starym ikarusem pksu czy używanym manem?bo ja manem!

wysłane przez MQ ?

gość napisał(a):

> Ok ja to wszystko rozumiem.Brez układów nie ma nic!Pasażerów mało a > czyja to wina?bo mnie się wydaje że autobusy jeżdzą o złych porach i po > złych trasach!i dlatego ludki nie korzystają.

Dlatego jesteśmy w trakcie badań potoków i kierunków przemieszczania pasażerów, żeby zoptymalizować sieć.

> a co do urzywek na początek kupic.A potem dostac dofinansowanie z ue!

Widzę, że jesteś specjalistą od zarządzania. Złóż CV w którejś ze spółek albo w ZDiTM-ie, pewnie zatrudnią Cię od ręki.

> Pierut pierdut zwłaszcza z tym marszałkiem itd.moim zdaniem wszystko > mozna tylko trzeba chcić.

"Pierdut pierdut"? Świetny argument w dyskusji.

> a co do stawek pks i tak dalej > Zrobić próbe niech pks jezdzi razem z liniami podmiejskimi(zachowując > proponowane strefy opłat)A raczej napewno ludki benda korzystac z lin > podmiejskich!wolny rynek!reklama i jakosc zródlem siukcesu.co bys > wybrał jazde starym ikarusem pksu czy używanym manem?bo ja manem!

Ale zrozum, że bez dofinansowania z gmin ościennych ZDiTM nie uruchomi linii podmiejskiej. Dotarło wreszcie?

wysłane przez techno

gość napisał(a):

> Ok ja to wszystko rozumiem.Brez układów nie ma nic!Pasażerów mało a > czyja to wina?bo mnie się wydaje że autobusy jeżdzą o złych porach i po > złych trasach!i dlatego ludki nie korzystają.

Najpierw zakaż im jeżdżenia samochodami prywatnymi, to być może zaczną jeździć komunikacją podmiejską. Szczególnie z zamożnych gmin Kołbaskowo i Dobra, gdzie ludzie się wyprowadzają ze Szczecina... Zresztą tak jak było w jednym z postów poniżej - ilu ludzi tam mieszka?

> Wszystko jest tak zaniedbane ze trudno co kolwiek zmienic lepiej niech > kuleje dalej i tylko latac tak jak sie robi z drogami!

Dróg tutaj nie mieszajmy...

> a co do urzywek na początek kupic.A potem dostac dofinansowanie z ue! > Pierut pierdut zwłaszcza z tym marszałkiem itd.moim zdaniem wszystko > mozna tylko trzeba chcić.

Tak się składa, że mam kontakt z departamentem transportu Urzędu Marszałkowskiego... i samo chcenie nic tu nie da.

> a co do stawek pks i tak dalej > Zrobić próbe niech pks jezdzi razem z liniami podmiejskimi(zachowując > proponowane strefy opłat)A raczej napewno ludki benda korzystac z lin > podmiejskich!wolny rynek!reklama i jakosc zródlem siukcesu.co bys > wybrał jazde starym ikarusem pksu czy używanym manem?bo ja manem!

Nikt się w próby nie będzie bawił, jeżeli wyniki badań przeprowadzonych wcześniej nie wykażą sensu takiego przedsięwzięcia. Reklama i jakość źródłem sukcesu - dobre na pierwszym roku marketingu:D Tylko że za jedno i drugie trzeba słono zapłacić.

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez Lukasy

gość napisał(a):

> Ok odnośnie polic to ok!jest super a co do kolobaskowa to raczej > mizernie to wygląda!kilka kursów do kołobaskowa wciągu dnia nie patrzmy > na PRZECŁAW!!!bo jest tak blisko ze było by grzechem tam nie jeżdzić.

Dobra-ale zauważ, że Police mają 37500 czy tam około tylu właśnie mieszkańców. Komunikacja międzymiejska jest potrzebna, bo samą 107 jeździ mnóstwo ludzi. Dorzuć jeszcze 101, 102, 103, 106 i F. I gdzie porównujesz przygraniczne Kołbaskowo albo Przecław? Przecież nawet te dwie miejscowości razem wzięte nie mają tylu mieszkańców, ile pomieszczą bloki skupione wokół Osiedla Chemik.

Pzdr! ŁZ

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/

wysłane przez gość (gość)

Lukasy napisał(a):

> Dobra-ale zauważ, że Police mają 37500 czy tam około tylu właśnie > mieszkańców. Komunikacja międzymiejska jest potrzebna, bo samą 107 > jeździ mnóstwo ludzi. Dorzuć jeszcze 101, 102, 103, 106 i F. I gdzie > porównujesz przygraniczne Kołbaskowo albo Przecław? Przecież nawet te > dwie miejscowości razem wzięte nie mają tylu mieszkańców, ile > pomieszczą bloki skupione wokół Osiedla Chemik.

Ok a gryfino terz ma jakieś 30.000 ludności i nie jeżdzi tam nic.(zadna linia podmiejska obslugiwana przez nas)Nie uważasz ze im terz by sie przydała linia 100 i np.H?

wysłane przez Lukasy

gość napisał(a):

> Lukasy napisał(a):

> > > Dobra-ale zauważ, że Police mają 37500 czy tam około tylu właśnie > > mieszkańców. Komunikacja międzymiejska jest potrzebna, bo samą 107 > > jeździ mnóstwo ludzi. Dorzuć jeszcze 101, 102, 103, 106 i F. I gdzie > > porównujesz przygraniczne Kołbaskowo albo Przecław? Przecież nawet te > > dwie miejscowości razem wzięte nie mają tylu mieszkańców, ile > > pomieszczą bloki skupione wokół Osiedla Chemik. > > Ok a gryfino terz ma jakieś 30.000 ludności i nie jeżdzi tam nic.(zadna > linia podmiejska obslugiwana przez nas)Nie uważasz ze im terz by sie > przydała linia 100 i np.H?

Zauważ, że mieszkańcy Gryfina mają możliwość wyboru - pociąg/autobus PKS. Mieszkańcy Polic nie mają takiej możliwości - mają za to 101, 102, 103, 106, 107 i F. Więc gdzie by się pchała ta konkurencja? PKP, PKS i jeszcze komunikacja miejska? Konkurencja jest dobra, pod warunkiem, że jest zdrowa.

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/

wysłane przez Lukasy

Przepraszam za niewycięcie cytatów :|

Pzdr! Ł.

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/

wysłane przez MQ ?

gość napisał(a):

> Ok a gryfino terz ma jakieś 30.000 ludności i nie jeżdzi tam nic.(zadna > linia podmiejska obslugiwana przez nas)Nie uważasz ze im terz by sie > przydała linia 100 i np.H?

O tym, dlaczego ZDiTM nie puści tam swojej linii, napisałem Ci w innym poście. Gryfino wybrało PKS-a i ich finansuje. Będzie chciało miejską linię ze Szczecina, to się zwróci do ZDiTM-u.

wysłane przez gość (gość)

mkubien napisał(a):

> O tym, dlaczego ZDiTM nie puści tam swojej linii, napisałem Ci w innym > poście. Gryfino wybrało PKS-a i ich finansuje. Będzie chciało miejską > linię ze Szczecina, to się zwróci do ZDiTM-u.

A może trzeba samemu zawalczyć o rynek.A nie zostawać tylko cały czas przy jednym!Z jednego się nie utrzymasz kiedyś, moze tak i było ,ale teraz raczej nie. Wystarczy zaproponowac!Kto pyta nie błądzi. Pomyślmy w ten sposób. a co do kursów mozne je tak ustawic miedzy pociągami i pksem.Ja problemu nie widze.

wysłane przez konjo  4

gość napisał(a):

> a co do kursów mozne je tak ustawic miedzy pociągami i pksem.Ja > problemu nie widze.

Litości, nie dostrzegasz tego, że Gryfino wybrało PKS, zmusiło go do poprawy świadczonych usług i nie ma ochoty zwracać się do ZDiTM o żadne szczecińskie linie? Ja tym czymś nie jeżdżę, ale kolega pokazał mi kiedyś ulgowy bilet jednoroazowy na PKS do Gryfina za 95 gr! Myślisz, że ile będzie kosztował bilet w sieci ZDiTM? Na zdrowy rozsądek, będzie tańszy czy droższy?

--- I never wanna leave this place.

So never mind the darkness.

wysłane przez Lukasy

konjo napisał(a):

> Ja tym czymś nie jeżdżę, ale kolega pokazał mi kiedyś ulgowy bilet > jednoroazowy na PKS do Gryfina za 95 gr!

No właśnie...kiedyś. Teraz bilet na linię '1' kosztuje 5,10 PLN, ulgowy analogicznie 2,55 PLN.

Pzdr! ŁZ

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/

wysłane przez konjo  4

Lukasy napisał(a):

> No właśnie...kiedyś. Teraz bilet na linię '1' kosztuje 5,10 PLN, > ulgowy analogicznie 2,55 PLN.

No widzisz i dobrze, że uściśliłeś bo nie znam taryfy PKSu, ale nawet jeśli to stara cena to widać do czego gotowy był PKS. Zresztą nawet w ostatnim przetargu na nocki PKS wykasował konkurenta: Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Henryk Dyrda ze Świdnicy. I był gotowy jeździć za 3,17!

http://www.mkm.szczecin.pl/news.php?detail=1126258275.news&query=Przetarg

--- I never wanna leave this place.

So never mind the darkness.

wysłane przez Phobos 17

> A może trzeba samemu zawalczyć o rynek.

ZDiTM jako zakład budżetowy został powołany do organizowania KM w Szczecinie. I uwierz mi ma ważniejsze sprawy na głowie niż podlizywać się władzom Gryfina. Zresztą jako że nie jest to spółka prawa handlowego - wytłumacz mi na jakiej podstawie miałby walczyć o jakikolwiek rynek?

--- Powróciłem zza grobu :-]

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez gość (gość)

Phobos napisał(a):

> ZDiTM jako zakład budżetowy został powołany do organizowania KM w > Szczecinie. I uwierz mi ma ważniejsze sprawy na głowie niż podlizywać > się władzom Gryfina. Zresztą jako że nie jest to spółka prawa > handlowego - wytłumacz mi na jakiej podstawie miałby walczyć o > jakikolwiek rynek?

dlatego trzeba połączyć wszystko w jedno!jako sp.z.o.o lub inaczej jak kto woli!

wysłane przez techno

> dlatego trzeba połączyć wszystko w jedno!jako sp.z.o.o lub inaczej jak > kto woli!

a gdzie wtedy jest miejsce na jakąkolwiek konkurencję?? Wybacz, ale etap WPKM już przerabialiśmy...

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez Lukasy

gość napisał(a):

> dlatego trzeba połączyć wszystko w jedno!jako sp.z.o.o lub inaczej jak > kto woli!

Widzisz celowość takiego działania? Bo ja nie. Wrzucenie wszystkiego do jednego worka pogrąży SPPK, które dorabiało się swojego królestwa przez kilka lat. Po co to niweczyć? Niech będzie, tak jak jest.

Pzdr! ŁZ

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/

wysłane przez gość (gość)

Lukasy napisał(a):

> Widzisz celowość takiego działania? Bo ja nie. Wrzucenie wszystkiego do > jednego worka pogrąży SPPK, które dorabiało się swojego królestwa przez > kilka lat. Po co to niweczyć? Niech będzie, tak jak jest.

ok moim zdaniem połączyc w jedno bez jakich kolwiek nieporozumień Tabor który maja police niech dalej tam jeżdzi tak samo w prypadku spa! a zakupy po połączeniu robic wspólnie (jak jeden zakład) zamiast po 2 sztuki np.to kupic 10 i rozesłać po zajezdniach wszendzie tak samo.

wysłane przez techno

> ok moim zdaniem połączyc w jedno bez jakich kolwiek nieporozumień > Tabor który maja police niech dalej tam jeżdzi > tak samo w prypadku spa! > a zakupy po połączeniu robic wspólnie (jak jeden zakład) zamiast po 2 > sztuki np.to kupic 10 i rozesłać po zajezdniach wszendzie tak samo.

A co to zmieni? Skoro bardziej pazerne i mniej obrotne zajezdnie politycznie podkoszą tabor tym lepiej zarządzanym... i się okaże, jak tu już wcześnie chłopaki wspominali, że równamy lepszych do poziomu gorszych...

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez konjo  4

gość napisał(a):

> a zakupy po połączeniu robic wspólnie (jak jeden zakład) zamiast po 2 > sztuki np.to kupic 10 i rozesłać po zajezdniach wszendzie tak samo.

Czy Ty w ogóle śledzisz wydarzenia w naszej KM? Przetarg na 10 MANów był robiony wspólnie. Organiztorem był SPAK, a potem 5 pojechało do SPAKu, a 5 do SPADu. Widocznie coś (nie wiem co, więc mnie nie pytaj) nie pasowało kierownictwu SPA Dąbie i następne przetargi odbył się oddzielnie. Stąd też mamy Solarisy Urbino 12.

--- I never wanna leave this place.

So never mind the darkness.

wysłane przez MQ ?

gość napisał(a):

> A może trzeba samemu zawalczyć o rynek.

Cel? Bo jak na razie to widzę tylko Twój upór w uszczęśliwianiu wszystkich na siłę. W dodatku w sposób, dzięki któremu by poleciała niejedna głowa. Mam na myśli to, że chcesz finansować linie podmiejskie nie z kasy tych, którzy mieliby z nich korzystać, lecz z kasy szczecinian.

> Wystarczy zaproponowac!

Tak, niewątpliwie władze Gryfina nie mają pojęcia o tym, że w Szczecinie kursuje komunikacja miejska i że ktoś tą komunikacją zarządza, dlatego trzeba ich aż o tym poinformować.

> a co do kursów mozne je tak ustawic miedzy pociągami i pksem.Ja > problemu nie widze.

Ponowię pytanie: w jakim celu?

wysłane przez gość (gość)

mkubien napisał(a):

> Cel? Bo jak na razie to widzę tylko Twój upór w uszczęśliwianiu > wszystkich na siłę. W dodatku w sposób, dzięki któremu by poleciała > niejedna głowa. Mam na myśli to, że chcesz finansować linie podmiejskie > nie z kasy tych, którzy mieliby z nich korzystać, lecz z kasy > szczecinian.

dalej nie lapiecie o co chodzi wcale nie mowie żeby szczecin za wszystko płacił itd.

> Tak, niewątpliwie władze Gryfina nie mają pojęcia o tym, że w > Szczecinie kursuje komunikacja miejska i że ktoś tą komunikacją > zarządza, dlatego trzeba ich aż o tym poinformować.

Napewno wiedz.W to nie wątpie. tylko problem jest taki ze unas nikt sie tym nie zajmuje. dlatego gryfino woli inna opcje patrzac na to ze unas nie mozna rostrzygnąc przetargu na obsługe lini.To na miejscu gryfina wcale się nie dziwie ze nie chce naszych uslug tylko woli pks! Dlatego trzeba wszystko zmienic albo wiekszą cześc tego chorego systemu panującemu w tym mieście!

wysłane przez techno

> Napewno wiedz.W to nie wątpie. > tylko problem jest taki ze unas nikt sie tym nie zajmuje. > dlatego gryfino woli inna opcje patrzac na to ze unas nie mozna > rostrzygnąc przetargu na obsługe lini.To na miejscu gryfina wcale się > nie dziwie ze nie chce naszych uslug tylko woli pks! > Dlatego trzeba wszystko zmienic albo wiekszą cześc tego chorego systemu > panującemu w tym mieście!

Nasza KM do Gryfina nie jeździ od wielu lat i sytuacja z przetargami nie ma tu nic do rzeczy, więc jej nie mieszaj. Na jakiej podstawie twierdzisz, że system jest chory? Wiesz jak on wygląda od środka??

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez gość (gość)

techno napisał(a):

> Nasza KM do Gryfina nie jeździ od wielu lat i sytuacja z przetargami > nie ma tu nic do rzeczy, więc jej nie mieszaj. Na jakiej podstawie > twierdzisz, że system jest chory? Wiesz jak on wygląda od środka??

ok moze nie ma!widze ze ktoś pamieta czasy jak tam jeżdził nasz autobus brawo!!! a system jest chory. zauwasz nic tu nie dziala tak jak powinno polityki transportowe uchwalane to stek bzdurek ktore i tak nigdy nie wychodzą. Dwa jezeli nie potrafi sie placic spółką swiadczącym uslugi komunikacyjne to o czym to swiadczy? a te przetargi to juz wogole wienc takie argumenty mówią jasno ze cos jest nie tak i czas to zmienić bo jak tak dalej pójdzie to strach sie bać.

wysłane przez MQ ?

gość napisał(a):

> wienc takie argumenty mówią jasno ze cos jest nie tak > i czas to zmienić bo jak tak dalej pójdzie to strach sie bać.

No super, a co ma komunikacja podmiejska do finansowania komunikacji miejskiej? Powoli tracę wątek.

wysłane przez techno

> ok moze nie ma!widze ze ktoś pamieta czasy jak tam jeżdził nasz autobus > brawo!!! > a system jest chory. > zauwasz nic tu nie dziala tak jak powinno polityki transportowe > uchwalane to stek bzdurek ktore i tak nigdy nie wychodzą. > Dwa jezeli nie potrafi sie placic spółką swiadczącym uslugi > komunikacyjne to o czym to swiadczy? > a te przetargi to juz wogole > wienc takie argumenty mówią jasno ze cos jest nie tak > i czas to zmienić bo jak tak dalej pójdzie to strach sie bać.

jeszcze raz proszę sformułuj gramatycznie zdanie dotyczące polityki transportowej.

Spółkom się płaci tyle ile się ma... z pustego i Salomon nie naleje. A co do przetargów to pozostawmy to ZDiTMowi.

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez Phobos 17

> zauwasz nic tu nie dziala tak jak powinno polityki transportowe > uchwalane to stek bzdurek ktore i tak nigdy nie wychodzą.

A to czy wszystko będzie osobno, czy bedzie wielkie MPK ma coś wspólnego z tym, jak pracują radni?

> Dwa jezeli nie potrafi sie placic spółką swiadczącym uslugi > komunikacyjne to o czym to swiadczy?

O tym, że Urząd Miasta należy wysadzić w powietrze na przykład. Ale nie o tym, że spółki nagle będą miały pieniądze jak po połączeniu obecne MZK wszystko to co zarobiono na Klonowica i w Dąbiu będzie przejadać.

> a te przetargi to juz wogole

Fkatycznie - jak ktoś wogóle śmie tworzyć warunki dla zdrowej konkurencji...

> wienc takie argumenty mówią jasno ze cos jest nie tak > i czas to zmienić bo jak tak dalej pójdzie to strach sie bać.

To nie są żadne argumenty. Nie masz poprostu pojęcia o czym mówisz!

PS. Jeśli napiszesz jeszcze choćby jednego posta, w którym nie będziesz się stosował do zasad interpunkcji, estetyki pisania na forum i zasad opisanych w wątku przyklejonym - zostaniesz zbanowany :-/

--- Powróciłem zza grobu :-]

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez MQ ?

gość napisał(a):

> wcale nie mowie żeby szczecin za wszystko płacił itd.

No to wyjaw nam wreszcie tajemnicę, jak zmusić sąsiadów Szczecina do finansowania owej komunikacji podmiejskiej.

> tylko problem jest taki ze unas nikt sie tym nie zajmuje.

Bo ZDiTM nie został powołany w celu obsługiwania komunikacji międzymiastowej. Podstawowym celem jest zarządzanie komunikacją miejską w Szczecinie.

wysłane przez gość (gość)

mkubien napisał(a):

> Bo ZDiTM nie został powołany w celu obsługiwania komunikacji > międzymiastowej. Podstawowym celem jest zarządzanie komunikacją > miejską w Szczecinie.

ok! racja ale nawet nikt nie pomyślał jak to powołano zeby zrobic komórke odpowiedzialna nawet za przygotowanie planów komunikacji podmiejskiej!a to juz swiadczy o zacofaniu nieprawdasz?

wysłane przez techno

> ok! racja > ale nawet nikt nie pomyślał jak to powołano zeby zrobic komórke > odpowiedzialna nawet za przygotowanie planów komunikacji podmiejskiej!a > to juz swiadczy o zacofaniu nieprawdasz?

To absolutnie nie świadczy o jej zacofaniu tylko o wykonywaniu statutowych celów. A jeżeli wychodzą poza miasto to tylko dobra wola gmin ościennych. Komunikacja na terenie Szczecina sprawia tyle problemów, że ZDiTM nie potrzebuje jeszcze problemów innych, a mimo to się na nie godzi (Kołbaskowo i Dobra), bo miasto Police z racji życia w symbiozie woli aby komunikację organizował im ZDiTM.

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez gość (gość)

techno napisał(a):

> To absolutnie nie świadczy o jej zacofaniu tylko o wykonywaniu > statutowych celów. A jeżeli wychodzą poza miasto to tylko dobra wola > gmin ościennych. Komunikacja na terenie Szczecina sprawia tyle > problemów, że ZDiTM nie potrzebuje jeszcze problemów innych, a mimo to > się na nie godzi (Kołbaskowo i Dobra), bo miasto Police z racji życia w > symbiozie woli aby komunikację organizował im ZDiTM.

bo unas w tym kraju tak juz jest ze wszystko sprawia problemy!Wszyscy chcą super komunikacji a jak sie pojawia propozycja poprawy to nik raptem nie chce.i dlatego musi powstac jeden zakład obsługujący komunikacje miejską i podmiejską(o ile takowa kiedyś powstanie).i musi to nie byc zakład budżetowy bo to juz bendzie poraszka!

wysłane przez konjo  4

gość napisał(a):

> bo unas w tym kraju tak juz jest ze wszystko sprawia problemy!Wszyscy > chcą super komunikacji a jak sie pojawia propozycja poprawy to nik > raptem nie chce.

Bo Towja propozycja poprawy sprowadza się do trzeba kupić autobusy, trzeba jeździć do gryfina, trzeba wprowadzić taryfę C - a nie chcesz nam powiedzieć jak i za co to zrobić.

> i dlatego musi powstac jeden zakład obsługujący > komunikacje miejską i podmiejską(o ile takowa kiedyś powstanie).i musi > to nie byc zakład budżetowy bo to juz bendzie poraszka!

Tak i na pewno taki zakład nagle stanie się wielki, szybki, sprawny i nowocześnie zarządzany.

--- I never wanna leave this place.

So never mind the darkness.

wysłane przez MQ ?

gość napisał(a):

> Wszyscy > chcą super komunikacji a jak sie pojawia propozycja poprawy to nik > raptem nie chce.

Ale powiedz, na czym miałaby polegać owa poprawa po wprowadzeniu linii podmiejskich?

> i dlatego musi powstac jeden zakład obsługujący > komunikacje miejską i podmiejską(o ile takowa kiedyś powstanie).

"I dlatego"? Dlaczego?

wysłane przez techno

> bo unas w tym kraju tak juz jest ze wszystko sprawia problemy!Wszyscy > chcą super komunikacji a jak sie pojawia propozycja poprawy to nik > raptem nie chce.i dlatego musi powstac jeden zakład obsługujący > komunikacje miejską i podmiejską(o ile takowa kiedyś powstanie).i musi > to nie byc zakład budżetowy bo to juz bendzie poraszka!

owszem, to nie musi być zakład budżetowy, może to być spółka prawa handlowego. tylko nawet ta spółka prawa handlowego musi mieć fundusze na funkcjonowanie. W Niemczech na poziomie landów komunikacja jest organizowana przez związki komunikacyjne, które dostają potężne dofinansowanie z kasy landów. U nas to by było możliwe, gdyby były duże nakłady na komunikację. No i oczywiście gdyby marszałek województwa lub prezydent Szczecina zorganizował przetarg na organizację komunikacji na terenie mu podległym. Ale jest jeszcze jeden problem - musiałbym na tym zarobic. Ale tworzenie spółki prawa handlowego nie ma sensu, jeżeli nie myśli się o jej prywatyzacji. Pamiętaj, że najważniejsze są pieniądze i nie mylmy organizacji komunikacji od jej wykonawców czyli przewoźników.

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez MQ ?

gość napisał(a):

> ok! racja > ale nawet nikt nie pomyślał jak to powołano zeby zrobic komórke > odpowiedzialna nawet za przygotowanie planów komunikacji podmiejskiej!a > to juz swiadczy o zacofaniu nieprawdasz?

Nieprawdaż. Nie ma takiej potrzeby. Od koordynacji linii podmiejskich jest marszałek, a nie organizator komunikacji miejskiej w Szczecinie.

wysłane przez konjo  4

gość napisał(a):

> ok! racja > ale nawet nikt nie pomyślał jak to powołano zeby zrobic komórke > odpowiedzialna nawet za przygotowanie planów komunikacji podmiejskiej!a > to juz swiadczy o zacofaniu nieprawdasz?

Weż wejdż na stronę http://www.zditm.szczecin.pl/ i przeczytaj nagłówek. Jakby Ci się nie chciało to przytoczę: Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie, a poniżej komunikacja i drogi Miasta Szczecina. I nie ma tam nic o Gryfinie, Świnoujściu, Stargardzie, Dobrej Szczecińskiej, Stolcu (bo też taka propozycja niedawno padła) i komunikacji podmiejskiej. Czasy WPKM skończyły się na początku lat 90. Koniec, kropka i to już było i nie wróci więcej.

--- I never wanna leave this place.

So never mind the darkness.

wysłane przez gość (gość)

konjo napisał(a):

> Weż wejdż na stronę http://www.zditm.szczecin.pl/ i przeczytaj > nagłówek. > Jakby Ci się nie chciało to przytoczę: Zarząd Dróg i Transportu > Miejskiego w Szczecinie, a poniżej komunikacja i drogi Miasta > Szczecina. I nie ma tam nic o Gryfinie, Świnoujściu, Stargardzie, > Dobrej Szczecińskiej, Stolcu (bo też taka propozycja niedawno padła) i > komunikacji podmiejskiej. Czasy WPKM skończyły się na początku lat 90. > Koniec, kropka i to już było i nie wróci więcej.

dobra czasu PRLU mineły to fakt! ale jak sie chce miec lepiej to trzeba coś w tym kierunku robiC co nie? a roszerzenie swoich usług to jest chyba jedna z lepszych drug ku temu! a jeszcze jedno czemu cos co dzialalo w czasach PRLU nie moze dzialać dziś? przecierz to nie było take złe!

wysłane przez techno

> dobra czasu PRLU mineły to fakt! > ale jak sie chce miec lepiej to trzeba coś w tym kierunku robiC co nie? > a roszerzenie swoich usług to jest chyba jedna z lepszych drug ku temu! > a jeszcze jedno czemu cos co dzialalo w czasach PRLU nie moze dzialać > dziś? > przecierz to nie było take złe!

bo kiedyś nie ważny był rachunek ekonomiczny, tylko normy.

200% normy 300% normy 400% normy

nic innego się nie liczyło... a przerost zatrudnienia był...

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez konjo  4

gość napisał(a):

> a jeszcze jedno czemu cos co dzialalo w czasach PRLU nie moze dzialać > dziś?

Pewnie dlatego, że nie patrzyło się na koszty. Kiedyś 1420 Ikarusów dla Katowic w latach 1978-1992 było czymś normalnym, pierwsza partia otrzymała numery od 100 do 830 to jest ponad 700 autobusów! Teraz przetarg na 80 dla Warszawy jest określany jako wielki. A w warunkach szczecińskich 40 Volvo było czymś na co pasażerom poopadały szczęki.

--- I never wanna leave this place.

So never mind the darkness.

wysłane przez konjo  4

gość napisał(a):

> dalej nie lapiecie o co chodzi > wcale nie mowie żeby szczecin za wszystko płacił itd.

A kto zapłaci za postulowane przez Ciebie zakupy autobusów? Jeśli miałoby je kupić Gryfino to po co miałyby garażować w Szczecinie? Zrobili by sobie własną KM do Szczecina i zapłacili za korzystanie z przystanków i odpalili by swoją miejską. Najwyraźniej ich na to nie stać.

> Napewno wiedz.W to nie wątpie. > tylko problem jest taki ze unas nikt sie tym nie zajmuje.

Bo też ZDiTM nie sprzedaje proszków do prania, podpasek czy żelków Gapcio. On jest organizatorem przewozów, w dodatku zakładem budżetowym i nie jest powołany do tego, żeby reklamować swoje usługi na billboardach w Gryfinie.

> dlatego gryfino woli inna opcje patrzac na to ze unas nie mozna > rostrzygnąc przetargu na obsługe lini.To na miejscu gryfina wcale się > nie dziwie ze nie chce naszych uslug tylko woli pks!

Bo PKS jest w stanie jeździć za 3,17 PLN w nocy, a SPAD jako najtańszy ze spółek za około 3,90 i dlatego nie jest w stanie konkurować. No chyba, że kierowcy dostaną 2/3 swojej wypłaty.

> Dlatego trzeba wszystko zmienic albo wiekszą cześc tego chorego systemu > panującemu w tym mieście!

System nie jest chory, to finansowanie jest za małe. W Szczecinie płaci się na poziomie małych miast, a wymaga po europejsku. :/

--- I never wanna leave this place.

So never mind the darkness.

wysłane przez gość (gość)

konjo napisał(a):

> > System nie jest chory, to finansowanie jest za małe. W Szczecinie płaci > się na poziomie małych miast, a wymaga po europejsku. :/

i oto chodzi ze czas skączyc z dofinasowaniem na poziomie malej mieściny a przeskoczyć na dużą miescine a byc moze doczekamy sie...

wysłane przez techno

> i oto chodzi ze czas skączyc z dofinasowaniem na poziomie malej > mieściny a przeskoczyć na dużą miescine a byc moze doczekamy sie...

to odpowiedz w końcu na pytanie skąd mamy wziąć na to pieniądze??

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez gość (gość)

techno napisał(a):

> to odpowiedz w końcu na pytanie skąd mamy wziąć na to pieniądze??

przede wszystkim trzeba mlodych ludzi tam u góry a nie starych pierników ktorzy pamietają jeszcze czasy PRLU! po drugie trzeba zaczac szukac dochodów z różnych żrudeł (inwestorów)sądze ze by sie znalazło paru chętnych a i przedewszystkim zmienic polityke mista w kwesti km i to jest chyba naj naj naj!!!

wysłane przez konjo  4

gość napisał(a):

> przede wszystkim trzeba mlodych ludzi tam u góry a nie starych > pierników ktorzy pamietają jeszcze czasy PRLU!

No tak, mamy przykłady twórczości tych nie z PRL. Nie będe wskazywał palcem.

> po drugie trzeba zaczac szukac dochodów z różnych żrudeł > (inwestorów)sądze ze by sie znalazło paru chętnych

Uhm, za te stawki to nie przyjdzie tu ani ITS, ani Connex, ani MPK Łódź które sobie ostrzy zęby na komunikacje w innych miastach. I nawet Henryk Dyrda chciał drożej, niestety... a takie miał zaplecze taborowe.

> a i przedewszystkim zmienic polityke mista w kwesti km i to jest chyba > naj naj naj!!!

O i tu się pierwszy raz zgodzimy.

--- I never wanna leave this place.

So never mind the darkness.

wysłane przez gość (gość)

konjo napisał(a):

> > No tak, mamy przykłady twórczości tych nie z PRL. Nie będe wskazywał > palcem.

fakt jest taki jeden tez sie z toba zgodze! ale chodziło mi o odpowiednich ludzi.

wysłane przez techno

> przede wszystkim trzeba mlodych ludzi tam u góry a nie starych > pierników ktorzy pamietają jeszcze czasy PRLU! > po drugie trzeba zaczac szukac dochodów z różnych żrudeł > (inwestorów)sądze ze by sie znalazło paru chętnych > a i przedewszystkim zmienic polityke mista w kwesti km i to jest chyba > naj naj naj!!!

nawet wśród tych pierników jest kilku takich, którzy mają łeb na karku i osobiście takich poznałem. A czasy PRL-u są dla nich nauczką. Inwestor nie przyjdzie, jeżeli nie będzie miał z tego zysków, więc ciężku tutaj mówić o inwestorze. Co do polityki miasta w kwestii KM - pamiętaj o ograniczonym budżecie i radnych, których nie zawsze da się przekonać do przeznaczenia konkretnych funduszy na KM, a nie na przedszkola czy inne wydatki socjalne.

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez gość (gość)

techno napisał(a):

> nawet wśród tych pierników jest kilku takich, którzy mają łeb na karku > i osobiście takich poznałem. A czasy PRL-u są dla nich nauczką. > Inwestor nie przyjdzie, jeżeli nie będzie miał z tego zysków, więc > ciężku tutaj mówić o inwestorze. Co do polityki miasta w kwestii KM - > pamiętaj o ograniczonym budżecie i radnych, których nie zawsze da się > przekonać do przeznaczenia konkretnych funduszy na KM, a nie na > przedszkola czy inne wydatki socjalne.

a skąd sie bieze ten ograniczony budżet? przyczyn jest kilka politycy itd. ale chyba najważniejsza ze do miasta nie przyciaga sie inwestorów nikt tu nie inwestuje! mamy lotnisko w goleniowie a samoloty lataja tylko do warszawy i chwala bogu do londynu(raz dziennie) a jak tu przyciagnąć inwestorów jak miasto sie nie promuje i nic w tym kierunku nie robi i to samo można odnieść do KM! i dlatego kiepsko to wygląda! trzeba wielkich zmian!

wysłane przez techno

> a skąd sie bieze ten ograniczony budżet? > przyczyn jest kilka politycy itd. > ale chyba najważniejsza ze do miasta nie przyciaga sie inwestorów nikt > tu nie inwestuje! > mamy lotnisko w goleniowie a samoloty lataja tylko do warszawy i chwala > bogu do londynu(raz dziennie) > a jak tu przyciagnąć inwestorów jak miasto sie nie promuje i nic w tym > kierunku nie robi > i to samo można odnieść do KM! > i dlatego kiepsko to wygląda! > trzeba wielkich zmian!

Budżet zawsze jest ograniczony, a wydatki przerastają wpływy. Jeżeli trafi się w jakimkolwiek mieście nadwyżka budżetowa, to najczęściej jest ona spowodowana wyprzedażą gminnego majątku. Nawet jeżeli miasto ściągnie jakichkolwiek inwestorów, to zbyt dużo KM to nie pomoże. Zawsze w czasie przygotowywania budżetu przez Prezydenta i podległych mu urzędników toczy się wojna pomiędzy poszczególnymi wydziałami, a nawet wewnątrz nich, co umieścić w budżecie. To jest gigantyczna kolejka potrzeb, więc powiększenie wpływów o 10, a nawet 20 procent komunikacji miejskiej pomoże w niewielkim stopniu. Chyba, że trafimy na rządy Prezydenta, dla którego priorytetem będzie działalność inwestycyjna (infrastruktura włącznie z tą podziemną, komunikacja, innowacje, współpraca z ośrodkami badawczymi, tereny pod inwestycje) oraz na przychylną mu Radę Miasta. Tylko trzeba pamiętać - Prezydenta jak i naszych przedstawicieli do Rady Miasta wybieramy MY.

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez Phobos 17

> Tylko trzeba pamiętać - Prezydenta > jak i naszych przedstawicieli do Rady Miasta wybieramy MY.

<propaganda mode on>

Oczywiście na okazję tegorocznych wyborów KOMIS planuje kilka niespodzianek w tym zakresie... :->

</propaganda mode off>

--- Powróciłem zza grobu :-]

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez techno

sorki, nie wyciąłem wszystkiego z poprzedniego postu i wyszło na to, że odpowiedziałem sam sobie:)

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez mmm

gość napisał(a):

> a skąd sie bieze ten ograniczony budżet? > przyczyn jest kilka politycy itd.

A kto wybiera tych polityków? Kto wybiera przydenta i rade miasta. Przecież sami się nie wybierają. A tak patrząc na ta calą dyskusje to chyba KOMIS powien przeprowadzać kursy z podstaw organizacji i funkcjonowania samorządu terytorialnego i komunikacji miejskiej. Bo ta długa dyskusaja dowodzi, tylko i wyłącznie braku znajomości uwarunkowań z tym związanych. Mylenie i niezajomośc pojęć sprawia że pojawiają sie dziwne pomysły które z uporem maniaka sa przedstawiane i przeradzaja sie w długą i nic nie wnoszącą dyskusje, która ma wytłumaczyć jednej osobie że jej założenia są błędne.