Forum

Coraz gorzej w autobusach

Do końca marca obowiązują umowy, na podstawie których kursują autobusy. Firmy ze Szczecina i Polic przygotowują się do kolejnego przetargu na obsługę kilkudziesięciu linii. W piątek okazało się, że nie muszą się spieszyć, bo... postępowanie unieważniono przed otwarciem ofert!

wysłane przez nowy (gość)

widzę trzy rozwiązania takiej sytuacji. Pierwsze: Zditm ogłasza przetarg na obsługę linii na okres jednego roku. Po tym okresie idzie przetarg na 10 lat, każda linia osobno (być może wprowadzone zostano zmiany w sieci oparte na badaniach rynku), Drugie: Nie wpuszczamy nowych firm na rynek i od razu przetarg idzie na 10 lat (od razu pakietami, bo po co rozdrabniać) Trzecie wyjście. Koniec zabawy w kotka i myszkę. Przewoźnicy nie podpisują umów proponowanych przez miasto i od kwietnia nie wyjeżdżają z zajezdni.

Ogłaszając przetarg Zditm musiał się liczyć z kosztami kupna usług. Rozpisywanie przetargów i ich odwoływanie nie tylko nie pozwala przewoźnikom na wymianę taboru, ale i zniechęca nowych do współpracy z tak niepewnym partnerem (wczęsniej trzeba znaleźć i stworzyć zajezdnię , rozejrzeć się za pojazdami, przygotowac dokumetację, a to wszystko kosztuje czas i pieniądze). Jeżeli zditm sam nie wie, ile ma pieniędzy na kupno usługi będzie tak dalej pogrywać, to jedynym wyjściem jest nie podpisywanie umów przez przewoźników i nie wypuszczenie taboru na linie. Wściekli mieszkańcy szybko zmuszą władze miasta do zajęcia się tym problemem. Ciekawe, co było prawdziwą przyczyną odwołania przetargu...

wysłane przez Phobos 17

> Trzecie wyjście. > Koniec zabawy w kotka i myszkę. Przewoźnicy nie podpisują > umów proponowanych przez miasto i od kwietnia nie wyjeżdżają > z zajezdni.

To samo miasto natychmiast rozwiąże umowy o prace z prezesami spółek, a na te ciepłe posadki od razu znajdą się jakieś żółtodzioby-karierowicze, których KM oraz wymiana taboru nie będą obchodzić. Co uzyskasz? NIC. Co stracisz? Rozsądnych prezesów spółek.

--- Powróciłem zza grobu :-]

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez torwid (gość)

Phobos napisał(a):

> To samo miasto natychmiast rozwiąże umowy o prace z prezesami > spółek, a na te ciepłe posadki od razu znajdą się jakieś > żółtodzioby-karierowicze, których KM oraz wymiana taboru nie > będą obchodzić.

No ale moźe przynajmniej przemalują autobusy? :D A na powaźnie: ciekawe, kiedy ktoś w ZDiTM się zorientuje, źe informacja o przetargu, a tym samym otwarciu ofert w najbliźszy piątek, nadal wisi w Internecie. Własnie sobie ściągnąłem na pamiątkę.

wysłane przez W.Soltysiak (gość)

Pozwole sobie krotko zabrac glos w Panstwa opiniach,jednak nie bede komentowal faktu uniewaznienia ostatniego przetargu,poniewaz i tak nic on nie wnosil.Duzo bardziej znaczace byly postepowania ubiegloroczne,ale to juz historia,rozdzial zamkniety. Jesli zwrocicie Panstwo uwage na sposob prowadzenia"polityki"w zakresie KM w innych miastach,zwrocicie zapewne uwage na fakt ,iz wszedzie,a na pewno w wiekszosci,miast postepowanie jest nastepujace: a)podstawowy zakres obslugi KM jest przekazany do podmiotow miejskich, b)wszystkie nowe uruchomienia odbywaja sie warunkach rynkowych,generalnie w podziale na linie lub mniejsze grupy lini.Tym samym rozszerza sie rynek dostepu,nie tracac jednak(patrz Miasto)kontroli i wplywu na podstawowe linie. c)nie ma zadnych bis-ow lub temu podobnych,ktore sa"wrzucane"do puli juz istnejacych linii,oczywiscie po cenach juz funkcjonujacych. Mysle,ze nic nie stoi na przeszkodzie,aby w Sz-nie mogl zafunkcjonowac ten sam schemat. Czym to jednak"grozi"dla Zleceniodawcy?Ano ty,ze kazdy nowy przetarg,kazde uruchomienie nowych linii skutkowalo by koniecznoscia przeprowadzenia nowych przetargow,a to wymaga dlugoterminowego planowania,myslenia,wypracowania strategii funkcjonowania,przede wszytkim czasu,a na koniec pieniedzy. Tak sie bowiem sklada,ze kazdy kolejny przetarg wiazal by sie bedzie z wyzsza cena wkm. Dowod-postepowania w innych miastach,proponuje przesledzic ostatnie przetargi w W-wie.Ceny ok.6-7zl/wkm(przy wymogu nowych autobusow). Pozdrawiam W.Soltysiak