Forum

Tatry już na szczecińskich torach

Dzisiaj około godziny 6:15 zaczęła się akcja rozładunku dwóch tramwajów Tatra KT4Dt, o godzinie 7:30 oba tramwaje stały już na szczecińskich torach. Pierwszą swoją jazdę próbną w kierunku Głębokiego wykonały około 10:50.

wysłane przez polik (gość)

Mam pytanie, czy ktoś orientuje się po ile 102N ma każda zajednia?

wysłane przez (użytkownik usunięty)

polik napisał(a):

> Mam pytanie, czy ktoś orientuje się po ile 102N ma każda > zajednia?

O ile się nie mylę to w Szczecinie są 102Na i tylko w jednej zajezdni, którą jest Pogodno. A liczba to 19+1 w remoncie.

wysłane przez Mario  ?

polik napisał(a):

> Mam pytanie, czy ktoś orientuje się po ile 102N ma każda > zajednia?

102-jki stacjonują tylko w zajezdni Pogodno. A czemu to pytanie znalazło się w niewłaściwym miejscu?

--- Już w Szczecinie :-p

wysłane przez Pepe 234

Bella napisał(a):

> 102-jki stacjonują tylko w zajezdni Pogodno. A czemu to pytanie > znalazło się w niewłaściwym miejscu?

Bo pan Polik jakoś jeszcze nie załapał zasad forum :)
polik napisał(a):

> Mam pytanie, czy ktoś orientuje się po ile 102N ma każda > zajednia?

A co to pytanie robi w wątku o Tatrach? Polecamy lekture wątku przyklejonego i regulaminu.

wysłane przez Wojtek 24

Muszę stwierdzić, że podobają mi się "nowe" wagony; trochę kanciate, ale to nic. Wnętrze pojazdu bardzo zadbane, przynajmniej w tych wagonach, ciekawe jak będzie w kolejnych. Szkoda, że nikt nie zrobił zdjęcia wnętrza wagonu tak żeby było widać kabinę motorniczego.

Trochę mnie dziwi to, że żadnego pojazdu nie dostanie zajezdnia Golęcin, przecież ona ma braki taborowe. Chyba, że jakieś najlepsze 102Na pod względem technicznym trafia na TW3.
Wojtek napisał(a):

> Trochę mnie dziwi to, że żadnego pojazdu nie dostanie > zajezdnia Golęcin, przecież ona ma braki taborowe. Chyba, że > jakieś najlepsze 102Na pod względem technicznym trafia na > TW3.

Na pewno ;) Zwłaszcza, że pozostaną 2 szt. Jedna z nich pójdzie do Muzeum, więc ta druga z pewnością poprawi sytuację Golęcina :D

--- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez 105ngs (gość)

torwid napisał(a):

> Na pewno ;) Zwłaszcza, że pozostaną 2 szt. Jedna z nich pójdzie > do Muzeum, więc ta druga z pewnością poprawi sytuację Golęcina > :D

To może by jednak MZK trochę pomyślało i zostawiło jeszcze ze 3/4 102Na we w miarę przyzwoitym stanie, które zasiliłyby Golęcin ? Bo za chwilę będą płakać, że pozbyli się stodwójek, ale z helmutami nadal jest problem. A kwestia braków taborowych na TW/3 też sama się nie rozwiąże. Choć z drugiej strony nasuwa się pytanie z czym są większe problemy : z GT6 czy ze 102Na ? Odpowiedź na to pytanie wydaje się brzmieć "i z tym i z tym", chociaż to chyba zależy od konkretnego wagonu. Niektóre stodwójki są lepsze od niektórych helmutów i odwrotnie. W związku z tym może jednak nie warto ścinać 102Na jak popadnie, tylko zastanowić się czy aby niektóre sztuki nie mogłyby zastąpić najgorszych GT6 ?

wysłane przez Robert 5

105ngs napisał(a):

> To może by jednak MZK trochę pomyślało i zostawiło jeszcze ze 3/4 > 102Na we w miarę przyzwoitym stanie, które zasiliłyby Golęcin ? > Bo za chwilę będą płakać, że pozbyli się stodwójek, ale z > helmutami nadal jest problem. A kwestia braków taborowych na TW/3 > też sama się nie rozwiąże. > Choć z drugiej strony nasuwa się pytanie z czym są większe > problemy : z GT6 czy ze 102Na ? [...]

Temat wciąż aktualny i dość drażliwy. :->

wysłane przez leks 17

Robert napisał(a):

> 105ngs napisał(a):

> > To może by jednak MZK trochę pomyślało i zostawiło jeszcze ze 3/4 > > 102Na we w miarę przyzwoitym stanie, które zasiliłyby Golęcin ? > > Bo za chwilę będą płakać, że pozbyli się stodwójek, ale z > > helmutami nadal jest problem. A kwestia braków taborowych na TW/3 > > też sama się nie rozwiąże. > > Choć z drugiej strony nasuwa się pytanie z czym są większe > > problemy : z GT6 czy ze 102Na ? [...] > > Temat wciąż aktualny i dość drażliwy. :-> Ohohoho moim zdaniem z Helmutami 15-20 lat starszymi biorac pod uwage ich wiek jest duzo lepiej. 102ki juz ledwo zipią. A zresztą najlepiej to już popatrzeć na to co wita pasażera na przystanku - drzwi, w Helmutach ładne eleganckie i nawet nowoczesne, w 102 roztrzaskane charmonijki z dziurami na 10 cm. W 102 smrut, zimno, zapach znilego zardzewialego metalu a w Helmutach cisza - przynajmniej gdy tramwaj stoi. Aaaa i helmut tak nie wyje tylko puka co moze tez nie jest zbyt eleganckie, ale zadnego tramwaju oprocz 102'ki niedoszłysze wyjącej z al. Wojska Polskiego. Zdecydowanie Helmut lepszy.

wysłane przez Bodek

lex napisał(a):

> > > > Choć z drugiej strony nasuwa się pytanie z czym są większe > > > problemy : z GT6 czy ze 102Na ? [...] > > > > Temat wciąż aktualny i dość drażliwy. :-> > Ohohoho moim zdaniem z Helmutami 15-20 lat starszymi biorac pod uwage > ich wiek jest duzo lepiej. 102ki juz ledwo zipią. A zresztą najlepiej > to już popatrzeć na to co wita pasażera na przystanku - drzwi, w > Helmutach ładne eleganckie i nawet nowoczesne, w 102 roztrzaskane > charmonijki z dziurami na 10 cm.

To wynik złego utrzymania, a nie samego wieku 102-ek. Pojedz do np. Wrocławia i zobacz jak tam ładnie wyglądają te wiekowe wagony.

> W 102 smrut, zimno, zapach znilego zardzewialego metalu a w Helmutach > cisza - przynajmniej gdy tramwaj stoi. Aaaa i helmut tak nie wyje

Każdy normalny właściciel dba o swój majątek, nawet jeśli jest to już sprzęt wiekowy. W Szczecinie 102-ki mentalnie chyba już dawno skreślono z inwentarza, bo w ogóle się tu o nie nie dba. Są nie tylko pordzewiałe, ale i zasyfione wewnątrz. To z jednej strony świadczy o pasażerach, z drugiej jednak obciąża właściciela, który nie usuwa bohomazów i vlepek z wnętrz tych tramwajów. A to potęguje negatywne doznania z pobytu w wagonie 102Na.

wysłane przez Bodek

Robert napisał(a):

> 105ngs napisał(a):

> > To może by jednak MZK trochę pomyślało i zostawiło jeszcze ze 3/4 > > 102Na we w miarę przyzwoitym stanie, które zasiliłyby Golęcin ? > Temat wciąż aktualny i dość drażliwy. :->

Los większości 102-ek jest już pewnie przesądzony, ale niektóre z nich, jak np. 603 niedawno przeszły jakieś remonty, więc chyba ich nie powinno się kasować. Byłaby to rozrzutność i niegospodarność. A swoją drogą nie dzielmy skóry na niedźwiedziu, bo co będzie jeśli prezes UZP nie zgodzi się na bezprzetargowy zakup Tatr?

wysłane przez mmm

Bodek napisał(a):

> A swoją drogą nie dzielmy skóry na niedźwiedziu, bo co będzie jeśli > prezes UZP nie zgodzi się na bezprzetargowy zakup Tatr?

Zgodzi sie tak jak zgodził sie na zakup autobusowych używek.
105ngs napisał(a):

> Choć z drugiej strony nasuwa się pytanie z czym są większe > problemy : z GT6 czy ze 102Na ?

Obserwując zjazdy awaryjne w ciągu tygodnia, to odpowiedział bym że większe problemy są ze 102-kami. Ale z kolei jak już się coś popsuje w GT6 to na Golęcinie naprawiają (wymieniają) to 2 lub 3 miesiące... Więc trudne pytanie. :)
torwid napisał(a):

> Zwłaszcza, że pozostaną 2 szt. Jedna z nich pójdzie > do Muzeum, więc ta druga z pewnością poprawi sytuację Golęcina

A może kilka 102Na przerobic na techniczne zamiast N-ek?

wysłane przez DamTram

mmm napisał(a):

> torwid napisał(a):

> > Zwłaszcza, że pozostaną 2 szt. Jedna z nich pójdzie > > do Muzeum, więc ta druga z pewnością poprawi sytuację Golęcina > > A może kilka 102Na przerobic na techniczne zamiast N-ek?

A eNki na linie! tak jest to jest pomysł eNki sie prawie nie psyją są tak proste :D:D:D

--- mam +1 a chcialem mieć -1 ;(

wysłane przez DamTram

Wojtek napisał(a):

> Trochę mnie dziwi to, że żadnego pojazdu nie dostanie > zajezdnia Golęcin, przecież ona ma braki taborowe. Chyba, że > jakieś najlepsze 102Na pod względem technicznym trafia na > TW3.

A gdzie je chcesz wstawić ? na dach czy pod ziemię? :P Pierw muszą się pozbyć innych wozów np. Bremenów które mają wyjądować na Niemierzynie

--- mam +1 a chcialem mieć -1 ;(
DamTram napisał(a):

> A gdzie je chcesz wstawić ? na dach czy pod ziemię? :P Pierw > muszą się pozbyć innych wozów np. Bremenów które mają wyjądować > na Niemierzynie

Zajezdnia tramwajowa Golęcin może pomieścić 90 wagonów, a w chwili obecnej staconują tam 73 sztuki(przeznaczone do ruchu liniowego) + pare Bremenów, czyli ok. 80 szt. Więc przynajmniej 5 pojazdów by sie zmieściło.

wysłane przez DamTram

Wojtek napisał(a):

> Zajezdnia tramwajowa Golęcin może pomieścić 90 wagonów, a w > chwili obecnej staconują tam 73 sztuki(przeznaczone do ruchu > liniowego) + pare Bremenów, czyli ok. 80 szt. Więc przynajmniej 5 > pojazdów by sie zmieściło.

1. na dziwięćdziesiąt wagonów ale typu Brelen lub Herbrand aby sei w hali zmieściły 2. widziałeś kiedyś golęcin nocą? ja tak... jest posamąbramę wypchany a żeby coś przestawić przez gocław sie jeździ!

--- mam +1 a chcialem mieć -1 ;(

wysłane przez t105n  49

A mnie żal... bo muszę siedzieć w pracy ;-( Dzięki dla wytrwałych fotografów za fotki w sieci!

wysłane przez DamTram

t105n napisał(a):

> A mnie żal... bo muszę siedzieć w pracy ;-( > Dzięki dla wytrwałych fotografów za fotki w sieci!

A nie na sieci ? :D

wysłane przez konjo  4

załapał się na przejażdzkę? Jeśli tak to może opowie nam jakieś wrażenia z jazdy po naszych świetnych torach?

So never mind the darkness.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

konjo napisał(a):

> załapał się na przejażdzkę? Jeśli tak to może opowie nam > jakieś wrażenia z jazdy po naszych świetnych torach?

więc przejechaliśmysię do glębokiego, jedzie sie super cisza w srodku. jedynie moze dobijac dzwonek przed zamknieciem drzwi... mieciutkie siedzenia nie telkepie sie jak poczciwa 102Na...

wysłane przez konjo  4

Maciek napisał(a):

> jedynie moze dobijac dzwonek przed zamknieciem drzwi...

Czy to podobne cudo jak w B10L?

So never mind the darkness.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

konjo napisał(a):

> Czy to podobne cudo jak w B10L?

Coś jak w Solarisie tylko inny ton :P i miga lampka :D

wysłane przez mmm

Maciek napisał(a):

> Coś jak w Solarisie tylko inny ton :P i miga lampka :D

Czy dzwonek zewnetrzny jest taki jak w helmutach?

wysłane przez (użytkownik usunięty)

mmm napisał(a):

> Czy dzwonek zewnetrzny jest taki jak w helmutach?

Tak.

wysłane przez kajetansz 65

Maciek napisał(a):

> więc przejechaliśmysię do glębokiego,

Maciek, Ty zalapales sie na droge z Glebokiego :-> Ja akurat na droge do i z. :-)

Штирлиц

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Stirlitz napisał(a):

> Maciek, Ty zalapales sie na droge z Glebokiego :-> Ja akurat na > droge do i z. :-)

No i mówi się trudno :P Trzeba już było wracać do domu :/

wysłane przez mmm

konjo napisał(a):

> załapał się na przejażdzkę? Jeśli tak to może opowie nam > jakieś wrażenia z jazdy po naszych świetnych torach?

W radiu Szczecin słyszałem wypowiedz miłosnika który mówił ze był wczoraj wieczorem na przyjazd i dziś na jeżdzie na Głebokie. Podobno tramwaj z siecią elektryczną współpracuje bardzo dobrze, na torach - zalezy od stanu odcinka.

wysłane przez konjo  4

mmm napisał(a):

> Podobno tramwaj z siecią elektryczną współpracuje bardzo > dobrze, na torach - zalezy od stanu odcinka.

No właśnie bardziej zależy mi na relacji z torów.

So never mind the darkness.

wysłane przez mmm

konjo napisał(a):

> No właśnie bardziej zależy mi na relacji z torów. Na razie chyba za wcześnie bo był tylko na Głebokim. Niech wyjedzie w miasto.

wysłane przez Mareczek 5

konjo napisał(a):

> No właśnie bardziej zależy mi na relacji z torów.

Wiadomo ze jedzie gładko, bo na Głębokim tory są w porządku, ale jestem ciekaw jak się bedzie bujał na Piastow, a predzej na Boh. Warszawy czy Ku Słońcu.

--- Mareczek

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez jas59  ?

mmm napisał(a):

> Podobno tramwaj z siecią elektryczną współpracuje bardzo > dobrze, na torach - zalezy od stanu odcinka.

To bardzo fajnie, że tramwaj współpracuje z naszą siecią elektryczną, między innymi celem tych testów miało być sprawdzenie tego. Celem testów będzie też sprawdzenie skrajni, gdyż wózki jezdne pod pudłem tramwaju są inaczej ustawione i czy nie będzie problemów z takim ich ustawieniem. Chciałem się dowiedzieć jak wygląda sprawa komunikacji pasażera z motorniczym i na odwrót. W tramwaju jest wewnętrzny interkom. Czy były takie próby?

--- cogito ergo sum

cogito ergo sum

wysłane przez leks 17

jas59 napisał(a):

> mmm napisał(a):

Celem testów będzie też sprawdzenie skrajni, > gdyż wózki jezdne pod pudłem tramwaju są inaczej ustawione i czy > nie będzie problemów z takim ich ustawieniem.

--> No właśnie - na zdjęciach widać, że wóźki ustawione są dosyć daleko od przodu, wgłąb pojazdu. Mam nadzieje, że na jakimś dużym wjeździe pod górke tramwaj nie walnie przodem w ziemie :( . Jeżeli z tym nie będzie problemu to Tatry mamy raczej na bank w Szczecinie no chyba, że Jurczydło i jego paczka coś wykombinują :/ .

wysłane przez DamTram

lex napisał(a):

> --> No właśnie - na zdjęciach widać, że wóźki ustawione są dosyć > daleko od przodu, wgłąb pojazdu. Mam nadzieje, że na jakimś dużym > wjeździe pod górke tramwaj nie walnie przodem w ziemie :( . Jeżeli > z tym nie będzie problemu to Tatry mamy raczej na bank w Szczecinie > no chyba, że Jurczydło i jego paczka coś wykombinują :/ .

ja martwił by sie jakby haczyły na zektętrak jeżeli wózki wą w głąb wozu a nie o jakieś górki

Tatry nie powinły być w tatrach

--- mam +1 a chcialem mieć -1 ;(

wysłane przez (użytkownik usunięty)

DamTram napisał(a):

> ja martwił by sie jakby haczyły na zektętrak jeżeli wózki wą w głąb > wozu a nie o jakieś górki > > Tatry nie powinły być w tatrach

a teraz może troszkę bardziej po polsku co??:>

wysłane przez DamTram

Grzesq napisał(a):

> a teraz może troszkę bardziej po polsku co??:>

chodzi o to, że dwa wagony na zakrętach jadące w przeciwną stronę mogą o siebie zahaczać np. na dąbrowskiego jest taki zakręt ze trzeba czekac aż inny przejedze, a co jak takich zakrętów bedzie wiecej?

--- mam +1 a chcialem mieć -1 ;(

wysłane przez t105n  49

DamTram napisał(a):

> chodzi o to, że dwa wagony na zakrętach jadące w przeciwną stronę mogą > o siebie zahaczać np. na dąbrowskiego jest taki zakręt ze trzeba czekac > aż inny przejedze, a co jak takich zakrętów bedzie wiecej?

Tatry mają dłuższe zwisy przedni i tylny, ale są za to nieco węższe od 105-tek. Podobna obszar skrajni jest zbliżony dla obu tych typów. Zobaczymy w praktyce jak to wyjdzie.

wysłane przez Robert 5

lex napisał(a):

> --> No właśnie - na zdjęciach widać, że wóźki ustawione są dosyć > daleko od przodu, wgłąb pojazdu. Mam nadzieje, że na jakimś dużym > wjeździe pod górke tramwaj nie walnie przodem w ziemie :( .

Na torowiskach nie może być ostrych załomów, nie ma obawy. :-D Wagony bezproblemowo zjechały z lawet, to i pokonają różnice pochyleń na naszych torach.

wysłane przez Robert 5

jas59 napisał(a):

> Celem testów będzie też sprawdzenie skrajni, > gdyż wózki jezdne pod pudłem tramwaju są inaczej ustawione i czy > nie będzie problemów z takim ich ustawieniem.

Kinematyka przegubu w tych wagonach wraz z pracą wózków, to ciekawy wynalazek - coś jakby dwie enki połączyć jednym przegubem. ;-)

> Chciałem się > dowiedzieć jak wygląda sprawa komunikacji pasażera z motorniczym > i na odwrót. W tramwaju jest wewnętrzny interkom. Czy były takie > próby?

Na zajezdni było sprawdzane funkcjonowanie mikrofonu motorniczego, a czy coś więcej - nie wiem.

wysłane przez kajetansz 65

Robert napisał(a):

> Kinematyka przegubu w tych wagonach wraz z pracą wózków, to ciekawy > wynalazek - coś jakby dwie enki połączyć jednym przegubem. ;-)

Ale eNki z obrotowymi wózkami :-) P.S. Co to jest kinematyka?? > Na zajezdni było sprawdzane funkcjonowanie mikrofonu motorniczego, > a czy coś więcej - nie wiem.

Działa, oraz działa interkom w tramie.

Штирлиц

wysłane przez Robert 5

Stirlitz napisał(a):

> Ale eNki z obrotowymi wózkami :-)

Tak, no i ze sztywnym przegubem - typu GT6, a nie 102N. ;-)

> P.S. Co to jest kinematyka??

To jedno z tych trudnych słów. ;-> > Działa, oraz działa interkom w tramie.

Hehe, no to fajnie. BTW jeśli Tatry będą dziś nadal jeździć jako ukrotnione, to ochrona będzie miała pełne ręce roboty...

wysłane przez Bodek

jas59 napisał(a):

> Celem testów będzie też sprawdzenie skrajni, > gdyż wózki jezdne pod pudłem tramwaju są inaczej ustawione i czy > nie będzie problemów z takim ich ustawieniem.

Tramwaje Kt4D, ale w wersji wąskotorowej (pewnie nazywaja się jakoś inaczej) można spotkać m.in. w Kaliningradzie, gdzie delikatnie mówiąc torowiska są w bardzo nieciekawym stanie. Dodam, że nie przekraczają tam prędkości 30 km/h! Stąd mój wniosek, że w Szczecinie nie powinno być z ich podwoziem żadnych problemów. Powinno się je przetestować na najbardziej newralgicznych szczecińskich ulicach - np. Niemierzyńskiej, Potulickiej, czy Piastów :) Jeżeli jazda po tamtejszych wertepach okazałaby się możliwa, to nie ma sensu sobie zawracać głowy z testami na dobrych torach.

wysłane przez kajetansz 65

konjo napisał(a):

> załapał się na przejażdzkę? Jeśli tak to może opowie nam > jakieś wrażenia z jazdy po naszych świetnych torach?

No to ja powiem, ze po jezdzie tego tramwaju czuc, ze jest on zrobiony zgodnie z technologia "krótkiego tramwaju przegubowego". Na wszelkich wypuklosciach szyn tramwaj caly sie giba, a nie tylko jeden czlon jak to w poczciwych 102Na.

Ogólnie jeździ się bardzo dobrze. Przetwornicy nie slychac.

Штирлиц

wysłane przez Mario  ?

Stirlitz napisał(a):

> Ogólnie jeździ się bardzo dobrze. Przetwornicy nie slychac.

Nawet cichsza od bulw i może tak samo jak w helmutach i modernizacjach. Powiem któtko: Jedzie się super (jeśli się jedzie po dobrych torowiskach).

--- Już w Szczecinie :-p

wysłane przez novy (gość)

Czemu nie ma foty wykonanej z tylnej części pojazdu w kierunky kabiny motorniczego? Zżera mnie ciekawość jak to wygląda w tym ujęciu :)

wysłane przez Pepe 234

novy napisał(a):

> Czemu nie ma foty wykonanej z tylnej części pojazdu w > kierunky kabiny motorniczego? Zżera mnie ciekawość jak to > wygląda w tym ujęciu :)

Nie ma wykonanej foty, bo trochę za dużo ludzi kręciło się w pierwszym członie... Ale się nadrobi. :)

wysłane przez novy (gość)

novy napisał(a):

> > Czemu nie ma foty wykonanej z tylnej części pojazdu w > > kierunky kabiny motorniczego? Zżera mnie ciekawość jak to > > wygląda w tym ujęciu :) > > Nie ma wykonanej foty, bo trochę za dużo ludzi kręciło się w > pierwszym członie... Ale się nadrobi. :)

Dzięki, wierzę w Was :)

wysłane przez mmm

W papierowym wydaniu GW mozna sie dowiedzieć że Tatra może zabrac łącznie 99 pasażerów. Wozy zostały rozładowne o 4 nad ranem. A pierwsza jazda miała sie odbyć w nocy z czwartku na piątek. Tak dezinformuje Rabenda.

Wcześniej ktoś sie pytał o interkom do rozmowy pasażerów z motorniczym. Jest taki i działa. Napisał o tym też dziś redator dezinformator i to jest akurat prawda.

wysłane przez Pepe 234

mmm napisał(a):

> W papierowym wydaniu GW mozna sie dowiedzieć że Tatra może > zabrac łącznie 99 pasażerów. Wozy zostały rozładowne o 4 nad > ranem. A pierwsza jazda miała sie odbyć w nocy z czwartku na > piątek. Tak dezinformuje Rabenda.

Wiecie co, śmiech śmiech i jeszcze raz śmiech. o 4 nad ranem to tatry sobie stały na lawetach, a na pierwszą jazdę to nawet ja się załapałem, ale w czwartek rano. Szkoda słów...super artykuł!

wysłane przez (użytkownik usunięty)

mmm napisał(a):

> A pierwsza jazda miała sie odbyć w nocy z czwartku na > piątek.

Wow, a odbyła się w czwartwk około 10:50 :P

wysłane przez Patryk (gość)

To Jest Bardzo nieeeeeeeeeee Sprawiedliwe że Tatry Weszły tylko na Pogodno - Pogodno ma Tochę Wozó a Golęcin nie Dlatego czemu Pogodno bieże wszystkie nowe Wozy - Tak samo było z Dżojstikami Na Golęcinie Wszyscy sie tego spodziewali Zmieńcie to

wysłane przez leks 17

Patryk napisał(a):

> To Jest Bardzo nieeeeeeeeeee Sprawiedliwe że Tatry Weszły > tylko na Pogodno - Pogodno ma Tochę Wozó a Golęcin nie > Dlatego czemu Pogodno bieże wszystkie nowe Wozy - Tak samo > było z Dżojstikami Na Golęcinie Wszyscy sie tego spodziewali > Zmieńcie to

--> Pogodno to większa i lepsza zajezdnia od Golęcina. Mi się wydaje, że kilka Tatr pójdzie do zajezdni Golęcin, ale większość stacjonowac będzie raczej na Pogodnie. Teraz Tatry stacjonują na Pogodnie z kilku oczywistych powodów - lepsze tereny do testów, lepszy dojazd do tras lini 7 i 8 na których jutro będa kursować wagony. A tak wogle to ja nie wiem czy mozxemy sie nei spodziewac konca sczecinskich tramwaji, bo Golęcin pewnie za jakiś czas zamkną a wagonów bedzie ubywac, linie likwidowac itd. az sie skonczy to wsztystko :/ .

wysłane przez Krashan (gość)

Patryk napisał(a):

> To Jest Bardzo nieeeeeeeeeee Sprawiedliwe że Tatry Weszły > tylko na Pogodno - Pogodno ma Tochę Wozó a Golęcin nie > Dlatego czemu Pogodno bieże wszystkie nowe Wozy - Tak samo > było z Dżojstikami Na Golęcinie Wszyscy sie tego spodziewali > Zmieńcie to

Bu hah ha :D Naucz się lepiej pisać :P

wysłane przez Michal105N

Patryk napisał(a):

> To Jest Bardzo nieeeeeeeeeee Sprawiedliwe że Tatry Weszły > tylko na Pogodno - Pogodno ma Tochę Wozó a Golęcin nie > Dlatego czemu Pogodno bieże wszystkie nowe Wozy - Tak samo > było z Dżojstikami Na Golęcinie Wszyscy sie tego spodziewali > Zmieńcie to

Ja też tak uważam.Na Pogodnie stacjonuje 21 wagonów 102Na.Średnia ich wieku to około 34lat.W porónaniu z Golęcinem 15 Helmutów średnia wieku to aż 49lat.Ok.Tatry wypierają 102Na ale zakupionych zostanie 23 wagonów z czego zastąpią 20 tramwajów(606 w remoncie i nie wiadomo czy wyjdzie ale i tak komunikacja działa bez niego).Golęcin mógłby przjąc te 3 wagony i alternatywy były by dwie: 1)kasacja 3 GT6 w najgorszym stanie technicznym. 2)żadnych kasacji,i przynajmniej zapobiec 1/4 przypadków typu:solo na 11 rezerwy z pogodna na 6bis itp.

Wiem że może się ktoś nie zgodzic ze mną ale takie jest moje zdanie...

wysłane przez MQ ?

Michal105N napisał(a):

> Wiem że może się ktoś nie zgodzic ze mną ale takie jest moje > zdanie...

A moje zdanie jest takie, że Golęcin nie powinien dostawać niczego nowocześniejszego niż 105Na. Jak traktują swoje wozy, każdy widzi. Obrzydzenie mnie bierze, gdy muszę jechać "piątką". Nawet bulw chyba nie nauczyli się do dzisiaj obsługiwać. Swego czasu kierownik Pogodna porównał ilość kilometrów przejechanych przez bulwy z Pogodna i z Golęcina. Te z Pogodna przejechały znacznie więcej - o czymś to świadczy.

--- Jak widzę nazwisko "Mariusz Rabenda", dostaję wysypki.

wysłane przez Michal105N

> A moje zdanie jest takie, że Golęcin nie powinien dostawać > niczego nowocześniejszego niż 105Na. Jak traktują swoje wozy, > każdy widzi. Obrzydzenie mnie bierze, gdy muszę jechać > "piątką". Nawet bulw chyba nie nauczyli się do dzisiaj > obsługiwać. Swego czasu kierownik Pogodna porównał ilość > kilometrów przejechanych przez bulwy z Pogodna i z Golęcina. Te z > Pogodna przejechały znacznie więcej - o czymś to świadczy.

Nie jestem tu w obronie zjaezdni Golęcin bo sam mieszkam na Pogodnie ale to że bulwy z Golęcina mają mniej przejechanych kilosów może świadczyc o tym ze: Pogodno puszcza bulwy na liniach:1,2,3,7,8,9,12 a Golęcin:2,5,6,6bis,8,11 wiem że jest róznica 1 linii ale Pogodno ma więcej brygad linii 2 i 8 a linia 6bis jest szczytówką.

wysłane przez MQ ?

Michal105N napisał(a):

> to że bulwy z Golęcina mają mniej przejechanych > kilosów może świadczyc o tym ze: > Pogodno puszcza bulwy na liniach:1,2,3,7,8,9,12 a > Golęcin:2,5,6,6bis,8,11 wiem że jest róznica 1 linii ale Pogodno ma > więcej brygad linii 2 i 8 a linia 6bis jest szczytówką.

Pudło. Ilość linii nie ma tutaj nic do rzeczy, bo mówimy o kilometrach przypadających na jeden wóz, a nie na linię albo całościowo.

Chodzi o to, że na Golęcinie bulwy tygodniami stały "w krzakach", bo nikt nie mógł sobie poradzić z usunięciem usterek, a w tym czasie wozy z Pogodna bezawaryjnie jeździły.

--- Jak widzę nazwisko "Mariusz Rabenda", dostaję wysypki.

wysłane przez Phobos 17

> Chodzi o to, że na Golęcinie bulwy tygodniami stały "w krzakach", > bo nikt nie mógł sobie poradzić z usunięciem usterek, a w tym czasie > wozy z Pogodna bezawaryjnie jeździły.

...a później sie okazywało, że usterka polegała na tym, że motorniczy nie potrafił opuścić pantografu, bo mi sie gdzies zapodziała linka ;-)

--- "God does not play dice" - A. Einstein

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez DamTram

mkubien napisał(a):

> A moje zdanie jest takie, że Golęcin nie powinien dostawać > niczego nowocześniejszego niż 105Na. Jak traktują swoje wozy, > każdy widzi. Obrzydzenie mnie bierze, gdy muszę jechać > "piątką". Nawet bulw chyba nie nauczyli się do dzisiaj > obsługiwać. Swego czasu kierownik Pogodna porównał ilość > kilometrów przejechanych przez bulwy z Pogodna i z Golęcina. Te z > Pogodna przejechały znacznie więcej - o czymś to świadczy.

nie prawda! To wlasnie często z pogodna się psują bulwy a nie na Golęcinie 785 to totalna ruina a 783 to widać może to było liczone tak ze na golecinie są 3 składy na pogodnie 4 i dlatego w sumie tak wyszło! golęcin ma dobrych mechaników itd.. to na pogodnie zarzynają tramwaje ... gdyby nie leniwi ludzie na golęcinie którzy podkręcają jedną śróbkę na jeden dzień to nie było by problemu a golęcin był by lepiej postrzegany niż pogodno!!!!!!

--- mam +1 a chcialem mieć -1 ;(

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Na te spory która zajezdnia jest lepsza,jest wydaje mi się jedno lekarstwo. Mianowicie wybudować jedną mega zajezdnię,spedzic tam wszystkie szyno pojazdy z obsłógą i po temacie. Tylko widze jeden problem kto da na to pieniądze:)

wysłane przez konjo  4

DamTram napisał(a):

> mkubien napisał(a):

> to na pogodnie zarzynają tramwaje ...

Ciekawe dlaczego jeszcze nie tak dawno Komis był pełen dyskusji jak to cudnie chodzą 102-ki po przejściu na Pogodno, a to drzwi nie straszą, że wypadną, a to przetwornica chodzi ciszej. Jak pamiętam to było tu pełno ekstazy jak to teraz będą cudnie utrzymane. I co tak nagle w kilka miesięcy Pogodno zmieniło swoje oblicze i zaczęło demolować swój tabor?

--- Guess what I'm doing now.

So never mind the darkness.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

konjo napisał(a):

> Ciekawe dlaczego jeszcze nie tak dawno Komis był pełen dyskusji jak > to cudnie chodzą 102-ki po przejściu na Pogodno, a to drzwi nie > straszą, że wypadną, a to przetwornica chodzi ciszej. Jak pamiętam to > było tu pełno ekstazy jak to teraz będą cudnie utrzymane. I co tak > nagle w kilka miesięcy Pogodno zmieniło swoje oblicze i zaczęło > demolować swój tabor?

Widzisz ludziom od przyszłego dobrobytu w postaci TATR zaczyna sie w główkach przewracać. A swoją drogą świetnie utrzymać można coś co jst w miare nowe,wiadomo z biegiem latek psuje sie to tamto itd. Mechanicy dopuki mogą to robią co w ich mocy.I powinniśmy być im wdzięczni bo gdyby nie oni to po torach nie miało by co jeździć:)

wysłane przez MQ ?

DamTram napisał(a):

> nie prawda!

Heh, zaprzeczasz temu, o czym każdy może się naocznie przekonać, wsiadając do pierwszego lepszego golęcińskiego tramwaju?

> To wlasnie często z pogodna się psują bulwy a nie na > Golęcinie 785 to totalna ruina a 783

Wszystko, co jeździ na "trójce" prędzej czy później zmienia się w ruinę. Już kiedyś pisałem, jak kierownik Pogodna opowiadał, że codziennie na "trójce" następuje prawie 100-procentowa wymiana wozów (niezależnie od tego, czy to bulwa, stopiątka czy stodwójka). Zresztą doskonale to widać w arkuszach pomiarowych z badań napełnień - co chwila wpis "awaria". Jeśli tam się pojawią Tatry, to będzie z nimi dokładnie tak samo i jest to niezależne od tego, co będą wyczarowywać mechanicy. Pojeździj 20 godzin samochodem osobowym po wertepach. Ciekawe, co z niego zostanie.

> to widać może to było liczone > tak ze na golecinie są 3 składy na pogodnie 4 i dlatego w sumie tak > wyszło!

Była liczona średnia na wagon.

> golęcin ma dobrych mechaników itd.. to na pogodnie > zarzynają tramwaje ...

Patrz wyżej.

> gdyby nie leniwi ludzie na golęcinie którzy > podkręcają jedną śróbkę na jeden dzień to nie było by problemu a > golęcin był by lepiej postrzegany niż pogodno!!!!!!

O, czyli jednak na Golęcinie nie wszystko jest jak należy?

Ze swojej strony pozostaje mi cieszyć się, że na "dwójkę", z której często korzystam, Golęcin wysyła raczej jedne z lepszych wozów, trupy upychając gdzie indziej.

--- Jak widzę nazwisko "Mariusz Rabenda", dostaję wysypki.

wysłane przez DamTram

mkubien napisał(a):

[ciach] > Ze swojej strony pozostaje mi cieszyć się, że na "dwójkę", z której > często korzystam, Golęcin wysyła raczej jedne z lepszych wozów, trupy > upychając gdzie indziej.

No tak jakoś się stało ;/ niestety

--- GOLECIN GÓRĄ I TYLE BEZ FARMAZONÓW MI TU

wysłane przez (użytkownik usunięty)

mkubien napisał(a):

> Wszystko, co jeździ na "trójce" prędzej czy później zmienia się w > ruinę. Już kiedyś pisałem, jak kierownik Pogodna opowiadał, że > codziennie na "trójce" następuje prawie 100-procentowa wymiana > wozów (niezależnie od tego, czy to bulwa, stopiątka czy stodwójka). > Zresztą doskonale to widać w arkuszach pomiarowych z badań napełnień > - co chwila wpis "awaria". Jeśli tam się pojawią Tatry, to będzie z > nimi dokładnie tak samo i jest to niezależne od tego, co będą > wyczarowywać mechanicy. Pojeździj 20 godzin samochodem osobowym po > wertepach. Ciekawe, co z niego zostanie.

Czyli wychodzi na to że linię trzy trzeba zlikwidować,albo wżiąść się do wymiany torowiska. Znając zycie i realia jedynym wyjściem na jakie nas stać to likwidacja 3(w zamian autobusik o numerku 85 np.)I może wtedy pozbędziemy się problemików pod tytułem jechałem złomem na lini 3:)

wysłane przez DamTram

dyrdus napisał(a):

> Czyli wychodzi na to że linię trzy trzeba zlikwidować,albo wżiąść się > do wymiany torowiska. > Znając zycie i realia jedynym wyjściem na jakie nas stać to likwidacja > 3(w zamian autobusik o numerku 85 np.)I może wtedy pozbędziemy się > problemików pod tytułem jechałem złomem na lini 3:)

bo będzie tekst pt. jechałem złomem na linii 85 tj. Jelczem ;/

--- GOLECIN GÓRĄ I TYLE BEZ FARMAZONÓW MI TU nie podoba mi się to tzn wszystko fot nie ddaje bo nie ma po co 94% za moło to kupcie se dynamo błachchcha

wysłane przez Administracja 0

DamTram napisał(a):

> --- > GOLECIN GÓRĄ I TYLE BEZ FARMAZONÓW MI TU nie podoba mi się to tzn > wszystko fot nie ddaje bo nie ma po co 94% za moło to kupcie se dynamo > błachchcha

Znowu za długa stopka.

wysłane przez torwid (gość)

Administracja napisał(a):

> Znowu za długa stopka.

W dodatku jak większość wypowiedzi autora kompletnie nieczytelna i daleka od poprawności językowej. Może Administracja znajdzie jednak na to jakieś lekarstwo? Bo zdaje sie, że jest odporny na jakikolwiek sugestie...

wysłane przez (użytkownik usunięty)

DamTram napisał(a):

> bo będzie tekst pt. jechałem złomem na linii 85 tj. Jelczem ;/

No tak źle tak nie dobrze,wienc już sam nie wiem co powiedzieć. Wydaje mi się że jazda niemierzyńską (autem),jest chyba lepsza niż jazda dąbską(gdzie codzień pomyka 54 i 84)I jakoś tam widuję czesto many i nikt nie marudzi że jedzie złomem nawet jak się trafi prawie 20 letni IKARUSIK czy jelczydło M11. Wienc chyba autobus zamiast lini tramwajowej 3 jest lepszym rozwiązaniem. Nawet patrząc tak że autobus jest tanszy niż tramwaj,a pozatym to spak ma już niewiele M11,wienc gadania jade złomem M11 nie powinno być tak dużo. A jak masz inny pomysł podziel sie z checią wysłucham:)

wysłane przez (użytkownik usunięty)

dyrdus napisał(a):

> Znając zycie i realia jedynym wyjściem na jakie nas stać to likwidacja > 3(w zamian autobusik o numerku 85 np.)I może wtedy pozbędziemy się > problemików pod tytułem jechałem złomem na lini 3:)

To się zaczną problemy, że na tej przykładowej 85 jeżdżą trupy i tak wkoło Macieju... :-/

wysłane przez mmm

Michal105N napisał(a):

> Tatry wypierają 102Na > ale zakupionych zostanie 23 wagonów z czego zastąpią 20 > tramwajów(606 w remoncie i nie wiadomo czy wyjdzie ale i tak > komunikacja działa bez niego).Golęcin mógłby przjąc te 3 wagony

> Wiem że może się ktoś nie zgodzic ze mną ale takie jest moje > zdanie...

Ja sie np. nie zgadzam. nie ma co sie rozdrabniać. Niech bedzie tak jak teraz Pogodno ma 105Na i 102Na ( zamienione na Tatry), a Golęcin 105Na i helmuty. Jak Golęcin bedzie miał kłopoty taborowe to może dostać kilka składów z Pogodna, jak juz wszystkie Tatry bedą w ruchu. Ale niech najpierw zrobią porządek w swojej szopie i zdecydują co jeżdzi, co na czesci, a co do kasacji. Zresztą o ewentualnych roszadach między zajezdniami można mówić jak bedzie 6 doczep do bulw. Boje sie też dawać Tatry na Golęcin szkoda tych wozów zaraz zaczną popadac w ruinę.

wysłane przez konjo  4

Patryk napisał(a):

> Wszyscy sie tego spodziewali

Bardzo odkrywcza myśl, patrząc za siebie można dostrzec, że Pogodno jest od dawna uprzywilejowane i wprowadzane są tam nowe typy taboru.

> Zmieńcie to

Po co? Żeby Tatry wyglądały jak niektóre najlepsze flagowe okręty Golęcina? Za dyktę w drzwiach dziękujemy serdecznie.

So never mind the darkness.