Forum

Tatry w trakcji podwójnej

Dziś około godziny 16:30 z zajezdni Pogodno wyjechał skład Tatr KT4Dt. Wagony przejechały trasę do Basenu Górniczego, a po godzinie 17:20 wróciły do zajezdni. Widać więc, że wagony sprawdzane są pod wieloma względami.

wysłane przez kajetansz 65

Czy jest to ustawienie 7046+7023??

Штирлиц

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Czy MZK bierze pod uwage składy z tatr jako tabor liniowy? Mi się takie rozwązanie podoba,wprowadzi to troszkę luksusu na liniach obsługiwanych dotychczas przez składy 105.

wysłane przez MQ 0

dyrdus napisał(a):

> Mi się takie rozwązanie podoba,wprowadzi to troszkę luksusu > na > liniach obsługiwanych dotychczas przez składy 105.

... i spodowuje brak taboru do obsługi innych linii. Wyśmienicie.

--- Jak widzę nazwisko "Mariusz Rabenda", dostaję wysypki.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

mkubien napisał(a):

> ... i spodowuje brak taboru do obsługi innych linii. > Wyśmienicie.

Czemu? zastąpić 105 tatrami,a 105 odesłać jako solóweczki.

wysłane przez MQ 0

dyrdus napisał(a):

> Czemu? > zastąpić 105 tatrami,a 105 odesłać jako solóweczki.

Na linię 12 na przykład?

wysłane przez (użytkownik usunięty)

mkubien napisał(a):

> Na linię 12 na przykład?

Wcale nie mówie o 12,jest np.4

wysłane przez X

dyrdus napisał(a):

> > Wcale nie mówie o 12,jest np.4

Która też na odcinku od ul.Szwoleżerów do Pl.Rodła jest też zapełniona:-)

"W Szwecji jest tyle samo samobójstw co w Polsce, bo tam jest ciemno" (c) Piotr Szumlewicz

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Romanas napisał(a):

> dyrdus napisał(a):

> Która też na odcinku od ul.Szwoleżerów do Pl.Rodła jest też > zapełniona:-)

No to wychodzi , że powinny na wszystkich liniach jeździć tylko składy ze 105 :) Poprostu nie mam miejsca w naszym mieście na wagony typu 102 i GT6. Ale checa:) Albo trzeba pomyśleć nad reformom lini,dostosować je do taboru,jaki mamy. Bo raczej nas nie stać na wymiane 102 i GT6 na składy 105 np.

wysłane przez MQ 0

dyrdus napisał(a):

> No to wychodzi , że powinny na wszystkich liniach jeździć tylko składy > ze 105 :)

Nie, wychodzi na to, że wagony przegubowe są potrzebne. Są linie, na których solo to za mało, a skład stopiątek do za dużo. Do takich linii należą właśnie 4 i 9.

--- Jak widzę nazwisko "Mariusz Rabenda", dostaję wysypki.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

mkubien napisał(a):

> Nie, wychodzi na to, że wagony przegubowe są potrzebne. Są linie, na > których solo to za mało, a skład stopiątek do za dużo. Do takich linii > należą właśnie 4 i 9.

OK do np. TATRY wchodzi max 170 osób,do 105 125! Tylko ale jest takie że niekiedy wagon typu 102 obsługujący np 4 peka w szwach(zamały)I w tedy skład ze 105 byłby git. A drugim razem 102 jest prawie pusty i wtedy 105 jako solo to genialny pomysł.(pisze o 102 bo docelowo tatry zamienia własnie je i dlatego podałem u góry dane tatry)I co?

wysłane przez MQ 0

dyrdus napisał(a):

> Tylko ale jest takie że niekiedy wagon typu 102 obsługujący np 4 peka w > szwach(zamały)I w tedy skład ze 105 byłby git. > A drugim razem 102 jest prawie pusty i wtedy 105 jako solo to genialny > pomysł.(pisze o 102 bo docelowo tatry zamienia własnie je i dlatego > podałem u góry dane tatry)I co?

I mamy tabor dostosowany do średniego napełnienia - przegubowy. Komunikacja miejska ma to do siebie, że możliwości manewrowania pojemnością taboru są mocno ograniczone (chociaż się to w pewnym zakresie robi - patrz: wieczorne podmiany składów na "trójce" na przeguby). Nie można jednak przeginać w jedną stronę (wysłanie składu będzie bezsensowne przy napełnieniach solówkowych), ani w drugą (ludzie zostają na przystankach, bo wysłaliśmy solo). Przeguby to "złoty środek". I prawdę mówiąc przegubów mamy _za mało_.

--- Jak widzę nazwisko "Mariusz Rabenda", dostaję wysypki.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

mkubien napisał(a):

Przeguby to "złoty > środek". I prawdę mówiąc przegubów mamy _za mało_.

Ok skoro to złoty środek to zamiast doczep do bólw mozna by bylo kupić pare sztuk przegubów skoro mamy ich zamało:) A swoją drogą czy wie ktoś czy zakupy mzk skączą sie tylko na tych 23 tatrach?czy planują jeszcze wciągnąc pare sztuk od bvg?

wysłane przez MQ 0

dyrdus napisał(a):

> Ok skoro to złoty środek to zamiast doczep do bólw mozna by bylo kupić > pare sztuk przegubów skoro mamy ich zamało:)

Szczerze wątpię, żeby ktoś produkował jeszcze wysokopodłogowe przegubowce. A o tym, że przegubów jest za mało, niech świadczy to, że w weekend (a zwłaszcza w niedziele) większość linii spokojnie mogłaby być obsługiwana takimi wagonami. Przyniosłoby to gigantyczne oszczędności (przypominam, że koszt jednego wozokm przegubowego jest taki sam jak solowego wagonu 105N).

--- Jak widzę nazwisko "Mariusz Rabenda", dostaję wysypki.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

mkubien napisał(a):

> Szczerze wątpię, żeby ktoś produkował jeszcze wysokopodłogowe > przegubowce.

Ja też w to wątpie,ale rozwiązanie pośrednie zamiast 23 sztuk TATR kupic np 30!

A o tym, że przegubów jest za mało, niech świadczy to, że > w weekend (a zwłaszcza w niedziele) większość linii spokojnie mogłaby > być obsługiwana takimi wagonami.

Masz rację tu się zgadzam.

Przyniosłoby to gigantyczne > oszczędności (przypominam, że koszt jednego wozokm przegubowego jest > taki sam jak solowego wagonu 105N).

A to już jest chore z tymi stawkami ,ale to już jest dyskusja na inny temat i bez końca

wysłane przez konjo 4

dyrdus napisał(a):

> Ja też w to wątpie,ale rozwiązanie pośrednie zamiast 23 sztuk TATR > kupic np 30!

To może od razu 23 + 15 za GT6?, pewnie świetnie by było mieć trochę lepszy tabor, tylko kto za to zapłaci? Cieszmy się, że dyżurny temat 102Na odchodzi do lamusa.

--- Guess what I'm doing now.

So never mind the darkness.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

konjo napisał(a):

> To może od razu 23 + 15 za GT6?, pewnie świetnie by było mieć trochę > lepszy tabor, tylko kto za to zapłaci? Cieszmy się, że dyżurny temat > 102Na odchodzi do lamusa.

I świetnie się stało bo prawde mówiąc to 102 to wraczki:) Teraz powinni pomyśleć nad wycofaniem GT6:)

wysłane przez Phobos 17

> Ja też w to wątpie,ale rozwiązanie pośrednie zamiast 23 sztuk TATR > kupic np 30!

Choćby przeznaczyć na to cały budżet miasta to jednak nie uda się nam kupić więcej wagonó niż Berlin może się pozbyć...

--- "God does not play dice" - A. Einstein

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez konjo 4

dyrdus napisał(a):

> Ok skoro to złoty środek to zamiast doczep do bólw mozna by bylo kupić > pare sztuk przegubów skoro mamy ich zamało:)

Problem w tym, że różnej maści Pesy, Protramy, Konstale i inne oferują głównie wariacje na temat 105N, natomiast nie spotkałem się z wysokopodłogowym przegubem w ofercie.

--- Guess what I'm doing now.

So never mind the darkness.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

konjo napisał(a):

> Problem w tym, że różnej maści Pesy, Protramy, Konstale i inne oferują > głównie wariacje na temat 105N, natomiast nie spotkałem się z > wysokopodłogowym przegubem w ofercie.

I to jest troszeczke problem,że rodzimi produceńci poszli szybciutko ku europie:).A zapomnieli o realiach krajowych potencialnych odbiorcach! Przypuszczam ze nie tylko muy mamy taki problemi:) Moim zdaniem powinni miec jakies oferty w stylu 102 unowocześnionych na wzór 105!

wysłane przez konjo 4

dyrdus napisał(a):

> I to jest troszeczke problem,że rodzimi produceńci poszli szybciutko ku > europie:).A zapomnieli o realiach krajowych potencialnych odbiorcach!

To jest fakt, pęd ku niskiej podłodze ze wszechmiar słuszny, ma jedną wadę: ze względu na mizerię finansową polskich przewoźników okres zmian generacji powinien być dłuższy. Najpierw niskowejściowce wśród autobusów, potem druga generacja i dopiero stopniowe wprowadzanie 3 generacji. To samo w tramwajach, najpierw średnia podłoga, potem wstawki niskiej i ostatecznie niska. Te zakupy które poczyniły miasta skłoniły producentów do szybkiej zmiany w palecie oferowanych produktów i wycofanie tańszych starszych generacji. Efekt jest taki, że wszyscy przeszli tylko na LF, LE jest sporadycznie sprzedawane i poza gniotem nie cieszy się popularnością. Niektórym udało się kupić nowy tabor, ale większość miast została z flagowym zakupem kilku niskopodłogowców i nie ma pieniędzy na dalsze inwestycje. Nie podważam idei niskiej podłogi, uważam, że ciut za szybko nastąpiły zmiany generacyjne w stosunku do możliwości nabywczych.

--- Guess what I'm doing now.

So never mind the darkness.

wysłane przez techno

> To jest fakt, pęd ku niskiej podłodze ze wszechmiar słuszny, ma jedną > wadę: ze względu na mizerię finansową polskich przewoźników okres zmian

Nie do końca wada. Z tego co pamiętam to w Lipsku produkują przeguba z niską podłogą na środku. Nie wiem niestety jak to wygląda cenowo. A czy produkuje się przegubowe wysokopodłogowce? Nie wiem. Średniopodłogowca chyba na próżno szukać wśród tramawajów.

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez (użytkownik usunięty)

techno napisał(a):

> Nie do końca wada. Z tego co pamiętam to w Lipsku produkują przeguba z > niską podłogą na środku. Nie wiem niestety jak to wygląda cenowo. A czy > produkuje się przegubowe wysokopodłogowce? Nie wiem. Średniopodłogowca > chyba na próżno szukać wśród tramawajów.

A mam małe pytanko czy to coś produkowane w lipsku,to coś na wzór 102,TATRY? Chodzi mi o to czy to jest dwu członowy TRAM?

wysłane przez techno

> A mam małe pytanko czy to coś produkowane w lipsku,to coś na wzór > 102,TATRY? > Chodzi mi o to czy to jest dwu członowy TRAM?

Tak, jest to tram dwuczłonowy, zresztą jak wszystko co wygląda na wariację 105tki. Gdzieś nawet było zdjęcie tego wynalazku. No i znalazłem. To coś nazywa się Leoliner.

Poniżej linki:

http://www.lvb.de/index.php?page=301 Do spółki.

http://tinyurl.com/gza88 Sorki, za tak długie, ale wystarczy chwila i będą działać;)

http://tinyurl.com/pn4y7

Podziwiać:) A jak ktoś ma ochotę to tutaj się pomęczy dalej:

http://tinyurl.com/zhvo2

Z tego co widzę na sieci LVB wypuszcza też tramy z większą liczbą członów. Kiedyś trafił do mnie artykuł o tym tramwaju, w którym LVB zachwalało swój produkt, jako odpowiedni dla polskich miast, ze względu na niskie koszty i brak potrzeby niskiej podłogi na całej długości pojazdu. Jak widać na razie nikt się u nas tym nie zainteresował hehehe.

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez Administracja 0

techno napisał(a):

[ciach wszystko]

Czy nie da się skrócić takich mega linków np. tinyurl? http://tinyurl.com/pn4y7 Forum tego nie przetrawiło... :|

wysłane przez DamTram

Administracja napisał(a):

> Forum tego nie przetrawiło... :|

mówi się trudno...

wysłane przez MQ 0

Administracja napisał(a):

> Czy nie da się skrócić takich mega linków np. tinyurl? > http://tinyurl.com/pn4y7 > Forum tego nie przetrawiło... :|

Linki poskracane "od kuchni" :-)

--- Jak widzę nazwisko "Mariusz Rabenda", dostaję wysypki.

wysłane przez techno

> Linki poskracane "od kuchni" :-)

Dziękuję bardzo:)

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Wielkie dzięki A jednak ktoś jeszcze robi takie wynalazki! A swoją drogą skoro niemcy się tak reklamowali,że to jest pojazd idealny dla polaków,to czemu nikt sie tym nie zainteresował? Po zatym oprócz lipska ma ktoś jeszcze te TRAMY? Moje drobne spostrzeżenie wzorem była chyba TATRA(zwarzywszy ze produkują to w Lipsku) he he:)

wysłane przez kajetansz 65

A propo Leolinera. Szukałem właśnie w siecie reklame przewoźnika LVB z Leolinerem. Reklama jest przeciwko jezdzie na gape i ptaszek, ktory usiadl na Leolinerze po skonczonej jezdzie odpada i... wymiotowuje. Zna ktos linka? Jakos nie moge teraz znaleźć.

Штирлиц

wysłane przez kajetansz 65

Stirlitz napisał(a):

> A propo Leolinera. Szukałem właśnie w siecie reklame przewoźnika LVB z > Leolinerem. Reklama jest przeciwko jezdzie na gape i ptaszek, ktory > usiadl na Leolinerze po skonczonej jezdzie odpada i... wymiotowuje. Zna > ktos linka? Jakos nie moge teraz znaleźć.

Znalazłem: http://www.youtube.com/watch?v=ildB6NnvkG8&search=vogel :-)

Штирлиц
techno napisał(a):

> Nie do końca wada.

Moim zdaniem ten proces w mało zamożnych przedsiębiorstwach wyglądał by lepiej jakby postęp był bardziej rozciągnięty w czasie. Co z tego, że ma się na 5-15 pojazdów LF, kiedy nie ma kasy na żaden inny zakup? Wtedy są to okręty flagowe wśród M11, PR110 i IK280. Nie podważam idei zakupu niskopodłogowców, ale dzięki zakupom kilku dużych miast, którym udało się wymienić tabor producenci bardzo chętnie wyzbyli się starszych generacji pojazdów z produkcji. Inna sprawa, że uczynili to także wyłącznie z celu zarobkowego. Na obecną chwilę większości miast nie stać na zakup niskopodłogowca III generacji, nie opłaca się też kupno LE bo jest za mała różnica w cenie, a i czasem nie ma ich w ofercie. Kupno średniej czy wysokiej podłogi np. Karosy czy MB to raz, że bezsens, a dwa śmierć medialna pt. jak to wydano pieniądze na nieprzystosowany do potrzeb pasażerów pojazd. Pozostaje wybór między nowym LF, a używaną drugą generacją z Zachodu. To słaba oferta jak na europejskiego potentata w produkcji autobusów. Po prostu za szybko wytworzyło się za duże ciśnienie na 100% LF. Pasażerowie bardziej by skorzystali na większej ilości pojazdów np. 2 generacji w ruchu niż nad mizerną ilością 3 gen. To tempo zmian dla Polski powinno być trochę wolniejsze, rozumiem, że jest to fajne, nowe, ma prawie same zalety i ogólnie podąża się za światowym trendem, tylko, że nieliczni to wytrzymali.

> Średniopodłogowca chyba na próżno szukać wśród tramawajów.

Istotnie, tu za bardzo uogólniłem z rynkiem autobusów.

--- Guess what I'm doing now.

So never mind the darkness.

wysłane przez DamTram

konjo napisał(a):

> Problem w tym, że różnej maści Pesy, Protramy, Konstale i inne oferują > głównie wariacje na temat 105N, natomiast nie spotkałem się z > wysokopodłogowym przegubem w ofercie.

to trzeba zrobić skład 105Na+1/2 wagonu 105NaD :P

--- mam +1 a chcialem mieć -1 ;(

wysłane przez konjo 4

DamTram napisał(a):

> to trzeba zrobić skład 105Na+1/2 wagonu 105NaD :P

Poznańskie pomysły łączenia dwóch 105 z wstawką z niskiej podłogi okazały się delikatnie mówiąc średnim pomysłem.

--- Guess what I'm doing now.

So never mind the darkness.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

konjo napisał(a):

> Poznańskie pomysły łączenia dwóch 105 z wstawką z niskiej podłogi > okazały się delikatnie mówiąc średnim pomysłem.

I jak się nie myle zrobili tylko jeden taki eksponacik nieprawdasz?

wysłane przez konjo 4

dyrdus napisał(a):

> I jak się nie myle zrobili tylko jeden taki eksponacik nieprawdasz?

Tak, wg TWB jest to Konstal 105N/2 #400.

So never mind the darkness.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

konjo napisał(a):

> Tak, wg TWB jest to Konstal 105N/2 #400.

Dzięki,a swoją drogą jak by był dobry to by było ich znacznie wiencej a nie 1.

wysłane przez DamTram

konjo napisał(a):

> Poznańskie pomysły łączenia dwóch 105 z wstawką z niskiej podłogi > okazały się delikatnie mówiąc średnim pomysłem.

Ale mi chodzilo o coś innego tzn. 105Na a doczepka troczę krutrza np. o olugość jednego okna :d i wtedy drzwi będą symetryczne na środku

--- 1. fotek juz nie dodaję 2. bardzo mnie to denerwuje 3. niedługo skończę pisanie 4. chyba że mnie zablokują

wysłane przez techno

> OK do np. TATRY wchodzi max 170 osób,do 105 125!

Do tatry nie wejdzie 170 osób, tak samo jak do 105tki nie wejdzie 125. 105tka to max 90-100 osób w nieludzkich warunkach. Tatry jeszcze nie są pojemnościowo ustalone.

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez DamTram

techno napisał(a):

> Do tatry nie wejdzie 170 osób, tak samo jak do 105tki nie wejdzie 125. > 105tka to max 90-100 osób w nieludzkich warunkach. Tatry jeszcze nie są > pojemnościowo ustalone.

jak nie do 105N wejdzie nawet i 200!

--- GOLECIN GÓRĄ I TYLE BEZ FARMAZONÓW MI TU

wysłane przez Mareczek 1

DamTram napisał(a):

> jak nie do 105N wejdzie nawet i 200!

Jasne, chyba ze powiesz studentom ze dzisiaj nie maja zajec, a ramach rekompensaty bijemy rekord Ginesa...

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez DamTram

Mareczek napisał(a):

> Jasne, chyba ze powiesz studentom ze dzisiaj nie maja zajec, a ramach > rekompensaty bijemy rekord Ginesa...

chyba Guinesa

wysłane przez techno

> jak nie do 105N wejdzie nawet i 200!

Chyba do składu 105-tek... Warto pamiętać, że podane pojemności są pojemnościami nominalnymi zakładającymi napełnienie na poziomie 8 osób/metr kwadratowy. Jest to obowiązująca w Polsce norma, wg której do poznańskiego Combino miało wejść 330 osób. A okazało się, że przy napełnieniu na poziomie 160 osób do tramwaju nikt już nie wszedł... Lepiej przestać wieżyć w te bajki, tylko samemu kiedyś policzyć ile ludzi jest w zapełnionym wagonie, a okaże się, że 125 osób w 105-tce to czysta teoria...

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez WL (gość)

> > jak nie do 105N wejdzie nawet i 200! > > Chyba do składu 105-tek... Warto pamiętać, że podane pojemności są > pojemnościami nominalnymi zakładającymi napełnienie na poziomie 8 > osób/metr kwadratowy. Jest to obowiązująca w Polsce norma,

Taka norma (8os/m2) już dawno nie obowiązuje! Obecnie w Polsce przyjmuje się 5 osób na metr kwadrat.

W Niemczech norma to 4 osoby na m2. Tak więc w prosty sposób można to przeliczyć ile będzie u nas: liczbę miesc siedzących zostawiamy taka samą, natomiast podawaną przez Niemców liczbę miejsc stojących mnożymy przez 1,25, sumujemy siedzący + stojący i = mamy jaka jest nominalna pojemność w polskich warunkach.

> ludzi jest w zapełnionym wagonie, a okaże się, że 125 osób w 105-tce to > czysta teoria...

Z moich doświadczeń wynika że powyżej 80 osób w 105-tce robi się masakra. Tak czy inaczej w dobrym planowaniu przewozów nigdy nie powinno się zakładać wykorzystania 100% miejsc.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

To są dane producenat 105- miejsc ogółem: 125 A co do tatry - miejsc ogółem: 175

Nie wiem jak oni to robia ale jasno z tego wychodzi ze 105 to około 120 ludków w jednym wagonie,a natomiast do tatry włazi około 170 ludków. :) A na marginesie mi się też troszke nie chce wierzyć że do tatry wejdzie 170 osób(tylko to to są dane nie mordenizowanego wagonu) Wienc mozna stwierdzić że po modernizacji jaką bendziem mieć może pojemność spaść o jakieś 30 miejsc(podwójne rzędy siedzeń)

wysłane przez techno

> Nie wiem jak oni to robia ale jasno z tego wychodzi ze 105 to około 120 > ludków w jednym wagonie,a natomiast do tatry włazi około 170 ludków. > :)

Napisałem wyżej - to są pojemności nominalne. I raczej nikt by nie uwieżył, że do 105-tki wejdzie 120 osób. Miejsc siedzących 20/22 dodaj do tego 60 stojących i już masz gigantyczny tłok... A do 120 jeszcze daleko...

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez DamTram

dyrdus napisał(a):

> A na marginesie mi się też troszke nie chce wierzyć że do tatry wejdzie > 170 osób(tylko to to są dane nie mordenizowanego wagonu) > Wienc mozna stwierdzić że po modernizacji jaką bendziem mieć może > pojemność spaść o jakieś 30 miejsc(podwójne rzędy siedzeń)

Tak u nemców to max byl 99 ;/

--- 1. fotek juz nie dodaję 2. bardzo mnie to denerwuje 3. niedługo skończę pisanie 4. chyba że mnie zablokują

wysłane przez MQ 0

dyrdus napisał(a):

> Wcale nie mówie o 12,jest np.4

Gratuluję, wygrał pan wdzięczność pasażerów z Piastów. Polecam "czwórkę" zwłaszcza w międzyszczycie.

wysłane przez MQ 0

dyrdus napisał(a):

> Czemu? > zastąpić 105 tatrami,a 105 odesłać jako solóweczki.

Szybkie przeliczenie.

Z 22 Tatr składamy 11 składów. 8 wysyłamy na "ósemkę", trzy na "siódemkę" (albo jakoś podobnie, nieważne). W ten sposób otrzymujemy 11 składów stopiątek - 22 solówki przy bardzo optymistycznym założeniu, że wszystkie drugie wagony mogą jeździć jako solo (co jest oczywiście nieprawdą).

6 solówek idzie na "czwórkę" - zostaje 16.

4 składy wysyłamy w miejsce przegubów na "dwunastkę" (kto za to zapłaci?) - zostaje 8 solówek.

6 wysyłamy na "dziewiątkę" - niby zostają dwie wolne, ale:

* mamy "szczęśliwych" pasażerów linii 4 i 9, * mamy wzrost kosztów poprzez dodatkowe składy na "dwunastce", * mamy nadmiar podaży nad popytem na liniach 8 i 7 (zależnie od tego, gdzie wyślemy składy Tatr), * no i de facto brakuje nam wagonów, bo, jak już wyżej napisałem, nie wszystkie drugie wagony mogą jeździć jako pierwsze.

Jesteś w 100% pewien, że to wszystko jest warte zachodu?

--- Jak widzę nazwisko "Mariusz Rabenda", dostaję wysypki.

wysłane przez Mario ?

Myślę, że skład tatr będą potrzebne na linii 8 w okresie Wszystkich Świętych. I wcale się nie dziwię, że MZK testują pod tym względem.

wysłane przez DamTram

Bella napisał(a):

> Myślę, że skład tatr będą potrzebne na linii 8 w okresie > Wszystkich Świętych. I wcale się nie dziwię, że MZK testują > pod tym względem.

A ja uważam ze na 11/9, 11/11 i 11/13

--- mam +1 a chcialem mieć -1 ;(

wysłane przez Mario ?

DamTram napisał(a):

> A ja uważam ze na 11/9, 11/11 i 11/13

I znów miały by tylko jeżdzić w godzinach szczytu? Za krótko by jeżdziły :-p Bardzo nie lubię, jak np. bulwa jeżdzi na szczytowych liniach (chodzi mi głownie na linia 6Bis i 11 z zajezdni Golęcin)

--- Już w Szczecinie :-p

wysłane przez torwid 64

DamTram napisał(a):

> A ja uważam ze na 11/9, 11/11 i 11/13

A Pogodno oczywiście dla ułatwienia przejmie tę linię ;)

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez Szczeciniak (gość)

Na Pomorzanach to się chyba nigdy nie doczekamy tych tramwajów. Jak oni je pószczą na 7 i 8 to bedzie przesada . Pomorzany największa pętla a największe gruchoty dalej będą tam puszczane.

wysłane przez leks 15

Szczeciniak napisał(a):

> Na Pomorzanach to się chyba nigdy nie doczekamy tych > tramwajów. Jak oni je pószczą na 7 i 8 to bedzie przesada . > Pomorzany największa pętla a największe gruchoty dalej będą > tam puszczane. --> Jak kupią 23 wagony to będą musialy tam jeździć również Tatry :) .

wysłane przez Robert 5

lex napisał(a):

> > Pomorzany największa pętla a największe gruchoty dalej będą > > tam puszczane. > --> Jak kupią 23 wagony to będą musialy tam jeździć również > Tatry :) .

No nie powiedziałbym, że będą musiały. Jeśli już, to chyba z pominięciem Piastów (ze względu na wirtualne torowisko), więc zostaje 3 i 6, ale z kolei odpada Niemierzyńska-Arkońska, więc zostaje 6 - i co teraz? :->

wysłane przez X

Robert napisał(a):

> > zostaje 6 - i co teraz? :->

No i chyba nic z tego nie będzie,ponieważ 6 to linia zajezdni Golcęcin:-),ale pozostaje jeszcze linia nr 4.

"W Szwecji jest tyle samo samobójstw co w Polsce, bo tam jest ciemno" (c) Piotr Szumlewicz

wysłane przez Robert 5

Romanas napisał(a):

> > No i chyba nic z tego nie będzie,ponieważ 6 to linia zajezdni > Golcęcin:-),ale pozostaje jeszcze linia nr 4.

...która jedzie przez Piastów, zatem w świetle wcześniejszych rozważań odpada. :-P

wysłane przez 105ngs (gość)

Szczeciniak napisał(a):

> Na Pomorzanach to się chyba nigdy nie doczekamy tych > tramwajów. Jak oni je pószczą na 7 i 8 to bedzie przesada . > Pomorzany największa pętla a największe gruchoty dalej będą > tam puszczane.

A co ma piernik do wiatraka ?! Po pierwsze, Pomorzany wcale nie są największą pętlą. Co najwyżej można powiedzieć, że najwięcej linii tam zawraca, bo to rzeczywiście prawda. Po drugie, czy fakt, iż Pomorzany w czymś tam górują nad innymi pętlami musi zaraz powodować, że trzeba tam puszczać Tatry ? Po trzecie, nie stosuj zamiennie "u" z "ó", bo nie po to wymyślili dwie literki, żeby je teraz wybierać losowo.