Forum

Spóźniony kurs z Placu Rodła

zdjęcie
Spóźniony kurs z placu Rodła
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Dlaczego Volva nie mają Jak wcześniej takich pomarańczowych wyświetlaczy (jak widać na zdjęciu) tylko mają zielone. Czy ktoś mi może coś na ten temat powiedzieć ?
> Dlaczego Volva nie mają Jak wcześniej takich > pomarańczowych wyświetlaczy (jak widać na zdjęciu) tylko > mają zielone. Czy ktoś mi może coś na ten temat > powiedzieć ?

Widocznie komus wyświetlacze Pixel nie odpowiadaly. Sterowniki po nich pozostały.

wysłane przez konjo  4

luki663719 napisał(a):

> Widocznie komus wyświetlacze Pixel nie odpowiadaly. Sterowniki > po nich pozostały.

I dlatego, że ktoś miał taki kaprys to je oddał za darmo. Uhmm ciekawe. Pomarańczowe Pixele były wypożyczone na czas popularnej ostatnio usługi porgramowania/dostosowania wyświetlaczy do polskich realiów i znaków. Bydgoszcz zrobił swoje to jego własność musiała zostać oddana i tyle.

-- Time went by and it became a joke.

So never mind the darkness.
Nie wystarczyły same bydgoskie sterowniki do programowania?

wysłane przez konjo  4

luki663719 napisał(a):

> Nie wystarczyły same bydgoskie sterowniki do programowania?

Nie jestem elektronikiem/elektrotechnikiem nie jestem w stanie udzielić Ci tej odpowiedzi. Może poprostu Niemcy używają innego zestawu sygnałów sterujących i nie da sie tego wymieniać z naszymi sterownikami Pixel/Mielec. Faktem jest natomiast, że identycznie potraktowano NG272 za wyjątkiem 2303 i 2304 czyli ex Berlińczyków (exex Bielefeld) - one miały wyświetlacze nie w pełnym polu tablicy, tylko podzielone na poszczególne segmenty dla osobnych liter. Zresztą zdjęcia NG262 dowodzą, że coś tam miały zainstalowane, a teraz gdzieś to wybyło, ale co to za operacja to niech się wypowie ktoś z Polic.

-- Time went by and it became a joke.

So never mind the darkness.

wysłane przez MQ ?

konjo napisał(a):

> Zresztą zdjęcia NG262 dowodzą, że coś tam miały > zainstalowane, a teraz gdzieś to wybyło, ale co to za operacja to > niech się wypowie ktoś z Polic.

No mówiono o tym, że tablice poszły do Mielca do Rączki i Gąsiora na przeprogramowanie właśnie.

wysłane przez konjo  4

mkubien napisał(a):

> No mówiono o tym, że tablice poszły do Mielca do Rączki i Gąsiora > na przeprogramowanie właśnie.

Trudno mi się wypowiadać o R&G, bo poza słynnymi czerwonymi kasownikami to jakoś bardziej znam Pixela, ale mają jedną niezaprzeczalną zaletę: nie mają w ofercie wynalazku pod kryptonimem Mikrotechnika. Te kasowniki są kompletnie beznadziejne. :/

-- Time went by and it became a joke.

So never mind the darkness.
> Trudno mi się wypowiadać o R&G, bo poza słynnymi czerwonymi > kasownikami

A komputery w tramwajach ;)

wysłane przez konjo  4

luki663719 napisał(a):

> A komputery w tramwajach ;)

Ale powiedziałem "to jakoś bardziej znam" - uwaga dotyczyła mojej wiedzy o produktach R&G, a nie faktu czy one istnieją czy nie istnieją w Szczecinie. Zdarzają się nawet pojedyńcze wyposażenia pojazdów w nowsze kasowniki R&G z wyświetlaczem LCD. Zdaje się, że chyba jakaś 120 SPAKu ma coś takiego, ale jakoś nigdy nie chciało mi się tego zgłębiać. Wolę poszukiwać danych technicznych sprowadzanych do nas używek.

-- Time went by and it became a joke.

So never mind the darkness.
Nowe Norweskie Many takie mają, i parę 'stopiątek'
Jak to ktoś kiedyś ładnie napisał na infobusie ''wysietlacze z niemiec AEG/AdTranz używają takiego samego systemu ja Polskie''. Stąd w Volvo sterowniki Pixel a tablice AdTranz. Ale czy SPAK i inne przedsiębiorstwa nie mogły już zapłacić parę tyś. więcej i dokupić tablice, nawet mozaikowe tylko nowe i bardziej podatne na programowanie?

wysłane przez konjo  4

luki663719 napisał(a):

> Jak to ktoś kiedyś ładnie napisał na infobusie ''wysietlacze z > niemiec AEG/AdTranz używają takiego samego systemu ja Polskie''.

Nie wiem jak w tym przypadku, ale znam kilka przykładów "znawstwa" Infobusa. :(

> Stąd w Volvo sterowniki Pixel a tablice AdTranz. Ale czy SPAK i inne > przedsiębiorstwa nie mogły już zapłacić parę tyś. więcej i > dokupić tablice, nawet mozaikowe tylko nowe i bardziej podatne na > programowanie?

A po jaki grzyb kiedy za to samo można pomalować pojazdy w nasze barwy, odświeżyć tapicerkę, zabudować kabiny lub uciułać na używkę?

-- Time went by and it became a joke.

So never mind the darkness.
> A po jaki grzyb kiedy za to samo można pomalować pojazdy w nasze > barwy, odświeżyć tapicerkę, zabudować kabiny lub uciułać na > używkę?

O to od ZDiTMu ciułać ;) A po takiego grzyba nowe, aby nie było takich sytuacji jak w 1712. Gdzie kierunek wyświetlany jest 'lekko' inaczej. W wielu niemieckich pojazdach jest tak. Albo nawet cyfry lini są przekręcone, lub kawałki są porozrzucane po całym wyświetlaczu.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez konjo  4

luki663719 napisał(a):

> O to od ZDiTMu ciułać ;)

I rozwarła się kiesa ;)

> A po takiego grzyba nowe, aby nie było takich sytuacji jak w 1712. Gdzie > kierunek wyświetlany jest 'lekko' inaczej. W wielu niemieckich pojazdach > jest tak. Albo nawet cyfry lini są przekręcone, lub kawałki są porozrzucane > po całym wyświetlaczu.

Dąbskie NG272 nie mają tych problemów, na nieruszanych wyświetlaczach z NL202/262 i ex-berlińskich NG312 też nie ma takich cyrków. Problem występuje chyba wyłącznie w Volvo i to incydentalnie. Zresztą B10MA też trochę jeszcze pojeżdzą, na tej zasadzie można by zafundować wyświetlacze kilku lepszym egzemplarzom. Tylko po co ładowac dużą kasę w starocie?

-- Time went by and it became a joke.

So never mind the darkness.
Zgadzam się, ale w SPAKowskich Niemieckich Manach też taki problem występuje. A co do B10MA to te Pixelowskie wyświetlacze całkiem dobrze działają.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez konjo  4

luki663719 napisał(a):

> Zgadzam się, ale w SPAKowskich Niemieckich Manach też taki problem > występuje.

Niestety jestem w obszarze operowania SPADu, nie oglądam na codzień atrakcji taborowych oferowanych przez pozostałe spółki.

> A co do B10MA to te Pixelowskie wyświetlacze całkiem dobrze działają.

Myślałem o tym, że niektórzy by uzbroili w takie zabawki Volva ale SPAKu.

-- Time went by and it became a joke.

So never mind the darkness.
> Niestety jestem w obszarze operowania SPADu, nie oglądam na codzień > atrakcji taborowych oferowanych przez pozostałe spółki.

A ja jestem na obszarze operowania praktycznie tylko SPAKu, w Dąbiu i Policach jestem dość rzadko.

A co do tych Volv Spakowskich to niegłupi pomysł. Znając nasze realia to z 10 lat pojeżdzą.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez konjo  4

luki663719 napisał(a):

> A co do tych Volv Spakowskich to niegłupi pomysł. Znając nasze > realia to z 10 lat pojeżdzą.

Za 40 takich kompletów SPAK by sobie mógl wybrać coś ładnego jakby się wybrał na zakupy.

-- Time went by and it became a joke.

So never mind the darkness.
> Za 40 takich kompletów SPAK by sobie mógl wybrać coś ładnego jakby > się wybrał na zakupy.

A nie 7? Mówie o B10L-SN12. A B10MA to te swoje taśmy to mają bardzo dobre.

wysłane przez konjo  4

luki663719 napisał(a):

> A nie 7?

Chyba 8.

> A B10MA to te swoje taśmy to mają bardzo dobre.

Nie wszystkie, aczkolwiek nie jest źle. Widać gdzie się jedzie. ;)

So never mind the darkness.

wysłane przez LLUZNIAK

konjo napisał(a):

> Zresztą zdjęcia NG262 dowodzą, że coś tam miały > zainstalowane, a teraz gdzieś to wybyło, ale co to za operacja to > niech się wypowie ktoś z Polic.

Gwoli uzupełnienia o fotografię z "rodzimych stron" tych pojazdów ;) http://img219.imageshack.us/my.php?image=sb4924bpp7.jpg Coprawda nie jest to żaden z egzemplarzy, który do nas trafił, jednak pochodzi on z tej samej dostawy i ma identyczne wyposażenie. Warto zwrócić uwagę na dodatkowy wyświetlacz(yk) diodowy (?!) za przednią szybą po prawej stronie. Ciekawią mnie losy tych wyświetlaczy w naszych man'ach (obecnie w tym miejscu jest wepchnięta dykta, więc nie mogę stwierdzić czy one tam jeszcze są, a wiem, że po dostawie jeszcze tam były - nawet na LS'ie :P). Może ma ktoś jakieś info na ten temat? :>

wysłane przez MQ ?

LLUZNIAK napisał(a):

> Coprawda nie jest to żaden z egzemplarzy, który do nas trafił

Hmm, a skąd wynika takie Twoje stwierdzenie? Ze znalezionych jakiś czas temu przeze mnie danych wynika, że AS Sporveisbussene miało tylko cztery MAN-y NG262 i wszystkie trafiły do nas (również wóz 899, który jest na zdjęciu).

wysłane przez konjo  4

mkubien napisał(a):

> Hmm, a skąd wynika takie Twoje stwierdzenie? Ze znalezionych jakiś > czas temu przeze mnie danych wynika, że AS Sporveisbussene miało > tylko cztery MAN-y NG262 i wszystkie trafiły do nas (również wóz > 899, który jest na zdjęciu).

Święta prawda, jest istotnie tak jak mówisz. Można się pomylić, bo mieli jeszcze MANy NG272 z 1992. Zakończyły służbę w 2001, co niektóre zajechały do Polski.

-- Time went by and it became a joke.

So never mind the darkness.

wysłane przez konjo  4

LLUZNIAK napisał(a):

> Warto zwrócić uwagę na dodatkowy wyświetlacz(yk) diodowy (?!) za > przednią szybą po prawej stronie.

To taka wersja de lux numerowania brygad?

So never mind the darkness.

wysłane przez Luke_Police  163

konjo napisał(a):

> Nie jestem elektronikiem/elektrotechnikiem nie jestem w stanie > udzielić Ci tej odpowiedzi. Może poprostu Niemcy używają innego > zestawu sygnałów sterujących i nie da sie tego wymieniać z > naszymi sterownikami Pixel/Mielec.

Być może masz rację, ale wydaje mi się, że chodzi tutaj o coś innego. Sterowniki programowalne to urządzenia stosunkowo drogie, więc widocznie taniej wychodzi je przeprogramować. Jednak nie sądzę, aby do sterowania wyświetlaczami były konieczne sterowniki, jakich się używa do sterowania procesami przemysłowymi (gdzie są setki czujników, silników, kontrolek, przycisków itd). Raczej sądziłbym, że tablice mają coś w rodzaju multiplekserów i są sterowane dynamicznie linia po linii, a do sterowania służy mikrokontroler lub mikroprocesor. Jeżeli więc ma on wgrany program obsługi liter norweskich, należy go zmienić, aby obsługiwał znaki polskie. Do tego celu konieczny jest programator, komputer, odpowiedni interfejs i programista znający się na rzeczy. Dlatego właśnie wyświetlacze pojechały do Bydgoszczy. Nie wiem niestety jak w wyświetlaczach wygląda sprawa pamięci. Być może jest tak, że kształty liter są w pamięci nieulotnej (ROM) (wówczas konieczna byłby wymiana pamięci na nową z wpisanymi polskimi znakami), a linie/przystanki/inne informacje w pamięci typu flash (programowanej na zajezdni)... Nie chcę w to dokładnie wchodzić, ale uwierz mi, że sprawa jest dosyć mocno skomplikowana.

> Zresztą zdjęcia NG262 dowodzą, że coś tam miały > zainstalowane, a teraz gdzieś to wybyło, ale co to za operacja to > niech się wypowie ktoś z Polic.

Zauważyłem, że nie tylko NG262 pozbyły sie wyświetlaczy. W MAN-ie NL202/262 #3031 tylny wyświetlacz również zniknął. Domyślam się, że powodem było wyświetlanie na nim "KIE" zamiast "103", ale głowy nie dam.

Technik serwisu :)

wysłane przez LLUZNIAK

Luke_Police napisał(a):

> Zauważyłem, że nie tylko NG262 pozbyły sie wyświetlaczy. W MAN-ie > NL202/262 #3031 tylny wyświetlacz również zniknął. Domyślam się, > że powodem było wyświetlanie na nim "KIE" zamiast "103", ale > głowy nie dam.

Podobnie 1712 na jakiś czas pozbył się niedawno przedniej mozaiki ze względu na wyświetlanie głupot...

wysłane przez Pepe 234

LLUZNIAK napisał(a):

> Podobnie 1712 na jakiś czas pozbył się niedawno przedniej mozaiki ze > względu na wyświetlanie głupot...

Te mozaiki to wogóle są nie trafione, dziś na 6 autobusów Volvo B10L-SN12, które widziałem na mieście, aż 4 miały nieczytelny przedni wyświetlacz. :( A co do polickich NL202/262 to niestety wyraz KIE pojawia się na tylnych wyświetlaczach wszystkich trzech solówek. :)

wysłane przez Luke_Police  163

man751 napisał(a):

> A co do polickich NL202/262 to niestety wyraz > KIE pojawia się na tylnych wyświetlaczach wszystkich trzech solówek. > :)

To prawda, sam robiłem fotkę #3032: http://foto.mkm.szczecin.pl/big/1149688534.jpg . Ale dzisiaj widziałem bodajże #3030 na 111 i tylny wyświetlacz był na swoim miejscu i działał poprawnie - pokazywał "111".

Technik serwisu :)
http://www.mkm.szczecin.pl/encyklopedia.php?what=b10lsn12

Zadawanie pytań, na które samemu można uzyskać odpowiedź nie jest mile widziane na tym forum.