Forum

Zakupy potrzebne od zaraz

Stan szczecińskiej komunikacji pozostawia wiele do życzenia. Mszczą się lata zaniedbań, których nie da się nadrobić z dnia na dzień czy w perspektywie kilku miesięcy.

wysłane przez yoss (gość)

"Musimy wymienić sporą część taboru. Alternatywą jest zamknięcie kilku tramwajowych linii przekonuje dyr. Przepiera."

Tak, to dobry pomysł, zlikwidujmy wszystkie linie oprucz turystycznej "0" ;)

wysłane przez jas59 ?

yoss napisał(a):

> Tak, to dobry pomysł, zlikwidujmy wszystkie linie oprucz > turystycznej "0" ;)

Właśnie nadszedł ten moment, że miasto nie ma wyjścia i musi zacząć inwestować w komunikację miejską. Na własne życzenie miasto doprowadziło do sytuacji, w której postawiło się pod ścianą. Przez lata nie inwestowano w infrastrukturę i tabor, co doprowadziło do sytuacji, że wszystko zaczęło się sypać. Mszczą się zaniechania poprzednich i obecnych władz miasta. Wreszcie dotarło do decydentów, że trzeba coś zrobić z problemem komunikacji miejskiej i zatrzymać dalszą degradację infrastruktury i taboru. Jak wspomniał pan dyrektor Przepiera cytat "powinniśmy inwestować, by wykonać zadania planowe na każdy rok i jednocześnie nadrabiać zaległości". Zgadzam się z panem dyrektorem, tylko proszę mi odpowiedzieć na pytanie dlaczego zmarnotrawiono tyle lat i kto jest za to odpowiedzialny. Mieszkańcy miasta zdają sobie sprawę, że nie wszystko i od razu można odbudować, zbudować, odtworzyć. Władze miasta wreszcie powinny zadbać o mieszkańców rządzonego przez siebie miasta i zgodnie z oczekiwaniami tych ostatnich budować nową infrastrukturę komunikacyjną, jak i unowocześniać istniejącą. Rolą władz miasta jest tak zorganizować infrastrukturę miejską aby była przyjazna dla mieszkańców i turystów. Nie wystarcza tutaj tylko przyjmowanie przez radnych uchwał na temat "polityki transportowej Szczecina" unowocześnianej od trzydziestu lat, z których nic nie wynika (plany do szuflady). Potrzebne są konkretne działania zmierzające do odbudowy i budowy nowej sieci komunikacyjnej miasta jak i zakupu corocznego taboru tramwajowego i autobusowego. Cieszy również chęć przygotowywania wniosków o dofinansowanie zakupów i remontów z Unii Europejskiej. Oby to nie był tylko słomiany zapał, albo co gorsza kiełbasa przedwyborcza. Najłatwiejsze jest zawsze zamknięcie kilku linii tramwajowych.

--- cogito ergo sum

cogito ergo sum

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Takich polityk transportowych miasta, powstały już tony i żadna tak w zasadzie nic nie wnosi. Niestety, kolejne władze od zawsze traktowały problem komunikacji jako zło konieczne i oto mamy efekty. Teraz jak wszystko się sypie, nasi włodarze zaczynają drapać się po swoich "pustych główkach" i szukać na gwałt jakiegoś rozwiązania. Zaś co do kiełbasy wyborczej, obawiam się niestety, że wszystko może się skończyć tak jak zwykle czyli chcieliśmy dobrze, ale jakoś nie wyszło.... Naszym władzom po prostu brakuje konsekwencji.

wysłane przez techno

> Takich polityk transportowych miasta, powstały już tony i żadna > tak w zasadzie nic nie wnosi. Niestety, kolejne władze od zawsze

Nie powstały tony. Od 5 lat miasto starało się doprowadzić do uchwalenia PT. Udało się dopiero 13. marca tego roku. A uchwalenie jakiegokolwiek dokumentu, jeżeli nie jest realizowany, nic nie wnosi. Jeżeli jest - bardzo te działania ułatwia. I taki jest główny cel każdego dokumentu strategicznego. Nie tylko polityki transportowej, ale też polityki zdrowotnej, przestrzennej i wielu, wielu innych. Tylko dlaczego przy nich nie ma takich kontrowersji?

> traktowały problem komunikacji jako zło konieczne i oto mamy > efekty. Teraz jak wszystko się sypie, nasi włodarze zaczynają > drapać się po swoich "pustych główkach" i szukać na gwałt > jakiegoś rozwiązania. Zaś co do kiełbasy wyborczej, obawiam się > niestety, że wszystko może się skończyć tak jak zwykle czyli > chcieliśmy dobrze, ale jakoś nie wyszło.... Naszym władzom po > prostu brakuje konsekwencji.

Nie chce mi się już tłumaczyć, że to co chce Prezydent i generalnie magistrat jest korygowane przez Radę. No i Rada może przyznać pieniądze lub nie. A co do tych planów, które pojawiły się w UM, to nie są one kiełbasą wyborczą żadnego polityka, bo po prostu obecnie panujący nawet o większości nie wiedział. Zresztą, jeżeli kolejne Rady i prezydenci będą je realizować, to sukces ten będzie miał wielu ojców. Nie jednego. Kiełbasą wyborczą były by autobusy, tak jak w innych miastach, gdzie na gwałt zamawiano je, by zdążyć przed wprowadzeniem Euro 5. No i przed kolejnymi wyborami...

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez (użytkownik usunięty)

techno napisał(a):

> Nie powstały tony. Od 5 lat miasto starało się doprowadzić do > uchwalenia PT. Udało się dopiero 13. marca tego roku.

Że nie wspomnę o Zintegrowanym Planie Rozwoju Transportu, a wcześniej jeszcze Strategia Rozwoju Transportu towarzysząca Strategii Rozwoju Miasta.

> A uchwalenie > jakiegokolwiek dokumentu, jeżeli nie jest realizowany, nic nie > wnosi.

Jak już wcześniej pisałem, naszym władzom brakuje konsekwencji wskutek czego robi się zwykle u nas wielki szum, a potem zapomina się o całym temacie.

> Nie chce mi się już tłumaczyć, że to co chce Prezydent i generalnie > magistrat jest korygowane przez Radę. No i Rada może przyznać > pieniądze lub nie.

No w końcu Rada miasta, to też władza. Oczywiscie zdaję sobie z tego sprawę, że koryguje ona wszelkie jego działania i całe szczęście...

> A co do tych planów, które pojawiły się w UM, to > nie są one kiełbasą wyborczą żadnego polityka, bo po prostu obecnie > panujący nawet o większości nie wiedział.

Nie, wogóle.... Nie wiedział? To brawo! Po prostu pogratulować kompetencji! Co to za Prezydent, który nie wie co się w jego własnym mieście dzieje?!

> Nie jednego. Kiełbasą wyborczą były by autobusy, tak > jak w innych miastach, gdzie na gwałt zamawiano je, by zdążyć przed > wprowadzeniem Euro 5. No i przed kolejnymi wyborami...

Podaj mi przykład takiego miasta, z resztą lepsze takie inwestycje niż... brak inwestycji.

wysłane przez techno

> Że nie wspomnę o Zintegrowanym Planie Rozwoju Transportu, a wcześniej > jeszcze Strategia Rozwoju Transportu towarzysząca Strategii Rozwoju > Miasta.

Żaden z tych dokumentów nie był polityką transportową. ZPRTP - tylko transport publiczny. Strategia Rozwoju Miasta określała założenia polityki transportowej. Nie było tam strategii rozwoju transportu.

http://www.szczecin.pl/Strategia/_pl/01_dokument/sub_1.html http://tinyurl.com/gf2ne

> Jak już wcześniej pisałem, naszym władzom brakuje konsekwencji > wskutek czego robi się zwykle u nas wielki szum, a potem zapomina się > o całym temacie.

I władzy, i Radzie Miasta. Po prostu jeżeli nie ma osób, którym bardzo na temacie zależy, temat umiera... Jakoś jeden z radnych nie zapomina o swojej dzielnicy i ma piękną zatoczkę i 3 linie autobusowe... On o swoich interesach nie zapomina, ale czy jest to interes miasta?

> No w końcu Rada miasta, to też władza. Oczywiscie zdaję sobie z tego > sprawę, że koryguje ona wszelkie jego działania i całe szczęście...

Całe szczęście? Nie do końca, bo radni też robią przy okazji swoje interesy. Nie jeden świetny urzędniczy projekt lub pomysł przepadł na sesji, bo nie urządzało to interesów radnych. To samo z drugiej strony, radni potrafili zastopować niecne zamiary jednego z byłych wiceprezydentów. I chwała im za to. Problem polega na tym, że oni nie zaproponowali nic w zamian.

> Nie, wogóle.... Nie wiedział? To brawo! Po prostu pogratulować > kompetencji! Co to za Prezydent, który nie wie co się w jego własnym > mieście dzieje?!

Prezydent dobiera sobie współpracowników - wiceprezydentów, którzy są odpowiedzialni za konkretne działki. W tym przypadku jest to wiceprezydent Andrzej Grabiec. On o takich rzeczach wie, bo WGKiOŚ mu podlega. Główny o pomysłach dowiaduje się/bądź dowiedział na kolegium prezydenckim. Nie musi wiedzieć od ręki jakie pomysły pojawiają się w magistracie. I pewnie gdyby to był pomysł typu "zmieńmy malowanie poziome na skrzyżowaniu ulic X i Y" to nawet by nie wiedział. Wątpię nawet, czy taki pomysł wyszedłby poza szczebel dyrektorski WGKiOŚ. O dużych inwestycjach rozmowa na kolegium pewnie była przeprowadzona.

> Podaj mi przykład takiego miasta, z resztą lepsze takie inwestycje > niż... brak inwestycji.

Wybacz za małą pomyłkę: chodziło o normę Euro 4, która ma wejść od 1. października 2006. A reszta tutaj:

http://www.infobus.pl/text.php?id=6760

I taki ładny cytat: "Nawet Gminny Zakład Komunikacyjny w Rędzinach zakupi 6 nowych pojazdów, co stanowi 50% posiadanego taboru!"

Zgodzę się z Tobą, że lepsze takie inwestycje niż żadne. Dlaczego twierdzę, żę tego o czym mówimy w Szczecinie, nie mogę nazwać kiełbasą wyborczą? Bo nie są to pomysły Rady Miasta, ani prezydenta. Po prostu teraz zaczyna się okres przygotowawczy do walki o dofinansowanie unijne na lata 2007-2013 i trzeba zrobić dobry klimat. Obecny prezydent nie ma szans na ponowny wybór i nie będzie mógł sobie przypisać zasługi za to, bo będzie. Zresztą w tych miastach, w których pasażerowie przed wyborami dostaną autobusy, od razu jakaś opcja polityczna przypisze sobie zasługi i będzie się tym chwalić. Tam jest szansa na ciągłość władzy. U nas nie bardzo jest się czym chwalić (bo używanymi autobusami to chyba nie), więc politykę bym odłożył na bok.

Mi smutno jest z jednego powodu, że w mieście najbardziej liczy się polityka prospołeczna. Mamy strasznie rozdmuchany socjal i brak nam na inwestycje. Bo tego naszemu obecnemu prezydentowi odmówić nie można - nie jest obojętny na ludzką krzywdę. To było widać w przypadku odrzucenia propozycji likwidacji kilku szkół, wstrzymaniu budowy przesypowni śmieci i w wielu innych przypadkach. Tylko, że te społecznie popularne działania zatrzymywały miasto w miejscu.

Nasunęła mi się jeszcze jedna refleksja. Jeżeli prezydent oraz jego zastępcy rządzący miastem nie mają wizji rozwoju, to ciężko przekonać Radę do jakichkolwiek działań. I to zarówno do stanowczych reakcji na totalne bajki (byłego v-ce M. Cz.) jak i do całkiem sensownych (spółka z prywatnym podmiotem przy budowie przesypowni - Radni wtedy zobowiązali prezydenta do budowy komunalnej przesypowni). Po prostu ciężko przepchnąć przez Radę coś, co nie wpisuje się w pewien plan działania. Niestety. Pzdr

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez (użytkownik usunięty)

yoss napisał(a):

> Tak, to dobry pomysł, zlikwidujmy wszystkie linie oprucz > turystycznej "0" ;)

Myślę, że Panu dyrektorowi nie chodziło o kolejną "dobrą" alternatywę. Nie mniej jednak znajdujemy się w tej sytuacji, że albo remont, albo zamykamy trasy bo najzwyczajniej nie ma czym jeździć.

wysłane przez M21 1

Moim zdaniem zakup uzywanych wozów 5-6 letnich w tym momencie jest nam nie zbedne . Tramwaje 20 letnie (najlepiej po NG) czyli najlepeij kupowac z niemiec . Nie koniecznie Berlin jezlei chodzi o autobusy zecz jasna . Co do zamykania lini tramwajowych rozumiem ze po zamknieciu będą kupione autobusy które zastąpia te linie . Bo jak bo ktos nie zauwarzył to w ciagu ostanich 2 ch lat liczba ludzi kozystajcych z MKM troche sie zwiekszyła

wysłane przez yoss (gość)

M21 napisał(a):

> Co do zamykania lini > tramwajowych rozumiem ze po zamknieciu będą kupione autobusy > które zastąpia te linie

No to to by był ewenement na skalę światową: wszyscy zwiększają tabor i otwierają nowe linie (jako ekologiczną i sprawną formę transportu), a my na odwrót...

wysłane przez MQ 0

yoss napisał(a):

> No to to by był ewenement na skalę światową

Nie do końca - vide gopowskie 8 i 25 :-)

wysłane przez Luke_Police 151

"Alternatywą jest zamknięcie kilku tramwajowych linii - przekonuje dyr. Przepiera."

Założę się że na pierwszy ogień do zamknięcia poszłyby linie 4 i 3. Za 3 pewnie puściliby autobus na odcinku Las Arkoński - Rondo Giedroycia, a za 4 nic. Oczywiście skutki byłyby opłakane: Przeładowanie linii 2, 6 i 6bis, oraz jeszcze większy scisk w tramwajach na Piastów. Dlatego mam nadzieję, że nikomu do głowy nie przyjdzie by tę alternatywę zrealizować.

Swoją drogą to gratuluję refleksu i spostrzegawczości, że w ogóle zauważono, iż komunikacja miejska potrzebuje porządnej renowacji. Może w końcu ktoś tam na górze zamiast wozić się wygodnym autem przejechał się w godzinach szytowych tramwajem typu 102Na i dokonał tegoż spostrzeżenia. Inaczej pewnie trzeba byłoby czekać do jakiejś dużej katastrofy tramwajowej z ofiarami śmiertelnymi...

Technik serwisu :)

wysłane przez Mareczek 1

Luke_Police napisał(a):

> Założę się że na pierwszy ogień do zamknięcia poszłyby linie > 4 i 3. Za 3 pewnie puściliby autobus na odcinku Las Arkoński > - Rondo Giedroycia, a za 4 nic. Oczywiście skutki byłyby > opłakane: Przeładowanie linii 2, 6 i 6bis,

Pewnie 3 jezdzilaby do Dworca Niebuszewo, bo sama linia 6 nie za bardzo obsluguje dworzec PKP i PKS w stosunku do miasta.

> oraz jeszcze > większy scisk w tramwajach na Piastów.

Jezeli na 1 i 11 jezdzilyby sklady, spokojnie by to wystarczylo, w szczycie tym bardziej.

--- Mareczek

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Titanic1912

Mareczek napisał(a):

> Jezeli na 1 i 11 jezdzilyby sklady, spokojnie by to > wystarczylo, w szczycie tym bardziej.

Chyba Ci chodziło nie o 1 ale o 12:P A 4 taka niezbędna nie jest...zwłaszcza w godz szczytu. Patrząc się na ciąg komunikacyjny Plac Kościuszki-Pomorzany w godz szczytu to ręce opadają jak widzi się tramwaj za tramwajem i tym bardziej jak jadą puste...

--- Liczy się tylko Man:)

Liczy się tylko Man:)

wysłane przez Mareczek 1

Titanic1912 napisał(a):

> Mareczek napisał(a):

> > Jezeli na 1 i 11 jezdzilyby sklady, spokojnie by to > > wystarczylo, w szczycie tym bardziej. > > Chyba Ci chodziło nie o 1 ale o 12:P

Nie, jak najbardziej pisałem o 1, a specjalnie, bo jezdziłem przez 5 lat Sowińskiego - Matejki PZU i wiem, że tam sama 102jka (bez 1) by nie wystarczyła, a co dopiero sama solówka.

> A 4 taka niezbędna nie > jest...zwłaszcza w godz szczytu.

Wlasnie w godzinach szczytu jest bardziej zbedna niz w miedzyszczycie.

> Patrząc się na ciąg > komunikacyjny Plac Kościuszki-Pomorzany w godz szczytu to ręce > opadają jak widzi się tramwaj za tramwajem i tym bardziej jak > jadą puste...

No wiec wlasnie o tym mowie.

--- Mareczek

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Titanic1912

Mareczek napisał(a):

> Nie, jak najbardziej pisałem o 1, a specjalnie, bo jezdziłem przez > 5 lat Sowińskiego - Matejki PZU i wiem, że tam sama 102jka (bez 1) > by nie wystarczyła, a co dopiero sama solówka.

Ale tu się pojawia problem bo na trasie Zajezdnia Pogodno-Głębokie składy ani przeguby nie są potrzebne:) Stąd przegub był by chyba lepszym rozwiązaniem niż skład zwłaszcza że z Sowińskiego można podjechac do Bramy Portowej 9 i tam się przesiąść w inny tramwaj co czesto widać ludzie robią

> Wlasnie w godzinach szczytu jest bardziej zbedna niz w > miedzyszczycie.

Stąd jak już ma jedzić to powinna tylko pomiedzy szczytami

--- Liczy się tylko Man:)

Liczy się tylko Man:)

wysłane przez Mareczek 1

Titanic1912 napisał(a):

> Ale tu się pojawia problem bo na trasie Zajezdnia Pogodno-Głębokie > składy ani przeguby nie są potrzebne:) Stąd przegub był by chyba > lepszym rozwiązaniem niż skład

Sie zgadzam z tym jak najbardziej, ale 102jki out, a Tatry na 7/8, tak wiec przegubow w sumie nie bedzie (wariant optymistyczny i nawet realny).

> zwłaszcza że z Sowińskiego można > podjechac do Bramy Portowej 9 i tam się przesiąść w inny tramwaj co > czesto widać ludzie robią

Nie maja innego wyjscia ;-)

--- Mareczek

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Titanic1912

Mareczek napisał(a):

> Sie zgadzam z tym jak najbardziej, ale 102jki out, a Tatry na 7/8, tak > wiec przegubow w sumie nie bedzie (wariant optymistyczny i nawet > realny).

To w takim razie ciąg Wojska Polskiego będzie miał w szczycie co 6 minut skład a myśle że nas nie stać na takie marnotractwo pieniędzy...wiec Tatry muszą wylądować chociaż na 9 a przy likwidacji 4 dodatkowo na 1

--- Liczy się tylko Man:)

Liczy się tylko Man:)

wysłane przez Luke_Police 151

Titanic1912 napisał(a):

> To w takim razie ciąg Wojska Polskiego będzie miał w szczycie co 6 > minut skład a myśle że nas nie stać na takie marnotractwo > pieniędzy...wiec Tatry muszą wylądować chociaż na 9 a przy likwidacji 4 > dodatkowo na 1

Zauważmy, że rozpatrujemy najgorszy przypadek czyli likwidację linii 4. Jeżeli jednak nie zostanie ona zlikwidowana, to zauważmy, że Pogodno kupuje 23 tatry, czyli, jeżeli 22 pójdą na składy, to pozostaje jedna na solo przypuszczalnie na linię 1. No chyba, że prawdziwa okaże się informacja, że 3 z 23 Tatr trafią na Golęcin.

Technik serwisu :)

wysłane przez torwid (gość)

Luke_Police napisał(a):

No chyba, że prawdziwa okaże się > informacja, że 3 z 23 Tatr trafią na Golęcin.

Na to bym nie licyzł - weźcie pod uwagę, że Tatry wprawdzie będą jeździć u nas, ale jeszcze przez ładnych kilka lat pozostaną własnością Niemców. Dopóki nie spłacimy ilus tam rat. A Niemcy stawiają dość surowe warunki odnośnie stacjonowania i serwisowania - zajezdnia musi być odpowiednio wyposażona: szczelny dach, odpowiednie kanały, zamykane bramy itp... to tylko kilka z długiej listy wymogów, której Golęcin nie jest w stanie szybko spełnić.

wysłane przez t105n 49

Luke_Police napisał(a):

> jeżeli 22 pójdą na składy, to pozostaje jedna > na solo przypuszczalnie na linię 1.

Ale się co niektórzy uparli na Tatry w składach... Czy nie zauważyliście, że pojemność KT4Dt jest zbliżona do 102-jki, a nie do 105-tki? Więc chyba nie ma co liczyć na składy Tatr, może z wyjątkiem okolic 1 listopada na linii "8".

wysłane przez Luke_Police 151

t105n napisał(a):

> Ale się co niektórzy uparli na Tatry w składach... > Czy nie zauważyliście, że pojemność KT4Dt jest zbliżona do 102-jki, a > nie do 105-tki? Więc chyba nie ma co liczyć na składy Tatr, może z > wyjątkiem okolic 1 listopada na linii "8".

Z uwagi na podwójne siedzenia w KT4Dt jest mniej miejsc stojących niż w 102Na, a 8 to jedna z najbardziej oblężonych linii, niekiedy jeżdżą na niej składy "trójbulw" lub potrójne składy 105.

Technik serwisu :)

wysłane przez zyx (gość)

Luke_Police napisał(a):

> niekiedy jeżdżą na > niej składy "trójbulw" lub potrójne składy 105.

A co to bulwa to nie 105? A potrójne to jeżdżą tylko w okolicach Wszystkich Świętych i wtedy to są załadowane a tak to na odcinku Kościuszki-Gumieńce to przepełnione nie są...

wysłane przez lhb178 17

Luke_Police napisał(a):

> Z uwagi na podwójne siedzenia w KT4Dt jest mniej miejsc stojących niż w > 102Na

Nie z uwagi na podwójne siedzenia (bo siedzeń razem jest 2 sztuki więcej), tylko ze względu na mniejszą szerokość wagonu.

Tak przy okazji: z obserwacji wynika, że na 1 m2 mieszczą się 3 siedzenia. 5 osób stojących/m2 to już pojemność nominalna tramwaju wg rozporządzenia.

wysłane przez yo (gość)

Titanic1912 napisał(a):

> Patrząc się na ciąg > komunikacyjny Plac Kościuszki-Pomorzany w godz szczytu to ręce > opadają jak widzi się tramwaj za tramwajem i tym bardziej jak > jadą puste...

No jakoś czasami w godzinach szczytu na kościuszki trzeba czekać na następny tramwaj, bo wcześniejszy jest zawalony.

wysłane przez Pepe 90

Luke_Police napisał(a):

> Założę się że na pierwszy ogień do zamknięcia poszłyby linie > 4 i 3.

I niestety masz rację. Ja osobiście uważam że prędzej (czytaj: 2007 rok) linię 3 wywalą do Niebuszewa, bo 4 w tym roku nie dadzą rady zamknąc, co najwyżej może jeszcze trochę ją skrócą (czasowo i trasowo)! :((

wysłane przez lhb178 17

man751 napisał(a):

> bo 4 w tym roku nie > dadzą rady zamknąc, co najwyżej może jeszcze trochę ją skrócą > (czasowo i trasowo)! :((

Taa, do odcinka Plac Rodła - Dąbrowskiego ;->>

wysłane przez M21 1

A moze jeak przyjada tatry to na 4 ke trafia solówki któe obsługuja 9 ki a na 9 wrócą składy (bo przecierz podonno tatry naja jezdzic podwójnie) i wieczoremem na Potulickiej bedzie tak jak na pomorzanach z 3 ka czyli podmiana wozów bo z tego co pamiętam to tylko kilka 4 rek wskakuje na 3 ke . No moze cos zle licze .

wysłane przez Phobos 17

Gdyby robić podmiany 4 -> 9 to nie będzie już co podmieniać 4 -> 3 :-)

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez enka167 25

M21 napisał(a):

> A moze jeak przyjada tatry to na 4 ke trafia solówki któe > obsługuja 9 ki a na 9 wrócą składy (bo przecierz podonno > tatry naja jezdzic podwójnie) i wieczoremem na Potulickiej > bedzie tak jak na pomorzanach z 3 ka czyli podmiana wozów bo > z tego co pamiętam to tylko kilka 4 rek wskakuje na 3 ke . No > moze cos zle licze .

Tatry na 100% nie będą jeździły na linii nr 4.

wysłane przez t105n 49

enka167 napisał(a):

> Tatry na 100% nie będą jeździły na linii nr 4.

"4" jedzie w kosmos, czy będzie obsługiwana solówkami? A teraz zabawię się w przepowiadacza: Tatry na "1", "9" i... "2", zaś na "12" wyłącznie składy.

wysłane przez lhb178 17

M21 napisał(a):

> A moze jeak przyjada tatry to na 4 ke trafia solówki któe > obsługuja 9 ki a na 9 wrócą składy

pieniądze-->błoto

> (bo przecierz podonno > tatry naja jezdzic podwójnie) i wieczoremem na Potulickiej > bedzie tak jak na pomorzanach z 3 ka czyli podmiana wozów bo > z tego co pamiętam to tylko kilka 4 rek wskakuje na 3 ke .

5 z 6.

wysłane przez MQ 0

"W ocenie naszego wydziału w pierwszej kolejności należy się starać o budowę trasy tramwajowej w kierunku cmentarza przy ul. Bronowickiej.

[...] Drugi priorytet dla WGKiOŚ to remont ul. Niemierzyńskiej i Arkońskiej wraz z wydłużeniem istniejącej trasy tramwajowej przynajmniej do al. Wojska Polskiego."

Mam wrażenie, że priorytet powinien być zgoła odwrotny. Najpierw zajmijmy się tym, co mamy, a potem, jak już doprowadzimy istniejącą sieć do stanu używalności, możemy pomyśleć o jej rozbudowie.

wysłane przez Luke_Police 151

mkubien napisał(a):

> "W ocenie naszego wydziału w pierwszej kolejności należy się > starać o budowę trasy tramwajowej w kierunku cmentarza przy > ul. Bronowickiej." > > Mam wrażenie, że priorytet powinien być zgoła odwrotny. > Najpierw zajmijmy się tym, co mamy, a potem, jak już > doprowadzimy istniejącą sieć do stanu używalności, możemy > pomyśleć o jej rozbudowie.

Racja, po co ładować pieniądze w nową trasę i może jeszcze nową linię tramwajową, skoro ledwo wystarcza taboru na aktualnie istniejące.

A swoją drogą ciekawe jaka linia jeździłaby tą nową trasą. Obstawiam 4, o ile jej nie zlikwidują.

Technik serwisu :)

wysłane przez lhb178 17

Luke_Police napisał(a):

> A swoją drogą ciekawe jaka linia jeździłaby tą nową trasą. > Obstawiam 4, o ile jej nie zlikwidują.

Raczej stawia się na 11/12. IMHO na każdej odnodze jest miejsce na 2 linie.

wysłane przez Błażej 3

lhb178 napisał(a):

> Luke_Police napisał(a):

> > A swoją drogą ciekawe jaka linia jeździłaby tą nową trasą. > > Obstawiam 4, o ile jej nie zlikwidują. > > Raczej stawia się na 11/12. IMHO na każdej odnodze jest miejsce > na 2 linie.

Najlepiej jakby na nową trasę na Redę skierować linię 12, tak aby połaczyła punkty przesiadkowe Kołłątaja i Plac Rodła oraz linię 4, ale w wersji przez Krzywoustego do trzeciego ważnego punktu przesiadkowego czyli Basenu Górniczego. Dzięki czemu dużej liczbie studentów z prawobrzeża, północnych dzielnic Szczecina oraz Polic, korzystających z linii zwykłych, zmniejszyła by się ilość przesiadek, czas dojazdu, a tym samym polepszyłby się dojazd na uczelnię.

--- 70 - Heyki - Cukrowa 72 - Basen Górniczy - Śmierdnica

wysłane przez yo (gość)

Luke_Police napisał(a):

> Racja, po co ładować pieniądze w nową trasę i może jeszcze nową > linię tramwajową, skoro ledwo wystarcza taboru na aktualnie > istniejące.

Nie wiem, ale ja mam wrażenie, że linia na bronowicką jest bardziej potrzebna niż 3 do lasu arkońskiego, więc mogła by powstać nawet kosztem likwidacji 3, choćby na czas do zakupu taboru... ale to tylko moje zdanie.

wysłane przez Luke_Police 151

yo napisał(a):

> Nie wiem, ale ja mam wrażenie, że linia na bronowicką jest > bardziej potrzebna niż 3 do lasu arkońskiego, więc mogła by > powstać nawet kosztem likwidacji 3, choćby na czas do zakupu > taboru... ale to tylko moje zdanie.

3? Mówisz, że niepotrzebna? Przyjdź sobie w godzinach szczytu na Plac Rodła albo na Kołłątaja i popatrz ile ludzi jest w tramwaju tej linii. Jeżeli już coś mieliby zlikwidować to prędzej 4 niż 3.

Technik serwisu :)

wysłane przez yo (gość)

Luke_Police napisał(a):

> 3? Mówisz, że niepotrzebna? Przyjdź sobie w godzinach szczytu na > Plac Rodła albo na Kołłątaja i popatrz ile ludzi jest w tramwaju > tej linii. Jeżeli już coś mieliby zlikwidować to prędzej 4 niż 3.

Źle się wyraziłem, chodziło mi o skrócenie trasy

wysłane przez zyx (gość)

yo napisał(a):

> Nie wiem, ale ja mam wrażenie, że linia na bronowicką jest > bardziej potrzebna niż 3 do lasu arkońskiego, więc mogła by > powstać nawet kosztem likwidacji 3, choćby na czas do zakupu > taboru... ale to tylko moje zdanie.

Cięcia lini cięciami a poczym dojedziesz na Bronowicką? Latających tramwaji z tego co pamiętam to jeszcze chyba nie mamy...

wysłane przez TCT

zyx napisał(a):

> Latających > tramwaji z tego co pamiętam to jeszcze chyba nie mamy...

Swego czasu Maryjan coś mówił o cudach na kiju w postaci super-hiper taboru na SST - tramwaju który jedzie, a gdy skończą się szyny, płynnie przechodzi na jazdę po szosie, ot jaki pan taki kram.

--- 80 lat Interwencji Marszałka.

wysłane przez zyx (gość)

TCT napisał(a):

> Swego czasu Maryjan coś mówił o cudach na kiju w postaci super-hiper > taboru na SST - tramwaju który jedzie, a gdy skończą się szyny, > płynnie przechodzi na jazdę po szosie, ot jaki pan taki kram.

Datego napisałem: > > z tego co pamiętam to jeszcze chyba nie mamy... ;-)

wysłane przez torwid (gość)

TCT napisał(a):

> Swego czasu Maryjan coś mówił o cudach na kiju w postaci super-hiper > taboru na SST - tramwaju który jedzie, a gdy skończą się szyny, > płynnie przechodzi na jazdę po szosie, ot jaki pan taki kram.

No wiele rzeczy można powiedzieć o Marianie, ale to akurat nie jest jego wymysł. Takie obietnice kładał były już zastępca Mariana - Mirosław Cz. Dość szybko mu to wyperswadowano, a przez Mariana pomysł chyba nawet w ogóle nie zdążył przejść.

wysłane przez Phobos 17

> Mam wrażenie, że priorytet powinien być zgoła odwrotny.

Nie wspominając o tym, że to bardzo miło, że ktoś w końcu oficjalnie przyznał, że SST jest tylko i wyłącznie garstką małych i większych kłamstewek mających na celu wmawianie mieszkańcom prawobrzeża, że kiedyś będzie lepiej.

--- "Najbardziej gorzkie łzy przelejesz na łożu śmierci nad słowami, których nie wypowiedziałeś i czynami, których nie dokonałeś" - Langri

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez Andrzej (gość)

Przypuszczam, że trasa do Lasu Arkońskiego będzie wkrótce zamknięta (może z końcem roku ?).Od dłuższego czasu nie widać na Arkońskiej ekip torowców dotychczas ciągle poprawiających najtragiczniejsze kawałki trasy. Na Dworcu Niebuszewo zrobi się tłok (3 linie), więc myślę, że linia 2 będzie zlikwidowana. Być może skrocona linia 3 będzie kursować w szczycie co 6 minut ? Co do innych tras to sądzę, że zlikwidują linię 4 i 6bis (dublują inne). Przypuszczam, że Kt4dt będą kursować na liniach 9 i 11. Przy takim wariancie skasują bez dodatkowych zakupów 102Na i GT6. Uważam, że zmiany na liniach wprowadzą już w końcu czerwca.

wysłane przez MQ 0

Andrzej napisał(a):

> Na Dworcu Niebuszewo zrobi się tłok (3 linie), więc myślę, że > linia 2 będzie zlikwidowana. > Być może skrocona linia 3 będzie kursować w szczycie co 6 > minut ?

Nie ma potrzeby, aby linia 3 kursowała co 6 minut między Bramą Portową a Pomorzanami. Z kolei jest potrzeba 6-minutowej częstotliwości między Kołłątaja a Bramą Portową i jest ona właśnie zapewniana przez linię 2, więc jej likwidacja jest raczej mało prawdopodobna.

> Co do innych tras to sądzę, że zlikwidują linię 4 i 6bis > (dublują inne).

Linia 12 też dubluje inne, a ma wyjątkowo duże wykorzystanie, więc to żaden argument. Zwłaszcza w przypadku 6bis, która po prostu jest potrzebna (zapraszam ok. godz. 5-5:30 w okolice Wyszyńskiego albo Dworca Głównego).

> Uważam, że zmiany na liniach wprowadzą już w końcu czerwca.

Wprowadzą. Letnie rozkłady jazdy.

wysłane przez Andrzej (gość)

> Wprowadzą. Letnie rozkłady jazdy.

Zmiany, które w zakresie linii 4 i 6bis być może będą zmianami nie letnimi, a trwałymi. To o czym napisałem to wyłącznie nie wiążące przypuszczenia i spekulacje oparte o wypowiedzi prasowe przedstawicieli ZDiTM,MZK i UM z ostatnich tygodni.

wysłane przez MQ 0

Andrzej napisał(a):

> Zmiany, które w zakresie linii 4 i 6bis być może będą zmianami > nie letnimi, a trwałymi.

Nic nie wiem o tym, jakoby ktoś w tym momencie szykował jakąkolwiek rewolucję. Na razie trwa analiza wyników pomiarów napełnień. Potem zostanie zrobione badanie więźby, a dopiero później możemy porozmawiać o zmianach.

wysłane przez 105ngs

Andrzej napisał(a):

> To o czym napisałem to wyłącznie nie wiążące przypuszczenia i > spekulacje oparte o wypowiedzi prasowe przedstawicieli ZDiTM,MZK > i UM z ostatnich tygodni.

Raczej wróżenie z fusów. O wielu tego typu zmianach mówi się tu i ówdzie, ale to jeszcze nie znaczy, że w czerwcu pozbawią nas 2, 3, 4 i 6bis na stałe. Poza tym, skoro to co napisałeś w poprzednim poście to tylko "wyłącznie nie wiążące przypuszczenia" to polecam na przyszłość stosować coś co poloniści zowią "trybem przypuszczającym", a nie przepowiadać przyszłość.

wysłane przez mmm

Andrzej napisał(a):

> Zmiany, które w zakresie linii 4 i 6bis być może będą zmianami > nie letnimi, a trwałymi.

Zobaczymy. A ja jestem ciekaw czy po zawieszeniu 6bis na lato, znów rano bedzie jeżdzić wtyczka nieuwględniona w rozkładzie.

wysłane przez Pepe 90

mmm napisał(a):

> Zobaczymy. A ja jestem ciekaw czy po zawieszeniu 6bis na lato, znów > rano bedzie jeżdzić wtyczka nieuwględniona w rozkładzie.

No trudno żeby wtyczi nie było. Chyba znów się bez niej stoczniowcy nie obejdą. :)