Forum

Społeczne "nie"

Kolejny konflikt na linii urząd i mieszkańcy z ochroną środowiska w tle. Chodzi o koncepcję budowy dwóch parkingów dla szczecińskiej Gubałówki, wydłużenia trasy "51" oraz utworzenia pętli autobusowej w rejonie, w którym dotąd dominuje zieleń i jednorodzinna zabudowa.

wysłane przez techno

to ja mam pomysł 51 naprzemiennie w kierunku Głębokiego i Gubałówki :] Co wy na to? pzdr

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez Luke_Police 151

techno napisał(a):

> to ja mam pomysł > 51 naprzemiennie w kierunku Głębokiego i Gubałówki :] Co wy > na to?

Też kiedyś o tym myślałem, myślałem nawet dalej: puścić 51 na Głębokie przez cały dzień albo nawet do Jaworowej, ale stwierdziłem, że ten pomysł raczej byłby nieopłacalny. Choć przyznać trzeba, że idea sama się nasuwa jak się jedzie tamtędy rowerem i widzi się kogoś idącego wzdłuż ulicy na piechotę. W sumie nie jest daleko, ale w stronę Osowa trzeba się napocić (to mój ulubiony podjazd pod górkę =]).

Technik serwisu :)

wysłane przez techno

> Też kiedyś o tym myślałem, myślałem nawet dalej: puścić 51 na > Głębokie przez cały dzień albo nawet do Jaworowej, ale

Właśnie dlatego tylko co drugi kurs. Połowa na Głębokie, połowa (o ile będzie pętla) na Gubałówkę. Inaczej za by było zbyt tłoczno zarówno w kierunku Głębokiego jak i Gubałówki.

--- Reflektor prawdy rzuci światło na ukrytych w krzakach manipulatorów!

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez Mareczek 1

> 51 naprzemiennie w kierunku Głębokiego i Gubałówki :] Co wy > na to?

Jak juz to na Gubalowke w sezonie zimowym a na Glebokie w letnim, jednak frekwa na Glebokie bedzie raczej mizerna, za wyjatkiem tych paru slonecznych i cieplych dni.

--- Mareczek

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez 105ngs

A ja bym nie robił nic. Ludzie nie chcą autobusu na Gubałówkę ? To nie, niech dalej maszerują na piechotę. Tylko problem jest taki, że jak już ktoś chce coś zrobić (co w naszym pięknym mieście często się nie zdarza) to zawsze znajdzie się jakaś grupa, która potrafi tylko narzekać. Gdyby zrezygnowano z pomysłu wydłużenia 51 znaleźliby się inni, którzy zaczęliby gadać jak to oni daleko do przystanku mają ...

wysłane przez LLUZNIAK

105ngs napisał(a):

> A ja bym nie robił nic. Ludzie nie chcą autobusu na Gubałówkę > ? To nie, niech dalej maszerują na piechotę.

Zauważ, że wydłużenie tej linii na Gubałówkę byłoby korzystne dla kogoś innego (ludzi bawiących się tam), a ktoś inny protestuje (mieszkańcy i "zieloni").

Ja mam za to kontrowersyjną alternatywę - wyciąć całkowicie 51 i zostawić tylko 78 i poczekać miesiąc na reakcję mieszkańców ;-)

wysłane przez 105ngs

LLUZNIAK napisał(a):

> Zauważ, że wydłużenie tej linii na Gubałówkę byłoby korzystne > dla kogoś innego (ludzi bawiących się tam), a ktoś inny > protestuje (mieszkańcy i "zieloni").

A nie uważasz, że mieszkańcom też przydałaby się ta linia ? :) Dlatego dziwię się protestom. Autobus nie narobi tam większego zamieszania niż te wszystkie puszki zmierzające obecnie na Gubałówkę.

> Ja mam za to kontrowersyjną alternatywę - wyciąć całkowicie 51 > i zostawić tylko 78 i poczekać miesiąc na reakcję mieszkańców > ;-)

Też dobre :D Ale tak na serio, to ludziom czasami przydałby się taki kubeł zimnej wody wylany na głowę ;)

wysłane przez LLUZNIAK

105ngs napisał(a):

> A nie uważasz, że mieszkańcom też przydałaby się ta linia ? :) > Dlatego dziwię się protestom. Autobus nie narobi tam większego > zamieszania niż te wszystkie puszki zmierzające obecnie na > Gubałówkę.

Uważam, ale... (odp poniżej)

> Też dobre :D Ale tak na serio, to ludziom czasami przydałby się > taki kubeł zimnej wody wylany na głowę ;)

Myślę że wtedy sami by prosili o autobus na samiutką Gubałówkę, albo i jeszcze dalej - do lasu ;D

wysłane przez Luke_Police 151

LLUZNIAK napisał(a):

> Myślę że wtedy sami by prosili o autobus na samiutką Gubałówkę, > albo i jeszcze dalej - do lasu ;D

np. na Wielecką Górę nad Jezioro Goślickie :P

Technik serwisu :)

wysłane przez LLUZNIAK

Luke_Police napisał(a):

> np. na Wielecką Górę nad Jezioro Goślickie :P

Dąb Bogusława byłby lepszym rozwiązaniem według mnie ;)

wysłane przez Batek (gość)

> Dąb Bogusława byłby lepszym rozwiązaniem według mnie ;)

Jasne, i skomunikowanie ze 106 w Lesnie Gornym ;)

wysłane przez LLUZNIAK

Batek napisał(a):

> Jasne, i skomunikowanie ze 106 w Lesnie Gornym ;)

Niegłupie :P

wysłane przez rt69

Batek napisał(a):

> > Dąb Bogusława byłby lepszym rozwiązaniem według mnie ;) > > Jasne, i skomunikowanie ze 106 w Lesnie Gornym ;)

Prośby o zesłanie chociaż jednego 51 na Głębokie wraz ze skomunikowaniem ze 106 czynione są od ponad 5 lat. Raz ZDiTM odpowiada, że droga nieodpowiednia, a kiedy o to samo prosił właściciel Gubałówki okazało się, iż jak zapłaci, bo brak kasy. Obecnie ponowiliśmy prośbę motywując to m.in. skróceniem dojazdu na Głebokie (kompielisko, las,...) mieszkańcom nie tyle samego Osowa, lecz także Arkońskiego, Niebuszewa, czy też Wareszewa. Uważamy, że przy najmniej dwa kursy powinny zjeżdżać na Głębokie z międzyprzystankiem przy Leśniczówce, gdzie są dwie polany.

Co do kursów na Gubałówkę, to sami prosili o nie mieszkańcy, którzy odwiedzili Radę Osiedla, motywując to wędrówkami pod górę z zakupami, czy z wówzkami z dziećmi. Obecnie inni mieszkańcy temu pomysłowi się sprzeciwili i został on odłożony "na półkę".

Czynione są także od już dwuch lat starania wyprowadzenia 51 z bezsensownego zajeżdżania na pętlę Zakole. ZDiTM ugruntował swą decyzję prośbami RO Arkońskie-Niemierzyn, czemu zaprzeczyła tamtejsza przewodnicząca. Nie dość, że 63x dziennie pokonuje się dodadkowe 300m, to jazda wydłużyła się o 2min. przez co na dojazd do centrum (pl. Rodła) niestarcza już bilet 20min. Obiecano nam tę korektę po rozstrzygnięciu przetargów, a jak wiadomo te trwają już od lat.

--- --- zielone-miasto.pl - miasto dla mieszkańców! w k r ó t c e...
rt69 napisał(a):

> Czynione są także od już dwuch lat starania wyprowadzenia 51 z > bezsensownego zajeżdżania na pętlę Zakole.

Zajazd na pętle ma tą zaletę, że pokrywa się pokrywa w 100% z trasą 78. Nie wiem czy ktoś tak rygorystycznie kontrolował sieciówki, ale teoretycznie na objeździe pętli można by wpaść.

--- Hey you caught me in a coma.

So never mind the darkness.
rt69 napisał(a):

> Prośby o zesłanie chociaż jednego 51 na Głębokie wraz ze > skomunikowaniem ze 106 czynione są od ponad 5 lat. Raz ZDiTM odpowiada, > że droga nieodpowiednia, a kiedy o to samo prosił właściciel Gubałówki > okazało się, iż jak zapłaci, bo brak kasy. [ciach] > Co do kursów na Gubałówkę, to sami prosili o nie mieszkańcy, którzy > odwiedzili Radę Osiedla, motywując to wędrówkami pod górę z zakupami, > czy z wówzkami z dziećmi.

W takim razie mam alternatywną propozycję załatwiającą problem Głębokiego i Gubałówki jednocześnie. Wprowadzić linię 51 bis (lub 106 bis jeżeli miałoby ją obsługiwać SPPK) i puścić ją na trasie Głębokie - Osowska Gubałówka. Myślę, że jeden Autosan H6 (lub Jelczyk M081MB) załatwiłby sprawę. Tylko pojawia się problem, czy jest możliwe jednoczesne skomunikowanie tejże linii z 51 i 106. Ale biorąc pod uwagę niezbyt dużą odległość między przystankami końcowymi autobus mógłby kursować stosunkowo często.

Technik serwisu :)

wysłane przez MQ 0

Luke_Police napisał(a):

> Ale biorąc pod uwagę > niezbyt dużą odległość między przystankami końcowymi autobus mógłby > kursować stosunkowo często.

Pytanie brzmi, czy jest potrzeba bardzo częstego połączenia (powiedzmy co 15 minut) Osowa z Głębokim. Z drugiej strony jeśli autobus będzie więcej stał niż jechał, może się nie znaleźć chętny na obsługę linii. Dlatego chyba jednak wydłużenie wybranych kursów 51 bądź wszystkich 106 to lepszy pomysł.

--- NIE dzieciom Neostrady! http://dn.byethost5.com/
mkubien napisał(a):

> Z drugiej strony jeśli autobus będzie > więcej stał niż jechał, może się nie znaleźć chętny na obsługę linii. > Dlatego chyba jednak wydłużenie wybranych kursów 51 bądź wszystkich 106 > to lepszy pomysł.

Wszystkich 106 chyba odpada. Wymagałoby to dodania drugiej brygady na tę linię, bo zmniejszenie i tak niskiej częstotliwości nie miałoby chyba sensu.

Technik serwisu :)

wysłane przez lhb178 17

mkubien napisał(a):

> Dlatego chyba jednak wydłużenie wybranych kursów 51 bądź wszystkich 106 > to lepszy pomysł.

Wydłużanie wybranych kursów (czyt. nieregularne) to rzeczywiście "lepszy" pomysł.

wysłane przez MQ 0

lhb178 napisał(a):

> Wydłużanie wybranych kursów (czyt. nieregularne) to rzeczywiście > "lepszy" pomysł.

A kto powiedział, że nieregularne? Co drugi czy co trzeci to przecież regularnie.

--- NIE dzieciom Neostrady! http://dn.byethost5.com/

wysłane przez lhb178 17

mkubien napisał(a):

> > Wydłużanie wybranych kursów (czyt. nieregularne) to rzeczywiście > > "lepszy" pomysł. > > A kto powiedział, że nieregularne? Co drugi czy co trzeci to przecież > regularnie.

A kto powiedział, że regularne? :P Co trzeci to chyba kiepsko się w obieg wpisuje.
mkubien napisał(a):

> Dlatego chyba jednak wydłużenie wybranych kursów 51 bądź wszystkich 106 > to lepszy pomysł.

To chyba nie jest najlepszy pomysł.

wysłane przez RJawdyk

> Ja mam za to kontrowersyjną alternatywę - wyciąć całkowicie 51 > i zostawić tylko 78 i poczekać miesiąc na reakcję mieszkańców > ;-)

Ew. skrócić do Os. Arkońskiego :) A na Osów niech drepczą z kapcia ot co.

wysłane przez Luke_Police 151

RJawdyk napisał(a):

> Ew. skrócić do Os. Arkońskiego :) A na Osów niech drepczą z > kapcia ot co.

Czyli zamienić 51 na więcej kursów 78, bo 78 kończy na Os. Arkońskim, na reszcie trasy do Kołłątaja pokrywa się z 51.

Technik serwisu :)

wysłane przez marko 4

Luke_Police napisał(a):

> Czyli zamienić 51 na więcej kursów 78, bo 78 kończy na Os. > Arkońskim, na reszcie trasy do Kołłątaja pokrywa się z 51.

A 51 dać na Podbórzańską.

wysłane przez marko 4

marko napisał(a):

> A 51 dać na Podbórzańską.

Przez Warszewo oczywiście. ;)

wysłane przez Bartek (gość)

> > A 51 dać na Podbórzańską. > > Przez Warszewo oczywiście. ;)

Tak ostatnio myslalem ze niezlym pomyslem byloby przedluzenie 78 na Warszewo przez Wisniowy Sad, gdyby tylko ta ulica nadawala sie do tego. Wystarczylyby dwa przystanki "Wisniowy Sad - Burdel" i "Dzierzonia" ;p

A tak nawiasem mowiac... Czy nie lepiej by bylo polaczyc linie 57 i 57bis w jedna linie okrezna? Ktora np. z kierunku Kollataja zbaczalyby z Dunskiej w Zlotowska i dalej jak 57 na Kollataja? Czestotliwosc powiedzmy co 10 min.

p. Bartek

wysłane przez 105ngs

Bartek napisał(a):

> A tak nawiasem mowiac... Czy nie lepiej by bylo polaczyc linie 57 i > 57bis w jedna linie okrezna? Ktora np. z kierunku Kollataja zbaczalyby > z Dunskiej w Zlotowska i dalej jak 57 na Kollataja? Czestotliwosc > powiedzmy co 10 min.

Może i to nie jest takie durne. Ale są plany wycofania 57bis z Kormoranów i puszczenia go gdzieś w okolice Podbórzańskiej (chyba Podbórzańskiej :P). Poza tym troche mylące byłyby kierunki tych linii.

wysłane przez Luke_Police 151

105ngs napisał(a):

> Może i to nie jest takie durne. Ale są plany wycofania 57bis z > Kormoranów i puszczenia go gdzieś w okolice Podbórzańskiej (chyba > Podbórzańskiej :P).

Plany może i są, ale wcześniej musieliby wyremontować nawierzchnię, bo nie sądzę, by po tej kostce puścili regularny ruch autobusów typu MAN lub Volvo.

Ja mam inny pomysł. Przedłużyć 57bis do Rugiańskiej i w szczycie zabrać jedną brygadę z 69 a dołożyć do 57bis.

Technik serwisu :)

wysłane przez 105ngs

Luke_Police napisał(a):

> Ja mam inny pomysł. Przedłużyć 57bis do Rugiańskiej i w szczycie zabrać > jedną brygadę z 69 a dołożyć do 57bis.

A to już kiedyś było. Phobos wysyłał swego czasu projekt reogranizacji sieci do ZDiTMu i proponował zamianę 57bis na 83 wraz z wydłużeniem go do Rugiańskiej, a 69 puścić na Studzienną.

wysłane przez Luke_Police 151

105ngs napisał(a):

> A to już kiedyś było. Phobos wysyłał swego czasu projekt reogranizacji > sieci do ZDiTMu i proponował zamianę 57bis na 83 wraz z wydłużeniem go > do Rugiańskiej, a 69 puścić na Studzienną.

Też ciekawe pomysł, choć chyba lepszym rozwiązanim byłoby przedłużenie 57bis, czy też 83 do Studziennej.

Technik serwisu :)

wysłane przez 105ngs

Luke_Police napisał(a):

> Też ciekawe pomysł, choć chyba lepszym rozwiązanim byłoby przedłużenie > 57bis, czy też 83 do Studziennej.

Hmm, no nie wiem. Studzienna to chyba trochę ważniejsze miejsce od Rugiańskiej, więc 69 byłoby lepsze, z racji tego, że mniej kołuje.

A tak na marginesie to gdyby nie podjazdy na Ludową, przez Rugiańską mogłaby kursować któraś z linii jeżdżących obecnie przez Wilczą (np. 59, ewentualnie wspomagane jeszcze czymś dla większej częstotliwości). Z pętli przy Rugiańskiej skręt w Golisza i przy wiadukcie powrót na dotychczasową trasę.

wysłane przez LLUZNIAK

Luke_Police napisał(a):

> Plany może i są, ale wcześniej musieliby wyremontować nawierzchnię, bo > nie sądzę, by po tej kostce puścili regularny ruch autobusów typu MAN > lub Volvo.

Ma być robiona w tym, czy tam przyszłym roku :-)

wysłane przez t105n 49

Bartek napisał(a):

> A tak nawiasem mowiac... Czy nie lepiej by bylo polaczyc linie 57 i > 57bis w jedna linie okrezna?

Według mnie dobry pomysł, ale 57bis ma w przysżłości kursować na Podbórzańską, więc wtedy znowu byłoby małe zamieszanie. Choć z drugiej strony to pewnie jeszcze sporo czasu upłynie, zanim zobaczymy 57bis na Podbórzańskiej.

> Ktora np. z kierunku Kollataja zbaczalyby > z Dunskiej w Zlotowska i dalej jak 57 na Kollataja?

I dalej w prawo w Perlistą? Obejrzyj sobie ten skręt, to zobaczysz, że to niemożliwe.