Forum

Umowa na 10 lat

Komisja przetargowa wybrała ofertę Szczecińsko-Polickiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego na wożenie pasażerów autobusami przez 10 lat.

wysłane przez konjo  4

No i Szczecin zbladł ze swoimi pomysłami na życie. :) Gratulacje, że to jednak mniejszy wymógł na większym. :) A tak swoją drogą 20 nowych busów, fiu fiu.

So never mind the darkness.

wysłane przez piotrek

konjo napisał(a):

> No i Szczecin zbladł ze swoimi pomysłami na życie. :) > Gratulacje, że to jednak mniejszy wymógł na większym. :)

Powtórze się na forum jawnym ;-) Ja również gratuluje i żałuję, że obsługiwane prze SPPK linie praktycznie mnie nie dotyczą, bo będzie tam coraz lepiej.

wysłane przez yo (gość)

piotrek napisał(a):

> Powtórze się na forum jawnym ;-) Ja również gratuluje i żałuję, > że obsługiwane prze SPPK linie praktycznie mnie nie dotyczą, bo > będzie tam coraz lepiej.

Mnie też niestety nie dotyczą, zielonym autobusem jadę może raz na kilka miesięcy, ale teraz się zastanowię, czy nie przeprowadzić się na Stołczyn ;)

wysłane przez konjo  4

yo napisał(a):

> teraz się zastanowię, czy nie przeprowadzić się na Stołczyn ;)

Ja SPPK będzie miało tyle fajnych busów to na pewno i tam będzie lepiej, ale dysponując takimi zasobami to chyba te nowsze będą chcieli z początku oszczędzić.

--- My words may disturb.

So never mind the darkness.

wysłane przez torwid (gość)

konjo napisał(a):

> No i Szczecin zbladł ze swoimi pomysłami na życie. :) > Gratulacje, że to jednak mniejszy wymógł na większym. :) A > tak swoją drogą 20 nowych busów, fiu fiu.

Ale pomny wielu różnych doświadczeń proponuję jeszcze bez hurraoptymizmu. Umowy ciągle nie ma. A zakup 20 nowych autobusów bądzie możliwy dopiero w przyszłym roku, więc nasza cierpliwość będzie wystawiona na próbę. ;)

wysłane przez Luke_Police  163

torwid napisał(a):

> Ale pomny wielu różnych doświadczeń proponuję jeszcze bez > hurraoptymizmu. Umowy ciągle nie ma. A zakup 20 nowych > autobusów bądzie możliwy dopiero w przyszłym roku, więc nasza > cierpliwość będzie wystawiona na próbę. ;)

Ja tam uważam, że zakup tych 4 używek będzie już zastrzykiem uzdrawiającym SPPK. Wywalą 4 najstarsze Ikary i skończy się wysoka podłoga na liniach 107 i F. Jeżeli chodzi o solówki to nie jest jeszcze tak źle, skończą remont 120M #3007 i #3005, może skasują #655 i #670 i do końca roku powinni wytrwać. A potem jak już będą te nowe autobusy, to wszystko co starsze zezłomują lub sprzedadzą, swoją drogą to będę miał sentyment do 120M, fajnie byłoby jakby chociaż jednego oddali do muzeum na Niemierzyńskiej.

Technik serwisu :)

wysłane przez Piotr

Luke_Police napisał(a):

> 120M #3007 i #3005, może > skasują #655 i #670 i do końca roku powinni wytrwać. Nierzyńskiej.

LOL! Słuchaj! 120M to Szczecinowi mogą sprzedać :D pozbędziemy się M11...

wysłane przez konjo  4

torwid napisał(a):

> Ale pomny wielu różnych doświadczeń proponuję jeszcze bez > hurraoptymizmu. Umowy ciągle nie ma.

To wiem, ale już sam fakt, że Szczecinowi nie udało się sprowadzić wszystkiego w około do podobnej biedy w jakiej sam się znajduje napawa mnie optymizmem. :)

--- My words may disturb.

So never mind the darkness.

wysłane przez Piotr

konjo napisał(a):

> No i Szczecin zbladł ze swoimi pomysłami na życie. :) > Gratulacje, że to jednak mniejszy wymógł na większym. :) A > tak swoją drogą 20 nowych busów, fiu fiu.

Bo w Szczecinie jest walka o stołki...Nikt tutaj nie walczy o komunikacje tak ostro jak Police dlatego jest jak jest...Gratulacje dla Polic i brawo za to, że nie baliście się szczecińskiej władzy...Niech się Szczecin uczy!!!

wysłane przez torwid  67

Piotr napisał(a):

> Bo w Szczecinie jest walka o stołki...Nikt tutaj nie walczy o > komunikacje tak ostro jak Police dlatego jest jak > jest...Gratulacje dla Polic i brawo za to, że nie baliście się > szczecińskiej władzy...Niech się Szczecin uczy!!!

No to trafiłeś kulą w płot. Zapewniam Cię, że prezesi szczecińskich też mogliby krzyczeć, ale oni stoją na czele spółek, w których 100 proc. udziału ma Gmina Miasto Szczecin. Nie muszą się niczego uczyć. Podnosząc krzyk zyskają tyle, że zamiast poprawy będzie zmiana prezesa na bardziej potulnego. Prezesowi SPPK (jakkolwiek by się nazywał), to kompletnie wisi, bo tam Gmina Szczecina ma ok. 30 proc. Reszta należy do Polic, które chcą działać, inwestować itp, ale zamawiającym większość usług jest gmina Miasto Szczecin za pośrednictwem ZDiTM. Prezes może mówić prawdę prosto we oczy, bo "obrażony" Szczecin jakby co nie może go zmienić.

--- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez Piotr

torwid napisał(a):

> Prezesowi > SPPK (jakkolwiek by się nazywał), to kompletnie wisi, bo tam > Gmina Szczecina ma ok. 30 proc. Reszta należy do Polic, które > chcą działać, inwestować itp, ale zamawiającym większość usług > jest gmina Miasto Szczecin za pośrednictwem ZDiTM.

No właśnie, czyli tak naprawdę na KM Szczecin-Police płaci się z budżetu Szczecina...Udział faktycznie w 70% należy do Polic, ale to, że Police chcą inwestować nie znaczy, że za to płacą...

wysłane przez mmm

Piotr napisał(a):

> No właśnie, czyli tak naprawdę na KM Szczecin-Police płaci się z > budżetu Szczecina...Udział faktycznie w 70% należy do Polic, ale > to, że Police chcą inwestować nie znaczy, że za to płacą...

Nie wiem jak jest z dotacjami z Polic, ale zauwaz ile linii obsługiwanych przez SPPK przebiega na terenie Szczecina, licząc w wozokm, to jest jeszcze więcej. Do tego na budżet ZDiTM składają sie wpływy z biletów za które płaca policzanie.

wysłane przez MQ ?

Piotr napisał(a):

> No właśnie, czyli tak naprawdę na KM Szczecin-Police płaci się z > budżetu Szczecina...Udział faktycznie w 70% należy do Polic, ale > to, że Police chcą inwestować nie znaczy, że za to płacą...

Bardzo Cię proszę, nie wprowadzaj zamętu. Zgodnie z zapisami w budżecie gminy Police na 2006 rok, na "lokalny transport zbiorowy" jest przeznaczone 3 609 969 zł. W tym prawdopodobnie mieści się również LS i LD, ale ich procentowy udział jest niewielki.

--- NIE dzieciom Neostrady! http://dn.byethost5.com/

wysłane przez torwid  67

mkubien napisał(a):

> Bardzo Cię proszę, nie wprowadzaj zamętu. Zgodnie z zapisami w > budżecie gminy Police na 2006 rok, na "lokalny transport zbiorowy" > jest przeznaczone 3 609 969 zł. W tym prawdopodobnie mieści się > również LS i LD, ale ich procentowy udział jest niewielki.

Dokładnie - należy ostrożnie do tego podchodzic, żeby nie pomieszać. Czym innym jest 30 proc. udziału Gminy Szczecin w SPPK i ewentuakne jej finansowanie wprost, wynikające z umowy spółki oraz założeń przyjętych przez jej członków. Czym innym są natomiast dotacje na komunikację, czyli po prostu na funkcjonowanie sieci, a nie obsługujących ja podmiotów. Nie wiem, jak jest w Policach, Maciek ma lepsze info, więc wierzę w podane kwoty. W Szczecinie taka dotacja też jest ujeta w budżecie. I trafia do ZDiTM, który najpierw musi utrzymać siebie i działkę drogową (zaraz dostane od paru osów po głowie), a resztę płaci przewoźnikom. Mam tylko wrażenie, że ta policka dotacja też chyba nie trafia bezpośrednio do SPPK. Obawiam się, że na podstawie jakiegoś międzygminnego porozumienia tez moeże byc kierowana do ZDiTM :(

--- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez t105n  49

torwid napisał(a):

> Mam tylko wrażenie, że ta policka dotacja też chyba nie trafia > bezpośrednio do SPPK. Obawiam się, że na podstawie jakiegoś > międzygminnego porozumienia tez moeże byc kierowana do ZDiTM :(

Podejrzewam, że tak jest, bo to ZDiTM jest organizatorem komunikacji także na terenie gminy Police. Gmina Kołbaskowo też coś dokłada, żeby 81 dojeżdżało do Przecławia, a czasem do Kołbaskowa. Natomiast udział właścicielski w SPPK, czyli to, że Szczecin ma 30% udziałów, a Police 70% (chyba że się mylę) oznacza, że Police mają dużo więcej do powiedzenia jeśli chodzi o zarządzanie spółką, to znaczy może decydować co zrobić z majątkiem spółki, m.in. także powołuje i odwołuje prezesa.

wysłane przez MQ ?

torwid napisał(a):

> Nie wiem, jak jest w Policach, Maciek ma lepsze info, więc wierzę w > podane kwoty.

Maciek przejrzał BIP gminy Police ;-) http://www.bip.police.pl/uchwala_xl_302_05_zal02.xls

--- NIE dzieciom Neostrady! http://dn.byethost5.com/

wysłane przez Luke_Police  163

Gratuluję SPPK. W końcu będą mieli płynność finansową =) Swoją drogą jakieś nowsze wozy są teraz niezbędne, bo te stare graty Ikarusy ledwo co jeżdżą. Dziś jechałem #709 to praktycznie ciągle miał kłopoty ze skrzynią biegów. A przy okazji, czy orientuje się ktoś może, ile ma być tych autobusów z Oslo, jaki ma być ich typ (przegubowce, czy solówki?) i kiedy przyjadą do Polic ?

Technik serwisu :)

wysłane przez Wojciech

Luke_Police napisał(a):

> A przy okazji, czy orientuje się ktoś może, ile ma być tych > autobusów z Oslo, jaki ma być ich typ (przegubowce, czy > solówki?) i kiedy przyjadą do Polic ?

MANy NG312 rocznik 98. Kilka fotek tych pojazdów: http://www.sporveisbussene.as/738lev2/manng/manng2.htm

"Co u innych nierealne, u nas staje się normalne" Tramwaje Szczecińskie

wysłane przez Kangur

Wojciech napisał(a):

> MANy NG312 rocznik 98. Kilka fotek tych pojazdów: > http://www.sporveisbussene.as/738lev2/manng/manng2.htm

Biorąc pod uwagę ilość uchylnych lufcików i klimę tylko dla kierowcy, wróżę pasażerom linii obsługiwanych przez SPPK naprawdę gorącą jazdę ;)

wysłane przez konjo  4

Kangur napisał(a):

> Biorąc pod uwagę ilość uchylnych lufcików i klimę tylko dla > kierowcy, wróżę pasażerom linii obsługiwanych przez SPPK naprawdę > gorącą jazdę ;)

No przecież w SPADowych też są tylko 4 i nawet klimy nie ma... a jakoś wszyscy żyją. Wole takie NG272 niż Ikara po piątym remoncie.

--- My words may disturb.

So never mind the darkness.

wysłane przez MQ ?

Kangur napisał(a):

> Biorąc pod uwagę ilość uchylnych lufcików i klimę tylko dla > kierowcy, wróżę pasażerom linii obsługiwanych przez SPPK naprawdę > gorącą jazdę ;)

Wszystkie polickie NG312 mają mało uchylnych okien, więc pasażerowie już zdążyli się przyzwyczaić.

--- NIE dzieciom Neostrady! http://dn.byethost5.com/

wysłane przez M21 8

mkubien napisał(a):

> > Wszystkie polickie NG312 mają mało uchylnych okien, więc > pasażerowie już zdążyli się przyzwyczaić.

Dokłądnie tak samo jak Klonowickie Volva chociaz w takie upały jak dzisaj i wczoraj jazda nowymi bysami to udreka :(

--- Phobosie wracaj do Meridjanu :) ]:->]:->]:->]:->

wysłane przez konjo  4

M21 napisał(a):

> Dokłądnie tak samo jak Klonowickie Volva chociaz w takie upały jak > dzisaj i wczoraj jazda nowymi bysami to udreka :(

Za to tymi w wielkimi płatami okien, ale również ze spalinami lecącymi do środka to czysta rozkosz. :>

--- My words may disturb.

So never mind the darkness.

wysłane przez M21 8

konjo napisał(a):

> > Za to tymi w wielkimi płatami okien, ale również ze spalinami lecącymi > do środka to czysta rozkosz. :> > Nie no nie rozkosz :P ale jak sie siedzi po prawej stronie albo przed rura wydechowa to jest bosko taki wiaterek i te sprawy :D .

--- Phobosie wracaj do Meridjanu :) ]:->]:->]:->]:->

wysłane przez Piotr

Kangur napisał(a):

> Biorąc pod uwagę ilość uchylnych lufcików i klimę tylko dla > kierowcy, wróżę pasażerom linii obsługiwanych przez SPPK naprawdę > gorącą jazdę ;)

Tak się składa, że one mają 5 lufcików :) to więcej niż w klonowickich przegubowych VOLVO ;)

wysłane przez torwid (gość)

Luke_Police napisał(a):

A przy > okazji, czy orientuje się ktoś może, ile ma być tych > autobusów z Oslo, jaki ma być ich typ (przegubowce, czy > solówki?) i kiedy przyjadą do Polic ?

Konkretnie, bo w podanych linkach informacji nie widzę ;), mają to być 4 przegubowce, 3-drzwiowe. Być może pojawią się już w przyszłym tygodniu.

wysłane przez MQ ?

Luke_Police napisał(a):

> kiedy przyjadą do Polic ?

Jak wynika z informacji sprzed ok. 1,5 tygodnia (mam nadzieję, że nie dostanę po głowie za ujawnianie tajemnicy państwowej ;-), od 9 czerwca stoją i czekają na SPPK.

--- NIE dzieciom Neostrady! http://dn.byethost5.com/

wysłane przez Luke_Police  163

mkubien napisał(a):

> Jak wynika z informacji sprzed ok. 1,5 tygodnia (mam nadzieję, > że nie dostanę po głowie za ujawnianie tajemnicy państwowej > ;-), od 9 czerwca stoją i czekają na SPPK.

Rozumiem, że czekają tam w Oslo, tak? Swoją drogą ciekawy jestem jak będzie wyglądał transport. Przejazd przez pół Europy dookoła Bałtyku, czy może jakiś prom?

Technik serwisu :)

wysłane przez t105n  49

Luke_Police napisał(a):

> Rozumiem, że czekają tam w Oslo, tak? Swoją drogą ciekawy jestem > jak będzie wyglądał transport. Przejazd przez pół Europy dookoła > Bałtyku, czy może jakiś prom?

A może przez most i tunel między Szwecją i Danią?

wysłane przez M21 8

t105n napisał(a):

> A może przez most i tunel między Szwecją i Danią?

Stawiam na Prom taniej wychodzi wezcie pod uwage ceny paliwa . Ja to jestem ciekaw jak sobie poradza np na 107 :D

--- Phobosie wracaj do Meridjanu :) ]:->]:->]:->]:->

wysłane przez Luke_Police (gość)

M21 napisał(a):

> Ja to > jestem ciekaw jak sobie poradza np na 107 :D

Sądzę, że 3-drzwiówki będą obsługiwać mniej obciążone linie np. F, LS i 101.

wysłane przez M21 8

Luke_Police napisał(a):

> > Sądzę, że 3-drzwiówki będą obsługiwać mniej obciążone linie np. F, LS i > 101.

No tez prawda .Ale 101 to nie jest zbyt dobry pomysł na niektrych kursach w godzinach szczytu . Na odcinku od Pl.Rodla do Komuny Paryskiej czesto nie ma jak w sasc do autobusy ,nie wsiadzie sie na rodła to na reszcze trasy jest tragedia :( .

--- Phobosie wracaj do Meridjanu :) ]:->]:->]:->]:->

wysłane przez M21 8

M21 napisał(a):

Na odcinku od Pl.Rodla do Komuny > Paryskiej czesto nie ma jak w sasc do autobusy ,nie wsiadzie sie na > rodła to na reszcze trasy jest tragedia :( .

Ale to niewazne w tym wątku wazne ze beda nowsze busy :D

--- Phobosie wracaj do Meridjanu :) ]:->]:->]:->]:->

wysłane przez t105n  49

SPPK ma 6 M-11, 6 120-tek i 8 Ikarów - równo 20 sztuk. Chociaż po przybyciu "norwegów" ten stan się zmniejszy, a do czasu zakupu i fizycznej dostawy, to pewnie posypią jakieś najstarsze MANy. I najlepszy ubaw będzie, gdy SPPK je sprzeda szczecińskim spółkom ;-)))

wysłane przez M21 8

t105n napisał(a):

[ciach]

Wiesz smeim wątpic zeby pozybwali sie Mnów .Police bardzo duzo wynajmója na przejazdy zamkniete obsługuja LS przewoza uczniów do szkoły w Niemczech.A i na logike lepiej miec wiecej niz na styk .A jak by nawet odsprzedali szczeinowi to ja bym nie nazekał :D .

A ja mam pytanko wiadomo jakie by kupowali autobusy to znaczy ile solo i le przegóbów .

--- Phobosie wracaj do Meridjanu :) ]:->]:->]:->]:->

wysłane przez t105n  49

M21 napisał(a):

> A ja mam pytanko wiadomo jakie by kupowali autobusy to znaczy > ile solo i le przegóbów .

Obawiam się, że na konkretną odpowiedź przyjdzie Ci poczekać co najmniej parę miesięcy.

wysłane przez Luke_Police (gość)

t105n napisał(a):

> SPPK ma 6 M-11, 6 120-tek i 8 Ikarów - równo 20 sztuk.

Już się zmieniło, od pewnego czasu 120M #3006 nie istnieje, więc zostało 5 sztuk: #3004-5 i #3007-9 (z tym, że #3005 i #3007 są w remoncie). Jeżeli chodzi o Ikary, to #711 już przeznaczono do kasacji i nie wyjeżdża liniowo. Reszta chyba pojawia się na liniach w miarę regularnie, dawno nie widziałem tylko #728. Z M11 aktualnie jeżdżą 4 sztuki (#618'', #3001-3).

wysłane przez Pepe 249

Luke_Police napisał(a):

> dawno nie widziałem > tylko #728. Z M11 aktualnie jeżdżą 4 sztuki (#618'', > #3001-3).

#728 nie jeżdzi od 30 Maja, #711 od 15 Maja, natomiast z M11 jeszcze #670 się pojawia, choc 2 razy na tydzień. :)

wysłane przez t105n  49

Luke_Police napisał(a):

> Już się zmieniło, od pewnego czasu 120M #3006 nie istnieje, > więc zostało 5 sztuk: #3004-5 i #3007-9

Jasne, że tak! Spojrzałem na nieaktualne dane :-(

wysłane przez t105n  49

Luke_Police napisał(a):

> (z tym, że #3005 i #3007 są w remoncie).

#3005 stoi na placu pomiędzy pozostałymi 120-tkami.

wysłane przez jas59  ?

t105n napisał(a):

> I najlepszy ubaw będzie, gdy SPPK je sprzeda szczecińskim > spółkom ;-)))

Widzę, że bardzo cieszysz się z cudzego nieszczęścia. Nie jest to wcale śmieszne. Należy traktować, to jako przetarg na komunikację miejską aglomeracji szczecińskiej. Cieszę się, że przetarg udał się SPPK. Trzeba trochę jeszcze poczekać na radość z wygranej - decyzja o zatwierdzeniu prac komisji przetargowej leży w gestii UZP. Jest również żal, że pozostałe spółki nie miały możliwości uczestniczenia w przetargu na świadczenie usług w okresie 10 lat i w związku z tym kupować tabor. Mam nadzieję, że taka możliwość zaistnieje po roku karencji. Zawsze trzeba traktować sprawy komunikacji całościowo.

--- cogito ergo sum

cogito ergo sum

wysłane przez t105n  49

jas59 napisał(a):

> Widzę, że bardzo cieszysz się z cudzego nieszczęścia.

Powinienem był napisać "ubaw" w cudzysłowie, co lepeij oddałoby to, co chciałem przekazać. Nie jest to cudze nieszczęście, bo jestem szczecinianinem od urodzenia.

> Cieszę się, że przetarg udał się SPPK. (...) Jest również żal, że > pozostałe spółki nie miały możliwości uczestniczenia w przetargu na > świadczenie usług w okresie 10 lat i w związku z tym kupować > tabor.

Całkowicie się zgadzam z powyższym. Jeżeli jedna spółka ma umowę długoterminową, a pozostałe nie, to mamy zakłóconą konkurencję. Prawdziwa konkurencja byłaby wtedy, gdyby wszystkie spółki miały takie same lub bardzo zbliżone warunbki działania.

wysłane przez MQ ?

t105n napisał(a):

> Całkowicie się zgadzam z powyższym. Jeżeli jedna spółka ma umowę > długoterminową, a pozostałe nie, to mamy zakłóconą konkurencję. > Prawdziwa konkurencja byłaby wtedy, gdyby wszystkie spółki miały > takie same lub bardzo zbliżone warunbki działania.

O jakiej konkurencji mówisz? O tej, która nigdy nie istniała?

--- NIE dzieciom Neostrady! http://dn.byethost5.com/

wysłane przez t105n  49

mkubien napisał(a):

> O jakiej konkurencji mówisz? O tej, która nigdy nie istniała?

Dokładnie o tej! ;-) Ale mam nadzieję, że kiedyś ta przedstawiona teoria zaistnieje w praktyce.

wysłane przez Pawel (gość)

> Jest również żal, że pozostałe > spółki nie miały możliwości uczestniczenia w przetargu na > świadczenie usług w okresie 10 lat i w związku z tym kupować > tabor.

Jak to nie miały?? w tym przetargu na wszystkie trzy pakiety były takie same warunki czyli umowy na 10 lat

wysłane przez torwid  67

jas59 napisał(a):

(...) Jest również żal, że pozostałe > spółki nie miały możliwości uczestniczenia w przetargu na > świadczenie usług w okresie 10 lat i w związku z tym kupować > tabor.

Nie tylko miały, ale nawet uczestniczyły. Tyle, że przetarg został unieważniony, bodajże z braku środków. Różnica polega na tym, że SPPK w przeciwieństwie do szczecińskich spółek mieściło się jednak w możliwościach finansowych miasta i jako jedyne się odwołało. A słuszność odwołania potwierdził Urząd Zamówień Publicznych, Sąd oraz w końcu kolejna komisja przetargowa.

--- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez nomek (gość)

Ceny autobusów są porównywalne, a jak wiadomo Police od dawna współpracują z MAnem, więc raczej kupią Man: Jelcz M120 - 360 000 > 460 000 PLN netto Jelcz M121M/MB - 490 000 - 520 000 PLN netto Jelcz M125M Vecto - 585 000 PLN netto MAN NL 223 - 650 000 PLN netto MAN NG 313 - 990 000 PLN netto Solaris Urbino 12 - 650 000 PLN netto Solaris Urbino 15 - 880 000 PLN netto Solaris Urbino 18 - 980 000 PLN netto Volvo 7000 - 670 000 PLN netto Volvo 7000A - 985 000 PLN netto Scania Omnicity - 180 000 Euro netto Scania Omnicity Artic - 280 000 Euro netto MB Citaro - 185 000 Euro netto MB Citaro L - 220 000 Euro netto MB Citaro G - 250 000 Euro netto

wysłane przez Luke_Police  163

nomek napisał(a):

(ciach) > MAN NL 223 - 650 000 PLN netto > MAN NG 313 - 990 000 PLN netto (ciach)

Na ile aktualne są te dane? Ktoś pisał dzisiaj w wątku "Nowe autobusy?" że NL 223 już nie produkują, a zamiast niego w ofercie jest NL 283. Natomiast ciekawi mnie mnie bardzo kwestia deskorolek NL 313, wycofali je czy może ich produkcja to był tylko chwilowy wybryk MAN-a?

Technik serwisu :)

wysłane przez M21 8

Luke_Police napisał(a):

Natomiast ciekawi mnie mnie bardzo kwestia > deskorolek NL 313, wycofali je czy może ich produkcja to był > tylko chwilowy wybryk MAN-a?

Wiesz deskorolki mana to ewnement na skale polski .Ale w niemczech jest ich pełno tylko czekac jak beda je sprzedawac a polska bedzie kupowac :D

--- Phobosie wracaj do Meridjanu :) ]:->]:->]:->]:->

wysłane przez MAN756 23

nomek napisał(a):

> Ceny autobusów są porównywalne, a jak wiadomo Police od dawna > współpracują z MAnem, więc raczej kupią Man: > Jelcz M120 - 360 000 > 460 000 PLN netto > Jelcz M121M/MB - 490 000 - 520 000 PLN netto

A to jeszcze jelcz robi takie wozy? Wydawało mi sie, że skupił się na produkcji Dany

> MAN NL 223 - 650 000 PLN netto > MAN NG 313 - 990 000 PLN netto

Te dane są raczej mocno nieaktualne.Man LIons City kosztuje ok 750-800 tys zł natomiast przegubowy Man kosztuje ponad 1.100.000 zł

wysłane przez M21 8

MAN756 napisał(a):

> > A to jeszcze jelcz robi takie wozy? Wydawało mi sie, że skupił > się na produkcji Dany

Pewnie ze produkuje napewno M121 bo łudz ostanio kupiła duza partie za 120 reki nie dam se uciac

> Te dane są raczej mocno nieaktualne.Man LIons City kosztuje ok > 750-800 tys zł natomiast przegubowy Man kosztuje ponad > 1.100.000 zł

No to jezli sa takie ceny to raczej stawiał bym na solniczki sa tansze . A nawet przy umowie na 10 lat to dosc drogo wychodzi.

--- Phobosie wracaj do Meridjanu :) ]:->]:->]:->]:->

wysłane przez konjo  4

MAN756 napisał(a):

> A to jeszcze jelcz robi takie wozy? Wydawało mi sie, że skupił > się na produkcji Dany

Dany od lat już nie ma, bo zastąpiło ją Vecto. Zresztą pewne przetargi ujawniły, że po nasyceniu Jelczy zachodnimi elementami, to ceny wcale nie bywają tak konkurencyjne...

--- My words may disturb.

So never mind the darkness.

wysłane przez leks 17

Na tej liście nie widze Tantusa. Hmmm czy waszym zdaniem ten model nie miałby żadnych szans? Zakupił takie modele Kraków i z tego co wiadomo to całkie dobre wozy. Ryjek mi się zbytnio nie podoba, ale co tam. Ciekaw jestem ile taki Jelczyk kosztuje... Po za tym nie wiadomo jeszcze czy SPPK będzie kupowało jako nowe wozy 12m -15m czy też 18m ? I ostatnie pytanie: SPPK stać będzie kupić 20 nowych wozów za rok, a potem już nic? Czy może po tym zakupie w ciągu tych 10 lat zajezdnia będzie mogła pozwolić sobie na jeszcze kilka nówek? Mam nadzieje, że cała ta umowa na 10 lat stanie się ostatecznym faktem, bylo by fantastycznie. Mam nadzieje, że spółkom ze Struga i Klonowica za rok również uda się wozić przez 10 lat w przetargu za rok.

wysłane przez konjo  4

lex napisał(a):

> Na tej liście nie widze Tantusa.

Myśle, że skoro Jelcz odszedł od MANa na rzecz głębszej więzi z silnikami MB i Iveco to w Szczecinie i Policach nie ma szans ze względu na niezgodność taborową. Zresztą odkurzacz z silnikiem 260 KM nie był zbyt udanym dziełem i w niektórych miastach skarżono się, że ma problemy w szczycie w dynamicznej jeździe, szczególnie pod górę. A tak pozatym to Tantus po wstawieniu przegubu Hubnera, obniżeniu podłogi na całej linii, wstawce nowych foteli Steru i innych ciekawych bajerów znacznie wzrosła jakość, ale i zarazem cena.

--- My words may disturb.

So never mind the darkness.

wysłane przez t105n  49

lex napisał(a):

> I ostatnie pytanie: SPPK stać będzie kupić 20 nowych wozów za > rok, a potem już nic? Czy może po tym zakupie w ciągu tych 10 > lat zajezdnia będzie mogła pozwolić sobie na jeszcze kilka > nówek?

Nie musi płacić od razu za wszystko. Teraz mając umowę na 10 lat, może sobie pozwolić na wzięcie długoterminowego kredytu, gdyż ma zapewnione finansowanie, a przez to staje się bardziej wiarygodnym kredytobiorcą dla banku.

wysłane przez MAN756 23

lex napisał(a):

... > Po za tym nie wiadomo jeszcze czy SPPK będzie kupowało jako > nowe wozy 12m -15m czy też 18m ?

Podejrzewam i to jest raczej pewne, że bedą to wozy głównie 12 i 18 metrowe.Deskorolki okazały się niewypałem, a ich zwrotność pozostawia wiele do życzenia.