Forum

Tramwaj jak nowy

wysłane przez Luke_Police  163

Głos Szczeciński chyba się pomylił. Piszą o 7 modernizowanych wagonach typu 105N, podczas gdy wcześniej była mowa o 105Na.

Technik serwisu :)

wysłane przez kajetansz 65

Luke_Police napisał(a):

> Głos Szczeciński chyba się pomylił. Piszą o 7 modernizowanych > wagonach typu 105N, podczas gdy wcześniej była mowa o 105Na.

czepiasz sie

Штирлиц

wysłane przez Pepe 235

Wnętrze faktycznie całkiem niezłe. Aż szkoda wysyłac tych wozów na 2 czy 12. Jak po 10 dniach one będą wyglądac, po wizycie wandali?? :( Może skoro już tak drogo kosztowały, przydałaby się kamera w drugim wagonie? Choc pewnie niewiele by pomogło..

wysłane przez torwid  67

man751 napisał(a):

> Wnętrze faktycznie całkiem niezłe. Aż szkoda wysyłac tych > wozów na 2 czy 12. Jak po 10 dniach one będą wyglądac, po > wizycie wandali?? :( Może skoro już tak drogo kosztowały, > przydałaby się kamera w drugim wagonie? Choc pewnie niewiele > by pomogło..

Wiele zmieniono, ale zapewniam Cię - kamer nie będzie.

--- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez X

man751 napisał(a)

> Jak po 10 dniach one będą wyglądac, po > wizycie wandali??

Niestety, masz rację, ale może w końcu znajdzię się jakiś pasażer który zwróci uwagę wandalom.

> Może skoro już tak drogo kosztowały, > przydałaby się kamera w drugim wagonie?

Tylko jak zwykle pozostaje problem pieniędzy a właściwie ich braku:(

> Choc pewnie niewiele > by pomogło..

A może jednak wandale by sie dwa raz zastanowili zanim porysowali by szyby, czy też pomazali wnętrze sprayem.

--- Myślenie nie boli...

"W Szwecji jest tyle samo samobójstw co w Polsce, bo tam jest ciemno" (c) Piotr Szumlewicz
> Wnętrze faktycznie całkiem niezłe. Aż szkoda wysyłac tych > wozów na 2 czy 12.

Szkoda je wysyłać również na 1, 3, 4, 5, 6, 6bis, 7, 8, 9 i 11. Czy to znaczy, że mają stać w zajezdni jako eksponaty? ;-)

--- KoMiS wersja 6 się zbliża. Drżyjcie dzieci neostrady...

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez Pepe 235

Phobos napisał(a):

> Szkoda je wysyłać również na 1, 3, 4, 5, 6, 6bis, 7, 8, 9 i 11. > Czy to znaczy, że mają stać w zajezdni jako eksponaty? ;-)

No napewno nie. Wspomniałem o 2 i 12 bo ostatnio po godz 17 na odcinku Niemcewicza-Dworzec Niebuszewo odbywają się regularne dewastacje drugich wagonów, przez tę samą ekipę. Choc pewnie na takiej 1 z Głębokiego czy 3 na Lasku te wagony te lsniące też nie będą. :(
man751 napisał(a):

> No napewno nie. Wspomniałem o 2 i 12 bo ostatnio po godz 17 na > odcinku Niemcewicza-Dworzec Niebuszewo odbywają się regularne > dewastacje drugich wagonów, przez tę samą ekipę.

To jak widzisz taką ekipę, zadzwoń na policję.

wysłane przez Piotr

man751 napisał(a):

> Wnętrze faktycznie całkiem niezłe.

I brak drzwi odskokowych :/, chociaż chyba miały być? :/

wysłane przez konjo  4

Piotr napisał(a):

> I brak drzwi odskokowych :/, chociaż chyba miały być? :/

Nie miały być. Nie kupowano nowych pudeł trójdrzwiowych.

So never mind the darkness.

wysłane przez Piotr

konjo napisał(a):

> Nie miały być. Nie kupowano nowych pudeł trójdrzwiowych.

Wiem, że stare, ale wydawało mi się, że będą odskokowe...Hmmm, a do starych pudeł nie można zamontować "odskoków"?
> Wiem, że stare, ale wydawało mi się, że będą odskokowe...Hmmm, a do > starych pudeł nie można zamontować "odskoków"?

A wyobrażasz sobie otwieranie się 2. i 3. drzwi w takiej hybrydzie? :-)

--- KoMiS wersja 6 się zbliża. Drżyjcie dzieci neostrady...

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez t105n  49

Phobos napisał(a):

> A wyobrażasz sobie otwieranie się 2. i 3. drzwi w takiej hybrydzie? > :-)

Chyba że zastosujemy patent wrocławski: w miejsce trzecich drzwi dospawuje się kawałek ramy i w ten sposób tworzy pudło 3-drzwiowe.
> Chyba że zastosujemy patent wrocławski: w miejsce trzecich drzwi > dospawuje się kawałek ramy i w ten sposób tworzy pudło 3-drzwiowe.

Racja. Choć ciekaw jestem, jaki ma to (takie "łatanie" pudła) wpływ na odporność wagonu. Wytrzymałość na ewentualne zderzenia itd. Ale to już niemal OT :)

--- KoMiS wersja 6 się zbliża. Drżyjcie dzieci neostrady...

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Phobos napisał(a):

> Racja. Choć ciekaw jestem, jaki ma to (takie "łatanie" pudła) wpływ > na odporność wagonu. Wytrzymałość na ewentualne zderzenia itd. Ale to > już niemal OT :)

W tą stonę przypuszczam, że żadną, a jeśli już to na plus. gorzej w drugą - jakby w trzydrzwiowym pudle wycięli dziurę na 4. drzwi.

--- Volvo ponad reszte busów :)

wysłane przez nomek (gość)

man751 napisał(a):

> Wnętrze faktycznie całkiem niezłe. Aż szkoda wysyłac tych > wozów na 2 czy 12. Jak po 10 dniach one będą wyglądac, po > wizycie wandali?? :( Może skoro już tak drogo kosztowały, > przydałaby się kamera w drugim wagonie? Choc pewnie niewiele > by pomogło..

Nie, to nie jest tapicerka a'la volvo ze Spadu. Przyjrzyj się uważnie

wysłane przez (użytkownik usunięty)

nomek napisał(a):

> Nie, to nie jest tapicerka a'la volvo ze Spadu. Przyjrzyj się > uważnie

Chyba odpowiedziałeś nie na ten post co trzeba ]:->

wysłane przez konjo  4

nomek napisał(a):

> Nie, to nie jest tapicerka a'la volvo ze Spadu. Przyjrzyj się > uważnie

Przyjrzałem się bo dzięki uprzejmości Torwida dostałem zbliżenie. :>

So never mind the darkness.

wysłane przez konjo  4

Ja mam takie pytanie, bo dobrze nie widać przez tą folie czy to nie jest tapicerka a' la Volvo ze SPADu? W dodatku fotel wygląda bardzo podobnie...

So never mind the darkness.

wysłane przez M21 8

Normalnie jak w Poznaniu :)Siedzenia widze tez wygodne :) wkońcu wymieniono tez siedzenia . Super jak dla mnie wyglądają :)

wysłane przez X

M21 napisał(a):

> Siedzenia widze tez wygodne :)

Przekonamy się jak już będą na trasie:)

"W Szwecji jest tyle samo samobójstw co w Polsce, bo tam jest ciemno" (c) Piotr Szumlewicz

wysłane przez M21 8

Romanas napisał(a):

> Przekonamy się jak już będą na trasie:)

Moge ci juz powiedzec bo to sa takie same jak w pozku .Są bardzo wygodne wysokie ztyłu naprawde przyjemnie sie na nich siedzi.

--- Jupi zabrali nam 5 ke dali 12 stke :D niech sie pogodno z nią meczy :D (nawet jesli tylko na wakacje to jupi :D)

wysłane przez X

M21 napisał(a):

>Siedzenia widze tez wygodne :)

Przepraszam , że się czepiam, ale gdzie na tej fotografii widzisz siedzenia, bo ja ich nie mogę zauważyc??

"W Szwecji jest tyle samo samobójstw co w Polsce, bo tam jest ciemno" (c) Piotr Szumlewicz

wysłane przez M21 8

Romanas napisał(a):

> Przepraszam , że się czepiam, ale gdzie na tej fotografii > widzisz siedzenia, bo ja ich nie mogę zauważyc??

A przepraszam po co miałem tworzyc 2 gi watek . Jak pisałem ten post to nie było jeszcze komentarza pod zdj. wnetrza przedziału pasazerskiego . Dlatego napisałem tutaj o siedzeniach .

--- Jupi zabrali nam 5 ke dali 12 stke :D niech sie pogodno z nią meczy :D (nawet jesli tylko na wakacje to jupi :D)

wysłane przez X

M21 napisał(a) > > Jak pisałem ten > post to nie było jeszcze komentarza pod zdj. wnetrza przedziału > pasazerskiego.

Ale komentarz mogłeś dodać sam pod właściwym zdjęciem. Przecież to jest wątek dostepny dla wszystkich:)

--- Myślenie nie boli...

"W Szwecji jest tyle samo samobójstw co w Polsce, bo tam jest ciemno" (c) Piotr Szumlewicz

wysłane przez M21 8

Romanas napisał(a):

> > Ale komentarz mogłeś dodać sam pod właściwym zdjęciem. Przecież to > jest wątek dostepny dla wszystkich:)

http://www.mkm.szczecin.pl/forum.php?detail=1152646567.foto&which=01.01

Ja tobie poprostu odpowiedziałem :)

--- Jupi zabrali nam 5 ke dali 12 stke :D niech sie pogodno z nią meczy :D (nawet jesli tylko na wakacje to jupi :D)
> Siedzenia widze tez wygodne :) > wkońcu wymieniono tez siedzenia .

Tak tak. Masło jest maślane, a niebo niebieskie... :-/

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
Phobos napisał(a):

> Tak tak. Masło jest maślane, a niebo niebieskie... :-/

...akwen wodny :-P

Штирлиц

wysłane przez yo (gość)

7 wagonów, a ja myślałem cały czas, że pozostaną przy tych 4. Trzy składy + solo tyo już będzie nawet wiadać na mieście różnicę. Jak dojdą tatry i wycofają 102Na (jeżeli to zrobią) to nie będzie tak tragicznie jak dotąd... brakuje jeszcze tylko niskopodłogowców ;(

wysłane przez Pepe 235

yo napisał(a):

> 7 wagonów, a ja myślałem cały czas, że pozostaną przy tych 4. > Trzy składy + solo tyo już będzie nawet wiadać na mieście > różnicę.

7 wagonów jest w planach do końca roku, ale czy zdąrzą z tymi 7 to wątpie. Narazie na WNT jest 4, te kolejne 3 nie zajrzały tam jeszcze wogóle, więc wątpliwe by uporano się z nimi do końca roku, jeżeli te 4 wagony robiono 9 miesięcy. No chyba że razem z częściami zamówionymi do 1033 i 738 zamówiono również je do pozostałych 3 wagonów. Wtedy byłaby szansa ukończenia wszystkich przed końcem grudnia. :)

wysłane przez torwid  67

Mam pytanie do fachowców. Dzięki uprzejmości MZK Szczecin miałem dzis przyjemność oglądać modernizowane 105Na. I tu rodiz się wątpliwość, czy faktycznie jest to jeszcze ten typ? Praktycznie wszystko zostało wymienione. Ze starych wagonów pozostały numery taborowe, oczyszcone szkielety i wózki, które przeszły remont kapitalny. Reszta jest nówka sztuka. Zakres modernizacji jest tylko nieco mniejszy, niż gdy powstały Ng/S - tam były zakupione nowe pudła, tu na starym szkielecie położono nowe blachy. Wagony pozostały 4-drzwiowe z płatami otwieranymi do środka. Zatem jak je opisywać?

--- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez Andrzej (gość)

Zakres modernizacji jest chyba prawie identyczny jak w 736/737 i 1023/1024. Te wozy dalej określane są jako 105NA. Może dodać m (modernizowany) i będzie 105NA/m.

wysłane przez M21 8

Andrzej napisał(a):

będzie 105NA/m.

Albo 105N/NA/NG

wysłane przez Mario  ?

M21 napisał(a):

> Albo 105N/NA/NG

Nie zmyślajcie. Torwid szuka fachowych informacji. Ja bym pozostawił 105Na, tak samo, jak jest z 1023+1024.

wysłane przez M21 8

Bella napisał(a):

> Nie zmyślajcie. Torwid szuka fachowych informacji. Ja bym > pozostawił 105Na, tak samo, jak jest z 1023+1024.

Ech ja nie zmyslam w kilku miastach wozy po naprawie generalnej nazywa sie 105Na/ng Ale jesli zastosja zasade jak przy wspomnianych wozach to bedzie Na

--- Jupi zabrali nam 5 ke dali 12 stke :D niech sie pogodno z nią meczy :D (nawet jesli tylko na wakacje to jupi :D)

wysłane przez lhb178 19

M21 napisał(a):

> Ech ja nie zmyslam w kilku miastach wozy po naprawie generalnej > nazywa sie 105Na/ng

Poszukajcie sobie w necie (np. na stronie mkm101), czym charakteryzuje się 105Ng.

wysłane przez Andrzej (gość)

> będzie 105NA/m. > > Albo 105N/NA/NG To nie są wozy 105N. Zresztą tylko 105NA dotychczas w Szczecinie modernizowano. W Krakowie 105N, w latach 90-tych poddane poddane przeróbce na 105NA nazywano 105NG.

wysłane przez Kondziu 1

torwid napisał(a):

> Mam pytanie do fachowców. Dzięki uprzejmości MZK Szczecin > miałem dzis przyjemność oglądać modernizowane 105Na. I tu > rodiz się wątpliwość, czy faktycznie jest to jeszcze ten typ? > Praktycznie wszystko zostało wymienione. Ze starych wagonów > pozostały numery taborowe, oczyszcone szkielety i wózki, > które przeszły remont kapitalny. Reszta jest nówka sztuka. > Zakres modernizacji jest tylko nieco mniejszy, niż gdy > powstały Ng/S - tam były zakupione nowe pudła, tu na starym > szkielecie położono nowe blachy. Wagony pozostały 4-drzwiowe > z płatami otwieranymi do środka. Zatem jak je opisywać?

Czasami kierownictwo zaj. Pogodno tu zagląda, więc najlepiej ono by te wozy określiło. Ja moge spróbowac tylko. Oznaczenia 105N, Na itd dotyczyły przede wszystkim budowy elektrycznej wagonu i częściowo cech pudła. Wagony te maja zachowaną elektrykę, pod tym względem dalej to jest 105Na ze wszystkimi konsekwencjami. Z mojego punktu widzenia są to dalej wagony 105Na, tylko o ulepszonym wyglądzie i wyposażeniu wnętrza. Zmiany typu siedzienia, ogrzewanie (mialy być dmuchawy zamiast tradycyjnych grzejników) przetwornice statyczne (jeśli są) nowe gniazda ukrotnienia (zamiast kol) to jeszcze za mało by zmieniać typ chyba. Dalej te wagony można ukratniać z innymi 105Na, wiec w tej rodzinie bym je pozostawił.

wysłane przez torwid (gość)

Kondziu napisał(a):

(...) > Ja moge spróbowac tylko. Oznaczenia 105N, Na itd dotyczyły > przede wszystkim budowy elektrycznej wagonu i częściowo cech > pudła...

No wreszcie obszernie i konkretnie, a nie co by było gdyby. ;) Ale dziękuję wszystkim, którzy próbowali rozwiać moje wątpliwości.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Według mnie powinno być 105Nazmod lub 105Namod.

wysłane przez MQ ?

Maciek napisał(a):

> Według mnie powinno być 105Nazmod lub 105Namod.

Rany, przecież nie chodzi o to, co powinno być, tylko co jest w papierach. Oznaczenie 105Ng/S było na tabliczkach znamionowych, więc jest pewne. W przypadku tych "nowych" modernizacji też trzeba poszukać oznaczeń wewnątrz, albo w dokumentach, a nie zmyślać.

--- http://ag.bocznica.org/

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Nie musisz się złościć :)

wysłane przez kajetansz 65

mkubien napisał(a):

> Rany, przecież nie chodzi o to, co powinno być, tylko co jest w > papierach. Oznaczenie 105Ng/S było na tabliczkach znamionowych, > więc jest pewne. W przypadku tych "nowych" modernizacji też > trzeba poszukać oznaczeń wewnątrz, albo w dokumentach, a nie > zmyślać.

no to ja wymysle swoja nazwe dla tych modernizacji, bo widze, ze kazdy cos tu wymysla: 105Na/full power wypas :-P

Штирлиц

wysłane przez torwid (gość)

M21 napisał(a):

> Mam pytanie...

A ja nadal będę naRZekał, jeśli Twoje posty nie będą pisane po polsku. Bo zaznaczony przeze mnie błąd ortograficzny jest niestety tylko jednym z wielu w tej wypowiedzi. Widzę, że odporność na wiedzę i jakąkolwiek argumentację pozostaje u Ciebie na niezmienionym poziomie. Ale cóż, poziom forum jest wprost proporcjonalny do poziomu tolerancji Adminów... Niestety.
torwid napisał(a):

Ty wycieczki osobiste to na gg mi pisz ok . Bo zaczynasz mnie wnerwiać facet .

wysłane przez torwid (gość)

M21 napisał(a):

> Ty wycieczki osobiste to na gg mi pisz ok . Bo zaczynasz mnie > wnerwiać facet .

Ty swoją ignorancją i lekceważeniem innych użytkowników wnerwiasz mnie od dawna, ale nie jestem agresywny. A Ty mnie osobiście atakujesz po raz kolejny. Najwyraźniej masz jakieś chody u Adminów, bo dziwnym trafem dla Ciebie są wyjątkowo tolerancyjni. I chyba mamy odpowiedź, dlaczego liczba postów od jakiegoś czasu przeszła z jakości w ilość. Dla mnie EOT. Tym bardziej, że na GG rozmawiam wyłącznie po polsku.
torwid napisał(a):

[ciach]

Pozwij mnie :].A ignorantem nie jestem i uwierz mi nie mam jakto nazwałeś chodów u adimów .Nie wiem skąd ci się to wkrenciło .

wysłane przez M21 8

Mam pytanie czemu niektórzy miłosnicy tak strasznie cierpią ze nowe modernizacje nbie sa 3 dzwiowe. Fakt we wrocławiu wszytkie wozu przerabia sie na 3 dzwiowe. Ale np Łódz,Gdańsk,Poznań, zostawiaja normalnie 4 pary dzwi .Moim zdaniem ważne jest to zeby wykończenie techniczne i wnetrze było dobre a nie ile dzwi ma tramwaj . Co stego że modernizacje z 2001 roku maja odskokowe drzwi ja wewntątrz wyglądają jak stara 105-ka nawet gniaza maja starego typu a już wtedy można było zamówić taki jak teraz we wszytkich wozach montują. Nie chce powiedzieć ze to są złe remonty bardzo je lubie (wszytko mi się podba poza siedzeniami ;) ) .Ale te co teraz są kończone uważam za najlepsze modernizacje w Szczecinie . A sam fakt że będzie aż 7 wagonów naprawde nastawia mnie pozytywnie .

(Sory że zdublowane jeśli moge to prosze administracje o usuniecie postu "Nażekanie na remonty 3 drzwiowe" z góry dzieki.

--- MÓW MI MOTORNICZY :D:D:D:D:D

wysłane przez Piotr

M21 napisał(a):

> Mam pytanie czemu niektórzy miłosnicy tak strasznie cierpią > ze nowe modernizacje nbie sa 3 dzwiowe. Fakt we wrocławiu > wszytkie wozu przerabia sie na 3 dzwiowe. Ale np > Łódz,Gdańsk,Poznań, zostawiaja normalnie 4 pary dzwi.

3 drzwiowe odskokowe skrzydła są nowocześniejsze, ładniej wyglądają ;), a ich sposób otwierania jest bardziej bezpieczny, chociaż są tacy, którzy narzekają, że dostają w kolana ;). Drzwi to sprawa gustu...Zgadza się, że w środku obecna modernizacja będzie ładniejsza niż te z 2001...Poznań zostawia 4 pary drzwi, bo nie montują odskokowych...Generalnie obecnie nasza modernizacja jest robiona po "poznańsku" ;). Nie chce marudzić, ale wolałem po "naszemu" ;). Najbardziej brzydki w tym wszystkim jest kolor drzwi ;) zamiast kremu mogli dać czerwony, granatowy...byle nie PRLowski kremik :).

wysłane przez M21 8

Piotr napisał(a):

Generalnie obecnie > nasza modernizacja jest robiona po "poznańsku" ;). Nie chce > marudzić, ale wolałem po "naszemu" ;).

No po naszemu to znaczy jak :> Wszytkie modernizacje po tych z 2001 sa 4 drzwiowe :]

--- MÓW MI MOTORNICZY :D:D:D:D:D

wysłane przez Piotr

M21 napisał(a):

> No po naszemu to znaczy jak :> Wszytkie modernizacje po tych z > 2001 sa 4 drzwiowe :]

oj właśnie chodziło mi o brak odskokowych drzwi, więc nasze obecne modernizacje są mniej nasze niż wcześniejsze ;), a bardziej a la poznańskie...Myślałem, że jak już w 2001 stosowano odskoki to teraz nie wrócą do tradycyjnych, a pokombinują i przerobią pudło pod IFE, a z tym nie ma problemu, bo warszawskie 105Nzmod to nic innego jak przerobione pudło z odskokami :> dodać trzeba, że to oszczędność miejsca w wagonie. 4 drzwi ograniczają cenną przestrzeń ;).

wysłane przez Luke_Police  163

Piotr napisał(a):

> oj właśnie chodziło mi o brak odskokowych drzwi, [ ciach ] > dodać trzeba, że to oszczędność > miejsca w wagonie. 4 drzwi ograniczają cenną przestrzeń ;).

No właśnie. Zwłaszcza gdy jakiś skład wypadnie z trasy (zostanie zepchnięty na żeberko pętli lub do zajezdni) i jest nieprzewidziana dziura w rozkładzie to potem w następnym tramwaju danej linii jest ścisk niczym w puszce z sardynkami, więc jeżeli drzwi są otwierane na zewnątrz stwarza to pasażerom pewną możliwość wepchnięcia się do zatłczonego tramwaju bez potrzeby "walczenia" z nimi podczas zamykania się. Sam kiedyś tak wsiadłem do zatłoczonej dwójki na Bramie Portowej (do 105Ng/s), a chwilę po mnie przyszedł jakiś starszy facet i jeszcze zmieścił się za mną mówiąc głośno, że gdyby się postarać, to możnaby jeszcze kilka osób przy drzwiach upchnąć :P

Technik serwisu :)

wysłane przez DamTram

Piotr napisał(a):

> 3 drzwiowe odskokowe skrzydła są nowocześniejsze, ładniej > wyglądają ;), a ich sposób otwierania jest bardziej bezpieczny, > chociaż są tacy, którzy narzekają, że dostają w kolana ;).

może i bardziej bezpieczny ale z punktu widzenia motorniczego wagony typu 105Ng/S to największa kara... Nic tam nie było dobre: od kabiny, która jest mało funkcjonalna przez drzwi po słabą wentylację i wiele, wiele innych.

> Drzwi to sprawa gustu...

Raczej funkcjonalności! A tak właściwie to powinliśmy zastosować drzwi tak jak np. w Toruniu. Zwykłe drzwi jak w zwykłej 105-tce, ale z nowymi mechanizmami. Dzięki temu drzwi zamykają się szybko ale nie trzaskają ponieważ ostatni kawałek zwalniają drzwi. I tak to powinno wyglądać i cicho i szybko się zamykać. Mam nadzieję ze te modernizacje takie mechanizmy posiadają :)
M21 napisał(a):

> Mam pytanie czemu niektórzy miłosnicy tak strasznie cierpią > ze nowe modernizacje nbie sa 3 dzwiowe. Fakt we wrocławiu > wszytkie wozu przerabia sie na 3 dzwiowe. Ale np > Łódz,Gdańsk,Poznań, zostawiaja normalnie 4 pary dzwi .Moim > zdaniem ważne jest to zeby wykończenie techniczne i wnetrze > było dobre a nie ile dzwi ma tramwaj .

Trudno powiedzieć czym poszczegolni milośnicy trójdrzwiowych 105 się kierują ale można spróbować pozbierać za i przeciw takiego rozwiązania. za: -możliwość instalacji drzwi ife -wieksza sztywność pudła, co oznacza wiekszą jego trwałość -dodatkowe miejsce siedzące wiecej zalet nie pamiętam ;)

przeciw: -wolniejsza wymiana pasażerów

Subiektywnie po mojemu, to likwidowanie 3 drzwi wydaje sie mało racjonalne w pudłach istniejących, ale jest zasadne w nowych. > --- > MÓW MI MOTORNICZY :D:D:D:D:D gratuluje zdanego egzaminu, teraz czas sie nauczyc jeździc ;) jesień niedługo ;) p.s. postaraj się troszke mniej błędów robić, ja jestem dyslektykiem, ale mimo to się staram ;)

wysłane przez M21 8

Kondziu napisał(a):

> > MÓW MI MOTORNICZY :D:D:D:D:D > gratuluje zdanego egzaminu, teraz czas sie nauczyc jeździc ;) > jesień niedługo ;)

Dzieki ;) > p.s.

> postaraj się troszke mniej błędów robić, ja jestem > dyslektykiem, ale mimo to się staram ;)

Oj staram sięnaprawde ale czasmi poprostu nie wiem że jest źle . Co wiem to porawiam :] jak znasz dobry słownik netowy to zapodaj linka :]

--- MÓW MI MOTORNICZY :D:D:D:D:D

wysłane przez DamTram

M21 napisał(a):

> Oj staram sięnaprawde ale czasmi poprostu nie wiem że jest źle . > Co wiem to porawiam :] jak znasz dobry słownik netowy to zapodaj > linka :]

Wklejej lub pisz pierw w wordzie a potem na forum wklejaj :D

wysłane przez DamTram

Kondziu napisał(a):

> [ciach] > przeciw: > -wolniejsza wymiana pasażerów

A także wolniejsze się ich zamykanie oraz brak możliwości otwierania drzwi od kabiny w czasie jazdy. Dzięki temu, że sa one podpięte pod blokadę, podczas wysiadania na Matejki, aby przełożyć zwrotnicę, jadąc do placu Rodła po otwarciu drzwi autokomputer zalicza przystanek i trzeba go przestawić bo potem gada i wyświetla bzdury

wysłane przez (użytkownik usunięty)

A orientuje się ktoś czy MZK będzie korzystać z guziczków do otwierania drzwi? Czy jak w bulwach i wcześniejszych modernizacjach pomimo guziczków, motorniczy otwiera wrota sam? Więc, jak się z tego nie korzysta to, po co montować?

wysłane przez leks 17

dyrdus napisał(a):

> A orientuje się ktoś czy MZK będzie korzystać z guziczków do > otwierania drzwi? > Czy jak w bulwach i wcześniejszych modernizacjach pomimo > guziczków, motorniczy otwiera wrota sam? > Więc, jak się z tego nie korzysta to, po co montować?

-> O to powinieneś pytać w MZK :P, ale zapewne drzwi będzie otwierał i tak motorniczy. ( Po pewnym czasie użytkowania ciepły guzik znudzi się MZK ;) )

--- czerwona, czerwona, czerwona... $^&$%$& :/

wysłane przez (użytkownik usunięty)

lex napisał(a):

> ( Po pewnym czasie użytkowania > ciepły guzik znudzi się MZK ;) )

A mnie się wydawało ze guziczki są wygodniejsze zarówno dla nas pasażerów jak i dla motorniczych. P.S. Jak tu gonić Europę?(jak naszym się nie chce korzystać z dobrodziejstw techniki? Ale jednak mam nadzieje ze kiedyś to się zmieni:)

wysłane przez mmm

dyrdus napisał(a):

> A mnie się wydawało ze guziczki są wygodniejsze zarówno dla nas > pasażerów jak i dla motorniczych. > P.S. > Jak tu gonić Europę?(jak naszym się nie chce korzystać z > dobrodziejstw techniki?

I bardzo dobrze przy pogodzie jaka mamy w ostanich dniach, każde otwarcie drzwi jest zbawieniem. Tym bardziej, ze modernizacje mają zmniejszone dachowe otwory. Ale jak widziałem na zdjęciach modernizacje tegoroczne będa miały te otwory nie zmiejszone.

wysłane przez DamTram

mmm napisał(a):

> I bardzo dobrze przy pogodzie jaka mamy w ostanich dniach, każde > otwarcie drzwi jest zbawieniem. Tym bardziej, ze modernizacje mają > zmniejszone dachowe otwory. Ale jak widziałem na zdjęciach > modernizacje tegoroczne będa miały te otwory nie zmiejszone.

No przed końcowymi gdzie jest mało pasarzerów np. gdy jedzie na Gocław motorniczy często daje na ciepły guzik bo zanim się otworzą i zamkną to się dzień skończy, a dzięki nim motorniczowie mają zawsze "w plecy"

wysłane przez DamTram

dyrdus napisał(a):

> A mnie się wydawało ze guziczki są wygodniejsze zarówno dla nas > pasażerów jak i dla motorniczych.

Tylko Ci się wydaje... pasażer często nie wie że istneją a zanim się zoriętuje czemu drzwi się nieotworzyły to mu tramaj odjedzie, a motorniczy też ich nietoleruje ze względów na głupotę i brak spostrzgawczości pasażerów ;/

wysłane przez konjo  4

DamTram napisał(a):

> motorniczy też ich nietoleruje ze względów na głupotę i brak > spostrzgawczości pasażerów ;/

Czy ja mam jakieś dziwne wrażenie, że u nas polecenie kierownictwa jest traktowane przez wszystkich jak... [] Ciekawe jest to, że istnieją pewne zalecenia, a wszyscy i tak je ignorują, a to bo pasażer jest głupi, a to jest ciepło, a to znów jakiś niespodziewany opad śniegu zaskoczy kogoś w styczniu itp. Kiedy skończą się te czasy. :/ Jakiś czas temu wypowiadała się sama góra KM, policja i wszyscy święci, że niedopuszczalna jest jazda z otwartymi pierwszymi drzwiami, i co? Jest to nagminne. Podobna dowolność dotyczy włączania gadaczek i ciepłych guzików. Fajnie, że jeszcze niektórym chce się klinkąć w autokomputer i w ogóle mamy ten zaszczyt, że zmienią kierunek na wyświetlaczu, bo być może też by się znalazło coś na niedomyślnych pasażerów. W końcu tyle lat jeździło się ze zwykłą dyktą... Właśnie tego typu przykłady utwiertdzają mnie w przekonaniu jak niereformowalne jest całe to MZK, każdy ma jakieś swoje widzimisię i je realizuje. :/

--- I sense a smell of retribution in the air.

So never mind the darkness.

wysłane przez Luke_Police  163

konjo napisał(a):

> Jakiś czas temu wypowiadała się sama góra KM, policja i > wszyscy święci, że niedopuszczalna jest jazda z otwartymi pierwszymi > drzwiami, i co? Jest to nagminne.

Chmmm to nie tylko MZK olewa tę sprawę, bo z moich obserwacji wynika, że bardzo często z otwartymi pierwszymi drzwiami jeżdżą Ikarusy (w każdym razie przed wakacjami widywałem takie widoki), a na odcinkach gdzie nie ma pasażerów (pętle), to często w ogóle kierowcy nie zamykają drzwi w drodze od przystanku dla wysiadających do przystanku dla wsiadających.

Technik serwisu :)

wysłane przez M21 8

konjo napisał(a):

Kiedy skończą się te > czasy. :/ Jakiś czas temu wypowiadała się sama góra KM, policja i > wszyscy święci, że niedopuszczalna jest jazda z otwartymi pierwszymi > drzwiami, i co? Jest to nagminne.

Niech mi zamontja klimatyzacje w każdym wozie to nie bede otwierac dezwi od kabiny. Sory ale jesli na dworzu jest 35 stopni w cieniu to w kabinie 105 np jest z 45 tam naprawde czasmi idzie ugotowac . I zeby nie dostac udaru to jedyny sposób to otwieranie własnie tych dzwi . A jak nie wierzysz to sie przejedz w kabinie z motorniczym ciekawe ile wytrzymasz. Fakt jest to nie bezpiecznie miec te drzwi otwarte .Ale łatwo jest cos napisac na papierku czy na necie jak sie nie wie jak jest w życiu .

--- MÓW MI MOTORNICZY :D:D:D:D:D

wysłane przez konjo  4

M21 napisał(a):

> Fakt jest to nie bezpiecznie miec te drzwi otwarte .Ale > łatwo jest cos napisac na papierku czy na necie jak sie nie wie jak > jest w życiu .

Przepraszam, ale czy jak znaczna rzesza Polaków nie ma klimatyzacji w samochodach osobowych, a przy obecnej pogodzie jak się wsiada do pojazdu panuje w nim 30-35 to jakoś usprawiedliwia ich do jazdy z otwartymi drzwiami? Nie wiem może, się mylę. To samo pewnie się tyczy kierowców ciężarówek i jeszcze wiel, wielu innych grup zawodowych - miejsc klimatyzowanych jest póki co jak na lekarstwo. Zresztą po co mam jechać w kabinie motorniczego kiedy sam widzę jaka temperatura panuje wewnątrz pojazdu. Równi i równiejsi?

--- I sense a smell of retribution in the air.

So never mind the darkness.

wysłane przez mmm

A ja sie jak nigdy zgodze z M21. Jeżeli do otwartych drzwi nie mają dostępu pasażerowie to nie widze problemu.

> Przepraszam, ale czy jak znaczna rzesza Polaków nie ma klimatyzacji w > samochodach osobowych, a przy obecnej pogodzie jak się wsiada do > pojazdu panuje w nim 30-35 to jakoś usprawiedliwia ich do jazdy z > otwartymi drzwiami?

Ale z otwartymi oknami tak, a w pojazdach komunikacji miejskiej otwiera sie okno tylko z lewej strony (z prawej są drzwi). W samochodzie można sobie zrobic przewiew otwierając okna z dwóch stron. Do tego predkość pojazdu komunikacji miejskiej i częste postoje też dają sie we znaki.

> Zresztą po co mam > jechać w kabinie motorniczego kiedy sam widzę jaka temperatura panuje > wewnątrz pojazdu. Równi i równiejsi?

Ale np. motorniczy spędza w kabinie 9 godzin dziennie, a pasażer jedzie kilkanaście minut. Do tego wiele tramwajów nie posiada nawet porządnych osłon słonecznych. Widac to po przyczepianych na szybach bezpłatych gazetach typu Metro.

wysłane przez konjo  4

mmm napisał(a):

> A ja sie jak nigdy zgodze z M21. Jeżeli do otwartych drzwi nie mają > dostępu pasażerowie to nie widze problemu.

Jak to nie mają? Nie zawsze trzeba wysiadać, można też próbować się dosiąść na np. na światłach między przystankami. :)

> Ale z otwartymi oknami tak, a w pojazdach komunikacji miejskiej otwiera > sie okno tylko z lewej strony (z prawej są drzwi). W samochodzie można > sobie zrobic przewiew otwierając okna z dwóch stron. Do tego predkość > pojazdu komunikacji miejskiej i częste postoje też dają sie we znaki.

W zasadzie tak, ale jakbyś jechał dostawczakiem z otwartymi drzwiami przesuwnymi to dość szybko by się zainteresowała tym policja.

> Ale np. motorniczy spędza w kabinie 9 godzin dziennie, a pasażer > jedzie kilkanaście minut. Do tego wiele tramwajów nie posiada nawet > porządnych osłon słonecznych. Widac to po przyczepianych na szybach > bezpłatych gazetach typu Metro.

No i co z tego ile kto spędza czasu? Czy ktoś kto pracuje w sklepie 8-9 godzin ma lepiej, a może na hali fabrycznej jest w taki upał bardzo przyjemnie? Chodzi poprostu o to, że w zeszłym roku wypowiadano się w kategorycznym tonie, że nie można tak jeździć. Straszono motorniczych i kierowców kontrolami, utratą premii i policją, a teraz jak ręką odjął. Tematu poprostu nie ma. Z drugiej strony konesekwencja z jaką stosuje się przepisy, świadczy o dużej uznaniowości.

--- I sense a smell of retribution in the air.

So never mind the darkness.

wysłane przez DamTram

konjo napisał(a):

> Jak to nie mają? Nie zawsze trzeba wysiadać, można też próbować się > dosiąść na np. na światłach między przystankami. :)

No dzisiaj była taka śmieszna sytuacja. GT6 #509 jadący w kierunku placu Rodła zatrzymał się na światłach na Matejki (przed zwrotnicą). Gdy nie ma światła dla tramwaju jest dla pieszego. I przechodzi przez przejście taka babcia i ciągnie swego męża i go pogania aby wsiąść... Weszli do kabiny motorniczego, a motorniczy nic nie powiedział, patrząc sie na nich jak na debili, po czym wyszli mówiąc przepraszam. Następnie poszli trawnikiem wzdłuż wagonu i naciskają przyciski do otwierania drzwi i nic. Gdy cały wagon zaczął się z nich śmiać zrozumieli o co chodzi :D

wysłane przez M21 8

konjo napisał(a):

Zresztą po co mam > jechać w kabinie motorniczego kiedy sam widzę jaka temperatura panuje > wewnątrz pojazdu. Równi i równiejsi? >

Nie tylko ty siedzisz w woze góra 30 min a motorniczy 8-9 godzin .Sory ale nie chce dostac udaru czy zawału bo tobie sie nie podba że są drzwi odkabiny otwarte. Dzisaj jechałem A i kierowca tez miał drzwi otwarte . Jakoś do autobusów się nikt nie czepaia tylko wiecznie tramwaje są te najgorsze .

--- MÓW MI MOTORNICZY :D:D:D:D:D

wysłane przez lhb178 19

M21 napisał(a):

> Nie tylko ty siedzisz w woze góra 30 min a motorniczy 8-9 godzin .Sory > ale nie chce dostac udaru czy zawału bo tobie sie nie podba że są drzwi > odkabiny otwarte. Dzisaj jechałem A i kierowca tez miał drzwi otwarte . > Jakoś do autobusów się nikt nie czepaia tylko wiecznie tramwaje są te > najgorsze .

Właśnie, czepianie się do otwartych drzwi przy zamkniętej kabinie to absurd.

wysłane przez konjo  4

lhb178 napisał(a):

> Właśnie, czepianie się do otwartych drzwi przy zamkniętej kabinie to > absurd.

Rozumiem, że wszelkie czepianie się prowadzących pojazdy KM, którzy nie zawsze jeżdzą zgodnie z przepisami i nie zawsze są kulturalni jest bezzasadne?

--- I sense a smell of retribution in the air.

So never mind the darkness.

wysłane przez M21 8

konjo napisał(a):

> Rozumiem, że wszelkie czepianie się prowadzących pojazdy KM, którzy nie > zawsze jeżdzą zgodnie z przepisami i nie zawsze są kulturalni jest > bezzasadne?

Tak bo my wszytko robimy zle i wedugł niektórych tutaj i jesteśmy wrednymi chamami :) co sie ich poduśić powinno .

--- MÓW MI MOTORNICZY :D:D:D:D:D

wysłane przez konjo  4

M21 napisał(a):

> Tak bo my wszytko robimy zle i wedugł niektórych tutaj i jesteśmy > wrednymi chamami :) co sie ich poduśić powinno .

To już jakaś Twoja nadinterpretacja ja nie powiedziałem o ogóle pracowników tylko o tych których jazda nie zawsze jes bezpieczna i przepisowa oraz o tych, którzy nie zawsze wykazują się kulturą. Ja nie wymagam jakiejś czołobitności, ale wybacz "czego?", "nie sprzedam", "te drobne to z punktu skupu złomu" tudzież rzucanie biletem na schody nie świadczą najlepiej. I takie jest moje zdanie na ten temat, inna sprawa, że znam z widzenia wielu kierowców, którym "magiczne" słowa nie są obce i zaręczam, że z takim o wiele przyjemniej się rozmawia.

--- I sense a smell of retribution in the air.

So never mind the darkness.

wysłane przez lhb178 19

konjo napisał(a):

> > Właśnie, czepianie się do otwartych drzwi przy zamkniętej kabinie to > > absurd. > > Rozumiem, że wszelkie czepianie się prowadzących pojazdy KM, którzy nie > zawsze jeżdzą zgodnie z przepisami i nie zawsze są kulturalni jest > bezzasadne?

"To już jakaś Twoja nadinterpretacja".

Przyczyny jazdy z otwartymi drzwiami podawane przez M21 są naprawdę istotne.

wysłane przez konjo  4

M21 napisał(a):

> Jakoś do autobusów się nikt nie czepaia tylko wiecznie tramwaje są te > najgorsze .

W tym wątku rozmawiamy o tramwajach, jak chcesz możemy odbić w stronę SPA. Masz tu taki artykuł z przed roku: http://www.mkm.szczecin.pl/news.php?detail=1121445777.news i przeczytaj sobie co mówił Twój przełożony z MZK dyr. Turczyn, poparty ze strony SPAKu i policji.

--- I sense a smell of retribution in the air.

So never mind the darkness.

wysłane przez M21 8

konjo napisał(a):

[Ciach]

Ale ty mnie nie czaisz drzwi otwiera sie tylko wtedy kiedy w kabinie nie idzie juz wyrobić .Mnie uczyli ze nie wolo ich otwierać .Ale jesli ze mnie pot się leje strumieniami (juz na elce jezdziłem z otwartą kabiną bo nie szło wyrobić w tramwaju to jest przez rozgrzana blacha) .To sory ale otwarta kabina ulży mi troche a ja nie zemdleje i nie spowoduje wypadku . Już paru motorniczych nie wyrabiało z gorąca i musieli prosić o podmiane bo by zemdleli . Bulwy w których nie ma klimy (znaczy sie nie działa) motorniczowie moga tylko jezdzic od rana do 9 i wieczorem Bo by sie podusili wsrodku bo uwierz mi nie ma czym odychac tam .I podobne jest w innych typach tramwajów . Ja nie bronie tutaj MZK tylko chce powiedziec ze przepisy przeisami a życie i tak wygląda często inaczej .

--- MÓW MI MOTORNICZY :D:D:D:D:D

wysłane przez mmm

M21 napisał(a):

> Bulwy w których nie ma > klimy (znaczy sie nie działa) motorniczowie moga tylko jezdzic od rana > do 9 i wieczorem.

Klima w bulwach nie działa jestem ciekaw czemu? Czyzby zepsuła sie i nie moga naprawić? Jeżli tak to co bedzie za rok w lato kiedy jeździc bedą Tatry i AC też sie w nich zepsuje?

wysłane przez DamTram

dyrdus napisał(a):

> A orientuje się ktoś czy MZK będzie korzystać z guziczków do > otwierania drzwi? > Czy jak w bulwach i wcześniejszych modernizacjach pomimo > guziczków, motorniczy otwiera wrota sam? > Więc, jak się z tego nie korzysta to, po co montować?

Przyjżyj się zdjęciu pulpitu motorniczego... Od lewej na dole (nie licząc tej części skośnej) masz pokolei przyciski 1. otwieranie przez motorniczego 2. przez pasarzera 3. zamykanie drzwi 4. dzwonek wewnętrzny (drzwiowy)