Forum

zajezdnia SPAD, sobota... godzina 16:30

wysłane przez Piotr

Dlaczego taki temat? Ano dlatego, że irytuje mnie niewykorzystywanie niskopodłogowego taboru...o godzinie 16:30 naliczyłem 7 niskopodłogowych przegubowych MANów NG272, krótkich solówek już nie chcialo mi się liczyć, ale na oko na pewno były z 2-3 sztuki. Daje nam to ponad 10szt. najbardziej cennego taboru. Nie jest to codziennością, bo takie zjawisko można podziwiać w dni powszednie, kiedy płytę SPADu grzeje minimum 4-5 NG272 :/. Wykorzystanie tego taboru znacznie spadło po zawieszeniu pośpiesznych dodatków, ale czy tak ciężko skierować niskie przeguby na np 77. Po co sprowadzać używki z zachodu skoro grzeją płytę? Komu zależy, aby tak było? Czy jest to kaprys kierowców na zasadzie "bo ja lubię Volvo i nie chcę niskiego MANa", czy jakaś ogólna niechęć do tego taboru? Dlaczego niskopodłogowych MANów nie chcą skierować na linię A i B? 61, 81? Tak wiem, wiem pojawiają się, ale tyle niskiej podłogi na płycie zajezdni to po prostu skandal!
Piotr napisał(a):

> Dlaczego taki temat? Ano dlatego, że irytuje mnie > niewykorzystywanie niskopodłogowego taboru...o godzinie 16:30 > naliczyłem 7 niskopodłogowych przegubowych MANów NG272,

No racja, dodatkowo na 99% w hali stoi jeszcze 2553 ;-)

> Nie jest to codziennością, bo takie zjawisko > można podziwiać w dni powszednie, kiedy płytę SPADu grzeje > minimum 4-5 NG272 :/.

Grzeją w międzyszczycie, bo akurat większość jest puszczana na brygady szczytowe, to co jest sprawne to wyjeżdża. Wczoraj np. 2301 na całodziennym 73, 2401 na całodziennym 65, reszta na typowych szczytówkach (C/3, 77/4, 56/2, 54/3). 2253 od kilku dni jest odstawiony, 2553 jak już wspomniałem na hali w naprawie, tylko nie wiem czemu przez ostatnie 2 dni nie wyjeżdżał 2254.

> Wykorzystanie tego taboru znacznie > spadło po zawieszeniu pośpiesznych dodatków,

Tu się nie zgadzam, wozy są wykorzystywane, tylko na inne szczytówki przeszły, dodatkowo każdego dnia powszedniego 1-2 sztuki wyjeżdżają na brygady całodzienne.

> Tak wiem, wiem pojawiają > się, ale tyle niskiej podłogi na płycie zajezdni to po prostu > skandal!

Jeżeli chodzi o dni świąteczne to rzeczywiście racja.

--- www.dziecineostrady.prv.pl

Pokemony atakują...

wysłane przez Piotr

Kriz8 napisał(a):

> Tu się nie zgadzam, wozy są wykorzystywane, tylko na inne > szczytówki przeszły, dodatkowo każdego dnia powszedniego 1-2 > sztuki wyjeżdżają na brygady całodzienne.

a czy 1-2 sztuki na całodziennych to nie jest żenada? To reszta ile godzin dziennie spędza na trasie? To jest skandal, przecież w weekendy w autobusach jest więcej starszy ludzi i niskopodłogowy tabór powinien być maksymalnie wykorzystany, tymczasem stoi sobie na zajezdni :).
Piotr napisał(a):

> a czy 1-2 sztuki na całodziennych to nie jest żenada? To reszta > ile godzin dziennie spędza na trasie? To jest skandal, przecież w > weekendy w autobusach jest więcej starszy ludzi i niskopodłogowy > tabór powinien być maksymalnie wykorzystany, tymczasem stoi sobie > na zajezdni :).

-> Owszem jest to dosyć dziwne, ale SPAD ma do tego pełne prawo. O ile wiem na żadnej linii obługiwanej taborem przegubowym SPAD nie ma obowiązku wypuszczania taboru niskopodłogowego. Linii obsługiwanych solówkami niskimi też jest chyba mało. Tak więc SPAD ma pełne prawo tak postępować.

--- czerwona, czerwona, czerwona... $^&$%$& :/

wysłane przez Piotr

lex napisał(a):

> -> Owszem jest to dosyć dziwne, ale SPAD ma do tego pełne prawo. O > ile wiem na żadnej linii obługiwanej taborem przegubowym SPAD nie > ma obowiązku wypuszczania taboru niskopodłogowego. Linii > obsługiwanych solówkami niskimi też jest chyba mało. Tak więc SPAD > ma pełne prawo tak postępować.

Ale zdaje się, że są "już" jakieś dwie linie z przypisanym niskopodłogowym taborem? To dotyczy lewobrzeża? ZDiTM może tak skonstruować umowę, aby przewoźnicy wykorzystywali swoje najbardziej cenne wozy. Klonowica niskie podłogi puszcza na całodzienne brygady? Tam bynajmniej widać, że na trasach pomykają niskopodłogowe solówki, a u nas wygrzewają się w słoneczku...Widać komuś po prostu nie zależy, a może te autobusy są tak słabe, że trzeba je oszczędzać?
Piotr napisał(a):

> Ale zdaje się, że są "już" jakieś dwie linie z przypisanym > niskopodłogowym taborem? To dotyczy lewobrzeża?

http://www.mkm.szczecin.pl/news.php?detail=1151076813.news

> ZDiTM może tak > skonstruować umowę, aby przewoźnicy wykorzystywali swoje najbardziej > cenne wozy.

Na razie SPAD ma umowę z wolnej ręki, której warunki zostały ustalone w drodze negocjacji, a nie narzucone w specyfikacji przetargowej.

--- http://ag.bocznica.org/