Forum

Zmodernizowane wagony posiadają nowy system...

zdjęcie
Zmodernizowane wagony posiadają nowy system ogrzewania przedziału pasażerskiego
Jak dla mnie stary system ogrzewania był bardzo dobry. Nigdy na zimno w ''stopiątce'' nie narzekałem. Zobaczymy nowy...
luki663719 napisał(a):

> Jak dla mnie stary system ogrzewania był bardzo dobry. Nigdy > na zimno w ''stopiątce'' nie narzekałem. Zobaczymy > nowy...

Lepszy nawiew, wagon szybciej sie nagrzewa, cieplo jest przenoszone do srodka wagonu, a nie ze ogrzewa sciany i szyby.

--- Nie parkuj jak Łoś! -> http://www.nieparkuj.pl

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez torwid (gość)

Mareczek napisał(a):

> Lepszy nawiew, wagon szybciej sie nagrzewa, cieplo jest > przenoszone do srodka wagonu, a nie ze ogrzewa sciany i szyby.

W dodatku próby wykazały, że nawet w tak upalny dzień jak wczoraj przy włączeniu nawiewu do przedziału pasażerskiego leci coś, co mozna uznać za chłodzenie. Na pewno nie jest to gorace powietrze, oddawane przez silnik, jak zdarza się w wagonach starego typu ;)
torwid napisał(a):

> W dodatku próby wykazały, że nawet w tak upalny dzień jak wczoraj > przy włączeniu nawiewu do przedziału pasażerskiego leci coś, co > mozna uznać za chłodzenie. Na pewno nie jest to gorace powietrze, > oddawane przez silnik, jak zdarza się w wagonach starego typu ;)

Świetna informacja dla tych, którzy narzekają na uchalne okienka ;). Poza tym nowy system nawiewu jest nowocześniejszy od tych, które stosowano również w bulwach. Plusem jest schowanie systemu nawiewu pod fotelem, ponieważ starego typu system "listwowy" umiejscowiony wdłużnie pod oknami ma pionowy wyrzut powietrza...Jest trudniejszy w utrzymaniu czystości (brud przedostaje się do kratek), a dwa zimą nie jest ekonomiczny, bo cześć ciepła szybko ucieka przez szybę. Plus dla WNT.
Piotr napisał(a):

> torwid napisał(a):

> > W dodatku próby wykazały, że nawet w tak upalny dzień jak wczoraj > > przy włączeniu nawiewu do przedziału pasażerskiego leci coś, co > > mozna uznać za chłodzenie. Na pewno nie jest to gorace powietrze, > > oddawane przez silnik, jak zdarza się w wagonach starego typu ;) > > Świetna informacja dla tych, którzy narzekają na uchalne okienka > ;).

Tak świetna jak mechaniczny nawiew w Volvach zamiast normalnych okien. I jakoś nie wierzę, że ten w tramwaju bierze powietrze z zewnątrz.
torwid napisał(a):

> W dodatku próby wykazały, że nawet w tak upalny dzień jak wczoraj > przy włączeniu nawiewu do przedziału pasażerskiego leci coś, co > mozna uznać za chłodzenie. Na pewno nie jest to gorace powietrze, > oddawane przez silnik, jak zdarza się w wagonach starego typu ;)

Haha, w bulwach też jest możliwośc kierowania ogrzanego powietrza do wnetrza wagonu, wiec nie jest to cecha tylko wagonow starego typu. Pod wagonem jest przelacznik pozwalajacy na zmiane letniego i zimowego obiegu powietrza. Nalezy tylko dopasowac obieg do pory roku.

wysłane przez t105n 49

Chyba nie chciałbym siedzieć na TYM siedzeniu ;-)

wysłane przez luki663719 17

> Chyba nie chciałbym siedzieć na TYM siedzeniu ;-)

Nawiew/grzanie na tym miejscu jest skierowane na podłogę, a nie do góry na siedzenie. Chyba że cały grzejnik się rozgrzeje, to wtedy wspólczuje pasażerowi siedzącemu na tym miejscu.

wysłane przez LLUZNIAK

luki663719 napisał(a):

> Chyba że cały grzejnik się rozgrzeje, to > wtedy wspólczuje pasażerowi siedzącemu na tym miejscu.

I tak lepsze to chociażby od helmutowych "grzejniczków", czyż nie? :>

wysłane przez luki663719 17

> I tak lepsze to chociażby od helmutowych "grzejniczków", czyż > nie? :>

Oczywiście, że tak ;>