Forum

Wielgowo - ostatnie poprawki

Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego zaprezentował na swojej stronie prawdopodobnie ostateczne rozwiązanie kwestii obsługi komunikacyjnej nowej pętli "Wielgowo Borsucza". Za najlepszy uznano projekt linii okrężnej kursującej z Basenu Górniczego przez Zdroje, Kijewo, Płonię, Sławociesze, Zdunowo, Wielgowo i Dąbie do Basenu Górniczego z częstotliwością 30 minut w dni powszednie i 40 minut w dni świąteczne. Autobusy linii 73P i 73L wyjadą na trasy prawdopodobnie 1 września. Z rozkładem można się zapoznać na stronie ZDiTM.

wysłane przez MQ 0

W rozkładzie można też znaleźć małą rewolucję jeśli chodzi o nazwy przystanków:

"Struga MZK nż" -> "Struga zajezdnia nż" "Struga PHS" -> "Botaniczna" "Wieżowiec nż"/"Wieżowiec II nż" -> "Struga nż" "Autostrada nż" -> "Kijewo autostrada nż" "Płonia fabryka domów nż" -> "Balińskiego nż"

--- http://ag.bocznica.org/

wysłane przez t105n 49

mkubien napisał(a):

> W rozkładzie można też znaleźć małą rewolucję jeśli chodzi o > nazwy przystanków:

Mnie się te zmiany podobają. Szkoda tylko, że stworzono "koszmarek numeracyjny", czyli mieszanie cyfr i z literami. Ja bym pozostał przy numerach "73" zamiast "73L" i "62" zamiast "73P".
t105n napisał(a):

> Mnie się te zmiany podobają. > Szkoda tylko, że stworzono "koszmarek numeracyjny", czyli > mieszanie cyfr i z literami. Ja bym pozostał przy numerach > "73" zamiast "73L" i "62" zamiast "73P".

Jak można wykorzystać 62, skoro będzie również jeździł?

--- Na linii C w dzień świąteczny powinien jeździć autobus solowy! Może Autosana wypożyczyć ze SPAK-u lub z SPPK Jelczyka. Ale ja chcę #399 z Dąbia

wysłane przez MQ 0

marcin_bozek napisał(a):

> Jak można wykorzystać 62, skoro będzie również jeździł?

A kto Ci tak powiedział? Likwiduje się linie 62 i 73, uruchamiając w zamian linie 73L(ewe) i 73P(rawe).

--- http://ag.bocznica.org/
mkubien napisał(a):

> A kto Ci tak powiedział? Likwiduje się linie 62 i 73, uruchamiając > w zamian linie 73L(ewe) i 73P(rawe).

Powiedział mi to pewien miłośnik. Cieszę się, że znam poprawną wersję :)

--- Na linii C w dzień świąteczny powinien jeździć autobus solowy! Może Autosana wypożyczyć ze SPAK-u lub z SPPK Jelczyka. Ale ja chcę #399 z Dąbia

wysłane przez (użytkownik usunięty)

mkubien napisał(a):

> marcin_bozek napisał(a):

> > Jak można wykorzystać 62, skoro będzie również jeździł? > > A kto Ci tak powiedział? Likwiduje się linie 62 i 73, uruchamiając > w zamian linie 73L(ewe) i 73P(rawe).

I bez sensu. Tworzymy kolejną dziurę po 72 i 83, która niczego dobrego nie spowoduje. Lepiej byłoby zostawić 62 - zaczyna od Dąbia i 73 - jedzie na krzyżówkę. A może dasie jeszcze ten głupi (IMO) system zmienić :>

--- Volvo ponad reszte busów :)

wysłane przez Błażej 3

MC napisał(a):

> I bez sensu. Tworzymy kolejną dziurę po 72 i 83, która niczego > dobrego nie spowoduje.

72 ma się nie długo pojawić za 57 Bis, więć jedna dziupla mniej.

> Lepiej byłoby zostawić 62 - zaczyna od Dąbia i > 73 - jedzie na krzyżówkę. A może dasie jeszcze ten głupi (IMO) system > zmienić :>

Też popieram, zostańmy przy 62 i 73, będzie bardziej czytelne.

PS: Może przy okazji mała sonda na KOMISie, bo już tak dawno nie było ? :D

--- 70 - Heyki - Cukrowa 72 - Basen Górniczy - Śmierdnica 74 - Basen Górniczy - Os Bukowe

wysłane przez MQ 0

Błażej napisał(a):

> PS: Może przy okazji mała sonda na KOMISie, bo już tak dawno nie było ? > :D

Hmm. Z przyjemnością ;-)

wysłane przez t105n 49

MC napisał(a):

> I bez sensu. Tworzymy kolejną dziurę po 72 i 83, która niczego > dobrego nie spowoduje.

Nie ma obowiązku wypełniania wszystkich numerów w zakresie. A skoro dziury numeracyjne są tak rażące, to jeszcze Cię podrażnię: 104, 105, 108, 110, 530 ;-)

wysłane przez (użytkownik usunięty)

t105n napisał(a):

> Nie ma obowiązku wypełniania wszystkich numerów w zakresie.

Owszem nie ma, ale IMO nie ma też potrzeby tworzenia bezsensownych dziur i utrudniania życia ludziom. Tak jak pisze Mareczek, łatwiej zapamiętac będzie 62+73 niż jakieś L i P. Pozatym z daleka lepiej widoczne na wyświetlaczach - a tak spojrzy ktoś 73 - 73 ok i będzie jechać do kijewa 45 minut.

> A skoro dziury numeracyjne są tak rażące, to jeszcze Cię podrażnię: > 104, 105, 108, 110, 530 ;-)

Ale te wycięli no bo wycięli, a tu numerek zniknie w bezsensowny sposób i na dodatek utrudniający życie.

P.S. Dla Maćka Różnica w nowych wersjach 73 jest taka jak między wyrazami morze i może. Powiem jeden z nich i zgadnij który miałem na myśli :>

--- Volvo ponad reszte busów :)

wysłane przez (użytkownik usunięty)

MC napisał(a):

> Ale te wycięli no bo wycięli, a tu numerek zniknie w bezsensowny sposób > i na dodatek utrudniający życie.

Głupio samemu sobie odpowiadać, ale jak nie ma edycji to czasem trzeba :)Wycięto linie 104 105 i 108 (110 było?) 530 nie zrobili i tu się z tą dziurą zgadzam, tak samo jak z dziurą w proponowanych nockach przez STMKM. Oddziela linie prawobrzeżne i lewobrzeżne tylko nijak nie mogę pojąć czemu 522 to nie jest 535...

--- Volvo ponad reszte busów :)

wysłane przez Phobos 17

> Głupio samemu sobie odpowiadać, ale jak nie ma edycji to czasem trzeba > :)

Cierpliwości... :)

> Wycięto linie 104 105 i 108 (110 było?)

110 było do Dolnej Odry

> tylko nijak nie mogę > pojąć czemu 522 to nie jest 535...

To może 522 przemianować na brakujący 530? I wtedy będziemi mieli "brakujące" 522 ;)

--- O MZK możesz pisać co chcesz! (o ile piszesz w samych superlatywach)

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez MQ 0

MC napisał(a):

> P.S. Dla Maćka Różnica w nowych wersjach 73 jest taka jak między > wyrazami morze i może.

Między "L" i "P" jest większa różnica w pisowni i wymowie, niż między "ż" i "rz" :>

--- Nie krytykuj MZK, bo nazwą cię pseudomiłośnikiem

wysłane przez (użytkownik usunięty)

mkubien napisał(a):

> MC napisał(a):

> Między "L" i "P" jest większa różnica w pisowni i wymowie, niż > między "ż" i "rz" :>

Nie jest to łatwe do zapamiętania. Ponadto nie wszyscy mają sokoli wzrok, a ludzie starsi też niekoniecznie lubią takie innowacje. Tymbardziej, że do szpitala jeżdżą ludzie tzw. przypadkowi i naprawdę będzie łatwiej prościej i lepiej zostać z 62 i 73.

--- Volvo ponad reszte busów :)

wysłane przez MQ 0

MC napisał(a):

> Nie jest to łatwe do zapamiętania.

Dla kogo?

> Ponadto nie wszyscy mają sokoli > wzrok

No chyba jedyny sensowny argument.

> a ludzie starsi też niekoniecznie lubią takie innowacje.

Gdyby opierać się na przyzwyczajeniach, to dzisiaj mielibyśmy sieć w postaci sprzed kilkudziesięciu lat. Nie budzi Twojego sprzeciwu pojawienie się linii 62 w Zdrojach i 73 w Dąbiu? Starsi ludzie przecież niekoniecznie lubią takie innowacje.

> Tymbardziej, że do szpitala jeżdżą ludzie tzw. przypadkowi i naprawdę > będzie łatwiej prościej i lepiej zostać z 62 i 73.

Skoro są "przypadkowi", to jaka dla nich różnica, czym będą jechać?

--- Nie krytykuj MZK, bo nazwą cię pseudomiłośnikiem

wysłane przez (użytkownik usunięty)

mkubien napisał(a):

> Dla kogo?

Nawet dla mkm... > No chyba jedyny sensowny argument.

Brawo. Proponuję dla Ciebie, żeby na Rodła jechało FA a na Chemik FB :/ > Gdyby opierać się na przyzwyczajeniach, to dzisiaj mielibyśmy sieć w > postaci sprzed kilkudziesięciu lat. Nie budzi Twojego sprzeciwu

Budzi mój sprzeciw to, że nie wiem w myśl jakiej idei niszczy się coś co z powodzeniem funkcjonuje od dawna, sprawdza się i jest ogólnie przyjęte, że 62 z 73 się uzupełnia.

> pojawienie się linii 62 w Zdrojach i 73 w Dąbiu? Starsi ludzie przecież > niekoniecznie lubią takie innowacje.

Owszem. Ja szczerze mówiąc też i też mi się pomysł z tymi liniami nie podoba. Kierowcy będą używać wyrazów tylko takich, że lepiej, zebym nie pisał ich tu bo wywalić będziesz musiał posta. Już dzisiaj klną bo na 73 nie ma czasu raz dwa jest koszmarnie długa a będzie jeszcze dłuższa - jazda przez ponad godzinę bez żadnej przerwy, a potem aż 8 na wszystko włącznie z wyregulowaniem opóźnienia.

> Skoro są "przypadkowi", to jaka dla nich różnica, czym będą jechać?

Taka, że jak jechała ostatnio babka do tego szpitala rok temu to pamięta, że tam sie jedzie 73. A tu będzie cyrk bo nie ma 73 tylko potworki w postaci 73P i 73L i teraz wybieraj. Dla tych ludzi to naprawdę jest kłopot. Tak samo jest z pociągami. Jak pociąg ma nazwę to nie rzuca się go nagle gdy kursował Gdańsk - Wawa, żeby jeździł teraz Szczecin Poznań. Po coś to tak jest... Żeby dalej dygresji nie robić do kolei, to dlaczego 54B nie przemianowano na 72 tylko 84 :> (a ZTCP to w pierwszym okresie kiedy nie wszedł na stałe były termometry gotowe pod nr 72, a potem przeklejono na 54B) Bo ludziom chrzaniłoby się poprostu.

--- Volvo ponad reszte busów :)

wysłane przez MQ 0

MC napisał(a):

> Nawet dla mkm...

Których? Dla mnie nie. Jeśli orientujesz się, która to jest prawa strona, a która lewa, to dla Ciebie też nie powinno to stanowić problemu.

> Brawo. Proponuję dla Ciebie, żeby na Rodła jechało FA a na Chemik FB :/

A jaką trasą? Czy tak sobie tylko rzuciłeś pomysł?

> Budzi mój sprzeciw to, że nie wiem w myśl jakiej idei niszczy się coś > co z powodzeniem funkcjonuje od dawna, sprawdza się i jest ogólnie > przyjęte, że 62 z 73 się uzupełnia.

O tym, dlaczego 62 i 73 wylądowały na Borsuczej, pisze się od dawna. O tym, że efekt tego okazał się gorszy niż oczekiwano, również.

> Owszem. Ja szczerze mówiąc też i też mi się pomysł z tymi liniami nie > podoba.

No to przedstaw jakiś inny. Bo ja, mimo tego, że opracowałem rozkład dla drugiej koncepcji rozwiązania problemu Borsuczej, czyli 62 po staremu, 73 do Borsuczej i skomunikowanie przy krzyżu na Bryczkowskiego, od początku uważałem linie okrężne za najlepsze rozwiązanie. Zwiększamy częstotliwość w dni powszednie, czego tak domagali się mieszkańcy, i jednocześnie likwidujemy tę bezsensowną gigantyczną jak na ilość pasażerów ilość kursów na Bałtyckiej.

> Kierowcy będą używać wyrazów tylko takich, że lepiej, zebym nie > pisał ich tu bo wywalić będziesz musiał posta. Już dzisiaj klną bo na > 73 nie ma czasu raz dwa jest koszmarnie długa a będzie jeszcze dłuższa > - jazda przez ponad godzinę bez żadnej przerwy, a potem aż 8 na > wszystko włącznie z wyregulowaniem opóźnienia.

Kierowcy mają zwyczaj kląć na wszystko, więc ja bym się tym przesadnie nie przejmował.

> Taka, że jak jechała ostatnio babka do tego szpitala rok temu to > pamięta, że tam sie jedzie 73.

Paaaanie, a jak ja byłem ostatnio w Policach, to 106 do Jasienicy jeździło.

> A tu będzie cyrk bo nie ma 73 tylko > potworki w postaci 73P i 73L

Których oznaczenie faktycznie nie ma nic wspólnego z 73 :>

> i teraz wybieraj.

Z tego co wiem, jeszcze nikt nie podjął decyzji o likwidacji tabliczek na przystankach :>

> Dla tych ludzi to > naprawdę jest kłopot.

Dla niektórych ludzi kłopotem jest jak zamiast tramwaju linii 8 na przystanek podjedzie autobus linii 808. A niektórzy potrafią nawet czekać na tramwaj na ulicy z wybebeszonymi torami. Nic na to nie poradzisz.

> Tak samo jest z pociągami. Jak pociąg ma nazwę to > nie rzuca się go nagle gdy kursował Gdańsk - Wawa, żeby jeździł teraz > Szczecin Poznań.

"Wolin" przynajmniej częściowo temu przeczy.

> Po coś to tak jest... Żeby dalej dygresji nie robić do > kolei, to dlaczego 54B nie przemianowano na 72 tylko 84 :>

Dlatego, że tak pasowało (ostatnia cyfra starego i nowego numeru zgodna). Problemu "mylenia się" 72 z linią do Śmierdnicy chyba nikt nie rozpatrywał.

--- Nie krytykuj MZK, bo nazwą cię pseudomiłośnikiem

wysłane przez (użytkownik usunięty)

mkubien napisał(a):

> Których? Dla mnie nie. Jeśli orientujesz się, która to jest prawa > strona, a która lewa, to dla Ciebie też nie powinno to stanowić > problemu.

Dla mnie papierowo nie jest to czytelne. Może w praktyce sięnaucze o ile do tego nieszczęsnego rozwiązania dojdzie. > A jaką trasą? Czy tak sobie tylko rzuciłeś pomysł?

Tą samą. > O tym, dlaczego 62 i 73 wylądowały na Borsuczej, pisze się od dawna. O

Owszem. A po ki czort było tam to 62 wpychać na początku, albo 73 ciągnąć i kazać przejeżdżać przez przejazd :> Tak wydłużone 62 łatiwj byłoby dopasować do częstotliwości 73, które rozbabrano przez wydłużenie 73.

> tym, że efekt tego okazał się gorszy niż oczekiwano, również.

Ja tam czułem, że to bedzie lipa jak tylko to opisano :P

> No to przedstaw jakiś inny. Bo ja, mimo tego, że opracowałem rozkład > dla drugiej koncepcji rozwiązania problemu Borsuczej, czyli 62 po

Ot choćby wyżej wymieniony, ale ok jak linie okólne to niech są ale z oznaczeniami 62 i 73. Co to komu szkodzi :> I czemu na ten przykład 73 a nie 62...

> rozwiązanie. Zwiększamy częstotliwość w dni powszednie, czego tak > domagali się mieszkańcy, i jednocześnie likwidujemy tę bezsensowną > gigantyczną jak na ilość pasażerów ilość kursów na Bałtyckiej.

Noi git ale czemu nie ze starymi oznaczeniami! Nie podobają mi sie te kółeczka ale jeśli to jest najlepsze wyjście, a dużo wskazuje, że tak jest to ok tylko te cyferki :/ > Kierowcy mają zwyczaj kląć na wszystko, więc ja bym się tym przesadnie > nie przejmował.

Nie no tak źle to nie jest, ale 8 minut po godzinie jazdy to naprawdę mało. Choćby ze względu na możliwości załapania opóźnienia. > Paaaanie, a jak ja byłem ostatnio w Policach, to 106 do Jasienicy > jeździło.

No właśnie ale z głębokiego do polic jedzie jak było. I nikt nie puści raptem 106 z Placu Rodła do Kołbaskowa.

> Których oznaczenie faktycznie nie ma nic wspólnego z 73 :>

Ma i jak się okazuje do Kijwea można jechać 2x dłużej niż normalnie.

> Z tego co wiem, jeszcze nikt nie podjął decyzji o likwidacji tabliczek > na przystankach :>

Ja wiem co było po stworzeniu 84 to tu będzie to samo tylko w lepszym wydaniu.

> Dla niektórych ludzi kłopotem jest jak zamiast tramwaju linii 8 na > przystanek podjedzie autobus linii 808. A niektórzy potrafią nawet > czekać na tramwaj na ulicy z wybebeszonymi torami. Nic na to nie > poradzisz.

Jak to Mareczek kiedyś mówił - babka pytała się na Turzynie czy ten tramwaj skręca, czy jedzie prosto...

> > Po coś to tak jest... Żeby dalej dygresji nie robić do > > kolei, to dlaczego 54B nie przemianowano na 72 tylko 84 :>

> Dlatego, że tak pasowało (ostatnia cyfra starego i nowego numeru > zgodna).

Wiem, że tak jest, bo inaczej 83 by było.

> Problemu "mylenia się" 72 z linią do Śmierdnicy chyba nikt > nie rozpatrywał.

To mówię, że całkowicie możliwe (aczkolwiek nie jestem pewien), że 72 odstrzelono już za pierwszą nieudaną (dzięki rozkładowcom) próbą 54B.

--- Volvo ponad reszte busów :)

wysłane przez MQ 0

MC napisał(a):

> > A jaką trasą? Czy tak sobie tylko rzuciłeś pomysł? > > Tą samą.

No to nie widzę uzasadnienia dla takiej zmiany.

> Owszem. A po ki czort było tam to 62 wpychać na początku, albo 73 > ciągnąć i kazać przejeżdżać przez przejazd :>

Nazwisko Dzikowski coś Ci mówi?

> Ja tam czułem, że to bedzie lipa jak tylko to opisano :P

Wszyscy to czuli, ale ww. pan bardzo chciał się przymilić mieszkańcom swojego osiedla (wybory idą). Tylko nie bardzo mu to wyszło.

> Ot choćby wyżej wymieniony, ale ok jak linie okólne to niech są ale z > oznaczeniami 62 i 73. Co to komu szkodzi :> I czemu na ten przykład 73 > a nie 62...

Ja Olafowi początkowo proponowałem zostawienie 72 wolnego i przeznaczenie właśnie na linię okrężną (czyli w jednym kierunku 62, a w drugim 72), za co pewnie zaraz zostanę pojechany na forum :-P Potem miało być 62L i 62P, a ostatecznie wyszło 73L i 73P (bo, jak to Olaf określił, ta linia ma więcej wspólnego z 62 niż 73).

> Noi git ale czemu nie ze starymi oznaczeniami! Nie podobają mi sie te > kółeczka ale jeśli to jest najlepsze wyjście, a dużo wskazuje, że tak > jest to ok tylko te cyferki :/

Oj wydaje mi się, że oznaczenie naprawdę jest tu kwestią drugorzędną. Ważniejsze jest, żeby raz na zawsze rozwiązać kwestię niewypału pt. Wielgowo Borsucza.

> Nie no tak źle to nie jest, ale 8 minut po godzinie jazdy to naprawdę > mało. Choćby ze względu na możliwości załapania opóźnienia.

Hmm. Ja w dni powszednie na kierunku L -> P widzę 20 minut postoju, a na kierunku P -> L 10 minut. W święta na 73L jest 20 minut, a na 73P 21 minut. Chyba że ze zmęczenia coś pokręciłem ;-)

> No właśnie ale z głębokiego do polic jedzie jak było.

Hmm? 106 za dawnych czasów jeździło z Rynku przez Trzeszczyn (koło pomnika) do pętli, która chyba nosiła nazwę "Zakłady Chemiczne II" (na ul. św. Piotra i Pawła). Tak więc z aktualnym 106 nie ma nic wspólnego.

> I nikt nie puści > raptem 106 z Placu Rodła do Kołbaskowa.

Nie. Ale za to np. puścił 70 z Dworca do UM zamiast z Heyki na Cukrową.

> Ma i jak się okazuje do Kijwea można jechać 2x dłużej niż normalnie.

Taki urok linii okrężnych. Zresztą istotne jest tu słówko "można". Bo nie trzeba.

> Ja wiem co było po stworzeniu 84 to tu będzie to samo tylko w lepszym > wydaniu.

Domyślam się, że było zamieszanie. Ale zamieszanie jest zawsze przy dowolnych zmianach. Uważam, że nie można pasażerów trzymać "pod kloszem" i unikać jakichkolwiek zmian, ze względu na to, że powodują dezorientację. Z czasem ludzie się przyzwyczajają

> Jak to Mareczek kiedyś mówił - babka pytała się na Turzynie czy ten > tramwaj skręca, czy jedzie prosto...

No otóż to.

> To mówię, że całkowicie możliwe (aczkolwiek nie jestem pewien), że 72 > odstrzelono już za pierwszą nieudaną (dzięki rozkładowcom) próbą 54B.

Raczej nie. Pamiętasz, że "od wieków" tłumaczenie mnożenia "bisów" było takie, że ze względów prawnych, żeby nie organizować nowych przetargów na obsługę linii, trzeba było uruchamiać "linię wariantową" w postaci "bisa"?

--- Nie krytykuj MZK, bo nazwą cię pseudomiłośnikiem

wysłane przez Błażej 3

mkubien napisał(a):

> Ja Olafowi początkowo proponowałem zostawienie 72 wolnego i > przeznaczenie właśnie na linię okrężną (czyli w jednym kierunku 62, a w > drugim 72), za co pewnie zaraz zostanę pojechany na forum :-P

Dlaczego od razu pojechany ? To jest dobra myśl, też się właśnie zastawiałem czy zamiast 62 i 73 mogło by powstać coś jeszcze innego. Mamy przecież wolne 62, 72, 73, 83 więc może być i 62 z 72 lub 73 i 83 albo w ogóle nowy numer 83L i 83P lub też bliskie sobie numery 72 i 73.

> Potem > miało być 62L i 62P, a ostatecznie wyszło 73L i 73P (bo, jak to Olaf > określił, ta linia ma więcej wspólnego z 62 niż 73).

Czekaj, czekaj, więcej ma wspólnego z 62 ale wyszło 73, dobrze to zrozumiałem ?

> Hmm? 106 za dawnych czasów jeździło z Rynku przez Trzeszczyn (koło > pomnika) do pętli, która chyba nosiła nazwę "Zakłady Chemiczne II" > (na ul. św. Piotra i Pawła). Tak więc z aktualnym 106 nie ma nic > wspólnego.

Właśnie, dlaczego na tą nową linię z Głębokiego do Polic wybrano numer 106 a nie pierwszy wolny jakim był i nadal jest 104 ?

--- 70 - Heyki - Cukrowa 72 - Basen Górniczy - Śmierdnica 74 - Basen Górniczy - Os Bukowe

wysłane przez MQ 0

Błażej napisał(a):

> Czekaj, czekaj, więcej ma wspólnego z 62 ale wyszło 73, dobrze to > zrozumiałem ?

Nie, oczywiście mój błąd :-) Linia ma więcej wspólnego z 73 niż z 62.

> Właśnie, dlaczego na tą nową linię z Głębokiego do Polic wybrano numer > 106 a nie pierwszy wolny jakim był i nadal jest 104 ?

Mnie się nie pytaj. To było zresztą wieki temu, więc nie wiem, czy ktoś to jeszcze będzie pamiętać.

--- Nie krytykuj MZK, bo nazwą cię pseudomiłośnikiem

wysłane przez (użytkownik usunięty)

mkubien napisał(a):

> No to nie widzę uzasadnienia dla takiej zmiany.

Tylko poto, żebyś miał utrudniona nazwę. albo 107 w 4 wariantach 107A jak jest chemik - Rodła 107C powrotna, 107B - przez Stołczyn wybane kursy (jak 524) i 107D powrotna przez stołczyn. Słodkiego miłego życia. Z literkami oczywiście. > Nazwisko Dzikowski coś Ci mówi?

To nikt nie mogl powiedzieć, że tamto miejsce jest złe na pętlę, i w ogóle nic się nie dało zrobić miasto koniecznie chciało wydać forsę na pętle w idiotycznym miejscu? ATSD G dalej kończy na polu.

> swojego osiedla (wybory idą). Tylko nie bardzo mu to wyszło.

Bo tam by starczyło 62 z wjazdem kieszeniowym w obie strony (ino zatrzymujący się na przystankach tylko po jednej - w stronę wielgowa po drodze do pętli, zaś w kierunku centrum w kolejności najpierw pętla potem fiołkowa. ?I z częstotliwościami 62/73 można byloby jakoś coś podziałać dzięki wydłużeniu 62 o kilka minut, w taki sposób, żeby się uzupoełniały jak dawniej.

> Ja Olafowi początkowo proponowałem zostawienie 72 wolnego i > przeznaczenie właśnie na linię okrężną (czyli w jednym kierunku 62, a w > drugim 72), za co pewnie zaraz zostanę pojechany na forum :-P Potem

No to już propozycja bliższa tej proponowanej - zostawieniu 73 i 62.

> miało być 62L i 62P, a ostatecznie wyszło 73L i 73P (bo, jak to Olaf > określił, ta linia ma więcej wspólnego z 62 niż 73).

Aaa tam więcej km jak 73 robi.

> Oj wydaje mi się, że oznaczenie naprawdę jest tu kwestią drugorzędną.

Ale jak się okazuje też ważną.

> Ważniejsze jest, żeby raz na zawsze rozwiązać kwestię niewypału pt. > Wielgowo Borsucza.

Owszem. > Hmm. Ja w dni powszednie na kierunku L -> P widzę 20 minut postoju, a > na kierunku P -> L 10 minut. W święta na 73L jest 20 minut, a na 73P 21 > minut. Chyba że ze zmęczenia coś pokręciłem ;-)

Ty to masz dostęp do wszelakich tabelek :P (swoją drogą dział z wyszczególnionymi brygadami naprawdę by się przydał - ostatnio się mocno zdziwiłem że na 61 jest 9 wozów - byłem święcie przekonany, że jak na A/B 8 - czas ten sam częstotliwość też)

> Hmm? 106 za dawnych czasów jeździło z Rynku przez Trzeszczyn (koło > pomnika) do pętli, która chyba nosiła nazwę "Zakłady Chemiczne II" > (na ul. św. Piotra i Pawła). Tak więc z aktualnym 106 nie ma nic > wspólnego.

No ja na najdawniejszych mapach mam go już z Polic na Głębokie, a że wcześniej jeździł inaczej nie przeczę. > Nie. Ale za to np. puścił 70 z Dworca do UM zamiast z Heyki na Cukrową.

To powinno być zamiast 61B. Swoją drogą on naprawdęnie może kończyć przy KFC jak 808? (ciągle chodzi o ten nieszczęsny przystanek na placu zwycięstwa przy medicusie) > Taki urok linii okrężnych. Zresztą istotne jest tu słówko "można". Bo > nie trzeba.

Zwłaszcza jak oznaczenie linii jest tak łudząco podobne. W pierwszej chwili lud nie zwróci uwagi, że tam za liczbą jest jeszcze literka - 73 to 73 wsiadam, a że do kijewa przez wielgowo będę jechał to już nieważne. Dlatego siętak upieram przy 62 i 73 - ma to znaczenie tylko przy odjazdach z basenu. Bo w wielgowie to obojętne w którą stronę jadę bo czas praktycznie ten sam. > Domyślam się, że było zamieszanie. Ale zamieszanie jest zawsze przy > dowolnych zmianach. Uważam, że nie można pasażerów trzymać "pod

Ale można zmniejszyć (jeszcze za wczasu) jego rozmiary.

> dezorientację. Z czasem ludzie się przyzwyczajają

W to nie wątpie.

> Raczej nie. Pamiętasz, że "od wieków" tłumaczenie mnożenia "bisów" > było takie, że ze względów prawnych, żeby nie organizować nowych

Nie wiem, czy tak też było przy pierwszej próbie. Była baaardzo wymęczona noi nie wyszło, bo rozkład sprawił, że Bis jechał 1 minutę po zwykłym 54.

--- Volvo ponad reszte busów :)

wysłane przez MQ 0

MC napisał(a):

> Tylko poto, żebyś miał utrudniona nazwę. albo 107 w 4 wariantach 107A > jak jest chemik - Rodła 107C powrotna, 107B - przez Stołczyn wybane > kursy (jak 524) i 107D powrotna przez stołczyn. Słodkiego miłego życia. > Z literkami oczywiście.

Zaczynasz przesadnie kombinować. Podawany przez Ciebie przykład ma się nijak do 73L i 73P, no i w praktyce nie spotkałem się z oznaczeniem przeciwnych kierunków tej samej linii innym numerem.

> To nikt nie mogl powiedzieć, że tamto miejsce jest złe na pętlę, i w > ogóle nic się nie dało zrobić miasto koniecznie chciało wydać forsę na > pętle w idiotycznym miejscu?

Myślę, że odpowiedzą Ci na to pytanie w magistracie. Ja nie potrafię.

> ATSD G dalej kończy na polu.

Ano kończy.

> Bo tam by starczyło 62 z wjazdem kieszeniowym w obie strony (ino > zatrzymujący się na przystankach tylko po jednej - w stronę wielgowa po > drodze do pętli, zaś w kierunku centrum w kolejności najpierw pętla > potem fiołkowa. ?I z częstotliwościami 62/73 można byloby jakoś coś > podziałać dzięki wydłużeniu 62 o kilka minut, w taki sposób, żeby się > uzupoełniały jak dawniej.

Wjazd kieszeniowy 62 by nie załatwił słynnego już "bezpośredniego dojazdu mieszkańców Sławociesza do poczty w Wielgowie". Zresztą już Ci pisałem - naciski były z takiej, a nie innej strony, więc 62 i 73 na Borsuczej to decyzja podjęta na polityczne zamówienie. Dopiero jak Dzikowskiego zaczęto mieszać z błotem, że załatwił takie rozwiązanie, że jest gorzej zamiast lepiej, to facet zaczął się wycofywać. "To tylko testy", "od września będzie lepiej" i takie tam.

> Ale jak się okazuje też ważną.

A przypadkiem nie jest tak, że tylko niektórzy widzą w nim problem? :>

> Ty to masz dostęp do wszelakich tabelek :P

Tym razem nie mam, opierałem się na tym, co wisi na stronie ZDiTM.

> (swoją drogą dział z > wyszczególnionymi brygadami naprawdę by się przydał - ostatnio się > mocno zdziwiłem że na 61 jest 9 wozów - byłem święcie przekonany, że > jak na A/B 8 - czas ten sam częstotliwość też)

A jest 9? Z tego, co wiem, ostatnie zmiany czasu przejazdu nie wymusiły dodania jeszcze jednej brygady. No chyba że jeden autobus kwitnie po 12 minut pod dworcem, w co nie wierzę.

> No ja na najdawniejszych mapach mam go już z Polic na Głębokie, a że > wcześniej jeździł inaczej nie przeczę.

Te Twoje najdawniejsze mapy pochodzą najwcześniej z połowy lat 90. Próbowałem zlokalizować w Sieci jakiś schemat z dawnych lat, ale mi się nie udało.

> To powinno być zamiast 61B.

61bis to bardzo dobre oznaczenie.

> Swoją drogą on naprawdęnie może kończyć > przy KFC jak 808? (ciągle chodzi o ten nieszczęsny przystanek na placu > zwycięstwa przy medicusie)

A swoją drogą pytasz o to już kolejny raz niewłaściwą osobę :]

> Zwłaszcza jak oznaczenie linii jest tak łudząco podobne. W pierwszej > chwili lud nie zwróci uwagi, że tam za liczbą jest jeszcze literka - 73 > to 73 wsiadam, a że do kijewa przez wielgowo będę jechał to już > nieważne. Dlatego siętak upieram przy 62 i 73 - ma to znaczenie tylko > przy odjazdach z basenu. Bo w wielgowie to obojętne w którą stronę jadę > bo czas praktycznie ten sam.

No to ja jeszcze raz przytoczę wrocławski przykład 0L i 0P. Jeździ? Jeździ. Tzn. chwilowo nie jeździ, bo jakieś wykopki są. Ale jeździ 900L i 900P. Zgadzam się, że takie oznaczenie to będzie swego rodzaju rewolucja w Szczecinie, ale nie widzę aż takich argumentów przeciwko, żeby z niej zrezygnować.

> Ale można zmniejszyć (jeszcze za wczasu) jego rozmiary.

A czy jest taka konieczność?

> Nie wiem, czy tak też było przy pierwszej próbie. Była baaardzo > wymęczona noi nie wyszło, bo rozkład sprawił, że Bis jechał 1 minutę po > zwykłym 54.

No ja nie kwestionuję bezsensowności tamtego rozkładu.

--- Nie krytykuj MZK, bo nazwą cię pseudomiłośnikiem

wysłane przez (użytkownik usunięty)

mkubien napisał(a):

> Zaczynasz przesadnie kombinować. Podawany przez Ciebie przykład ma się > nijak do 73L i 73P, no i w praktyce nie spotkałem się z oznaczeniem > przeciwnych kierunków tej samej linii innym numerem.

No a tutaj praktycznie ma to miejsce.

> Wjazd kieszeniowy 62 by nie załatwił słynnego już "bezpośredniego > dojazdu mieszkańców Sławociesza do poczty w Wielgowie". Zresztą już Ci > pisałem - naciski były z takiej, a nie innej strony, więc 62 i 73 na

yhhh

> Borsuczej to decyzja podjęta na polityczne zamówienie. Dopiero jak > Dzikowskiego zaczęto mieszać z błotem, że załatwił takie rozwiązanie, > że jest gorzej zamiast lepiej, to facet zaczął się wycofywać. "To > tylko testy", "od września będzie lepiej" i takie tam.

No jak to u nas...

> A przypadkiem nie jest tak, że tylko niektórzy widzą w nim problem? :>

Narazie widzą niektórzy bo pozostali jeszcze nie zobaczyli. Zresztą 73 za często nie jeżdżę, ale imo i tak nie warto robić takiego meksyku - byłbym teo samego zdania jakby szło o 102 którym w ogóle nie jeżdżę. > Tym razem nie mam, opierałem się na tym, co wisi na stronie ZDiTM.

No to ja tam widzę tak 73P weźmy 12:04o 13:04p 13:14o jako L 14:16p i tu faktycznie 18 minut przerwy do 14:34odjazd jako P.

> A jest 9? Z tego, co wiem, ostatnie zmiany czasu przejazdu nie wymusiły > dodania jeszcze jednej brygady. No chyba że jeden autobus kwitnie po 12 > minut pod dworcem, w co nie wierzę.

Oparłem to na ostatniej możliwej wersji Bahna. Czy korekt rozkladu nie było nie pamiętam, ale 61 się specjalnie nie zmienia.

> Te Twoje najdawniejsze mapy pochodzą najwcześniej z połowy lat 90. > Próbowałem zlokalizować w Sieci jakiś schemat z dawnych lat, ale mi się > nie udało.

Teraz nie bardzo mam chęci szukac ich, ale były z lat 80 i ZTCMSW 106 było już wtedy do Głębokiego - ale moze się mylę i mi się coś pochrzaniło :] > 61bis to bardzo dobre oznaczenie.

Owszem pasuje, ale przeciw 70 też nic nie może byc :P > A swoją drogą pytasz o to już kolejny raz niewłaściwą osobę :]

Oj to tak ogólnie takie OT lekkie sie zrobilo :P

> No to ja jeszcze raz przytoczę wrocławski przykład 0L i 0P. Jeździ? > Jeździ. Tzn. chwilowo nie jeździ, bo jakieś wykopki są. Ale jeździ 900L > i 900P. Zgadzam się, że takie oznaczenie to będzie swego rodzaju\

No wszystko jak się uprzesz to pojedzie - moje androny pt 107A-D też.

> rewolucja w Szczecinie, ale nie widzę aż takich argumentów przeciwko, > żeby z niej zrezygnować.

sam widzisz, że rewolucja. Same linie okrężne są rewolucyjne, a ich oznaczenie powoduje IMO i jak widać po wynikach sondy innych też dodatkowe rewolucje.

> A czy jest taka konieczność?

A po co robić przewrót całkowity jak można go zrobić delikatniej?

--- Volvo ponad reszte busów :)

wysłane przez MQ 0

MC napisał(a):

> No a tutaj praktycznie ma to miejsce.

No tak, ale tutaj ma to uzasadnienie. Wyobraź sobie, co by dopiero się działo, gdyby każdy kierunek miał oznaczenie 73.

> Narazie widzą niektórzy bo pozostali jeszcze nie zobaczyli. Zresztą 73 > za często nie jeżdżę, ale imo i tak nie warto robić takiego meksyku - > byłbym teo samego zdania jakby szło o 102 którym w ogóle nie jeżdżę.

Obawiam się, że w tej kwestii nie przekonamy się nawzajem :-)

> No to ja tam widzę tak 73P weźmy 12:04o 13:04p 13:14o jako L 14:16p i > tu faktycznie 18 minut przerwy do 14:34odjazd jako P.

No jest 18. Ja spojrzałem na trochę wcześniejszy okres, przed popołudniowym szczytem.

> Oparłem to na ostatniej możliwej wersji Bahna. Czy korekt rozkladu nie > było nie pamiętam, ale 61 się specjalnie nie zmienia.

No to trafiłeś akurat na zmieniony rozkład ze względu na przebudowę wiaduktu nad Południową. Najpierw na Cukrową wycofano wszystkie samochody. Z tego względu, że tworzyły się gigantyczne korki, przy zmienianiu trasy 61 wydłużono o kilka minut (bodajże 4) czas przejazdu w każdym kierunku, co wymusiło dodanie dziewiątej brygady. Poleciały też przesiadki na 55. 31 lipca 2004 61 wróciło na starą trasę i do starego rozkładu.

> Teraz nie bardzo mam chęci szukac ich, ale były z lat 80 i ZTCMSW 106 > było już wtedy do Głębokiego - ale moze się mylę i mi się coś > pochrzaniło :]

Oj chyba jednak tak :-)

> Owszem pasuje, ale przeciw 70 też nic nie może byc :P

O nie, nie będzie kolejnej kłótni :-P

> sam widzisz, że rewolucja. Same linie okrężne są rewolucyjne, a ich > oznaczenie powoduje IMO i jak widać po wynikach sondy innych też > dodatkowe rewolucje.

Skoro linia rewolucyjna, to czemu oznakowanie takie by nie mogło być? ;-)

> A po co robić przewrót całkowity jak można go zrobić delikatniej?

Terapia szokowa bywa skuteczna :] Ale jak już pisałem wyżej, i tak się nie porozumiemy, więc w kwestii oznakowania proponuję EOT :-)

--- Nie krytykuj MZK, bo nazwą cię pseudomiłośnikiem

wysłane przez Jacek

mkubien napisał(a):

> Wjazd kieszeniowy 62 by nie załatwił słynnego już "bezpośredniego > dojazdu mieszkańców Sławociesza do poczty w Wielgowie".

Tak... pani Boruta (histeryczna sąsiadka), która i tak wozi się tylko samochodem najbardziej ubolewała nad tym wszystkim od początku. A to do Wielgowa potrzebny jest autobus, a to za rzadko jeździ. Zresztą nietylko ona, połowie wsi ciągle źle i źle.. wieśniactwo i tyle. Mieszkam tu od prawie 17 lat to wiem. Niedźwiedź przykładowo jest parę km od Zdunowa i jakoś sobie tam radzą. Najbliższa stacja kolejowa w Reptowie, a PKS na drodze Szczecin - Stargard, która też jest "trochę" oddalona. Ale już nie mowa tu o wsiach w obrębie miasta. Wielgowo to nie Niebuszewo - Nie dość, że prowadzą do niego dwie linie zwykłe to jeszcze pośpiech o zabójczej frekwencji. Pętla na Borsuczej może nie jest do końca złym posunięciem, ale po co tam ciągnąć jeszcze 73? Mieszkańcom poza tym nie dogodzisz, z góry było wiadomo, że im za rzadko autobus będzie jeździć (mówię o Sławocieszu). A i się zgadzam - nie jest mi na rękę czekać 40 min. albo i więcej na Basenie albo gdzieś tam indziej. Linie okrężne? Jeżeli mieszkańcy będą chodzić obłąkani nie wiedząc który autobus skąd jedzie, jak jedzie i dokąd jedzie to już ich sprawa, a w szczególności niech podziękują Dzikowskiemu, który tak bardzo chciał zadbać o ich dobro. Jedyne dobre posunięcie w moich rejonach jakiego dokonano, to skierowanie w 2002 r. 73 do Sławociesza. Wtedy wszyscy byli zadowoleni. Jak G nie było też sobie uczniowie i ludzie pracujący radzili. Przynajmniej ZDiTM nie musiał narzekać na frekwencję w 62 i 73. Dobra, starczy tych wywodów. Powiedziałem jak jest albo tak mi się przynajmniej wydaje..

--- Pomyśl i zrób odwrotnie - prof. Kaliszuk :-)

wysłane przez Pawel (gość)

> Zaczynasz przesadnie kombinować. Podawany przez Ciebie przykład ma się > nijak do 73L i 73P, no i w praktyce nie spotkałem się z oznaczeniem > przeciwnych kierunków tej samej linii innym numerem.

Wrocław: linie tramwajowe 14 i 24 :)

wysłane przez MQ 0

Pawel napisał(a):

> Wrocław: linie tramwajowe 14 i 24 :)

A skąd się to wzięło? Rozumiem, że ma jakieś uzasadnienie historyczne?

wysłane przez Pawel (gość)

> A skąd się to wzięło? Rozumiem, że ma jakieś uzasadnienie historyczne?

Szczerze mówiąc pojęcia nie mam :/

wysłane przez Błażej 3

mkubien napisał(a):

> Dlatego, że tak pasowało (ostatnia cyfra starego i nowego numeru > zgodna). Problemu "mylenia się" 72 z linią do Śmierdnicy chyba nikt > nie rozpatrywał.

Właśnie ostatnia cyfra starego i nowego numeru, więc z 54 Bis powstał 84, z 55 Bis ma powstać 85, a czy w takiej samej konsekwencji z 57 Bis nie mógłby powstać 87 a nie jakiś 72 ? Wiem powstaną luki, których i tak już kilka mamy, ale tak jak uzupełnia się 54 z 84, tak samo elegancko mogłoby 57 z 87 i tak samo pozostałaby ta ostatnia cyfra starego numeru z linii 57 Bis która przetrwała w tej formie już prawie 4 lata. Panie Olafie czy ta kwiestia jest jeszcze do rozważenia ?

--- To były czasy: 104 - Podjuchy - Dolna Odra 110 - Gryfino - Dolna Odra

wysłane przez t105n 49

MC napisał(a):

> Owszem nie ma, ale IMO nie ma też potrzeby tworzenia bezsensownych > dziur i utrudniania życia ludziom.

Nie wiem w jaki sposób luka w numeracji utrudnia życie ludziom.

> Tak jak pisze Mareczek, łatwiej > zapamiętac będzie 62+73 niż jakieś L i P.

Jeśli jeszcze tego nie zauważyłeś, to podkreślam, że moja opinia jest dokładnie taka jak Mareczka.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

t105n napisał(a):

> Nie wiem w jaki sposób luka w numeracji utrudnia życie ludziom.

Nie sama luka tylko próba nadania bezsensownych oznaczeń, które niedość że utrudnią życie ludzim to i spowodują wspomnianą lukę

> Jeśli jeszcze tego nie zauważyłeś, to podkreślam, że moja opinia jest > dokładnie taka jak Mareczka.

I mam wrażenie, że takich jak my jest więcej...

--- Volvo ponad reszte busów :)

wysłane przez t105n 49

marcin_bozek napisał(a):

> Jak można wykorzystać 62, skoro będzie również jeździł?

Z artykułu wywnioskowałem dokładnie to, co napisał mkubien: likwidację 62 i 73 i utworzenie w ich miejsce 73L i 73P.

wysłane przez lhb178 17

t105n napisał(a):

> Szkoda tylko, że stworzono "koszmarek numeracyjny", czyli > mieszanie cyfr i z literami. Ja bym pozostał przy numerach > "73" zamiast "73L" i "62" zamiast "73P".

I potem stojąc przy szpitalu miałbyś 73 w stronę Dąbia i 62 w stronę Zdrojów.

wysłane przez Mareczek 1

lhb178 napisał(a):

> I potem stojąc przy szpitalu miałbyś 73 w stronę Dąbia i 62 w > stronę Zdrojów.

A majac L i P masz wszedzie zagwostke, ktore jedzie w ktora strone.

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez MQ 0

Mareczek napisał(a):

> A majac L i P masz wszedzie zagwostke, ktore jedzie w ktora strone.

Nie, jak się pasażerowie przyzwyczają, że 73P jedzie w prawo, zgodnie z ruchem wskazówek zegara, a 73L w lewo, przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, to żadnej zagwozdki mieć nie będą. Tylko trzeba dać im szansę się przyzwyczaić.

--- Nie krytykuj MZK, bo nazwą cię pseudomiłośnikiem

wysłane przez Mareczek 1

mkubien napisał(a):

> Nie, jak się pasażerowie przyzwyczają, że 73P jedzie w prawo, zgodnie > z ruchem wskazówek zegara, a 73L w lewo, przeciwnie do ruchu > wskazówek zegara, to żadnej zagwozdki mieć nie będą. Tylko trzeba dać > im szansę się przyzwyczaić.

I już widze tłumy ludzi machających rękoma, obliczając, który jedzie zgodnie ze wskazówkami zegara, a który przeciwnie :-) Sądze, że wariant 62 i 73 lepszy, bo i nie mieszamy w numeracji, a jedyny problem to Szpital, gdzie autobusy by jechaly odwrotnie niz teraz, ale z drugiej trony, latwiej jest zapamiec dwie osobne liczby niz takie same liczby z rozna literka.

--- Nie parkuj jak Łoś! -> http://www.nieparkuj.pl

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez MQ 0

Mareczek napisał(a):

> Sądze, że wariant > 62 i 73 lepszy, bo i nie mieszamy w numeracji, a jedyny problem to > Szpital, gdzie autobusy by jechaly odwrotnie niz teraz, ale z drugiej > trony, latwiej jest zapamiec dwie osobne liczby niz takie same liczby z > rozna literka.

Ale ja nie widzę różnicy między 62 i 73 a 73L i 73P. Mi oba oznaczenia jest zapamiętać równie łatwo, więc nie wiem, na czym opierasz swoje stwierdzenia.

--- Nie krytykuj MZK, bo nazwą cię pseudomiłośnikiem

wysłane przez Mareczek 1

mkubien napisał(a):

> Ale ja nie widzę różnicy między 62 i 73 a 73L i 73P.

Tak samo nie widzisz różnicy między tramwajem a autobusem? ;-)

> Mi oba oznaczenia > jest zapamiętać równie łatwo, więc nie wiem, na czym opierasz swoje > stwierdzenia.

Na podstawie doświadczenia życiowego (swojego i innych). Uwierz mi, trudniej jest coś zapamiętać, gdy dwie rzeczy różnią się mała cześcią.

--- Nie parkuj jak Łoś! -> http://www.nieparkuj.pl

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez MQ 0

Mareczek napisał(a):

> Tak samo nie widzisz różnicy między tramwajem a autobusem? ;-)

Ja mówię poważnie. 73L i P jest równie dobrym oznaczeniem jak 62L i P, czy 62 i 73.

> Na podstawie doświadczenia życiowego (swojego i innych). Uwierz mi, > trudniej jest coś zapamiętać, gdy dwie rzeczy różnią się mała cześcią.

No to ci wrocławianie muszą mieć przerąbane ze swoimi 0L i 0P :>

--- Nie krytykuj MZK, bo nazwą cię pseudomiłośnikiem

wysłane przez Błażej 3

mkubien napisał(a):

73L i P jest równie dobrym oznaczeniem jak 62L i P

Ja tam dalej nie mogę skminić który w którą ma kręcić kółko. Jak dla mnie to lepszym oznaczeniem od L i P, byłoby oznaczenie 62W i 62Z lub 73W i 73Z, czyli wewnętrzny i zewnętrzny. Robiący wewnętrzne kółko (Dąbie Zdroje) i robiący zewnętrzne kółko (Zdroje Dąbie) :D

--- 70 - Heyki - Cukrowa 72 - Basen Górniczy - Śmierdnica 74 - Basen Górniczy - Os Bukowe

wysłane przez Błażej 3

mkubien napisał(a):

> "Autostrada nż" -> "Kijewo autostrada nż"

No w końcu 73 i 79 nie będą przejeżdząć przez pętle linii 55 :]

wysłane przez Jasiek 34

To ile będzie autobusów jeździło na tej linii 73P i 73L?

wysłane przez Mareczek 1

lukas napisał(a):

> To ile będzie autobusów jeździło na tej linii 73P i 73L?

3 autobusy przy częstotliwości 30 minut i 2 autobusy przy częstotliwości 40 minut. Z resztą można to wywnioskować z czasu przejazdu...

--- Nie parkuj jak Łoś! -> http://www.nieparkuj.pl

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez MQ 0

Mareczek napisał(a):

> Z resztą można to wywnioskować z czasu > przejazdu...

A ewentualne przejścia między liniami uwzględniłeś? :> Ja rozkładu tabelarycznego nie widziałem, ale znam Olafa na tyle, żeby przypuszczać, że jakąś ciekawostkę zawarł ;-)

--- http://ag.bocznica.org/

wysłane przez Mareczek 1

mkubien napisał(a):

> A ewentualne przejścia między liniami uwzględniłeś? :>

Nie :D A to całkiem możliwe, bo postój 30 minut na Basenie to trochę długo. Olaf, zdradzisz nam jakieś szczegóły? :)

--- Nie parkuj jak Łoś! -> http://www.nieparkuj.pl

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez LLUZNIAK

mkubien napisał(a):

> A ewentualne przejścia między liniami uwzględniłeś? :>

Chodzi Ci o przejścia pomiędzy 73 i... 73?! :> Więc - każda brygada robi jedno kółko w stronę L, a następnie kółko w stronę P. Zauważ, że to jest zrobione jako jedna linia, a nie dwie osobne :)

wysłane przez LLUZNIAK

Zapomniałem jeszcze... Liczba brygad w powszednie to 5, natomiast weekendowo-świątecznych to 4 (i tu już są po dwie stałe brygady na każdy kierunek). Informacja pewna na 90%.

wysłane przez lhb178 17

LLUZNIAK napisał(a):

> Zapomniałem jeszcze... Liczba brygad w powszednie to 5, natomiast > weekendowo-świątecznych to 4 (i tu już są po dwie stałe brygady na > każdy kierunek). Informacja pewna na 90%.

Welcome to the club ;)

wysłane przez LLUZNIAK

lhb178 napisał(a):

> Welcome to the club ;)

Rozkład prawdę ci powie ;p

wysłane przez Maciej (gość)

Po co w ogóle jest planowana ta zmiana? Co takiego niedobrego jest w obecnym systemie z 62 i 73, że usilnie trzeba go zmienić na jakieś L i P?

Jeśli jednak jest to konieczne to proponuję dodać jeszcze jeden kurs dla Lki koło 22:50. Jeśli zostanie tak jak jest teraz, to mieszkańcy Kijewa i Płoni tracą szansę rozsądnego dostania się do domu późnym wieczorem. Aktualnie ostatnie 73 odjeżdża o 22:48 (22:45), więc nie wiem czemu po zmianach tego kursu ma nie być... Poza tym w dni świąteczne sytuacja mieszkańców Kijewa stanie się "zabawna", gdyż ostatnie autobusy, którymi mogą dostać się do domu odjeżdżać będą o 22:25 (54), 22:24 (73), 22:20 (79).

wysłane przez MQ 0

Maciej napisał(a):

> Po co w ogóle jest planowana ta zmiana? > Co takiego niedobrego jest w obecnym systemie z 62 i 73, że > usilnie trzeba go zmienić na jakieś L i P?

http://www.mkm.szczecin.pl/news.php?detail=1151576353.news

--- Nie krytykuj MZK, bo nazwą cię pseudomiłośnikiem

wysłane przez Jasiek 34

Maciej napisał(a):

> Jeśli jednak jest to konieczne to proponuję dodać jeszcze > jeden kurs dla Lki koło 22:50. Jeśli zostanie tak jak jest > teraz, to mieszkańcy Kijewa i Płoni tracą szansę rozsądnego > dostania się do domu późnym wieczorem.

A po co, przecież ostatni 73P z Basenu Górniczego zarówno w dni powszednie i świąteczne będzie odjeżdzał o godzinie 22:44 i wykonywał kurs do przystanku Wiosenna, a więc przejedzie także przez Płonię i Kijewo. Będzie to kurs do Płoni i Kijewa dłuższy niż 73L, ale zawsze można będzie nim dojechać na te osiedla.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

lukas napisał(a):

> A po co, przecież ostatni 73P z Basenu Górniczego zarówno w dni > powszednie i świąteczne będzie odjeżdzał o godzinie 22:44 i > wykonywał kurs do przystanku Wiosenna, a więc przejedzie także > przez Płonię i Kijewo. Będzie to kurs do Płoni i Kijewa dłuższy > niż 73L, ale zawsze można będzie nim dojechać na te osiedla.

Lol to mniejwięcej jakby jechaćdo Krakowa przez Gdańsk... nie uważasz ze 45minut zamiast 21-23 54/84 to lekka przesada :> Nie żeby mi był potrzebny ale w tej sytuacji proponuję 84 dołożyć o 22:46 niech skończy kółko w Kijewie.

--- Volvo ponad reszte busów :)

wysłane przez Jasiek 34

MC napisał(a):

> Lol to mniejwięcej jakby jechaćdo Krakowa przez Gdańsk... nie > uważasz ze 45minut zamiast 21-23 54/84 to lekka przesada :> Nie > żeby mi był potrzebny ale w tej sytuacji proponuję 84 dołożyć o > 22:46 niech skończy kółko w Kijewie.

Moim zdaniem nie opłaca się uruchamiać dodatkowego kursu autobusu o tej porze dla kilku osób, gdyż te osoby doskonale będą mogły skorzystać w dni powszednie z 79 o 22:36 lub właśnie z 73P o 22:44 w dni powszednie i świąteczne, który będzie jechał dłużej, ale zawsze. A dodatkowy kurs 84 o 22:46 raczej nie jest potrzebny, ponieważ podczas liczenia pasażerów w listopadzie ubiegłego roku liczyłem w 54 brygada 1, który odjeżdza z Basenu Górniczego w dni powszednie o 22:14, a w dni świąteczne o 22:25, a więc jeszcze wcześniej i podczas tych kursów maksymalnie było z 8-10 pasażerów w każdym dniu.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

lukas napisał(a):

> Moim zdaniem nie opłaca się uruchamiać dodatkowego kursu autobusu o > tej porze dla kilku osób, gdyż te osoby doskonale będą mogły > skorzystać w dni powszednie z 79 o 22:36 lub właśnie z 73P o 22:44

[ciach resztę]

Nie pisałbym o tym 84, gdybym wcześniej doczytał/sprawdził, że jest 79. W takim układzie rzeczywiście nie ma takiej potrzeby. A ten okrągły wynalazek jakkolwiek by go nie nazwać to nie jest dobry pomysł na dojazd do kijewa...

--- Volvo ponad reszte busów :)

wysłane przez Maciej (gość)

MC napisał(a):

> Nie pisałbym o tym 84, gdybym wcześniej doczytał/sprawdził, że jest > 79. W takim układzie rzeczywiście nie ma takiej potrzeby. A ten > okrągły wynalazek jakkolwiek by go nie nazwać to nie jest dobry > pomysł na dojazd do kijewa...

Ale w dni świąteczne już tego 79 nie ma i na dodatek 3linie, którymi można do Kijewa dojechać będą wyruszać w odstępie 5minut...

Przy okazji przedstawię mój pomysł na rozwiązanie tego problemu. Mianowicie kurs o 22:44 z 73P przenieść dla 73L - w skróconej wersji do pętli "Wielgowo Borsucza". Dzięki temu mieszkańcy Płoni i Kijewa nie stracą kursu skomunikowanego z 7, która o 22:42 (22:39) jest na Basenie (swoją drogą aktualnie jak się 7 spóźni to nadal 73 ma na nią czekać, czy to już nie działa?) i tak jak teraz będą mogli normalnie dostać się do domów. Na zamianie tej nie stracą również wiele mieszkańcy Wielgowa, gdyż w ich przypadku podróż 73L trwać będzie tylko 5min (14min jeśli ktoś jedzie do Borsuczej) dłużej niż 73P. Mieszkańcy Dąbia mają 56 (22:34 - w powszednie, 22:45 - świąteczny) i w razie czego jeszcze C. Tym sposobem połączenie zniknie tylko dla 6 przystanków - wszystkich "na żądnie" więc raczej wiele osób na nich nie wysiada.

Myślę, że jest to kompromisowe rozwiązanie w przypadku wprowadzenia 73L/P. Co o nim sądzicie? Prosiłbym także o komentarz lhb178 (jeśli to przeczyta) czy takie rozwiązanie dałoby się wprowadzić.

wysłane przez lhb178 17

Maciej napisał(a):

> Przy okazji przedstawię mój pomysł na rozwiązanie tego problemu. > Mianowicie kurs o 22:44 z 73P przenieść dla 73L - w skróconej wersji do > pętli "Wielgowo Borsucza". [ciach] > Prosiłbym także o komentarz lhb178 (jeśli to przeczyta) czy > takie rozwiązanie dałoby się wprowadzić.

Niestety nie za bardzo mam czas na rozpisywanie się, ale: -5 pasażerów korzystających z kursu o 22.45 nie za bardzo przemawia za usilnym pozostawianiem go -w planie jest korekta 79 (dopasowanie go do 73) i ustalenie tej samej godziny ostatniego odjazdu na powszednie i święta, w granicach tej 22.40.

Przy okazji zapytam się, czy uważacie, że te autobusy powinny być dopasowane do 7 czy do 8 z miasta?

wysłane przez Maciej (gość)

lhb178 napisał(a):

> Niestety nie za bardzo mam czas na rozpisywanie się, ale: > -5 pasażerów korzystających z kursu o 22.45 nie za bardzo przemawia za > usilnym pozostawianiem go

Z tego kursu korzysta raczej trochę więcej osób :-) No ale nawet jeśli z 73L miałoby skorzystać (korzysta dziś) 5osób (po jednym do Krzyżówki, Wiosennej, Kijewa, Płoni, Zdunowa/Wielgowa), to z 73P o tej samej porze skorzysta 2 - jeden do Dąbia i jeden do Wielgowa. Nie sądzisz?

> -w planie jest korekta 79 (dopasowanie go do 73) i ustalenie tej samej > godziny ostatniego odjazdu na powszednie i święta, w granicach tej > 22.40.

Jeśli tak to cieszę się, chociaż uważam, że lepszym rozwiazaniem byłoby przestawienie ostatniego P na L.

> Przy okazji zapytam się, czy uważacie, że te autobusy powinny być > dopasowane do 7 czy do 8 z miasta?

Raczej 7, gdyż o tej porze zwozi ludzi z większej ilości miejsc (Krzekowo, Pogodno, Turzyn).

wysłane przez Phobos 17

> Przy okazji zapytam się, czy uważacie, że te autobusy powinny być > dopasowane do 7 czy do 8 z miasta?

7 z tego samego powodu, co przedmówca.

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez lhb178 17

Maciej napisał(a):

> Po co w ogóle jest planowana ta zmiana? > Co takiego niedobrego jest w obecnym systemie z 62 i 73, że > usilnie trzeba go zmienić na jakieś L i P?

Mieszkańcom źle, że rzadko jeździ.

> Jeśli jednak jest to konieczne to proponuję dodać jeszcze > jeden kurs dla Lki koło 22:50. Jeśli zostanie tak jak jest > teraz, to mieszkańcy Kijewa i Płoni tracą szansę rozsądnego > dostania się do domu późnym wieczorem. Aktualnie ostatnie 73 > odjeżdża o 22:48 (22:45), więc nie wiem czemu po zmianach > tego kursu ma nie być...

22:36 jest 79.

> Poza tym w dni świąteczne sytuacja mieszkańców Kijewa stanie > się "zabawna", gdyż ostatnie autobusy, którymi mogą dostać > się do domu odjeżdżać będą o 22:25 (54), 22:24 (73), 22:20 > (79).

22:44 jest 62P ;>

wysłane przez Maciej (gość)

lhb178 napisał(a):

> 22:36 jest 79.

No w dni powszednie całe szczęście jest, co nie zmienia niestety faktu, że do każdej innej dzielnicy prócz Płoni i Kijewa (na którą można się dostać z Basenu) odchodzą autobusy ok. 23.

> > Poza tym w dni świąteczne sytuacja mieszkańców Kijewa stanie > > się "zabawna", gdyż ostatnie autobusy, którymi mogą dostać > > się do domu odjeżdżać będą o 22:25 (54), 22:24 (73), 22:20 > > (79). > > 22:44 jest 62P ;>

Żartujesz :> Nie no pewnie, że na upartego można z niego korzystać tylko jechać 45min drogę którą można pokonać w 16? Średnia przyjemność, szczególnie o tej porze...

wysłane przez LLUZNIAK

Maciej napisał(a):

> No w dni powszednie całe szczęście jest, co nie zmienia niestety > faktu, że do każdej innej dzielnicy prócz Płoni i Kijewa (na > którą można się dostać z Basenu) odchodzą autobusy ok. 23.

Kurcze, ale problemy :> Ja na osiedle mam autobus średnio co 24 minuty kursujący do godziny 18 i się cieszę, że cokolwiek jeździ. ;)