Forum
Gdzie w Szczecinie staną sklepy, a gdzie domy
- Gdzie w Szczecinie staną sklepy, a gdzie domy
- Podyskutuj o wizji rozwoju Szczecina
- Plan się nie spodobał
wysłane przez nomek (gość)
wysłane przez (użytkownik usunięty)
> [ciach]
Nie licz na to, że się nie dołożą. Przecież co ich obchodzi czy będzie dojazd tramwajem czy nie... Wykupią sobie autobusy i będzie darmowy dojazd. Pewnie 1 autobus do IKEI i ze 3 do Auchan.
wysłane przez piotrek
> Najbardziej prawdopodobne jest wybudowanie tramwaju przez > Mieszka I do dworca Gumieńce. Jak większość nas juz wie > przy rondzie Hakena budowany jest kompleks handlowy(m.in > Auchan, IKEA, Liroy merlin). Tak potężne miejsce musi > umożliwić swym klientom dojazd...
Jesteś pewny? Jak dla mnie to tak jakbyś budował dojazd do makro i castoramy. Specyfika sprzedaży jest taka, że bez samochodu raczej trudno zrobić zakupy.
Mimo wszystko bym się ucieszył z tramwaju na redę :)
wysłane przez torwid 68
Jesteś dobry, jak radio Erewań...
> Najbardziej prawdopodobne jest wybudowanie tramwaju przez > Mieszka I do dworca Gumieńce. Jak większość nas juz wie > przy rondzie Hakena...
To się zdecyduj, bo moim zdaniem dworzec (tu też chyba przesadziłeś) Gumieńce i rondo Hakena są od siebie na tyle oddalone, że spacer dla ludzi z zakupami nie byłby żadna atrakcją.
...budowany jest kompleks handlowy(m.in > Auchan, IKEA...
Zapomnij. Ikea nadal podtrzymuje stanowisko, że nie jest zainteresowana tą lokalizacją. Być może w poniedziałek będzie wiadomo coś więcej. Poza tym we wskazanym przez Ciebie miejscu trwa budowa toru gokartowego. Kompleks handlowy ma byc nieco dalej i trudno powiedzieć, że trwa jego budowa, bo zdaje się, że ruszyły dopiero prace przygotowawcze do przebudowy układu drogowego. No i na tramwaj do tego kompleksu bym nie liczył, bo przypomnę, że jest to teren innej gminy, więc zadania przerosłoby raczej możliwości Szczecina.
-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
wysłane przez Michal105N
wysłane przez Luke_Police 163
Jeżeli chodzi o kolej to całkowitej rozbiórki linii nie byłbym do końca pewny. Istnieją realne szanse na turystyczną linię do Trzebieży obsługiwaną szynobusem. Pojawił się na ten temat ciekawy artykuł w serwisie Wirtualne Police http://www.police.info.pl/6-10.php?nr=46 .
"[...] Chcemy jednak, by w przyszłości powstało coś na kształt większej Trasy Zamkowej, która prowadziłaby nad terenami portowymi, wprowadzając ruch na lewobrzeże na wysokości Stoczni Szczecińskiej. [...]"
Mam wrażenie, że łatwiej byłoby zbudować tunel pod Stocznia Szczecińską niż budować tam mosty w stylu Trasy Zamkowej. Swoją drogą to może zamiast budowac kosztowne obwodnice, lepiej byłoby zainwestować pianiądze w połączenia podziemne (dla samochodów). Napewno w ten sposób powstałyby krótsze trasy, więc oszczędnośc paliwa byłaby większa, choć z drugiej strony większe byłoby zużycie prądu przy oświetleniu tunelu.
"[...] Tramwaj ma też dojechać na Warszewo. [...]"
Ciekawy jestem, którędy mają zamiar go puścić. Chyba nie ulicą Duńską ? Zimą mógłóby mieć problem z podjechaniem pod tą górę po śliskich torach. Choć prawda taka, że na Warszewo każdą drogą jest pod górę z centrum.
"[...] Nowe tory miałyby powstać na ul. Mieszka I i Cukrowej [...], na Bohaterów Warszawy [...] oraz między rondem Giedroycia a ulicą Firlika [...]. Przedłużona ma być trasa z Lasku Arkońskiego w kierunku os. Zawadzkiego."
Podobają mi się te koncepcje, na ich temat dyskusje na forum toczyły się już wielokrotnie i mam nadzieję, że zostaną one zrealizowane. Ciekawe czy planiści zdają sobie sprawę o jakich kosztach tak naprawdę mówią. Przy naszym budżecie wszystko to brzmi jak futurystyczna bajeczka o Szczecinie w roku 2500.
Technik serwisu :)
wysłane przez (użytkownik usunięty)
Ten temat poruszono już parę tygodni temu w Gazecie Wyborczej w artykule nt. rozwoju i przyszłości Warszewa. Przedstawiono właśnie wtedy dokładny plan z przebiegiem przyszłej linii tramwajowej która miałaby przebiegać przez ul.Duńską, następnie tramwaj miałby skręcać w łącznik z ul.Przyjaciół Żołnierza, potem w Warcisława, następnie przecinałby ul.Bandurskiego-Kormoranów i kończyłby swój bieg na nowej pętli przy ul.Łącznej. Ale rzeczywiście masz rację. Trochę to potrwa.
wysłane przez Phobos 17
1. Żaden tramwaj nigdy nie przejedzie po Duńskiej. Mowa o Krasińskiego. 2. Jaki znów "łącznik z Przyjaciół Żołnierza"? Może masz na myśli przedłużenie Przyjaciół Żołnierza...
-- Zapiszcie w kalendarzu - 13 sierpnia 2006, g. 5:43 - K6 wszedł do użytku
Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
wysłane przez Błażej 3
> Ten temat poruszono już parę tygodni temu w Gazecie Wyborczej > w artykule nt. rozwoju i przyszłości Warszewa. Przedstawiono > właśnie wtedy dokładny plan z przebiegiem przyszłej linii > tramwajowej
Dokładny przebieg tej oraz pozostałych planowanych tras tramwajowych, można obejrzeć w załączonych arkuszach, kierunków zagospodarowania na stronie: http://bip.um.szczecin.pl/showpage?chapter=11876
-- To były czasy: 104 - Podjuchy - Dolna Odra 110 - Gryfino - Dolna Odra
wysłane przez Pepe 253
> "[...] Tramwaj ma też dojechać na Warszewo. [...]" > > Ciekawy jestem, którędy mają zamiar go puścić. Chyba nie > ulicą Duńską ? Zimą mógłóby mieć problem z > podjechaniem pod tą górę po śliskich torach. Choć prawda > taka, że na Warszewo każdą drogą jest pod górę z > centrum.
No właśnie o ulicę Duńską chodzi. Od 6-7 lat mówi się o linii przez ulicę Krasińskiego i dalej Duńską, ale tylko się mówi... Może w końcu coś się ruszy. :)
wysłane przez (użytkownik usunięty)
> Jeżeli chodzi o kolej to całkowitej rozbiórki linii nie > byłbym do końca pewny. Istnieją realne szanse na
Ja za to jestem święcie przekonany, że ta linia nie zostanie rozebrana bo 1) przynosi PLK zyski 2) właśnie jest remontowana
> turystyczną linię do Trzebieży obsługiwaną szynobusem.
nooo jakby tam mieli nim jeździćturyści to nie mam nic przeciwko. Bo miejscowi to nie pojadą.
> Mam wrażenie, że łatwiej byłoby zbudować tunel pod > Stocznia Szczecińską niż budować tam mosty w stylu Trasy > Zamkowej. Swoją drogą to może zamiast budowac kosztowne > obwodnice, lepiej byłoby zainwestować pianiądze w
jeszcze badziej kosztowne
> połączenia podziemne (dla samochodów). Napewno w ten > sposób powstałyby krótsze trasy, więc oszczędnośc > paliwa byłaby większa, choć z drugiej strony większe
No już nie przesadzajmy z tym skracaniem i oszczędnościami.
> "[...] Tramwaj ma też dojechać na Warszewo. [...]" > > Ciekawy jestem, którędy mają zamiar go puścić. Chyba nie
jak to gdzie - na kartkach i nigdzie indziej.
oraz między > rondem Giedroycia a ulicą Firlika [...]. P
A to po co? 53 60 i 67 w zupełności starczają, a nawet powiedziałbym, że to aż za dużo jest.
> Podobają mi się te koncepcje, na ich temat dyskusje na
Mi się zaś podobają tylko w kawałkach, a planiści nie zdają sobie z sprawy z pieniędzy bo oni są od planowania. Żeby zaś nowa papka przed wyborami poszła to planiści są w stanie wymyślić wszystko włącznie z tym, żeby posadzić bananowce w głównych ciągach ulic, choć wszyscy wiedzą, że nic z tego nie wyjdzie.
-- Volvo ponad reszte busów :)
wysłane przez techno
> jeszcze badziej kosztowne
Planowane obejście zachodnie Szczecina (z przeprawą Police - Święta) wystarczy. Specyfika rejonu stoczni jest na tyle trudna, że przeprawa musiałaby być wysokowodna (dokładnie jak w przypadku Polic). Inaczej u stóp Wałów Chrobrego nie zacumuje żaden większy żaglowiec ani wycieczkowiec. Duże statki do portu też nie wpłyną. Tunel też wydaje się nierealny.
> > "[...] Tramwaj ma też dojechać na Warszewo. [...]" > > Ciekawy jestem, którędy mają zamiar go puścić. Chyba nie
> jak to gdzie - na kartkach i nigdzie indziej.
Zobaczymy jak się będą osiedla na Warszewie rozwijać. Kiedyś może będzie sens puszczenia tam linii tramwajowej. A tereny zarezerwować na ten cel warto. Na starciu w projekcie studium.
> > rondem Giedroycia a ulicą Firlika [...]. P > > A to po co? 53 60 i 67 w zupełności starczają, a nawet > powiedziałbym, że to aż za dużo jest.
A czy 53, 60, 67 muszą jeździć tak jak teraz? Nie jest to pewne, tak samo jak przebieg linii tramwajowej, która jeździłaby po nowowybudowanej linii.
> Mi się zaś podobają tylko w kawałkach, a planiści nie > zdają sobie z sprawy z pieniędzy bo oni są od planowania. > Żeby zaś nowa papka przed wyborami poszła to planiści są w > stanie wymyślić wszystko włącznie z tym, żeby posadzić > bananowce w głównych ciągach ulic, choć wszyscy wiedzą, > że nic z tego nie wyjdzie.
Planiści nie muszą sobie zdawać sprawy z pieniędzy. Nie oni od tego są, by budować. Od tego jest miasto i kapitał prywatny. Dokument taki jak to studium jest opracowywany na lata (ostatnie było robione 11 lat temu). Wraz ze zmianą uwarunkowań najbardziej aktualne są lokalne plany zagospodarowania przestrzennego (uchwalane przez radę miasta), które szczegółowo określają możliwości postawienia czegokolwiek na danym obszarze. Jeżeli nowa rada miasta (bo stara nawet nie ma szans na uchwalenie tego dokumentu) uchwali studium, będzie można się zabrać za plany miejscowe. Tak dla sprostowania jeszcze, To nie jest papka przedwyborcza. Studium powstaje chyba od 2 lat. Zajmował się nim sztab pracowników Biura Planowania Przestrzennego Miasta. Miałem możliwość się z projektem zapoznać jakiś czas temu i przyznam, że jest to kawał ciężkiej pracy. Dla nas (jako ludzi związanych zawodowo bądź miłośniczo z transportem, również miejskim) oprócz studium przestrzennego powinnien liczyć się jeszcze jeden dokument - studium układu komunikacyjnego miasta. Ostatnie było robione chyba w latach 70-tych. Czas najwyższy na aktualne opracowanie. Wtedy dopiero poznamy w jakim kierunku powinna się rozwijać sieć transportowa. A potem trzeba będzie skorelować to właśnie ze studium przestrzennym.
-- Reflektor prawdy rzuci światło na ukrytych w krzakach manipulatorów!
Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]
wysłane przez pioko17 38
> Jeżeli chodzi o kolej to całkowitej rozbiórki linii nie > byłbym do końca pewny. Istnieją realne szanse na > turystyczną linię do Trzebieży obsługiwaną szynobusem.
Masz rację. Tydzień temu w TVP3 Szczecin w Kronice mówili że chcą uruchomić całkowicie trasę do trzebieży (pociągi osobowe ze Szczecina) i wyremontować dworzec Skolwin.
A co do szynobusu, po co im szynobusy, jak trasa jest zelektryfikowana.
wysłane przez MQ ?
> A co do szynobusu, po co im szynobusy, jak trasa jest > zelektryfikowana.
Bo są ekonomiczniejsze niż kibel?
wysłane przez Luke_Police 163
> Masz rację. Tydzień temu w TVP3 Szczecin w Kronice mówili > że chcą uruchomić całkowicie trasę do trzebieży (pociągi > osobowe ze Szczecina) i wyremontować dworzec Skolwin.
No z tymi dworcami to rzeczywiście przydałby się remont, bo popadły w ruinę. W Policach podobno już przebudowali dworzec na sklep meblowy, a na odcinku od Zakładów Chemicznych do Trzebieży, to chyba nie można już mówić o jakiejkolwiek stacji kolejowej.
Technik serwisu :)
wysłane przez konjo 4
> No z tymi dworcami to rzeczywiście przydałby się remont, bo > popadły w ruinę.
Same popadły? Chyba SOK musiałby je odrutować zasiekami coby nie popadały.
-- I sense a smell of retribution in the air.
So never mind the darkness.
wysłane przez Mareczek 5
> a na odcinku od Zakładów Chemicznych do > Trzebieży, to chyba nie można już mówić o jakiejkolwiek > stacji kolejowej.
Jak nie? Trzebież była jak najbardziej stacją, z reszta 5 dodatkowych torów, dwa perony, lokomotywownia, wieża wodna, obrotnica (obecniej to dziura po niej została) i budynek dla druzyn konduktorskich o czymś świadczą. Co do budynków stacyjnych, całe szczęście ze zamieszkane i się w miare trzymają.
-- Nie parkuj jak Łoś! -> http://www.nieparkuj.pl
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wysłane przez Luke_Police 163
> Jak nie? Trzebież była jak najbardziej stacją, z reszta 5 > dodatkowych torów, dwa perony, lokomotywownia, wieża wodna, > obrotnica (obecniej to dziura po niej została) i budynek dla > druzyn konduktorskich o czymś świadczą. Co do budynków > stacyjnych, całe szczęście ze zamieszkane i się w miare > trzymają.
Nie mówię że tak nie było. Ale dobrze, że ująłeś to w czasie przeszłym, bo teraz to już wszystko porośnięte jest chaszczami. Natomiast stacje po drodze... nie sądzę, aby zostały jeszcze kiedykolwiek przywrócone (Niekłończyca itp.).
Technik serwisu :)
wysłane przez Mareczek 5
> Ale dobrze, że ująłeś to w czasie > przeszłym, bo teraz to już wszystko porośnięte jest chaszczami.
Niestety ale to jest obecnie norma na liniach mało używanych i lokalnych.
> Natomiast stacje po drodze... nie sądzę, aby zostały jeszcze > kiedykolwiek przywrócone (Niekłończyca itp.).
W sensie przywrócone, że wszystko by było tak jak przed wojną? :-) Bo dla ruchu pasażerskiego, to pewnie trzeba jedynie krzaki wyciac i krawedzie peronow pomalowac (ewentualnie odnowic tablice z nazwami).
-- Nie parkuj jak Łoś! -> http://www.nieparkuj.pl
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wysłane przez Luke_Police 163
> W sensie przywrócone, że wszystko by było tak jak przed wojną? :-)
Przywróconą do stanu używalności przez pasażerów. Czyli żeby się tam szynobus/pociąg zatrzymywał, a nie tylko tamtędy przejeżdżał.
> Bo dla ruchu pasażerskiego, to pewnie trzeba jedynie krzaki wyciac i > krawedzie peronow pomalowac (ewentualnie odnowic tablice z nazwami).
No i jeszcze wypadałoby postawić nową lub odnowić starą kasę biletową. Bo co to za stacja, gdzie biletu kupić nie można...
Technik serwisu :)
wysłane przez Mareczek 5
> No i jeszcze wypadałoby postawić nową lub odnowić starą kasę > biletową. Bo co to za stacja, gdzie biletu kupić nie można...
Bilety to się u konduktora kupuje, w naszym kraju jest tak na ok. 90% przystanków :-)
-- Nie parkuj jak Łoś! -> http://www.nieparkuj.pl
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wysłane przez Joe (gość)
wysłane przez Moderator 0
moderator@mkm.szczecin.pl
wysłane przez Mario ?
> Gdzie cos pisze o wypadku tramwajowym z dnia 16.08.06? > Zdezyly sie dwa tramwaje. Wydaje mi sie , ze to dosyc wazna > informacja, bo nie dochodzi do tego typu wypadkow zbyt > czesto.
Tutaj: http://www.mkm.szczecin.pl/forum.php?detail=1155628113.foto
Ps. A czemu ten wątek pojawił się w niewłaściwym temacie?
-- Moim ulubionym składem jest: 1003+1004 i 1047+1048
wysłane przez lhb178 20
wysłane przez (użytkownik usunięty)
wysłane przez Administracja 0
-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
> mam nadzieję, że Admini poważnie rzucają ostrzeżenia i wkrótce skończy się > tu piaskownica.
Coraz bardziej skłaniamy się ku dawnej formie, która była restrykcyjna i często krytykowana, ale za to nie wątpliwie skutecznie chłodziła zapędy niektórych użytkowników i gości cechujących sie bardzo niezrównoważonymi wypowiedziami. Szczęśliwie zyskaliśmy pomoc w kolegium moderatorów i zestawie nowych narzędzi. Czego wynikiem jest blokada pisania na forum dla osób niezalogowanych.
-- Time went by and it became a joke.
So never mind the darkness.
wysłane przez Daniel
> Moim zdaniem do sklepów IKEA i AUCHAN powinny być zrobione > 2 dodatkowe linie-1 tramwajowa linia 13 i 1 linia autobusowa > 50.
Z tym, że 50 to linia autobusowa turystyczna... Więc raczej 83 :]
#2854 - największy kozak w szczecińskiej KM ;)
wysłane przez Moderator 0
moderator@mkm.szczecin.pl
wysłane przez marko 4
wysłane przez Pepe 253
> Nie rozumiem jednego. Skoro chcą zamknąć tą linie do > Polic i Trzebieży, to po co PLK się męczy i remontuje tą > linie? Mogliby kase wpakować w jakiś inny projekt np. > zacząć remont Nadodrzanki. Nie rozumiem też tego: Dlaczego > miastą wtrąca się do spraw kolejowych? Gdzie ten człowiek > chce tą obwodnice kolejową wybudować? Przecież obecna > linia ma znaczenie strategiczne łączy ośrodki przemysłowe > doprowadza do nich surowce potrzebne do ich działania.
Po pierwsze remont Nadodrzanki już się zaczął. Po drugie Linię do Polic PLK remontuje bo nie dało się tam dłużej bezpiecznie jeździc, a poza tym była kasa. Chcą zamknąc? Ja bym powiedział tak: marzy im się to, a do wykonania tego bardzo, ale to bardzo daleka droga. :)
wysłane przez kajetansz 65
> Nie rozumiem jednego. Skoro chcą zamknąć tą linie do > Polic i Trzebieży,
To są tylko założenia projektowe, a czy zamkną i wybudują to co chcą to jest druga sprawa. Poza tym założenia można zawsze zmienić.
Штирлиц
wysłane przez enka167 25
> To są tylko założenia projektowe, a czy zamkną i wybudują > to co chcą to jest druga sprawa. Poza tym założenia można > zawsze zmienić.
Można zmienić, ale taki plan uchwala sie raz na kilka lat i do natępnych zmian można wiele zepsuć. Szczecinowi potrzebny jest dobry plan, żeby więcej nie psuć i pozolić wreszcie na jakiś sensowny rozwój miasta.