Forum

Berlińskie Tatry w Szczecinie

Jest szansa, że po 1 stycznia przyszłego roku pasażerowie nie będą się już męczyć w przegubowych tramwajach polskiej produkcji. Zastąpią je czeskie Tatry, wycofywane z Berlina. Wiadomo, że wagonów będzie jednak mniej niż planowano.

wysłane przez leks 15

Niech tylko będzie te 21. Jeśli będzie to myśle, że to mądra decyzja. Umowa ma być znana dopiero 31 Sierpnia :0 - to już mi się nie podoba :/.

wysłane przez Bodek

lex napisał(a):

> Niech tylko będzie te 21. Umowa ma być znana dopiero 31 Sierpnia :0 - > to już mi się nie podoba :/.

No cóż, w grę wchodzi gruba kasa, a miasto w nadmiarze jej raczej nie ma, więc negocjacje muszą trwać. To całkiem normalne. Mimo to jestem przekonany, że do wyborów conajmniej kilka Katówek na szczecińskich torach się pojawi. Mam tylko nadzieję, ze na tych 20 - 21 poprzestaną. IMO Tatra KT4Dt to nie jest dobry tabor dla miasta, w którym w ogóle nie utrzymuje się torów tramwajowych, a jedynie się je reanimuje, gdy są już w stanie agonalnym. W ewentualnej następnej transzy optuję za T6+B6, bo to odpowiedniejsze pojazdy mimo biernego wagonu doczepnego. W końcu nie wszystkie szczecińskie linie są pagórkowate na tyle, aby taki skład nie mógł po nich kursować.

BJ

wysłane przez kajetansz 65

Bodek napisał(a):

> Mam tylko nadzieję, ze na tych 20 - 21 poprzestaną. > IMO Tatra KT4Dt to nie jest dobry tabor dla miasta, w którym w > ogóle nie utrzymuje się torów tramwajowych, a jedynie się > je reanimuje, gdy są już w stanie agonalnym.

Nie bedę tu pisał, że się zgadzam z przedmówcą, gdyż Moderatorzy wskażą mi 11 punkt instrukcji obsługi forum. :-P Ale idąc do rzeczy to w lipcu miałem przyjemność odwiedzić Budapeszt. Miasto to posłuży mi za najlepszy przykład do mojej wypowiedzi. Otóz w latach 90-tych miasto wydało kupę kasy na naprawę torowisk. Dodatkowo wyremontowało wiele wozów typu CSMG2 (takie jakby GT8 węgierskie) z lat 60-tych i 70-tych, oraz zakupiło używki z Niemiec. Dopiero po wyremontowaniu wszystkich torowisk miasto zakupiło 40 sztuk Combino Supra Budapest NF12B. Jest to najdłuższy tramwaj na całym świecie. Stanowi on kontrast do dość często spotykanych w Budapeszcie tramwajów UV pamiętających czasy regenta Horthy'ego (lata 30-te i 40-te) oraz premiera Imre Nagy (lata 50-te). Co się ich tyczy to są one utrzymane w dość dobrym stanie nawet wyprzedzając wiele naszych 105-tek.

Dlatego przykładem Węgier, których poziom jest porównywalny do poziomu Polski śmiem twierdzić, że warto wpierw zainwestować w torowisko, utrzymanie bieżące parku wagonowego, jak i w zakupy używek w celu zastąpienia najbardziej wysłużonych wagonów, a następnie potem można myśleć o kupnie nowoczesnych niskopodłogowców. Podobnie postępują w Szeged. To miasto na południu Węgier systematycznie od lat 90-tych zastępuje najbardziej wysłużone swoje wozy używkami z Poczdamu, Erfurtu i Drezna.

> W ewentualnej następnej transzy optuję za T6+B6, bo to > odpowiedniejsze pojazdy mimo biernego wagonu doczepnego.

A jak się przedstawia sprawa pociągnięcia doczepu B6A2 przez wagon T6A2 na Dworcowej czy pod górę na Piastów? Podołają one?

> W końcu nie wszystkie szczecińskie linie są pagórkowate na > tyle, aby taki skład nie mógł po nich kursować.

Na pewno linia 1 nie jest "parówkowata" poza okresem letnim.

Штирлиц

wysłane przez TCT

Nie wiem czemu ale defetym mnie nachodzi, wszystko to ma za duzo niewiadomych. daj boże by wybory coś tu zmienily. No a jak p.Manduk uważa że jest taki dobry gospodarz by być Preziem to niech znajdzie kase na odsetki :>

-- 80 lat Interwencji Marszałka.