Forum

Miasto chce kupić nowe tramwaje za unijne pieniądze

40-50 tramwajów niskopodłogowych, remont torowisk i budowę nowych linii na Mieszka I i Taczaka planuje magistrat. Jednym z potencjalnych dostawców może być czeska Skoda.
Czyli sprawdza się to co jedna osoba pisała na forum. Chodzi zapewne o te 60mln. Hmmmm, jak zwykle moja bujna wyobraźnia mimo iż to nierealne szybko zadziałała i już widze w mieście same Skody. Nie należy jedak zapominać, że 40 czy 50 tramwajów to konieczność. Tramwaje są zaniedbywane już chyba 20 latm to cód, że jeżdzą, teraz niestety trzeba na to wydać dużo kasy. Jednak szczecinskie projekty są kosztowne 60 + 60 ( za tramwaje i SST ) = 120, hala 40 mln, 100 mln bodaj ulica Nowoszeroka, łączna suma wszystkich wniosków to około 500mln Euro. Do tego dodać jeszcze drugie tyle z całego regionu - na pewno coś odpadnie - oby nie żaden z projektów tramwajowych. Koniecznie musi przetrwać chociaż jeden - ten na tabor. Jednak pozostałe, też sa bardzo ważne. Pieniędzy z Unii mamy 815mln. To i tak dobrze, bo mieliśmy dostać o 100 mniej. Może jest jakaś szansa. Jednak to Wybiorcza, pisze co chce i niewiadomo na ile to wiarygodne.

-- ggf

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Zejdzmy na Ziemie... Moze w Tatru uwieze, ale w ten projekt raczej nie. Cos nasza madra wladza zaraz wymysli i pieniadze znowu po prostu przepadna. Ale zycze powodzenia.

wysłane przez TCT

Mmmm jaka wspaniała kiełbaska - pani kierowniczko, podwawelska! No tak ale władze dały wyborczą a nie podwawelską... Cóż za zrównoważony i racjonalny rozwój miasta - cuda na kiju w Dąbiu, SST, nowy stadion, miasto stulecia, snieżna górka a teraz taka wspaniała wędlinka, cud miód i orzeszki i niech się wrocław schowa ;] (Przepraszam za tak jadowity sarkazm)

-- Nazwę swego psa "Irasiad"

wysłane przez Luke_Police 151

Niesamowite... jak dotychczas to poza kilkoma modernizacjami nic nie udało się jeszcze zrealizować. Z Tatrami wciąż sprawa jest niepewna do końca, z doczepami do bulw przetargi są wciąż przesuwane... a tutaj nagle Gazeta wybiórcza pisze o jakichś niskopodłogowych Skodach z kosmosu w cenie 7mln z sztukę. Może piszą prawdę, tylko pomylili się chyba z datą. Zamiast 2007-2013 mieli chyba na myśli 2031-2070 :P Zejdźmy na ziemię, jeżeli poważnie myślimy o zakupach taboru tramwajowego najpierw wyremontujmy nasze torowiska. Przecież nawet gdyby nowe tramwaje miały jeździć po nowej trasie na Mieszka I, to dojazd przez aleję Piastów pozostawia wiele do życzenia. Na odcinku od Jagiellońskiej do Narutowicza (a może nawet troche dalej) tramwajami zarzuca prawie jak jeźdźcem na byku, nowoczesne tramwaje pogubiłyby części po drodze.

Technik serwisu :)

wysłane przez Michal105N 11

Macie racje. W kronice mówili o tych tramwajach i Jurczyk powiedział, że narazie sprowadzą Tatry a na kase z UE bedzie trzeba poczekac. A tram nawet fajnie wygląda :D
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Luke_Police 151

Michal105N napisał(a):

> Macie racje. W kronice mówili o tych tramwajach i Jurczyk > powiedział, że narazie sprowadzą Tatry a na kase z UE > bedzie trzeba poczekac. A tram nawet fajnie wygląda :D

Mhm oglądałem przed chwilą Kronikę :) Natomiast zszokowało mnie, że mamy najgorszy tabor tramwajowy w Polsce. Wiedziałem, że jest źle, ale nie, że aż tak. Dobrze tylko, że nie pokazali 102-jek, poza małym urywkiem z Niebuszewa. Chociaż to regionalny kanał, więc w sumie nikogo by taki widok nie zdziwił.

Technik serwisu :)

wysłane przez leks 15

Luke_Police napisał(a):

> Natomiast zszokowało > mnie, że mamy najgorszy tabor tramwajowy w Polsce.

A gdzie jest gorzej? W GOP'ie myślisz? O nie nie tam jeżdzą 17'stoma sztukami 116Nd... A zresztą nawet jeśli mamy drugie miejsce to co to za różnica... I tak jest źle i tak. Miejmy tylko nadzieje, że uda się wkońcu z jednej skrajności przejść na drugą...

-- ggf

wysłane przez kajetansz 65

W Kronice wieczornej zauważyłem, że prezentowano m.in. tramwaj 14T i 06T.

Zacznijmy od pierwszego z nich. Najpierw musimy się przyjrzeć eksploatacji tramwajów 14T, które jeżdżą w Pradze. Otóż na przełomie 2005/2006 do stolicy Czech dostarczono 2 sztuki tego wozu i ich eksploatacja ukazała szereg ich wad. Otóż tramwaj jest nafaszerowany komputerami, które wieszają się. Będąc w Pradze w lipcu popijając dobrego czeskiego Gambrinusa widziałem jak jechał ten tramwaj mając na wyświetlaczu napisane po czesku "Awaria". Proponuję sprawdzić jak te słowo wygląda po czesku w celu poprawy humoru i rozwinięcia zdolności lingwistycznych. :-P Druga sprawa to aranżacja wnętrza. Tramwaj jest 5-cio członowy coś jak Combino. W segmentach z wózkami ustawienie foteli jest jak w metrze, czyli naprzeciw siebie. MHD Praha zgłosiło ten problem producentowi i w następnych wersjach obiecano to rozwiącać. Inna rzecz jest następująca, że ustawienie krzeseł w pozostałych dwóch członach to 2+1,5.

Warto też popatrzeć na przyszłą eksploatację wozów 16T dla Wrocławia, które zbytnio od 14T się nie różnią.

Tramwaje 06T to rozwinięcie tramwajów 05T. 06T są one produkowane dla Włoch.

Штирлиц