Forum

75 wraca na Reduty Ordona

Połowiczny sukces odnieśli przeciwnicy doprowadzenia miejskiej komunikacji na os. Somosierry. Autobusy linii 75 wracają na starą trasę, linia 53 pozostaje na razie na ul. Grota-Roweckiego.

wysłane przez kapil

"Musimy się zastanowić, jak wykorzystać ul. Taczaka, która może służyć do komunikacji miejskiej i..." obsługiwać ogródki działkowe....

"Rada osiedla Pogodno zaproponowała, by autobusy od pętli Krzekowo jechały przez ul. Żołnierską, skręcały w Szeroką,..." rozsypywały się na Brackiej i stały w korku na skrzyżowaniach Bracka/Łukasińskiego(kierunek centrum) i Szeroka/Żołnierska(kierunek pętla Krzekowo) "dalej jechały przez ul. Taczaka do Witkiewicza." A mieszkańcy os. Klonowica-Zawadzkiego chodźcie sobie na piechotę no i kogo obchodzi największy punkt przesiadkowy na dzielnicy "Wernyhory"...
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Moderator 0

kapil napisał(a):

> rozsypywały się na Brackiej i stały w korku na > skrzyżowaniach Bracka/Łukasińskiego(kierunek centrum) i > Szeroka/Żołnierska(kierunek pętla Krzekowo) > "dalej jechały przez ul. Taczaka do Witkiewicza." A > mieszkańcy os. Klonowica-Zawadzkiego chodźcie sobie na > piechotę no i kogo obchodzi największy punkt przesiadkowy > na dzielnicy > "Wernyhory"...

Czy mógłbyś na przyszłość nie mieszać cytatu ze swoją wypowiedzią? Polecam, będzie czytelniej.

moderator@mkm.szczecin.pl
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

kapil napisał(a):

[ciach]

Moim zdaniem zabieranie lini 75 osiedlu zawadzkiego-klonowica to beznadziejny pomysł... Lepiej byłoby już pomyśleć o zmianie trasy 74.

wysłane przez enka167 25

PiNgWiN napisał(a):

> Moim zdaniem zabieranie lini 75 osiedlu zawadzkiego-klonowica > to beznadziejny pomysł... Lepiej byłoby już pomyśleć o > zmianie trasy 74.

W pierwotnej wersji czyli tak jak było przed tymi zmianami było najlepiej. Myślę, że to była najsensowniejsza możliwa organizacja komunikacji miejskiej w tym rejonie.

wysłane przez luki663719 17

> Moim zdaniem zabieranie lini 75 osiedlu zawadzkiego-klonowica > to beznadziejny pomysł... Lepiej byłoby już pomyśleć o > zmianie trasy 74.

74 mógłby pojechać z Bezrzecza ul.Szeroką do Taczaka i dalej na Łukasińskiego ogrody. Czas przejazdu skrucił by się o jakieś 7 minut, więc przy jednej brygadzie poza szczytem autobus jeździł by nie z częstotliwością 43 minut, a z częstotliwością 31 minut, w szczycie co 15 minut. Osoby, które chciałyby dostać się na Krzekowo wsiadłyby w 75, więc na lini 75 na trasie Krzekowo Kościół - Krzekowo byłby jakiś ruch. Co drugi kurs 74 mógłby być wykonywany po starej trasie przez Werynyhory. Rozpisałem się, ale na temat. :D
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez MQ 0

luki663719 napisał(a):

> 74 mógłby pojechać z Bezrzecza ul.Szeroką do Taczaka i dalej > na Łukasińskiego ogrody.

W celu?

> Rozpisałem się, ale na temat. :D

Aha, tylko najważniejszy element komunikacji, czyli pasażer, gdzieś Ci po drodze zginął. Nie ma to jak linia z zadupia na zadupie przez zadupie.

wysłane przez luki663719 17

> Aha, tylko najważniejszy element komunikacji, czyli pasażer, > gdzieś Ci po drodze zginął. Nie ma to jak linia z zadupia na > zadupie przez zadupie.

Co drugi kurs jechałby po starej trasie. A jakby z Krzekowo Kościół na Krzekowo 75 pojechali i dalej tramwajem na 53 60 itp to też nic złego by się nie stało.

wysłane przez MQ 0

luki663719 napisał(a):

> Co drugi kurs jechałby po starej trasie.

Olaf już Ci wytłumaczył, jak by wyglądał rozkład w takiej sytuacji.

> A jakby z Krzekowo > Kościół na Krzekowo 75 pojechali i dalej tramwajem na 53 60 itp to > też nic złego by się nie stało.

Ale w dalszym ciągu nie podałeś sensownego uzasadnienia dla takiego rozwiązania. Mam dziwne wrażenie, że zarówno mieszkańcy Bezrzecza, jak i Łukasińskiego potrzebują dojazdu do centrum, a nie połączenia Bezrzecze - Łukasińskiego. Już teraz mają przesiadkę, Ty chcesz im zafundować jeszcze jedną.

wysłane przez luki663719 17

> Ale w dalszym ciągu nie podałeś sensownego uzasadnienia dla takiego > rozwiązania. Mam dziwne wrażenie, że zarówno mieszkańcy Bezrzecza, > jak i Łukasińskiego potrzebują dojazdu do centrum, a nie > połączenia Bezrzecze - Łukasińskiego. Już teraz mają przesiadkę, > Ty chcesz im zafundować jeszcze jedną.

Tak, chcę. Nawet 14 minut, które zaoszczędziłoby się na zmianie trasy mogło by ucieszyć mieszkańców Bezrzecza. A mieszkańcy Kleeberga mają linie 80 przecież... Albo autobus mógłby jechać na Krzekowo i dalej przez Szeroką na Łukasińskiego ogrody.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez MQ 0

luki663719 napisał(a):

> Tak, chcę.

Pasażerom pozostaje się cieszyć, że nie pracujesz w ZDiTM-ie.

> Nawet 14 minut, które zaoszczędziłoby się na zmianie > trasy mogło by ucieszyć mieszkańców Bezrzecza.

Fajnie, tylko problemów z częstotliwością nie rozwiązuje się przez puszczanie skrótem.

> A mieszkańcy > Kleeberga mają linie 80 przecież...

No mają, i co z tego?

> Albo autobus mógłby jechać na > Krzekowo i dalej przez Szeroką na Łukasińskiego ogrody.

Ale nie jeździ i nie będzie jeździć, uwierz mi. Po prostu nie jest to rozwiązanie dobre dla pasażerów. Co najwyżej można rozważyć kursowanie 74 w relacji Bezrzecze - Wernyhory, ale sądzę, że jego kursowanie do Zakładów Piekraniczych ma jakieś uzasadnienie, gdyż w przeciwnym wypadku już dawno na tej linii by nastąpiły zmiany.

wysłane przez luki663719 17

> Ale nie jeździ i nie będzie jeździć, uwierz mi. Po prostu nie jest > to rozwiązanie dobre dla pasażerów. Co najwyżej można rozważyć > kursowanie 74 w relacji Bezrzecze - Wernyhory, ale sądzę, że jego > kursowanie do Zakładów Piekraniczych ma jakieś uzasadnienie, gdyż w > przeciwnym wypadku już dawno na tej linii by nastąpiły zmiany

W rozkładzie letnim 74 może jeździć do Łukasińskiego Ogrodów, ale zimą to do Zakładów Piekarniczych 2 autobusy są niepotrzebne, zwłaszcza, że rozkład jest tak pomyślany, że 2 jadą w tym samym czasie i puszczenie 74 na Werynyhory byłoby lepszym rozwiązaniem.

Co do tej propozycji z Szeroką to więcej jest negatywów. Dobrze,że nie pracuje w ZDiTMie. :P
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez techno

> W rozkładzie letnim 74 może jeździć do Łukasińskiego Ogrodów, > ale zimą to do Zakładów Piekarniczych 2 autobusy są niepotrzebne, > zwłaszcza, że rozkład jest tak pomyślany, że 2 jadą w tym samym > czasie i puszczenie 74 na Werynyhory byłoby lepszym rozwiązaniem.

Mnie ciekawi tylko jeszcze jedna rzecz - po sezonie skracamy 74 do zakładów piekarniczych, a do ogrodów tylko w szczycie (mniej więcej tak to było). Mam wrażenie, że największą zmorą wszystkich ludzi, którzy się budują w okolicach ogrodów (i dalej), jest fakt, że mieszkają w Mierzynie. Ta okolica dynamicznie się rozwija i tylko posiadanie samochodu ratuje jej mieszkańców przed długimi (ponad pół godziny) spacerami na zakłady piekarnicze. Coś z tym trzeba będzie kiedyś zrobić.

-- Reflektor prawdy rzuci światło na ukrytych w krzakach manipulatorów!

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]
techno napisał(a):

[ciach]

80 na Łukasińskiego Ogrody. A 74 na Werynyhory, i wszystcy będą zadowoleni.

wysłane przez kapil

luki663719 napisał(a):

> 80 na Łukasińskiego Ogrody. A 74 na Werynyhory, i wszystcy będą > zadowoleni.

Pomysł dobry. A ja bym zaproponował 74 jako linie okrężną na trasie: Bezrzecze-Krzekowo-Klonowica-Wernyhory-Żołnierska-Krzekowo-Bezrzecze Wówczas czas jednego przejazdu wynosiłby 21minut i częstotliwość można zwiększyć nawet do 25minut przy jednej brygadzie. Natomiast z drugiej, obecnej brygady można utworzyć (szczytowy) 74bis na trasie Łukasińskiego Ogrody-Bezrzecze z częstotliwością 50min. Co dałoby w szczycie 12-13minut co jest aż nadto. A do obsługi Łukasińskiego wystarczy 80, której obecny rozkład pokrywał się z rozkładem 74 i zawsze drugi z tyłu jechał pusty...
kapil napisał(a):

> A ja bym zaproponował 74 jako linie okrężną na trasie: > Bezrzecze-Krzekowo-Klonowica-Wernyhory-Żołnierska- > Krzekowo-Bezrzecze

Właśnie o takim wariancie jest mowa wyżej. Innego sensownego sposobu zawracania nie ma.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Pawel

kapil napisał(a):

> A do obsługi Łukasińskiego > wystarczy 80, której obecny rozkład pokrywał się z rozkładem 74 i > zawsze drugi z tyłu jechał pusty...

A właśnie skąd wzięło się to puszczanie 74 i 80 parami. czy nie mogą one jeździć na odcinku Wernyhory - Zakłady Piekarnicze na przemian? W chwili obecnej większość ludzi którym ucieknie "parka autobusów" na Wernyhory zamiast czekać na następny po prostu idzie na piechotę...
Pawel napisał(a):

[ciach]

Albo są tego jakieś przeciwskazania, albo żaden urzędnik z ZDiTMu o tym nie pomyślał. To że żaden urzędnik o tym nie pomyślał jest troche nierealne, ale w tym przypadku wydaje się być prawdziwe.
Pawel napisał(a):

> A właśnie skąd wzięło się to puszczanie 74 i 80 parami. czy nie > mogą one jeździć na odcinku Wernyhory - Zakłady Piekarnicze na > przemian?

Różne są częstotliwości kursowania obu linii, więc prędzej czy później się to zjedzie.

wysłane przez lhb178 17

luki663719 napisał(a):

> Co drugi kurs jechałby po starej trasie. A jakby z Krzekowo > Kościół na Krzekowo 75 pojechali i dalej tramwajem na 53 60 itp to > też nic złego by się nie stało.

Pierwsza przesiadka na 1 przystanek, druga na 2 przystanki, i to jeszcze nie koniec. Normalnie świetnie. System przesiadkowy, wbrew pozorom, nie polega na czymś takim.

wysłane przez lhb178 17

luki663719 napisał(a):

> 74 mógłby pojechać z Bezrzecza ul.Szeroką do Taczaka i dalej > na Łukasińskiego ogrody. Czas przejazdu skrucił by się o > jakieś 7 minut,

Autobusu. A pasażera, odciętego od tramwajów i 53/60/80?

> więc przy jednej brygadzie poza szczytem > autobus jeździł by nie z częstotliwością 43 minut, a z > częstotliwością 31 minut,

Boszsz :/

> w szczycie co 15 minut. Osoby, > które chciałyby dostać się na Krzekowo wsiadłyby w 75, więc > na lini 75 na trasie Krzekowo Kościół - Krzekowo byłby jakiś > ruch. Co drugi kurs 74 mógłby być wykonywany po starej trasie > przez Werynyhory.

Gdyby jechały w szczycie powiedzmy co 20 minut, na drugą pętlę przyjeżdżałyby w odstępie 27-13.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.