Forum

Jak w trumnach

Od kilku lat walczymy z reklamami, które szpecą miejskie autobusy i tramwaje. Dzięki nim wprawdzie przewoźnicy zarabiają dodatkowe środki, ale gdzieś po drodze zapomnieli chyba, komu powinni służyć. Reklamy zawładnęły nawet całymi pojazdami. Z szybami autobusów włącznie.

wysłane przez mmm

Jak nie będzie zaklejania szyb to pojawią sie inne formy reklamy w pojazdach. Drażnić nas będą gadaczki czy ekrany wewnątrz pojazdu. To nie jest tylko problem Szczecina. Ale najciekawsze jest ostanie zdanie z artykułu: "Tylko że pasażerowie płacą słono za przejazd (wkrótce może jeszcze więcej)...." Czyżby jakaś podwyzka sie nam szykowała?

wysłane przez Piotr

mmm napisał(a):

> Czyżby jakaś podwyzka sie nam szykowała?

byłbym za, ale tylko pod jednym warunkiem - nowa rada miasta podejmuje uchwałe w sprawie zakupu min około 20-30 nowych autobusów. Samymi używkami nie poprawi się wizerunku KM...Można wymienić "Migi", "Ikary", a za rok, dwa posypie się 40 przegubowych VOLVObusów...

wysłane przez Iwo

Piotr napisał(a):

> KM...Można wymienić "Migi", "Ikary", a za rok, dwa > posypie się 40 przegubowych VOLVObusów...

Już się sypią, zwłaszcza klonowickie...

Iwo

wysłane przez Piotr

Iwo napisał(a):

> Już się sypią, zwłaszcza klonowickie...

Wiem, ale jeszcze jeżdzą ;), pękające kratownice, zajechane silniki i skrzynie biegów, ingerencja w układ hamulcowy ;) jeszcze rok, dwa i nie wyjądą z zajezdni ;).

wysłane przez enka167 25

Iwo napisał(a):

> Już się sypią, zwłaszcza klonowickie...

Czasami aż strach jechać tak się całe trzęsą.

wysłane przez mmm

Piotr napisał(a):

> byłbym za, Ja też tak uważam. Chociaż juz słysze te głosy że w Szczecinie są najdroższe bilety, co prawdą nie jest. I właśnie najlepszym rozwiązeniem byłby równoczesie zakup taboru. Bo tak dalej sie nie da jeżdzić. Cofamy sie zamiast rozwijać.

wysłane przez torwid 64

Piotr napisał(a):

> byłbym za, ale tylko pod jednym warunkiem - nowa rada miasta > podejmuje uchwałe w sprawie zakupu min około 20-30 nowych > autobusów.

Zdaje się, że RM to sobie nie może po prostu kupić. Rozumiem, że był to skrót myślowy. Bo ZTCW wyjścia są 2: Właściciel (Gmina Szczecin) podnosi kapitał spółek i dzięki temu możliwe są inwestycje lub zamwiający, czyli ZDiTM, zaczyna płacić stawki, które pozwolą odnowić tabor. W obu przypadkach konsultacje z RM i jej decyzje będą pewnie potrzebne, ale miasto nie może sobie tak po prostu kupić autobusów.

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
torwid napisał(a):

> ale miasto nie może sobie tak po prostu kupić > autobusów.

w przypadku zakupu TATR została uchwalona uchwała...Miasto jako 100% udziałowiec w SPAKu i SPADzie być może jednak ma prawo podjąc stosowaną uchwałę, w celu zakupienia nowych autobusów...(bez podnoszenia kapitału w spółkach). Tym bardziej, że byłby to zakup na raty i zamawiającym jest Gmina Szczecin.
Piotr napisał(a):

> w przypadku zakupu TATR została uchwalona uchwała...Miasto jako > 100% udziałowiec w SPAKu i SPADzie być może jednak ma prawo > podjąc stosowaną uchwałę, w celu zakupienia nowych > autobusów...(bez podnoszenia kapitału w spółkach). Tym > bardziej, że byłby to zakup na raty i zamawiającym jest Gmina > Szczecin.

MZK jest zakładem budżetowym i wszystko musi przejść przez miasto. Inaczej niż przez podniesienie kapitału zakładowego miasto nie może dopomóc spółek w sposób bezpośredni. Pośrednim sposobem jest właśnie stawka za wozokm. Nie mieszajmy MZK i spółek, bo to dwie zupełnie różne bajki.

-- Reflektor prawdy rzuci światło na ukrytych w krzakach manipulatorów!

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]
techno napisał(a):

> Nie mieszajmy MZK i spółek, bo to dwie zupełnie różne bajki.

ok masz racje :). Hmmmm, czyli ewentualny większy zakup to tylko w przypadku podpisania nowej umowy z naszymi spółkami...Zobaczymy jakie będzie podejście nowej władzy do spraw związanych z KM. Jedno jest pewne-tak dalej być nie może ;).

wysłane przez techno

torwid napisał(a):

> Zdaje się, że RM to sobie nie może po prostu kupić. Rozumiem, > że był to skrót myślowy. Bo ZTCW wyjścia są 2: > Właściciel (Gmina Szczecin) podnosi kapitał spółek i dzięki > temu możliwe są inwestycje lub zamwiający, czyli ZDiTM, > zaczyna płacić stawki, które pozwolą odnowić tabor. W obu > przypadkach konsultacje z RM i jej decyzje będą pewnie > potrzebne, ale miasto nie może sobie tak po prostu kupić > autobusów.

Uściślając Twoją wypowiedź :)

1. Gmina Miasto Szczecin (czyli UM, poprzez np. WGKiOŚ) ogłasza przetarg na dostawę autobusów i po ich zakupie wnosi je aportem do spółek podnosząc ich kapitał zakładowy. Musi się na taki zakup i wniesienie go aportem do spółki zgodzić RM uchwalając budżet.

2. ZDiTM zaczyna płacić za wozokm tyle, by spółki mogły kupić nowy tabor ze środków własnych i teraz: a) RM uchwala wyższą dotację do KM, by ZDiTM mógł płacić więcej za wozokm; b) ZDiTM myśląc o zwiększeniu wpływów ze sprzedaży biletów modyfikuje i rozbudowuje taryfy.

Można też pomyśleć o połączeniu 2a i 2b. A co będzie? Oby wszystko szło w dobrym kierunku. pzdr

-- Reflektor prawdy rzuci światło na ukrytych w krzakach manipulatorów!

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez enka167 25

mmm napisał(a):

> Jak nie będzie zaklejania szyb to pojawią sie inne formy > reklamy w pojazdach. Drażnić nas będą gadaczki czy ekrany > wewnątrz pojazdu.

Może i będa nas drażnić inne formy reklam, ale przynajmniej w pojeździe nie będzie ciemno. No i ludzie na ludzi nie będą sie tak dziwnie gapić. Nie mówiąc już nic o tym, że będzie bezpieczniej, kierowca czy motorniczy bedzie miał lepsza widoczność.

> To nie jest tylko problem Szczecina.

Z tym sie zgodzę.

> Ale najciekawsze jest ostanie zdanie z artykułu: "Tylko że > pasażerowie płacą słono za przejazd (wkrótce może > jeszcze więcej)...." > Czyżby jakaś podwyzka sie nam szykowała?

Miejmy nadzieję, że nie, chociaż już długo nie było podwyżki cen biletów komunikacji miejskiej.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

mmm napisał(a):

> Jak nie będzie zaklejania szyb to pojawią sie inne formy > reklamy w pojazdach. Drażnić nas będą gadaczki czy ekrany > wewnątrz pojazdu. To nie jest tylko problem Szczecina. Ale > najciekawsze jest ostanie zdanie z artykułu: "Tylko że > pasażerowie płacą słono za przejazd (wkrótce może > jeszcze więcej)...." > Czyżby jakaś podwyzka sie nam szykowała?

osobiscie na jbardziej wkurzajaca mnie reklama jest te coolbike na volvo.placimy za przejazd i chcemy go odbyc w komforcie a nie mozna nawet zobaczyc gdzie jestesmy!!!!

wysłane przez Moderator 0

tramwajekk napisał(a):

> osobiscie na jbardziej wkurzajaca mnie reklama jest te coolbike > na volvo.placimy za przejazd i chcemy go odbyc w komforcie a > nie mozna nawet zobaczyc gdzie jestesmy!!!!

A dla mnie wkurzające jest to, że pisać nikt Cię nie nauczył. Więc urlopik, póki słownika nie otworzysz. :)

moderator@mkm.szczecin.pl

wysłane przez t105n 49

Ostatnio zwróciłem uwagę na to, że w przypadku autobusów Volvo problem widoczności to nie tylko reklamy całopojazdowe. Coraz więcej okien jest rozszczelnionych i zaparowanych i widać jeszcze mniej niż przez dziurki w reklamie. Np. wóz #1581 po lewej stronie ma chyba tylko jedną szybę bez pary. Rzadko zdarza się Volvo, w którym nie ma co najmniej 5 takich zaparowanych szyb.

wysłane przez Piotr

t105n napisał(a):

> Ostatnio zwróciłem uwagę na to, że w przypadku autobusów > Volvo problem widoczności to nie tylko reklamy > całopojazdowe. Coraz więcej okien jest rozszczelnionych i > zaparowanych

co prawda to prawda :), a temat kiedyś już był wałkowany...Pamiętam, że jest problem z usowaniem pary i wody, ponieważ żadna zajezdnia nie posiada specjalnej pompki...czy czegoś tam ;).