Forum

Tatry coraz bliżej

Dzięki uprzejmości pana Jerzego Manduka, dyrektora MZK, dowiedzieliśmy się czegoś więcej na temat zakupu wagonów Tatra KT4Dt.

wysłane przez torwid 64

Czyli znowu coś nie tak? Rada Nadzorcza BVG ma się zebrać 27 września i to ma być ostatnia przeszkoda. Po zatwierdzeniue przez RN zostaje podpisać umowę i jeszcze niedawno MZK zapewniało, że stanie się to jak najszybciej, może nawet z dnia na dzień. Mówiono o 28-29 września. A co do dostaw - załącznik przedstawiony przewidywał dostawę pierwszych 4 Tatr w 2. połowie października, 8 w listopadzie, 5 w grudniu i ostatnich 4 w styczniu. Chyba, że w tej kwestii też się coś zmieniło...

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez Mario ?

torwid napisał(a):

> A co do dostaw - załącznik przedstawiony przewidywał > dostawę pierwszych 4 Tatr w 2. połowie października, 8 w > listopadzie, 5 w grudniu i ostatnich 4 w styczniu. Chyba, że > w tej kwestii też się coś zmieniło.

Dokładnie. Tak ma być :-)

-- Moje ulubione tramwaje to: 1003+1004 i 1047+1048

wysłane przez torwid 64

Bella napisał(a):

> Dokładnie. Tak ma być :-)

A ja niestety mam wątpliwości. Bo skoro umowa ma być podpisana dopiero 13 października, to nie wiem, czy uda się zorganizować 2 transporty w 2 tygodnie. ;( Obym się mylił...

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez Mario ?

torwid napisał(a):

> A ja niestety mam wątpliwości. Bo skoro umowa ma być podpisana > dopiero 13 października, to nie wiem, czy uda się zorganizować > 2 transporty w 2 tygodnie. ;( Obym się mylił...

Wiesz, ja wszysttko powtarzam to co mówił dyr. Manduk. Powiedział mi, że 27 września ma jechać razem z panem Grabcem do Berlina. Po stronie MZK jest już wszystko gotowe. Teraz żależy już tylko od tamtego przewożnika, czyli BVG Berlin.

-- Moje ulubione tramwaje to: 1003+1004 i 1047+1048

wysłane przez konjo 4

Bella napisał(a):

> Po stronie MZK jest już wszystko gotowe.

Wszystko? A stanowisko serwisowe, które mieli przygotować pod Tatry też?

So never mind the darkness.

wysłane przez Mario ?

konjo napisał(a):

> Wszystko? A stanowisko serwisowe, które mieli przygotować pod Tatry > też?

Ale mi chodzi o dokumenty do podpisania tych umów :-)

-- Moje ulubione tramwaje to: 1003+1004 i 1047+1048
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez yoss83

torwid napisał(a):

> A co do dostaw - załącznik przedstawiony przewidywał > dostawę pierwszych 4 Tatr w 2. połowie października, 8 w > listopadzie, 5 w grudniu i ostatnich 4 w styczniu. Chyba, że > w tej kwestii też się coś zmieniło..

Tak... i w związku z tym mam pytanie, czy tatry będą włączane do ruchu systematycznie, czy wszystkie razem w styczniu. Wiem, że była już wcześniej o tym mowa, ale słyszałem kilka sprzecznych wersji, więc wie ktoś jak to ma być naprawdę?

wysłane przez Mario ?

yoss83 napisał(a):

> Tak... i w związku z tym mam pytanie, czy tatry będą > włączane do ruchu systematycznie, czy wszystkie razem w > styczniu. Wiem, że była już wcześniej o tym mowa, ale > słyszałem kilka sprzecznych wersji, więc wie ktoś jak to > ma być naprawdę?

Na początek na pewno będzie trzeba przeszkolić motorniczych, więc to trochę potrwa zanim wyjadą na linie :-)

-- Moje ulubione tramwaje to: 1003+1004 i 1047+1048

wysłane przez Piotr

Bella napisał(a):

> Na początek na pewno będzie trzeba przeszkolić motorniczych, > więc to trochę potrwa zanim wyjadą na linie :-)

a tak w przybliżeniu?;) miesiąc? dwa?

wysłane przez Pepe 90

Piotr napisał(a):

> a tak w przybliżeniu?;) miesiąc? dwa?

Od 4 do 6 tygodni, nie mniej :)

wysłane przez Piotr

man751 napisał(a):

> Od 4 do 6 tygodni, nie mniej :)

a jak to w końcu będzie z liniami? Wiadomo coś o konkretnych przydziałach na linie? I czy będą łączone w składy (oby nie)...

wysłane przez mike_1994

Piotr napisał(a):

> a jak to w końcu będzie z liniami? Wiadomo coś o konkretnych > przydziałach na linie? I czy będą łączone w składy (oby nie)...

Raczej nie bo chyba (jeśli się nie myle) niektóre przystanki są krótsze niż skład Tatr. Ale co uczynią te zajezdnie to już ich sprawa.

-- Słońce świeci, ptaszek śpiewa, a mnie w budzie krew zalewa.

wysłane przez MQ 0

mike_1994 napisał(a):

> Ale co uczynią te zajezdnie to już ich > sprawa.

Nie do końca ich sprawa, bo to nie zajezdnie ustalają rodzaj taboru na liniach, a ZDiTM. Oczywiście jeśli Pogodno zachce sobie wysłać skład stopiątek zamiast Tatry solo, to nic się nie stanie, gorzej w drugą stronę i za to już polecą kary.

wysłane przez lhb178 17

Piotr napisał(a):

> a jak to w końcu będzie z liniami? Wiadomo coś o konkretnych > przydziałach na linie?

Najbardziej prawdopodobne 4, 9, 12, świąteczne 2, 5, reszta jeszcze nieustalona.

> I czy będą łączone w składy (oby nie)...

Jakoś tak wychodzi, że nie ma czego łączyć...

wysłane przez enka167 25

lhb178 napisał(a):

> Najbardziej prawdopodobne 4, 9, 12, świąteczne 2, 5, reszta jeszcze > nieustalona.

A i tak pewnie MZK puści je na "najbardziej reprezentatywne linie" czyli 7 i 8.

wysłane przez Piotr

lhb178 napisał(a):

> Najbardziej prawdopodobne 4, 9, 12, świąteczne 2, 5, reszta jeszcze > nieustalona.

12? No to będzie tłok...I te proste tory, niezbyt dobry pomysł...

wysłane przez Pepe 90

Piotr napisał(a):

> 12? No to będzie tłok...

Jeśli wejdą na 12 to myślę że na brygady szczytowe dnia powszedniego, te na których jeźdżą teraz 102-jki (12/1, 12/3, 12/10) i pewnie jeszcze dorzucą jakieś szczytowe dwie brygady obecnie obsługiwane przez 105-tki np. 12/5 i 12/7. Bo jeżeli by faktycznie kursowały poza szczytem to wesoło nie będzie.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez lhb178 17

Piotr napisał(a):

> > Najbardziej prawdopodobne 4, 9, 12, świąteczne 2, 5, reszta jeszcze > > nieustalona. > > 12? No to będzie tłok...I te proste tory, niezbyt dobry pomysł...

Na pewno "najlepszym pomysłem" jest puszczanie je w składach tam, gdzie są niepotrzebne (czyli na 8).

wysłane przez Piotr

lhb178 napisał(a):

> Na pewno "najlepszym pomysłem" jest puszczanie je w składach tam, > gdzie są niepotrzebne (czyli na 8).

ale ja nie jestem za składami :) patrz parę postów wyżej ;):D

wysłane przez Michal105N 11

> Najbardziej prawdopodobne 4, 9, 12, świąteczne 2, 5, reszta jeszcze > nieustalona.

Więc jeżeli tatry pójdą na 4 to czy czeka nas najgorszy scenariusz, czyli tatry na Arkońskiej czy nie będzie przemian z 4 na 3 ?

wysłane przez MQ 0

Michal105N napisał(a):

> Więc jeżeli tatry pójdą na 4 to czy czeka nas najgorszy scenariusz, > czyli tatry na Arkońskiej

Nie.

wysłane przez Robert 5

Michal105N napisał(a):

> Więc jeżeli tatry pójdą na 4 to czy czeka nas najgorszy scenariusz, > czyli tatry na Arkońskiej

Tu nie potrzeba Arkońskiej. Torowiska na Piastów, 3 Maja, czy Potulickiej też są obecnie w "super stanie".

wysłane przez lhb178 17

Robert napisał(a):

> Michal105N napisał(a):

> > Więc jeżeli tatry pójdą na 4 to czy czeka nas najgorszy > scenariusz, > > czyli tatry na Arkońskiej > > Tu nie potrzeba Arkońskiej. Torowiska na Piastów, 3 Maja, czy > Potulickiej też są obecnie w "super stanie".

Chciałeś zasugerować, że kupiono tramwaje, które mogą jeździć prawie wszędzie? :>

wysłane przez Robert 5

lhb178 napisał(a):

> Chciałeś zasugerować, że kupiono tramwaje, które mogą jeździć > prawie wszędzie? :>

Skoro już o tym mowa, to prawda jest taka, że po takich torach nie powinny jeździć żadne tramwaje.

wysłane przez enka167 25

Michal105N napisał(a):

> Więc jeżeli tatry pójdą na 4 to czy czeka nas najgorszy scenariusz, > czyli tatry na Arkońskiej czy nie będzie przemian z 4 na 3 ?

Tatry na Arkońskiej równa sie ich szybki koniec. Nikt na Arkońska Tatr nie puści, przynajmniej póki będzie takie fatalne torowisko.

wysłane przez torwid 64

enka167 napisał(a):

Nikt na Arkońska > Tatr nie puści, przynajmniej póki będzie takie fatalne torowisko.

Mam nadzieję, że masz rację, a ja jak zwykle przesadzam. Ale takie same zapewnienia słyszałem 16 razy odnośnie modernizacji i 75 razy odnośnie bulw. A potem zawsze ze strony MZK padało zdanie-dupochron: chyba, że nie będzie innej możliwości, wtedy dyspozytor może wyjątkowo podjąć inną decyzję. W efekcie bulwy i modernizacje na 3 są praktycznie codziennością. ;(

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez enka167 25

torwid napisał(a):

> W efekcie bulwy i modernizacje na 3 > są praktycznie codziennością. ;(

Niestety, a szkoda tych wozów na takie rozwalajace się tory. A obawiam się, że Tatry by to przeżyły dużo gorzej.

wysłane przez Wojciech

torwid napisał(a):

> W efekcie bulwy i modernizacje na 3 są praktycznie codziennością. ;(

Nieprawda, bulwy na 3 zdarzają się góra 4 razy w miesiącu...Co do modernizacji to racja, są niemal codziennie.

"Co u innych nierealne, u nas staje się normalne" Tramwaje Szczecińskie

wysłane przez torwid 64

Wojciech napisał(a):

> Nieprawda, bulwy na 3 zdarzają się góra 4 razy w miesiącu...Co do > modernizacji to racja, są niemal codziennie.

Ciekawa sugestia... Czyżby wynikało to z jakiegoś tajnego rozporządzenia? Przykro mi, ale nie mogę się z Tobą zgodzić. Owszem, zdarza się, że długo nie ma żadnej bulwy, ale potem bywa kilka dni pod rząd i nikt nie patrzy na to, że jakiś miesięczny limit sie wyczerpał. Niestety.

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez Robert 5

"Tak jak mówiono od początku, zakłada się kupno 21 tatr."

No raczej niezupełnie od początku - na początku to miało być ich 23. :-]

wysłane przez Mario ?

Rada Nadzorca zatwierdziła umowę. Tak jak mówiłem wcześniej, tatry mają być w drugiej połowie października :-)

wysłane przez enka167 25

Bella napisał(a):

> Rada Nadzorca zatwierdziła umowę. Tak jak mówiłem > wcześniej, tatry mają być w drugiej połowie października > :-)

To fajnie :). Ale na linii do chyba dopiero w połowie listopada je zobaczymy, bo przecież jeszcze trzeba motorniczych przeszkoliś i zaplecze techniczne.

wysłane przez Pepe 90

enka167 napisał(a):

> To fajnie :). Ale na linii do chyba dopiero w połowie > listopada je zobaczymy, bo przecież jeszcze trzeba > motorniczych przeszkoliś i zaplecze techniczne.

W połowie listopada? :| Zanim pogodno oswoi się z tatrami minie chyba jednak więcej czasu. Przecież na samą przebudowę zaplecza pogodna na potrzeby tatr potrzeba kilku tygodni. Dobrze będzie jak pierwsze tatry przed Bożym Narodzeniem wyjadą. :)

wysłane przez enka167 25

man751 napisał(a):

> W połowie listopada? :| Zanim pogodno oswoi się z tatrami minie > chyba jednak więcej czasu. Przecież na samą przebudowę > zaplecza pogodna na potrzeby tatr potrzeba kilku tygodni. Dobrze > będzie jak pierwsze tatry przed Bożym Narodzeniem wyjadą. :)

W sumie masz rację. Z tego co mi wiadomo jeszcze nic w kierunku przebudowy zaplecz technicznego się nie dzieje, ale może się mylę.

wysłane przez Phobos 17

> Przecież na samą przebudowę > zaplecza pogodna na potrzeby tatr potrzeba kilku tygodni.

A o jakiej przebudowie mowa? Skoro z leasingu nic nie wyszło i wagony będą kupowane przez miasto, to Niemcy nie są na pozycji, która umożliwiałaby im żądanie przystosowania zaplecza technicznego. No i mam wrażenie, że w takim wariancie miasto poprostu sobie to daruje w ramach oszczędności - niestety :-/

-- Nienawidze was tak samo bardzo jak wy mnie. Albo i bardziej...

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Phobos napisał(a):

> Skoro z leasingu nic nie wyszło i wagony będą kupowane przez > miasto, to Niemcy nie są na pozycji, która umożliwiałaby im > żądanie przystosowania zaplecza technicznego. No i mam wrażenie, > że w takim wariancie miasto poprostu sobie to daruje w ramach > oszczędności - niestety :-/

Ztego co ja się dowiedziałem zaplecze będzie remontowane a 4 tatry maj być w październiku zapewnienia kierownictwa TZP

-- "motorniczy od 1992 roku"
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

mako234 napisał(a):

> Ztego co ja się dowiedziałem zaplecze będzie remontowane a 4 tatry > maj być w październiku zapewnienia kierownictwa TZP

nie no administrator tego "KOMISU" przechodzi samego siebie czemu nie oryginał mojego tekstu ???

-- "motorniczy od 1992 roku"

wysłane przez konjo 4

mako234 napisał(a):

> nie no administrator tego "KOMISU" przechodzi samego siebie czemu nie > oryginał mojego tekstu ???

To akurat proste: "Przecież na samą przebudowę zaplecza pogodna na potrzeby tatr potrzeba kilku tygodni.", Phobos tego nie napisał wbrew treści nagłówka pierwszej wersji posta, bo były to słowa mana751, wobec czego wyciął ten kawałek.

-- Turn me around and take me back to the start.

So never mind the darkness.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

W dniu 15.04.06 jechałem 2 przyszłymi szczecińskimi tatrami. Choc mają 20 lat jedzię się nimi lepiej niz 105N2K.

wysłane przez Piotr

Jak tam postępuja prace związane z przygotowaniami do pierwszych dostaw?:). TATRY będą jakoś szczególnie traktowane?;). Mam na myśli, że wszystkie wpakują do hali, a nie pod chmurkę ;)i czy jest już ustalona data pierwszej dostawy?;)

wysłane przez Mario ?

Piotr napisał(a):

> Jak tam postępuja prace związane z przygotowaniami do > pierwszych dostaw?:). TATRY będą jakoś szczególnie > traktowane?;). Mam na myśli, że wszystkie wpakują do hali, > a nie pod chmurkę ;)i czy jest już ustalona data pierwszej > dostawy?;)

A dlaczego napisałeś, że dopiero za dwa tygodnie? Przecież mówiłem, że pierwsza dostawa ma być między 16 a 21 pażdziernika. Czyli 2 pierwsze tatry możemy się spodziewać już w przyszłym tygodniu :-)

-- Moje ulubione tramwaje to: 1003+1004 i 1047+1048

wysłane przez Piotr

Bella napisał(a):

> A dlaczego napisałeś, że dopiero za dwa tygodnie? Przecież > mówiłem, że pierwsza dostawa ma być między 16 a 21 > pażdziernika.

Uuu mój błąd :). No to fajna wiadomość :). Od dawna nie było u nas takiej dostawy więć trzeba się cieszyć :).

wysłane przez Luke_Police 151

Bella napisał(a):

> Przecież > mówiłem, że pierwsza dostawa ma być między 16 a 21 > pażdziernika. Czyli 2 pierwsze tatry możemy się spodziewać > już w przyszłym tygodniu :-)

Ciekawe czy wypuszczą je 1 listopada na linie. Jeśli tak, to będzie niemała gratka fotograficzna dla nas :)

-- Autobusy w SPPK są jak światła na skrzyżowaniu - zielone, żółte albo czerwone.

Technik serwisu :)

wysłane przez jas59 ?

Luke_Police napisał(a):

> Ciekawe czy wypuszczą je 1 listopada na linie. Jeśli tak, to > będzie niemała gratka fotograficzna dla nas :)

Nie jestem pewien czy w ogóle pojadą. Prace przy układaniu torów w ciągu ulicy ślimaczą się. Niby wykonawca robót twierdzi, że zdążą na umowne 25 października ale czarno to widzę. Byłby, to pierwszy raz, kiedy nie byłoby komunikacji tramwajowej na 1 listopada. Obym był złym prorokiem.

-- cogito ergo sum

cogito ergo sum

wysłane przez kajetansz 65

jas59 napisał(a):

> Nie jestem pewien czy w ogóle pojadą. Prace przy układaniu > torów w ciągu ulicy ślimaczą się. Niby wykonawca robót > twierdzi, że zdążą na umowne 25 października ale czarno to > widzę. Byłby, to pierwszy raz, kiedy nie byłoby komunikacji > tramwajowej na 1 listopada. Obym był złym prorokiem.

A naszła mnie teraz taka oto myśl. A gdyby zrobić krótki odcinek jednotorowy tam na Gumieńcach? Było by prowizorycznie, ale tramwaje by pojechały na 1.11.2006.

Штирлиц