Forum
Pierwszy egzemplarz 121N wyprodukowany dla Elbląga
wysłane przez M21 8
wysłane przez konjo 4
> Bardzo przyjemnie się prezentuje. Ciekawe jak będzie sie > sprawować. Mam pytanie wie ktoś ile kosztuje taki wozik?
Na Infobusie pisze, że dla Elbląga były po 5 milionów. Przetarg dla Warszawy opiewał na 88,7 milionów, dla 15 sztuk wychodzi 5,92 na pojedyńczy tram. Tyle, że te warszawskie były dłuższe 5 członowe.
-- Turn me around and take me back to the start.
So never mind the darkness.
wysłane przez Piotr
> Bardzo przyjemnie się prezentuje. Ciekawe jak będzie sie > sprawować. Mam pytanie wie ktoś ile kosztuje taki wozik?
przód podobny do Skody, a światła jakieś takie "zadziorne" zbyt agresywne i ten zderzaka...Według mnie żadna rewelacja:).
wysłane przez (użytkownik usunięty)
> przód podobny do Skody, a światła jakieś takie > "zadziorne" zbyt agresywne i ten zderzaka...Według mnie > żadna rewelacja:).
Eee tam... 102Na lepsze sa... ;)
wysłane przez Michal105N
Czy ja dobrze czytam, czy znowu nie zrozumiałem ironi ?
wysłane przez Piotr
> Eee tam... 102Na lepsze sa... ;)
Widać podobieństwo - zaokrąglony dach :)
wysłane przez luki663719 17
Kabina nie przypomina tramwaju, tylko któryś z SA-10X. Brak drzwi dla motorniczego. Pojedyncze drzwi z przodu :/ Trochę zbyt duża szyb przednia - będzie się grzała w słoneczne dni. Światełka takie jakieś agresywne, ale ładne. Cały tramwaj ładny, ale wymaga poprawek, bo w Szczecinie nie wyobrażam sobie takiego czegoś.
wysłane przez Luke_Police 163
> Brak drzwi dla motorniczego. Pojedyncze drzwi z przodu :/
No właśnie w pierwszej chwili wydawało mi się, że są to drzwi wyłącznie dla motorniczego, ale po bliższym przyjrzeniu się stwierdziłem, że jednak dla pasażerów. Na nasze warunki bezpieczniej byłoby przebudować te drzwi tak, żeby prowadziły wyłącznie do kabiny motorniczego i na przystankach nie były otwierane.
> Trochę zbyt > duża szyb przednia - będzie się grzała w słoneczne dni. > Światełka takie jakieś agresywne, ale ładne.
Mi tam przód trochę przypoina "Bulwy", ale ogólnie zgadzam się, że tramwaj całkiem ładny.
> Cały tramwaj > ładny, ale wymaga poprawek, bo w Szczecinie nie wyobrażam sobie > takiego czegoś.
Zdecydowanie wolałbym takie coś (nawet i bez poprawek) niż którykolwiek z tramwajów jakie mamy w Szczecinie (może z pominięciem "Bulw" i modernizacji). Szczerze mówiąc to oglądając zdjęcie nie jesteśmy tak naprawdę w stanie ocenić tramwaju. Należałoby ujrzeć go w akcji czyli się nim przejechać.
-- Autobusy w SPPK są jak światła na skrzyżowaniu - zielone, żółte albo czerwone.
Technik serwisu :)
wysłane przez techno
> No właśnie w pierwszej chwili wydawało mi się, że są to drzwi > wyłącznie dla motorniczego, ale po bliższym przyjrzeniu się > stwierdziłem, że jednak dla pasażerów. Na nasze warunki > bezpieczniej byłoby przebudować te drzwi tak, żeby prowadziły > wyłącznie do kabiny motorniczego i na przystankach nie były > otwierane.
A ja się tak zapytam. Czy motorniczy musi mieć osobne drzwi? Ja myślę, że to rozjazdy powinny być sterowane bezprzewodowo (technologia dowolna), a nie tramwaje mieć oddzielne drzwi dla motorniczych.
-- urbanizacja umysłu stanem świadomości...
Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]
wysłane przez Luke_Police 163
> A ja się tak zapytam. Czy motorniczy musi mieć osobne drzwi?
Oczywiście, że nie musi. Chodzi tylko o to, ze pojedyncze drzwi dają mniejszą możliwość wymiany pasażerów na przystanku. Jeżeli jest to tramwaj który ma więcej drzwi podwójnych to oczywiście nie widzę problemu, ale w naszych warunkach jest coś takiego, że wielu pasażerów goniąc tramwaj wsiada pierwszymi (lub ostatnimi) drzwiami. Dlatego przyszło mi do głowy, że jeżeli już są drzwi pojedyncze z przodu, to, żeby nie utrudniać pasażerom przesiskania się przez nie, możnaby w ogóle przeznaczyć je dla motorniczego.
-- Autobusy w SPPK są jak światła na skrzyżowaniu - zielone, żółte albo czerwone.
Technik serwisu :)
wysłane przez techno
http://www.transportszynowy.200.pl/ngt6drzwi.html
W tramwaju z Pesy akurat pierwsze drzwi znajdują się już za kabiną motorniczego, więc nie ma sensu ich wydzielać. Zawsze lepiej jest mieć liczbę drzwi większą o jedne pojedyńcze, niż nie mieć ich wcale. Gdybyśmy w "helmutach" i w 102Na wycięli pierwsze drzwi, to nie byłoby tak różowo. Dlatego argument, żeby pojedyńcze drzwi przeznaczyć dla motorniczego, bo ludzie się będą przeciskać przez nie, uważam za nietrafiony.
-- urbanizacja umysłu stanem świadomości...
Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]
wysłane przez techno
http://tinyurl.com/gq3dt
Co prawda tramwaj o urodzie nadającej się tylko i wyłącznie do jazdy ciemną nocą ;), ale pierwsze drzwi jednoskrzydłowe również ma udostępnione dla pasażerów. Ciekawi mnie tylko czy akurat skoda (tak jak wynika to ze schematu), ma wydzielone dodatkowe drzwi dla motorniczego po drugiej stronie pojazdu. Brak jest większej ilości jego rysunków, a ze zdjęć 14T
http://www.prag-straba.de/images/foto-skoda14T/9111-3-Vltavska-130206PG.jpg
ciężko to stwierdzić.
Wg mnie taka konstrukcja (mimo że bardzo wygodna dla motorniczego), pomniejsza przestrzeń dla pasażerów.
-- urbanizacja umysłu stanem świadomości...
Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]
wysłane przez kajetansz 65
> Ciekawi mnie tylko czy akurat skoda > (tak jak wynika to ze schematu), ma wydzielone dodatkowe drzwi dla > motorniczego po drugiej stronie pojazdu.
Akurat na tym zdjęciu: http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/smes/letak14t-001.jpg który nota bene jest reklamą tramwaju jest informacja, że pierwsze drzwi są wyłącznie dla motorniczego.
Штирлиц
wysłane przez techno
> Akurat na tym zdjęciu: > http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/smes/letak14t-001.jpg > który nota bene jest reklamą tramwaju jest informacja, że pierwsze > drzwi są wyłącznie dla motorniczego.
No i to jest 14T. Na schemacie 16T (czyli tego dla Wrocławia) jest wyraźnie wydzielony korytarzyk dla pasażerów. Co prawda taki pod kątem, ale zawsze.
-- urbanizacja umysłu stanem świadomości...
Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]
wysłane przez kajetansz 65
> No i to jest 14T. Na schemacie 16T (czyli tego dla Wrocławia) jest > wyraźnie wydzielony korytarzyk dla pasażerów. Co prawda taki pod > kątem, ale zawsze.
A patrząc na układ siedzeń to ludzie wchodzący bądź wychodzący będą chodzić tym siedzącym po nogach.
Штирлиц
wysłane przez Pawel
> przód podobny do Skody, a światła jakieś takie > "zadziorne" zbyt agresywne i ten zderzaka...Według mnie > żadna rewelacja:).
Chyba nie mówisz o tej Skodzie dla Wrocławia? Tam ten przód wygląda jakby ktoś go na siłę dokleił do reszty. Tutaj bardziej trzyma się to wszystko kupy. Ogólnie na targach było widać spore zainteresowanie wyrobami Pesy - zarówno tramwajem jak i stojącym obok "Acatusem".
wysłane przez (użytkownik usunięty)
Nie ma co narzekać na drobne szczegóły. Ma swój styl i wreszcie całkowicie niska podłoga za rozsądne pieniądze, rodem z Polski.
wysłane przez (użytkownik usunięty)
wysłane przez luki663719 17
Tak jest ustawiony w nowocześniejszych pojazdach i nowocześniejszych EZT, więc czemu nie tramwajach.