Forum

Pierwszy egzemplarz 121N wyprodukowany dla Elbląga

zdjęcie
Pierwszy egzemplarz 121N wyprodukowany dla Elbląga
Bardzo przyjemnie się prezentuje. Ciekawe jak będzie sie sprawować. Mam pytanie wie ktoś ile kosztuje taki wozik?
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
M21 napisał(a):

> Bardzo przyjemnie się prezentuje. Ciekawe jak będzie sie > sprawować. Mam pytanie wie ktoś ile kosztuje taki wozik?

Na Infobusie pisze, że dla Elbląga były po 5 milionów. Przetarg dla Warszawy opiewał na 88,7 milionów, dla 15 sztuk wychodzi 5,92 na pojedyńczy tram. Tyle, że te warszawskie były dłuższe 5 członowe.

-- Turn me around and take me back to the start.

So never mind the darkness.
M21 napisał(a):

> Bardzo przyjemnie się prezentuje. Ciekawe jak będzie sie > sprawować. Mam pytanie wie ktoś ile kosztuje taki wozik?

przód podobny do Skody, a światła jakieś takie "zadziorne" zbyt agresywne i ten zderzaka...Według mnie żadna rewelacja:).

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Piotr napisał(a):

> przód podobny do Skody, a światła jakieś takie > "zadziorne" zbyt agresywne i ten zderzaka...Według mnie > żadna rewelacja:).

Eee tam... 102Na lepsze sa... ;)
> Eee tam... 102Na lepsze sa... ;)

Czy ja dobrze czytam, czy znowu nie zrozumiałem ironi ?
ABC napisał(a):

> Eee tam... 102Na lepsze sa... ;)

Widać podobieństwo - zaokrąglony dach :)
> przód podobny do Skody, a światła jakieś takie > "zadziorne" zbyt agresywne i ten zderzaka...Według mnie > żadna rewelacja:).

Kabina nie przypomina tramwaju, tylko któryś z SA-10X. Brak drzwi dla motorniczego. Pojedyncze drzwi z przodu :/ Trochę zbyt duża szyb przednia - będzie się grzała w słoneczne dni. Światełka takie jakieś agresywne, ale ładne. Cały tramwaj ładny, ale wymaga poprawek, bo w Szczecinie nie wyobrażam sobie takiego czegoś.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
luki663719 napisał(a):

> Brak drzwi dla motorniczego. Pojedyncze drzwi z przodu :/

No właśnie w pierwszej chwili wydawało mi się, że są to drzwi wyłącznie dla motorniczego, ale po bliższym przyjrzeniu się stwierdziłem, że jednak dla pasażerów. Na nasze warunki bezpieczniej byłoby przebudować te drzwi tak, żeby prowadziły wyłącznie do kabiny motorniczego i na przystankach nie były otwierane.

> Trochę zbyt > duża szyb przednia - będzie się grzała w słoneczne dni. > Światełka takie jakieś agresywne, ale ładne.

Mi tam przód trochę przypoina "Bulwy", ale ogólnie zgadzam się, że tramwaj całkiem ładny.

> Cały tramwaj > ładny, ale wymaga poprawek, bo w Szczecinie nie wyobrażam sobie > takiego czegoś.

Zdecydowanie wolałbym takie coś (nawet i bez poprawek) niż którykolwiek z tramwajów jakie mamy w Szczecinie (może z pominięciem "Bulw" i modernizacji). Szczerze mówiąc to oglądając zdjęcie nie jesteśmy tak naprawdę w stanie ocenić tramwaju. Należałoby ujrzeć go w akcji czyli się nim przejechać.

-- Autobusy w SPPK są jak światła na skrzyżowaniu - zielone, żółte albo czerwone.

Technik serwisu :)
> luki663719 napisał(a):

> No właśnie w pierwszej chwili wydawało mi się, że są to drzwi > wyłącznie dla motorniczego, ale po bliższym przyjrzeniu się > stwierdziłem, że jednak dla pasażerów. Na nasze warunki > bezpieczniej byłoby przebudować te drzwi tak, żeby prowadziły > wyłącznie do kabiny motorniczego i na przystankach nie były > otwierane.

A ja się tak zapytam. Czy motorniczy musi mieć osobne drzwi? Ja myślę, że to rozjazdy powinny być sterowane bezprzewodowo (technologia dowolna), a nie tramwaje mieć oddzielne drzwi dla motorniczych.

-- urbanizacja umysłu stanem świadomości...

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]
techno napisał(a):

> A ja się tak zapytam. Czy motorniczy musi mieć osobne drzwi?

Oczywiście, że nie musi. Chodzi tylko o to, ze pojedyncze drzwi dają mniejszą możliwość wymiany pasażerów na przystanku. Jeżeli jest to tramwaj który ma więcej drzwi podwójnych to oczywiście nie widzę problemu, ale w naszych warunkach jest coś takiego, że wielu pasażerów goniąc tramwaj wsiada pierwszymi (lub ostatnimi) drzwiami. Dlatego przyszło mi do głowy, że jeżeli już są drzwi pojedyncze z przodu, to, żeby nie utrudniać pasażerom przesiskania się przez nie, możnaby w ogóle przeznaczyć je dla motorniczego.

-- Autobusy w SPPK są jak światła na skrzyżowaniu - zielone, żółte albo czerwone.

Technik serwisu :)
Krakowskie bombardiery z drugiej dostawy dostały pojedyńcze drzwi na końcu, by wymiana pasażerów była szybsza. Już od samego początku eksploatacji NGT6 pasażerowie narzekali na zbyt małą liczbę drzwi wejściowych. Pierwsze drzwi w NGT6 są akurat tylko dla motorniczego. Pamiętam miłośnicze rozmowy w czasie jazd testowych tego tramwaju w pierwszej wersji w Szczecinie, kiedy sami myśleliśmy o tym, by liczbę drzwi zwiększyć. I chodziło właśnie chociaż o połówkowe z przodu i z tyłu pojazdu.

http://www.transportszynowy.200.pl/ngt6drzwi.html

W tramwaju z Pesy akurat pierwsze drzwi znajdują się już za kabiną motorniczego, więc nie ma sensu ich wydzielać. Zawsze lepiej jest mieć liczbę drzwi większą o jedne pojedyńcze, niż nie mieć ich wcale. Gdybyśmy w "helmutach" i w 102Na wycięli pierwsze drzwi, to nie byłoby tak różowo. Dlatego argument, żeby pojedyńcze drzwi przeznaczyć dla motorniczego, bo ludzie się będą przeciskać przez nie, uważam za nietrafiony.

-- urbanizacja umysłu stanem świadomości...

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]
Dodam jeszcze schemat skody 16T:

http://tinyurl.com/gq3dt

Co prawda tramwaj o urodzie nadającej się tylko i wyłącznie do jazdy ciemną nocą ;), ale pierwsze drzwi jednoskrzydłowe również ma udostępnione dla pasażerów. Ciekawi mnie tylko czy akurat skoda (tak jak wynika to ze schematu), ma wydzielone dodatkowe drzwi dla motorniczego po drugiej stronie pojazdu. Brak jest większej ilości jego rysunków, a ze zdjęć 14T

http://www.prag-straba.de/images/foto-skoda14T/9111-3-Vltavska-130206PG.jpg

ciężko to stwierdzić.

Wg mnie taka konstrukcja (mimo że bardzo wygodna dla motorniczego), pomniejsza przestrzeń dla pasażerów.

-- urbanizacja umysłu stanem świadomości...

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
techno napisał(a):

> Ciekawi mnie tylko czy akurat skoda > (tak jak wynika to ze schematu), ma wydzielone dodatkowe drzwi dla > motorniczego po drugiej stronie pojazdu.

Akurat na tym zdjęciu: http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/smes/letak14t-001.jpg który nota bene jest reklamą tramwaju jest informacja, że pierwsze drzwi są wyłącznie dla motorniczego.

Штирлиц
Stirlitz napisał(a):

> Akurat na tym zdjęciu: > http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/smes/letak14t-001.jpg > który nota bene jest reklamą tramwaju jest informacja, że pierwsze > drzwi są wyłącznie dla motorniczego.

No i to jest 14T. Na schemacie 16T (czyli tego dla Wrocławia) jest wyraźnie wydzielony korytarzyk dla pasażerów. Co prawda taki pod kątem, ale zawsze.

-- urbanizacja umysłu stanem świadomości...

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]
techno napisał(a):

> No i to jest 14T. Na schemacie 16T (czyli tego dla Wrocławia) jest > wyraźnie wydzielony korytarzyk dla pasażerów. Co prawda taki pod > kątem, ale zawsze.

A patrząc na układ siedzeń to ludzie wchodzący bądź wychodzący będą chodzić tym siedzącym po nogach.

Штирлиц
Piotr napisał(a):

> przód podobny do Skody, a światła jakieś takie > "zadziorne" zbyt agresywne i ten zderzaka...Według mnie > żadna rewelacja:).

Chyba nie mówisz o tej Skodzie dla Wrocławia? Tam ten przód wygląda jakby ktoś go na siłę dokleił do reszty. Tutaj bardziej trzyma się to wszystko kupy. Ogólnie na targach było widać spore zainteresowanie wyrobami Pesy - zarówno tramwajem jak i stojącym obok "Acatusem".

wysłane przez (użytkownik usunięty)

> przód podobny do Skody, a światła jakieś takie > "zadziorne" zbyt agresywne i ten zderzaka...Według mnie > żadna rewelacja:).

Nie ma co narzekać na drobne szczegóły. Ma swój styl i wreszcie całkowicie niska podłoga za rozsądne pieniądze, rodem z Polski.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Czy może ktoś wyjaśnić, dlaczego pantograf jest ustawiony "pod włos"?
> Czy może ktoś wyjaśnić, dlaczego pantograf jest ustawiony > "pod włos"?

Tak jest ustawiony w nowocześniejszych pojazdach i nowocześniejszych EZT, więc czemu nie tramwajach.

wysłane przez t105n  49

W pierwszej chwili kolory tramwaju zasugerowały mi, że to jakiś kolejny wynalazek dla Poznania :-)