Forum
Autobusem po torach
wysłane przez Iwo
Iwo
wysłane przez jas59 ?
> Fajnie, coraz ciekawsze pomysły wypływają z ZDITM-u. > Jestem ciekaw, ile ta imprezka miała by kosztować...
Należy się tylko cieszyć, że powstają takie pomysły, które później będzie można zrealizować. Moim zdaniem jest to bardzo potrzebna inwestycja usprawniajaca komunikację tramwajowo-autobusową. Znamy z autopsji przypadki blokowania przejazdu od Mostu Długiego poprzez Energetyków i Gdańską do Basenu Górniczego z powodu wypadku lub innego zdarzenia drogowego. Wymiana torów i wypełnienie ich umożliwiłoby przejazd nie tylko autobusów komunikacji miejskiej, ale też wozów policji, straży pożarnej i karetek pogotowia. Realizacja tego pomysłu uwzględnia również w przyszłości uruchomienie SST (w każdym razie mam taką nadzieję).
-- cogito ergo sum
cogito ergo sum
wysłane przez Iwo
... > > Należy się tylko cieszyć, że powstają takie pomysły, > które później będzie można zrealizować. Moim zdaniem jest > to bardzo potrzebna inwestycja usprawniajaca komunikację > tramwajowo-autobusową.
Ja nie mam nic przeciwko temu, ale wskazał bym o wiele pilniejsze inwestycję w mieście niż przebudowa torowiska w ciągu Energetyków / Gdańska. Jak tak dalej pójdzie, to przez Piastów, Bohaterów Warszawy i Arkońską nie będzie się dało przejechac tramwajem. Może warto by było najpierw wyremontować te odcinki które są w katastrofalnym stanie technicznym? Sama doraźna wymiana torów prowadzona obecnie przez MZK na ul. Piastów nic nie da... ( wymieniają same szyny, podkłady, podtorze nie ruszone... - to tylko reanimacja przedłużająca agonię... )
Iwo
wysłane przez (użytkownik usunięty)
wysłane przez techno
-- urbanizacja umysłu stanem świadomości...
Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]
wysłane przez t105n 49
wysłane przez jas59 ?
> Moje "ale" dotyczy ul.Gdańskiej - w jaki sposób pośpiechy poruszałyby się > między tramwajami? Zatrzymywałyby się na każdym przystanku za jadącym > tramwajem? Wyprzedzałyby lewym torem?
Właśnie na Twoje "ale" ma odpowiedzieć ogłoszony przetarg na "Koncepcję zabudowy torowiska..." w ciągu tych ulic. Mam nadzieję, że ZDiTM uzyska taką informację i przystąpi do realizacji tego projektu.
-- cogito ergo sum
cogito ergo sum
wysłane przez enka167 25
> Właśnie na Twoje "ale" ma odpowiedzieć ogłoszony przetarg > na "Koncepcję zabudowy torowiska..." w ciągu tych ulic. Mam > nadzieję, że ZDiTM uzyska taką informację i przystąpi do > realizacji tego projektu.
Miejmy nadzieję. Pasy autobusowo-tramwajowe ze wspólnymi przystankami to bardzo dobry pomysł.
wysłane przez (użytkownik usunięty)
> Miejmy nadzieję. Pasy autobusowo-tramwajowe ze wspólnymi > przystankami to bardzo dobry pomysł.
W tym wypadku nie najlepszy pomysł. Nie po to płacę 2x więcej za pospieszny żeby wlec się za tramwajami! tudzież omijać je ( nie bardzo wiem w jaki sposób bo tramwaje są co 3 minuty, a pospiesznych w szczycie wychodzi prawie co 2 minuty w jednym kierunku - nie widzę możliwości wyprzedzania tramwajów przez pospieszne bo albo natkną się na tramwaj albo na pospieszny z przeciwka. Pozatym w razie wypadku tramwaju jak zjechać z tego torowiska?)
-- Volvo ponad reszte busów :)
wysłane przez konjo 4
> W tym wypadku nie najlepszy pomysł. Nie po to płacę 2x więcej > za pospieszny żeby wlec się za tramwajami!
Dokładnie tak jak piszesz, ostatnie tendencje zmierzające chociażby do tworzenia kolejnych przystanków pośpiesznych powodują, że są one coraz mniej konkurencyjne do jazdy z przesiadką. Patrz np. 71 (5 przystanków + 1 na żądanie do Basenu) i B (4 do Basenu) Mieszkańcy Prawobrzeża po otwarciu mostu Pionierów nie mają już takich problemów z korkami, wobec czego przy innych potrzebach ten pomysł wydaje się być póki co zbędny. W zasadzie na razie starczyłby kawałek uwspólnionego torowiska od mostu nad Parnicą do mostu Długiego, a to i tak chyba tylko w kierunku centrum. Torowiska w tym mieście są tak zużyte, że nie ma sensu przebudowywać szyn remontowanych circa 10 lat temu. Zamiast drogiego fajerwerku przydałyby się: remonty najważniejszych krzyżownic i rozjazdów czy reanimacja kilku najbardziej krzywych fragmentów szyn. Nie wspominając już o tym, jak wyglądają nasze przystanki, pętle i inna infrastruktura. Uwspólnianie przystanków tramwajowych i autobusowych celem poprawy jakości usług i możliwości przesiadkowych jak najbardziej tak. Nie - dla wersji pokazowej.
-- Turn me around and take me back to the start.
So never mind the darkness.
wysłane przez enka167 25
> W tym wypadku nie najlepszy pomysł. Nie po to płacę 2x więcej > za pospieszny żeby wlec się za tramwajami! tudzież omijać je ( > nie bardzo wiem w jaki sposób bo tramwaje są co 3 minuty, a > pospiesznych w szczycie wychodzi prawie co 2 minuty w jednym > kierunku - nie widzę możliwości wyprzedzania tramwajów przez > pospieszne bo albo natkną się na tramwaj albo na pospieszny z > przeciwka. Pozatym w razie wypadku tramwaju jak zjechać z tego > torowiska?)
Teraz nie ma pasa autobusowo-tramwajowego, a na tym odcinku i tak pośpiechy się wleką ze względu na spore korki, gdy tramwaje pomykaja po wydzielonym torowisku i wyprzedzają stojące w korku busy. Myślę, że taki pas i tak by usprawnił ruch komunikacji na tym odcinku.
wysłane przez konjo 4
> Teraz nie ma pasa autobusowo-tramwajowego, a na tym odcinku i tak > pośpiechy się wleką ze względu na spore korki, gdy tramwaje > pomykaja po wydzielonym torowisku i wyprzedzają stojące w korku > busy.
W jakim korku? Poza odcinkiem pomiędzy wspomnianymi już mostami cała trasa nie jest zakorkowana. Zresztą dobry kierowca nie z takimi rzeczami sobie radzi. Nie wiem, może wyciągacie opinie o pośpiechach patrząc na brygady SPAKu, bo tam to faktycznie nie jeden prowadzący jeździ jakby myślami był w 75. :)
-- Turn me around and take me back to the start.
So never mind the darkness.
wysłane przez enka167 25
> W jakim korku? Poza odcinkiem pomiędzy wspomnianymi już mostami > cała trasa nie jest zakorkowana.
W sumie masz rację, za to na 100% korki są i to bardzo duże na odcinku między Bramą Portową a Mostem Długim i moim skromnym zdaniem tam bardzo przydałby się taki wspólny pas dla autobusów i tramwajów wraz ze wspólnymi przystankami.
wysłane przez konjo 4
> W sumie masz rację, za to na 100% korki są i to bardzo duże na > odcinku między Bramą Portową a Mostem Długim i moim skromnym > zdaniem tam bardzo przydałby się taki wspólny pas dla autobusów i > tramwajów wraz ze wspólnymi przystankami.
Przecież na Wyszyńskiego jest torowisko węgierskie i chyba nie ma większych problemów z jazdą autobusem po tych płytach... A co do zatorów wcześniej, może to nie do końca legalne, ale sporadycznie, zdarza się, że kierowcy omijajają korek po lewoskręcie Energetyków/Celna.
-- Turn me around and take me back to the start.
So never mind the darkness.
wysłane przez t105n 49
> Przecież na Wyszyńskiego jest torowisko węgierskie i chyba nie ma > większych problemów z jazdą autobusem po tych płytach...
I było wykorzystywane przez autobusy bodajże w 2001 roku podczas remontu Estakady. Autobusy linii 83 podjeżdżały na przystanek tramwajowy, aby zabrać pasażerów.
> może to nie do końca legalne, ale sporadycznie, > zdarza się, że kierowcy omijajają korek po lewoskręcie > Energetyków/Celna.
To nie jest legalne, bo znaki na jezdni jednoznacznie wskazują, że ten pas jest dla jadących w lewo w Celną.
wysłane przez enka167 25
> Przecież na Wyszyńskiego jest torowisko węgierskie i chyba nie ma > większych problemów z jazdą autobusem po tych płytach...
Jest torowisko węgierskie, ale niestety komuś kto może zatwierdzić takie rozwiązanie coś się nie podoba. Może to, że komunikacja miałaby lepiej niż samochody. Fakt, że przystanek Brama Portowa jest niewydarzenie zbudowany - jest poprostu za krótki na dłuższy skład tramwajowy, a przy wspólnych przystankach autobusowo-tramwajowych mógłby być problem jak by się tramwaj z autobusem razem zjechał. I zanim by się coś takiego chciało wprowadzić to trzeba było by przebudować ten przystanek, ale dla chcacego nic trudnego :)
wysłane przez (użytkownik usunięty)
> W jakim korku? Poza odcinkiem pomiędzy wspomnianymi już mostami cała
Sęk w tym że żadnych korkow nie ma a mieszkańców prawobrzeża na siłe chce się uszczęśliwiać jakimiś szybkimi tramwajami (IMO jest to całkowicie niepotrzebne) czy takimi pseudo przyspieszającymi ruch pasami
> trasa nie jest zakorkowana. Zresztą dobry kierowca nie z takimi > rzeczami sobie radzi. Nie wiem, może wyciągacie opinie o pośpiechach > patrząc na brygady SPAKu, bo tam to faktycznie nie jeden prowadzący > jeździ jakby myślami był w 75. :)
Kierowcy SPAKu to rzeczywiście jacyś tacy są nie ten tego. I nie jest to kwestia tego że mają gorsze wozy bo z tych starych Volvo też da się całkiem sporo wykręcić - to są poprostu ciapowaci kierowcy (szczególnie luzacko traktują A/7 bo ranny ma 3 a popołudniowy aż 2 kółka:/)
-- Volvo ponad reszte busów :)
wysłane przez Phobos 17
Kolejna ekspertyza za kilkanaście tysięcy złotych? A nie prościej od razu zlikwidować przystanki tramwajowe? Nieliczna garstka pasażerów wsiadających/wysiadających pomiędzy Wyszyńskiego, a Basenem Górniczym w zupełności zmieściłaby się do którejś z prawobrzeżnych linii gdyby wydłużyć ją do Tkackiej.
-- Zapiszcie w kalendarzu - 13 sierpnia 2006, g. 5:43 - K6 wszedł do użytku
Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
wysłane przez kapil
> Kolejna ekspertyza za kilkanaście tysięcy złotych?
Widocznie mamy tyle pieniędzy żeby je w błoto wyrzucać....
> A nie prościej od razu zlikwidować przystanki tramwajowe?
Najprościej likwidować??
> Nieliczna garstka pasażerów wsiadających/wysiadających > pomiędzy Wyszyńskiego, a Basenem Górniczym w zupełności > zmieściłaby się do którejś z prawobrzeżnych linii gdyby > wydłużyć ją do Tkackiej.
Jechałeś kiedyś tamtędy tuż przed 6/7 i po 14/15? Oj chyba nie. Z tych przystanków korzysta naprawde b.dużo ludzi.
wysłane przez konjo 4
> Najprościej likwidować??
No cóż - nie przypominam sobie, żebyśmy mieli tramwajowe przystanki na żądanie. Zresztą nawet gdyby ktoś chciał takowe wprowadzić to pytanie czy te przyciski do dzwonków nad drzwiami działają albo czy sznurek w przegubach jest niezawodny. ;)
-- Turn me around and take me back to the start.
So never mind the darkness.
wysłane przez lhb178 19
> No cóż - nie przypominam sobie, żebyśmy mieli tramwajowe > przystanki na żądanie.
Stocznia Remontowa nż :P
wysłane przez konjo 4
> Stocznia Remontowa nż :P
Już nawet nie pamiętam, kiedy ostatnio jechałem w stronę Ludowej... wyjątek potwierzdzający regułę.
So never mind the darkness.
wysłane przez lhb178 19
> > Stocznia Remontowa nż :P > > Już nawet nie pamiętam, kiedy ostatnio jechałem w stronę Ludowej... > wyjątek potwierzdzający regułę.
Jeszcze kilka przystanków tramwajowych zasługuje na nż.
wysłane przez enka167 25
> Zresztą nawet gdyby ktoś chciał takowe > wprowadzić to pytanie czy te przyciski do dzwonków nad drzwiami > działają albo czy sznurek w przegubach jest niezawodny. ;)
Brak przycisków na żądanie to byłby problem, ale sami przyznacie, że takie przystanki się przydały. Przykładem jest odcinek linii 1 i 9 z pętli Głębokie do przystanku Spacerowa. Wymiana pasażerów na tym odcinku jest znikoma.
wysłane przez Luke_Police 163
> Brak przycisków na żądanie to byłby problem, ale sami przyznacie, > że takie przystanki się przydały. Przykładem jest odcinek linii 1 i > 9 z pętli Głębokie do przystanku Spacerowa. Wymiana pasażerów na > tym odcinku jest znikoma.
Bardzo dobry przykład. Zwłaszcza przystanki "Goplana" i "Kasyno" praktycznie są niepotrzebne pomijając sporadycznie korzystających z nich pasażerów jadących do (i z) jednostki wojskowej oraz na grzyby. Ale wydaje mi się, że jeden z tych przystanków możnaby z powodzeniem zlikwidować, a drugi przemianować na nż, tylko wtedy rzeczywiście pojawiłby się problem braku przycisów w tramwajach.
-- Autobusy w SPPK są jak światła na skrzyżowaniu - zielone, żółte albo czerwone.
Technik serwisu :)
wysłane przez konjo 4
> rzeczywiście pojawiłby się problem braku przycisów w tramwajach.
Przyciski teoretycznie są... "2x na żądanie, 3 razy w razie wypadku" czy jakoś tak to szło... tylko jak i czy to działa w naszych prześlicznych tramwajach to bardzo trudno powiedzieć...
-- Turn me around and take me back to the start.
So never mind the darkness.
wysłane przez enka167 25
> Przyciski teoretycznie są... "2x na żądanie, 3 razy w razie > wypadku" czy jakoś tak to szło... tylko jak i czy to działa w > naszych prześlicznych tramwajach to bardzo trudno powiedzieć...
Albo w przypadku stworzenia takich przystanków puszczać na te trasy, gdzie one są modernizacje i bulwy, a niedługo i tatry. Nie wiem jak to technicznie jest do wykonania (ale myślę, że jest), połaczenie funkcji otwierania drzwi z funkcją przycisku na żądanie, tak jak jest w autobusach.
wysłane przez Wojtek 24
> ...albo czy sznurek w przegubach jest niezawodny. ;)
W niektórych przegubach jest nawet jego brak. Z pociągnięciem sznurka problem miałyby osoby niskie, ponieważ linka jest zamocowana przy samym suficie.
wysłane przez Luke_Police 163
> Chętnie widziałbym przystanek tramwajowo-autobusowy np. > "Traugutta", aby ułatwić przesiadki.
Bardzo dobry pomysł. Wielokrotnie jadąc 67 w stronę Stoczni nie miałem możliwości złapania 1 na Głębokie z powodu dwukrotnego czekania na czerwonym świetle. Chociaż w tym przypadku przystanek tramwajowy musiałby być przeniesiony na drugą stronę skrzyżowania, aby mógł się na nim zatrzymywać 67.
-- Autobusy w SPPK są jak światła na skrzyżowaniu - zielone, żółte albo czerwone.
Technik serwisu :)
wysłane przez Wojciech
"Co u innych nierealne, u nas staje się normalne" Tramwaje Szczecińskie
wysłane przez Daniel
#2854 - największy kozak w szczecińskiej KM ;)