Forum

W drogę

Debiut najnowszych dąbskich nabytków (używanych MAN-ów NL202) nastąpi prawdopodobnie już jutro. Dwa z zakupionych autobusów są już gotowe do jazdy: zostały przemalowane, oklejone i wyposażone w białe wyświetlacze z czarnymi literami. Pojawią się prawdopodobnie na linii 73. Trzy kolejne są jeszcze przygotowywane. Natomiast w najbliższym czasie spółka spodziewa się 7 kolejnych wozów tego typu. Być może nastąpi to już w przyszłym tygodniu.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Mam informacje od dyspozytora, że jeden MAN wyjedzie na całodzienne 73, a drugi na szczytowe 64.

wysłane przez Wojciech

Maciek napisał(a):

> Mam informacje od dyspozytora, że jeden MAN wyjedzie na > całodzienne 73, a drugi na szczytowe 64.

To by się zgadzało, dziś #2307 stał z ustawionym 73D zaś #2309 z 64.

"Co u innych nierealne, u nas staje się normalne" Tramwaje Szczecińskie

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Wojciech napisał(a):

> To by się zgadzało, dziś #2307 stał z ustawionym 73D zaś > #2309 z 64.

Ja sfociłem sobie tego w reklamie to miał ustawione 51 :)

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Jak dziś rozmawiałem z kierowcą autobusu to powiedzia że spółka kupuje jeszcze 7 autobusów podobnych tylko że drzwi będą otwierana na zewnątrz tak jak w bulwie :)

wysłane przez Piotr

No i brawo! Dąbskiej spółce pozostanie zaledwie 5 Jęczydeł, a i tak liniowo pewnie mniejsza liczba :). Odskokowe drzwi w kolejnych nabytkach to zupełna nowość. Nie zabraknie przeciwników ;), będzie ciekawie ;). Ciekawe jaka będzie odpowiedz z Klonowica ;).

wysłane przez lhb178 19

Piotr napisał(a):

> Ciekawe > jaka będzie odpowiedz z Klonowica ;).

W każdym razie zapowiedzi są ciekawe :>

wysłane przez konjo  4

Piotr napisał(a):

> Odskokowe drzwi w kolejnych nabytkach to zupełna nowość.

Być może cos przegapiłem, bo wczraj byłem na całkiem sympatycznej imprezie albo ta wiadomość była edytowana, ale ja tam nic nie widzę o odskokowych drzwiach. Kto coś wie więcej?

> Ciekawe jaka będzie odpowiedz z Klonowica ;).

Na pewno wielu zaciekawi. :>

-- Turn me around and take me back to the start.

So never mind the darkness.

wysłane przez Piotr

konjo napisał(a):

> Na pewno wielu zaciekawi. :>

niech zgadne...osiem kompletów układów hamulcowych do VOLVObusów?;), a tak na serio to cieszy nadzieja na lepsze jutro :>. Spodziewam się przegubowców...

wysłane przez Jasiek 36

Piotr napisał(a):

> No i brawo! Dąbskiej spółce pozostanie zaledwie 5 > Jęczydeł

Szczerze mówiąc to wątpię, aby SPA Dąbie pozbyło się aż 12 Jelczy M11 no i przecież jest jeszcze 1 Jelcz L11. Prawdopodobnie zostawią sobie jakąś większą ilość Jelczy tak na zapas. Podobnie było z przegubowcami, ponieważ kupili 9 MAN-ów NG272, a sprzedali (skasowali) tylko 4 Ikarusy no chyba, żeby dodać jeszcze te 3 (255, 293, 303), których pozbyli się kilka lat wcześniej. W sumie to i tak wychodzi 2 na plus.

wysłane przez t105n  49

lukas napisał(a):

> Prawdopodobnie zostawią sobie jakąś większą ilość Jelczy > tak na zapas.

Po co? Do obsługi linii 52 wystarczą dwie sztuki.

> Podobnie było z przegubowcami, ponieważ kupili > 9 MAN-ów NG272, a sprzedali (skasowali) tylko 4 Ikarusy

SPAD nie mogło kasować autobusów "jeden za jeden", bo brakowało im przegubowców do obsługi wszystkich linii.

wysłane przez mike_1994

t105n napisał(a):

> Po co? Do obsługi linii 52 wystarczą dwie sztuki.

No nie wiem, czasami dwa nie wystarczą bo jak np. sie coś zepsuje? Może trzy, max 4 załatwiło by sprawę, plus jeden rozebrać na części zapasowe.

-- Słońce świeci, ptaszek śpiewa, a mnie w budzie krew zalewa.

wysłane przez Jasiek 36

t105n napisał(a):

> SPAD nie mogło kasować autobusów "jeden za jeden", bo > brakowało im przegubowców do obsługi wszystkich linii.

Ale SPAD nie kasowało także autobusów krótkich "jeden za jeden", gdyż jak kupiło 5 Manów NL223 to skasowało 5 Jelczy M11 355 prędzej oraz 363, 2510, 2512, 2514. Gdy kupiło 2 Solarisy Urbino 12 to skasowało 1 Jelcza M11 2601, natomiast gdy do SPA Dąbie przybyły 4 używane Many NL202/262 to sprzedali 4 Jelcze M11 2002, 2011, 2502 i 2602. W sumie kupili 11 autobusów, a skasowali 10 autobusów, czyli jeden został dodatkowo. A więc nie przesądzałbym, że tym razem po zakupie 12 używanych Manów NL202 sprzedadzą/skasują 12 autobusów.

wysłane przez Pepe 234

lukas napisał(a):

> Ale SPAD nie kasowało także autobusów krótkich "jeden za > jeden", gdyż jak kupiło 5 Manów NL223 to skasowało 5 Jelczy > M11 355 prędzej oraz 363, 2510, 2512, 2514. Gdy kupiło 2 Solarisy > Urbino 12 to skasowało 1 Jelcza M11 2601, natomiast gdy do SPA > Dąbie przybyły 4 używane Many NL202/262 to sprzedali 4 Jelcze > M11 2002, 2011, 2502 i 2602. W sumie kupili 11 autobusów, a > skasowali 10 autobusów, czyli jeden został dodatkowo. A więc nie > przesądzałbym, że tym razem po zakupie 12 używanych Manów > NL202 sprzedadzą/skasują 12 autobusów.

Ale dodajmy jeszcze te dwie sztuki na które SPAD ma ogłosic niebawem przetarg i za które pewnie też coś wymieni, to naprawdę myślę, że tak wiele Jelczy nie zostanie już nam w Dąbiu. :)

wysłane przez Filip_Police

man751 napisał(a):

> Ale dodajmy jeszcze te dwie sztuki na które SPAD ma ogłosic > niebawem przetarg i za które pewnie też coś wymieni, to naprawdę > myślę, że tak wiele Jelczy nie zostanie już nam w Dąbiu. :)

Nie jestem tego tak pewien.Usterki pojazdów nowo-starych wręcz powalają. Jeździłem tym MAN-em (#2309) rano na 66, popołudniu na 79 (jakos się trafiło). Kierowca cały czas miał problem z : a) drzwiami (nie pożądane ponowne otwieranie drzwi) b) otwieranie się klapy (tej klapy w której sa szyny na termometr) c) awarie wycieraczek (na myjni poprostu wyleciały z miejsca, gdzie powinny być) d) okropny hałas przy jeździe (na i oczywiście jak skręcał była piękna symfonia) e) niedziałający prędkościomierz, coi za tym idzie licznik. Autokomputer nie przewijał przystanków (i tak dobrze bo pojazd przez 2 drzwi miał około 10 minut opóźnienia). Przy wjechaniu na dziurę właczało się na sekund parę.

Autobusy nie są za nowe. To wiemy. Ale dlaczego SPAD musi kupować takie złomy? Niemcom idzie to na rękę. Tylko szkoda że nam troszke nie.

-- Na linii C w dzień świąteczny powinien jeździć autobus solowy! Może Autosana wypożyczyć ze SPAK-u lub z SPPK Jelczyka. Ale ja chcę #399 z Dąbia
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Piotr

marcin_bozek napisał(a):

> Autobusy nie są za nowe. To wiemy. Ale dlaczego SPAD musi kupować > takie złomy? Niemcom idzie to na rękę. Tylko szkoda że nam troszke > nie.

Ja najnowszym SPADowskim nabytkiem jechałem na linii 65 (niestety nie pamiętam, który to dokładnie), ale po pierwsze było głośno :(, a po drugie miał zajechaną skrzynię biegów:/ strasznie rwało do przodu...Używki TAK, ale z Norwegii :). Jazda Norwegiem to sama przyjemność:).

wysłane przez konjo  4

Piotr napisał(a):

> po drugie miał zajechaną skrzynię biegów:/ strasznie rwało do > przodu...

Może to ta przytaczana tu często zrywność ZF-a. :>

So never mind the darkness.

wysłane przez Pepe 234

Piotr napisał(a):

> Ja najnowszym SPADowskim nabytkiem jechałem na linii 65 (niestety nie > pamiętam, który to dokładnie)

#2307 65/2.

> po drugie miał zajechaną skrzynię biegów :/ strasznie rwało do > przodu

To prawda te zmiany biegów w jego automacie są okropne. Jakby za chwilę autobus miał się rozerwac na pół. Mam nadzieję, że coś z tym zrobią bo długo tak nie pojeździ. :(

wysłane przez Pepe 234

lukas napisał(a):

> Szczerze mówiąc to wątpię, aby SPA Dąbie pozbyło się aż > 12 Jelczy M11 no i przecież jest jeszcze 1 Jelcz L11. > Prawdopodobnie zostawią sobie jakąś większą ilość Jelczy > tak na zapas.

Kasowanie naprawdę zacznie się na szeroką skalę, ale faktycznie kilka M-11 ma być zostawionych. Ale tu kolejna miła niespodzianka, otóż rozwalające się Jelcze 120MM/1 także nie mogą być pewne dalszego swojego żywota. Jednym słowem: poleci trochę tego i trochę tego. :)

wysłane przez konjo  4

man751 napisał(a):

> Ale tu kolejna miła niespodzianka, otóż rozwalające się Jelcze 120MM/1 > także nie mogą być pewne dalszego swojego żywota.

Miła? :...( Stodwudziestki jakie są każdy widzi, ale w stosunku do M11 to całkiem przyjemne busy. Poprzez umiejscowienie silnika linia podłogi jest zdecydowanie lepiej rozwiązana. Ciekawe czy to między innymi dlatego, że chcą sobie zrobić magazyny części do MAN-ów D0826? :)

-- Turn me around and take me back to the start.

So never mind the darkness.

wysłane przez Pepe 234

konjo napisał(a):

> Miła? :...( Stodwudziestki jakie są każdy widzi, ale w stosunku > do M11 to całkiem przyjemne busy. Poprzez umiejscowienie silnika > linia podłogi jest zdecydowanie lepiej rozwiązana. Ciekawe czy to > między innymi dlatego, że chcą sobie zrobić magazyny części > do MAN-ów D0826? :)

No miła w sensie, że stan ich w ostatnim roku okropnie się pogorszył. Przez ostatnie miesiące nie ma dnia żeby na placu nie stało od 5 do 7 rozwalonych wozów, a na liniach jeździ po 3, 4-to max. Ja nie mówie, że to były złe wozy gdy się w nie zaopatrywano w 1997 r. Nawet wolałem je od polickich 120-ek, ale co mają zrobić jak nie da się ich dłużej łatać. :(

wysłane przez (użytkownik usunięty)

man751 napisał(a):

> No miła w sensie, że stan ich w ostatnim roku okropnie się > pogorszył. Przez ostatnie miesiące nie ma dnia żeby na placu nie

E tam złom od samego początku - ja tam tych klonowickich w ogóle początkowo od PR110 nie odróżniałem ;)

> max. Ja nie mówie, że to były złe wozy gdy się w nie > zaopatrywano w 1997 r. Nawet wolałem je od polickich 120-ek, ale co

Gdyby miały normalne skrzynie biegów jeszcze... (3 biegi to IMO jest kpina)

> mają zrobić jak nie da się ich dłużej łatać. :(

czy to są może te 120 które stoją wśród zaszczytnej gromady z 362 i 2009? (tam stoi ztcp 2747 i jeszcze jeden)

-- Volvo ponad reszte busów :)

wysłane przez Wojciech

MC napisał(a):

> czy to są może te 120 które stoją wśród zaszczytnej gromady z 362 > i 2009? (tam stoi ztcp 2747 i jeszcze jeden)

Tak. Od dłuższego czasu uszkodozne stoją: #2743, #2745, #2747, #2750. #2748 i #2749 naprawiano, ale i tak po kilku dniach jazdy defektowały. W efekcie te dwa Jelczyki teraz stoją uszkodzone i szybko się nie pojawią.

"Co u innych nierealne, u nas staje się normalne" Tramwaje Szczecińskie

wysłane przez Piotr

man751 napisał(a):

> Ale tu kolejna miła > niespodzianka, otóż rozwalające się Jelcze 120MM/1 także nie > mogą być pewne dalszego swojego żywota. Jednym słowem: poleci > trochę tego i trochę tego. :)

miło i nie miło...Miło, bo zostaną zastąpione niską podłogą, a mniej miło. bo nie są jeszcze aż tak stare-jak na nasze warunki;).

Mam pytanie...Czy 120MM może kursować na wyspę Pucką? Czy również miałby problem "pod mostem" ;)? Przez 52 po centrum panoszą się najgorsze złomy :/. Mało to reprezentatywne...

wysłane przez Pepe 234

Piotr napisał(a):

> Mam pytanie...Czy 120MM może kursować na wyspę Pucką? Czy > również miałby problem "pod mostem" ;)? Przez 52 po centrum > panoszą się najgorsze złomy :/. Mało to reprezentatywne...

No właśnie niestety nie mogą kursować 120MM, były próby, ale nie udane. :(

wysłane przez t105n  49

man751 napisał(a):

> No właśnie niestety nie mogą kursować 120MM, były próby, ale > nie udane. :(

A PR110 jakoś się mieściły :-)

wysłane przez Luke_Police  163

man751 napisał(a):

> No właśnie niestety nie mogą kursować 120MM, były próby, ale > nie udane. :(

A jaki typ autobusu z kategorii MAXI (oprócz Jelczy M11, L11 i pokaswanych PR110) jest w stanie zmieścić się pod tym mostem ? Przyznam szczerze, że gdy byłem w Porcie Centralnym, to zaskoczyło mnie, że ten most jest aż tak mały.

-- Autobusy w SPPK są jak światła na skrzyżowaniu - zielone, żółte albo czerwone.

Technik serwisu :)

wysłane przez konjo  4

Luke_Police napisał(a):

> A jaki typ autobusu z kategorii MAXI (oprócz Jelczy M11, L11 i > pokaswanych PR110) jest w stanie zmieścić się pod tym mostem ?

Chyba z MAXI to nie bardzo co tam wejdzie w ogóle. Jak to już kiedyś pisaliśmy 12 metrowa konstrukcja może zaryć dachem w tylnej części w momencie kiedy "zabuja" autobusem...

-- Turn me around and take me back to the start.

So never mind the darkness.

wysłane przez Wojtek 24

konjo napisał(a):

> Chyba z MAXI to nie bardzo co tam wejdzie w ogóle. Jak to już kiedyś > pisaliśmy 12 metrowa konstrukcja może zaryć dachem w tylnej części > w momencie kiedy "zabuja" autobusem...

Najkrótszym solowym autobusem niskopodłogowym jest MAN NL202, jego długość wynosi 11,8m, ale za to jest wysoki (3,10m). A może Solaris spisałby sie na linię 52. Owszem posiada on 12m długości, ale za to jest najniższym autobusem - 2,85m wysokości. Więc w czasie bujania może nie zaryje dachem.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez konjo  4

Wojtek napisał(a):

> A może Solaris spisałby sie na linię 52.

100% populacji jakby nie było nowych, niskich busów na drugorzędną linię? Rozpusta...

So never mind the darkness.

wysłane przez t105n  49

Piotr napisał(a):

> miło i nie miło...Miło, bo zostaną zastąpione niską > podłogą, a mniej miło. bo nie są jeszcze aż tak stare-jak na > nasze warunki;).

Tym bardziej, że dąbskie 120M są póki co młodsze (9-10 lat) niż średnia wieku naszych autobusów (prawie 11 lat).

wysłane przez Luke_Police  163

t105n napisał(a):

> Tym bardziej, że dąbskie 120M są póki co młodsze (9-10 lat) niż > średnia wieku naszych autobusów (prawie 11 lat).

#3006 też miał 10 lat gdy ostatni raz wyjechał na trasę. Szczerze mówiąc to w SPPK może być podobna sytuacja za rok. Jak kupią nowe solówki, pójdą pod młotek nie tylko M11 ale również 120M. Na zachowanie przy życiu na linie nocne zasługują chyba tylko te ostatnio wyremontowane, czyli #3002, #3007-9.

-- Autobusy w SPPK są jak światła na skrzyżowaniu - zielone, żółte albo czerwone.

Technik serwisu :)

wysłane przez Filip_Police

Piotr napisał(a):

> Mam pytanie...Czy 120MM może kursować na wyspę Pucką? Czy > również miałby problem "pod mostem" ;)? Przez 52 po centrum > panoszą się najgorsze złomy :/. Mało to reprezentatywne...

Otóz jest to możliwe. Kiedyś, kiedy przywieźli do autobusy jeździł sobie penien kierowca. I pewnego dnia dostał 52/2. Na zajezdni dostał Jelcza 120MM. Dyspozytor nie zorientował się, że na brygadzie jeździ "stodwudzieskta". Po pewnym czasie wóz wymieniono na M-11. Tak więc jest możliwe, jednak autobus musiał pod mostem jechać z naprwadę małą prędkością.

-- Na linii C w dzień świąteczny powinien jeździć autobus solowy! Może Autosana wypożyczyć ze SPAK-u lub z SPPK Jelczyka. Ale ja chcę #399 z Dąbia

wysłane przez Wojciech

lukas napisał(a):

> Podobnie było z przegubowcami, ponieważ kupili > 9 MAN-ów NG272, a sprzedali (skasowali) tylko 4 Ikarusy

Najpierw wycofano pojazdy, których nie dało się dłużej eksploatować . Kolejne pojazdy będą wycofywane stopniono. W sierpniu wycofano kolejnego Ikarusa- #2192(ostatni kurs 31.07.2006).

"Co u innych nierealne, u nas staje się normalne" Tramwaje Szczecińskie

wysłane przez pioko17 38

Może by tak kupić autobusy tego typu co deskorolka? Oczywiście używane. Z 4 by się przydały. można było by je wysłać na linie takie na których w solówach jest zcisk a w przegubalch luz. np. 65, 79 lub 56
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez pioko17 38

Nie! 4 to ZA MAŁO. 10!

wysłane przez konjo  4

pioko17 napisał(a):

> Może by tak kupić autobusy tego typu co deskorolka?

Oświeć nas po co SPADowi który ma już pokaźną mieszaninę w taborze jeszcze do kompletu deskorolki. Pomijamy manewrowość na kilku liniach, jaki jest cel, żeby dostając pieniądze za MAXI kupować psudo-MEGA i wysyłać je taniej na linie solówkowe? Moim zdaniem wprowadzanie deskorolek, mercedesów i innych wynalazków jest kompletnie bezsensu. I tego typu pomysły to tylko wyłącznie "bo, tak mi się podoba" i nie mają żadnego uzasadnienia.

-- Turn me around and take me back to the start.

So never mind the darkness.