Forum

Co zrobić z torami pod mostem Akademickim?

Linię kolejową, biegnącą przez Pogodno i Niebuszewo do Polic, trzeba przerobić na drogową obwodnicę - uważa Maciej Cehak, dyrektor Biura Planowania Przestrzennego Miasta. Radni i architekt miasta są przeciw.

wysłane przez Wojciech

Kolejny "zdrowy" pomysł na poprawę transportu w Szczecinie :/

"Co u innych nierealne, u nas staje się normalne" Tramwaje Szczecińskie
Wojciech napisał(a):

> Kolejny "zdrowy" pomysł na poprawę transportu w > Szczecinie :/

Dobrze, że chociaz radni i architekci wykazuja zdrowy rozsądek i są temu przeciwni. W innych krajach stawia się na kolej mimo, że nigdzie nie przynosi ona zysków finansowych. Tam poprostu wiedzą, że kolej jest dla społeczeństwa, a nie po to by na niej zarabiać.
enka167 napisał(a):

> > Kolejny "zdrowy" pomysł na poprawę transportu w > > Szczecinie :/ > > Dobrze, że chociaz radni i architekci wykazuja zdrowy > rozsądek i są temu przeciwni.

No ale niektórym się wydaje, że linia kolejowa jest bardziej uciążliwa dla otoczenia niż obwodnica śródmiejska. ROTFL!
lhb178 napisał(a):

> No ale niektórym się wydaje, że linia kolejowa jest bardziej > uciążliwa dla otoczenia niż obwodnica śródmiejska. ROTFL!

No niestety u nas jeszcze nie dorośli do tego, że kolej jest dla większej liczby ludzi niż drogi :(. Poza tym kolej jest ekologiczna, a samochody nie. A podobno w dzisiejszych czasach stawia się na ekologię.
lhb178 napisał(a):

> No ale niektórym się wydaje, że linia kolejowa jest bardziej > uciążliwa dla otoczenia niż obwodnica śródmiejska. ROTFL!

Wiesz, jak mam być szczery, to tych fajnych pociągów pod moimi oknami, jadących do i z Polic, to już mam dośc. A obwodnica będzie jeszcze bliżej okien, więc gdyby ktoś mi dał wybór, to wolałbym chyba obwodnicę z ekranami i innymi zabezpieczeniami, za to bez ciężkiej chemii. Ale zdaję sobie sprawę z konsekwencji mieszkania w centrum dużego miasta, więc protestował nie będę ;). Mam tylko nadzieję, że tempo budowy obwodnicy, co jest zresztą wielce prawdopodobne, jeszcze się zmniejszy. Wtedy jest szansa, że jej nie doczekam :D

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
torwid napisał(a):

> Wiesz, jak mam być szczery, to tych fajnych pociągów pod moimi > oknami, jadących do i z Polic, to już mam dośc. A obwodnica > będzie jeszcze bliżej okien, więc gdyby ktoś mi dał wybór, to > wolałbym chyba obwodnicę z ekranami i innymi zabezpieczeniami, za > to bez ciężkiej chemii.

Chyba naiwny jesteś! Przecież obwodnica nie powstanie po to, żeby jakiś Kowalski z żonką mógł sobie w niedzielę do kościółka pojechać, tylko po to, aby wyrzucić z centrum najcięższy, a więc najbardziej uciążliwy ruch ciężkich pojazdów. Czyli wszystkie TIR-y (także, a może zwłaszcza te z chemią) jadące w kierunku np. Polic pojadą właśnie pod Twoimi oknami! Myślę, że lepiej mieć rzęrzący pociąg raz na 20 - 30 minut, niż stado bzyczących i warczących, a poza tym śmierdzących blachosmrodów non stop!

> Ale zdaję sobie sprawę z konsekwencji > mieszkania w centrum dużego miasta, więc protestował nie będę > ;). Mam tylko nadzieję, że tempo budowy obwodnicy, co jest > zresztą wielce prawdopodobne, jeszcze się zmniejszy. Wtedy jest > szansa, że jej nie doczekam :D

Oby!

A tak na marginesie, nie rozumiem jak planiści wyobrażają sobie budowę dwupasmowej jezdni na 9 metrowym pasie torowiska. Bo tylko tyle zajmują dwa tory na szlaku! A jak widzą dostarczanie materiałów technologicznych dla stoczni i innych zakładów np. w Skolwinie? Zapewne chcą je przewieść TIR-ami! Piękna wizja, zaiste!

BJ
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Bodek napisał(a):

> Piękna wizja, zaiste!

Oj tam zaraz...

To tylko sezon na szerzenie wizji "dynamicznego rozwoju" wśród społeczeństwa... w grudniu nikt nie będzie pamiętał o tych chorych pomysłach zaorania linii kolejowej, ani tu, ani w szarej rzeczywistości...

-- Turn me around and take me back to the start.

So never mind the darkness.
konjo napisał(a):

> To tylko sezon na szerzenie wizji "dynamicznego rozwoju" wśród > społeczeństwa...

Może i masz rację, że to tylko sezon na "wizję dynamicznego rozwoju". Niemieccy budowniczowie tego szlaku mieli dokładną wizję, dlaczego go budują. Należy tylko z tego skorzystać (przecież chyba są ich oryginalne plany), a poza tym istnieje coś takiego jak historyczna ciągłoś miasta. Nie należy tego rozwalać tylko odbudowywać ku zadowoleniu mieszkańców.

-- cogito ergo sum

cogito ergo sum
Bodek napisał(a):

> torwid napisał(a):

> > Wiesz, jak mam być szczery, to tych fajnych pociągów pod moimi > > oknami, jadących do i z Polic, to już mam dośc.

Jak czesto? Szczegolnie w weekend :P

> A jak widzą dostarczanie materiałów technologicznych dla stoczni i > innych zakładów np. w Skolwinie? Zapewne chcą je przewieść > TIR-ami! > Piękna wizja, zaiste!

Dokladnie. Jeden wagon wegla to ok. 2 tiry. Pociagi maja ok. 30-40 wagonow, sklad o dlugosci 600 metrow z predkoscia 50 km/h dudni Ci srednio okolo minuty A TIRy? 80 tirow? Tyle nawet w ciagu 15 minut nie jedzie ul. Zwierzyniecka, a wydaje sie, ze jest ich duzo (srednio jest ich ok. 20-30 - Pawel chyba mnie nie zabijesz ;))!

-- Zapamiętaj datę - 28.09.2006, godz 21:11. 57 przyjechał planowo na przystanek "Kormoranów". Cuda się zdarzają ale nie licz na nie.

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Mareczek napisał(a):

> Jak czesto? Szczegolnie w weekend :P

Żebyś się nie zdziwił... Są weekendy, kiedy jedzie nawet kilka pociąghówe w każdej godzinie. Nie wiem, z czego to się bierze, pewnie z przyrostu aktywności w poszczególnych zakładach na trasie. Ale mam wrażenie, że obnwodnice będzie mozna na tyle oprotestować, by wywalczyć pewne zabezpieczenia. No i 80 TIRów nie wywołuje takiego rezonansu, jak 30 czy 70 wagonów. W szafkach dzwonią szklanki, a taki transport po godz. 22 naprawdę może denerwować, wierzcie mi. Ale jeszcze raz podkreślam, bo widzę, że niektórym juz to umknęło: zdaję sobie sprawę z konsekwencji mieszkanbia w centrum dużego miasta. Co nie znaczy, że nie mogę mieć odmiennego zdania, niz osoby których problem nie dotyczy. A w szybkie powstanie obwodnicy nie wierzę :D

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
torwid napisał(a):

> Mareczek napisał(a):

> > > Jak czesto? Szczegolnie w weekend :P > > że obnwodnice będzie mozna na tyle oprotestować, > by wywalczyć pewne zabezpieczenia.

Ekrany akustyczne dla pociagow tez sie montuje, zawsze mozna zawiazac jakis komitet i powalczyc.

> No i 80 TIRów nie wywołuje > takiego rezonansu,

Ale rozpier**** polowe drog w Polsce :/ Zapraszam do dolnoslakiego, ser szwajcarski sie chowa!

> W szafkach dzwonią > szklanki,

Przykleic na tasme :P

> A w szybkie powstanie obwodnicy > nie wierzę :D

Ja tez tak (nie) wierze :)

-- Zapamiętaj datę - 28.09.2006, godz 21:11. 57 przyjechał planowo na przystanek "Kormoranów". Cuda się zdarzają ale nie licz na nie.

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
torwid napisał(a):

> > No ale niektórym się wydaje, że linia kolejowa jest bardziej > > uciążliwa dla otoczenia niż obwodnica śródmiejska. ROTFL! > > Wiesz, jak mam być szczery, to tych fajnych pociągów pod moimi > oknami, jadących do i z Polic, to już mam dośc.

<zazdrości> ;>

> A obwodnica > będzie jeszcze bliżej okien, więc gdyby ktoś mi dał wybór, to > wolałbym chyba obwodnicę z ekranami i innymi zabezpieczeniami, za > to bez ciężkiej chemii.

To może lepiej obwodnicę kolejową z ekranami? Nie wspominając o obecnej możliwości przedostania się na drugą stronę torów w porównaniu z zagrodzoną murem autostradą...

> Mam tylko nadzieję, że tempo budowy obwodnicy, co jest > zresztą wielce prawdopodobne, jeszcze się zmniejszy. Wtedy jest > szansa, że jej nie doczekam :D

Ja też mam nadzieję, że do tego rejonu prędko nie dotrze, zmieniając piękne zielone zakątki w smrodliwą i jazgoczącą barierę.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
enka167 napisał(a):

> Dobrze, że chociaz radni i architekci wykazuja zdrowy > rozsądek i są temu przeciwni. W innych krajach stawia się na > kolej mimo, że nigdzie nie przynosi ona zysków finansowych. > Tam poprostu wiedzą, że kolej jest dla społeczeństwa, a nie > po to by na niej zarabiać.

I mam nadzieję, że również u nas nie dojdzie do zniszczenia tejże linii. Szczerze mówiąc jest to mało możliwe, gdyż, jak już ktoś tu wspomniał, zanim wybudują tę obwodnicę kolejową minie wiele lat, w związku z tym przynajmniej do tego czasu chyba możemy być spokojni.

-- Autobusy w SPPK są jak światła na skrzyżowaniu - zielone, żółte albo czerwone.

Technik serwisu :)