Forum

Używki w SPAK

Na terenie SPA Klonowica od dzisiejszego poranka możemy zaobserwować przynajmniej 6 przegubowych MAN-ów prawdopodobnie typu NG272. Są biało-czerwono-szare i posiadają po 3 pary drzwi. Pojazdy te według wstępnych informacji zostały wyprodukowane w 1992 roku i pochodzą z Norymbergi. Do pełnej liczby zakupu brakuje jeszcze jednego autobusu, który został zatrzymany na granicy. Więcej informacji już wkrótce.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

No nareszcie SPAK się postarał. I w taki sposób każda ze spółek ma niskopodłogowe przeguby II generacji :)
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez konjo 4

Czy tak jak SPAD dzielił się z mieszkańcami lewobrzeża swoimi niskimi przegubami wrzucając je na pośpieszne to czy będę miał zaszczyt pojechać niskim A, B SPAKu...? 7 sztuk to zawsze coś, niemniej jednak przy stanie ich przegubów mam nadzieje, że to nie jest ostatnie słowo.

-- Turn me around and take me back to the start.

So never mind the darkness.

wysłane przez Michal105N 11

> Czy tak jak SPAD dzielił się z mieszkańcami lewobrzeża > swoimi niskimi przegubami wrzucając je na pośpieszne to czy > będę miał zaszczyt pojechać niskim A, B SPAKu...? 7

Ja bym je lepiej widział na liniach lewobrzeżnych a w szczególności na 67.

wysłane przez konjo 4

Michal105N napisał(a):

> Ja bym je lepiej widział na liniach lewobrzeżnych a w > szczególności na 67.

No wiesz, ja bym widział prawobrzeżne niskie na liniach 54, 84, 73Z, 73D bo jeżdzą w okolicy naszych dwóch jedynych szpitali. Niestety nie zawsze jest to priorytet, sporo z nich trafia na Lewobrzeże pod różną postacią. Poniekąd jest to słuszne działanie, bo w pośpiesznym płaci się podwójnie. Zakładałem poprostu hipotetyczną sytuacje czy SPAK zdecyduje się dowartościować A i B czy też będą zupełnie odmienne wytyczne.

-- Turn me around and take me back to the start.

So never mind the darkness.

wysłane przez Luke_Police 151

Michal105N napisał(a):

> Ja bym je lepiej widział na liniach lewobrzeżnych a w > szczególności na 67.

67? czemu nie, ale jeżeli by założyć, że MAN-y będą równomiernie podzielone miedzy liniami SPAK-u, to największe prawdopodobieństwo spotkania ich będzie na 75, bo tam jeździ najwięcej brygad =] . Oczywiście zdaję sobie sprawę, że wszystko zależy od dyspozytora spółki i rzeczywiście może się okazać, że najczęściej będą się pojawiać na A i B.

-- Autobusy w SPPK są jak światła na skrzyżowaniu - zielone, żółte albo czerwone.

Technik serwisu :)

wysłane przez Piotr

Michal105N napisał(a):

> Ja bym je lepiej widział na liniach lewobrzeżnych a w > szczególności na 67.

a ludzie nie po to płacą 2x opłaty normalnej, aby na pośpiesznych liniach panoszyły się dobite wozy :). Ludzie za coś jednak ekstra płacą...a poza tym wyobrażasz sobie na kolei taką sytuację, że na pośpiesznym do Poznania puszcza się podmiejski EZT?;) to taka analogia...

wysłane przez (użytkownik usunięty)

> a ludzie nie po to płacą 2x opłaty normalnej, aby na > pośpiesznych liniach panoszyły się dobite wozy :).

Jakie jest ekonomiczne uzasadnienie cen biletów na autobusy pośpieszne? Pojazd się bardziej zużywa, kierowca więcej dostaje? Z tego co pamiętam w stolicy tyle samo płaci się za zwykły, pośpieszny i ekspresowy. Wydaje mi się, że to miasto żeruje na swoich mieszkańcach bo ma monopol.

>Ludzie za > coś jednak ekstra płacą...

Czy istnieje jakiś oficjalny przepis mówiący o gwarancji wyższego standardu w pośpiesznych?

>a poza tym wyobrażasz sobie na > kolei taką sytuację, że na pośpiesznym do Poznania puszcza > się podmiejski EZT?;) to taka analogia...

Jechałem kiedyś pośpiesznym EZT, chyba do Koszalina. :)

wysłane przez konjo 4

mimbla napisał(a):

> Jakie jest ekonomiczne uzasadnienie cen biletów na autobusy > pośpieszne?

Uzasadnienie jest takie, że pośpieszne dublują się liniami tramwajowymi. Szczecin póki co stara się żeby sieć tramwajowa i autobusowa się uzupełniały, a nie konkurowały ze sobą. Pytanie za 100 pkt.: kto pojechałby 7 i 8 gdyby w cenie normalnego biletu można by wsiąść do A, B lub C?

-- Turn me around and take me back to the start.

So never mind the darkness.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

konjo napisał(a):

> za 100 pkt.: kto pojechałby 7 i 8 gdyby w cenie normalnego biletu > można by wsiąść do A, B lub C?

Ja :D
MAN

wysłane przez konjo 4

O ile nie pomyliłem się w obliczeniach, to obecnie mamy: NL202/262 ex Berlin - 12 NL222 - 6 NL223 - 16 NL283 - 4 NL313 - 5 NG262 - 4 NG272 - 9 NG312 - 10 NG313 - 6 + NL202 ex Braunschweig - 5 + NG272 ex Norymberga - 7 + niesprecyzowane solówki dla SPAD - 7 + niesprecyzowane przeguby dla SPPK - 4

Właśnie staliśmy się świadkami zmiany lidera w szczeciński-polickiej komunikacji: - Volvo 88 VS. MAN (już wkrótce) 95 (84 już na miejscu).

-- Turn me around and take me back to the start.

So never mind the darkness.

wysłane przez Luke_Police 151

konjo napisał(a):

> Właśnie staliśmy się świadkami zmiany lidera w > szczeciński-polickiej komunikacji: - Volvo 88 VS. MAN (już > wkrótce) 95 (84 już na miejscu).

Wpadłem na pomysł, że możnaby się pokusić o stworzenie wykresów dla encyklopedii przedstawiających ilość taboru danej marki (oś pionowa) w zależności od roku (oś pozioma). Oczywiście możnaby też zrobić osobne wykresy dla taboru kategorii MEGA, MAXI i MINI.

-- Autobusy w SPPK są jak światła na skrzyżowaniu - zielone, żółte albo czerwone.

Technik serwisu :)

wysłane przez konjo 4

Luke_Police napisał(a):

> Wpadłem na pomysł, że możnaby się pokusić o stworzenie > wykresów dla encyklopedii przedstawiających ilość taboru > danej marki (oś pionowa) w zależności od roku (oś pozioma).

Wiesz co, czasem wymieniamy po nocy takie pomysły z Łukaszem na gg. Zawsze możesz sie dołączyć, ostatnio gorzej z czasem na realizacje.

-- Turn me around and take me back to the start.

So never mind the darkness.

wysłane przez Luke_Police 151

konjo napisał(a):

> Wiesz co, czasem wymieniamy po nocy takie pomysły z Łukaszem na > gg. Zawsze możesz sie dołączyć, ostatnio gorzej z czasem na > realizacje.

Jasne, nie mówię, że trzeba to zrobić teraz. Tylko rzuciłem pomysł, że kiedyś tam w przyszłości możnaby stworzyć takie wykresy dla encyklopedii.

-- Autobusy w SPPK są jak światła na skrzyżowaniu - zielone, żółte albo czerwone.

Technik serwisu :)

wysłane przez yamakasi

A ja dziś widziałem jednego z tych nowych manów i wam powiem ze całkiem przyzwoicie wygladał:)

wysłane przez Mario ?

yamakasi napisał(a):

> A ja dziś widziałem jednego z tych nowych manów i wam > powiem ze całkiem przyzwoicie wygladał:)

A ja widzę, że nie czytałeś "intrukcje obsługi". Po co napisałeś "re"?

-- Moje ulubione tramwaje to: 1003+1004 i 1047+1048

wysłane przez Daniel

A siedziska - czerwone... Ogólnie MAN ładny, ale ciekawy jestem czy SPAK nie spapra roboty i najpierw pomaluje zanim naklei reklame (często robili na odwrót z solówkami).

#2854 - największy kozak w szczecińskiej KM ;)

wysłane przez torwid 64

Według wiarygodnych informacji w sobotę rano na placu było tylko 6 sprowadzonych autobusów. Ostatni nie zaliczył kontroli na granicy i został zatrzymany :D

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez mike_1994

torwid napisał(a):

> Według wiarygodnych informacji w sobotę rano na placu było > tylko 6 sprowadzonych autobusów. Ostatni nie zaliczył > kontroli na granicy i został zatrzymany :D

Może przez niesprawne hamulce? ;P

-- Słońce świeci, ptaszek śpiewa, a mnie w budzie krew zalewa.

wysłane przez Daniel

mike_1994 napisał(a):

> torwid napisał(a):

> > Według wiarygodnych informacji w sobotę rano na placu było > > tylko 6 sprowadzonych autobusów. Ostatni nie zaliczył > > kontroli na granicy i został zatrzymany :D > > Może przez niesprawne hamulce? ;P

Lol, podczas sprowadzania solówek do SPAD'u jedna uległa awarii, teraz przegub nie przeszedł kontroli... I oni myślą, że takimi autobusami "zmodernizują tabor" ? :D

#2854 - największy kozak w szczecińskiej KM ;)

wysłane przez konjo 4

McBeZeL napisał(a):

> Lol, podczas sprowadzania solówek do SPAD'u jedna uległa > awarii

A co masz na myśli?

So never mind the darkness.

wysłane przez torwid 64

McBeZeL napisał(a):

> Lol, podczas sprowadzania solówek do SPAD'u jedna uległa > awarii, teraz przegub nie przeszedł kontroli... I oni myślą, > że takimi autobusami "zmodernizują tabor" ? :D

Ale ja nie naspisałem, ani nawet nie zasugerowałem, że kłopoty na granicy były związane ze złym stanem technicznym pojazdu. Po prostu nie znam tej przyczyny. Równie dobrze mogła to być niezgodność dotycząca jednej cyferki czy literki w dokumentach - takie rzeczy zdarzają się codziennie.

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez M21 1

A mozna liczyc na jakies zdj tych busow ??
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Pepe 90

M21 napisał(a):

> A mozna liczyc na jakies zdj tych busow ??

Zdjęcia będą owszem, ale najpierw trzeba uzyskac zgodę na publikacje, a to chwilę trwa. Cierpliwości. :)

wysłane przez M21 1

man751 napisał(a):

> > Zdjęcia będą owszem, ale najpierw trzeba uzyskac zgodę na > publikacje, a to chwilę trwa. Cierpliwości. :)

Dzieki za odpowiedz . A cierpliwy jestem tylko nie mam jak sie przejechac na Klonowica i ich sobie nazywo obejzec :( .

-- MÓW MI MOTORNICZY :D:D:D:D:D

wysłane przez torwid 64

M21 napisał(a):

> A mozna liczyc na jakies zdj tych busow ??

Być może. Ale na razie wszelkie pytania, dotyczące zakupu, mam przesłać mailem lub faksem, co wcześniej nigdy nie miało miejsca. Mam nadzieję, że ma to związek z brakiem czasu prezesa, a nie utrudnianiem pracy. :D Bo notowań faktycznie nie mam najwyższych i zdaję sobie z tego sprawę.

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez jas59 ?

torwid napisał(a):

> Mam nadzieję, że ma to związek z brakiem > czasu prezesa, a nie utrudnianiem pracy.

Tak, to jest brak czasu. Tak jak wiadomo są to używki z Norymbergi, 12 - 15 letnie ale w dobrym stanie. 2 z tych autobusów mają przebieg około 600 tys. km, a pozostałe około 500 tys. km. W tej chwili przechodzą badania techniczne i diagnostyczne. Są przygotowywane do eksploatacji na trasach linii obsługiwanych przez Klonowica. Prawdopodobnie dostaną numery taborowe 1250 - 1256. Po uzyskaniu wszelkich różnych zezwoleń zostaną włączone do ruchu. Pozwoli to na wyłączenie z ruchu najstarszych autobusów. Tyle udało mi się na razie uzyskać informacji na ten temat. Więcej szczegółowych danych w terminie późniejszym.

-- cogito ergo sum

cogito ergo sum

wysłane przez torwid 64

jas59 napisał(a):

Tak jak wiadomo są to używki z > Norymbergi...

No to część informacji się pokrywa. Jest to 7 MANów NG 272, nr taborowe faktycznie będą 1250-1256, ale rok prod. podawany jest jeden: 1992 (stąd cyfra 2 na drugim miejscu w numerze taborowym). Pierwszy z nich jest już na lakierni, jednocześnie trwają rozmowy, po których zostanie wybrana firma do przeprogramowania wyświetlaczy, ew. która zamontuje nowe. Pierwszy autobus powinien wyjechać na linię za ok. 2 tygodnie, SPAK chce mieć już wszystkie 7 w ruchu przed 1 listopada. Jednocześnie firma będzie się pozbywać Ikarów z lat 1989-90.

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez jas59 ?

jas59 napisał(a):

> Więcej szczegółowych danych w terminie późniejszym.

Podaję dane techniczne sprowadzonych autobusów:

* Kraj producenta i rejestracji - Niemcy * Marka pojazdu - MAN * Model pojazdu - NG 272 * Masa własna - 14700 kg * Maksymalna ładowność - 13300 kg * Maksymalna i dopuszczalna masa całkowita pojazdu - 28000 kg * Liczba miejsc siedzących, włączając siedzenie kierowcy - 50 osób * Liczba miejsc stojących - 69 osób * Liczba osi - 3 * Rozstaw osi skrajnych - 12,100 m * Rozstaw osi tylnych 1-2-3 - 6,240 m * Rozmiar opon / nośność 1 opony - 275/70/R22,5 / P-3300, T-2900 kg * Maksymalny nasisk osi przedniej - 6600 kg kN * Dopuszczalny nacisk osi przedniej - 10000 kg kN * Maksymalny i dopuszczalny nacisk osi tylnej 1 - 10000 kg kN * Maksymalny i dopuszczalny nacisk osi tylnej 2 - 11500 kg kN * Pojemność silnika - 6871 cm3 * Rodzaj silnika / rodzaj paliwa - wysokoprężny / olej napędowy * Maksymalna moc netto silnika 2100 min-1 - 184 kW * Miejsce mocowania tabliczki - drzwi strona prawa * Miejsce wybicia numeru identyfikacyjnego pojazdu (nr VIN albo numeru nadwozia, podwozia lub ramy) - rama przód * Długość - 17.960 m * Szerokość - 2.500 m * Wysokość - 2.900 m * Rok produkcji - 1992

-- cogito ergo sum

cogito ergo sum
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Wojciech

Czy już dotarł ostatni MAN NG272, z którym wynikły problemy na granicy?

"Co u innych nierealne, u nas staje się normalne" Tramwaje Szczecińskie

wysłane przez Piotr

Pewnie już ktoś o tym pisał, ale widzę pewną analogię w kupowaniu używek...

SPAD 4,9,5,7 =25 SPAK 5,8,7,? =20

SPAKowi brakuje 5 autobusów ;). Chyba, że odchodzi od tej zasady?;).

wysłane przez maciekos95 2

Byłem w czwartek na zajezdni i obejżałem je dokładnie. Wewnątrz mają kredą napiane numery. Są to oczywiście 1250 - 1256. 2 z nich przechodzą już malowanie. Mają trochę zniszczone siedzenia, ale ogólnie wyglądają bardzo dobrze. Powiedzieli mi też, że mają po 14 lat, czyli są z 1992 roku.

wysłane przez X

darmol7 napisał(a):

> Powiedzieli mi też, że mają po 14 lat

A wiesz może jaki mają przebieg?

"W Szwecji jest tyle samo samobójstw co w Polsce, bo tam jest ciemno" (c) Piotr Szumlewicz

wysłane przez maciekos95 2

Romanas napisał(a):

> A wiesz może jaki mają przebieg?

Akurat tego nie wiem, ale wydaję mi się, że była już jakaś wzmianka o tym.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Wojciech

Romanas napisał(a):

> A wiesz może jaki mają przebieg?

około 500 tys. km

"Co u innych nierealne, u nas staje się normalne" Tramwaje Szczecińskie
Ostatnio nieco się zastanawiałem nad stanem wiekowym taboru w spółkach autobusowych i doszedłem do dziwnego spostrzeżenia, że nowozakupione MAN-y NG272 w SPAK (podobnie jak NL202 w SPAD) pod względem daty produkcji są starsze od wysokopodłogowych Volvo czy nawet Jelczy 120M (120M/1). W związku z tym biorąc pod uwagę przepisy ZDiTM spółki będą musiały się ich szybciej pozbyć niż B10MA czy nawet Jelczy 120M. Dlatego naszła mnie taka myśl, że lepiej byłoby zamiast 7 13-letnich autobusów kupić 4 8-letnie. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że spółki kupują uzywki po to, by pozbyć się Ikarusów, czy Jelczy, którymi już dłużej nie da się jeździć, ale czy nie wydaje wam się że kupowanie 13-letniego taboru to trochę takie zamiatanie pod dywan? Jakie jest wasze zdanie na ten temat?

-- Autobusy w SPPK są jak światła na skrzyżowaniu - zielone, żółte albo czerwone.

Technik serwisu :)
[ciach]

A myślisz, że taka jest wola przewoźników, aby kupować wozy 14-letnie? Obawiam się, że młodszych już poprostu w Niemczech nie ma na sprzedaż.

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
Phobos napisał(a):

> A myślisz, że taka jest wola przewoźników, aby kupować > wozy 14-letnie? Obawiam się, że młodszych już poprostu w > Niemczech nie ma na sprzedaż.

Nie tylko w Niemczech mają używane autobusy na sprzedaż. SPPK jakoś już 2 razy znalazło wozy 8-letnie.

-- Autobusy w SPPK są jak światła na skrzyżowaniu - zielone, żółte albo czerwone.

Technik serwisu :)

wysłane przez Piotr

Phobos napisał(a):

> Obawiam się, że młodszych już poprostu w > Niemczech nie ma na sprzedaż.

w tym jest sporo prawdy :). Np. 12 metrowe VOLVO z Berlina poschodziły jak świeże bułeczki :). Poza tym jak już się pojawia coś młodszego to w małych ilościach i trzeba zbierać z różnych landów ;).
Piotr napisał(a):

Poza tym jak już się > pojawia coś młodszego to w małych ilościach i trzeba zbierać > z różnych landów ;).

I jest to jedno z zadań pośrednika, z którego usług spółki korzystają. Nie widzę więc problemu ;) Prezesi nie jeżdżą przecież od miasta do miasta i nie pytają czy jest coś na sprzedaż. Jeżdżą tam, gdzie pośrednik wskaże, informując że znalazł coś o określonych przez zamawiającego parametrach albo oferuje to, co zgromadził już na swoich placach.

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez Piotr

Luke_Police napisał(a):

> Jakie jest wasze zdanie na ten > temat?

Moja opinia na temat kupowania strasznych busów jest taka, że jest to rozwiązanie na parę lat i z nadzieją, że miasto w końcu będzie mogło zakupić busy jak za dawnych dobrych lat ;) 2x 40szt ;). Wiem, wiem...rozmarzyłem się, ale co tam ;). Obiecuje się stadiony etc. to może i pomyślą o tramwajach i busach :).
Piotr napisał(a):

> Moja opinia na temat kupowania strasznych busów jest taka, że > jest to rozwiązanie na parę lat i z nadzieją, że miasto w > końcu będzie mogło zakupić busy jak za dawnych dobrych lat > ;) 2x 40szt ;).

Do tego się chyba to sprowadza, że jeżeli za około 7 lat miasto nie zacznie inwestować w transport publiczny tobędziemy mieli krach w SPA Klonowica nie wspomnając już o MZK, bo o zaniedbaniach w trakcji tramwajowych mówi się od dawna (stan torowisk, stan taboru etc). Na 2x40 sztuk bym nie liczył, ale uważam, że nawet 20 uzdrowiłoby znacząco naszą komunikację. W sumie każdy fabrycznie nowy autobus czy tramwaj w Szczecinie jest teraz na wagę złota.

-- Autobusy w SPPK są jak światła na skrzyżowaniu - zielone, żółte albo czerwone.

Technik serwisu :)