Forum

Jak na Zachodzie

Na prawobrzeżu znów jeździ się wygodniej. Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe "Dąbie" sprowadziło kolejne używane autobusy z Niemiec. Autobusy marki MAN mają wprawdzie kilkanaście lat, ale posłużą jeszcze długo.

wysłane przez mike_1994

"Ostatnie jelcze ze spółki w Dąbiu nie znikną jednak szybko. Firma obsługuje m.in. linię 52 na Wyspę Pucką. A tam przejazd jest na tyle trudny, że tylko najstarsze jelcze się mieszczą. Nawet nowsze pojazdy tej marki mają spory kłopot z przejazdem. Dopóki więc miasto nie przebuduje ulicy, pasażerowie będą skazani na jazdę starymi autobusami. Przynajmniej na tej jednej linii."

Jest jeszcze nadzieja. SPAD może (nie musi) kupić np. 10 - metrowe pojazdy, np. MAN NM223, Solaris Urbino 10 lub innej marki, ale się pewnie okaże, że zostaną Jelcze albo kupią 10 - metrowce z zachodu. :(

-- Słońce świeci, ptaszek śpiewa, a mnie w budzie krew zalewa.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez MQ 0

mike_1994 napisał(a):

> Jest jeszcze nadzieja. SPAD może (nie musi) kupić np. 10 - > metrowe pojazdy

Ze specyfikacji przetargowej: "w danych grupach pojemnościowych Zamawiający wymagać będzie określonych typów taboru: [...] * w grupie taboru MAXI - autobusy wysoko- i niskopodłogowe, o długości minimalnej 11 metrów i minimalnej ilości miejsc siedzących 29"

wysłane przez mike_1994

mkubien napisał(a):

> Ze specyfikacji przetargowej: > "w danych grupach pojemnościowych Zamawiający wymagać > będzie określonych typów taboru: [...] > * w grupie taboru MAXI - autobusy wysoko- i niskopodłogowe, o > długości minimalnej 11 metrów i minimalnej ilości miejsc > siedzących 29"

Jedenasto metrowe będą akurat pasować, a miejsc no w sam raz. A jakiej marki mogą być takie autobusy?

-- Słońce świeci, ptaszek śpiewa, a mnie w budzie krew zalewa.

wysłane przez MQ 0

mike_1994 napisał(a):

> A jakiej marki mogą być takie autobusy?

Pytasz o to, kto takie produkuje, czy jakie marki dopuszcza ZDiTM na linie?

wysłane przez M21 1

mkubien napisał(a):

> Pytasz o to, kto takie produkuje, czy jakie marki dopuszcza ZDiTM > na linie?

Ja zapytam kto takie produkuje 11 metrowe busy pierwsze slysze .

wysłane przez Maciej 4

mkubien napisał(a):

> Ze specyfikacji przetargowej: > ...

Czy w tej specyfikacji jest również wzmianka o wymaganej ilości drzwi?

wysłane przez konjo 4

Maciej napisał(a):

> Czy w tej specyfikacji jest również wzmianka o wymaganej > ilości drzwi?

Z tego co pamiętam, kiedy Maciek pokazał mi taką specyfikację (zdaje się, że jakąś na 10 lat) to była w niej furtka dopuszczająca busy 2 i 3 drzwiowe.

-- Turn me around and take me back to the start.

So never mind the darkness.

wysłane przez MQ 0

Maciej napisał(a):

> Czy w tej specyfikacji jest również wzmianka o wymaganej > ilości drzwi?

"Ponadto tabor autobusowy musi spełniać następujące warunki techniczne: * posiadać w zależności od wymaganej pojemności autobusu: dwoje drzwi w autobusach MINI, troje drzwi w autobusach solowych MAXI i MEGA oraz czworo drzwi w autobusach MEGA przegubowych. Zamawiający dopuszcza możliwość realizacji przewozów na wskazanych przez siebie liniach, autobusami MEGA przegubowymi posiadającymi do dyspozycji pasażerów troje podwójnych drzwi oraz autobusami MAXI posiadającymi do dyspozycji pasażerów dwoje podwójnych drzwi o szerokości nie mniejszej niż 1220 mm."

Oczywiście należy pamiętać o tym, że wg tej specyfikacji jeździ obecnie tylko SPPK. SPAK ma umowę z innego przetargu, a SPAD z wolnej ręki, ale nie sądzę, żeby te warunki w ich przypadku jakoś się różniły.

wysłane przez Maciej 4

mkubien napisał(a):

> Zamawiający dopuszcza możliwość > realizacji przewozów na wskazanych przez siebie liniach, > autobusami MEGA przegubowymi posiadającymi do dyspozycji > pasażerów troje podwójnych drzwi oraz autobusami MAXI > posiadającymi do dyspozycji pasażerów dwoje podwójnych > drzwi o szerokości nie mniejszej niż 1220 mm."

Czy te linie są ustalone ("wskazane przez siebie") czy ten zapis sprowadza się do tego, że przewoźnik może sobie do woli i gdzie chce wypuszczać autobusy o mniejszej ilości drzwi?

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Witam

SPADowa sytuacja taborowa jest nie do pozazdroszczenia. Dzisiejsze wiadomości o nietypowych obsadach linii jest właśnie tym spowodowana. Wracając dzisiaj przed 16 koło SPADu na płycie stały 4 możliwe do ruszenia autobusy (4xVolvo) reszta albo stała w rządku trupów albo stoi w kolejce do warsztatu. Zapasu solówek zero, więc przydadzą im się te "nowe" MANidła. Wracając do stanu autobusów - czy ktoś może stwierdzić czy o tej porze już powinny być na bazie wozy z linii pracowniczych? Bo jeśli już były to... no sami już wiecie :)

-- Volvo ponad reszte busów :)

wysłane przez Wojciech

MC napisał(a):

> SPADowa sytuacja taborowa jest nie do pozazdroszczenia. > Dzisiejsze wiadomości o nietypowych obsadach linii jest > właśnie tym spowodowana. Wracając dzisiaj przed 16 koło > SPADu na płycie stały 4 możliwe do ruszenia autobusy > (4xVolvo) reszta albo stała w rządku trupów albo stoi w > kolejce do warsztatu. Zapasu solówek zero, więc przydadzą > im się te "nowe" MANidła. Wracając do stanu autobusów - > czy ktoś może stwierdzić czy o tej porze już powinny być > na bazie wozy z linii pracowniczych? Bo jeśli już były > to... no sami już wiecie :)

Linie pracownicze na zajezdni są koło 15:50. Jedna z trzech pracowniczych przechodzi odrazu na D/4(kurs 15:15 z os. Słonecznego).

"Co u innych nierealne, u nas staje się normalne" Tramwaje Szczecińskie

wysłane przez Moderator 0

MC napisał(a):

[ciach]

Dość ciekawa nazwa postu: "Zahut". Ale na przyszłość prosimy bez takiego poczucia humoru...

moderator@mkm.szczecin.pl

wysłane przez Piotr

Ja zajezdni SPAD można zaobserwować kolejne używki, osobiście naliczyłem 6 :), 5 jest biało-czerwonych, a jedna czerwona. Mają standardowe zielone, mozaikowe wyświetlacze.

wysłane przez RoGaL

Piotr napisał(a):

> Ja zajezdni SPAD można zaobserwować kolejne używki, > osobiście naliczyłem 6 :), 5 jest biało-czerwonych, a > jedna czerwona. Mają standardowe zielone, mozaikowe > wyświetlacze.

Jest już cała dwunastka. :) I tak jak było mówione, prawdopodobnie wszystkie z tych siedmiu "nowych" mają drzwi odskokowe. Zobaczymy jak to będzie wyglądało w praktyce. ;)
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Piotr

RoGaL napisał(a):

> I tak jak było mówione, > prawdopodobnie wszystkie z tych siedmiu "nowych" mają drzwi > odskokowe. Zobaczymy jak to będzie wyglądało w praktyce. ;)

odskoków niestety nie widziałem, ale to przez to, że busy stały jeden przy drugim :D. Również ciekawi mnie jak to będzie wyglądało w praktyce ;).

wysłane przez konjo 4

Piotr napisał(a):

> Również ciekawi mnie jak to będzie wyglądało w praktyce ;).

Obawiam się, że w pierwszym momencie będzie to szok spowodowany z obcowanie z zaawansowaną techniką... Mieliśmy już wsiadanie nieistniejącymi drzwiami, bluzgi, że kierowca drzwi zamyka przed nosem i inne... ;) Staram się ufać inteligencji naszych pasażerów, ale nie zawsze dają mi do tego powody. :(

-- Turn me around and take me back to the start.

So never mind the darkness.

wysłane przez Piotr

konjo napisał(a):

> Mieliśmy już wsiadanie > nieistniejącymi drzwiami, bluzgi, że kierowca drzwi zamyka przed > nosem i inne... ;)

hehe już dwa razy widziałem taką scenkę :). Grupa ludzi ustawiła się z tyłu pojazdu i czekała na jakieś gwiezdne wrota ;).

P.S. Nowe nabytki już mają wymontowane wyświetlacze :).

wysłane przez konjo 4

Piotr napisał(a):

> P.S. Nowe nabytki już mają wymontowane wyświetlacze :).

Wow! Najwyrażniej komuś bardzo zależy na czasie. :)

So never mind the darkness.

wysłane przez Piotr

konjo napisał(a):

> Wow! Najwyrażniej komuś bardzo zależy na czasie. :)

Pewnie tak jak SPAK chcą się wyrobić przed 1 listopada :), czy dadzą radę zobaczymy ;). Może tymczasowo zrobią sobie lakiernie 24h ;)