Forum

99+jeden "Gniot"

wysłane przez Piotr

Według moich obliczeń wynika, że lada moment przekroczymy pewną magiczną-psychologiczną ;) liczbę 100 niskopodłogowych autobusów :). Oczywiście przy drobnej pomocy niskowejściowego Jęczydła;).

wysłane przez mike_1994

Piotr napisał(a):

> Według moich obliczeń wynika, że lada moment przekroczymy > pewną magiczną-psychologiczną ;) liczbę 100 > niskopodłogowych autobusów :). Oczywiście przy drobnej > pomocy niskowejściowego Jęczydła;).

W końcu jakaś dobra informacja.;) Miejmy nadzieję, że kiedyś będzie impreza "Ostatni wysokopodłogowy autobus w Szczecinie". :P

-- Słońce świeci, ptaszek śpiewa, a mnie w budzie krew zalewa.

wysłane przez konjo 4

mike_1994 napisał(a):

> W końcu jakaś dobra informacja.;) Miejmy nadzieję, że > kiedyś będzie impreza "Ostatni wysokopodłogowy autobus w > Szczecinie". :P

Przez te 6-7 lat będzie musiała się też mniej-więcej jednocześnie odbyć impreza "Pożegnanie pierwszej używki", bo w takim tempie wymiany to się jakoś tak razem zejdzie.

-- Turn me around and take me back to the start.

So never mind the darkness.

wysłane przez RoGaL

mike_1994 napisał(a):

> W końcu jakaś dobra informacja.;) Miejmy nadzieję, że > kiedyś będzie impreza "Ostatni wysokopodłogowy autobus w > Szczecinie". :P

Ja mam nadzieję, że ostanie się przynamniej jedno Volvo B10MA ze SPAD-u. :P A tak poza tym to reszta może być niskopodłogowa - najlepiej same Lion'sy i SU III. :D Nie no...takie rzeczy to tylko w Erze. ;)

wysłane przez Piotr

RoGaL napisał(a):

> Ja mam nadzieję, że ostanie się przynamniej jedno Volvo B10MA > ze SPAD-u. :P

Jako dodatek meczowy:P ;)ew. do muzeum ;), a tak serio to SPADowskie jeszcze pociągną z 7-8 lat ;)

> A tak poza tym to reszta może być niskopodłogowa > - najlepiej same Lion'sy i SU III. :D

Hmmm pewnie tak za 2-3 lata można się spodziewać pierwszych używek III generacji ;)

wysłane przez konjo 4

Piotr napisał(a):

> Hmmm pewnie tak za 2-3 lata można się spodziewać pierwszych > używek III generacji ;)

Zależy jak się szuka i ile ma się kasy, ale przykłady niektórych miast udowadniają, że można już teraz nabyć używki 3G.

-- Turn me around and take me back to the start.

So never mind the darkness.

wysłane przez Piotr

konjo napisał(a):

> Zależy jak się szuka i ile ma się kasy, ale przykłady niektórych > miast udowadniają, że można już teraz nabyć używki 3G.

Pewnie tak, ale póki co na pewno nie są tanie, a za paę lat stracą na wartości :).

wysłane przez Wojciech

Skąd wychodzi liczba 99? :| Licząc wszystkie kupione pojazdy niskopodłogowe (razem z 7 NL202 dla Dąbia i 4 przegubami dla SPPK) wychodzi 106 pojazdów niskopodłogowych.

"Co u innych nierealne, u nas staje się normalne" Tramwaje Szczecińskie
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Piotr

Wojciech napisał(a):

> Skąd wychodzi liczba 99? :| Licząc wszystkie kupione > pojazdy niskopodłogowe (razem z 7 NL202 dla Dąbia > i 4 przegubami dla SPPK) wychodzi 106 pojazdów > niskopodłogowych.

Nie liczyłem 4 nowych przegubowców dla Polic, bo zanim przyjadą to pewnie trochę potrwa...Czyli 102 wozy. OK wszystko gra :D zapomnialem policzyć Solarisy ;).
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez konjo 4

Wojciech napisał(a):

> i 4 przegubami dla SPPK

A skąd taka pewność, że one będą niskie? Drugiej generacji już nie ma, Lionsy G to to pewnie nie będą, a obniżone wejście często oznacza nie niskowejściowość tylko średniopodłogowość. Zresztą MAN nie ma obecnie nieskowejściowego przeguba, seria EL (niskowejsciowe) to tylko solówki. Tak więc narazie ich jeszcze nie liczmy tak na pewno jak niskie.

http://www.man-mn.de/datapool/mediapool/100/Lieferprogramm_Innen.PDF#search=%22man%20buses%22

Tu jest lista obecnie produkowanych pojazdów i niestety, ale jeżeli będą to tureckie SG263/SG313 to niestety, ale czeka nas podłoga 729 mm na całej linii.

-- Turn me around and take me back to the start.

So never mind the darkness.

wysłane przez Piotr

konjo napisał(a):

> Tu jest lista obecnie produkowanych pojazdów i niestety, ale > jeżeli będą to tureckie SG263/SG313 to niestety, ale czeka > nas podłoga 729 mm na całej linii.

Dziwne, że SPPK nie zdecydowało się na poszukiwanie używki 3 generacji. Ja rozumiem, że nowy jest lepszy, ale wprowadzanie nowych autobusów z wysoką podłogą to mało fajny pomysł...Ciekawe gdzie je przydzielą :).

Znalazłem link z foto MANa SG263 http://www.vonatka.hu/images/buszok/man/icc951_00.jpg - brzydki jest :(

SG313 z odskokami http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-61148.html
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez konjo 4

Piotr napisał(a):

> Dziwne, że SPPK nie zdecydowało się na poszukiwanie używki 3 > generacji.

A je tego nie powiedziałem, że SPPK to kupuje - ja nie mam pojęcia co oni wymyślili, ja tylko twierdzę, że nie widzę w ofercie czegoś co można by nazwać EL263/EL313 czyli niskowejściowy przegub, wobec tego, że torwid coś wspominał o Turcji nasuwa się Lion's Classic G, a on niski nie jest. Obniżenie wejścia to ostatnio taki trik wpisywany dla zamaskowania średniej podłogi często np. stosowany w przetargach/informacjach o zakupie MB Connecto.

-- Turn me around and take me back to the start.

So never mind the darkness.
Piotr napisał(a):

> Dziwne, że SPPK nie zdecydowało się na poszukiwanie używki 3 > generacji. Ja rozumiem, że nowy jest lepszy, ale wprowadzanie > nowych autobusów z wysoką podłogą to mało fajny > pomysł...Ciekawe gdzie je przydzielą :).

Pewnie na 107, 101, F, LS i linie pracownicze. Ja uważam, że lepsze to niż hałaśliwy rozlatujący się Ikarus. Choć sentyment pozostanie do Ikarusów gdy już ich nie będzie.

> Znalazłem link z foto MANa SG263 > http://www.vonatka.hu/images/buszok/man/icc951_00.jpg - brzydki > jest :(

Nie taki zły. Nawet ma klimę dla kierowcy. Tylko z tego, co wiem, nasze miały być 3-drzwiowe. Jak je pomalują w barwy SPPK to będą lepiej wyglądały niż ten na zdjęciu :) .

-- Autobusy w SPPK są jak światła na skrzyżowaniu - zielone, żółte albo czerwone.

Technik serwisu :)

wysłane przez konjo 4

Luke_Police napisał(a):

> Jak je pomalują w barwy SPPK to będą lepiej wyglądały niż ten na zdjęciu :).

Problem w tym, że to malowanie coś nie bardzo im idzie... :>

So never mind the darkness.

wysłane przez Piotr

konjo napisał(a):

> Problem w tym, że to malowanie coś nie bardzo im idzie... :>

no właśnie :>. Pewnie czeka nas kolejny kolorek...Jak już mają takie kolorowanki to może powinni np. czerwone wrzucać na LS, zółte na F, etc. ;). Niech każda linia ma swój kolor :>.

wysłane przez LLUZNIAK

konjo napisał(a):

> A skąd taka pewność, że one będą niskie? Drugiej > generacji już nie ma, Lionsy G to to pewnie nie będą, a > obniżone wejście często oznacza nie niskowejściowość > tylko średniopodłogowość. Zresztą MAN nie ma obecnie > nieskowejściowego przeguba, seria EL (niskowejsciowe) to tylko > solówki. Tak więc narazie ich jeszcze nie liczmy tak na pewno > jak niskie.

Wróbelki ćwierkają, że w ub. roku w Ankarze składano także niskopodłogową 3G, ale nie LC, tylko zwykłe NG263/283/313 (tak, tak... właśnie z tak "słabymi" silnikami). Były to wozy składane na specjalne zamówienia z Turcji i okolic nie wpisane do stałej oferty MAN AS (czy jak to się tam teraz zwie). ...Choć i tak mam wrażenie, że będą to Lion's Classic G :/

wysłane przez t105n 49

A mi z rachunków wychodzi tylko 94 niskopodłogowce + "gniot". Policzyłem wszystkie, które faktycznie już są w Szczecinie i Policach.

wysłane przez Piotr

t105n napisał(a):

> A mi z rachunków wychodzi tylko 94 niskopodłogowce + > "gniot". Policzyłem wszystkie, które faktycznie już są > w Szczecinie i Policach.

My liczyliśmy również te które przyjadą-pomijając zakup SPPK.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.