Forum

Kolejne używki w SPAD

Wczoraj po południu do dąbskiej zajezdni przybyły kolejne używane autobusy MAN NL202.

wysłane przez X

Wszystko pięknie, tylko podobno kilka z nich ma ponad milion kilometrów na liczniku.

"W Szwecji jest tyle samo samobójstw co w Polsce, bo tam jest ciemno" (c) Piotr Szumlewicz

wysłane przez Pepe 90

Romanas napisał(a):

> Wszystko pięknie, tylko podobno kilka z nich ma ponad milion > kilometrów na liczniku.

Przebieg waha się pomiędzy 959 000, a 1 086 000, więc różowo nie jest. :(

wysłane przez X

man751 napisał(a):

> Przebieg waha się pomiędzy 959 000, a 1 086 000, więc > różowo nie jest. :(

Czyli delikatnie mówiąc, te wozy są dojechane:((

"W Szwecji jest tyle samo samobójstw co w Polsce, bo tam jest ciemno" (c) Piotr Szumlewicz

wysłane przez Piotr

man751 napisał(a):

> Przebieg waha się pomiędzy 959 000, a 1 086 000, więc > różowo nie jest. :(

Słowem...masakra :). No cóż idealne rozwiązanie na góra 5 lat, a potem na sprzedaż i wio z kolejnymi używkami :). Jedyna nadzieja pojawi się po zmianie władzy ;) o ile ta będzie bardziej łaskawa dla naszej KM :).

wysłane przez Pepe 90

Piotr napisał(a):

> Słowem...masakra :). No cóż idealne rozwiązanie na góra 5 > lat, a potem na sprzedaż

To jesteś optymistą. Ja optuje, że góra 3 lata pociągną na tych silnikach. Choc wnętrza jak na 1 milion kilometrów mają całkiem ładne. :)

wysłane przez Piotr

man751 napisał(a):

> To jesteś optymistą. Ja optuje, że góra 3 lata pociągną na > tych silnikach. Choc wnętrza jak na 1 milion kilometrów mają > całkiem ładne. :)

optymista, bo pewnie część życia spędzą na płycie ;). Co do silników to pewnie pociągną :), gorzej ze skrzynią :D.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Piotr napisał(a):

> optymista, bo pewnie część życia spędzą na płycie ;). Co do

No to wspaniale, może SPAD zobaczy jak cudowne i bezawaryjne są MANy.

> silników to pewnie pociągną :),

Silnik to tam owszem jużswoje dostał ale jeszcze pewnie będie z nim dobrze

gorzej ze skrzynią :D.

Hmmm jak maja ZF a pewnie mają to będzie tylko szarpało, ale skrzynia też wytrzyma, reszta się będzie walić, ale pojeździmy zobaczymy :D

P.S. Nie wydaje mi siężby łatanie takimi szrotami było słuszne. Takie używańce jak te z BVG mają jeszcze sens ale te z przebie3giem ca 1M km to jużprzegięcie. to nawet silniki z 120 są mniej dojechane (i mocniejsze) i skrzynki w lepszym stanie (może zamienią ;) ) bo Voith (choć z kolei ma ledwo 3 biegi)

-- Volvo ponad reszte busów :)

wysłane przez konjo 4

MC napisał(a):

> to nawet silniki z 120 są mniej dojechane i mocniejsze) i skrzynki > w lepszym stanie (może zamienią ;) ) bo Voith (choć z kolei ma ledwo 3 > biegi)

A wiesz, że w pierwszej chwili info o wycofaniu 120MM/1 wywołało u mnie skojarzenie, że mogą się szykować przekładki silników, skrzyń lub magazyn części zamiennych... ale w sumie Paweł mówi, że idą na sprzedaż.

-- Turn me around and take me back to the start.

So never mind the darkness.

wysłane przez Michal105N 11

> Przebieg waha się pomiędzy 959 000, a 1 086 000, więc > różowo nie jest. :(

No to niezaciekawie. Używki pewno grosze musiały kosztować z takim przebiegiem. Miejmy nadzieje że SPAD ogłosi przetarg na te 2 nówki....

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Michal105N napisał(a):

> No to niezaciekawie. Używki pewno grosze musiały kosztować z > takim przebiegiem. Miejmy nadzieje że SPAD ogłosi przetarg na > te 2 nówki....

A co ta szalona ilość 2 nowych Solarisów zmieni...

-- Volvo ponad reszte busów :)

wysłane przez LLUZNIAK

MC napisał(a):

> A co ta szalona ilość 2 nowych Solarisów zmieni...

Czy mam doczynienia z jasnowidzem, czy może wiesz o jakiś przekrętach przy planowanym przetargu :> Bo jeżeli to pierwsze to chętnie skorzystam z usług ;)

wysłane przez (użytkownik usunięty)

LLUZNIAK napisał(a):

> Czy mam doczynienia z jasnowidzem, czy może wiesz o jakiś > przekrętach przy planowanym przetargu :> Bo jeżeli to pierwsze to > chętnie skorzystam z usług ;)

Oczywiście przepraszam, możesz się łudzić że będzie to cos innego. A najlepiej żebyś się łudził na MANa bo i tak nic z tego nie wyjdzie, a przynajmniej ja w to nie wierzę :P

-- Volvo ponad reszte busów :)

wysłane przez MAN756 21

man751 napisał(a):

> Romanas napisał(a):

> > Wszystko pięknie, tylko podobno kilka z nich ma ponad milion > > kilometrów na liczniku. > > Przebieg waha się pomiędzy 959 000, a 1 086 000, więc > różowo nie jest. :(

O rany, ale porażka:( To przykre ,że przewoźnik jest zmuszony do do kupowania takich szrotów.Niemcy się cieszą, że nie bedą musieli tego u siebie utylizować:/. Jak tak dalej pójdzie to w ciągu kolejnych 4 lat trzeba będzie wymienić więcej jak połowę taboru autobusowgo w Szczecinie.Ciekawe kiedy to miasto zacznie dbać o komunikację miejską? Tak na marginesie, jak to jest ze szczecińskimi spółkami autobusowymi, bo jak narazie mają chyba podpisane umowy na obsługę linii na 12 miesięcy, czy będzie ogłoszony po tym okresie przetarg na wieloletnią obsługę linii tak jak w przypadku SPPK czy ten pomysł całkiem upadł?

wysłane przez konjo 4

MAN756 napisał(a):

> O rany, ale porażka:(

No coż trzeba się z tym było liczyć przy przełamaniu się przewoźników od używek... wszak z pojazdów 1996 roku i normą Euro 2 zjechano dość drastycznie... Bywa lepiej i gorzej - ja swoim skromnym zdaniem uważam, że chyba najlepsze do tej pory są B10L-SN12 (NL202 z Berlina chyba jeździły po jakimś gorszym rewirze...) bardzo udane są też NG272 z Cottbus (4 drzwi) i Poczdamu (szare wnętrze). Ciekawie prezentuje się też NG262 chociaż nie powiem nie jechałem... oblukałem go tylko na Placu Rodła. Dziś miałem przyjemność drugi raz jechać 2307 i musze potwierdzić zarzuty, które były na forum... o ile 2309 jest całkiem niezły, to w tym zmiany biegów to jedna masakra, szarpanie, a mało tego wbicie czwórki chyba tam graniczy z cudem. :/

-- Turn me around and take me back to the start.

So never mind the darkness.

wysłane przez X

konjo napisał(a):

> Dziś miałem przyjemność drugi raz jechać 2307 i musze > potwierdzić zarzuty, które były na forum to w tym zmiany biegów to jedna masakra,szarpanie, a mało tego wbicie czwórki chyba tam graniczy z cudem.:/

Może warto by było wyregulować skrzynię biegów, o ile jest taka możliwość...

-- Myślenie nie boli...

"W Szwecji jest tyle samo samobójstw co w Polsce, bo tam jest ciemno" (c) Piotr Szumlewicz

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Romanas napisał(a):

> Może warto by było wyregulować skrzynię biegów, o ile jest taka > możliwość...

Musi być taka możliwość, ale w tym wypadku to jest już starość. Jak przerobią te skrzynie żeby przy mniejszych obrotach zmieniały (powinno mniej szarpać) to z kolei wozy stracą dużo wigoru a tego im nie brak bo kopa mają niezłego.

-- Volvo ponad reszte busów :)

wysłane przez (użytkownik usunięty)

konjo napisał(a):

> No coż trzeba się z tym było liczyć przy przełamaniu się > przewoźników od używek... wszak z pojazdów 1996 roku i normą > Euro 2 zjechano dość drastycznie... Bywa lepiej i gorzej - ja

ekhmmm to teraz to jest katastrofa. O ile te 14 letnie z Cottbus rozumiem bo tylko 400k km miały o tyle tych milioneró nie rozumiem.

> swoim skromnym zdaniem uważam, że chyba najlepsze do tej pory są > B10L-SN12 (NL202 z Berlina chyba jeździły po jakimś gorszym > rewirze...) bardzo udane są też NG272 z Cottbus (4 drzwi) i

Tam wszystko to samo i opiekował się MANami Neoman a Volvo zajmowało się swoimi SN12.

> Poczdamu (szare wnętrze). Ciekawie prezentuje się też NG262 > chociaż nie powiem nie jechałem... oblukałem go tylko na Placu > Rodła.

O i tu się zgodzę, rzeczywiście całkiem się przyjemnie tym jedzie - jak nie MAN :)

> szarpanie, a mało tego wbicie czwórki chyba tam graniczy z cudem. > :/

ZF sie lubi zacinać jak jest wiekowy :D Niektóre SPAKowskie Volvo na to samo cierpią :(

-- Volvo ponad reszte busów :)

wysłane przez Pepe 90

MC napisał(a):

> ekhmmm to teraz to jest katastrofa. O ile te 14 letnie z Cottbus > rozumiem bo tylko 400k km miały o tyle tych milionerów nie rozumiem.

400 czego? 400 000 km? A kto tak Ci powiedział? MAN-y NL202 2305-2309 mają od 750 000 do 807 000 kilosów przebiegu. :(

wysłane przez (użytkownik usunięty)

man751 napisał(a):

> 400 czego? 400 000 km?

Tak k zamiast 3 zer

>A kto tak Ci powiedział?

Ale te nie są z Cottbus. Chodzi o 2253 i 54.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Ma ktoś może jakieś zdjęcia tego autobusu ?

wysłane przez hubertdz 35

marcinek napisał(a):

> Ma ktoś może jakieś zdjęcia tego autobusu ?

Jakby były, to by się pewnie pojawiły w serwisie, a nawet w artykule...

wysłane przez X

HDD napisał(a):

> Jakby były, to by się pewnie pojawiły w serwisie, a nawet w > artykule...

Teoretycznie fotki są, ale niestety nie ma zgody na ich opublikowanie.

"W Szwecji jest tyle samo samobójstw co w Polsce, bo tam jest ciemno" (c) Piotr Szumlewicz

wysłane przez Piotr

marcinek napisał(a):

> Ma ktoś może jakieś zdjęcia tego autobusu ?

Można pooglądać stojąc na przystanku "Jasna" albo przejść się pod główny wjazd zajezdni i tam równieć trochę widać ;). Generalnie obejść zajezdnię z każdej strony, bo busy przestawiają z miejsa na miejsce ;).

wysłane przez konjo 4

Piotr napisał(a):

> Można pooglądać stojąc na przystanku "Jasna" albo > przejść się pod główny wjazd zajezdni i tam równieć > trochę widać ;).

Można też wejść na TWB i obejrzeć #1030 jeszcze w Dortmundzie...

-- Turn me around and take me back to the start.

So never mind the darkness.

wysłane przez tarnas

> Można też wejść na TWB i obejrzeć #1030 jeszcze w > Dortmundzie...

Można tez wejść na stronę www.dortmundbus.de i obejrzeć sobie wszystkie ;)

wysłane przez konjo 4

tarnas napisał(a):

> Można tez wejść na stronę www.dortmundbus.de i obejrzeć sobie > wszystkie ;)

O dzięki, cenny adres, bo są dane techniczne i przyda się do księgi taborowej i encyklopedii. :) Na stronie DSW nie wiele co jest z takich informacji...

-- Turn me around and take me back to the start.

So never mind the darkness.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

konjo napisał(a):

> O dzięki, cenny adres, bo są dane techniczne i przyda się do > księgi taborowej i encyklopedii. :) Na stronie DSW nie wiele co jest > z takich informacji...

Taa, ale sprawdźcie te 213km :) swoją drogą vmax 79 (wyższy od NG272, które mają 5 biegów) jest też ciekawy. Miałem okazje jechać 75km/h w 2309 - koszmar.

-- Volvo ponad reszte busów :)

wysłane przez tarnas

> Taa, ale sprawdźcie te 213km :)

Silnik euro-1 o mocy 213KM w MAN-ach był chyba standardowy do 1995r. Wtedy zaczęli montować nowe silniki euro-2 o mocy 220/260/310KM.

> swoją drogą vmax 79 (wyższy od > NG272, które mają 5 biegów) jest też ciekawy. Miałem okazje > jechać 75km/h w 2309 - koszmar.

Raz miałem szczęście stać z przodu NG272 na linii pospiesznej i zerknąć na licznik, wydawało mi się, że dochodziło do 80 km/h ;)

wysłane przez konjo 4

tarnas napisał(a):

> Raz miałem szczęście stać z przodu NG272 na linii pospiesznej i > zerknąć na licznik, wydawało mi się, że dochodziło do 80 km/h ;)

No bo z danych co dostałem w SPADzie do skserowania tak wynika, że powinny ciągnąć coś 78-79 km/h... oficjalnie. :)

-- Turn me around and take me back to the start.

So never mind the darkness.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

konjo napisał(a):

> No bo z danych co dostałem w SPADzie do skserowania tak wynika, że > powinny ciągnąć coś 78-79 km/h... oficjalnie. :)

Nie no one tyle idą, tylko że przeguby mają o jeden bieg więcej od solówek :). A nieoficjalnie to 91km/h którymś jechałem :] większość kierowców wyciska z nich jednak tylko te 75-80.

-- Volvo ponad reszte busów :)

wysłane przez konjo 4

MC napisał(a):

> Taa, ale sprawdźcie te 213km :)

Sprawdzone, istotnie były dwa takie silniki: D0826 E1 w zakresie mocy 140-157 kW (190-213 KM) D2566 w zakresie mocy 147-157 kW (200-213 KM)

W naszym przypadku chodzi o pierwszy, montowano je od kwietnia 1992 do bodajże 1994, kiedy weszły znane nam silniki D0826 220 i 260 KM, a później w 1995 D2865. Czyli jest to prawda z tą nietypową liczbą.

-- Turn me around and take me back to the start.

So never mind the darkness.

wysłane przez konjo 4

Od razu dodaje, że to moje przypuszczenia, ale popatrzymy na listę taboru: 2301-2304 to NG272; 2305-2309 to NL202 - sprawa prosta 4 busy mogą spokojnie otrzymać 2310-2313. Rok 1993 mielbyśmy z głowy...

W 1992 zaczynają się schody... 2201-2205 to NL223 z 2002 2252 to Ik280 z 1992 2253 i 2254 to MAN-y NG272 2298 to Ik280 z 1992

Teraz pytanie co wymyślą... obstawiam, że nie będą chcieli dać numerów kolejno po NL223. Może więc do zakresu przegubów, tylko, że górę i dół mają zajęte, więc jakoś im się tak ładnie nie wpisze... czyli wypadałoby od góry zakresu solówek, to czego nie zrobili wzorem SPAKu z SU12... Wobec tego, czy będą NL202 2248, 2249 i 2250?

-- Turn me around and take me back to the start.

So never mind the darkness.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

konjo napisał(a):

> wzorem SPAKu z SU12... Wobec tego, czy będą NL202 2248, > 2249 i 2250?

Ja mam taką nadzieję bo, ewentualnie nad 2205 - czemu by nie. Chyba że wymyślą jakieś zakresy z kosmosu w stylu 2280, 2230 i im podobne.

-- Volvo ponad reszte busów :)

wysłane przez (użytkownik usunięty)

konjo napisał(a):

> Od razu dodaje, że to moje przypuszczenia, ale popatrzymy na > listę taboru: > 2301-2304 to NG272; 2305-2309 to NL202 - sprawa prosta 4 busy > mogą spokojnie otrzymać 2310-2313. Rok 1993 mielbyśmy z > głowy...

A i owszem bo MANidła zgodnie z zapowiedziami oblepieli numerkami bez malowania. Nie wiem tylko czy te z 93 rzeczywiście maja takie numery.

> wzorem SPAKu z SU12... Wobec tego, czy będą NL202 2248, > 2249 i 2250?

A tu zdaje się że jednak będzie po ludzku. Ten czerwony ma ztcp 2250 własnie.

P.S ciekawe kiedy je wypuszczą.

-- Volvo ponad reszte busów :)

wysłane przez konjo 4

MC napisał(a):

> A i owszem bo MANidła zgodnie z zapowiedziami oblepieli > numerkami bez malowania.

Ble, ja mam nadzieje, że to tylko z powodu 1 listopada, bo jeżeli to barwy docelowe to masakra. :(

> A tu zdaje się że jednak będzie po ludzku. Ten czerwony ma > ztcp 2250 własnie.

Taa, i po co w ogóle było wywracać do góry nogami cały system...

> P.S ciekawe kiedy je wypuszczą.

Skoro nie malują to pewnie 2-3 dni po dostarczeniu wyświetlaczy. :)

-- Turn me around and take me back to the start.

So never mind the darkness.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Dzisiaj odwiedziłem SPAD i od paru osób (mechaników itp) dowiedziałem się, że autobusy narazie będą jeździć w takich barwach w jakich są, ponieważ jeszcze MANy ex BVAG się malują :) Fotki leżą w sandboxie i czekaja na ocenę.

-- 300 zdjęc za mną...

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Pisze się Dąbskiej a nie "dąskiej" i co sobie czerwonej kartki nie dasz?

wysłane przez konjo 4

marcinek napisał(a):

> Pisze się Dąbskiej a nie "dąskiej" i co sobie czerwonej > kartki nie dasz?

No właśnie przymiotniki takie jak "szczeciński" czy "dąbski" piszę się małą literą... w formie SPA Dąbie byłoby z wielkiej litery.

http://so.pwn.pl/lista.php?co=d%B1bski http://so.pwn.pl/lista.php?co=szczeci%F1ski

-- Turn me around and take me back to the start.

So never mind the darkness.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

> No właśnie przymiotniki takie jak "szczeciński" czy > "dąbski" piszę się małą literą... w formie SPA Dąbie > byłoby z wielkiej litery. > > http://so.pwn.pl/lista.php?co=d%B1bski > http://so.pwn.pl/lista.php?co=szczeci%F1ski

Ale mi nie chodzi o litere czy z małej czy z dużej mówi ci tylko że jest błąd w wyrazie "dąbskiej"

wysłane przez konjo 4

marcinek napisał(a):

> Ale mi nie chodzi o litere czy z małej czy z dużej mówi ci > tylko że jest błąd w wyrazie "dąbskiej"

No tak, oczywiście nie można było tego zgłosić w normalnej formie...

-- Turn me around and take me back to the start.

So never mind the darkness.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

> No tak, oczywiście nie można było tego zgłosić w normalnej > formie... w jakiej normalnej przecież powiedziałem normalnie.Tylko mówie że jak ja bym zrobił taki błąd to bym dostał czerwoną kartkę to za to że znalezłem błąd prosze o zieloną kartke :P

wysłane przez Michal105N 11

> > No tak, oczywiście nie można było tego zgłosić w normalnej > > formie... > w jakiej normalnej przecież powiedziałem normalnie.Tylko mówie że > jak ja bym zrobił taki błąd to bym dostał czerwoną kartkę to za > to że znalezłem błąd prosze o zieloną kartke :P

A może tobie tak wstawimy czerwona kartkę za mieszanie cytatu z odpowiedzią, i za brak wiedzy na temat: "Jaką literą zaczynamy pisać zdanie".

wysłane przez Moderator 0

marcinek napisał(a):

> to za to że znalezłem błąd prosze o zieloną kartke :P

Niestety, kartek "na żądanie" nie wręczamy.

moderator@mkm.szczecin.pl