Forum

Pierwszy klonowicki niskopodłogowy przegub chwilę po...

zdjęcie
Pierwszy klonowicki niskopodłogowy przegub chwilę po wyjeździe na linię
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
2006 rok, pierwszy klonowicki niskopodłogowy przegub :) Yeah! Ehhh :( smutne to, ale i tak trzeba się cieszyć, że w ogóle coś się wymienia :).
Ja dzisiaj jechałem #1254 na A .... Patrzyłem .. wypatrywałem no i doszedłem do wniosku, że ta tapicerka w nim na siedzeniach nie jest najlepszego stanu. A poza tym, to nie szarpało jak w tych z SPAD, silnik jakby pracował troche ciszej... Takie w miare... może pożyją toche.

-- # 2877 ... true ... nothing more...

wysłane przez konjo  4

Miałem niezłe przeczucie przy wyjściu na pętle. :) Co prawda wystrój jest na oko pomieszaniem Ikarusa i Jelcza (jakieś takie podobne laminaty: kremowe z brązowym wzorkiem i czerwone kanapy) ale ogólnie lepiej chodził niż Braunchweig. :) Nie szarpie tak i jakoś tak spokojniej jedzie. No i niezaprzeczalna zaleta, dwie rzeźnie. :) O wiele lepsza konfiguracja dla polskich warunków. Nie wiem jak przyciski, czy to kierowca otwiera drzwi czy niecierpliwi pasażerowie cisną jak popadanie... Bardzo gustowne podświetlane napisy "na żądanie" wykonane od szablonu... ;) No i trzeba przyznać, że tyły był w naprawde dobrym stanie, nie pociętym nie zniszczony i nie porysowany... Ogólnie naprawdę fajna maszyna.

-- Turn me around and take me back to the start.

So never mind the darkness.

wysłane przez Michal105N

konjo napisał(a):

[ciach]

Mnie dzisiaj akurat zastąpił ten zaszczyt i przypadkowo wracając ze szkoły na przystanek Manik przyjeżdża. Wrżenia po przejechaniu się nim jak najbardziej pozytywne. O wiele cichszy od Volvo(w członie A to wogóle nic nie słychac silnika) nie trzaskające drzwi(jak to ma miejsce w Volvach) dzwonek ręczny troche nie pasuje no ale ważne że jest, nasze barwy jak najbardziej do niego pasują i czekac tylko aż pomarańczki mu założą(choć pewnie to i tak zielone będą) i w tedy bedzie super!

PS. Kierowca otwiera drzwi pasażerom nawet w 3 drzwiach.

wysłane przez konjo  4

Michal105N napisał(a):

> barwy jak najbardziej do niego pasują

Barwy pasują, ale mogli sobie podarowac ten biały pasek pod listwą w sekcji B i pomalować jak w SPADzie, lepiej to wygląda...

-- Turn me around and take me back to the start.

So never mind the darkness.

wysłane przez Pepe 235

konjo napisał(a):

> Nie wiem jak przyciski, czy to kierowca otwiera drzwi czy niecierpliwi > pasażerowie cisną jak popadanie... Bardzo gustowne > podświetlane napisy "na żądanie" wykonane od szablonu...

Kierowca drzwi nie otwiera (przynajmniej w #1254 na A), pasażerowie dostępują tego zaszczytu poprzez przyciski. :)

wysłane przez Michal105N

> Kierowca drzwi nie otwiera (przynajmniej w #1254 na A), > pasażerowie dostępują tego zaszczytu poprzez przyciski. :)

Nie wiem czemu ale mnie się zdaje, ze przynajmniej w 1252 to kierman jednak otwiera ;/

wysłane przez Pepe 235

Michal105N napisał(a):

> Nie wiem czemu ale mnie się zdaje, ze przynajmniej w 1252 to > kierman jednak otwiera ;/

Więc wygląda na to, że każdy kierowca robi jak chce, mają do wyboru. :)

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Nie wiem jak w innych pojazdach ale w manie 1256 dzwi otwiera kierowca ,w dodatku w tym wozie nie ma przycisków do otwierania ,przyjamniej ostatnie dzwi nie mają bo stałem koło nich.

wysłane przez Wojciech

Szymon85 napisał(a):

> Nie wiem jak w innych pojazdach ale w manie 1256 dzwi otwiera > kierowca ,w dodatku w tym wozie nie ma przycisków do > otwierania ,przyjamniej ostatnie dzwi nie mają bo stałem > koło nich.

Wszystkie klonowickie MANy NG272 mają przysiski do otwierania III drzwi. Przyciski są takie same jak w przegubowych Volvo, z napisem STOP.

"Co u innych nierealne, u nas staje się normalne" Tramwaje Szczecińskie
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Luke_Police  163

Widziałem dzisiaj jednego z nich na linii 75, niestety był za daleko bym był w stanie określić numer taborowy, tym bardziej, że na tylnej ścianie praktycznie go nie widać. Natomiast bardzo ładnie go pomalowali, cicho przemknął kilkadziesiąt metrów ode mnie. Mam nadzieję, że jutro na niego trafię :)

-- Autobusy w SPPK są jak światła na skrzyżowaniu - zielone, żółte albo czerwone.

Technik serwisu :)
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Pepe 235

Luke_Police napisał(a):

> Widziałem dzisiaj jednego z nich na linii 75, niestety był > za daleko bym był w stanie określić numer taborowy, tym > bardziej, że na tylnej ścianie praktycznie go nie widać.

Numer taborowy z tyłu jest umieszczony na samym dole po lewej stronie. Nie ma co, szybkie przygotowanie pod reklamy. :)

wysłane przez Luke_Police  163

man751 napisał(a):

> Numer taborowy z tyłu jest umieszczony na samym dole po lewej > stronie. Nie ma co, szybkie przygotowanie pod reklamy. :)

A propos reklam, to dziś na Głębokim widziałem na jednym z polickich berlińczyków nową reklamę wyborczą. Tym razem dotyczyła innego kandydata niż dotychczas :)

-- Autobusy w SPPK są jak światła na skrzyżowaniu - zielone, żółte albo czerwone.

Technik serwisu :)

wysłane przez nuevo

Na pierwszy rzut oka rzuciła mi się większa liczba otwieralnych okienek. Czy to we wszystkich wozach czy tylko w tym na fotce?

Nienawidzę przerostu formy nad treścią...

wysłane przez Pepe 235

nuevo napisał(a):

> Na pierwszy rzut oka rzuciła mi się większa liczba > otwieralnych okienek. Czy to we wszystkich wozach czy tylko w > tym na fotce?

We wszystkich trzech MAN-ach, które dziś wyjechały jest po 6 okien uchylnych. :)

wysłane przez MaK

man751 napisał(a):

> We wszystkich trzech MAN-ach, które dziś wyjechały jest po 6 > okien uchylnych. :)

Ale bądźmy szczerzy... 6 to na lato i tak o wiele za mało.

wysłane przez Piotr

MaK_86 napisał(a):

> Ale bądźmy szczerzy... 6 to na lato i tak o wiele za mało.

ale i tak więcej niż w klonowickich, przegubowych VOLVObusach :)

wysłane przez MaK

Piotr napisał(a):

> ale i tak więcej niż w klonowickich, przegubowych VOLVObusach :)

A tak co do wentylacji to ostatnio mi się obiło o uszy, że Ikarus 280 miał montowaną klimatyzacje! Szok! Ale pytanie... czy to prawda?

-- # 2877 ... true ... nothing more...

wysłane przez konjo  4

MaK_86 napisał(a):

> A tak co do wentylacji to ostatnio mi się obiło o uszy, że Ikarus > 280 miał montowaną klimatyzacje! Szok!

Wiesz jak ktoś się zdecyduje za to zapłacić to można i LCD wrzucić do M11. Pytanie tylko po co? Takie sprzęty to trzeba kasować i zastępować czymś co stoi wyżej na generacyjnej liście.

-- Turn me around and take me back to the start.

So never mind the darkness.

wysłane przez MaK

konjo napisał(a):

> Wiesz jak ktoś się zdecyduje za to zapłacić to można i LCD > wrzucić do M11. Pytanie tylko po co? Takie sprzęty to trzeba kasować > i zastępować czymś co stoi wyżej na generacyjnej liście.

To można normalnie kiedyś coś na skale krajową zrobić. Coś w stylu: "Please MTV, pimp my .... IKARUS" ;)

-- like a chain saw.......

wysłane przez MQ ?

MaK_86 napisał(a):

> A tak co do wentylacji to ostatnio mi się obiło o uszy, że Ikarus > 280 miał montowaną klimatyzacje! Szok! Ale pytanie... czy to > prawda?

Prawda, po Warszawie takie jeżdżą.

wysłane przez marko 4

MaK_86 napisał(a):

> A tak co do wentylacji to ostatnio mi się obiło o uszy, że Ikarus > 280 miał montowaną klimatyzacje! Szok! Ale pytanie... czy to > prawda?

Tak, a po Moskwie jeżdżą ponoć Ikarusy 280 z silnikami na LPG...

wysłane przez MaK

marko napisał(a):

> Tak, a po Moskwie jeżdżą ponoć Ikarusy 280 z silnikami na LPG...

Dziwie się, że nie na bimber ;)

wysłane przez pawelp19 −3

Wiadomo może na których liniach dzisiaj jeżdżą Klonowickie Man-y przegubowe ? P.S.Oprócz tego który już stoi zepsuty w zajezdni ;]

wysłane przez 105ngs

pawelp19 napisał(a):

> Wiadomo może na których liniach dzisiaj jeżdżą > Klonowickie Man-y przegubowe ? > P.S.Oprócz tego który już stoi zepsuty w zajezdni ;]

Jednego widziałem na 60 rano, ale za daleko było, żeby nawet próbować dostrzec numer. Tylko nie dam głowy, że to nie ten, który stał później zepsuty na Kołka... :P

wysłane przez RoGaL 2

105ngs napisał(a):

> Tylko nie dam głowy, że to nie > ten, który stał później zepsuty na Kołka... :P

Zepstuty MAN przed awarią jeździł na linii 67.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez konjo  4

pawelp19 napisał(a):

> Wiadomo może na których liniach dzisiaj jeżdżą > Klonowickie Man-y przegubowe ?

1252 na A. Tak swoją drogą to czy emeryci na cmentarz centralny nie jeżdzą teraz przypadkiem 67 i 53, a nie A i 75? ;)

-- Turn me around and take me back to the start.

So never mind the darkness.

wysłane przez pawelp19 −3

Tak swoją drogą to czy emeryci na cmentarz > centralny nie jeżdzą teraz przypadkiem 67 i 53, a nie A i 75? > ;)

No właśnie w popołudniowych kursach szczytowych wcześniej zepsuty 1256 juz śmigał na 53 :)

wysłane przez leks 17

konjo napisał(a):

> 1252 na A. Tak swoją drogą to czy emeryci na cmentarz > centralny nie jeżdzą teraz przypadkiem 67 i 53, a nie A i 75? > ;)

W naszym mieście jest tyle emerytów, że na pewno na 75 czy A nie zabraknie. Zresztą sam wczoraj rozmawiałem o tych autobusach z zaskoczoną babcią - emerytką w #1256 na 75, a oprócz niej w autobusie jechał również inwalida na wózku ( ach to trzeba mieć szczęście :P ) i jakieś 70% to osoby po 60 roku życia jak to zwykle w naszym mieście. A babcia była bardzo zaskoczona i zadowolona, takie autobusy po prostu można puścić na każdą linie, a nawet mi łatwiej i przyjemniej się do tego MAN'a wchodziło.

-- 75 tylko na Reduty Ordona!!! 60 na Taczaka, a 53 do spożywczaka

wysłane przez konjo  4

lex napisał(a):

> W naszym mieście jest tyle emerytów, że na pewno na 75 czy A > nie zabraknie.

A toż ja im nie chcę zabrać tego/tych MAN-ów. Zresztą gdybym był samolubny to napisałbym, że Klonowica powinna je puszczać na A i B, z których zdarza mi się korzystać, argumentując to podwójną ceną biletu. Mi chodziło o to, że jest dość specyficzny okres i niestety, ale wzmożone przewozy osób starszych to kierunek cmentarzy - w tym przypadku centralnego... No chyba, że na 808 ostatnio szaleją same niskie, w co wątpię...

-- Turn me around and take me back to the start.

So never mind the darkness.

wysłane przez Luke_Police  163

konjo napisał(a):

> Mi chodziło o to, że jest dość > specyficzny okres i niestety, ale wzmożone przewozy osób > starszych to kierunek cmentarzy - w tym przypadku centralnego... No > chyba, że na 808 ostatnio szaleją same niskie, w co wątpię...

Tak czy owak na 808 i tak jeździ więcej niskopodłogowców niż choćby na 75. Jest przecież policka brygada (przeważnie #765) oraz PKS, a w dzień świąteczny nawet SPAD niekiedy wypuszcza MAN-a NG272, więc zawsze to o jakieś 2 brygady więcej luksusu. Gdyby jednak dyspozytor SPAK zdecydował się wystawić niskopodłogowca na 808, to byłaby to chyba pierwsza w Szczecinie linia obsługiwana w połowie brygad taborem MEGA z obniżoną podłogą.

-- Autobusy w SPPK są jak światła na skrzyżowaniu - zielone, żółte albo czerwone.

Technik serwisu :)

wysłane przez Lukasy

Luke_Police napisał(a):

> Tak czy owak na 808 i tak jeździ więcej niskopodłogowców niż > choćby na 75. Jest przecież (...) PKS

Mercedesy PKSu są wysokopodłogowe.

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/

wysłane przez Luke_Police  163

Lukasy napisał(a):

> Mercedesy PKSu są wysokopodłogowe.

Jesteś tego pewien? Bo mi coś tak świta, że one są średniopodłogowe, czyli mają obniżoną podłogę w stosunku do Ikarusów czy Volvo B10MA.

-- Autobusy w SPPK są jak światła na skrzyżowaniu - zielone, żółte albo czerwone.

Technik serwisu :)

wysłane przez Lukasy

Luke_Police napisał(a):

> Jesteś tego pewien? Bo mi coś tak świta, że one są > średniopodłogowe, czyli mają obniżoną podłogę w stosunku do > Ikarusów czy Volvo B10MA.

Rozpatrując to w takich kategoriach - to masz rację. Nie zmienia to jednak faktu, że Mercedesy nie są niskopodłogowe, więc do taboru niskopodłogowego się nie zaliczają ;)

-- Kto rano wstaje, temu wykolejenie :>

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/

wysłane przez konjo  4

Luke_Police napisał(a):

> średniopodłogowe, czyli mają obniżoną podłogę w stosunku do > Ikarusów czy Volvo B10MA.

Nie tylko podłoga, ciut mniejsza jest też średnica kół... taki trik, żeby spotęgować wrażenie obniżenia. :)

-- Turn me around and take me back to the start.

So never mind the darkness.

wysłane przez Pepe 235

Luke_Police napisał(a):

> Gdyby jednak dyspozytor SPAK zdecydował się wystawić niskopodłogowca na > 808, to byłaby to chyba pierwsza w Szczecinie linia obsługiwana w > połowie brygad taborem MEGA z obniżoną podłogą.

No już nie przesadzaj, czasem na D lub E jeżdżą 4 niskie przeguby z 6 brygad. Fakt, że bardzo rzadko. :/