Forum
Cztery many za cenę trzech
wysłane przez smollo
wysłane przez Piotr
> Ale fajnie. Nareszcie jakieś nowe nabytki naszych spółek. > Pierwsza jaskółka wprawdzie wiosny nie czyni, ale jednak > powoli coś w kwestii zakupu nowego taboru zaczyna się > dziać. Oby tak dalej :)
Generalnie ten rok jeszcze się nie skończył, ale już można powiedzieć, że był bardzo udany...Wszystkie spółki zakupiły sporą ilość używanego taboru, MZK po 10 latach! Wzbogaci się o używane tramwaje :), a tu jeszcze dodatek w postaci 4 nowych autobusów :). Zapowiedzi przetargu etc. Na pewno chcielibyśmy więcej-przede wszystkim więcej nowego taboru, ale i tak jest sporo powodów do radości. Wiem, że jest jeszcze bardzo dużo do zrobienia, że klonowickie VOLVObusy są w nieciekawym stanie, ale to też rok przełomowy-pierwsze niskopodłogowe przegubowce w Szczecinie ;), umowa 10 letnia dla polickiego przewoźnika. No i przede wszystkim wybory do samorządu ;), a trzeba wierzyć, że nowa władza będzie bardziej łaskawa dla komunikacji miejskiej, że będzie uchwalony korzystny budżet, budżet inwestycji w KM.
wysłane przez konjo 4
Ciekawe cóż tam Wam wjedzie na polickie szlaki?
So never mind the darkness.
wysłane przez LLUZNIAK
> Ciekawe cóż tam Wam wjedzie na polickie szlaki?
Obawiam się, że znów będe cierpiał na bezsenność z powodu niedoinformowania ;-) Szkoda że w artykule nie napisano nic więcej na temat samych wozów, ale patrząc na cenę szykują nam się niskacze (cena katalogowa MAN'a NG 313 ze standardowym wyposażeniem z 2005 roku to ok 990 000 PLN).
wysłane przez (użytkownik usunięty)
> Obawiam się, że znów będe cierpiał na bezsenność z > powodu niedoinformowania ;-) Szkoda że w artykule nie napisano
Jak przeczytałem to nie bardzo wierzyłem w to co czytam - SPPK nie chce MANideł :D Choć te 20 sztuk nie MANów :)
> nic więcej na temat samych wozów, ale patrząc na cenę > szykują nam się niskacze (cena katalogowa MAN'a NG 313 ze > standardowym wyposażeniem z 2005 roku to ok 990 000 PLN).
A co się w tym standardowym wyposażeniu znajduje :>
-- Volvo ponad reszte busów :)
wysłane przez LLUZNIAK
> Jak przeczytałem to nie bardzo wierzyłem w to co czytam - SPPK > nie chce MANideł :D Choć te 20 sztuk nie MANów :)
Niech będzie cokolwiek, byleby było przyzwoitej jakości i nie było "wschodniej" produkcji ;)
> A co się w tym standardowym wyposażeniu znajduje :>
Jest to mniej więcej wyposażenie naszego polickiego NG313 z pierwszej dostawy (#755) bez: informacji pasażerskiej i całego systemu sprzedaży/obsługi biletów, klimatyzacji stanowiska kierowcy, ostatnich siedzeń przed drugimi drzwiami (o ile w tym są, bo nie pamiętam), kołpaków i paru jeszcze mniejszych pierdół. Jeśli chodzi o wszystkie systemy bezpieczeństwa, stabilizacji pojazdu itp. to wszystkie polickie NG313 niczym się nie wyróżniają. Nie wypowiem się jedynie na temat układu napędowego, ponieważ tu zwykle w ofercie jako standard były dwa zestawy, które to zmieniały się co jakiś czas i nie jestem w tym dokładniej zorientowany.
wysłane przez (użytkownik usunięty)
> Niech będzie cokolwiek, byleby było przyzwoitej jakości i nie > było "wschodniej" produkcji ;)
Jeśli idzie o MAZy toż to są żywe Nerwoplany, a co nazywa się Neoplan jest MANem.
> kołpaków i paru jeszcze mniejszych pierdół. Jeśli chodzi o
Akurat kołpaki nigdy mi się nie podobały.
> Nie wypowiem się jedynie na temat układu napędowego, ponieważ tu > zwykle w ofercie jako standard były dwa zestawy, które to > zmieniały się co jakiś czas i nie jestem w tym dokładniej > zorientowany.
Pojedziemy, posłuchamy, policzymy, napiszemy...
-- Volvo ponad reszte busów :)
wysłane przez LLUZNIAK
> Jeśli idzie o MAZy toż to są żywe Nerwoplany, a co nazywa się > Neoplan jest MANem.
Ugh... Ale przyznasz chyba, że są "lekko" opóźnieni technologicznie :> Ich oferta to de facto druga generacja ;)
> Akurat kołpaki nigdy mi się nie podobały.
Dopóki połowa nie odpadnie, a druga nie jest obdrapana to jestem za. Szczególnie w najnowszych pojazdach, gdzie przykłada się większą wagę do stylistyki dają one wrażenie wykończenia pojazdu.
> Pojedziemy, posłuchamy, policzymy, napiszemy...
;-)
wysłane przez butthead
> Jeśli idzie o MAZy toż to są żywe Nerwoplany, a co nazywa się > Neoplan jest MANem.
Co nazywa się Neoplan jest (prawie) MAN-em. Dziś już struktura własnościowa wygląda inaczej, racja. Patrząc na używane wozy drugiej generacji wyraźnie jednak widać, że konstrukcje MAN-a lepiej znoszą próbę czasu.
wysłane przez konjo 4
> Jak przeczytałem to nie bardzo wierzyłem w to co czytam - SPPK > nie chce MANideł :D Choć te 20 sztuk nie MANów :)
Tak może szokować, zważywszy, że gdzie MAN tam zwykle próbuje coś wyszarpać Solarka.
-- I tried to see it your way.
So never mind the darkness.
wysłane przez Luke_Police 163
> Tak może szokować, zważywszy, że gdzie MAN tam zwykle próbuje > coś wyszarpać Solarka.
Ciekawe jak wyglądałby Solaris w barwach polickich :D Ja tam jednak brdzo lubię MAN-y rodziny NL2x3, więc troszką szkoda, że nowe wozy nie będą kolejnymi NL283... ale cóż, przynajniej trochę zróżnicowania będzie... zamiast Jelczy coś innego. Swoją drogą, to wcześniej była mowa o kasacjach 6 Jelczy w 2007 roku. Ja obstawiam, że pożegnamy wszystkie M11 oprócz #3002, zaś ze 120M #3004 i #3005 złożą jednego dobrego, a drugi pójdzie na części.
-- Mam nadzieję, że 610'' będzie wśród przegubowców, które przetrwają rzeź 102Na.
Technik serwisu :)
wysłane przez konjo 4
> Ciekawe jak wyglądałby Solaris w barwach polickich :D Ja tam jednak > brdzo lubię MAN-y rodziny NL2x3, więc troszką szkoda, że nowe > wozy nie będą kolejnymi NL283... ale cóż, przynajniej trochę > zróżnicowania będzie...
Spoko jeszcze przetarg nie ogłoszony, kto wie jak się potoczy... ale obserwując rynek nie tylko szczeciński mam wrażenie, że i tak wszystko rozegra się między markami Solaris i MAN. Chociaż nie wykluczone, że Irisbus będzie chciał wykorzystać wizytę swojego testera, niektóre miasta kupują... Na razie trochę wcześnie na takie spekulacje, ale radykalnych zmian bym się nie spodziewał.
-- I tried to see it your way.
So never mind the darkness.
wysłane przez (użytkownik usunięty)
> Spoko jeszcze przetarg nie ogłoszony, kto wie jak się potoczy... ale > obserwując rynek nie tylko szczeciński mam wrażenie, że i tak > wszystko rozegra się między markami Solaris i MAN.
A ja mam nadzieję na udział jeszcze paru innych producentów. A może EvoBus by się pokusił o próbę zdobycia Polic... Citaro zwłaszcza z wieżą to wspaniały autobus a i pozostaną przy niemieckich wyrobach. Na Volvo (przykro mówić) ale niestety nie liczę, a co z przetargu wyjdzie - zobaczymy.
P.S. Ciekawi mnie jakość autobusów zrobionych w Turcji. Na przykładzie turystycznych Mercedesów widać że te z Niemiec a te z Turcji to jednak dwa zupełnie różne Mercedesy (chodzi bodajże o O404 i Travego)
-- Volvo ponad reszte busów :)
wysłane przez konjo 4
> A ja mam nadzieję na udział jeszcze paru innych producentów. A może > EvoBus by się pokusił o próbę zdobycia Polic... Citaro zwłaszcza z > wieżą to wspaniały autobus a i pozostaną przy niemieckich wyrobach. > Na Volvo (przykro mówić) ale niestety nie liczę, a co z przetargu > wyjdzie - zobaczymy.
Nie liczyłbym na MB, bo Citaro mimo wszystko kosztuje, a tańsze w nowej wersji Low Entry wcale nie musi być w obrębie zainteresowania SPPK. Volvo to inna bajka: spora cena i utrata nawet kilku zaufanych odbiorców powinna zmusić ich w końcu do zmiany polityki... Polski rynek odpuścili sobie zupełnie, widać eksport im wystarcza. Scania puszczała kiedyś swojego testera, ale to raczej nie była klasa stricte miejska, może się pokuszą, ale bardzo w to wątpię. Myślę, że wszystko rozegra się na rynku średniej ceny: MAN, Solaris i Irisbus. Mam cichą nadzieję, że przypadkiem nie pojawią się jakieś Solbusy czy inne SOR-y. :(
> P.S. Ciekawi mnie jakość autobusów zrobionych w Turcji. Na > przykładzie turystycznych Mercedesów widać że te z Niemiec a te z > Turcji to jednak dwa zupełnie różne Mercedesy (chodzi bodajże o > O404 i Travego)
No cóż - taki MAN nie kryje, że turecka fabryka miała być nastawiona na ilość autobusów i ciężarówek, pewnie podobnie jest z MB. Zresztą podstawę oferty stanowią raczej opóźnione w stosunku do Europy modele... Wniosek nasuwa się sam: montaż szybki, tani i pobieżny.
-- I tried to see it your way.
So never mind the darkness.
wysłane przez (użytkownik usunięty)
> Nie liczyłbym na MB, bo Citaro mimo wszystko kosztuje, a tańsze w > nowej wersji Low Entry wcale nie musi być w obrębie zainteresowania
Zawsze pozostaje nowość czyli Connecto LF. Wygląda całkiem ładnie i jest właściwie jak Citaro1 (z wyglądu)...
> Myślę, że wszystko rozegra się na rynku średniej ceny: MAN, > Solaris i Irisbus. Mam cichą nadzieję, że przypadkiem nie pojawią > się jakieś Solbusy czy inne SOR-y. :(
Oj nie tragizujmy, a przeciwko Irisbusowi nic nie mam :)
> No cóż - taki MAN nie kryje, że turecka fabryka miała być > nastawiona na ilość autobusów i ciężarówek, pewnie podobnie jest
No to wspaniale...
> z MB. Zresztą podstawę oferty stanowią raczej opóźnione w stosunku > do Europy modele... Wniosek nasuwa się sam: montaż szybki, tani i > pobieżny.
No to generalnie będą nam dobrze służyły :)
-- Volvo ponad reszte busów :)
wysłane przez konjo 4
> Zawsze pozostaje nowość czyli Connecto LF. Wygląda całkiem ładnie > i jest właściwie jak Citaro1 (z wyglądu)...
Pożyjemy zobaczymy, ja obstawiam, że MB wielkich szans nie ma, co z tego wyjdzie to się okaże. Pamiętajmy jeszcze, że szykuje się też przetarg w SPADzie, tam też może być ciekawie, chociaż o zamówienie dwóch sztuk to się tak strasznie chyba nie pobiją producenci.
> Oj nie tragizujmy, a przeciwko Irisbusowi nic nie mam :)
Irisbusowi nie można wiele zarzucić. Silniczki Iveco są bardzo ciekawe. Podoba mi się jazda takimi busami, chociaż nie powiem miałem przyjemność Jelczami z manualem, ale o niebo ciszej niż w wytworze tej samej marki z tandemem MAN+automat.
> No to wspaniale...
Cóż różne rynki - różne budżety. Czy to grzech producenta, że stara się zaistnieć akurat na wschodzie? Pojazdy MAN zdobyły bardzo dużą popularność w Turcji, to i macierzysta firma odpowiedziała na zapotrzebowanie dostosowując się do realiów. Zresztą jakby nie patrzeć nasze MAN-y też się różnią wyposażeniem od tych na rynek niemiecki.
> No to generalnie będą nam dobrze służyły :)
Zobaczymy jeszcze co z tego wszystkiego wyniknie, bo może być tak, że przegadamy tu dziesiątki postów, napiszemy całe masy wywodów, a ogłoszony werdykt, będzie brzmiał: "Najniższą cenę przy spełnieniu warunków specyfikacji zaoferowała firma: MAN Bus Polska." Ciekawe to wszystko swoją drogą. Zapowiada się przyjemny rok 2007 dla KM. Czy będzie tak owocny jak 2005-2006. Swoją drogą to mamy już w samym Szczecinie 45 używanych busów na jakieś 200. U nas też by się przydały takie dalekosiężne plany jak ma SPPK.
-- I tried to see it your way.
So never mind the darkness.
wysłane przez (użytkownik usunięty)
> zapotrzebowanie dostosowując się do realiów. Zresztą jakby nie > patrzeć nasze MAN-y też się różnią wyposażeniem od tych na rynek > niemiecki.
Czy ja wiem? Pomijając różnicę w liczbie drzwi to nie wiem czy tak Polickie NG312 odbiegają od NG272. Berlin to Berlin - Berlin kasy na to nie żałował i szalał zdrowo kupując autobusy i wyposażając je w co się da. Tymczasem te ze SPADu niczym specjalnym nie grzeszą. Nawet rampy nie widać. A polickie mają jednak te 310km a nie 270.
-- Volvo ponad reszte busów :)
wysłane przez konjo 4
> Czy ja wiem? Pomijając różnicę w liczbie drzwi to nie wiem czy tak > Polickie NG312 odbiegają od NG272. Berlin to Berlin - Berlin kasy na > to nie żałował i szalał zdrowo kupując autobusy i wyposażając je > w co się da.
Istotnie w tej klasie pojazdów ciężko dopatrzeć się jakiegoś ponad standardowego wyposażenia.
> Tymczasem te ze SPADu niczym specjalnym nie grzeszą. > Nawet rampy nie widać. A polickie mają jednak te 310km a nie 270.
A i tu Cię zaskoczę, na pewno 2301 i 2302 czyli ex Magdeburg mają nie 270, a jedynie 250 koników. Do sprawdzenia na stronie MVB jakby ktoś nie wierzył. Informacje handlowe o MAN-ach z Poczdamu mówią o 270 KM - odnosi się to do serii 1995, ale pewnie w 1994 było tak samo. O pojazdach z Cottbus znalazłem tylko wzmiankę, że przeprowadzano testy biodiesla na "MAN NL 202 (12 m/157kW) und MAN NG 272 (18m/185 kW)" czyli przegub ma chyba 250 KM. Chyba bo nigdzie nie spotkałem, żadnego potwierdzenia tego info. Pozostaje exex Bilefeld, ex Berlin - o ile BVG pisze specyfikację swoich wozów, to o używkach cisza. Tak więc nic nie wiem.
Wychodzi z tego, że: 2253 i 2254 to 250 KM (?) 2301 i 2302 to na pewno 250 KM 2303 i 2304 to wielka nie wiadoma 2401, 2402 i 2553 to 270 KM (?)
-- I tried to see it your way.
So never mind the darkness.
wysłane przez (użytkownik usunięty)
> Wychodzi z tego, że: > 2253 i 2254 to 250 KM (?) > 2301 i 2302 to na pewno 250 KM > 2303 i 2304 to wielka nie wiadoma > 2401, 2402 i 2553 to 270 KM (?)
Omatkoicórko, tać to krótkie więcej mają pałera. Więcej co wcale nie znaczy że efektywniej wykorzystywanego bo jak dobrze naduszą te dziadki to idą ładniej niż 283 ze SPAK.
-- Volvo ponad reszte busów :)
wysłane przez konjo 4
> Omatkoicórko, tać to krótkie więcej mają pałera.
No w dzisiejszych czasach to na pewno, wtedy kiedy powstawały to 250 i 270 KM to nie było było tak tragicznie, zważywszy, że solówki miały 213, a następnie 220 KM. Fakt, faktem jest, że 250 to trochę jednak mało... zresztą kto jechał nad silnikiem i słyszał jak są żyłowane ten wie. :)
-- I tried to see it your way.
So never mind the darkness.
wysłane przez Pepe 253
> Swoją drogą, to wcześniej była mowa o kasacjach 6 Jelczy w 2007 roku. Ja > obstawiam, że pożegnamy wszystkie M11 oprócz #3002, zaś ze 120M > #3004 i #3005 złożą jednego dobrego, a drugi pójdzie na części.
Najczęściej rzucana jest taka opcja: wycięcie sześc M11 na wiosnę, pięc 120 późną jesienią. I chyba to się sprawdzi. Obawiam się że nie zostawią ani #3002 ani #3004+#3005. :)
wysłane przez MAN756 23
Swoją drogą, > to wcześniej była mowa o kasacjach 6 Jelczy w 2007 roku. Ja > obstawiam, że pożegnamy wszystkie M11 oprócz #3002, zaś ze 120M > #3004 i #3005 złożą jednego dobrego, a drugi pójdzie na części.
Skoro w przyszłym roku ma się pojawić 6 nowych solówek, więc logika wskazuje , że 4 M11 pojdą do kasacji tzn 655,618,670,3003 oraz 3005 i 3004. W przypadku 3005 i 3004 nie widzę sensu, żeby z dwóch złomów składać jednego złoma.Natomiast z pewnością zostaną jeszcze te Jelcze, które miały niedawno przeprowadzaną blacharkę czyli 3001,3002,3007,3008,3009.
wysłane przez (użytkownik usunięty)
> Tak może szokować, zważywszy, że gdzie MAN tam zwykle próbuje > coś wyszarpać Solarka.
Nie jest to dobry pomysł zważywszy na to że Solaris jest uzależniony w pewnym sensie od MANa. Była niezła afera przy produkcji AOlarisów dla Berlina, bo MAN obrażony że przegrał przetarg nie chciał Solarisowi sprzedać swoich silników. Tak więc Solaris to tak naprawdę MAN ino pod inną przykrywką...
-- Volvo ponad reszte busów :)
wysłane przez konjo 4
> Nie jest to dobry pomysł zważywszy na to że Solaris jest > uzależniony w pewnym sensie od MANa.
No na pewno lepszy jakikolwiek bus z silnikiem MAN-a dla Polic niż np. w obecnej sytuacji MB czy Iveco...
> Była niezła afera przy produkcji AOlarisów dla Berlina, bo MAN obrażony > że przegrał przetarg nie chciał Solarisowi sprzedać swoich silników. Tak > więc Solaris to tak naprawdę MAN ino pod inną przykrywką...
Ojej obrazili się i zabrali swoje zabawki do domu. :) Od długiego czasu sprzedawali swoje silniki wszystkim chętnym, to niech teraz nie robią focha... a jeśli nawet to Solar zawsze może wyjść z twarzą z takiego zamówienia kupując drożej od pośrednika lub ewentualnie negocjować montaż czegoś od konkurencji. I tak wersja z MAN-em jest chyba najpopularniejsza - przynajmniej w Polsce - więc pytanie czy NeoMAN chce zarobić choć częściowo w przypadku przegranego przetargu...
-- I tried to see it your way.
So never mind the darkness.
wysłane przez (użytkownik usunięty)
> No na pewno lepszy jakikolwiek bus z silnikiem MAN-a dla Polic niż np. > w obecnej sytuacji MB czy Iveco...
Skoro chcą się choć częściowo od MANa wyzwolić no to taki krok wyzwoleniem nie jest...
> Ojej obrazili się i zabrali swoje zabawki do domu. :) Od długiego
Tak to wyglądało i tak było.
> czasu sprzedawali swoje silniki wszystkim chętnym, to niech teraz nie > robią focha... a jeśli nawet to Solar zawsze może wyjść z twarzą > z takiego zamówienia kupując drożej od pośrednika lub ewentualnie > negocjować montaż czegoś od konkurencji. I tak wersja z MAN-em jest
Sęk w tym że oni mogli zamontować slinik DAFa, ale BVG chciało MANa. Tymczasem MAN uparł się że nie będzie Solarisowi sprzedawał silników bo Solaris mu podgryza rynek i to skutecznie. Interwencja BVG pomogła i MAN z wielką łaską i niechęcią silniki jednak sprzedał.
> chyba najpopularniejsza - przynajmniej w Polsce - więc pytanie czy > NeoMAN chce zarobić choć częściowo w przypadku przegranego > przetargu...
A czy nie lepiej zablokować możliwość montażu konkurencji autobusu i doprowadzić do nowego przetargu, gdzie bedzie o tego najgroźniejszego konkurenta mniej?
-- Volvo ponad reszte busów :)
wysłane przez konjo 4
> Skoro chcą się choć częściowo od MANa wyzwolić no to taki krok > wyzwoleniem nie jest...
Wiesz, to jeszcze zależy w jakiej części chcą się wyzwolić. :) Może chodzi o złamanie dominacji MAN jako producenta, który wiecznie wygrywa przetargi, a może o MAN-a jako dostawcę części zamiennych-serwisanta. Trudno się domyślić z tej jednozdaniowej wypowiedzi. Zresztą bardzo w to wątpię, że biorą części zamienne jak leci z namaszczeniem oryginalności przez MAN. Może po prostu w SPPK spodobały się inne zabawki. Nie wiem.
> Sęk w tym że oni mogli zamontować slinik DAFa, ale BVG chciało > MANa. Tymczasem MAN uparł się że nie będzie Solarisowi sprzedawał > silników bo Solaris mu podgryza rynek i to skutecznie. Interwencja BVG > pomogła i MAN z wielką łaską i niechęcią silniki jednak > sprzedał.
No cóż... życie. Są firmy dla których sprzedaje się bus wg specyfikacji producenta, a są takie z którymi się nie pogra i to one ustalają wyposażenie. MAN by sobie strzelił w kolano jakby nawet na z pozoru dobrym, ale lekko osłabionym rynku niemieckim obraził sobie BVG. Swoją drogą to ciekawe kiedy u nas zacznie się myśleć o tym, że do autobusów różnych marek można wstawiać jeden model foteli, jeden system informacji pasażerskiej, identyczne laminaty i tapicerki, żeby minimalizować skutki wandalizmu i maksymalizować zamienność części i elementów wyposażenia.
> A czy nie lepiej zablokować możliwość montażu konkurencji autobusu > i doprowadzić do nowego przetargu, gdzie bedzie o tego > najgroźniejszego konkurenta mniej?
Lepiej, ale z drugiej strony w polskich realiach mogłyby przepaść fundusze miejskie, unijne albo firma rozpisałaby nowy przetarg tak, że wiadomo kogo by oczekiwała. W ostateczności gdzie dwóch się bije... :)
-- I tried to see it your way.
So never mind the darkness.
wysłane przez butthead
wysłane przez konjo 4
> seria tzw. "Lion's Classic", czyli SGxx3. Byc moze o te wozy > chodzi, bo jakby nie patrzec podpada to pod "poludnie"?
Jest duże prawdopodobieństwo, że to faktycznie mogą być Classic G. Cóż niedługo przekonamy się co tak faktycznie zawita na plac SPPK.
-- I tried to see it your way.
So never mind the darkness.
wysłane przez Pepe 253
wysłane przez Lukasy
Oczywiście zapomniałem dopisać, że chodzi o Ikarusy... Chociaż i tak pewnie wszyscy zdają sobie z tego sprawę :D
Zdrówka! Ł.
homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/
wysłane przez Luke_Police 163
> Jak coś, to focić, nigdy już taka okazja się nie trafi... > Chociaż i tak pewnie wszyscy zdają sobie z tego sprawę. > > Oczywiście zapomniałem dopisać, że chodzi o Ikarusy... > Chociaż i tak pewnie wszyscy zdają sobie z tego sprawę :D
Mam nadzieję, że dopóki nie wprowadzą MANów do ruchu Ikarusy będą się pojawiały przynajmniej na przewozach pracowniczych by można było jeszcze kilka pamiątkowych zdjęć im zrobić. Swoją drogą, to orientuje się może ktoś, czy będzie jakieś nowe pogotowie techniczne w SPPK (może poświęcą jednego z Ikarusów #74x?)? #740 ma już 23 lata (!).
-- Mam nadzieję, że 610'' będzie wśród przegubowców, które przetrwają rzeź 102Na.
Technik serwisu :)
wysłane przez Pepe 253
> Mam nadzieję, że dopóki nie wprowadzą MANów do ruchu > Ikarusy będą się pojawiały przynajmniej na przewozach > pracowniczych by można było jeszcze kilka pamiątkowych > zdjęć im zrobić. Swoją drogą, to orientuje się może > ktoś, czy będzie jakieś nowe pogotowie techniczne w SPPK > (może poświęcą jednego z Ikarusów #74x?)? #740 ma już 23 > lata.
Ikarusy będą jeździły jeszcze kilkanaście dni po wprowadzeniu do ruchu nowych MAN-ów. Przecież trzeba doszlifowac nowy sprzęt. Zresztą tak zawsze było. Więc do Bożego Narodzenia można foty Ikarów trzaskac spokojnie. Co do pogotowia to fakt przydałoby się "nowsze", ale wątpie szczerze że będze im się chciało kombinowac. :(
wysłane przez MAN756 23
> Swoją drogą, to orientuje się może > ktoś, czy będzie jakieś nowe pogotowie techniczne w SPPK > (może poświęcą jednego z Ikarusów #74x?)? #740 ma już 23 > lata (!).
Kiedy Prezes Markowski wypowiadał się jakiś czas temu w polickich mediach na temat zakupu tych 4 nowych wozów to wspominał również o tym, że rozważają możliwość zakupu nowego pojazdu pogotowia technicznego.Przyczym stwierdził, że to nie jest takie proste, ponieważ taki pojazd także sporo kosztuje a na to trzeba znaleść kolejne środki.
wysłane przez (użytkownik usunięty)
> Kiedy Prezes Markowski wypowiadał się jakiś czas temu w > polickich mediach na temat zakupu tych 4 nowych wozów to > wspominał również o tym, że rozważają możliwość zakupu > nowego pojazdu pogotowia technicznego.Przyczym stwierdził, że > to nie jest takie proste, ponieważ taki pojazd także sporo > kosztuje a na to trzeba znaleść kolejne środki.
Jeśli już by mieli kupić taki pojazd, to jakiej on by marki? Czy postawią na MAN-a czy może tym razem cos z innej półki?
wysłane przez konjo 4
> Jeśli już by mieli kupić taki pojazd, to jakiej on by marki? Czy > postawią na MAN-a czy może tym razem cos z innej półki?
Na razie sobie debatujemy powyżej, bo primo przetarg nie ogłoszony, a secundo tym bardziej nie rozstrzygnięty. Generalnie można obstawiać kto będzie się starał zdobyć zamówienie patrząc na nastawienie firm do rynku szczecińsko-polickiego oraz do historii udziałów w przetargach/podsyłanych testerów itp. Nie wykluczone, że wejdzie ktoś inny do akcji, ale to jest póki co wielkie gdybanie.
A co do samego pogotowia technicznego to może pokuszą się o wóz specjalistyczny, ale ze względu na koszty operacji i wymianę taboru liniowego myślę, że jest to raczej pieśń przyszłości.
-- I tried to see it your way.
So never mind the darkness.
wysłane przez maciekos95 3
wysłane przez Pepe 253
> Czy orientuje się ktoś może, jakie te wozy będą nosić > numerki?
Nie trudno wywnioskowac, że 769-772, skoro to przeguby.
wysłane przez maciekos95 3
wysłane przez lukasz007 7
wysłane przez Moderator 0
> A wiadomo jake to modele, czy przrgłubowce czy solo??
Jakie? Przecież to jest napisane w drugim zdaniu artykułu! Czytać!
moderator@mkm.szczecin.pl
wysłane przez maciekos95 3
> A wiadomo jake to modele, czy przrgłubowce czy solo??
Oczywiście przegubowce, a model to podobno SG313.
wysłane przez mike_1994
wysłane przez konjo 4
> Niemile zaskoczył mnie fakt, że te busy będą > wysokopodłogowe.
Oj tam zaraz wysokopodłogowe... 729 mm, to około 20-21 cm mniej niż w Ikarze. To tak jakby nie było jednego stopnia ;) Cóż z braku kasy MAN-y serii S i MB Connecto będą coraz popularniejsze w Polsce.
-- I tried to see it your way.
So never mind the darkness.
wysłane przez yoss83
> Cóż z braku kasy MAN-y serii S i MB Connecto będą coraz > popularniejsze w Polsce.
A są juz może w jakiś miastach? Ma ktoś może linka do zdjęć?
wysłane przez MQ ?
> A są juz może w jakiś miastach? Ma ktoś może linka do > zdjęć?
http://infobus.com.pl/busbaza_detail.php?selectmodel=132 http://infobus.com.pl/busbaza_detail.php?selectmodel=131
wysłane przez Luke_Police 163
> Mam pytanie czy wiek ktoś może kiedy wyjadą na linie ? > PS Jeśli była już na ten temat mowa to rpzepraszam ale możliwe > ,że przegapiłem.
Była o tym mowa: http://www.mkm.szczecin.pl/forum.php?detail=1165362059.sigma&which=03 , czyli może jutro, może pojutrze, a może popojutrze...
-- I tym sposobem w Policach pozostanie pół Ikarusa 280 - Pogotowie techniczne #740.
Technik serwisu :)
wysłane przez Mario ?
> Mam pytanie czy wiek ktoś może kiedy wyjadą na linie ? > PS Jeśli była już na ten temat mowa to rpzepraszam ale możliwe > ,że przegapiłem.
A co to ma wspólnego z poprzednim postem? Czy naprawdę tak trudno jest przeczytać instrukcję obsługi forum? Następnym razem naciśnij na "dodaj komentarz", bo to chyba nie trudno. :-/
-- 300 moich zdjęć w galerii już za mną :-)
wysłane przez Moderator 0
> Mam pytanie
Ja również mam pytanie, kiedy wreszcie nauczysz się poprawnie pisać posty?
moderator@mkm.szczecin.pl
wysłane przez (użytkownik usunięty)
wysłane przez mike_1994
> To i ja zapytam czy zawsze musisicie się czepiać > interpunkcji?
To "Re" na początku tematu jest nie potrzebne i przydałoby się OT. I nie ma takiego wyrazu jak "musisicie". Sorry, ale taka jest prawda...
wysłane przez Administracja 0
> To i ja zapytam czy zawsze musisicie się czepiać > interpunkcji?
Nie "czepiamy się" interpunkcji. Zwracamy Ci któryś raz z rzędu uwagę, że wciąż nie zapoznałeś się z instrukcją obsługi forum. Po raz kolejny daję linka - http://www.mkm.szczecin.pl/help.php?problem=instrukcja_forum Przeczytaj i zacznij stosować, to będziemy rozmawiać inaczej.