Forum

MAN NL283 na 69

zdjęcie
MAN NL283 na 69
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią

wysłane przez Luke_Police  163

Wyświetlacz sprawia wrażenie, jakby był złożony z zielonych diod LED. Dotychczas sądziłem, że wszystkie SPAK-owskie MAN-y rodziny NL2x3 mają mozaikowe wyświetlacze. Czyżbym się mylił ?

-- Mam nadzieję, że 610'' będzie wśród przegubowców, które przetrwają rzeź 102Na.

Technik serwisu :)

wysłane przez MQ ?

Luke_Police napisał(a):

> Czyżbym się mylił ?

To znaczy mylisz się, że to diodówka, choć nie do końca :-) Mozaika, ale każda "klapka" podświetlana indywidualną diodą.

wysłane przez Luke_Police  163

mkubien napisał(a):

> To znaczy mylisz się, że to diodówka, choć nie do końca > :-) Mozaika, ale każda "klapka" podświetlana indywidualną > diodą.

Czyli i tak lepsze rozwiązanie niż świetlówki w używkach z zachodu. Wystarczy, że świetlówka nawali i już jest kłopot z odczytaniem linii wieczorem. A tu przynajmniej dzięki indywidualnemu podświetleniu poszczególnych elementów, napisy są dobrze widoczne w nocy. Choć i tak wydaje mi się, że najlepszą widocznością charakteryzują się pomarańczowe wyświetlacze LED.

-- Mam nadzieję, że 610'' będzie wśród przegubowców, które przetrwają rzeź 102Na.

Technik serwisu :)

wysłane przez Michal105N

Choć i tak wydaje mi się, że > najlepszą widocznością charakteryzują się pomarańczowe > wyświetlacze LED.

No tutaj zgodzę się z tobą, ale jak tylko przyjdzie słoneczny dzień(co nam teraz nie grozi) to widoczność pomarańczek jest bardzo uboga...

wysłane przez konjo  4

Michal105N napisał(a):

> No tutaj zgodzę się z tobą, ale jak tylko przyjdzie słoneczny > dzień(co nam teraz nie grozi) to widoczność pomarańczek jest > bardzo uboga...

Dlatego właśnie to rozwiązanie powyżej jest idealne. W słoneczny dzień widać klapki i nic się nie odbija, a wieczorkiem czy w deszcz można zarzucić zielone diody dodatkowo. :) Jedyna wada, że klapki czasem głupieją albo padają jakieś pola, w diodowcach rzadziej się to zdarza.

-- I tried to see it your way.

So never mind the darkness.

wysłane przez LLUZNIAK

konjo napisał(a):

> Dlatego właśnie to rozwiązanie powyżej jest idealne. W słoneczny > dzień widać klapki i nic się nie odbija, a wieczorkiem czy w > deszcz można zarzucić zielone diody dodatkowo. :) Jedyna wada, że > klapki czasem głupieją albo padają jakieś pola, w diodowcach > rzadziej się to zdarza.

...no i jeszcze de facto nie posiadają możliwości dynamicznego prezentowania zawartości - co i tak raczej u nas nie jest wykorzystywane na przednich wyświetlaczach (no poza jakimś tam ikarem z mini diodówką na przedzie ;) ). A może by tak zestaw "idealny" - Pixelowskie PL, bądź ETKO od R&G na przód (dobra widoczność dzięki indywidualnemu podświetlaniu), a z boku i z tyłu TD Pixela, bądź ETLZ R&G (nie jest wymagana tak dobra widoczność, ale za to istnieje możliwość wyświetlania np całej trasy jako elementu ruchomego). No oczywiście pomijam, że przydałyby się na tyle tablice 16x84, na co w Polsce raczej trochę jeszcze poczekamy ;)

Ugh... Jeszcze wracając do tych zestawów - ciekawe jak by sobie z tym poradził sterownik. Coś mi świta, że diodówki i matryce mają odmienne sygnały.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez MQ ?

LLUZNIAK napisał(a):

> Ugh... Jeszcze wracając do tych zestawów - ciekawe jak by sobie z tym > poradził sterownik. Coś mi świta, że diodówki i matryce mają > odmienne sygnały.

Spoko. 745+746 (ten z reklamą regat) z boku ma diodówki, pozostałe to zwykłe matrycowe.

wysłane przez LLUZNIAK

mkubien napisał(a):

> Spoko. 745+746 (ten z reklamą regat) z boku ma diodówki, pozostałe > to zwykłe matrycowe.

Racja... Zapomniałem, że jakiś tydzień temu zwróciłem na to uwagę ;)