Forum

Berlińskie tatry już jeżdżą po Szczecinie

W piątek po raz pierwszy tramwaje zakupione od BVG jeździły na trasie "ósemki".

wysłane przez yoss83

"Na wymianę czeka przynajmniej 30 km torowisk"

To 1/3 wszystkich. Znim zabiorą się do roboty będzie do wymiany już 1/2. Z tego co się orientuję to na wymianę 30 km potrzeba 60mln złotych, tak?
yoss83 napisał(a):

> "Na wymianę czeka przynajmniej 30 km torowisk" > > To 1/3 wszystkich. Znim zabiorą się do roboty będzie do > wymiany już 1/2. Z tego co się orientuję to na wymianę 30 > km potrzeba 60mln złotych, tak?

I to jest to o czym ja już kilkakrotnie mówiłem. W zasadzie nie ma gdzie tych Tatr eksploatować, bo torowiska są w tragicznym stanie. Wątek się wielokrotnie na forum przewijał, jednak widać, że do władz miasta jakby to nie dociera. Mam nadzieję, że teraz, gdy mamy te tramwaje, w końcu ktoś tam z góry zauważy ten problem i sypnie kasą na remonty Piastów, Arkońskiej i Potulickiej (oraz innych odcinków). Nie wiem czy podana przez ciebie cena jest prawidłowa, ale rząd wielkości się zapewne zgadza.

-- Mam nadzieję, że 610'' będzie wśród przegubowców, które przetrwają rzeź 102Na.

Technik serwisu :)
Luke_Police napisał(a):

> dociera. Mam nadzieję, że teraz, gdy mamy te tramwaje, w > końcu ktoś tam z góry zauważy ten problem i sypnie kasą na > remonty Piastów, Arkońskiej i Potulickiej (oraz innych > odcinków).

Nie zapominajmy o Bohaterów Warszawy, której stan coraz bardziej się pogarsza i już niewiele jej brakuje do Piastów. Powoli też o remont zaczyna się prosić odcinek około 500 m przed pętlą Basen Górniczy, a także tory na Moście Portowym do przystanku Energetyków w stronę centrum.

Iwo
yoss83 napisał(a):

> To 1/3 wszystkich. Znim zabiorą się do roboty będzie do > wymiany już 1/2. Z tego co się orientuję to na wymianę 30 > km potrzeba 60mln złotych, tak?

Na wymianę 1 km torowisk potrzeba 2 mln złotych, więc na 30 km torowisk potrzeba 60 mln złotych. Wszystko się zgadza ;)
yoss83 napisał(a):

> Znim zabiorą się do roboty będzie do > wymiany już 1/2. Z tego co się orientuję to na wymianę 30 > km potrzeba 60mln złotych, tak?

Nie, to z pewnością bardzo zawyżona kwota. 1 km toru mozna wymienić za jekieś 500 - 800 tysięcy zł. Wysokość tej kwoty zależy od technologii robót i od wymagań zamawiającego, co do standardu toru. Mimo to to kupa kasy.
Bodek napisał(a):

> 1 km toru mozna wymienić za jekieś 500 - 800 tysięcy zł.

Ale chyba pojedynczego toru, nie w obu kierunkach, ale mogę się mylić, jeżeli tak, niech ktoś mnie poprawi...
yoss83 napisał(a):

> Bodek napisał(a):

> > > 1 km toru mozna wymienić za jekieś 500 - 800 tysięcy zł. > > Ale chyba pojedynczego toru, nie w obu kierunkach, ale mogę się > mylić, jeżeli tak, niech ktoś mnie poprawi...

Oczywiście ta kwota dotyczy pojedynczego toru. 2 tory po 1 km to inaczej 2 km toru :)

wysłane przez Michal105N 11

Mają one zastąpić 20 wagonów przegubowych 102N,

Nie ma to jak rzetelna informacja z prasy...

wysłane przez mmm

Michal105N napisał(a):

> Mają one zastąpić 20 wagonów przegubowych 102N, > Nie ma to jak rzetelna informacja z prasy...

Nie jest tak żle. Redaktor Rabenda w końcu nauczył sie prawidłowo pisać typ Tatr. I zauważył że torowiska sie nadają do wymiany. Jest postęp.

wysłane przez X

mmm napisał(a):

> Nie jest tak żle. Redaktor Rabenda w końcu nauczył sie > prawidłowo pisać typ Tatr.

Tylko szkoda, że nie odróżnia 102N od 102Na...

"W Szwecji jest tyle samo samobójstw co w Polsce, bo tam jest ciemno" (c) Piotr Szumlewicz

wysłane przez kajetansz 65

Romanas napisał(a):

> Tylko szkoda, że nie odróżnia 102N od 102Na...

Na to akurat nie patrz. Prasa powinna pisać np. o potrzebie wymiany torowisk i to nagłaśniać. Dobrze, że o tym zaaczyna powoli pisać.

Штирлиц

wysłane przez torwid 64

Stirlitz napisał(a):

> Na to akurat nie patrz. Prasa powinna pisać np. o potrzebie > wymiany torowisk i to nagłaśniać. Dobrze, że o tym zaaczyna > powoli pisać.

Nie bluźnij, bo Ci się pantograf nie wyprostuje, jak będziesz potrzebował :D O natychmiastowej potrzebie kapitalnego remontu torowisk "Kurier" pisze od przynajmniej 7 lat. I MZK zawsze mówiu o tych 30 proc...

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez mmm

Romanas napisał(a):

> Tylko szkoda, że nie odróżnia 102N od 102Na...

"Szybko" sie uczy jeszcze w kwietniu pisał o tramwajach "typu 102"

wysłane przez konjo 4

mmm napisał(a):

> "Szybko" sie uczy jeszcze w kwietniu pisał o tramwajach "typu > 102"

Oj tam, jest wyraźnie lepiej, chociaż zawsze można się czepić. :) W stosunku do tego co można było jeszcze jakiś czas temu podziwiać regularnie raz w tygodniu to teraz jest rzadziej, ale bardziej starannie.

-- I tried to see it your way.

So never mind the darkness.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

mmm napisał(a):

> Romanas napisał(a):

> > Tylko szkoda, że nie odróżnia 102N od 102Na...

hehe... Dajcie mu spokoj, bo sie chłopak zamknie w sobie i w ogole nie bedzie pisal... ;) Mi czasami poprawia humor jak czytam co wypisuje.. ;)