Forum

Pomysł na zmiane trasy "D"

wysłane przez MaK

Ostatnio dużo rozmyślałem nad tym, jak jeżdzą w naszym mieście linie pośpieszne. Wiadomo ogólnie, że mają zadanie łączyć prawobrzeże z centrum Szczecina. No i jedna linia F Police także z Centrum. Jeżeli chodzi o prawobrzeże to prawie wszystkie dzielnice mają zaszczyt posiadania lini pośpiesznych. Oprócz jednej. Podjuch.

Po ostatnich moich przemyśleniach doszedłem do wniosku, że dobrym pomysłem byłoby puszczenie lini D w relacje Podjuchy - Plac Rodła. Tylko tak jak teraz w szczytowych brygadach. W części trasy od Rodła do Zdroi jechałby tak jak teraz. A do Podjuch zatrzymywałby się tylko na dwóch przystankach oraz oczywiście na końcowym. Rozkładowy czas jazdy do pętli w Podjuchach byłby prawie identyczny jak do Słonecznego. Poniżej zamieszczam mój pomysł na przystanki oraz czasy przejazdów.

Plac Rodła Zdroje Krzyżówka - tak jak obecnie z identycznymi czasami przejazdu.

Zdroje Krzyż. 2 min. Jeź. Szmaragdowe 3 min. Granitowa 2 min. Podjuchy (postój na Podjuchach 6 min.)

Zauważmy, że obecnie pasażerowie chcący przemieścić się z Podjuch do miasta albo mają 61 albo 55 i tramwaj. Wielu z nich w godzinach szczytu z chęcią wsiadłoby do autobusu pośpiesznego. Teraz dochodzi oczywiście dopełnienie lini B w szczycie. Zaproponowałbym zwiększenie częstotliwości kursowania szczytowego B do 7-8 minut.

Nie wiem jak zapatrujecie sie na mój pomysł. Proszę o komentarze.

Pozdrawiam

MaK_86

-- like a chain saw.......
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

MaK_86 napisał(a):

> zaszczyt posiadania lini pośpiesznych. Oprócz jednej. > Podjuch.

Żaden zaszczyt. Podjuchy mają dopiero zaszczyt. Mają jadące do centrum 61 tam gdzie nie docierają pospieszne w cenie zwykłego.

[ciach + nie Zdroi tylko Zdroj_ów_]

> Zdroje Krzyż. 2 min. Jeź. Szmaragdowe 3 min. Granitowa > 2 min. Podjuchy (postój na Podjuchach 6 min.)

I pospieszny miałby jechać dokładnie tyle samo co zwykły ten odcinek? Brawo!

> Zauważmy, że obecnie pasażerowie chcący przemieścić > się z Podjuch do miasta albo mają 61 albo 55 i tramwaj. > Wielu z nich w godzinach szczytu z chęcią wsiadłoby do > autobusu pośpiesznego. Teraz dochodzi oczywiście

I nie mają z tym problemu jeżeli sobie tego życzą w Zdrojach. Przy czasie przejazdu któy proponujesz absolutnie się to nie kalkuluje. Z resztą z krótszym też nie.

> dopełnienie lini B w szczycie. Zaproponowałbym zwiększenie > częstotliwości kursowania szczytowego B do 7-8 minut.

I upychaczy do tego B.

> Nie wiem jak zapatrujecie sie na mój pomysł. Proszę o > komentarze.

Nic ciekawego. Pozatym pozostaje jeszcze połączenie nowej częstotliwości B i D na nowej trasie.

-- Volvo ponad reszte busów :)

wysłane przez marko 4

MC napisał(a):

> Żaden zaszczyt. Podjuchy mają dopiero zaszczyt. Mają jadące > do centrum 61 tam gdzie nie docierają pospieszne w cenie > zwykłego.

Tak, jasne. Zależy tylko do jakiego miejsca chcą dojechać. Jeżeli mieliby na Pl. Rodła (np.) to nie zabardzo pasuje im to 61.

> > Zdroje Krzyż. 2 min. Jeź. Szmaragdowe 3 min. Granitowa > > 2 min. Podjuchy (postój na Podjuchach 6 min.)

Kolega podaje tylko swoje zamysły. Być może pośpiech jechał by szybciej

> I nie mają z tym problemu jeżeli sobie tego życzą w > Zdrojach.

Jasne, jeżeli podpasuje im 55 bądź 64. O 66 wspominać nie będe.

>Przy czasie przejazdu któy proponujesz absolutnie > się to nie kalkuluje. Z resztą z krótszym też nie.

Dlaczego niby na krótszym czasie przejazdu to sie nie kalkuluje? Nie wydaje mi się, żeby ludzie z Podjuch wiedząc że będą w centrum miasta około 10 minut wcześniej jechaliby dalej 61 lub z przesiadkami 55 albo 64.

> I upychaczy do tego B.

Upychacze to czasami teraz są potrzebni i to nie tylko do "B"

wysłane przez mike_1994

marko napisał(a):

> Tak, jasne. Zależy tylko do jakiego miejsca chcą dojechać. > Jeżeli mieliby na Pl. Rodła (np.) to nie zabardzo pasuje im to > 61.

[reszta ciach]

Ale nie da się zaradzić wszystkiemu. Niestety pasażerowie linii 61, gdy chcą dojechać do Placu Rodła to niestety muszą przesiąść sie na Placu Kościuszki. Ja też chciałbym, żeby była bezpośrednia linia z Polic na prawobrzeże. A tak na marginesie to kiedyś chyba był już wątek o przesiadkach.

-- Klonowica może zadziwić każdego, nie tylko ciebie...

wysłane przez MaK

Chodzi też o to, że z 7 lini pośpiesznych 5 obsługuje Słoneczne. A Podjuchy? Niech pomyśle. Oooo. Żadna. Nie chodzi o przesiadki, ale o sam fakt np jadących rano szkolniaków.

-- like a chain saw.......
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Phobos 17

> Chodzi też o to, że z 7 lini pośpiesznych 5 obsługuje Słoneczne.

Po części przypadek (bo inaczej niż na granicy Słonecznego nie da się dojechać do Bukowego czy Kijewa).

> A Podjuchy? Niech pomyśle. Oooo. Żadna.

Co chyba daje do myślenia, jeśli chodzi o ilość potencjalnych pasażerów w tych rejonach.

-- Firefox 2 - przeglądarka stworzona dla dyslektyków ;-)

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez konjo 4

Phobos napisał(a):

> Po części przypadek (bo inaczej niż na granicy Słonecznego nie da > się dojechać do Bukowego czy Kijewa).

No możesz pociągnąć jak np. 84. Tylko primo: czy jest sens puszczać tyle brygad przez góry, lasy i doliny ;), a secundo to po Przelotowej i Jasnej jakoś tam śmigają pośpiechy nawet jak drogowcy tradycyjnie są zaskoczeni, że w grudniu w naszym klimacie spadnie śnieg... obawiam się, że na górce może to troszkę uprzykrzać życie. Jednym słowem popularność pośpiesznych mówi sama za siebie, proszę ich nie tykać. :)

-- I tried to see it your way.

So never mind the darkness.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

marko napisał(a):

> Tak, jasne. Zależy tylko do jakiego miejsca chcą dojechać. > Jeżeli mieliby na Pl. Rodła (np.) to nie zabardzo pasuje im to > 61.

Mają za to wspaniałą przesiadkę na tramwaj na Kościuszki, a pozatym ja mam do Rodła tylko jedną linię, a słoneczne 3 i co z tego?

> Kolega podaje tylko swoje zamysły. Być może pośpiech jechał > by szybciej

Według jego zamysłów pospieszny jechałby tyle samo co zwykły

> Jasne, jeżeli podpasuje im 55 bądź 64. O 66 wspominać nie > będe.

O to to się możemy nie martwić bo pospieszny jeździ w teorii co 5 minut w szczycie więc kwestia poczekania 5 minut, to nie problem chyba (akurat czas żeby przejść z 64)

> Dlaczego niby na krótszym czasie przejazdu to sie nie kalkuluje?

Choćby dlatego że na D jeżdzą graty. O ile rzeczywiście można spotkać MANidła to jeszcze do niedawna D było najgorszą linią pod względem obsady - 100% Ikarusów praktycznie dzień w dzień. Teraz też jeździ ich sporo.

> Nie wydaje mi się, żeby ludzie z Podjuch wiedząc że będą w > centrum miasta około 10 minut wcześniej jechaliby dalej 61 lub > z przesiadkami 55 albo 64.

Jak pisał Mareczek ludzie pojadą nawet 10 minut dłużej do podjuch 61, dlatego też nie sądze żeby płacenie za przejazd 2x z właściwie takim samym czasem jak tramwaj + 55 było opłacalne (pospieszne jada od basenu do krzyżówki 5 minut - tyle co zwykłe i od krzyzówki do Podjuch wg pomysłu kolego też tyle samo. Różnica to Wyszyńskiego Basen - 2 minuty oidp na korzyść autobusu)

> Upychacze to czasami teraz są potrzebni i to nie tylko do "B"

No to znaczy że autobusy powinny jeździć rzadziej.

-- Volvo ponad reszte busów :)

wysłane przez LLUZNIAK

MC napisał(a):

> Jak pisał Mareczek ludzie pojadą nawet 10 minut dłużej do > podjuch 61, dlatego też nie sądze żeby płacenie za przejazd 2x > z właściwie takim samym czasem jak tramwaj + 55 było opłacalne > (pospieszne jada od basenu do krzyżówki 5 minut - tyle co zwykłe > i od krzyzówki do Podjuch wg pomysłu kolego też tyle samo. > Różnica to Wyszyńskiego Basen - 2 minuty oidp na korzyść > autobusu)

Tylko idąc dalej jak wytłumaczysz fenomen takiej linii jak F? :> Czas przejazdu aż tak bardzo od 107 się nie różni (7 minut na Chemik, 6 do Rodła), a jednak na brak pasażerów narzekać nie można (mimo wątłej częstotliwości i szczytowości linii). A przecież linia obsługuje (jak na pośpiecha przystało) mniej przystanków i w dodatku kosztuje 2 razy więcej :>

wysłane przez (użytkownik usunięty)

LLUZNIAK napisał(a):

> Tylko idąc dalej jak wytłumaczysz fenomen takiej linii jak F? :> > Czas przejazdu aż tak bardzo od 107 się nie różni (7 minut na > Chemik, 6 do Rodła), a jednak na brak pasażerów narzekać nie > można (mimo wątłej częstotliwości i szczytowości linii). A > przecież linia obsługuje (jak na pośpiecha przystało) mniej > przystanków i w dodatku kosztuje 2 razy więcej :>

Tak wytłumaczę ża sam bym nią jeździł gdybym mieszkał w policach bo to co się dzieje w 107 przechodzi ludzkie pojęcie.35 minut sterczenia w niesmaowitym tłoku jak można pojechac wygodnie F.

-- Volvo ponad reszte busów :)

wysłane przez LLUZNIAK

MC napisał(a):

> Tak wytłumaczę ża sam bym nią jeździł gdybym mieszkał w policach

...nie tylko w Policach, ale i po drodze F'ki ;) ...zapewniam Cię ;)

> bo to co się dzieje w 107 przechodzi ludzkie pojęcie.35 minut > sterczenia w niesmaowitym tłoku jak można pojechac wygodnie F.

Z tego co wiem to zarówno na liniach tramwajowych jak i na 61 niektóre kursy wcale nie są lepsze ;) Więc argument chyba nie najlepszy, choć przyznam, że pomysł puszczania D do Podjuch jakoś nie wydaje mi się najlepszy.

wysłane przez Phobos 17

> Po ostatnich moich przemyśleniach doszedłem do wniosku, że > dobrym pomysłem byłoby puszczenie lini D w relacje Podjuchy > - Plac Rodła.

[ciach]

D jest wspomaganiem do B. B do Podjuch bynajmniej nie jeździ.

> Zaproponowałbym zwiększenie > częstotliwości kursowania szczytowego B do 7-8 minut.

A ile pieniędzy z własnej kieszeni dorzucisz do dziurawej już kasy ZDiTM, żeby to zrealizować?

> Nie wiem jak zapatrujecie sie na mój pomysł. Proszę o > komentarze.

Ja zamiast komentarza, na koniec mam jeszcze jedno pytanie: dlaczego co druga względnie nowa osoba na naszym forum jest domorosłym specem od transportu, który na siłę stara się przeprojektować sieć komunikacyjna? A konkretniej - jaka jest geneza tego zjawiska? :-)

-- Firefox 2 - przeglądarka stworzona dla dyslektyków ;-)

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez MaK

Phobos napisał(a):

> dlaczego co druga względnie nowa osoba na naszym forum jest > domorosłym specem od transportu, który na siłę stara się > przeprojektować sieć komunikacyjna? A konkretniej - jaka jest > geneza tego zjawiska? :-)

Nie chodzi mi o całkowite przeprojektowanie sieci. Ale sam chyba przyznasz, że pośpiech na Podjuchach zdałby egzamin. W szczytowych godzinach 55 61 są zapchane go granic możliwoście. I nie uważam się za speca ani rewolucjoniste. Bardziej za człowieka z pewnymi pomysłami, które chcę przedstawić na forum do publicznej oceny.

-- like a chain saw.......

wysłane przez konjo 4

MaK_86 napisał(a):

> Nie chodzi mi o całkowite przeprojektowanie sieci. Ale sam chyba > przyznasz, że pośpiech na Podjuchach zdałby egzamin.

To w ramach sprawiedliwości i przesiadek, niech mieszkańcy Podjuch oddadzą bezpośrednie 61, a wtedy zobaczymy czy pośpiech z ceną x2 im się tak spodoba. :)

-- I tried to see it your way.

So never mind the darkness.

wysłane przez Phobos 17

> Nie chodzi mi o całkowite przeprojektowanie sieci. Ale sam chyba > przyznasz, że pośpiech na Podjuchach zdałby egzamin.

Nie.

> W > szczytowych godzinach 55 61 są zapchane go granic możliwoście.

Tak jak większość linii. I co z tego?

> I nie uważam się za speca ani rewolucjoniste. Bardziej za > człowieka z pewnymi pomysłami, które chcę przedstawić na > forum do publicznej oceny.

No i fajnie. Ale ten pomysł jest nietrafiony.

-- Firefox 2 - przeglądarka stworzona dla dyslektyków ;-)

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez MaK

Phobos napisał(a):

> No i fajnie. Ale ten pomysł jest nietrafiony.

No i spoko. O to mi chodziło. :)

wysłane przez (użytkownik usunięty)

MaK_86 napisał(a):

> Nie chodzi mi o całkowite przeprojektowanie sieci. Ale sam chyba > przyznasz, że pośpiech na Podjuchach zdałby egzamin. W > szczytowych godzinach 55 61 są zapchane go granic możliwoście.

A ja chcę żeby G jeździło od Kijewa po trasie 84 i żeby koło 7:20 było na Fioletowej! Bo 84 też jest zapchane do granic możliwości (7:11) a tak to na pewno znajdzie się paru chętnych na linie pana radnego. I tak jest jedną z durniejszych linii to nic jej nie zaszkodzi jechać jeszcze przez 3 wielkie osiedla...

-- Volvo ponad reszte busów :)

wysłane przez Kriz8 35

Phobos napisał(a):

> Ja zamiast komentarza, na koniec mam jeszcze jedno pytanie: > dlaczego co druga względnie nowa osoba na naszym forum jest > domorosłym specem od transportu, który na siłę stara się > przeprojektować sieć komunikacyjna?

Mogę do sygnaturki? ;-)

-- www.dziecineostrady.prv.pl

Pokemony atakują...

wysłane przez pawelp19 −3

Ja przy zmianie linii pospiesznych wspomagających zmieniłbym trasę ale tylko częściowo ponieważ trasy te są dobre, ale zmienił bym tylko zeby te linie omijały przystanek Wyszyńskiego i do Placu Rodła i Placu Sprzymierzonych kierowały sie trasą zamkową. Minus tego to ominięty znaczący przystanek ale plus to zdecydowanie szybszy dojazd do tego centrum, przecież ludziom się niechce płacić 2 razy więcej i stać tyle czasu w korkach, że tramwajem odcinek Basen Górniczy - Wyszyńskiego można pokonać 2 razy szybciej, a dzięki tej zmianie łatwiej by można było dojechać do tego konkretnego centrum i więcej osób by się na to kusiło :) Ale to takie tylko spekulacje bo trasy i tka się niezmienią :P

wysłane przez Phobos 17

> Minus tego to > ominięty znaczący przystanek

Dwa znaczące przystanki - dodaj do tego jeszcze Plac Zwycięstwa oraz Niepodległości.

> ale plus to zdecydowanie > szybszy dojazd do tego centrum,

Tylko dla tej części pasażerów, którzy dojeżdżają do Rodła.

> przecież ludziom się > niechce płacić 2 razy więcej i stać tyle czasu w korkach, > że tramwajem odcinek Basen Górniczy - Wyszyńskiego można > pokonać 2 razy szybciej,

Ciekawostka...

> a dzięki tej zmianie łatwiej by > można było dojechać do tego konkretnego centrum i więcej > osób by się na to kusiło :)

Nikt ci się nie będzie "kusił" dojeżdżać na Rodła, jeśli potrzebuje dojechać na Wyszyńskiego, Niepodległości albo Plac Zwycięstwa.

-- Firefox 2 - przeglądarka stworzona dla dyslektyków ;-)

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez MaK

pawelp19 napisał(a):

[ciach]

> ale zmienił bym tylko zeby te linie omijały > przystanek Wyszyńskiego i do Placu Rodła i Placu > Sprzymierzonych kierowały sie trasą zamkową.

Wyszyńskiego jest chyba głównym pzystankiem szczecina. Węzłem i wogóle najbardziej strategicznym punktem Sz-na. Nie puścić tam pośpiechów to tak jak jeść zupe widelcem.

-- like a chain saw.......

wysłane przez jas59 ?

pawelp19 napisał(a):

> Ja przy zmianie linii pospiesznych wspomagających > zmieniłbym trasę ale tylko częściowo ponieważ trasy te > są dobre, ale zmienił bym tylko zeby te linie omijały > przystanek Wyszyńskiego i do Placu Rodła i Placu > Sprzymierzonych kierowały sie trasą zamkową.

O ile dobrze pamiętam, to w połowie lat 90 XX w. były takie propozycje, aby rozgęścić przelot linii pośpiesznych przez węzeł Wyszyńskiego. Zastanawiano się czy nie puścić linie B i D przez trasę Zamkową. Niestety nic z tego nie wyszło bo pasażerowie lub inne przyczyny (nie jestem wstanie sobie tego przypomnieć) w tamtym okresie spowodowały odstąpienie od tego pomysłu. Co to znaczy siła przyzwyczajenia. Jednak, jak by nie było Wyszyńskiego pełni rolę głównego węzła przesiadkowego Szczecina i na razie nic tego nie zmieni.

-- cogito ergo sum

cogito ergo sum

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Choć nie mieszkam tam i nie jeżdże pospiesznymi bo są drogie. To byłby dobry pomysł aby do Podjuch kursował pospieszny. Słoneczne i Bukowe mają 4 linie pospieszne i to starczy, a zabranie 1 na pewno nie zaszkodzi. Moim zdaniem pospieszne powinny kosztować tyle samo co zwykłe.

wysłane przez Luke_Police 151

Zbyszek napisał(a):

> Moim zdaniem > pospieszne powinny kosztować tyle samo co zwykłe.

Taki pomysł się wielokrotnie przewijał, jednak zawsze upadał ze wzglądu na to, że nagle tramwaje linii 7 i 8 stałyby się niepotrzebne na Basenie Górniczym, a pospiesznych należałoby dołożyć więcej. Rozsypałoby się też wiele linii autobusowych kończących trasę na Basenie Górniczym. Po co się przesiadać, skoro można dojechać bezpośrednio szybciej w tej samej cenie? Może to pora aby pójść na kompromis i zmniejszyć różnicę w cenie linii zwykłych i pospiesznych... Pospieszny kosztowałby dajmy na to 70% drożej niż zwykły a nie 100% jak teraz. Tylko wtedy trzebaby wprowdzić nowe nominały biletów przewidujące wszystkie możliwości: na pospieszne 20 minut, 60 i 2h, zwykłe i ulgowe, dopłaty do linii zwykłych również normalne i ulgowe i to do wszystkich rodzajów biletów... i pomyśleć, że pospieszne miałyby stanieć, więc do budżetu ZDiTM wpadałoby mniej kasy za bilety... myślę, że koncepcja ciekawa, ale jednak by się nie sprawdziła z punktu widzenia organizatora transportu.

-- Pasażer: Dlaczego nie jedziemy? Kierowca: Dlatego, że stoimy!

Technik serwisu :)

wysłane przez LLUZNIAK

Luke_Police napisał(a):

> pomyśleć, że pospieszne miałyby stanieć, więc do budżetu > ZDiTM wpadałoby mniej kasy za bilety... myślę, że koncepcja > ciekawa, ale jednak by się nie sprawdziła z punktu widzenia > organizatora transportu.

Myślisz prostolinijnie... Jakby nastąpił wzrost przewozów pospiesznymi (efekt "obniżki" cen) to sam chyba przyznasz, że niekoniecznie musiałoby to skutkować zmniejszeniem się wpływów z biletów, a wręcz przeciwnie. Tylko ja bym sugerował, aby (skoro już takie propozycje padają) bardziej się zastanowić nad wartością biletu pospiesznego w cenie 150% biletu zwykłego.

wysłane przez konjo 4

Zbyszek napisał(a):

> Choć nie mieszkam tam i nie jeżdże pospiesznymi bo są > drogie. To byłby dobry pomysł aby do Podjuch kursował > pospieszny. Słoneczne i Bukowe mają 4 linie pospieszne i to > starczy, a zabranie 1 na pewno nie zaszkodzi.

Wyżej udowadniano już zalety "pośpiesznego" do Podjuch, ale jeżeli już chcesz coś zabierać z pośpiesznych to zabierz G. :>

-- I tried to see it your way.

So never mind the darkness.