Forum

Projekt budżetu

wysłane przez yoss83

Na stronie miasta jest już dostępny projekt budżetu na 2007 rok i planowane wydatki na lata kolejne:

http://bip.um.szczecin.pl/files/2BE6C03F861A4E7AB80782C3185816A3/08.pdf

Na zakup taboru (nie licząc pieniędzy za tatry i te nieszczęsne doczepy)oraz na remonty torowisk do końca 2009 roku planuje się wydać 30mln PLN. Na SST plany wydatków to blisko 17 mln. Jeżeli te prognozy się ziszczą, myślicie, że w 2010 roku pojedziemy pierwszymi w Szczecinie niskopodłogowcami? Niestety SST potrzebuje dużo więcej pieniędzy, więc pewnie na niego poczekamy jeszcze długo, nie znalazłem też nic o budowie linii na Bronowicką, choć jest mowa o "budowie torowisk" cokolwiek by nie mieli na myśli...

wysłane przez mmm

yoss83 napisał(a):

> Na stronie miasta jest już dostępny projekt budżetu na > 2007 rok i planowane wydatki na lata kolejne:

Na 2007 nędza. Nawet Arkońską zauważyli, ale wiemy, że co roku przesuwa inwestycje na kolejne lata. Po co sie denerwować..

wysłane przez yoss83

mmm napisał(a):

> Na 2007 nędza. Nawet Arkońską zauważyli, ale wiemy, że co > roku przesuwa inwestycje na kolejne lata. Po co sie > denerwować.

4 mln dofinansoania do modernizacji taboru to nie taka nędza, można za to "odpicować" 8 wagonów

wysłane przez Piotr

yoss83 napisał(a):

> 4 mln dofinansoania do modernizacji taboru to nie taka nędza, > można za to "odpicować" 8 wagonów

Chyba nawet więcej niż 8 wagonów ;). Może jestem w błędzie, ale ostatnie modernizacje kosztowały 350-400zł jakoś tak :) czyli wyjdzie z 5 składów.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Piotr napisał(a):

> ale ostatnie modernizacje kosztowały 350-400zł jakoś tak :)

Fotela motorowemu nie kupisz :P nie ma to jak zera :)

wysłane przez Piotr

MC napisał(a):

> Fotela motorowemu nie kupisz :P nie ma to jak zera :)

hehe no przecież chodziło o model w skali TT :P

wysłane przez Piotr

yoss83 napisał(a):

> 4 mln dofinansoania do modernizacji taboru to nie taka nędza, > można za to "odpicować" 8 wagonów

poszukałem, poszperałem i wyczytałem, że za 4,4mln chca zmodernizować tylko 7 wagonów...to jakiś żart! Czyli około 630tys za sztukę!!! Co tak dożo?:((( za 500tys to można kupić zmodernizowaną i większą Tatrę...

wysłane przez yoss83

Piotr napisał(a):

> poszukałem, poszperałem i wyczytałem, że za 4,4mln chca > zmodernizować tylko 7 wagonów...to jakiś żart! Czyli około > 630tys za sztukę!!! Co tak dożo?:((( za 500tys to można kupić > zmodernizowaną i większą Tatrę...

Może mają jakiś sentyment do 105-ek? Tak serio, to z tego co wiem (z tego forum zresztą) to Berlin chce sprzedawać Tatry T6 razem z doczepami biernymi, a te w Szczecinie nie mają racji bytu... więc problem jest. Można zawsze kupić kilka T6 na linie solowe, a wszystkie 105-ki połączyć w składy... ;-) A co do większych kosztów modernizacji, to mam nadzieję, że wynikają one z tego, że będzie ona szersza niż poprzednie... może załatwią nowe pudła?

wysłane przez Phobos 17

> Może mają jakiś sentyment do 105-ek? Tak serio, to z tego co wiem > (z tego forum zresztą) to Berlin chce sprzedawać Tatry T6 razem z > doczepami biernymi, a te w Szczecinie nie mają racji bytu...

Sam nie raz już to pisałem, ale skoro BVG jest takie chętne do ich pozbycia się, to czy nie byłoby najlepszym rozwiązaniem sprowadzenie do nas zestawu T6+T6+B6 i sprawdzenie go w akcji? Jeśli wyniki więźby będą w rozsądnym czasie i być może doczekamy się w końcu nowej sieci, to może się okazać, że taki skład byłby idealny (pod względem pojemności) na którąś linie...

> A co do większych > kosztów modernizacji, to mam nadzieję, że wynikają one z tego, > że będzie ona szersza niż poprzednie... może załatwią nowe > pudła?

Niskie szanse. MZK chyba się zraziło do pudeł trzydrzwiowych, a nie ma sensu kupować nowego czterodrzwiowego.

-- Mourn the losses - because there are many, but celebrate the victories - because there are few

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez yoss83

Phobos napisał(a):

> MZK chyba się zraziło do pudeł trzydrzwiowych, a nie > ma sensu kupować nowego czterodrzwiowego.

Dlaczego się zraziło? Ani się nie psują drzwi, ani wsiadanie i wysiadanie nie jest jakoś wyjątkowo utrudnione...

wysłane przez 105ngs

Phobos napisał(a):

> czy nie byłoby najlepszym rozwiązaniem sprowadzenie > do nas zestawu T6+T6+B6 i sprawdzenie go w akcji?

Nie wiem jak z pasowaniem do siebie wagonów tych typów, ale myślę, że nienajgorszym pomysłem byłoby też wypróbowanie zestawu KT4Dt+B6. Otrzymalibyśmy wtedy coś podobnego do GT6+B4, co mogłoby być taborem akuratnym na linie 7 i 8, jeśli chodzi o aktualny wygląd sieci, a po jej ewentualnej reorganizacji jakieś zatrudnienie dla nich też by się pewnie znalazło.

wysłane przez Pepe 90

yoss83 napisał(a):

> A co do większych > kosztów modernizacji, to mam nadzieję, że wynikają one z tego, > że będzie ona szersza niż poprzednie... może załatwią nowe > pudła?

Nowych pudeł, a zwłaszcza trzydrzwiowych nie będzie. Modernizacja wagonów w 2007 r. miała objąc początkowo 10 wagonów, następnie zredukowano liczbę do 8 i wydaje mi się, że przy tym pozostaną. Magicznej liczby 7 nikt nie wspominał, więc sam się dziwie. Co do szerszej modernizacji to ktoś kiedyś wspominał o klimie dla pasażerów i drzwiach wychylno-odskokwych, więcej bajerów już chyba nie upchną...

wysłane przez leks 15

yoss83 napisał(a):

> Na zakup taboru (nie licząc pieniędzy za tatry i te > nieszczęsne doczepy)oraz na remonty torowisk do końca 2009 > roku planuje się wydać 30mln PLN.

Taaa i co do 2009 kupimy dwa wagony niskopodłogowe = 14 mln, wyremontujemy 8 wagonów - no załóżmy te 4 mln i zostanie nam 12 mln na torowiska. Ciekaw jestem ile za to można zrobić. Dobrze, że cos tam na to SST idzie. Jeśli jednak znow nie dostaniemy pieniedzy z UE to zapewne te pieniadze sie nie przydadzą więc lepiej kupić za to tabor na SST. Myśle jednak, że zmieniona zostanie decyzja na temat dofinansowania z UE co do tych dwóch ważnych inwestycji - SST, zakup taboru i miasto z tych pieniędzy dołoży się do tych inwestycji - to wtedy będzie jakoś dobrze. Myśle, że jednak warto złapać się jeszcze za kieszeń i mocno poszukać, bo mimo wszystko to "troche" za mało jak na takie miasto. A zresztą budżet jest do 2009, a nie do końca 2007 więc nie uważam, że jest dobrze... radziłbym się urzędnikom tym razem jeszcze raz porządnie zastanowić za nim popełnimy kolejny poważny błąd.

-- Moje największe marzenie to budowa SST, remont Bohaterów Warszawy...

wysłane przez leks 15

Myśle, że jeśli ktoś nie przeczytał tego dokumentu to moze być jednak wprowadzony w błąd, bowiem są to "Wydatki na programy realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej". Wydaje mi się więc, że tutaj nie ma tego wszystkiego jeśli chodzi o KM. Są tu wypisane inwestycje, które wykonuje się przy pomocy finansowej UE. Lecz np. na modernizacje tramwajowe miasto może dać oddzielnie pieniądze z własnego budżetu. Jeśli chodzi o te 30 mln na tabor to chodzi tu jedynie o wkład własny miasta co do inwestycji finansowanych przy pomocy UE. Rzeczywista wartość tej iwestycji ( wliczajac srodki UE ) to prawie 300 mln zł ! - w skład tego wchodzi też budowa i przebudowa torowisk w Szczecinie. SST - 325 mln + wymagany wkład miasta. Jeszcze cos tam mruczą o 15 mln na Ku Słońcu, nie wiem czy chodzi o inwestycje już realizowaną czy może w 2007 planują zmodernizować jeszcze jakąś część torowiska i zakupić kolejny tabor - ale to chyba zbyt optymistycznie byłoby. O ile wiem inwestycje tutaj uwzględnione mają być realizowane wspólnie z UE jednak pieniadze nie sa chyba jeszcze przyznane więc jesli ich nie dostaniemy to kasa pójdzie pewnie na inne cele.

-- Moje największe marzenie to budowa SST, remont Bohaterów Warszawy...

wysłane przez leks 15

(...) Jescze do tego dodam ( bo nie moge już edytować posta :/ - swoją drogą 10 minut to troche mało...)

...Jeśli chodzi o Muzeum Komunikacji i Techniki to na ten cel łączne środki to 13 mln zł. Współfinansować ma to EOG - w tym momence nie kojarze co to jest :P.

Co jeszcze: NA Kt4dt 11,5 mln do 2013 - czyli dokładna kwota przeznaczona na zakup. Jest jeszcze coś takiego jak: Przebudowa układu komunikacyjnego przy Gondynce 7,5 mln zł, ale nie wiem ile to dotyczy KM.

-- Moje największe marzenie to budowa SST, remont Bohaterów Warszawy...

wysłane przez mmm

lex napisał(a):

> ...Jeśli chodzi o Muzeum Komunikacji i Techniki to na ten cel > łączne środki to 13 mln zł. Współfinansować ma to EOG - > w tym momence nie kojarze co to jest :P.

tzw Fundusze Norwskie. Juz kiedyś sie o to ubiegaliśmy.

> Jest jeszcze coś takiego jak: > Przebudowa układu komunikacyjnego przy Gondynce 7,5 mln zł, > ale nie wiem ile to dotyczy KM.

Chceli tam budować aqapark, a do tego pewnie potrzena jest modernzacja dróg dojazowych.

wysłane przez Piotr

Na 2007 zaplanowano również przebudowę skrzyżowania Niepodległości, Obrońców Stalingradu, łącznie z przebudową placu Żołnierza...Czyli jest szansa na jakieś małe nowe odcinki torów i wymianę słupów...Co tam jeszcze...Zabierają się za kolejny etap modernizacji Struga, ale w przyszłym roku dotyczyć to będzie tylko przygotowań do prac, które zaplanowano na 2008 przy udziale kasy obiecanej przez Wiecheckiego ;). Niemierzyńskiej w przyszłym roku nie wyremontują, ponieważ 2,5mln to kwota na opracowanie dokumentacji. Lata 2007-2009 to również modernizacja układu drogowego na Łasztowni i to chyba najbardziej nas zainteresuje, ponieważ na Energetyków powstanie rondo...Na pewno pamiętacie pomysł o wspólnym pasie dla tramwajów i autobusów...Co polepszyłoby wjazd do centrum.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Piotr napisał(a):

> Niemierzyńskiej w > przyszłym roku nie wyremontują,

No tak inwestycja ma się zacząć dopiero w 2008r. Czyli przy niezwykle optymistycznym założeniu jeszcze przez rok będziemy jeździć po tych fatalnych torach. Znając życie urzędnicy zapomną o modernizacji pętli tramwajowej a co dopiero przedłużenia od pętli do wojska Polskiego - oczywiście jeśli chodzi o torowisko. No, ale remont Niemierzynskiej jeżeli się przydarzy będzie swojego rodzaju historycznym wydarzeniem. Pesymiści o remoncie tej ulicy mówili za 50 lat ;). Zapomnialiśmy chyba jeszcze napisać o modernizacji terenów przy Dw. PKP. Z czym pewno może się wiązać inny układ pętli i może przypadnie jakiś remoncik torowiska. 50 mln też na głośną tutaj Nowoszeroką. No i jeszcze coś ciekawego zostało - nie wiem czy ktoś o tym już pisał czy nie, ale mamy coś takiego jak przebudowa ulic Potulicka - Narutowicza - Kaszubska. Niecałe 10 mln na to razem ze środkami UE wygląda troche ubogo, ale dobre i to.

Jak zwykle przy czytaniu tego typu dokumentów ogarnia mnie swojego rodzaju podnieta :D, ale jak zwykle moją radość ostudzą miejscowi urzędnicy ;).

-- Moje największe marzenie to budowa SST, remont Bohaterów Warszawy...

wysłane przez Piotr

lex napisał(a):

> No i jeszcze coś ciekawego zostało - nie wiem czy ktoś o tym > już pisał czy nie, ale mamy coś takiego jak przebudowa ulic > Potulicka - Narutowicza - Kaszubska. Niecałe 10 mln na to > razem ze środkami UE wygląda troche ubogo, ale dobre i to.

ale to zadanie na 2007 rok, czy 2008? Już się gubie w tych projektach :(, w ogóle to projekt swoje, a jak potem jest to wystarczy pochodzić po mieście :D
lex napisał(a):

> Zapomnialiśmy chyba jeszcze napisać o modernizacji terenów > przy Dw. PKP. > Z czym pewno może się wiązać inny układ pętli i może > przypadnie jakiś remoncik torowiska.

Jakiś remoncik i przy okazji ukatrupienie krańcówki tramwajowej "bo nie ma miejsca" (ciekawe, na parkingi to miejsce zawsze jest).

Inne polskie miasta już poszły po rozum do głowy i kupują dwukierunki...
Piotr napisał(a):

> Na 2007 zaplanowano również przebudowę skrzyżowania > Niepodległości, Obrońców Stalingradu, łącznie z > przebudową placu Żołnierza...Czyli jest szansa na jakieś > małe nowe odcinki torów i wymianę słupów...

A jeśli, to kosztem nieproporcjonalnie długiego zamknięcia...

> Lata 2007-2009 to również > modernizacja układu drogowego na Łasztowni i to chyba > najbardziej nas zainteresuje, ponieważ na Energetyków > powstanie rondo...

I co nas bardzo interesuje, w każdej koncepcji stworzenia problemu dojazdu do Łasztowni znajduje się system kładek "dla" pieszych...

>Na pewno pamiętacie pomysł o wspólnym > pasie dla tramwajów i autobusów...Co polepszyłoby wjazd do > centrum.

Wydzielony pas dla autobusów mozna zrobić i bez tego. Trzeba tylko chcieć.

wysłane przez mmm

Ma stronie intrentowej UM pojawił sie pojekt budżetu na 2007 rok. Co do komunkacji miejskiej jest lekki wzost wydatów i dotacji, ale nie jest to kwota oszałmiająca. Co ciekawe propnowana jest podwyżka cen biletów od 01.04.2007 o 15%.

wysłane przez mmm

Jeżli chodzi o inwestycję związane z KM:

- SST przygotowanie inwestycji wykup gruntów i itp. - 6 680 000 - modernizacja 7 szt.wagonów - 4 400 000 - wymiana słupow sieci, modernizacja torowisk - 4 500 000 - rata za Tatry - 2 450 000

wysłane przez Iwo

mmm napisał(a):

> Jeżli chodzi o inwestycję związane z KM: > - wymiana słupow sieci, modernizacja torowisk - 4 500 000

Na ile km torowisk to wystarczy? Chodzi mi o bierzące naprawy, bo w jakiś remont kapitalny nie wierzę...

Iwo
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Iwo

mmm napisał(a):

> wydatów i dotacji, ale nie jest to kwota oszałmiająca. Co > ciekawe propnowana jest podwyżka cen biletów od 01.04.2007 > o 15%.

Napewno dzięki temu wzrosną wpływy z tytułu sprzedanych biletów. Nie dość, że mamy jedne z droższych biletów w kraju to jeszcze podwyżkę szykują. Tutaj potrzebna jest rzeczowa debata na temat polityki taryfowej...

Iwo

wysłane przez mmm

Iwo napisał(a):

> Nie dość, że mamy jedne z droższych biletów w > kraju to jeszcze podwyżkę szykują.

To mit, że w Szczecinie sa najdroższe bilety. Powiem tak: cennik ZDTiM jest adekwaty do poziomu świadczonych usług. Nienajgorsza organizacja sieci, tragiczny tabor.

wysłane przez Iwo

mmm napisał(a):

> > To mit, że w Szczecinie sa najdroższe bilety. Powiem tak: > cennik ZDTiM jest adekwaty do poziomu świadczonych usług. > Nienajgorsza organizacja sieci, tragiczny tabor.

Napisałem, że jedne z najdroższych.

Iwo

wysłane przez t105n 49

Iwo napisał(a):

> Nie dość, że mamy jedne z droższych biletów w kraju...

Iwo, bez przesady! Dla wszystkich do porównania ceny biletów w niektórych miastach: Warszawa: jednorazowy 2,40 zł, godzinny 3,60 zł, 2-godzinny 6 zł, sieciowy 66 zł (wazny też w nocy); Wrocław: jednorazowy 2 zł, sieciowy 90 zł (linie zwykłe) i 114 zł (wszystkie, w tym nocne i pośpiechy); Kraków: jednorazowy 2,50 zł, godzinny 3,10 zł, sieciowy 94 zł lub 88,50 zł (w zależności czy kupujesz po raz pierwszy czy kolejny) Łodź: godzinny 3,60 zł, 2-godzinny 4,80 zł, sieciowy 88 zł; Poznań: godzinny 3,90 zł, sieciowy 88 zł (ważny w nocy); Gdańsk: godzinny 4,20 zł, sieciowy 132 zł; Bydgoszcz: jednorazowy 2,20 zł, sieciowy 90 zł (linie zwykłe) i 116 zł (wszystko); Lublin: jednorazowy 1,80 zł, godzinny 2,60 zł, sieciowy 81 zł; Częstochowa: jednorazowy 2,20 zł, godzinny 3,80 zł, sieciowy 79 zł. W Łodzi, Poznaniu i Gdańsku są bilety 10- i 30-minutowe, ale jak je porównać do 20-minutowych... Pozostawiam do samodzielnej oceny, gdzie są najdroższe bilety.

> ...to jeszcze podwyżkę szykują.

Przypomne, że ostatnia podwyżka cen biletów na linie normalne miała miejsce 1.02.2002, czyli niemal 5 lat temu.