Forum

Koniec polickich Ikarusów

Na regularnych liniach nie ujrzymy już prawdopodobnie Ikarusów 280, należących do SPPK. Ich liniowa służba właśnie dobiega końca.

wysłane przez 105ngs

Dobrze, że przetrwają (w końcu to kawałek historii), szkoda tylko, że żaden z nich nie trafi do przyszłego muzeum na Niemierzynie. Ikarów co prawda mamy jeszcze sporo, ale dobrze by było mieć w "zbiorach" również policki egzemplarz. Ot, tak po prostu - myślę, że Ikarusy są/były na tyle popularnymi i lubianymi autobusami, że warto by było zachować więcej niż 1 sztukę, najlepiej każdą z innej serii. Może więc jako STMKM postaramy się 741 ?

wysłane przez Luke_Police 151

105ngs napisał(a):

> Ikarów co prawda mamy jeszcze sporo, > ale dobrze by było mieć w "zbiorach" również policki > egzemplarz. Ot, tak po prostu - myślę, że Ikarusy > są/były na tyle popularnymi i lubianymi autobusami, że > warto by było zachować więcej niż 1 sztukę, najlepiej > każdą z innej serii. Może więc jako STMKM postaramy się > 741 ?

Akurat ten egzemplarz pochodzi ze SPAK. Jak zajrzysz w bazę danych, to zobaczysz "ex 1095 SPAK (w 02.1995 r.)". Z pierwotnie polickich Ikarusów jest tylko #727.

-- I tym sposobem w Policach pozostanie pół Ikarusa 280 - Pogotowie techniczne #740.

Technik serwisu :)

wysłane przez 105ngs

Luke_Police napisał(a):

> Akurat ten egzemplarz pochodzi ze SPAK. Jak zajrzysz w bazę > danych, to zobaczysz "ex 1095 SPAK (w 02.1995 r.)". Z > pierwotnie polickich Ikarusów jest tylko #727.

Wiem o tym, nie muszę zaglądać w bazę. ;) Ale przez ponad 10 lat służył w Policach, więc w jakimś tam stopniu policki jest. Chodziło mi tylko o to, żeby była jakaś pamiątka po Ikarusach w zajezdni Police. Najlepszy byłby 727, owszem, ale skoro ktoś się już na niego skusił...

wysłane przez bniedzwiecki

105ngs napisał(a):

> Może więc jako STMKM postaramy się > 741 ?

Też mi to przyszło do głowy. Skoro mamy stworzyć Muzeum Techniki i Komunikacji może warto było by zastanowić się nad podarowaniem dla STMKM'u 741 lub 740. Mam głęboką nadzieję, że STMKM w swoich zbiorach będzie miał chociaż jednego Ikarusa.

wysłane przez Pepe 90

bniedzwiecki napisał(a):

> Mam głęboką > nadzieję, że STMKM w swoich zbiorach będzie miał chociaż > jednego Ikarusa.

Owszem będzie miało, ale na polickiego już jest chyba troszeczkę za późno.

wysłane przez torwid 64

man751 napisał(a):

> Owszem będzie miało, ale na polickiego już jest chyba > troszeczkę za późno.

Czemu? Złomowanie kosztuje, i to sporo, więc jeśli ktoś z miłośników zaproponuje SPPK jakąkolwiek cenę za przejęcie, interes pewnie uda się sfinalizować :D

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez leks 15

man751 napisał(a):

> Owszem będzie miało, ale na polickiego już jest chyba > troszeczkę za późno.

Zresztą gdy wspominałem Panu prezesowi STMKM wcześniej o tych autobusach jakoś nie był wcale zainteresowany :(.

-- Moje największe marzenie to budowa SST, remont Bohaterów Warszawy...

wysłane przez X

lex napisał(a):

> Zresztą gdy wspominałem Panu prezesowi STMKM wcześniej o tych > autobusach jakoś nie był wcale zainteresowany :(.

Dziwisz się? Przecież one są w opłakanym stanie, a typowo polickiego Ikarusa już niestety nie ma :-(

-- "Koła w rowku"- (c) DamTram.

"W Szwecji jest tyle samo samobójstw co w Polsce, bo tam jest ciemno" (c) Piotr Szumlewicz

wysłane przez MAN756 21

lex napisał(a):

> Zresztą gdy wspominałem Panu prezesowi STMKM wcześniej o tych > autobusach jakoś nie był wcale zainteresowany :(.

Niestety polickie ikarusy to prawie same złomy.Nie sztuką jest brać ikarusa który jest w opłakanym stanie i trzeba potem wydać na niego kupę pieniędzy żeby przywrócić go do sprawności.Trzeba zachować taki egzemplarz, który bedzie w miarę dobrym stanie i nie będzie wymagał zbyt dużego nakładu finansowego.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez 105ngs

MAN756 napisał(a):

> Niestety polickie ikarusy to prawie same złomy.Nie sztuką jest > brać ikarusa który jest w opłakanym stanie i trzeba potem wydać > na niego kupę pieniędzy żeby przywrócić go do sprawności.Trzeba > zachować taki egzemplarz, który bedzie w miarę dobrym stanie i nie > będzie wymagał zbyt dużego nakładu finansowego.

No tu się zgadzam, masz rację. Prawdę mówiąc, z tego względu najlepszy byłby 743 z racji niedawnej i całkiem zaawansowanej blacharki, ale trudno teraz psuć szyki SPPK i zabierać im następcę 740. Dlatego szkoda, że "wolny" został jedynie 741, choć wydaje mi się (podkreślam trzy ostatnie słowa), że są tragiczniejsze odeń.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez t105n 49

105ngs napisał(a):

> warto by było zachować więcej niż 1 sztukę, najlepiej > każdą z innej serii.

Obecnie istnieją 4 serie Ikarusów: 1) rocznik 1989, 2) rocznik 1990, 3) przełom 1990 i 1991, 4) odbudowane w 1992 r. - te różnią się od pozostałych kabiną (drzwi otwierane na zawiasach, a nie przesuwane), i jako piąta seria rodzynek #727. Pytanie: po co zachowywać kilka takich samych autobusów? Kto to utrzyma? Gdzie je przechowywać?

> Może więc jako STMKM postaramy się 741 ?

Z tej serii istnieją jeszcze #1084, #1094, #2051, #2052, #2090, #2091, #2093.

wysłane przez 105ngs

t105n napisał(a):

> Pytanie: po co zachowywać kilka takich samych autobusów?

Bo to kawał historii szczecińskiej komunikacji. Ikarów było chyba kiedyś ponad 300, o ile dobrze kojarzę. Po zakończeniu ich eksploaracji ma zostać tylko 1 ? Smutne to trochę. A jest przecież kilka rodzynków, które warto zachować (chociażby SPAK-owskie modernizacje czy pogotowia techniczne), a ślad po obecności Ikarusów w każdej zajezdni też mógłby pozostać. Uważam więc, że byłoby miło, gdybyśmy mieli po 1 sztuce z każdej zajezdni.

> Kto to utrzyma?

Ten sam ktoś, kto utrzymuje resztę naszych zabytków.

> Gdzie je przechowywać?

Tam, gdzie będzie stała reszta naszych zabytków. ;>

> Z tej serii istnieją jeszcze #1084, #1094, #2051, #2052, > #2090, #2091, #2093.

Wskazałem 741, bo na 727 już ktoś jest chętny. Chodziło mi tylko o to, żeby autobus był policki.

wysłane przez Mareczek 1

105ngs napisał(a):

> t105n napisał(a):

> > Pytanie: po co zachowywać kilka takich samych autobusów? > > Bo to kawał historii szczecińskiej komunikacji. Ikarów było > chyba kiedyś ponad 300, o ile dobrze kojarzę. Po zakończeniu > ich eksploaracji ma zostać tylko 1 ? Smutne to trochę.

Ale po co więcej? Co ludziom powiesz w muzeum podczas zwiedzania?! "A oto kolejny Ikarus, różnica taka, że został wyprodukowany rok później. Proszę dalej..."

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez t105n 49

105ngs napisał(a):

> Ikarów było chyba kiedyś ponad 300, o ile dobrze kojarzę.

"Tylko" 262 sztuki, chociaż co do tego są drobne rozbieżnosci o 1-2 sztuki. :-)

wysłane przez zadzior

t105n napisał(a):

> Pytanie: po co zachowywać kilka takich samych autobusów? Kto > to utrzyma? Gdzie je przechowywać?

Hehe, u nas (w Warszawie) jest dokładnie ten sam problem. Każdy by coś chciał, a pieniązki same z nieba spadną?

> > Może więc jako STMKM postaramy się 741 ?

Akurat o ten wóz będzie ciężko, bo został już sprzedany :-p

> Z tej serii istnieją jeszcze #1084, #1094, #2051, #2052, > #2090, #2091, #2093.

Otóż to. Póki co jest jeszcze w czym wybrać, a Wasze Ikarusy i tak są dużo bardziej zbliżone do oryginału od warszawskich z lat 1989-1991.

-- Pozdrawiam serdecznie Paweł Zadrożny www.przegubowiec.com

Pozdrawiam serdecznie<br>Paweł Zadrożny
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez maciekos95 2

Dzisiaj byłem przy SPPK i podam wam obecny stan polickich Ikarusów:

- #727 i #742 czyli pojazdy, które mają być sprzedane stały dziś przy płocie zdala od pozostałych busów. - #743 stał koło innych busów na samym końcu szeregu "przytulony" do Ogórka #601 (jeszcze z członem B). Kiedy go przerobią na PT? - Natomiast #740 i #741 wogle nie było na całym placu postojowym. Może poszły już "na żyletki"?

Co o tym sądzicie?

darmol7, Maciek

-- Przygotujcie się na cięcie członu B kolejnego Ikara - #743 :-( :-( :-(

wysłane przez Lukasy

darmol7 napisał(a):

> - #727 i #742 czyli pojazdy, które mają być sprzedane > stały dziś przy płocie zdala od pozostałych busów.

Tak jak wczoraj wieczorem.

> - #743 stał koło innych busów na samym końcu szeregu > "przytulony" do Ogórka #601 (jeszcze z członem B).

Tak jak wczoraj wieczorem.

> Kiedygo przerobią na PT?

Niedługo zapewne.

> - Natomiast #740 i #741 wogle nie było na całym placu > postojowym. Może poszły już "na żyletki"?

Pogota wczoraj nie widzieliśmy (z Lukiem), #741 jeszcze stał...

> Co o tym sądzicie?

A co sądzić...taka kolej rzeczy...

W sumie to jeszcze o pogotach i ich braku. Myślę, że SPPK nie posłałoby już teraz #740 na złom. Pozbawiliby się wozu technicznego, skoro #743 jest nawet nieruszony? Wątpię...aczkolwiek niezbadane są wyroki SPPK.

-- ...i po sprawie.

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Lukasy napisał(a):

> Niedługo zapewne.

Tzn. kiedy?

> Pogota wczoraj nie widzieliśmy (z Lukiem)

A gzie on mógł się podziać?

> W sumie to jeszcze o pogotach i ich braku. Myślę, że SPPK > nie posłałoby już teraz #740 na złom. Pozbawiliby się wozu > technicznego, skoro #743 jest nawet nieruszony? > Wątpię...aczkolwiek niezbadane są wyroki SPPK.

Też mnie to dziwi... Ale myślę, że w takim razie niezwłocznie nóż do członów B pójzie w górę! ...I wyżyje się na #743...

-- Przygotujcie się na cięcie członu B kolejnego Ikara - #743 :-( :-( :-(
darmol7 napisał(a):

> Dzisiaj byłem przy SPPK i podam wam obecny stan polickich > Ikarusów: [ciach]

Wczoraj o 23:00 stały wszystkie oprócz Pogota na zajezdni. #741 był w okolicy desek i Lions'ów.

Aha, jeszcze coś: brak pogota #740 podczas twojej wizyty może mieć banalną przyczynę: pojechał do jakiejś awarii.

-- I tym sposobem w Policach pozostanie pół Ikarusa 280 - Pogotowie techniczne #743.

Technik serwisu :)
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Pepe 90

darmol7 napisał(a):

> - Natomiast #740 i #741 wogle nie było na całym placu > postojowym. Może poszły już "na żyletki"?

#740 jest jak najbardziej sprawny i obecny. Nim go odstawią minie jeszcze kilka tygodni. Przecież trzeba wyposażyc nowe pogotowie. #741 prawdopodobnie w hali, wywożony będzie w przyszłym tygodniu tak by do świąt miec spokój.

wysłane przez zadzior

man751 napisał(a):

> darmol7 napisał(a):

> > - Natomiast #740 i #741 wogle nie było na całym placu > > postojowym. Może poszły już "na żyletki"? > > #740 jest jak najbardziej sprawny i obecny. Nim go odstawią > minie jeszcze kilka tygodni. Przecież trzeba wyposażyc nowe > pogotowie. #741 prawdopodobnie w hali, wywożony będzie w > przyszłym tygodniu tak by do świąt miec spokój.

Wątpię. Powiedziałbym raczej, że już został wywieziony i to nawet przedwczoraj :-)

-- Pozdrawiam serdecznie Paweł Zadrożny www.przegubowiec.com

Pozdrawiam serdecznie<br>Paweł Zadrożny

wysłane przez Pepe 90

zadzior napisał(a):

> Wątpię. Powiedziałbym raczej, że już został wywieziony i to > nawet przedwczoraj :-)

Faktycznie #741 wywieziono w sobotę, dziś od rana szykowano (m. in. tankowano) do wyjazdu #727 i #742, także pewnie wieczorem zostanie już 1,5 ikarusa w Policach.
man751 napisał(a):

> Faktycznie #741 wywieziono w sobotę, dziś od rana szykowano (m. > in. tankowano) do wyjazdu #727 i #742, także pewnie wieczorem > zostanie już 1,5 ikarusa w Policach.

"1,5" - fajnie to ująłeś!

A tak w ogóle to SUPER, że już tylko tyle zostanie. Chyba wszyscy się cieszymy. Jeszcze tylko śledzić, jak powstaje nowy pogot! Będziemy?

P.S. Myśle, że zaczną przerabiać dopiero po świętach...

-- Przygotujcie się na cięcie członu B kolejnego Ikara - #743 :-( :-( :-(
darmol7 napisał(a):

> "1,5" - fajnie to ująłeś!

Tak? To spójrz na moją stopkę :>

> A tak w ogóle to SUPER, że już tylko tyle zostanie. Chyba wszyscy > się cieszymy.

Znam co najmniej jedną osobę, która się nie cieszy, a skłonna jest nawet płakać za tymi, któych już nie ma ;). Zainteresowani wiedzą kto to taki :P

-- I tym sposobem w Policach pozostanie pół Ikarusa 280 - Pogotowie techniczne #743.

Technik serwisu :)

wysłane przez 105ngs

Luke_Police napisał(a):

> Znam co najmniej jedną osobę, która się nie cieszy, a skłonna jest > nawet płakać za tymi, któych już nie ma ;). Zainteresowani wiedzą > kto to taki :P

Mniemam, że nie chodzi o mnie, bo widziałeś mnie może ze dwa razy, ale mi też szkoda. :P

A tak swoją drogą mam jeszcze pytanie co do 740. Na początku swojej kariery jako pogotowie Ikar ten miał jeszcze biało-czerwone malowanie i posiadał drugie drzwi. Dopiero z czasem SPPK zrobiło mu jakiś remont (czy tam blacharkę), przy okazji likwidując wspomniane drzwi i przemalowując autobus na żółto-zielono. Może ktoś powiedzieć (napisać) kiedy miało to miejsce ? Bo albo jestem ślepy (prawdopodobne) albo nie ma o tym mowy w KT.
105ngs napisał(a):

> Może ktoś powiedzieć > (napisać) kiedy miało to miejsce ? Bo albo jestem ślepy > (prawdopodobne) albo nie ma o tym mowy w KT.

Sierpień 2001 r.
zadzior napisał(a):

> www.przegubowiec.com

Szanowny Kolego, u nas obowiązuje zasada, żeby nie umieszczać w stopce linków do stron zewnętrznych, dlatego prosimy o usunięcie linka.

moderator@mkm.szczecin.pl
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez zadzior

Moderator napisał(a):

> zadzior napisał(a):

> > www.przegubowiec.com > > Szanowny Kolego, u nas obowiązuje zasada, żeby nie umieszczać w > stopce linków do stron zewnętrznych, dlatego prosimy o usunięcie > linka.

Przyznam się szczerze, że dziwana to zasada i nie spotykana na innych forach, ale dura lex sed lex - dostauję się.

-- Pozdrawiam serdecznie Paweł Zadrożny

Pozdrawiam serdecznie<br>Paweł Zadrożny