Forum

Wykolejony skład 105Na na łuku pętli "Pomorzany"

zdjęcie
Wykolejony skład 105Na na łuku pętli "Pomorzany"
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Wiesz co się stało z tym tramwajem?
cysiu napisał(a):

> Wiesz co się stało z tym tramwajem?

A ja bym proponował zerknąc na informacje, tam tak ładnie jest napisane, że się wykoleił na łuku. Dopiero potem tworzyc wątki jeśli czegoś nie wiesz. :|

moderator@mkm.szczecin.pl
cysiu napisał(a):

> Wiesz co się stało z tym tramwajem?

Na stronie głównej jest takie coś jak "W skrócie" http://www.mkm.szczecin.pl/news.php?detail=1166527344.news jakbyś nie umiał znaleźć.

A tak przy okazji mam pytanie do Bella, jeżeli 3 i 6 były kierowane przez Piastów to dlaczego przez Piastów na Pomorzany kursowały zatramwaje, a pierwszy tramwaj w stronę pętli widziałem o 12.30? Coś się nie zgadza.
kapil napisał(a):

> A tak przy okazji mam pytanie do Bella, jeżeli 3 i 6 były > kierowane przez Piastów to dlaczego przez Piastów na > Pomorzany kursowały zatramwaje,

Bo tor z ul. Smolańskiej na al. Powstańców Wielkopolskich nie był zablokowany. Więc tramwaje linii 3 i 6 pojechały trasą linii 4, 11, 12. A pętla Pomorzany (wjazdy na perony) była zablokowana. Więc na pętlę Pomorzany z placu Sprzymierzonych zostały skierowane zatramwje.

00> a pierwszy tramwaj w stronę > pętli widziałem o 12.30? Coś się nie zgadza.

Widziałeś to na alei Piastów? Jeśli chodzi o wznowienie ruchu to może masz rację. Zauważ, że ja napiszam o zakończenie akcji wkolejenia się wagonu.

Ps. Kręciłem się tylko przy pętli Pomorzany, więc co się działo w centrum - nie wiem :-)

-- 300 moich zdjęć w galerii już za mną :-)
Bella napisał(a):

> > a pierwszy tramwaj w stronę > > pętli widziałem o 12.30? Coś się nie zgadza. > > Widziałeś to na alei Piastów? Jeśli chodzi o wznowienie ruchu > to może masz rację. Zauważ, że ja napiszam o zakończenie > akcji wkolejenia się wagonu.

12.30 na przystanku Dąbrowskiego, a chwile później ostatni zatramwaj jeszcze jechał. To w sumie wszystko by się zgadzało.
Bella napisał(a):

> więc co się > działo w centrum - nie wiem :-)

W skrócie - na 2 nie wiem czy by nawet czworak wystarczył :P

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez leks 15

Jaka była przyczyna tego wypadku? Uszkodzone torowisko( no, ale tam przeciez nie jest tak źle jak na Szczecin ) czy może zbyt szybka prędkość? W Czechach z rok temu wydarzył się taki dosyć efektowny wypadek gdzie drugi wagon wypadł z torów w skutek nadmiernej prędkości - siły odśrodkowej. ( gdzieś z 3 osoby zginely). Tylko czy wyjeżdzając z pętli on mógł się tak szybko rozpędzić...

-- Moje największe marzenie to budowa SST, remont Bohaterów Warszawy...

wysłane przez Pepe 90

lex napisał(a):

> Jaka była przyczyna tego wypadku? Uszkodzone torowisko( no, > ale tam przeciez nie jest tak źle jak na Szczecin ) czy > może zbyt szybka prędkość?

Ani torowisko, ani prędkośc. Prawdobodobnie duży kamień spowodował wykolejenie. Tor jest świeżo po wysypaniu nowego tłucznia, więc po prostu nie jest on dobrze ubity, mamy więc efekty. W 2002 r. było faktycznie w tym miejscu wykolejenie wagonu 102Na #626, no i wtedy motornicza przesadziła z prędkością. Dzisiaj raczej nie. :)

wysłane przez Iwo

> Ani torowisko, ani prędkośc. Prawdobodobnie duży kamień > spowodował wykolejenie. Tor jest świeżo po wysypaniu nowego > tłucznia, więc po prostu nie jest on dobrze ubity, mamy więc > efekty.

Wiwat drogowcy...

Iwo

wysłane przez (użytkownik usunięty)

man751 napisał(a):

> Ani torowisko, ani prędkośc. Prawdobodobnie duży kamień > spowodował wykolejenie. Tor jest świeżo po wysypaniu nowego > tłucznia, więc po prostu nie jest on dobrze ubity, mamy więc > efekty. W 2002 r. było faktycznie w tym miejscu wykolejenie > wagonu 102Na #626, no i wtedy motornicza przesadziła z > prędkością. Dzisiaj raczej nie. :)

Wiadomo że kamień tkwiacy w rowku szyny może spowodować wykolejenie ale dlaczego wykolejił sie wagon drugi zamiast pierwszego? Czy moze to byc spowodowane różnicami miedzy zestawami kołowymi ?A może jechał do tyłu ?;>

wysłane przez leks 15

Pan_Tograff napisał(a):

> Wiadomo że kamień tkwiacy w rowku szyny może spowodować > wykolejenie ale dlaczego wykolejił sie wagon drugi zamiast > pierwszego? Czy moze to byc spowodowane różnicami miedzy > zestawami kołowymi ?A może jechał do tyłu ?;>

Osobiście jednak nie wierze iż to mógł spowodować kamień. Pamiętam, że jakieś ponad 5 lat temu gdy byłem jeszcze mały urządzałem sobie pod zajezdnią Pogodno dosyć nieodpowiedzialne i głupie zabawy podrzuczając na tory kamienie - i to większe niż takie z tłucznia. Efekt był taki, że wagon się nie wykolejał, a po prostu zamieniał kamień w proszek. No tutaj akurat to się stało na łuku, ale czy jeden kamień, no cóz... chyba sie nie dowiemy na 100% co spowodowało wykolejenie. A co do twoich wątpliwości kamyczek mógł odskoczyć po przejeździe pierwszego wagony i wpaść pod koła drugiego. ;)

-- Moje największe marzenie to budowa SST, remont Bohaterów Warszawy...

wysłane przez MaK

lex napisał(a):

> Osobiście jednak nie wierze iż to mógł spowodować kamień. > Pamiętam, że jakieś ponad 5 lat temu gdy byłem jeszcze mały > urządzałem sobie pod zajezdnią Pogodno dosyć nieodpowiedzialne > i głupie zabawy podrzuczając na tory kamienie - i to większe > niż takie z tłucznia. Efekt był taki, że wagon się nie > wykolejał, a po prostu zamieniał kamień w proszek. No tutaj > akurat to się stało na łuku, ale czy jeden kamień, no cóz... > chyba sie nie dowiemy na 100% co spowodowało wykolejenie. > A co do twoich wątpliwości kamyczek mógł odskoczyć po > przejeździe pierwszego wagony i wpaść pod koła drugiego. ;)

Nie wiele brakuje do wykolejenia. Tak naprawde to niewiele myśląc może wywalić, ET-22 a co dopiero taki "malutki" tramwaj.

-- like a chain saw.......

wysłane przez alat57

Pan_Tograff napisał(a):

> man751 napisał(a):

> > > Ani torowisko, ani prędkośc. Prawdobodobnie duży kamień > > spowodował wykolejenie.

wiem coś na ten temat pracując kilka latek na pogotowiu dźwigowym i mogę powiedzieć że to wykolejenie mogło być spowodowane tylko i wyłącznie nadmierną prędkością, znam ten problem i to jesst trudna kwestia, zmiany tego systemu zwrotnic,są od kilku lat problemem, jednakże słyszałem nieoficjalnie że ta postać rzeczy ma się zmienić > Wiadomo że kamień tkwiacy w rowku szyny może spowodować > wykolejenie ale dlaczego wykolejił sie wagon drugi zamiast > pierwszego?

Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)

wysłane przez Moderator 0

Ale wycinamy poprzednie wrotki, tniemy niepotrzebne cytaty i staramy się nie pisać całego posta jednym tchem…

Do wszystkich: długo jeszcze trzeba będzie to powtarzać?

moderator@mkm.szczecin.pl

wysłane przez alat57

Moderator napisał(a):

Nie kuman, o co Tobie chodzi, wyciąłem jak widzisz wszystko, bo tylko do mnie ostatnio strasznie sie przyczepiasz, nie wiem o co chodzi Tobie ale mniejsza o to, oczywiście zaraz mnie zbanujesz za dyskusje bezpośrednie na forum, jednak jedno powiem jesteście w sobie zagubieni i prawda Wam w oczy kole.

Pozdrawiam alat57.

alat57@o2.pl

Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)

wysłane przez kajetansz 65

alat57 napisał(a):

> Nie kuman, o co Tobie chodzi, wyciąłem jak widzisz wszystko

Przyjrzyj się jeszcze raz. Ja kumam :-) To jest łatwe. Uwierz mi. :-)

Штирлиц

wysłane przez alat57

Stirlitz napisał(a):

> Przyjrzyj się jeszcze raz. Ja kumam :-) To jest łatwe. Uwierz mi. :-)

Tak, oczywiście tylko trzeba troszkę zdrowego rozsądku i tolerancji, prawda?

Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)

wysłane przez kajetansz 65

alat57 napisał(a):

> Tak, oczywiście tylko trzeba troszkę zdrowego rozsądku i tolerancji, > prawda?

Prawda. Przyjrzyj się mojej powyższej wypowiedzi i zauważ uśmieszki. A tak btw to sam widzisz, ze nie wyciales. Poza tym na tyle.

Штирлиц

wysłane przez alat57

Stirlitz napisał(a):

> Przyjrzyj się jeszcze raz. Ja kumam :-) To jest łatwe. Uwierz mi. :-)

Jasne, zajażyłem, jest oky. :)

Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)

wysłane przez X

alat57 napisał(a):

> jednak jedno powiem jesteście w sobie zagubieni i prawda Wam w oczy kole.

Oczywiście, przecież jesteśmy tymi najgorszymi zaraz po Phobosie. Kolego, gdybyś nie popełniał rażących błędów, to nikt by się do Ciebie nie przyczepił. Skoro twierdzisz, że jesteśmy w sobie zagubieni, to może zamienimy się rolami na kilka dni?

-- "Koła w rowku"- (c) DamTram.

"W Szwecji jest tyle samo samobójstw co w Polsce, bo tam jest ciemno" (c) Piotr Szumlewicz

wysłane przez alat57

Romanas napisał(a):

> Oczywiście, przecież jesteśmy tymi najgorszymi zaraz po Phobosie. > Kolego, gdybyś nie popełniał rażących błędów, to nikt by się > do Ciebie nie przyczepił. Skoro twierdzisz, że jesteśmy w sobie > zagubieni, to może zamienimy się rolami na kilka dni?

Kolego, nikt nie powiedział że jesteście tymi... Jakie rażące błędy popełniam... Zamieniać się nie chcę, Wy jesteście od tego..., ja od tamtego...

"Ten wyjątkowo "czepialski" Moderator:P" - i to by się zgadzało :))

Pozdro alat57

Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Pan_Tograff napisał(a):

> Wiadomo że kamień tkwiacy w rowku szyny może spowodować > wykolejenie ale dlaczego wykolejił sie wagon drugi zamiast > pierwszego? Czy moze to byc spowodowane różnicami miedzy > zestawami kołowymi ?A może jechał do tyłu ?;>

Moim zdaniem przyczyną mogła być jazda po Arkońskiej ;)

-- 75- Tylko przez Reduty Ordona!!!

wysłane przez alat57

PiNgWiN napisał(a):

> Moim zdaniem przyczyną mogła być jazda po Arkońskiej ;)

...jazda po Potulickiej???:)

Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)

wysłane przez leks 15

alat57 napisał(a):

> ...jazda po Potulickiej???:)

Przyczyną jest chyba po prostu Szczecin ;).

wysłane przez alat57

lex napisał(a):

> Przyczyną jest chyba po prostu Szczecin ;).

I to jest trafne określenie. =/

Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)

wysłane przez luki663719 17

lex napisał(a):

> Przyczyną jest chyba po prostu Szczecin ;).

... i kamień na torach. Sam chyba nie wyjechałby. Z 674+675 jakoś podobnie było. Wtedy wypadł pierwszy wózek.

wysłane przez alat57

luki663719 napisał(a):

> ... i kamień na torach. Sam chyba nie wyjechałby. > Z 674+675 jakoś podobnie było. Wtedy wypadł pierwszy wózek.

Oczywiście że nie, weźmy tylko jedną rzecz pod uwagę, że przeważnie motorowi jadą do zwrotnicy łagodnie (pierwszym wozem), natomiast przejeżdżając wspomnianą (pierwszym wozem) depczą odpowiednio, moment przyspieszenia może spowodować, wspomnianą wcześniej (post) siłę odśrodkową która może spowodować w/w. Oczywiscie trzeba wziąść pod uwagę stan toru, zwrotnicy i obręczy kół.??????????????:)

Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)

wysłane przez mike_1994

alat57 napisał(a):

> Oczywiście że nie, weźmy tylko jedną rzecz pod uwagę, że > przeważnie motorowi jadą do zwrotnicy łagodnie (pierwszym wozem), > natomiast przejeżdżając wspomnianą (pierwszym wozem) depczą > odpowiednio, moment przyspieszenia może spowodować, wspomnianą > wcześniej (post) siłę odśrodkową która może spowodować w/w. > Oczywiscie trzeba wziąść pod uwagę stan toru, zwrotnicy i obręczy > kół.??????????????:)

Tak samo było podczas nocki. Motorowy mówił coś o jakiejś zwrotnicy na Pomorzanach, że może się przestawić czy coś takiego. Ale jakoś się udało. Aha, i nie nadużywaj znaków zapytania, bo Moderatorzy nie będą zachwyceni. ;)
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez alat57

mike_1994 napisał(a):

> Tak samo było podczas nocki. Motorowy mówił coś o jakiejś > zwrotnicy na Pomorzanach, że może się przestawić czy coś takiego. > Ale jakoś się udało. Aha, i nie nadużywaj znaków zapytania, bo > Moderatorzy nie będą zachwyceni. ;)

Dzięki za ostrzeżenie. Odnośnie felernej zwrotnicy wyjazdowej, > dla 3, 6 i < 12, 11 ,4, jest pewna kwestia która spędza sen z oczu szefostwu (kwestia tkwi w tym iż po przjeczaniu pierwszego wozu, zbyt krótko działa blokada przed przełożeniem przez następny), zostało to wyeliminowane tym iż w tej chwili składy jeżdżą na jednym pantografie. Jednak specyfika działania zwrotnicy wyjazdowej z pętli Pomorzany jest taka że, najazd powoduje wyjazd w kierunku > 6,3 i po przejechaniu powoduje odłożenie zwrotnicy dla kierunku < 4,11,12.

Po konsultacji z kompetentnymi osobami, nie moliwe jest wykolejenie apowodowane przez nie prawidłowe działanie rozjazdu, natomiast prawdopodobne (j.w.poście)

Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.