Forum

Cieple guziki

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Dlaczego nasi motorniczowie nie wlaczaja tej opcji w tramwajach ? Grzeja w wagonach i otwieraja na kazdym przystanku kazde dzwi, przeciez to jest utrata ciepla i totalny kretynizm ze strony motorniczego. Mamy juz prawie 8 stycznia, a oni w ten sposob wyziebiaja pojazdy. Gdy zwracam im uwage sporadycznie to popatrza sie na czlowieka i nic nie odpowiedza. :| taki przypadek dzisaj zanotowalem w tramwaju lini 2. Co zrobic z chamstwem motorniczych i jak temu zaradzic, zeby nie mysleli, ze sa najwzniejsi ?

wysłane przez djdark 0

ABC napisał(a):

> Co zrobic z chamstwem motorniczych i jak temu > zaradzic, zeby nie mysleli, ze sa najwzniejsi ?

Zapisać sobie numer boczny tramwaju, linię i godzinę, a następnie napisać skargę do ZDiTM? To chyba najprostsze rozwiązanie.

"Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek

wysłane przez (użytkownik usunięty)

djdark napisał(a):

> Zapisać sobie numer boczny tramwaju, linię i godzinę, a > następnie napisać skargę do ZDiTM? To chyba najprostsze > rozwiązanie.

I zaniesc do ZDiTM , a trzeba jeszcze dysponowac wolnym czasem...

wysłane przez djdark 0

ABC napisał(a):

> I zaniesc do ZDiTM , a trzeba jeszcze dysponowac wolnym > czasem...

Wysłać mailem na odpowiedni adres, takie fajne oficjalne pismo odsyłają ;P

"Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek

wysłane przez M21 1

ABC napisał(a):

[ciach] To ja Ci odpowiem czemu tak jest a odpowiedz jest bardzo prosta. Zanim sprytni pasazerowie się skapną ze trzeba otworzyć drzwi samemu to ucieka nam czas cenny czas . Więc używa się tego bardzo rzadko .

-- MÓW MI MOTORNICZY :D:D:D:D:D
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

M21 napisał(a):

> [ciach]

W sumie to tez prawda, ale z tymi ludzmi nie jest jezcze tk zle. Wiem ,ze sa takie przypadki, ale chyba taki ludz jest w stanie pojac w przeciagu 5 sekund, ze trzeba nacisnac przycisk skoro wrota sie nie otwieraja.. Sam tak kilka razy mialem, ale w miare predko idzie sie skapnac o co chodzi ;)

wysłane przez djdark 0

M21 napisał(a):

> To ja Ci odpowiem czemu tak jest a odpowiedz jest bardzo > prosta. Zanim sprytni pasazerowie się skapną ze trzeba > otworzyć drzwi samemu to ucieka nam czas cenny czas . Więc > używa się tego bardzo rzadko .

Bo jak motorniczowie włączali by tą funkcję to pasażerowie byli by przyzwyczajeni do tego że muszą sobie sami drzwi otworzyć. I tak oto kółko się zamyka...

"Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek

wysłane przez (użytkownik usunięty)

djdark napisał(a):

> Bo jak motorniczowie włączali by tą funkcję to pasażerowie > byli by przyzwyczajeni do tego że muszą sobie sami drzwi > otworzyć. I tak oto kółko się zamyka...

Tak jak jest to w wiekszosci cywilizowanych miastach na swiecie. U nas czesto tak sie dzieje w SPPK i ludzie jakos daja rade z tymi przyciskami. Moze trafi sie jeden oszolom na sto, ale w srodku jest przynajmniej cieplo i juz o jeden problem zima jest mniej. Pytanie tak na marginesie jeszcze dlaczego w stodwojkach nigdy nie dzialay te guziki ?
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez t105n 49

M21 napisał(a):

> Zanim sprytni pasazerowie się skapną ze trzeba > otworzyć drzwi samemu to ucieka nam czas cenny czas .

Znam niejednego motorniczego, któremu nie sprawia problemów używanie ciepłych guzików. A jesli pasażer jest mało kumaty, to najwyżej poczeka na następny tramwaj. Najgorsze jest to, że jeden motorniczy tego używa, a drugi nie - w ten sposób ludzie nigdy sie nie przyzwyczają i nie nauczą korzystać z dobrodziejstwa ciepłych guzików.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

t105n napisał(a):

> Znam niejednego motorniczego, któremu nie sprawia problemów > używanie ciepłych guzików. A jesli pasażer jest mało kumaty, > to najwyżej poczeka na następny tramwaj. > Najgorsze jest to, że jeden motorniczy tego używa, a drugi nie > - w ten sposób ludzie nigdy sie nie przyzwyczają i nie nauczą > korzystać z dobrodziejstwa ciepłych guzików.

Odkąd są tatry, to w nich większość ludzi zorientowała się którym przyciskiem otwiera drzwi i jak widac ludzie nie maja z tym problemów.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Luke_Police 151

daniel04 napisał(a):

> Odkąd są tatry, to w nich większość ludzi zorientowała się > którym przyciskiem otwiera drzwi i jak widac ludzie nie maja z tym > problemów.

No Ci, którzy regularnie jeżdżą linią 9, to rzeczywiście nie mają problemów, ale ostatnio widziałem jak starsza kobieta próbowała otworzyć drzwi Interkomem. Dzięki temu, że wysiadałem na tym samym przystanku zobaczyła, co naciskam, aby otworzyć drzwi. Ale rzeczywiście wszystko kwestia przyzwyczajenia. Jak więcej Tatr wejdzie do ruchu liniowego, ludzie przywykną do "nowych" możliwości technicznych.

-- I tym sposobem w Policach pozostanie pół Ikarusa 280 - Pogotowie techniczne #743.

Technik serwisu :)

wysłane przez Lukasy

Luke_Police napisał(a):

> No Ci, którzy regularnie jeżdżą linią 9, to rzeczywiście > nie mają problemów, ale ostatnio widziałem jak starsza kobieta > próbowała otworzyć drzwi Interkomem. Dzięki temu, że wysiadałem > na tym samym przystanku zobaczyła, co naciskam, aby otworzyć drzwi. > Ale rzeczywiście wszystko kwestia przyzwyczajenia. Jak więcej Tatr > wejdzie do ruchu liniowego, ludzie przywykną do "nowych" > możliwości technicznych.

Nie zdążyli się przyzwyczaić od 1996 roku, kiedy GT6 weszły do eksploatacji? A teraz wielkie spory i pretensje, bo się wydłuża czas postoju. Albo wszyscy korzystamy z ciepłych guzików, albo niech nikt nie korzysta. Lepiej wybrać opcję pierwszą, bo Helmutów nieco jeszcze jeździ, a Tatr w ruchu będzie przybywać. Jak będzie podział, to ludzie nigdy się nie nauczą, bo "raz otwierają się same, a raz trzeba naciskać i ja nie wiem kiedy, to lepiej poczekać".

O tendencjach np. w SPPK pisałem - ludzie przywykli do ex-berlińskich autobusów i teraz praktycznie w większości polickich MANów można usłyszeć przeraźliwy dźwięk wciskanego STOPu.

-- ...i po sprawie.

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Luke_Police 151

Lukasy napisał(a):

> Albo wszyscy korzystamy z ciepłych guzików, albo niech nikt > nie korzysta. Lepiej wybrać opcję pierwszą, bo Helmutów nieco > jeszcze jeździ, a Tatr w ruchu będzie przybywać.

Nie zapominajmy o modernizacjach, których jest coraz więcej. Tak się składa, że dziś na linii 2 trafiłem na zmodernizowany skład, ale motorniczy sam otworzył wszystkie drzwi. Podobnie na linii 5 w jednym z dwóch dziś kursujących 105Ng/S. Może lepiej dać nakaz z góry: "motorniczowie przywyczajajcie pasażerów do ciepłych guzików i otwierajcie drzwi tylko na pętlach". Przez tydzień byłyby opóźnienia, ale za to ludzie by przywykli. Wydaje mi się, że problemem jest tutaj zróżnicowanie taboru. Gdyby na daną linię kierować wyłącznie tramwaje z przyciskami (np linia 2, za dnia modernizacje i bulwy, wieczorami Tatry), jej pasażerowie szybciej by przywykli. A tak jak raz przyjeżdża Bulwa / 105Ng/S / 105Na po modernizacji, a raz w tragicznym stanie 105-tka z trzaskającymi drzwiami, czy wręcz zdezelowana 102-jka to rzeczywiście (zwłaszcza) starsze babcie się nie mogą przyzwyczaić.

> O tendencjach np. w SPPK pisałem - ludzie przywykli do > ex-berlińskich autobusów i teraz praktycznie w większości polickich > MANów można usłyszeć przeraźliwy dźwięk wciskanego STOPu.

Bo wszystkie MAN-y je posiadają. Dziś byłem świadkiem zabawnej sytuacji, jak na przystanek wjechał dodatek linii 106 - Jelcz 120M #3004 i ludzie widząc, że drzwi są zamknięte, zaczęli się rozglądać po ścianie autobusu za gorącym guziczkiem :-D.

-- I tym sposobem w Policach pozostanie pół Ikarusa 280 - Pogotowie techniczne #743.

Technik serwisu :)

wysłane przez Pepe 90

Luke_Police napisał(a):

> Nie zapominajmy o modernizacjach, których jest coraz więcej. Tak się > składa, że dziś na linii 2 trafiłem na zmodernizowany skład, ale > motorniczy sam otworzył wszystkie drzwi. Podobnie na linii 5 w jednym > z dwóch dziś kursujących 105Ng/S. Może lepiej dać nakaz z góry: > "motorniczowie przywyczajajcie pasażerów do ciepłych guzików i > otwierajcie drzwi tylko na pętlach".

Tak było bodajże rok i dwa lata temu w Warszawie, podczas zimy. Prowadzący pojazd miał nakaz włączania "pozwolenia" (tam oczywiście gdzie się dało), w przeciwnym wypadku nagana lub pieczątki. A u nas "róbta co chceta". :(

wysłane przez Phobos 17

> Tak było bodajże rok i dwa lata temu w Warszawie, podczas zimy. > Prowadzący pojazd miał nakaz włączania "pozwolenia" (tam > oczywiście gdzie się dało), w przeciwnym wypadku nagana lub > pieczątki. A u nas "róbta co chceta". :(

A nie 3 lata temu? Hm...

Warto podkreślić, że w Warszawie była to inicjatywa chyba Gazety Wyborczej, wsparta umieszczeniem specjalnych naklejek na wozach z przyciskami. Tak więc społeczeństwo było po prostu przygotowane na taką akcję.

Z przyzwoitości przemilczę fakt, że jak widać, Wyborcza potrafi w innych miastach zrobić coś dobrego, a nie tylko fundować ludziom bezsensowne kładki dla pieszych...

-- Mourn the losses - because there are many, but celebrate the victories - because there are few

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez Lukasy

Luke_Police napisał(a):

> Bo wszystkie MAN-y je posiadają.

Nie wszystkie MANy mają ten ogłuszający kierowcę STOP.

> Dziś byłem świadkiem zabawnej sytuacji, jak na > przystanek wjechał dodatek linii 106 - Jelcz 120M > #3004 i ludzie widząc, że drzwi są zamknięte, > zaczęli się rozglądać po ścianie autobusu za gorącym > guziczkiem :-D.

Nie tylko w Jelczach się rozglądają - w #749-#753 jest to nagminne, no i ostatnio weszły SG313 - tam też węszą ludzie za przyciskami.

-- ...i po sprawie.

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/

wysłane przez Phobos 17

> Gdyby na daną linię > kierować wyłącznie tramwaje z przyciskami (np linia 2, za dnia > modernizacje i bulwy, wieczorami Tatry),

A powiem ci, że coraz częściej tak właśnie się dzieje. I bardzo dobrze.

-- Mourn the losses - because there are many, but celebrate the victories - because there are few

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez nuevo

Luke_Police napisał(a):

> Dziś byłem świadkiem zabawnej > sytuacji, jak na przystanek wjechał dodatek linii 106 - Jelcz 120M > #3004 i ludzie widząc, że drzwi są zamknięte, zaczęli się > rozglądać po ścianie autobusu za gorącym guziczkiem :-D

Ja byłem kilka razy świadkiem prób wciskania pozostałości po przyciskach w w naszych 102Na i "krakowskich modernizacjach" :D

Nienawidzę przerostu formy nad treścią...