Forum

Kolejny zakup w tym roku?

W Szczecinie jest już 21 tramwajów kupionych w Berlinie. Żółte tatry coraz częściej pojawiają się na liniach 2, 4 i 12, są też codziennością na linii 9. MZK chciałoby jeszcze 29 takich wagonów. Radni popierają pomysł.

wysłane przez yamakasi

Miałem okazje raz jechać tym nowym tramwajem i powiem ze bije na głowe wszystkie tramwaje jakie jeżdzą w szczecinie. Także ten pomysł jest słuszny skoro nas nie stać na nowe kupujmy te co śa i to jakie :)

wysłane przez LLUZNIAK

"Wagonów z wysoką podłogą nikt już seryjnie nie produkuje, na nowy tabor tej klasy nie można liczyć. Trzeba go zamawiać i czekać."

Hmmm... A to ci nowość :) W końcu człowiek się uczy przez całe życie :P Ehh, a na serio to jest to kolejny dowód na to, że MZK zatrzymało się mentalnie (zresztą nie tylko) w epoce eNek i 102'jek, kiedy to klepano je na masówkę. Już nawet 105'tki było "trzeba (...) zamawiać i czekać".

"A tabor niskopodłogowy, o który jest łatwiej na rynku, kosztuje 7-9 mln zł za sztukę."

Biorąc pod uwagę, że jest to kontynuacja poprzedniego cytatu to jeszcze bardziej mnie ta wypowiedź zadziwia. Wygląda na to, że niskacze (w większości dostosowywane na etapie projektu, także stylistycznie, przygotowywane indywidualnie na potrzeby kupującego) stoją w montowniach i wokół nich prosząc się o zakup. No comments.

wysłane przez torwid  67

LLUZNIAK napisał(a):

(...)

Generalnie chodzi o to, że każdy szanujący się producent ma jednak kilka propozycji, nawet jeśli są tylko wariantami czy wariacjami ;) tego samego niskacza. Wygrywa przetarg, dostosowuje się do wymagań zamawiającego i produkcja leci, choć faktycznie trochę to trwa. A wagonów solowych (w sensie nieprzegubowych) wysokopodłogowych zasadniczo zamawia się już raczej niewiele. Nie pracuje się raczej nad nowymi modelami, z nielicznymi wyjąłtkami, jak zamawiasz ich odpowiednio większą liczbę. Nawet Alstom się w to już chyba nie bawi, skoro jedyną licencjonowaną firmą w kraju jest Protram i tylko Protram ma podobno prawa do jakichkolwiek modyfikacji czy kontynuacji rodziny 105N. I zobaczymy, czy da radę do końca roku. Przypomnę natomiast, że Modertrans i Cegielski startując po nasze 6 doczep podały jako termion relaizacji 24 miesiące od daty podpisania umowy. Trochę chyba jednak długo...

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez mmm

... szkoda że na razie nie ma sygnałów o poważnych remontach torowisk w najbliższym czasie. Tak przy okazji warto sprowadzić Tatre T6A2D z doczepa i przetestowac czy da radę na naszych krzywiznach.

wysłane przez Pepe 235

mmm napisał(a):

> Tak przy okazji > warto sprowadzić Tatre T6A2D z doczepa i przetestowac czy da > radę na naszych krzywiznach.

Jeśli chodzi o T6A2D + doczepa to nie tylko o krzywizny chodzi, ale także a może przede wszystkim o duże spadki szczecińskich torowisk. Było o tym już w jednym z wątków.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

man751 napisał(a):

> Jeśli chodzi o T6A2D + doczepa to nie tylko o krzywizny > chodzi, ale także a może przede wszystkim o duże spadki > szczecińskich torowisk. Było o tym już w jednym z wątków.

Powoli trzeba myslec co bedzie za 5-6 lat ... 105 chyba dlugo nie pociagna, a zwlaszcza te najstarsze, ktore sa w stanie "wysluzenia" juz w tej chwili ... A co bedzie za 5 lat ? Ja boje sie myslec , bo optymistycznie to nie wyglada... Nikt nie powiedzial, ze kasa z UE jest pewna. Jezeli nie dostaniemy dosofinanwania ? Co bedzie dalej ? Nawet 50 tatr nam nie pomoze, bo mamy jescze GT6 ktore maja prawie po 50 lat. Wiec podsumowujac optymistycznie patrzec na to nie mozna...

wysłane przez Pepe 235

ABC napisał(a):

> Powoli trzeba myslec co bedzie za 5-6 lat ... 105 chyba dlugo > nie pociagna, a zwlaszcza te najstarsze, ktore sa w stanie > "wysluzenia" juz w tej chwili ...

To niestety prawda. Takie wozy jak #704 czy #698 nie kieruje się na NG bo trzeba by było znów myślec o podmianie pudła.

> Nawet 50 tatr nam nie pomoze, > bo mamy jescze GT6 ktore maja prawie po 50 lat. Wiec podsumowujac > optymistycznie patrzec na to nie mozna...

Te 29 kolejnych Tatr byłoby właśnie sprowadzanych z myślą wykoszenia wszystkich GT6.

wysłane przez Piotr

man751 napisał(a):

> Te 29 kolejnych Tatr byłoby właśnie sprowadzanych z myślą > wykoszenia wszystkich GT6.

ale do wykoszenia Helmutów to chyba wystarczy max 10szt? Albo i mniej ;). Ta liczba pewnie leci ostro w dół ;)

wysłane przez MQ ?

Piotr napisał(a):

> ale do wykoszenia Helmutów to chyba wystarczy max 10szt? Albo i > mniej ;). Ta liczba pewnie leci ostro w dół ;)

Rozkładowo uruchamiane jest 8 szt. wagonów GT6.

wysłane przez Piotr

mkubien napisał(a):

> Rozkładowo uruchamiane jest 8 szt. wagonów GT6.

czyli wystarczy max 10 Tatr, aby skasować największe trupy...Ok niech kupią 10szt. i namówią miasto, aby rozpisało przetarg na 4-5 szt. niskiej podłogi (skoro miasto jest takie zainteresowane odmładzaniem taboru) z max 3,6mln zł za sztukę. Nie zgłosi się żaden Siemens i tym podone marki, a Protram z 205 WrAs. Nawet jak przyjdzie nam poczekać dwa lata to wcześniej tego tramu i tak nie potrzebujemy, ponieważ trzeba zrobić remonty torowisk. Do miejskiej kasy wływa coraz więcej pieniędzy-takie są najnowsze dane. Już stać nas nowe tramwaje.

wysłane przez yoss83

ABC napisał(a):

> Powoli trzeba myslec co bedzie za 5-6 lat ...

Mam nadzieję, że za 5-6 lat będziemy cieszyli się berlińskimi GT6N ;-)

> Nawet 50 tatr nam nie pomoze, > bo mamy jescze GT6 ktore maja prawie po 50 lat.

Kolejne tatry świetnie zastąpią GT6 do czasu zakupu z unijnej kasy czegoś z prawdziwego zadrzenia...

wysłane przez (użytkownik usunięty)

> Kolejne tatry świetnie zastąpią GT6 do czasu zakupu z unijnej > kasy czegoś z prawdziwego zadrzenia...

Jeżeli w 2007 przyjedzie te 29 KT4Dt to znikają wszystkie GT6 i około 20 najstarszych wozów 105N. Po przyjeździe w grudniu 2007 kolejnych 6 doczep do 105N2k2000 będzie można wyciąć np 6 następnych 105N. A jeżeli z pomocą UE około 2010 przyjedzie planowane 20 niskopodłogowców to będzie można ściąć około 40 szt 105N. No i ... w międzyczasie w latach 2008-2010 są jeszcze do nabycia w BVG kolejne KT4DT.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

mikro napisał(a):

> No i ... w międzyczasie w latach 2008-2010 są jeszcze do nabycia w > BVG kolejne KT4DT.

Mysle, ze juz nikt nam ich nie kupi.. A jezeli juz to w 2010 roku mona by kupic jakies inne torpedy - nowsze konstrukcja od tatr, bo tatry beda juz mialy 25 lat? :> Zreszta BVG do tego czasu juz chyba sie ich pozbedzie, bo to dobre maszyny...

wysłane przez (użytkownik usunięty)

mikro napisał(a):

> A jeżeli z pomocą UE około 2010 przyjedzie planowane 20 > niskopodłogowców to będzie można ściąć około 40 szt 105N.

Trzeba jeszcze dostac to dofinansowanie. A jezeli juz to co zrobimy z tymi niskopodlogowcami? :>

wysłane przez yoss83

ABC napisał(a):

> A jezeli juz to co zrobimy z > tymi niskopodlogowcami? :>

Puścimy na 3 ;-)

wysłane przez (użytkownik usunięty)

yoss83 napisał(a):

> Puścimy na 3 ;-)

A to nawet ciekawe by bylo... :)

wysłane przez mike_1994

ABC napisał(a):

> A to nawet ciekawe by bylo... :)

A byłoby ciekawe opóźnienie przez max. prędkość 7 km/h. ;)

wysłane przez Luke_Police  163

Widzę pewien postęp, skoro radni zauważyli Tatry. Jednak nie zauważyli po jakich torowiskach kursowały w Berlinie (dzięki czemu są jak nowe), a po jakich jeżdżą w Szczecinie. Cieszy fakt, że możemy mieć 50 Tatr w Szczecinie, ale wolałbym, żeby ta ilość pieniędzy została przeznaczona na remonty torowisk. W przeciwnym razie może się okazać, że kupimy 50 KT4Dt i zanim je do końca spłacimy, część się rozsypie lub szybko będą wyglądać jak niektóre najgorsze 105-tki.

-- I tym sposobem w Policach pozostanie pół Ikarusa 280 - Pogotowie techniczne #743.

Technik serwisu :)

wysłane przez yoss83

Luke_Police napisał(a):

> może się okazać, że kupimy 50 KT4Dt i zanim je do końca > spłacimy, część się rozsypie lub szybko będą > wyglądać jak niektóre najgorsze 105-tki.

Jeżeli w ciągu najbliższych lat zostaną wykonane wszystkie planowane remonty i nie zmieni się projekt budżetu na te lata, to myślę, że się nie rozsypią...

wysłane przez (użytkownik usunięty)

>Cieszy fakt, że możemy mieć 50 Tatr w > Szczecinie, ale wolałbym, żeby ta ilość pieniędzy > została przeznaczona na remonty torowisk.

Spokojnie. Nie "tylko tramwaje zauważyli". Jeżeli wszystko "wypali" to do końca 2010 standard torów w Szczecinie będzie prawie dobry.

wysłane przez Ralf

mikro napisał(a):

> Spokojnie. Nie "tylko tramwaje zauważyli". Jeżeli wszystko > "wypali" to do końca 2010 standard torów w Szczecinie > będzie prawie dobry.

I to by było najlepsze rozwiązanie, najpierw wyremontować torowiska (marzeniem jest to żeby standardem dorównywały berlińskim) i dopiero wtedy brać się za POWAŻNĄ wymiane taboru. To projekt długo falowy ale my w takim czymś mamy wprawę :P

wysłane przez MaK

Ralf napisał(a):

> I to by było najlepsze rozwiązanie, najpierw wyremontować > torowiska (marzeniem jest to żeby standardem dorównywały > berlińskim) i dopiero wtedy brać się za POWAŻNĄ wymiane > taboru. To projekt długo falowy ale my w takim czymś mamy > wprawę :P

Nie popadajmy w skrajny optymizm. Uważam, że będzie naprawde dobrze, jeżeli cała sieć torowisk będzie takiego stanu jak między Baltoną a Basenem Górniczym. Co ja mówie dobrze. Będzie super.

-- like a chain saw.......
Ralf napisał(a):

> I to by było najlepsze rozwiązanie, najpierw wyremontować > torowiska (marzeniem jest to żeby standardem dorównywały > berlińskim) i dopiero wtedy brać się za POWAŻNĄ wymiane > taboru. To projekt długo falowy ale my w takim czymś mamy > wprawę :P

Tylko że do tego czasu niektóre tramwaje się rozsypią...Wiec trzeba wymieniać tabor i równocześnie remontować torowiska...

-- Liczy się tylko Man:)

Liczy się tylko Man:)

wysłane przez mmm

mikro napisał(a):

> Spokojnie. Nie "tylko tramwaje zauważyli". Jeżeli wszystko > "wypali" to do końca 2010 standard torów w Szczecinie > będzie prawie dobry.

Prawie robi wielka rożnice. W trzy lata nie wyremontują tego wszytskiego. jak na razie mówi sie o Akrońskiej/Niemierzyńskiej i Potulickiej, a gdzie reszta: Piastów, Boh Warszawy, Powstańców, Sikorskiego, Jana z Kolna Żołnierska itd. Do tego dojdzie za jakiś czas Wyzwolenia, Gdańska (od Estakady do Basenu, nie mówiąc juz o okolicach Stoczni. Juz teraz np. Na Wojska Polskiego przydała by sie podbijarka.
mikro napisał(a):

> Spokojnie. Nie "tylko tramwaje zauważyli". Jeżeli wszystko > "wypali" to do końca 2010 standard torów w Szczecinie > będzie prawie dobry.

Za sprawą miejskich czy zewnętrznych środków? I skąd takie spekulacje?

Mak_86 napisał(a):

> Uważam, że będzie naprawde > dobrze, jeżeli cała sieć torowisk będzie takiego stanu jak

Chcesz więc żeby stan takich ulic jak Krzywoustego, Wyszyńskiego się pogorszył?

-- Moje największe marzenie to budowa SST, remont Bohaterów Warszawy... a to się staje coraz bardziej realne ! :]
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
lex napisał(a):

> Za sprawą miejskich czy zewnętrznych środków? I skąd takie > spekulacje?

Mowa tu o zewnętrznych środkach. Czyli o tych wnioskach unijnych o których myślisz.

wysłane przez Ralf

I jak dla mnie wszystko to można podsumować jednym zdaniem z kabaretu TEY: "czasu mało, a zaległości wiele". Taki niestety jest stan naszej KM.

wysłane przez blue87

Szukalem ale nie znalazlem na forum odp na pytanie czy tatry beda kursowaly na liniach7,8 jesli tak to kiedy prosze nakierujcie mnie z gory dziekuje :)
blue87 napisał(a):

> Szukalem ale nie znalazlem na forum odp na pytanie czy tatry > beda kursowaly na liniach7,8 jesli tak to kiedy prosze > nakierujcie mnie z gory dziekuje :)

przecież wałkowane to było wiele razy. Na 8 niebędą kursowały a na 7 teoretycznie 3 wagony w Niedziele i oprócz tego również nie, bo tatry zostały zakupione z myślą zastąpienia wagonów 102N a takowe na liniach 7 i 8 nie jeżdżą.
pawelp19 napisał(a):

> przecież wałkowane to było wiele razy...

Jesteśmy wdzięczni za wyjaśnienia, ale jakbyś jeszcze zwrócił od czasu do czasu uwagę na WIELKĄ LITERĘ na początku zdania i znaki interpunkcyjne to byłoby super.

moderator@mkm.szczecin.pl
:)

wysłane przez blue87

dziekuje no i o to mi tylko chodzilo jestem tu nowy wiec skad moglem wiedziec :) w gazecie pisali ze beda jezdzily na 7,8 dlatego pytalem :)

wysłane przez RoGaL 2

blue87 napisał(a):

> dziekuje no i o to mi tylko chodzilo jestem tu nowy wiec skad > moglem wiedziec :) w gazecie pisali ze beda jezdzily na 7,8 > dlatego pytalem :)

Skoro jesteś nowy to lepiej poczytaj sobie regulamin i instrukcję obsługi forum, bo będzie z tobą krucho. ;)

wysłane przez Administracja 0

blue87 napisał(a):

> dziekuje no i o to mi tylko chodzilo jestem tu nowy wiec skad > moglem wiedziec :)

Mogłeś skorzystać z funkcji wyszukiwania.

I najważniejsze - już nie tylko mogłeś, ale powinieneś był przeczytać instrukcję obsługi forum. Więc teraz będziesz miał na to więcej czasu.