Forum

Ekipy na pl.Kościuszki

wysłane przez TCT

Czy ktoś może orientuje się co takiego robiły ekipy na placu Kościuszki dziś w okolicach godziny 8:30? Stały tam lublin z mzk i ikarus a ekipy majstrowały coś (chyba) koło skrętu z Piastów w Krzywoustego. Intryguje mnie pytanie w jakim celu to robili ;)

-- Ja chcę nowe Międzymorze!

wysłane przez enka167 25

TCT napisał(a):

> Czy ktoś może orientuje się co takiego robiły ekipy na > placu Kościuszki dziś w okolicach godziny 8:30? Stały tam > lublin z mzk i ikarus a ekipy majstrowały coś (chyba) koło > skrętu z Piastów w Krzywoustego. Intryguje mnie pytanie w > jakim celu to robili ;)

Niestety nie orientuje się co tam majstrowali, ale mogliby tam w końcu sieć powiesić. Ten skręt by się przydał np w razie konieczności objazdów.

wysłane przez Phobos 17

> Niestety nie orientuje się co tam majstrowali,

Tak z czystej ciekawości - to po co odpisujesz?

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez lhb178 17

TCT napisał(a):

> Czy ktoś może orientuje się co takiego robiły ekipy na > placu Kościuszki dziś w okolicach godziny 8:30? Stały tam > lublin z mzk i ikarus a ekipy majstrowały coś (chyba) koło > skrętu z Piastów w Krzywoustego.

Sprawdzali, czy da się (lub czego trzeba by) tamtędy jeździć.

-- Przyjaciół Żołnierza - disconnecting people.

wysłane przez Lukasy

lhb178 napisał(a):

> Sprawdzali, czy da się (lub czego trzeba by) tamtędy > jeździć.

Do tego udrożnili rozjazdy - oczyścili z ziemi, błota itd.

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/

wysłane przez mmm

lhb178 napisał(a):

> Sprawdzali, czy da się (lub czego trzeba by) tamtędy > jeździć.

A jakby dało sie tam jeździć to co mają w planach?

wysłane przez Luke_Police 151

mmm napisał(a):

> A jakby dało sie tam jeździć to co mają w planach?

Nie chcę zdradzać szczegółów, ale podobno po reorganizacji sieci tramwajowej, jedna z linii ma z tego skrętu korzystać. O ile oczywiście do reorganizacji dojdzie.

-- I tym sposobem w Policach pozostanie pół Ikarusa 280 - Pogotowie techniczne #743.

Technik serwisu :)

wysłane przez Wojtek 24

Luke_Police napisał(a):

> Nie chcę zdradzać szczegółów, ale podobno po reorganizacji > sieci tramwajowej...

A kiedy ona nastąpi?

wysłane przez Luke_Police 151

Wojtek napisał(a):

> A kiedy ona nastąpi?

Zapytaj ZDiTM. Sam chciałbym znać więcej szczegółów na ten temat ;-).

Technik serwisu :)

wysłane przez lhb178 17

Wojtek napisał(a):

> Luke_Police napisał(a):

> > Nie chcę zdradzać szczegółów, ale podobno po reorganizacji > > sieci tramwajowej... > > A kiedy ona nastąpi?

Było mówione, że najwcześniej we wrześniu. I niekoniecznie w takiej wersji, jaka krąży ;>

-- Przyjaciół Żołnierza - disconnecting people.

wysłane przez Iwo

Luke_Police napisał(a):

> Nie chcę zdradzać szczegółów, ale podobno po reorganizacji > sieci tramwajowej, jedna z linii ma z tego skrętu korzystać. O > ile oczywiście do reorganizacji dojdzie.

Być może będzie ten skręt wykorzystany będzie przy planowanym zamknięciu Bohaterów Warszawy, o ile do niego dojdzie.

Iwo
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez t105n 49

Iwo napisał(a):

> Być może będzie ten skręt wykorzystany będzie przy planowanym > zamknięciu Bohaterów Warszawy, o ile do niego dojdzie.

Albo przy zamknięciu al.Piastów między Jagiellońską a placem Kościuszki na czas remontu torowiska (oby...)

wysłane przez alat57

t105n napisał(a):

> Albo przy zamknięciu al.Piastów między Jagiellońską a placem > Kościuszki na czas remontu torowiska (oby...)

Na to się raczej nie zanosi, ponieważ jest już przesądzone, że remontami w tym roku objęte będą tylko, pętla Pomorzany i Boh.W-wy na odcinku od Krzywoustego do Jagiellońskiej. Odnośnie Piastów to może jakaś kosmetyka i nic więcej.

Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Mam pytanie. Na czym polegałaby reorganizacja sieci tramwajowej, że skrętem z al. Piastów w Krzywoustego ma kursować linia tramwajowa?

wysłane przez mike_1994

Zbyszek napisał(a):

> Mam pytanie. Na czym polegałaby reorganizacja sieci > tramwajowej, że skrętem z al. Piastów w Krzywoustego ma > kursować linia tramwajowa?

Może skrócony kurs linii 4 lub coś nowego typu Basen Górniczy - Pomorzany? ;)

-- pzdr. mike_1994

wysłane przez Pepe 90

mike_1994 napisał(a):

> Może skrócony kurs linii 4 lub coś nowego typu Basen > Górniczy - Pomorzany? ;)

Wariant z pierwszej części zdania bardziej prawdopodobny. ;)

wysłane przez mike_1994

man751 napisał(a):

> Wariant z pierwszej części zdania bardziej prawdopodobny. ;)

A znasz może więcej szczegółów typu, co który kurs lub która brygada?

wysłane przez Pepe 90

mike_1994 napisał(a):

> A znasz może więcej szczegółów typu, co który kurs lub która > brygada?

Tego to nawet sam ZDITM chyba do końca jeszcze nie wie. A tak na poważnie proszę o uzbrojenie się w cierpliwośc. Na akceptacje zmian i samo ogłoszenie jeszcze nam przyjdzie długo poczekac.
man751 napisał(a):

> Tego to nawet sam ZDITM chyba do końca jeszcze nie wie. A tak na > poważnie proszę o uzbrojenie się w cierpliwośc. Na akceptacje > zmian i samo ogłoszenie jeszcze nam przyjdzie długo poczekac.

Dokładnie tak jak mówisz, dlatego myślę, że nie ma co się spieszyć z plotkami i spekulacjami jak tutaj niektórzy pytali, bo tak naprawdę wszystko się może jeszcze zmienić względem gdzieś tam istniejącej obecnie wersji znanej nielicznej grupie osób. Przed wprowadzeniem zmian będzie jeszcze czas by je przedyskutować (mam nadzieję, że znowu na stronie ZDiTM pojawi się odpowiednio wcześnie projekt).

-- I tym sposobem w Policach pozostanie pół Ikarusa 280 - Pogotowie techniczne #743.

Technik serwisu :)

wysłane przez TCT

A tak przy okazji, czy ktoś się orientuje kiedy ostatnio ten skręt był w użyciu?

wysłane przez alat57

TCT napisał(a):

> A tak przy okazji, czy ktoś się orientuje kiedy ostatnio > ten skręt był w użyciu?

Jako regularny, nigdy, natomiast o ile dobrze pamiętam to około dziesięć lat temu był przypadek wykolejenia właśnie na tym rozjeździe i po wstawieniu tramwaju został przez dźwig przeciągnięty na łuk w kierunku właśnie prawym, czyli Krzywoustego żeby umożliwić przejazd pozostałym jednostkom w kierunku na wprost. Ze względu na to, iż został wciągnięty w ul. Krzywoustego uznano, że bez sensu było by wciąganie go ponownie na Piastów i kontynuowanie jazdy na wprost, uznano, aby pojechał na Potulicką i z niej kontynuował zjazd do zajezdni. Nie pamiętam, jaki był numer taborowy, ale na pewno był to przegub 102N, który wykoleił się pierwszym wózkiem i oczywiście było podejrzenie, że może mieć nie w pełni sprawny pantograf, który z powodu braku drutu jezdnego wystrzelił do tego stopnia, że zerwał linkę do ściągania go. Oczywiście operację położenia i doraźnego doprowadzenia go do stanu używalności dokonało pogotowie tramwajowe.

Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)

wysłane przez lhb178 17

TCT napisał(a):

> A tak przy okazji, czy ktoś się orientuje kiedy ostatnio > ten skręt był w użyciu?

Ja widziałem tam "4" w czasie wizyty Gorbaczowa :)

wysłane przez alat57

lhb178 napisał(a):

> Ja widziałem tam "4" w czasie wizyty Gorbaczowa :)

Hehe, nie możliwe, ponieważ ten rozjazd nigdy nie był uzbrojony w sieć trakcyjną, a ponad to sygnalizacja świetlna nigdy nie była przystosowana dla tego skrętu i raczej nie będzie to takie proste, ponieważ może korkować całe skrzyżowanie.

Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez techno

alat57 napisał(a):

> Hehe, nie możliwe, ponieważ ten rozjazd nigdy nie był > uzbrojony w sieć trakcyjną, a ponad to sygnalizacja świetlna > nigdy nie była przystosowana dla tego skrętu i raczej nie > będzie to takie proste, ponieważ może korkować całe > skrzyżowanie.

Zaraz, zaraz. Bo czegoś nie rozumiem. Jak to ten rozjazd nigdy nie był wyposażony w sieć trakcyjną. Przecież przed przebudową Krzywoustego sieć nad torami tam wisiała.

-- Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez alat57

techno napisał(a):

> Zaraz, zaraz. Bo czegoś nie rozumiem. Jak to ten rozjazd nigdy nie > był wyposażony w sieć trakcyjną. Przecież przed przebudową > Krzywoustego sieć nad torami tam wisiała.

Przepraszam, macie racje, do czasu przebudowy Krzywoustego sieć była jednak ten skręt nigdy nie był używany dla ruchu liniowego, jedynie w celach awaryjnych.

Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)

wysłane przez Iwo

alat57 napisał(a):

> Hehe, nie możliwe, ponieważ ten rozjazd nigdy nie był > uzbrojony w sieć trakcyjną,

Bzdura.

> a ponad to sygnalizacja świetlna > nigdy nie była przystosowana dla tego skrętu i raczej nie > będzie to takie proste, ponieważ może korkować całe > skrzyżowanie.

Na chwilę obecną sygnalizacja jak najbardziej jest do tego przystosowana.

Iwo

wysłane przez techno

Iwo napisał(a):

> Na chwilę obecną sygnalizacja jak najbardziej jest do tego > przystosowana.

Od strony Krzywoustego tak. Ale czy napewno od strony Piastów? Bo jakoś nie przypominam sobie, by tam był sygnalizator zezwalający na jazdę w prawo.

-- Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez MQ 0

techno napisał(a):

> Od strony Krzywoustego tak.

Nie. Jest sygnalizator do jazdy prosto i drugi do jazdy w lewo, ale w Sikorskiego.

wysłane przez Iwo

mkubien napisał(a):

> Nie. Jest sygnalizator do jazdy prosto i drugi do jazdy w lewo, ale w > Sikorskiego.

Maciek, sygnalizator odnosi się do pierwszego rozjazdu torów w lewo czyli do skrętu z Krzywoustego w Piastów. Poprzednio takiego nie było, znajdował się on bezpośrednio przy zwrotnicy przy skręcie w Sikorskiego. Tak że na chwilę obecną sygnalizatora do skrętu w Sikorskiego nie ma.

Iwo

wysłane przez MQ 0

Iwo napisał(a):

> Maciek, sygnalizator odnosi się do pierwszego rozjazdu torów w lewo > czyli do skrętu z Krzywoustego w Piastów.

Mam wrażenie, że wszyscy go traktują jako sygnalizator do skrętu w Sikorskiego.

wysłane przez Pawel

> Maciek, sygnalizator odnosi się do pierwszego rozjazdu torów w lewo > czyli do skrętu z Krzywoustego w Piastów. Poprzednio takiego nie > było, znajdował się on bezpośrednio przy zwrotnicy przy skręcie w > Sikorskiego. Tak że na chwilę obecną sygnalizatora do skrętu w > Sikorskiego nie ma.

Sygnalizator ten odnosi się tylko i wyłącznie do skrętu w Sikorskiego. co prawda powinna być na nim strzałka nie w lewo tylko ukośna "lewo-góra". W obecnym programie sygnalizacji nie ma praktycznie możliwości uruchomienia skrętu z Krzywoustego w Piastów bez grubszych zmian.

pozdrawiam

wysłane przez lhb178 17

Pawel napisał(a):

> W obecnym programie sygnalizacji nie ma > praktycznie możliwości uruchomienia skrętu z Krzywoustego w Piastów > bez grubszych zmian.

Wystarczy zdjąć strzałkę na wprost (niezbyt legalną, bo jest faza jest kolizyjna z trzema strumieniami).

-- Przyjaciół Żołnierza - disconnecting people.

wysłane przez Pawel

lhb178 napisał(a):

> > Wystarczy zdjąć strzałkę na wprost (niezbyt legalną, bo jest faza > jest kolizyjna z trzema strumieniami).

I co, wpuścisz tramwaj na środek skrzyżowania, którego nie będzie w stanie opuścić, przyblokowując przy okazji wszystkich którzy skręcają w lewo od strony Turzyna?

wysłane przez lhb178 17

Pawel napisał(a):

> > Wystarczy zdjąć strzałkę na wprost (niezbyt legalną, bo jest > faza > > jest kolizyjna z trzema strumieniami). > > I co, wpuścisz tramwaj na środek skrzyżowania, którego nie będzie > w stanie opuścić, przyblokowując przy okazji wszystkich którzy > skręcają w lewo od strony Turzyna?

A nie dzieje się tak podobnie z samochodami przypadkiem? BTW Tatra to akurat na tym skręcie się mieści prawie w całości.

-- Przyjaciół Żołnierza - disconnecting people.

wysłane przez MaK

Pojazd poruszający się po drogach państwowych (miejskich) nie ma prawa wjechać na skrzyżowanie, rondo, zwężenie nie mając 100% pewności iż dane skrzyżowanie opuści.

Tatr mamy obecnie w ruchu bodajże 13... mały procent całego tramwajowego taboru.

-- Firma poszukuje młodej kobiety z umiejętnością pracy na komputerze.... krześle i wszędzie, gdzie nadarzy się okazja.

wysłane przez lhb178 17

MaK_86 napisał(a):

> Pojazd poruszający się po drogach państwowych (miejskich) nie ma > prawa wjechać na skrzyżowanie, rondo, zwężenie nie mając 100% > pewności iż dane skrzyżowanie opuści.

I twierdzisz tak na podstawie...

Trochę dziwne, że wszyscy widzą problem w skręcającym na ogólnym zielonym tramwaju, a nie widzą w tirze albo stadku samochodów.

> Tatr mamy obecnie w ruchu bodajże 13... mały procent całego > tramwajowego taboru.

Akurat na tę wersję "4" przewidziano Tatry i wystarczy ich 4. Ale myślę, że pora zakończyć akademicką dyskusję o fikcyjnej linii...

-- Przyjaciół Żołnierza - disconnecting people.

wysłane przez Iwo

techno napisał(a):

> Od strony Krzywoustego tak. Ale czy napewno od strony Piastów? Bo > jakoś nie przypominam sobie, by tam był sygnalizator zezwalający > na jazdę w prawo.

Od strony Piastów jest jeden sygnalizator, nie jest on kierunkowym, więc pozwala na jazde prosto i w prawo.

Iwo

wysłane przez kapil

Iwo napisał(a):

> Od strony Piastów jest jeden sygnalizator, nie jest on kierunkowym, > więc pozwala na jazde prosto i w prawo.

... i wjazd tramwaju wprost w kolumnę samochodów jadących prosto Piastów...

wysłane przez Kangur

kapil napisał(a):

> ... i wjazd tramwaju wprost w kolumnę samochodów jadących prosto > Piastów...

Motorniczych tez obowiazuja przepisy i uwierz lub nie, ale nie maja prawa wjechac w kolumne samochodow na Piastow.

wysłane przez kapil

Kangur napisał(a):

> Motorniczych tez obowiazuja przepisy i uwierz lub nie, ale nie maja > prawa wjechac w kolumne samochodow na Piastow.

Chodziło mi oto, że teraz sygnalizator włącza się równocześnie z zielonym światłem i tramwaj aby przejechać musiałby czekać aż zapali się czerwone, a nie wierze, żeby motorniczym chciało się czekając blokować tory na wprost i nie będą się wpychać na siłę...

wysłane przez Kangur

kapil napisał(a):

> Chodziło mi oto, że teraz sygnalizator włącza się równocześnie z > zielonym światłem i tramwaj aby przejechać musiałby czekać aż > zapali się czerwone, a nie wierze, żeby motorniczym chciało się > czekając blokować tory na wprost i nie będą się wpychać na > siłę...

A to to oczywiscie prawda, chociaz na pl. Rodla mamy podobna sytuacje i jednak 12 zazwyczaj cierpliwie czeka na wolny przejazd, nie wymuszajac pierwszenstwa...

wysłane przez Phobos 17

> A to to oczywiscie prawda, chociaz na pl. Rodla mamy podobna sytuacje i > jednak 12 zazwyczaj cierpliwie czeka na wolny przejazd, nie wymuszajac > pierwszenstwa...

Ale na Rodła tramwaj ma nieco więcej miejsca na środku skrzyżowania. Plac Kościuszki jest niestety znacznie mniejszy :-(

-- Mourn the losses - because there are many, but celebrate the victories - because there are few

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez Iwo

Phobos napisał(a):

> Ale na Rodła tramwaj ma nieco więcej miejsca na środku > skrzyżowania. Plac Kościuszki jest niestety znacznie mniejszy :-(

Co nie znaczy, że nie można zamontować dodatkowego sygnalizatora i wcisnąć jeszcze fazę dla tramwajów skręcających z Piastów w Krzywoustego.

Iwo

wysłane przez alat57

Iwo napisał(a):

> Co nie znaczy, że nie można zamontować dodatkowego sygnalizatora i > wcisnąć jeszcze fazę dla tramwajów skręcających z Piastów w > Krzywoustego.

Oczywiście, że wszystko jest możliwe do zrobienia, jednak wydłużenie czasu oczekiwania dla jazdy na wprost w kierunku Jagiellońskiej może spowodować jeszcze większe korkowanie się tego ronda, i co za tym idzie opóźnienia linii 61, 61bis, 81, jak również darmowych linii Tesco. W tym przypadku należałoby zastosować sygnalizację najazdową, w tym sensie, że jeżeli nie ma tramwaju, który ma skręcać w prawo, aby pomijać tą fazę a za razem upłynnić ruch. Co ze skrętem w lewo, tu jest uważam troszkę prostsza kwestia, ponieważ jest możliwość odczekania na rondzie aż przejadą pojazdy na wprost Krzywoustego, jednak biorąc pod uwagę sytuację, że dochodzi jeszcze faza gdzie pojazdy z Sikorskiego też muszą przejechać, to zaczyna to wszystko nie ciekawie wyglądać?

Jak by nie było, pasażerom zawsze będzie źle:)