Forum

Podczas mrozów autobusy nie grzeszą estetyką

zdjęcie
Podczas mrozów autobusy nie grzeszą estetyką
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią

wysłane przez Luke_Police  163

Na tym zdjeciu widać ciekawostkę, o której mało kto wie. Dowiedziałem się o niej właśnie od autora zdjęcia. Otóż Jelcz #3003 ma tylne lampy zamocowane na różnych wysokościach. Pytanie dlaczego ? Czyżby powodem było czyjeś roztargnienie podczas remontu blacharskiego?

-- Umiejętność cyfrowej obróbki zdjęć polega na zachowaniu rozsądnego kompromisu między rozmyciem, a aliasingiem.

Technik serwisu :)
Luke_Police napisał(a):

> Na tym zdjeciu widać ciekawostkę, o której mało kto wie. > Dowiedziałem się o niej właśnie od autora zdjęcia. > Otóż Jelcz #3003 ma tylne lampy zamocowane na różnych > wysokościach. Pytanie dlaczego ? Czyżby powodem było > czyjeś roztargnienie podczas remontu blacharskiego?

Lewe światło powinno być niż prawe, ale coś pod nim jest. Może na korzyść tego czegoś lewe światło jest wyżej...?
Bauersoon napisał(a):

> Lewe światło powinno być niż prawe, ale coś pod nim jest. > Może na korzyść tego czegoś lewe światło jest wyżej...?

A mógłbyś to przetłumaczyć na język polski??

-- Babcia: "O ale tą Panią to Pan zauważył, pewnie dlatego, że jest młoda". Kierowca: "A co mam patrzeć na stare"?

"W Szwecji jest tyle samo samobójstw co w Polsce, bo tam jest ciemno" (c) Piotr Szumlewicz
Romanas napisał(a):

> A mógłbyś to przetłumaczyć na język polski??

Heh :) Dokładnie nie wiem co to.
Bauersoon napisał(a):

> Lewe światło powinno być niż prawe, ale coś pod nim jest. > Może na korzyść tego czegoś lewe światło jest wyżej...?

Może chodzi Ci o światło przeciw mgłowe?
piotrek napisał(a):

> Może chodzi Ci o światło przeciw mgłowe?

Chociaż w sumie to to nie jest ;-)
piotrek napisał(a):

> Chociaż w sumie to to nie jest ;-)

Więc co to jest? :D
piotrek napisał(a):

> Może chodzi Ci o światło przeciw mgłowe?

Przeciwmgielne to nie jest na pewno, ale przyglądając się temu na innym zdjęciu wygląda na drugie wsteczne...
Luke_Police napisał(a):

> Otóż Jelcz #3003 ma tylne lampy zamocowane na różnych > wysokościach. Pytanie dlaczego ? Czyżby powodem było > czyjeś roztargnienie podczas remontu blacharskiego?

A może zwyczajnie chwycili to, co akurat było pod ręką i zamontowali, nie patrząc na różnicę. Jeśli część zamienna nadaje się do użytku, więc dlaczego mieliby jej nie użyć? ;)

-- ...i po sprawie.

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/
Lukasy napisał(a):

> A może zwyczajnie chwycili to, co akurat było pod ręką i > zamontowali, nie patrząc na różnicę. Jeśli część > zamienna nadaje się do użytku, więc dlaczego mieliby jej nie > użyć? ;)

Właśnie coś ciekawego przyszło mi na myśl. Skoro w SPPK pracował pijany kierowca to może i pijani mechanicy są tam zatrudnieni ;) - spojrzał facet i myślał, że wszystko gra, a zauważył jak wytrzeźwiał :].

-- Moje największe marzenie to budowa SST, remont Bohaterów Warszawy... a to się staje coraz bardziej realne ! :]

wysłane przez mike_1994

lex napisał(a):

> Właśnie coś ciekawego przyszło mi na myśl. Skoro w SPPK > pracował pijany kierowca to może i pijani mechanicy są tam > zatrudnieni ;) - spojrzał facet i myślał, że wszystko gra, a > zauważył jak wytrzeźwiał :].

Tak cała zajezdnia jest zapita, i jak ktoś tam był zalany to przez przypadek zamówił średniopodłogowe Many zamiast niskopodłogowych, a uchlany mechanik przez przypadek w Jelczu zamontował kamerę. ;)

-- Bob Budowniczy wszystko zepsuje, potem opluje i zdemoluje.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
mike_1994 napisał(a):

> a uchlany mechanik przez przypadek w Jelczu > zamontował kamerę. ;)

Jesteś genialny! Wszyscy się głowią jak to możliwe, że ktoś zamontował w Jelczu kamere, a ty rozwiązałeś całą zagadke! Pijany mechnik pomylił Man'a z Jelczem i tak o to mamy kamere :P.

-- Moje największe marzenie to budowa SST, remont Bohaterów Warszawy... a to się staje coraz bardziej realne ! :]
mike_1994 napisał(a):

> Tak cała zajezdnia jest zapita (...)

Tam sie dzieja bardzo dziwne rzeczy ostatnio. Wiecie cos moze o kraksie w SPPK, ktora miala miejsce mniej wiecej tydzien temu? Mianowicie na kanale stal sobie Norweg, a kierowca jakims cudem staranowal go nowym Lwem, przy okazji niszczac dwie bramy na hali. Efekt tego popisu akrobacji zajezdniowej robi wrazenie. Aha, skasowane busy to 770 i 768. O tym czy kierowca byl na gazie nic mi nie wiadomo, ale niewykluczone, bo jak inaczej mozna wjechac na hale przez zamknieta brame, staranowac inny autobus, ktory niszczy druga brame?
m200 napisał(a):

[ciach historia o 768 i 770]

Hm... Podchodziłbym do tego z dystansem, ale to jest zastanawiające, bo jeden kierowca ze stałej obsady #770 jeździ dziś na... #772 :>

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Lukasy napisał(a):

> Hm... Podchodziłbym do tego z dystansem (...)

Sa zdjecia z tego wydarzenia, calkiem niezle.
m200 napisał(a):

> Sa zdjecia z tego wydarzenia, calkiem niezle.

Gdzie się znajdują? Mógłbyś podać link, umieścić je w galerii albo na jakimś serwisie do zamieszczania obrazków?

-- Moje największe marzenie to budowa SST, remont Bohaterów Warszawy... a to się staje coraz bardziej realne ! :]
lex napisał(a):

> Gdzie się znajdują? Mógłbyś podać link, umieścić je w galerii > albo na jakimś serwisie do zamieszczania obrazków?

skoro ktos te zdjecia zamiescil na serwerze to chial sie nimi podzielic http://www.sendspace.com/file/hck2d8 autor nie znany
m200 napisał(a):

> Aha, skasowane busy to 770 i 768. O tym czy kierowca byl na gazie nic > mi nie wiadomo, ale niewykluczone, bo jak inaczej mozna wjechac na > hale przez zamknieta brame, staranowac inny autobus, ktory niszczy > druga brame?

To tłumaczy dlaczego dziś na liniach pracowniczych jeździły Jelcze i Setra. Mocno zniszczone są te przegubowce ?

-- Umiejętność cyfrowej obróbki zdjęć polega na zachowaniu rozsądnego kompromisu między rozmyciem, a aliasingiem.

Technik serwisu :)
m200 napisał(a):

> Tam sie dzieja bardzo dziwne rzeczy ostatnio. Wiecie cos moze o > kraksie w SPPK, ktora miala miejsce mniej wiecej tydzien temu? > Mianowicie na kanale stal sobie Norweg, a kierowca jakims cudem > staranowal go nowym Lwem, przy okazji niszczac dwie bramy na hali. > Efekt tego popisu akrobacji zajezdniowej robi wrazenie. > Aha, skasowane busy to 770 i 768.

Zdarzenie miało miejsce 2 lutego wieczorem. Bardziej zniszczony jest norweg, któremu małe łaty nie pomogą. Lew wróci do służby chyba jeszcze w tym miesiącu.
man751 napisał(a):

> Lew wróci do służby chyba jeszcze w tym miesiącu.

Przy okazji: czy na SG313 została udzielona gwarancja? Jeśli tak, to czy miałaby ona wykorzystanie przy ewentualnej naprawie uszkodzonego autobusu?

-- ...i po sprawie.

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/
Lukasy napisał(a):

> Przy okazji: czy na SG313 została udzielona gwarancja? Jeśli tak, to > czy miałaby ona wykorzystanie przy ewentualnej naprawie uszkodzonego > autobusu?

Nie wiem czy gwarancja, ale wiem, że wszystkie autobusy są ubezpieczone. Ubezpieczona była też brama wjazdowa na kanał. Dowidziałem się od znajomego, który ma warsztat na Energetyków blisko zajezdni, że już trzecią bramę zniszczyli, podobno kilka razy już zdarzyło się, ze ktoś wrzucił nie właściwy bieg (do tyłu zamiast do przodu... cóż automaty, nową bramę wstawili chyba 3 tygodnie temu). A powodem kraksy była podobno pomyłka kierowcy wyniająca z tego, ze w SG313 biegi są odwrotnie niż w innych MAN-ach i zamiast dać do tyłu, dał do przodu i wjechał tak jak wjechał... :(

-- Umiejętność cyfrowej obróbki zdjęć polega na zachowaniu rozsądnego kompromisu między rozmyciem, a aliasingiem.

Technik serwisu :)
Luke_Police napisał(a):

> A powodem kraksy była podobno pomyłka kierowcy > wyniająca z tego, ze w SG313 biegi są odwrotnie niż w > innych MAN-ach i zamiast dać do tyłu, dał do przodu i > wjechał tak jak wjechał... :(

Jak to "odwrotnie"? To nie jest czasem tak, że konkretna litera na konkretnym przycisku oznacza wrzucenie konkretnego biegu? Jeśli tak jest, to wniosek, że albo kierowcy jeżdżą wozami "na pamięć", albo... nie potrafią czytać :| Jeśli jest inaczej, to proszę, wyprowadźcie mnie z błędu.

-- ...i po sprawie.

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/
Lukasy napisał(a):

> Jak to "odwrotnie"? To nie jest czasem tak, że konkretna litera na > konkretnym przycisku oznacza wrzucenie konkretnego biegu? Jeśli tak > jest, to wniosek, że albo kierowcy jeżdżą wozami "na pamięć", > albo... nie potrafią czytać :| Jeśli jest inaczej, to proszę, > wyprowadźcie mnie z błędu.

To są automaty, a wstecznego w SG dotychczas mało który kierowca używał, więc zwyczajem z NG31x wrzucił tak jak tam jest i pojechał nie tak jak powinien. Nie jestem specjalistą od skrzyń biegów, niech się inni wypowiedzą.

-- Umiejętność cyfrowej obróbki zdjęć polega na zachowaniu rozsądnego kompromisu między rozmyciem, a aliasingiem.

Technik serwisu :)
Luke_Police napisał(a):

> To są automaty, a wstecznego w SG dotychczas mało który kierowca > używał, więc zwyczajem z NG31x wrzucił tak jak tam jest i pojechał > nie tak jak powinien. Nie jestem specjalistą od skrzyń biegów, niech > się inni wypowiedzą.

Tak jak napisał wcześniej Lukasy klawisze są wyraźnie oznaczone, ale widać rutyna zgubiła kierowcę.Już wyjaśniam o co chodzi: W Lionsach klawisze od skrzyni biegów są po pierwsze umieszczone z lewej strony kierowcy, z boku pod lewą ręką (notabene dzisiaj dopiero to zauważyłem)po drugie pierwszy klawisz to jest "R" potem jest "N" ostatni to właśnie "D". I myślę że to właśnie zgubiło kierowcę, ponieważ zwykle pierwszy klawisz to jest tryb "D" czyli drive "do przodu" a na końcu jest wsteczny "R".Kierowca pewnie wcisnął ten ostani klawisz, myślać że to jest "R" a w rzeczywistości to był "D"
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Lukasy napisał(a):

> Jak to "odwrotnie"?

Tak odwrotnie, że w SG313 zainstalowano tak zwany sterownik "90 stopni".

W normalnym sterowniku (nieodwrócony, zwykle montowanym na pulpicie) układ biegów wygląda tak (patrząc od przodu pojazdu):

(3) (2) (1) D N R

W sterownikach voitha do montażu na bocznym (dodatkowym) panelu sterowania (właśnie tych "90 stopni") wygląda to tak:

R N D (1) (2) (3)

przy czym nadruki (literki) skierowane są w stronę kierowcy (czyli odwrócone o 90 stopni - stąd potoczna nazwa). Nie mam pojęcia dlaczego takie coś stworzono, ponieważ przy utartych już kanonach (ułożenie pierwsze) może to doprowadzić do takich właśnie sytuacji jak wyżej omawiana.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Bauer

Żeby doprowadzić autobus do takiego stanu? Gorzej niż na pogodnie :) A jaka to linia, będziemy zgadywać?

wysłane przez Luke_Police  163

Bauersoon napisał(a):

> Żeby doprowadzić autobus do takiego stanu? Gorzej niż na > pogodnie :)

Dobrze, że nie widziałeś #753 przed świętami. Szkoda, że nie zrobiłem zdjęcia na przystanku dla wysiadających bo ściana między pierwszymi, a drugimi drzwiami była dosłownie szaro-czarna, a tylko na szybie był starty pas, żeby z zewnątrz można było zidentyfikować tablicę, że to linia LS. Poniżej szyby starto małą powierzchnię, żeby było widać numer taborowy. Zresztą tyły MANów NL283 nie wyglądały lepiej. Numeru taborowego byś nie odczytał wieczorem :P Raz na jakiś czas mają solidne mycie pojazdów w zajezdni, kiedyś słyszałem jak dyspozytor mówił przez radio do wszystkich kierowców "po zjeździe do zajezdni obowiązkowe tankowanie i mycie pojazdu". Pytanie tylko jak często mają miejsce takie akcje? Chyba nie częściej jak raz na miesiąc.

> A jaka to linia, będziemy zgadywać?

Yyyym 102?

-- Umiejętność cyfrowej obróbki zdjęć polega na zachowaniu rozsądnego kompromisu między rozmyciem, a aliasingiem.

Technik serwisu :)

wysłane przez Bauer

Luke_Police napisał(a):

> ściana między pierwszymi, a drugimi drzwiami była dosłownie > szaro-czarna, a tylko na szybie był starty pas, żeby z > zewnątrz można było zidentyfikować tablicę, że to linia > LS. Poniżej szyby starto małą powierzchnię, żeby było > widać numer taborowy.

Czyli idą na łatwiznę...Może w ogóle przestaną myc całość tylko paseczki wycinać :)

> Raz na jakiś czas mają solidne mycie pojazdów w zajezdni

Nie lepiej po prostu myć wtedy jak jest super brudny, a nie ustalać grafiki?

> Yyyym 102?

Też tak myślę :)

-- "66"-Osiedle Bukowe - Smocza Osiedle

wysłane przez MarcinB

> Czyli idą na łatwiznę...Może w ogóle przestaną myc > całość tylko paseczki wycinać :)

a po co myć? brud przy paru cm grubości sam odpada , a jaka oszczędność na wodzie!! woźmy dalej wszystkich chlewikami to napewno zwiększy się ilość ludzi płacących za bilety
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez X

Mr_Reaper napisał(a):

> woźmy dalej wszystkich chlewikami to napewno zwiększy się ilość ludzi > płacących za bilety

Przepraszam, ale skoro nie płacisz za przejazd, to uważam, że nie powinieneś narzekać.

"W Szwecji jest tyle samo samobójstw co w Polsce, bo tam jest ciemno" (c) Piotr Szumlewicz

wysłane przez konjo  4

Mr_Reaper napisał(a):

> a po co myć? brud przy paru cm grubości sam odpada , a jaka > oszczędność na wodzie!!

Przestańcie marudzić z tym myciem, być może ktoś w SPPK uznał, że w nocy łapie niezły mróz i wstrzymają się z myciem. Podobnie jak to było bodajże w 2005 roku gdzie autobusy przez dłuższy okres czasu nie były myte w ogóle. Ja tam bym się nie dopatrywał wielkich sensacji w stylu wszyscy zaczęli nagle pić, albo nie dbają o tabor.

-- It's a bad obsession.

So never mind the darkness.

wysłane przez Lukasy

Bauersoon napisał(a):

> > Yyyym 102? > > Też tak myślę :)

Dobrze myślicie. Chociaż graty na 103 w święto też się zdarzały ;)

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/

wysłane przez Filip_Police

Luke_Police napisał(a):

> ... Raz na jakiś czas mają solidne mycie pojazdów w zajezdni, > kiedyś słyszałem jak dyspozytor mówił przez radio do > wszystkich kierowców "po zjeździe do zajezdni obowiązkowe > tankowanie i mycie pojazdu". Pytanie tylko jak często mają > miejsce takie akcje? Chyba nie częściej jak raz na miesiąc.

Niono. Poprostu przesada. Na "Dąbiu" kierowca ma obowiązek po każdej skonczonej służbie wykonać tankowanie i mycie pojazdu oraz OC (są wyjątki, niektóre brygady wyżej wymienione czynności mają robione przez pilotów).

-- Na linii C w dzień świąteczny powinien jeździć autobus solowy! Może Autosana wypożyczyć ze SPAK-u lub z SPPK Jelczyka. Ale ja chcę #399 z Dąbia

wysłane przez Luke_Police  163

Jak się dzisiaj okazało po rozmowie z pewnym kierowcą z SPPK, światło jest na niewłaściwej wysokości dlatego, że jedna z części zderzaka jest zamontowana nie z tej strony, co trzeba. Ściślej mówiąc, uszkodzeniu uległa lewa część zderzaka, a ponieważ w magazynie mieli zapasową tylko prawą, to taką zamontowali zamiast lewej, tyle, że do góry nogami (być może z tym prawa-lewa było odwrotnie, tego nie jestem pewien). I dlatego światło jest niżej (lub wyżej).

-- Umiejętność cyfrowej obróbki zdjęć polega na zachowaniu rozsądnego kompromisu między rozmyciem, a aliasingiem.

Technik serwisu :)

wysłane przez Luke_Police  163

Luke_Police napisał(a):

> I dlatego światło jest > niżej (lub wyżej).

Dla przykładu porównanie zdjęć tyłów dwóch polickich "migów": #3002 - http://foto.mkm.szczecin.pl/big/2006/1148660049.jpg #3003 - http://foto.mkm.szczecin.pl/big/2007/1171218019.jpg Jak się spojrzy na tył #3003, widać, że to tylko prowizorka zrobiona, by autobus nadawał się do jazdy.

-- Umiejętność cyfrowej obróbki zdjęć polega na zachowaniu rozsądnego kompromisu między rozmyciem, a aliasingiem.

Technik serwisu :)

wysłane przez (użytkownik usunięty)

STRASZNIE NARZEKACIE!!!!!!!! JEŚLI CHODZI O TEN WYPADEK NA POCZĄTKU LUTEGO KTÓRY MIAŁ MIEJSCE NA ZAJEZDNI TO COŚ WAM POWIEM. NIE WIEM CZY WIECIE ŻE ŻW W LWACH TAK WIĘC W #770(TYM KTÓRYM KIEROWCA-TRZEZWY!!!! WJEŻDZAŁ NA KANAŁ)PEDAŁ HAMULCA JEST ZNACZNIE WYRZEJ NIŻ W POZOSTAŁYCH WOZACH, NIE WYSTARZY PRZESUNĄĆ NOGI W BOK TRZEBA JĄ JESZCZE BARDZO UNIEŚĆ DO GÓRY CZEGO KIEROWCA NIE ZROBIŁ,POPROSTU JĄ PRZESUNĄŁ I WCISNĄŁ PEDAŁ KTÓRY MIAŁ POD NOGĄ,NIE ZORIENTOWAŁ SIĘ ŻE TO JESZCZE GAZ I KOLIZJA GOTOWA. CHCIAŁABYM SIĘ ODNIEŚĆ JESZCZE TO TYCH "PIJANYCH: PRACOWNIKÓW SPPK. WYDAJE WAM SIĘ ŻE JAK KTOŚ TAM WPADŁ TO JUŻ WSZYSCY TACY SĄ. NAWET NIE MACIE POJĘCIA ILU MOTORNICZYCH JEŻDZI PIJANYCH A NIE WSPOMNE JUŻ O KIEROWCACH Z KLONOWICA CZY DĄBIA. JAKBY ICH TAK WSZYSTKICH PRZETRZEPAĆ TO BY SIĘ OKAZAŁO ZE JEDYNĄ DZIAŁAJĄCĄ FIRMĄ KOMUNIKACYJNĄ POZOSTAŁO BY SPPK

wysłane przez Administracja 0

monka760 napisał(a):

> STRASZNIE NARZEKACIE!!!!!!!!

[ciach wszystko]

Wylatujesz. Następnym razem nie krzycz na nas. Stali użytkownicy czytają to forum dokładnie. Zapraszamy za 48 godzin.

wysłane przez mike_1994

monka760 napisał(a):

[ciach bezsensowne krzyki]

To, że lubisz SPPK to nie znaczy, że najlepsze etc. No to dziwne, że we wszystkich zajezdniach są pijani kierowcy i motorniczowie tylko nie w SPPK. Mój post dotyczący tego, że pijany kierowca walnął w Norwega, ktoś zamówił Lion-sy itd. był ironią gdybyś nie zauważyła. I tak w ogóle to pokrzyczeć sobie możesz w domu lub na dworze. :-/

-- Bob Budowniczy wszystko zepsuje, potem opluje i zdemoluje.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

monka760 napisał(a):

> PRZETRZEPAĆ TO BY SIĘ OKAZAŁO ZE JEDYNĄ DZIAŁAJĄCĄ > FIRMĄ KOMUNIKACYJNĄ POZOSTAŁO BY SPPK

ROTFL :D:D:D Tylko jakoś dziwne, że z Dąbia nikt nie wpadł, ani z Klonowica, ani takich dziwnych wypadków na zajezdni nie było.

-- jednym słowem - Volvo

wysłane przez leks 17

MC napisał(a):

> ROTFL :D:D:D Tylko jakoś dziwne, że z Dąbia nikt nie wpadł, > ani z Klonowica, ani takich dziwnych wypadków na zajezdni nie > było.

Przy tych hamulcach na Klonowica to nie wiadomo czy na pewno trzeźwi pracownicy grzebali :P :>.

-- Moje największe marzenie to budowa SST, remont Bohaterów Warszawy... a to się staje coraz bardziej realne ! :]

wysłane przez konjo  4

lex napisał(a):

> Przy tych hamulcach na Klonowica to nie wiadomo czy na pewno > trzeźwi pracownicy grzebali :P :>.

Nie kieruje tego do Ciebie, ale tak ogólnie - powiem szczerze, że tak bez potwierdzenia w przykładach to zaczyna być nudne: ten pijany, tamten pijany, tu mechanicy wcięci. Co to jakaś zbiorowa obsesja?

-- It's a bad obsession.

So never mind the darkness.

wysłane przez Phobos 17

> Przy tych hamulcach na Klonowica to nie wiadomo czy na pewno > trzeźwi pracownicy grzebali :P :>.

Uwaga: to zakrawa o pomówienie. Ostrożniej z takimi słowami. Szczególnie wypowiadanymi publicznie.

-- Jestem jak Tefal - myślę o wszystkim

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.