Forum
Autobusy na cenzurowanym
- Autobusy na cenzurowanym
wysłane przez MQ ?
Mam wrażenie, że jest to podważanie wprowadzanego w coraz większej ilości miast modelu organizator + przewoźnicy.
wysłane przez torwid 68
> Mam wrażenie, że jest to podważanie wprowadzanego w coraz > większej ilości miast modelu organizator + przewoźnicy.
Przebrnąłem przez cały raport i mam wrażenie, że w ogóle jest to jedno wielkie nieporozumienie, zlepek życzeń i sugestii, które w życiu mogą być nie do zrealizowania. W dodatku odnosi się do odległego okresu, w którym wiele się zmieniło, zatem nie wszystkie dane są aktualne. Co do samej konbtroli, to trudno nawet wyczuć, czy nieprawidłowości były w badanym okresie, a potem zmieniły się przepisy czy może kontrole są nadal nieuprawnione. Bo jeśli tak, to niezły dym... :D
-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
wysłane przez Iwo
No to ciekawy pasztet się szykuje, mnie zastanawia tylko jakie skutki prawne rodzi sam raport NIK.
>W Szczecinie ZDiTM nie miał nawet informacji o liczbie pasażerów >korzystających z różnych rodzajów biletów, nie prowadził badań ruchu na >liniach. Badania przeprowadzono wprawdzie w ub. roku, ale ich wyniki dotąd >nie przekładają się na zmiany w komunikacji.
Cóż, jeszcze za czasów WPKM, potem MZK, ZKM były takie miłe panie zatrudnione jako Obserwator Ruchu. Nie robiły nic innego jak codziennie liczyły pasażerów na danej linii, brygadzie czy węźle komunikacyjnym. Co komu to przeszkadzało...
-- Witam! Proszę przygotować bileciki do kontroli! :))
wysłane przez Luke_Police 163
> zlepek życzeń i > sugestii, które w życiu mogą być nie do zrealizowania. W > dodatku odnosi się do odległego okresu, w którym wiele się > zmieniło, zatem nie wszystkie dane są aktualne.
To właśnie mnie dziwi, że publikują raport z kontroli, które zostały przeprowadzone w 2005 roku. Wtedy to na naszych ulicach dominowały Jelcze M11... 2006 rok był chyba najbardziej przełomowy, jeżeli chodzi o zakupy używanych pojazdów, SPAK wycofał większość "Migów" i sporo Ikarusów, podobnie pozostałe spółki. Nieporozumieniem według mnie jest mówienie, że SPPK ma najgorszy tabor w kontekście czasu przeprowadzonej kontroli. Od 2005 roku przybyły do Polic MAN-y z Berlina, Oslo, oraz Lions'y, to daje łącznie 15 wymienionych autobusów. Ponadto wspomnieć należy, że część starych wozów przeszła remonty.
-- Umiejętność cyfrowej obróbki zdjęć polega na zachowaniu rozsądnego kompromisu między rozmyciem, a aliasingiem.
Technik serwisu :)
wysłane przez gregor
wysłane przez gregor
wysłane przez LLUZNIAK
> Z raportu wg. "Dziennika"...
To ja może podam bardziej rzetelne źródło informacji, a mianowicie samą Najwyższą Izbę Kontroli. Poniżej link do raportu. http://bip.nik.gov.pl/pl/bip/wyniki_kontroli_wstep/inform2007/2007003/px_2007003.pdf
wysłane przez LLUZNIAK
"Funkcjonariusze Powiatowej Komendy Policji w Policach dokonując w dniach 3-13.10.2005 r. kontroli powracających z trasy 25 autobusów własności Szczecińsko-Polickiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego sp. z o.o. (z 69 będących w dyspozycji Spółki) zakwestionowali stan techniczny 20 pojazdów (80 % kontrolowanych). Funkcjonariusze Policji stwierdzili niewłaściwy stan techniczny stwarzający zagrożenia dla ruchu drogowego upoważniający do zatrzymania dowodów rejestracyjnych 15 autobusów (60% kontrolowanych). Spółka, dopiero w wyniku tej kontroli, 1 autobus przeznaczyła do kasacji (z uwagi na duży stopień skorodowania nadwozia oraz ubytki w oblachowaniu zewnętrznym), a 3 pojazdy wycofała z eksploatacji i skierowała do remontu."
wysłane przez Lukasy
> ...i jeszcze może cytat z raportu o SPPK: > > (...) Spółka, dopiero w wyniku tej kontroli, 1 autobus > przeznaczyła do kasacji (z uwagi na duży stopień skorodowania > nadwozia oraz ubytki w oblachowaniu zewnętrznym), a 3 pojazdy > wycofała z eksploatacji i skierowała do remontu."
Który do kasacji, a które do remontu? Na złom to pewnie któryś z Jelczy, a do remontu? MAN?
-- Nieaktualne tablice - wina ZDiTMu. Kangury skaczą - wina ZDiTMu. Ziemia się kręci - wina ZDiTMu.
homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/
wysłane przez Luke_Police 163
> Który do kasacji, a które do remontu? Na złom to pewnie któryś > z Jelczy, a do remontu? MAN?
Niech zgadnę, do kasacji #3006, a do remontu #3002, #3007 i #3005 ? To zależy z którego roku jest artykuł. Nie jest powiedziane czy chodzi o autobusy krótkie czy przegubowe. Kiedyś czytałem podobny artykuł (a może nawet ten sam?) w którym było napisane, ze większość zatrzymanych autobusów to Ikarusy i Jelcze, natomiast większość z nich SPPK doprowadziło do stanu używalności w ciągu kilku dni.
-- Umiejętność cyfrowej obróbki zdjęć polega na zachowaniu rozsądnego kompromisu między rozmyciem, a aliasingiem.
Technik serwisu :)
wysłane przez LLUZNIAK
> To zależy z którego roku jest artykuł.
Artykuł z tego, natomiast jeśli chodzi o kontrolę to cytuję:
"Funkcjonariusze Powiatowej Komendy Policji w Policach dokonując w dniach 3-13.10.2005 r. kontroli powracających z trasy 25 autobusów"
I faktem jest, że mogłeś widzieć podobne słowa, ponieważ sprawa była nagłośniona chyba przez wszystkie nasze lokalne gazety.
wysłane przez Lukasy
[ciach o dacie]
Argh...faktycznie daty nie zauważyłem, ostatnio często mi się zdarza. Trzeba wreszcie się wyspać. Przepraszam za zamieszanie, bo chyba ode mnie się zaczęło :/
-- ...i po sprawie.
homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/
wysłane przez torwid 68
> Niech zgadnę...
A ciężko spojrzeć na pierwsze strony raportu, gdzie jest napisane „Okres obj
Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
wysłane przez gregor
Dziękuję bardzo.