Forum

Tramwaj przecięty na pół

- Do zrobienia przekroju tramwaju wykorzystamy jeden z wycofanych właśnie z eksploatacji przegubowców 102Na - mówi Stanisław Horoszko, dyrektor Muzeum Techniki i Komunikacji. - Myślę, że to będzie bardzo atrakcyjny eksponat.

wysłane przez Luke_Police  163

Niesamowite! Nawet zareklamowali nasz serwis w gazecie. Coraz ciekawiej się robi :) W życiu nie spodziewałbym się, że znajdę link do KOMIS-u w Gazecie Wyborczej :D

A co do 102Na to nie sądziłem, ze pozostało ich aż 16... Czy ta liczba jest na pewno prawdziwa?

-- Nic na siłę. Wszystko młotkiem

Technik serwisu :)

wysłane przez DamTram

Luke_Police napisał(a):

> A co do 102Na to nie sądziłem, ze pozostało ich aż 16... > Czy ta liczba jest na pewno prawdziwa?

Chyba z tymi już na niemierzynie?

wysłane przez t105n  49

Luke_Police napisał(a):

> A co do 102Na to nie sądziłem, ze pozostało ich aż 16... > Czy ta liczba jest na pewno prawdziwa?

Nie jest prawdziwa ;-) Na Pogodnie stoi 12 sztuk, a na Niemierzynie 6, więc razem jest 18 sztuk.

wysłane przez paki

Ja tam wolę 102Na w całości... Wątpię, że będzie mi się podobała połówka tramwaju, którym kiedyś śmigałem po naszych torowiskach... Ale skoro mają być ciekawą atrakcją...

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

wysłane przez konjo  4

paki napisał(a):

> Ja tam wolę 102Na w całości... Wątpię, że będzie mi > się podobała połówka tramwaju, którym kiedyś śmigałem > po naszych torowiskach... Ale skoro mają być ciekawą > atrakcją...

Pomysł jest przedni, bo gdzie byś zobaczył taki przekrój techniczny na żywo? Nie przesadzajmy z tym sentymentem do 102Na, fajne były, zasłużyły się dla mieszkańców, ale jako kompletnie wyeksploatowany sprzęt odeszły do historii. MZK odbuduje przeguba, będzie miało co śmigać na zerówce i cacy. I to generalnie tyle w tym temacie. :)

-- Maybe I'll find another way.

So never mind the darkness.

wysłane przez paki

konjo napisał(a):

> Pomysł jest przedni, bo gdzie byś zobaczył taki przekrój > techniczny na żywo? Nie przesadzajmy z tym sentymentem do > 102Na, fajne były, zasłużyły się dla mieszkańców, ale > jako kompletnie wyeksploatowany sprzęt odeszły do historii. > MZK odbuduje przeguba, będzie miało co śmigać na zerówce i > cacy. I to generalnie tyle w tym temacie. :)

Taa, ja niestety jestem bardzo sentymentalny... Jeśli ten przekrój będzie wykonany w ciekawy sposób, to czemu nie? Nasze muzeum będzie konkurencją dla Muzeum Techniki w Berlinie, tam przecież przekroju 102Na nie mają...:P

Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

wysłane przez Piotr

konjo napisał(a):

> Pomysł jest przedni, bo gdzie byś zobaczył taki przekrój > techniczny na żywo?

Jak to gdzie? Na naszych torach ;). Gdyby 102Na zostały liniowo na dłużej to kto wie ;)

wysłane przez lhb178 19

konjo napisał(a):

> MZK odbuduje przeguba, będzie miało co śmigać na zerówce i > cacy. I to generalnie tyle w tym temacie. :)

I nieważne, w jakiej będzie wersji... Akurat w tej chwili jest najlepsza okazja, by zabezpieczyć możliwość odbudowy przegubów w wersjach zgodnych z historią.

-- Przyjaciół Żołnierza - disconnecting people.

wysłane przez konjo  4

lhb178 napisał(a):

> I nieważne, w jakiej będzie wersji... Akurat w tej chwili jest > najlepsza okazja, by zabezpieczyć możliwość odbudowy > przegubów w wersjach zgodnych z historią.

A pisałem gdzieś, że nie ważne lub kto inny to zrobił? Myślę, że wszystkim zależy na wersji historycznej. Niemniej jednak zostawianie z sentymentu prawie identycznych wagonów w których np. różnicą będzie kolor laminatu we wnętrzu jest moim skromnym zdaniem niepotrzebne.

-- Maybe I'll find another way.

So never mind the darkness.

wysłane przez lhb178 19

konjo napisał(a):

> A pisałem gdzieś, że nie ważne lub kto inny to zrobił?

"MZK odbuduje przeguba, będzie miało co śmigać na zerówce i cacy. I to generalnie tyle w tym temacie. :)" Nie widzę tu troski o formę odbudowy.

> Myślę, że wszystkim zależy na wersji historycznej. Niemniej > jednak zostawianie z sentymentu prawie identycznych wagonów w > których np. różnicą będzie kolor laminatu we wnętrzu jest > moim skromnym zdaniem niepotrzebne.

Tylko jakoś tak się zanosiło, że wszystko będzie na opak.

-- Przyjaciół Żołnierza - disconnecting people.

wysłane przez konjo  4

lhb178 napisał(a):

> Nie widzę tu troski o formę odbudowy.

Skoro jest potrzebna specjalna troska, to ją wyrażam. Niech MZK odbuduje przeguba ściśle wg wzorców historycznych.

-- Maybe I'll find another way.

So never mind the darkness.

wysłane przez Ralf

Bardzo fajny pomysł z tym przekrojem bo nie wszędzie można zobaczyć tramwaj z wszystkimi podzespołami no chyba, że tak jak mówicie 102Na zostało by na naszych torach na dłużej to dało by radę może nawet przekrój poprzeczny zrobić :P Mam tylko nadzieję, że przekrój ten zostanie ładnie wykonany (przynajmiej w takiej jakości jak Bremen =) ).

P.S.: Tej kolejności wyłączania po zjeździe do zajezdni bym się nie domyślił :P Ale najfajniejsza to jest reklama naszego serwisu :)

wysłane przez Robert 5

"Które konkretnie tramwaje z szesnastu, jakie przetrwały do końca eksploatacji tego typu pojazdów, zostaną przekazane na cele muzealne, nie wiadomo."

W zasadzie już wiadomo, nie było tylko jeszcze ostatecznych dwustronnych ustaleń.