Forum
Volvo na przeniesionym przystanku
wysłane przez Iwo
wysłane przez bniedzwiecki
> [ciach]
Jezdnia w tamtym miejscu jest dość szeroka i wg mnie przejazd obok odpoczywającego autobusu nie stanowi problemu - chyba nie jest z tym aż tak źle ;)
wysłane przez LLUZNIAK
> Jezdnia w tamtym miejscu jest dość szeroka i wg mnie przejazd > obok odpoczywającego autobusu nie stanowi problemu - chyba nie > jest z tym aż tak źle ;)
Hmmm... Nie zapominaj, że kawałek dalej za przystankiem "remontują" kamienicę (a przynajmniej niedawno jeszcze to robili), oraz że tory w tym miejscu przechodzą na środek jezdni. Jeśli kierowca przy stawaniu tam nie zajedzie kawałek na chodnik to czasami bywają problemy z tramwajem. Jeżeli natomiast stanie zbyt daleko do przodu to piesi nie mają jak przejść (przez w. wym. "remont" chodnik jest wyłączony z ruchu pieszego), natomiast jeśli stanie za wcześnie to blokuje wyjazd przegubom z pętli. Problem pojawia się gdy na linii 58 kursije przegub - wówczas kierowca musi lekko zajechać na wyjazd z pętli i stanąć tak, by człon B leżał pod kątem w stosunku do członu A i stał częściowo na wylocie z pętli.
wysłane przez
lhb178
17
> Jeżeli > natomiast stanie zbyt daleko do przodu to piesi nie mają jak > przejść (przez w. wym. "remont" chodnik jest wyłączony z > ruchu pieszego)
Pozostaje pytanie, czy to wyłączenie jest legalne.
-- Przyjaciół Żołnierza - disconnecting people.
wysłane przez
torwid
67
> Pozostaje pytanie, czy to wyłączenie jest legalne.
Nawet jeśli nie, to przystanek na łuku jest przegięciem, czego tym razem nie chcesz najwyraźniej dostrzec, bo nie jest to ułatwienie dla blachosmrodów :) Ale ZDiTM nie pierwszy raz udowadnia, gdzie ma przepisy. Wcześniej mieliśmy przystanek na Ku Słońcu tuż przy zebrze - zatrzymujące się autobusy tarasaowały przejście dla pieszych. Jeszcze trochę, a może doczekamy się kolejnego na środku skrzyżowania? :D
-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
wysłane przez
Mareczek
5
> Nawet jeśli nie, to przystanek na łuku jest przegięciem
Tylko tak się zastanawiam na czym polega problem? Jezdnia w tym miejscu jest szeroka, poza tym jednokierunkowa, samochody które jadą widzą autobus bo tuż przed łukiem no mamy niezłą prostą. Może jest to niezgodne z prawem, no ale to miejsce nie jest jakoś wybitnie niebezpieczne, szczególnie że tam autobus pojawia się raz na 40 minut (a w świąteczne nawet co 80)...
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wysłane przez LLUZNIAK
> Tylko tak się zastanawiam na czym polega problem? Jezdnia w tym > miejscu jest szeroka, poza tym jednokierunkowa, samochody które jadą > widzą autobus bo tuż przed łukiem no mamy niezłą prostą.
Jak już pisałem - problem jest (a raczej był) z wyjazdem z pętli jeśli na 58 jest przegub a to ze względu na zamknięcie chodnika. Do tego w przypadku gdy rusza tramwaj, a 58 stoi na końcowym dochodzi do dość niebezpiecznych sytuacji polegających na wymuszaniu pierwszeństwa.
> Może > jest to niezgodne z prawem, no ale to miejsce nie jest jakoś wybitnie > niebezpieczne,
Pewnie - mi to nie przeszkadza, nic się jeszcze nie stało, media nie krzyczą to można mieć przepisy w poważaniu.
> szczególnie że tam autobus pojawia się raz na 40 > minut (a w świąteczne nawet co 80)...
Hmmm... Z 80 minutami w święta się zgodzę natomiast te 40 to żeś z księżyca wytrzasnął. Szczytowa częstotliwość to 24 minuty, natomiast w pozostałym okresie 42 minuty.
Swoją drogą to teraz już całkiem nie rozumiem argumentów przeciw utworzeniu przystanku na Wilczej (w okolicy kładki).
wysłane przez
Mareczek
5
> Jak już pisałem - problem jest (a raczej był) z wyjazdem z pętli > jeśli na 58 jest przegub a to ze względu na zamknięcie chodnika.
Nie puszczać przeguba :>
> Do > tego w przypadku gdy rusza tramwaj, a 58 stoi na końcowym dochodzi do > dość niebezpiecznych sytuacji polegających na wymuszaniu > pierwszeństwa.
Tak samo mamy na Krasińskiego, czy też na Gocławiu, tylko tam trzeba zjechać na torowisko z innego powodu.
> Pewnie - mi to nie przeszkadza, nic się jeszcze nie stało, media nie > krzyczą to można mieć przepisy w poważaniu.
To gdzie zrobisz końcowy dla 58? Może na przystanku 67 tuż przy przejściu dla pieszych?
> Hmmm... Z 80 minutami w święta się zgodzę natomiast te 40 to żeś > z księżyca wytrzasnął. Szczytowa częstotliwość to 24 minuty, > natomiast w pozostałym okresie 42 minuty.
Te 24 chyba wziąłeś z księżyca :D Teraz jest 41-30-29-27-33-20-35-30. Aż raz schodzimy poniżej 24 minut.
> Swoją drogą to teraz już całkiem nie rozumiem argumentów przeciw > utworzeniu przystanku na Wilczej (w okolicy kładki).
Większy ruch no i wyjazd z zatoczki (jezeli by powstała) tuż za łukiem.
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wysłane przez LLUZNIAK
> Nie puszczać przeguba :>
Powiedz to w SPAK'u, któremu ostatnio spodobało się upychanie na szczytówce jakiegoś Ikara, lub B10MA. Choć i czasami długi LF się jakiś trafi.
> To gdzie zrobisz końcowy dla 58? Może na przystanku 67 tuż przy > przejściu dla pieszych?
Nie, bo jest używany przez 53 i 67 w czasie przerw posiłkowych, kiedy to zdarzają się sytuację podczas których cała pętla (włącznie z wjazdem na nią) jest zastawiona.
> Te 24 chyba wziąłeś z księżyca :D
Oficjalne dane naszego kochanego organizatora KM ;)
> Większy ruch no i wyjazd z zatoczki (jezeli by powstała) tuż za > łukiem.
BUS-pas, i wszystko jasne ;) Ciągniesz go kawałek dalej, aż się skończy łuk i wtedy włączasz w jezdnię (a najlepiej to dociągnąć go do miejsca obecnego poszerzenia ulicy przed skrzyżowaniem). To w stronę Polic, natomiast w drugą stronę również można pociągnąć BUS-pas do wiaduktu, albo nawet na upartego (wykorzystując kawałek prawego pasa na krótkim odcinku) do przystanku Wilcza Wiadukt :P
wysłane przez
Mareczek
5
> BUS-pas, i wszystko jasne ;)
A samochody "gdzieś" wywalamy? To mi się podoba :D
Ale mówiąc poważnie - miejsca na BUS-pasa nie ma, chyba że poszerzysz jezdnie, no ale to kolejne koszta...
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wysłane przez
lhb178
17
> > Pozostaje pytanie, czy to wyłączenie jest legalne. > > Nawet jeśli nie, to przystanek na łuku jest przegięciem,
Ministrowi TiGM sprzed paru lat też to powiesz?
> czego tym > razem nie chcesz najwyraźniej dostrzec, bo nie jest to ułatwienie > dla blachosmrodów :)
Oczywiście, można było zgodnie z realnymi i zmyślonymi zasadami "bezpieczeństwa" ulokować przystanek za ul. Ceglaną. Wtedy pewnie byś napisał, że ZDiTM ma w nosie pasażerów, i nawet miałbyś rację.
> Ale ZDiTM nie pierwszy raz udowadnia, gdzie ma > przepisy.
Konkrety co do tego przypadku poproszę.
> Wcześniej mieliśmy przystanek na Ku Słońcu tuż przy > zebrze - zatrzymujące się autobusy tarasaowały przejście dla > pieszych. Jeszcze trochę, a może doczekamy się kolejnego na > środku skrzyżowania? :D
Plac Grunwaldzki :P
-- Przyjaciół Żołnierza - disconnecting people.
wysłane przez LLUZNIAK
> Pozostaje pytanie, czy to wyłączenie jest legalne.
Dziś znów tam zawitałem i na szczęście już sprzątneli taśmy (a przynajmniej dopiero dziś to zauważyłem).
wysłane przez (użytkownik usunięty)
> Jeszcze trochę, a może doczekamy się kolejnego na środku skrzyżowania? :D
A przystanek KLĘSKOWO nie jest na środku skrzyżowania.
wysłane przez
Administracja
0