Forum

Volvo na przeniesionym przystanku

zdjęcie
Volvo na przeniesionym przystanku
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią

wysłane przez Iwo

Lokalizacja tego przystanku na łuku drogi faktycznie jest bardzo mądrym posunięciem, gratulujemy ZDiTM...:/

wysłane przez bniedzwiecki

Iwo napisał(a):

> [ciach]

Jezdnia w tamtym miejscu jest dość szeroka i wg mnie przejazd obok odpoczywającego autobusu nie stanowi problemu - chyba nie jest z tym aż tak źle ;)

wysłane przez LLUZNIAK

bniedzwiecki napisał(a):

> Jezdnia w tamtym miejscu jest dość szeroka i wg mnie przejazd > obok odpoczywającego autobusu nie stanowi problemu - chyba nie > jest z tym aż tak źle ;)

Hmmm... Nie zapominaj, że kawałek dalej za przystankiem "remontują" kamienicę (a przynajmniej niedawno jeszcze to robili), oraz że tory w tym miejscu przechodzą na środek jezdni. Jeśli kierowca przy stawaniu tam nie zajedzie kawałek na chodnik to czasami bywają problemy z tramwajem. Jeżeli natomiast stanie zbyt daleko do przodu to piesi nie mają jak przejść (przez w. wym. "remont" chodnik jest wyłączony z ruchu pieszego), natomiast jeśli stanie za wcześnie to blokuje wyjazd przegubom z pętli. Problem pojawia się gdy na linii 58 kursije przegub - wówczas kierowca musi lekko zajechać na wyjazd z pętli i stanąć tak, by człon B leżał pod kątem w stosunku do członu A i stał częściowo na wylocie z pętli.

wysłane przez lhb178 19

LLUZNIAK napisał(a):

> Jeżeli > natomiast stanie zbyt daleko do przodu to piesi nie mają jak > przejść (przez w. wym. "remont" chodnik jest wyłączony z > ruchu pieszego)

Pozostaje pytanie, czy to wyłączenie jest legalne.

-- Przyjaciół Żołnierza - disconnecting people.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez torwid  67

lhb178 napisał(a):

> Pozostaje pytanie, czy to wyłączenie jest legalne.

Nawet jeśli nie, to przystanek na łuku jest przegięciem, czego tym razem nie chcesz najwyraźniej dostrzec, bo nie jest to ułatwienie dla blachosmrodów :) Ale ZDiTM nie pierwszy raz udowadnia, gdzie ma przepisy. Wcześniej mieliśmy przystanek na Ku Słońcu tuż przy zebrze - zatrzymujące się autobusy tarasaowały przejście dla pieszych. Jeszcze trochę, a może doczekamy się kolejnego na środku skrzyżowania? :D

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
torwid napisał(a):

> Nawet jeśli nie, to przystanek na łuku jest przegięciem

Tylko tak się zastanawiam na czym polega problem? Jezdnia w tym miejscu jest szeroka, poza tym jednokierunkowa, samochody które jadą widzą autobus bo tuż przed łukiem no mamy niezłą prostą. Może jest to niezgodne z prawem, no ale to miejsce nie jest jakoś wybitnie niebezpieczne, szczególnie że tam autobus pojawia się raz na 40 minut (a w świąteczne nawet co 80)...

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez LLUZNIAK

Mareczek napisał(a):

> Tylko tak się zastanawiam na czym polega problem? Jezdnia w tym > miejscu jest szeroka, poza tym jednokierunkowa, samochody które jadą > widzą autobus bo tuż przed łukiem no mamy niezłą prostą.

Jak już pisałem - problem jest (a raczej był) z wyjazdem z pętli jeśli na 58 jest przegub a to ze względu na zamknięcie chodnika. Do tego w przypadku gdy rusza tramwaj, a 58 stoi na końcowym dochodzi do dość niebezpiecznych sytuacji polegających na wymuszaniu pierwszeństwa.

> Może > jest to niezgodne z prawem, no ale to miejsce nie jest jakoś wybitnie > niebezpieczne,

Pewnie - mi to nie przeszkadza, nic się jeszcze nie stało, media nie krzyczą to można mieć przepisy w poważaniu.

> szczególnie że tam autobus pojawia się raz na 40 > minut (a w świąteczne nawet co 80)...

Hmmm... Z 80 minutami w święta się zgodzę natomiast te 40 to żeś z księżyca wytrzasnął. Szczytowa częstotliwość to 24 minuty, natomiast w pozostałym okresie 42 minuty.

Swoją drogą to teraz już całkiem nie rozumiem argumentów przeciw utworzeniu przystanku na Wilczej (w okolicy kładki).
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
LLUZNIAK napisał(a):

> Jak już pisałem - problem jest (a raczej był) z wyjazdem z pętli > jeśli na 58 jest przegub a to ze względu na zamknięcie chodnika.

Nie puszczać przeguba :>

> Do > tego w przypadku gdy rusza tramwaj, a 58 stoi na końcowym dochodzi do > dość niebezpiecznych sytuacji polegających na wymuszaniu > pierwszeństwa.

Tak samo mamy na Krasińskiego, czy też na Gocławiu, tylko tam trzeba zjechać na torowisko z innego powodu.

> Pewnie - mi to nie przeszkadza, nic się jeszcze nie stało, media nie > krzyczą to można mieć przepisy w poważaniu.

To gdzie zrobisz końcowy dla 58? Może na przystanku 67 tuż przy przejściu dla pieszych?

> Hmmm... Z 80 minutami w święta się zgodzę natomiast te 40 to żeś > z księżyca wytrzasnął. Szczytowa częstotliwość to 24 minuty, > natomiast w pozostałym okresie 42 minuty.

Te 24 chyba wziąłeś z księżyca :D Teraz jest 41-30-29-27-33-20-35-30. Aż raz schodzimy poniżej 24 minut.

> Swoją drogą to teraz już całkiem nie rozumiem argumentów przeciw > utworzeniu przystanku na Wilczej (w okolicy kładki).

Większy ruch no i wyjazd z zatoczki (jezeli by powstała) tuż za łukiem.

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez LLUZNIAK

Mareczek napisał(a):

> Nie puszczać przeguba :>

Powiedz to w SPAK'u, któremu ostatnio spodobało się upychanie na szczytówce jakiegoś Ikara, lub B10MA. Choć i czasami długi LF się jakiś trafi.

> To gdzie zrobisz końcowy dla 58? Może na przystanku 67 tuż przy > przejściu dla pieszych?

Nie, bo jest używany przez 53 i 67 w czasie przerw posiłkowych, kiedy to zdarzają się sytuację podczas których cała pętla (włącznie z wjazdem na nią) jest zastawiona.

> Te 24 chyba wziąłeś z księżyca :D

Oficjalne dane naszego kochanego organizatora KM ;)

> Większy ruch no i wyjazd z zatoczki (jezeli by powstała) tuż za > łukiem.

BUS-pas, i wszystko jasne ;) Ciągniesz go kawałek dalej, aż się skończy łuk i wtedy włączasz w jezdnię (a najlepiej to dociągnąć go do miejsca obecnego poszerzenia ulicy przed skrzyżowaniem). To w stronę Polic, natomiast w drugą stronę również można pociągnąć BUS-pas do wiaduktu, albo nawet na upartego (wykorzystując kawałek prawego pasa na krótkim odcinku) do przystanku Wilcza Wiadukt :P
LLUZNIAK napisał(a):

> BUS-pas, i wszystko jasne ;)

A samochody "gdzieś" wywalamy? To mi się podoba :D

Ale mówiąc poważnie - miejsca na BUS-pasa nie ma, chyba że poszerzysz jezdnie, no ale to kolejne koszta...

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez lhb178 19

torwid napisał(a):

> > Pozostaje pytanie, czy to wyłączenie jest legalne. > > Nawet jeśli nie, to przystanek na łuku jest przegięciem,

Ministrowi TiGM sprzed paru lat też to powiesz?

> czego tym > razem nie chcesz najwyraźniej dostrzec, bo nie jest to ułatwienie > dla blachosmrodów :)

Oczywiście, można było zgodnie z realnymi i zmyślonymi zasadami "bezpieczeństwa" ulokować przystanek za ul. Ceglaną. Wtedy pewnie byś napisał, że ZDiTM ma w nosie pasażerów, i nawet miałbyś rację.

> Ale ZDiTM nie pierwszy raz udowadnia, gdzie ma > przepisy.

Konkrety co do tego przypadku poproszę.

> Wcześniej mieliśmy przystanek na Ku Słońcu tuż przy > zebrze - zatrzymujące się autobusy tarasaowały przejście dla > pieszych. Jeszcze trochę, a może doczekamy się kolejnego na > środku skrzyżowania? :D

Plac Grunwaldzki :P

-- Przyjaciół Żołnierza - disconnecting people.

wysłane przez LLUZNIAK

lhb178 napisał(a):

> Pozostaje pytanie, czy to wyłączenie jest legalne.

Dziś znów tam zawitałem i na szczęście już sprzątneli taśmy (a przynajmniej dopiero dziś to zauważyłem).

wysłane przez (użytkownik usunięty)

torwid napisał (a):

> Jeszcze trochę, a może doczekamy się kolejnego na środku skrzyżowania? :D

A przystanek KLĘSKOWO nie jest na środku skrzyżowania.