Forum

Umowa będzie podpisana

Ponieważ zaproponowane przez przewoźników stawki w przetargu na obsługę dziennych linii autobusowych nie przekroczyły zaplanowanej przez miasto sumy pieniędzy, a komisja przetargowa nie znalazła podstaw do odrzucenia złożonych ofert, Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego podpisze z SPA Klonowica i SPA Dąbie umowy na obsługę dziennych linii autobusowych w okresie od 1 czerwca 2007 do 31 grudnia 2008.

wysłane przez TCT

Niech mnie kule biją, ZDiTM-owi udał się jakiś przetarg :-O (wiem wiem, że tak krawiec kraje, jak mu materii staje :>). Ciekawe czy doczekamy kiedyś umów 10-letnich..

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Witam wszystkich po raz pierwszy na tym forum. Obecnie mieszkam w Warszawie, lecz kiedys przez kilka lat mieszkalem w Szczecinie, stad interesuje mnie co sie dzieje w szczecinskiej komunikacji. I musze niestety przyznac, iz nie widze sensu w niektorych dzialaniach wladz miasta. Przede wszystkim jak czytam o tym przetargu, to zastanawiam sie dlaczego nadal podpisuje sie umowy na 1.5 roku. W Warszawie przy umowach 8-10 letnich ZTM placi przewoznikom praktycznie takie same stawki, mimo ze wymagane sa autobusy nowe, calkowicie niskopodlogowe i do tego klimatyzowane. A Szczecinianie za te same pieniadze jezdza mieszanka pojazdow nowych, uzywanych z Niemiec (o trudnej do przewidzenia zywotnosci) i starych gratow. Do tego jako ekonomista widze, ze wlodarze nie wiedza co to znaczy konkurencja. Przy tak krotkiej umowie zadna firma z zewnatrz nie wejdzie, bo koszty poczatkowe sa wysokie. A tworzenie dwoch firm z dwoch zajezdni tylko podnosi koszty, bo rzeczywista konkurencja nie jest mozliwa przy tym samym wlascicielu, a traci sie np. mozliwosc uzyskania wyzszych rabatow przy zakupach (przykladowo za 10 autobusow zawsze zaplaci sie taniej niz za 2*5 sztuk).

wysłane przez Phobos 17

[ciach]

Nie sposób się z tobą nie zgodzić (jestem pewien, że ktoś zaraz podejmie stosowną dyskusję), jednak warto by było, abyś zapoznał się z instrukcją obsługi. Jej znajomość jest na tym forum obowiązkowa.

-- Boże chroń mnie przed Adminami! Przed użytkownikami obronię się sam.

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez techno

pedro napisał(a):

> podpisuje sie umowy na 1.5 roku. W Warszawie przy umowach 8-10 > letnich ZTM placi przewoznikom praktycznie takie same stawki, > mimo ze wymagane sa autobusy nowe, calkowicie niskopodlogowe i > do tego klimatyzowane. A Szczecinianie za te same > pieniadze

ftp://85.128.61.21/INFORMACJA_O_WYBORZE_NAJKORZYSTNIEJSZYCH_OFERT/przetarg_nieograniczony_na_swiadczenie_uslug_przewozowych.pdf

Ściąga ze strony warszawskiego ZTM. Tutaj mnie zaskoczyłeś tymi kwotami, dlatego wszedłem sobie na stronę ZTM i oczom moim ukazały się te kwoty. Coś i tak się z tym zrobi.

-- Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez konjo 4

pedro napisał(a):

> Do tego jako ekonomista widze, ze wlodarze nie wiedza co to > znaczy konkurencja. Przy tak krotkiej umowie zadna firma z > zewnatrz nie wejdzie, bo koszty poczatkowe sa wysokie.

He he, bo O TO właśnie chodzi, żeby nie weszła żadna konkurencja. Specjalnie po to są rozpisywane takie przetargi. Przy wolnym postępowaniu na jedną linię chyba tylko PKS-y Szczecin czy Gryfice miałyby chęć na startowanie... :)

-- No need to wrestle with your pride.

So never mind the darkness.

wysłane przez (użytkownik usunięty)

> He he, bo O TO właśnie chodzi, żeby nie weszła żadna > konkurencja. Specjalnie po to są rozpisywane takie przetargi.

Jesli nie chce sie konkurencji, to mozna tak SIWZ skonstruowac, aby nikomu innemu nie oplacalo sie ich spelnic. Ale to juz inna sprawa, tutaj wazniejszym problemem byl to, ze przy stawkach placonych przez ZDiTM gdyby umowy byly dlugoterminowe, to mozna by wymienic wiekszosc taboru (np. biorac w leasing), a tak pieniadze sa wywalane w bloto, wiec jesli ktos twierdzi ze KM jest w zlym stanie, bo brak pieniedzy, to nie jest to prawda - pieniadze sa, ale zle zarzadzane i wydawane.

wysłane przez leks 15

Czy z tej umowy uda się każdej ze spółek kupić chociaż 5 pojazdów?

wysłane przez Bauer

lex napisał(a):

> Czy z tej umowy uda się każdej ze spółek kupić chociaż > 5 pojazdów?

Zapewne tak - używanych ;D

wysłane przez leks 15

Bauersoon napisał(a):

> Zapewne tak - używanych ;D

Miało być - nowych pojazdów - zjadło mi się te słowo, grr.

wysłane przez Bauer

lex napisał(a):

> Miało być - nowych pojazdów

No wiesz, na pewno coś tam się zakupi, zależy też na co spółka autobusowa spożytkuje te pieniądze. Pytanie tylko czy dana spółka będzie chciała nówki czy coś w stylu ostatnich używek z SPPK które są przecież w doskonałym stanie.

-- 500 postów wybiło... ;)

wysłane przez Luke_Police 151

Bauersoon napisał(a):

> Pytanie tylko czy > dana spółka będzie chciała nówki czy coś w stylu ostatnich > używek z SPPK które są przecież w doskonałym stanie.

A skąd wiesz, że są w doskonałym stanie? Jeszcze nie wyjechały na linie miejskie przecież. Z zewnątrz wyglądają na zadbane, ale nie wiadomo w jakim stanie jest silnik, skrzynia biegów, drzwi, pulpit kierowcy... Jak wyjadą, to będziemy oceniać ich stan. Ciekawe czy je chociaż wcześniej przemalują :>

-- Trudno w to uwierzyć, ale jestem z wami już rok...

Technik serwisu :)

wysłane przez Bauer

Luke_Police napisał(a):

> Jak wyjadą, to będziemy oceniać ich stan.

No masz rację trochę się pośpieszyłem z ich oceną ale nie zapeszajmy ;)

wysłane przez Pepe 90

Luke_Police napisał(a):

> Ciekawe czy je chociaż wcześniej przemalują :>

Niestety ten wariant odpada.

wysłane przez Piotr

man751 napisał(a):

> Niestety ten wariant odpada.

SPPK to wesołe miasteczko :/ autobusy są zielono-żółte, żółto-szare, czerwone, a teraz dwa białe :/ (MZK wymięka przy tym co sie dzieje w Policach). Czy ZDiTM nie może sobie zastrzec w umówie, że ma być jedno malowanie? Tylko teraz to pozamiatane...Umowa na 10 lat...

wysłane przez Ralf

Piotr napisał(a):

> ciach

Za autorem tekstu "na obsługę dziennych linii autobusowych w okresie od 1 czerwca 2007 do 31 grudnia 2008." Coś Ci się Piotrek pomyliło z tą umową na 10 lat :) Fakt, że większość ludzi chyba bym za tym była ale jak widać na to się nie szykuję. A co do tego malowania to moim zdaniem żeby zastrzegać sobie prawo do jakiegokolwiek malowania to najpierw powinni zabronić reklam cało bądź częściowo pojazdowych - za wyjątkiem wydzielonych do tego miejsc np. tablic i wtedy można by było rozmawiać o jednolitym malowaniu. A co da ten przetarg ? Tak jak pisaliście wcześniej, co najwyżej tylko kolejne zachodnie "używki", a szkoda bo z taboru SPAKu niedługo może nie być co zbierać. VOLVA to dobre pojazdy ale one mają już licznikach ponad 1 mln km.

-- Tramwaje z Golęcina - w nich nawet proste tory stają się krzywe.

wysłane przez Phobos 17

> Za autorem tekstu "na obsługę dziennych linii autobusowych w okresie > od 1 czerwca 2007 do 31 grudnia 2008." > Coś Ci się Piotrek pomyliło z tą umową na 10 lat :)

Nic się nikomu nie pomyliło. Piotr pisał o SPPK.

-- "Jak mają być światła, to u nas zrobią światła, to będzie źle" - MC

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez torwid 64

Ralf napisał(a):

VOLVA to dobre pojazdy ale one mają już licznikach ponad 1 > mln km.

Nie tylko Volvo. Jedno z polickich MANideł też już przekroczyło milion km, kolejne zapewne wkrótce osiągną ten wynik.

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez Ralf

Phobos napisał (a):

> Nic się nikomu nie pomyliło. Piotr pisał o SPPK.

No to zwracam honor i przepraszam za pomyłkę.

torwid napisał(a):

> ciach

No to nieźle się nasza KM starzeje. Tylko jednak gdy spojrzy się na stan polickich MANów, a klonowickich VOLVO to jednak MAN prezentuje się o klasę lepiej. A pozatym jednak SPPK stara się cały czas wymieniać tabor i o czym każdy z nas wie jako pierwsze w Szczecinie pozbyło się Ikarusów co się jeszcze SPAKowi i SPADowi nie udało i jakoś nie wygląda na to żeby szybko się to zmieniło choć jesteśmy na dobrej drodze.

-- Tramwaje z Golęcina - w nich nawet proste tory stają się krzywe.

wysłane przez Iwo

Ralf napisał(a):

> wymieniać tabor i o czym każdy z nas wie jako pierwsze w Szczecinie > pozbyło się Ikarusów co się jeszcze SPAKowi i SPADowi nie udało i > jakoś nie wygląda na to żeby szybko się to zmieniło choć > jesteśmy na dobrej drodze.

Jak " dobrze " pójdzie, to w tym roku i w Szczecinie Ikarusy znikną, dużo już ich nam nie zostało.

-- Prawdziwi twardziele swych kartek nie ukrywają!

wysłane przez konjo 4

Iwo napisał(a):

> Jak " dobrze " pójdzie, to w tym roku i w Szczecinie Ikarusy > znikną, dużo już ich nam nie zostało.

Jak na razie to w SPAD-zie mówiło się o wyeliminowaniu solówek Jelcza do końca roku. A SPAK podobno ciągle nie ma kasy. Chyba, że coś ominąłem to chętnie posłucham. :)

-- No need to wrestle with your pride.

So never mind the darkness.

wysłane przez MAN756 21

Iwo napisał(a):

> Jak " dobrze " pójdzie, to w tym roku i w Szczecinie Ikarusy > znikną, dużo już ich nam nie zostało.

Nie byłbym takim optymistą na twoim miejscu. Ikarusy w tym roku na pewno nie znikną ze Szczecina. W Dąbiu zostało jeszcze 16 Ikarów a na Klonowica 8 szt.W tym drugim przypadku pozbywanie się wszytkich Ikarusów byłoby zbyt pochopne ze względu na koszmarny stan przegubowych wozów Volvo.Pudła w tych autach strasznie się chwieją. Widać to wyraźnie gdy staniemy wewnątrz przegubu w okolicach obrotnicy.Polecam przejażdzkę wozem 1581 i 1565.Jeżeli przegubowe Volva nie zostaną szybko połatane to obawiam się, że może dojsć do takiej sytuacji, gdy w zajedzni zostanie naraz co najmniej 10 wozów z pękniętymi kratownicami a Ikarusy wtedy bedą ratowały komunikację miejską...
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.