Forum

Tatry coraz bliżej?

Wczoraj na terenie zajezdni Lichtenberg w Berlinie widziano skład wagonów T6A2D+T6A2D+B6A2D 5189+5206+5563 z wyświetlaczami zaprogramowanymi dla szczecińskich linii tramwajowych. Tym razem nie poprzestano na liniach 7, 8 i 9.

wysłane przez mike_1994

He, no to dobrze, że zaprogramowali wszystkie linie, bo kiedy je ewentualnie kupimy nie będzie "JAZD PROBNYCH". A tak na marginesie Berlin na szybach stosuje folię czy może wymieniają szyby? :)

EDIT: Ciekawie też zaprogramowali wyświetlacze, oba kierunki bez zmiany napisu. :D
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez butthead

mike_1994 napisał(a):

> A tak na marginesie Berlin na szybach > stosuje folię czy może wymieniają szyby? :)

Stosuje w autobusach, ale dość pewnie szyby w tych trzech wagonach zostały wymienione. Takich czystych na mieście nie ma.

wysłane przez Mario ?

mike_1994 napisał(a):

> He, no to dobrze, że zaprogramowali wszystkie linie, bo > kiedy je ewentualnie kupimy nie będzie "JAZD PROBNYCH".

Jeśli te kupimy to tak. A co z innymi? Pewnie na innych znów zobaczymy "JAZDA PROBNA" ;/

-- 500 moich zdjęć w galerii już za mną :-)

wysłane przez Luke_Police 159

Bella napisał(a):

> Jeśli te kupimy to tak. A co z innymi? Pewnie na innych znów > zobaczymy "JAZDA PROBNA" ;/

Ja się obawiam czegoś innego. A mianowcie tego, że Niemcy przeprogramują wyświetlacze na obecnie istniejącą sieć w Szczecinie, a potem przyjdzie reforma, zmienią się trasy i znowu MZK będzie bezradne, bo nie będą potrafili przeprogramować napisów.

Technik serwisu :)

wysłane przez Mario ?

Luke_Police napisał(a):

> Ja się obawiam czegoś innego. A mianowcie tego, że Niemcy > przeprogramują wyświetlacze na obecnie istniejącą sieć w > Szczecinie, a potem przyjdzie reforma, zmienią się trasy i > znowu MZK będzie bezradne, bo nie będą potrafili > przeprogramować napisów.

No to znów będziemy czekać 4-5 miesięcy na nowe wyświetlacze. ;/

-- 500 moich zdjęć w galerii już za mną :-)

wysłane przez Iwo

Bella napisał(a):

> No to znów będziemy czekać 4-5 miesięcy na nowe wyświetlacze. > ;/

Wystarczyło dołożyć parę " ojro " i były kody i oprogramowanie do wyświetlaczy...

-- Prawdziwi twardziele swych kartek nie ukrywają!

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Uważam, że to dobry wybór... Napewno lepszy niż rozważane na forum pochodne helmutów. Czy ktoś orientuje się o zakupie jakiej liczby tatr myśli Szczecin?

wysłane przez Pepe 125

komak napisał(a):

> Uważam, że to dobry wybór... Napewno lepszy niż rozważane na > forum pochodne helmutów. Czy ktoś orientuje się o zakupie > jakiej liczby tatr myśli Szczecin?

To wszystko zależy od tego jak przebiegną negocjacje cenowe. Założona liczba waha się pomiędzy 28, a 40 pojedynczych sztuk.

-- admin@mkm.szczecin.pl

wysłane przez konjo 4

... to ładna glizda z tego składu. Jeśli wierzyć, że wagony mają po 14,50 metra to wychodzi 43,50 - czyli kawał tramwaju. I jakby nie patrzeć dłuższy od trójskładów 105Na i 105N2k.

3x 105Na = 40,50 3x 105N2k = 41,25 2x KT4Dt = 36,22 2x 102Na = 38,60

Czyżbyśmy mieli do czynienia z najdłuższym pojazdem w szczecińskiej KM? :)

-- No need to wrestle with your pride.

So never mind the darkness.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Mareczek 1

konjo napisał(a):

> Czyżbyśmy mieli do czynienia z najdłuższym pojazdem w > szczecińskiej KM? :)

Były dłuższe - 4x105Na, 102Na+2x105N2k, a i słyszałem opowieści jak trojak spychał trojaka (6x105N) ;)

-- "Proszę Państwa, mamy muchę w studiu! Może chce z nami pograć?" - (C) Paweł Orleański podczas teleturnieju "Lingo"

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Mario ?

Mareczek napisał(a):

> Były dłuższe - 4x105Na, 102Na+2x105N2k, a i słyszałem > opowieści jak trojak spychał trojaka (6x105N) ;)

Był również taki skład: 2x105N+2xKT4Dt. :-p

-- 500 moich zdjęć w galerii już za mną :-)

wysłane przez Piotr

Bella napisał(a):

> Był również taki skład: 2x105N+2xKT4Dt. :-p

I to chyba całkiem niedawno? :>

wysłane przez Pepe 125

Piotr napisał(a):

> I to chyba całkiem niedawno? :>

20 grudzień 2006: 660+641+102+106. :)
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez konjo 4

Mareczek napisał(a):

> Były dłuższe - 4x105Na, 102Na+2x105N2k, a i słyszałem > opowieści jak trojak spychał trojaka (6x105N) ;)

To się wszystko zgadza, ale chodzi o normalny pojazd poruszający się bez asysty i bez szczególnych wypadków. Jako samodzielny wóz liniowy to chyba będzie najdłuższy "potwór" w Szczecinie. ;)

-- No need to wrestle with your pride.

So never mind the darkness.

wysłane przez Mario ?

konjo napisał(a):

> Jako samodzielny wóz liniowy to chyba będzie najdłuższy > "potwór" w Szczecinie. ;)

No właśnie. Czy to ma jakiś sens? Skoro u nas (pomijając 1 listopad) nie jeżdżą 3x105Na, to po co testować T6A2D+T6A2D+B6A2D?

-- 500 moich zdjęć w galerii już za mną :-)

wysłane przez MQ ?

Bella napisał(a):

> No właśnie. Czy to ma jakiś sens? Skoro u nas (pomijając 1 > listopad) nie jeżdżą 3x105Na, to po co testować > T6A2D+T6A2D+B6A2D?

Przecież nie ściąga się tych wagonów po to, żeby przetestować trójskład, a po to, żeby sprawdzić wszystkie możliwe konfiguracje.

wysłane przez Mario ?

mkubien napisał(a):

> Przecież nie ściąga się tych wagonów po to, żeby przetestować > trójskład, a po to, żeby sprawdzić wszystkie możliwe > konfiguracje.

Masz na myśli takie coś: KT4Dt+B6A2D, T6A2D+B6A2D, KT4Dt+T6A2D itd? Przydałaby się taka konfiguracja: KT4Dt+T6A2D na linii 12 (chodzi oczywiście o całodzienną brygadę). Ale zobaczymy jak to będzie w rzeczywistości.

-- 500 moich zdjęć w galerii już za mną :-)

wysłane przez mike_1994

Bella napisał(a):

> T6A2D+B6A2D,

O tym to chyba możemy zapomnieć. :)

> KT4Dt+T6A2D

A to tak jak pisałeś świetne na 12 i D8 w okresie Wszystkich Świętych. :D

wysłane przez MQ ?

Bella napisał(a):

> Masz na myśli takie coś: KT4Dt+B6A2D, T6A2D+B6A2D, KT4Dt+T6A2D itd?

Nie, mam na myśli testy zarówno dwuskładu (silnikowy+doczepny, dwa silnikowe), jak i trójskładu (skoro będzie okazja, to dziwne by było, gdyby z niej nie skorzystano).

wysłane przez Mario ?

mkubien napisał(a):

> Nie, mam na myśli testy zarówno dwuskładu (silnikowy+doczepny, dwa > silnikowe), jak i trójskładu (skoro będzie okazja, to dziwne by > było, gdyby z niej nie skorzystano).

O.K. Masz rację. O tym, czy to dobra okazja czy nie, będziemy mogli porozmawiać dopiero po ich testach. Teraz musimy cierpliwie czekać, aż przyjadą do nas. :-)

-- 500 moich zdjęć w galerii już za mną :-)

wysłane przez Iwo

Bella napisał(a):

> No właśnie. Czy to ma jakiś sens? Skoro u nas (pomijając 1 > listopad) nie jeżdżą 3x105Na, to po co testować > T6A2D+T6A2D+B6A2D?

Podejrzewam, że testy będą w różnych konfiguracjach, może się okazać przecież, że na niektórych liniach wystarczą silnikowy + doczepa, choć takie rozwiązanie też ma wady w przypadku awaryjnej zmiany trasy itp.

-- Prawdziwi twardziele swych kartek nie ukrywają!

wysłane przez Iwo

konjo napisał(a):

> Jako > samodzielny wóz liniowy to chyba będzie najdłuższy > "potwór" w Szczecinie. ;)

Tylko ciekawe, czy zmieszczą się na wszystkich przystankach.

-- Prawdziwi twardziele swych kartek nie ukrywają!

wysłane przez lhb178 17

Iwo napisał(a):

> > Jako > > samodzielny wóz liniowy to chyba będzie najdłuższy > > "potwór" w Szczecinie. ;) > > Tylko ciekawe, czy zmieszczą się na wszystkich przystankach.

Na Wyszyńskiego przy Bramie zwykły dwuskład się nie mieści...

-- Przyjaciół Żołnierza - disconnecting people.

wysłane przez Iwo

lhb178 napisał(a):

> Na Wyszyńskiego przy Bramie zwykły dwuskład się nie mieści...

Czyli co, jak w okresie pierwszo listopadowym będziemy łamać przepisy i wysadzać pasażerów na ulicę?

-- Prawdziwi twardziele swych kartek nie ukrywają!

wysłane przez lhb178 17

Iwo napisał(a):

> > Na Wyszyńskiego przy Bramie zwykły dwuskład się nie mieści... > > Czyli co, jak w okresie pierwszo listopadowym będziemy łamać > przepisy i wysadzać pasażerów na ulicę?

Na rozjazd. Oczywiście w razie czego winni będą wszyscy, tylko nie projektant (to ten od zwężającego się dojścia do przejścia i chodnika wrzucającego ludzi pod tramwaj na rondzie G).

-- 2 - 7 - 5 - 11 - 12 - 2

wysłane przez Iwo

lhb178 napisał(a):

> Na rozjazd. Oczywiście w razie czego winni będą wszyscy, tylko nie > projektant (to ten od zwężającego się dojścia do przejścia i > chodnika wrzucającego ludzi pod tramwaj na rondzie G).

To gdzie osoby sprawdzające i zatwierdzające taki projekt?

-- Prawdziwi twardziele swych kartek nie ukrywają!

wysłane przez Ralf

Iwo napisał(a):

> To gdzie osoby sprawdzające i zatwierdzające taki projekt?

No to jest chyba najciekawsze pytanie na które zawsze szukam odpowiedzi przy inwestycjach drogowych w tym mieście. Przykładów można podawać wiele i to nie tylko w głównych ciągach komunikacyjnych. Na pewno zatwierdzają takie projekty ludzie z ZDiTM bo to tylko oni mają nad tym władze, konkretnego winowajce wskazać będzie już trudniej.

-- Szczecin - miasto, które nie wykorzystało szansy danej mu przez Stettin......

wysłane przez techno

Ralf napisał(a):

> komunikacyjnych. Na pewno zatwierdzają takie projekty ludzie z ZDiTM > bo to tylko oni mają nad tym władze, konkretnego winowajce wskazać > będzie już trudniej.

Mylisz się. ZDiTM tylko opiniuje projekt, z którym do nich przychodzi inwestor (zobowiązują go do tego przepisy). Tak samo jak Komenda Wojewódzka (z tego co pamiętam, choć może to być miejska) Policji również tylko opiniuje. Projekt organizacji ruchu tymczasowje (na czas budowy/przebudowy/remontu) oraz stałej (po wybudowaniu/remoncie/przebudowie) zatwierdza Urząd Miejski (konkretnie Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska).

-- Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez Ralf

techno napisał(a):

> ciach

Fakt rzeczywiście wyszło mi to z głowy. Jest rzeczywiście tak jak piszesz :) Co i tak moim zdaniem nie zmienia faktu tego, że urzędnicy chyba czasami nie chcą widzieć tego co odbierają. Często zdarzają im się ciekawe przygody jak np. ze skrętem na Wojska Polskiego, który już od długiego czasu jest zablokowany. Również na bocznych drogach popełniają moim zdaniem wiele błędów przy odbiorze.

-- Szczecin - miasto, które nie wykorzystało szansy danej mu przez Stettin......

wysłane przez techno

Ralf napisał(a):

[ciach]

Akurat na ten temat wolę się nie wypowiadać. Tak więc EOT.

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez lhb178 17

lhb178 napisał(a):

> Na rozjazd. Oczywiście w razie czego winni będą wszyscy, tylko nie > projektant (to ten od zwężającego się dojścia do przejścia i > chodnika wrzucającego ludzi pod tramwaj na rondzie G).

Dodam tylko, że opieram się na informacjach z Wyborczej, więc niekoniecznie muszą być prawdziwe ;>

-- 2 - 7 - 5 - 11 - 12 - 2

wysłane przez DamTram 30

Mareczek napisał(a):

> Były dłuższe - 4x105Na, 102Na+2x105N2k, a i słyszałem > opowieści jak trojak spychał trojaka (6x105N) ;)

6x105N?? przecież trojaki można tylko z 105Na robić, z 105N ni da rydy ;]

-- Golęcin to najzacniejsza zajezdnia po Niemierzynie :]

wysłane przez Mareczek 1

DamTram napisał(a):

> 6x105N?? przecież trojaki można tylko z 105Na robić, z 105N ni > da rydy ;]

Oj pisałem w stylu "informacyjnym" - z rodziny 105N. Przecież ZDiTM podając komunikaty nt. zmian w taborze używa tylko 105N, no bo jak napiszesz? Jedna brygada ma być 105N, a i inna 105Na? No nie określisz tego.

-- "Proszę Państwa, mamy muchę w studiu! Może chce z nami pograć?" - (C) Paweł Orleański podczas teleturnieju "Lingo"

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez kajetansz 65

DamTram napisał(a):

> 6x105N?? przecież trojaki można tylko z 105Na robić, z 105N ni > da rydy ;]

W Warszawie dało radę.

Штирлиц

wysłane przez kajetansz 65

No w sumie Niemcy już ten skład szykowali dla Szczecina od miesiąca i tak widać, że w dalszym ciągu stoi i czeka tylko na rozkaz wyjazdu.

Штирлиц

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Moge sie mylic, ale tak mi sie wydaje skoro było mowa wczesniej z BVG, ze odsprzeda nam wszystkie KT4D. Teraz tłumacza sie, ze potrzebne im sa te wagony na linie itp. A mi sie wydaje, ze chcieli sie pozbyc tych najstarszych Tatr, a reszta niech sobie bedzie stała na zajezdni i odsprzedadza nam za 2-3 lata. Oczywiscie jak wczesniej napisałem moge sie mylic. ;)
ABC napisał(a):

> Moge sie mylic,

Oj bardzo się mylisz. ;->

> ale tak mi sie wydaje skoro było mowa > wczesniej z BVG, ze odsprzeda nam wszystkie KT4D.

KT4Dt dokładnie.

> Teraz > tłumacza sie, ze potrzebne im sa te wagony na linie itp. A > mi sie wydaje, ze chcieli sie pozbyc tych najstarszych Tatr, > a reszta niech sobie bedzie stała na zajezdni i odsprzedadza > nam za 2-3 lata. Oczywiscie jak wczesniej napisałem moge sie > mylic. ;)

Mylisz się, bo T6 i B6 to najmłodsze z Tatr. :->

-- Штирлиц

Штирлиц

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Dlatego napisałem, ze mogę się mylić. Pozdrawiam :)
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
ABC napisał(a):

> a reszta niech sobie bedzie stała na zajezdni i odsprzedadza > nam za 2-3 lata.

I bardzo dobrze! Nie mamy tyle kasy, żeby wciągnąć wszystkie naraz, więc niech stoją i czekają aż nazbieramy pieniądze, żeby je kupić ;-)
t105n napisał(a):

. > > I bardzo dobrze! Nie mamy tyle kasy, żeby wciągnąć > wszystkie naraz, więc niech stoją i czekają aż nazbieramy > pieniądze, żeby je kupić ;-)

Wolałbym, aby miasto uzbierało pieniążki na NOWE tramwaje... ( wiem, wiem, miałem ładny sen )

-- Prawdziwi twardziele swych kartek nie ukrywają!
No to teraz elektroniczny głos w sprawie. Skoro doczepy B6A2D okazują się całkowicie bezużyteczne (tak wynika z powyższych postów - KT4Dt+B6A2D - nie dadzą rady, T6A2D+B6A2D - nie dadzą rady, jedynie w trojakach miałyby rację bytu, ale takowych w normalnym okresie niepotrzebujemy) to chciałem się zapytać, czy można doczepę bierną przebudować na czynną. Mam tu na myśli zbudowanie wagonu silnikowego zbliżony do T6A2D, jednak pozbawiony kabiny motorniczego.

Technik serwisu :)

wysłane przez trofi

Luke_Police napisał(a):

> No to teraz elektroniczny głos w sprawie. Skoro doczepy > B6A2D okazują się całkowicie bezużyteczne (tak wynika z > powyższych postów - KT4Dt+B6A2D - nie dadzą rady, > T6A2D+B6A2D - nie dadzą rady, jedynie w trojakach miałyby > rację bytu, ale takowych w normalnym okresie > niepotrzebujemy) to chciałem się zapytać, czy można > doczepę bierną przebudować na czynną. Mam tu na myśli > zbudowanie wagonu silnikowego zbliżony do T6A2D, jednak > pozbawiony kabiny motorniczego.

Z doczepy nie da się zrobić wagonu motorowego. a ztego co wiem to doczepy mamy dostać gratis. Ale słuchy chodzą że wogóle niebędziemy kupować tatr bo kasy niema oraz psują się tatry na naszych torowiskach. dlatego dyrekcja wacha się nad kupnem następnych tatr. Czas pokaże miejmy nadzieję że jednak się w Szczecinie zjawią,ja bardzo bym chciał aby one zastąoiły wysłużone gt-6 bo one w tej chwili śą w fatalnym stanie,i uwierzcie mi wiem co mówię.Oraz mam cichą nadzieję że przyjdą one na GOLĘCIN ,bo słuchy chodzą że jednak nie.Mają iść na Pogodno a na Golęcin mają przyjść 105-tki z Pogodna w zamian za kasowane GT-6.Pozdrowionka dla admina
trofi napisał(a):

> Z doczepy nie da się zrobić wagonu motorowego.

Da się. Patrz -> Szeged.

> a ztego co wiem to doczepy mamy dostać gratis.

to przynajmniej 20 000 Euro zaoszczędzimy.

> Ale słuchy chodzą że wogóle niebędziemy kupować tatr bo > kasy niema oraz psują się tatry na naszych torowiskach.

Kasa jest. A "katówki" dalej jeżdżą. Jeśli możesz to potwierdź info.

P.S. Naucz się ortografii, bo trudno przejść przez przeczytanie twego postu.

-- Штирлиц

Штирлиц

wysłane przez LLUZNIAK

trofi napisał(a):

> Z doczepy nie da się zrobić wagonu motorowego.

No wagonu motorowego jako takiego (w domyśle z pulpite, etc.) nikt tu nie chce robić, choć i to jest możliwe. ...ale doczępę czynną, czemu by nie? Wrzucasz całą elektronikę sterującą pracą silników, wymieniasz wózki, do tego kilka innych, drobnych poprawek (np. pulpit manewrowy) i gotowe.

> a ztego co wiem to doczepy mamy dostać gratis.

Nikt nic Ci nie da za darmo - nawet już na ulicy w łed nie dostaniesz bezinteresownie... Wszystko jest wliczone w cenę.

wysłane przez trofi

Zgadza się, ale trzeba by było założyć też silniki, bo te doczepy są bez silników. Łatwo się mówi - wrzucić elektronikę, wymienić wózki. Przecież to poważne koszta.

Wyobraźcie sobie, że ostatnio był zakupiony sam wózek do GT6 bez silników i kosztował aż 20 tys. To teraz ile by kosztowała przeróbka doczepy? Prawdopodobnie ok. 500 tys. Czy to się nam opłaca? Raczej nie.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez LLUZNIAK

trofi napisał(a):

> Zgadz się ale trzeba było założyć też silniki bo te doczepy > są bez silników.

No zakładałem, że silniki są częścią akcji pt. wymiana wózków z biernych na czynne.

> Łatwo się mówi wrzucić elektronikę,wymienić > wózki,przecież to poważne koszta.

Ja nie twierdzę, że wózek czy też całe sterowanie jest za darmo... Po prostu nie zgadzam się z Tobą, że taka przebudowa jest niemożliwa, bo to nieprawda.

> Wyobrażcie sobie że ostatnio > był zakupiony sam wózek do > gt-6 bez silnilów i kosztował aż 20 tys.

Cóż - zwykle im starszy tabor tym droższa jego eksploatacja - nie od dziś to wiadomo.

> TO teraz ile by > kosztowała > przeróbka doczepy?Prawdopodobnie ok 500 tys.

Szczerze wątpię.

> Czy to się nam opłaca?Raczej nie.

No bardziej, a jeżeli utrzymywanie stada wagonów kursujących raz na rok, a przez resztę czasu zajmujących tylko miejsce w zajezdni. Ale ja ciągle mam nadzieję, że podczas testów odbędą się też próby ze składem T6+D6 w naszych warunkach ;) Najlepiej liniowo z pasażerami (w asyście oczywiście). A jak nie chcą się narażać pasażerom to niech MKM'ów sproszą na testy i wpuszczą nas jako obciążenie :P

P.S. Z uprzejmości zwrócę Ci jednak uwagę na czytelność Twoich postów, bo jak admini się dorwą do zabawek to nie będzie tak miło :P Szczególnie zwróć uwagę na oddzielanie cytatu od odpowiedzi.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
trofi napisał(a):

> Łatwo się mówi - wrzucić > elektronikę, wymienić wózki. Przecież to poważne koszta.

No właśnie zależy ile by one wyniosły. Może okazałoby się, że taniej wyjdzie przebudować kilka doczep na czynne niż kupić więcej wagonów motorowych. Wówczas byłbym za taką opcją. W sumie pulpitu chyba nie trzeba byłoby budować, większa przestrzeń dla pasażerów zostałaby zachowana. Nie wiem na ile jest to możliwe w Tatrach by silniki doczepy pracowały tak jak w wagonie motorowym, wszyscy wiemy, że 105Na i Tatry to zupełnie inne konstrukcje.

> To teraz ile by kosztowała > przeróbka doczepy? Prawdopodobnie ok. 500 tys. Czy to się nam > opłaca? Raczej nie.

Jeżeli wagon motorowy kosztowałby przy tym 2 razy więcej, to uważam, że się opłaca. Choć swoja drogą za używaną solówkę bym 1 mln nie dał. Tak czy owak, jeżeli koszt przebudowy B6 jest 2 razy niższy niż zakup T6, to jestem jak najbardziej za takim posunięciem.

Technik serwisu :)

wysłane przez trofi

Że kasa na tramwaje jest to ja wiem. Tylko dyrekcja zastanawia się nad kupnem. A o przeróbkach to jednak chyba mało wiesz? PRZERÓBKA wagonu to ogromne pieniądze,a mzk na to niestać.Miasto też nie przeznaczyło na modernizację żadnych pieniędzy. A co do ortografi Polonistą nie jestem ciekawe czy ty jesteś taki doskonały? I na przeróbki doczep to nawet niema co liczyć,bo mzk napewno na to kasy nie znajdzie.A może ktoś wie kiedy w końcu mają przyjść te tatry na testy? Pozdrawiam trofi.NIECH ŻYJE GOLĘCIN.
trofi napisał(a):

[CIACH]

Litości, admina...
trofi napisał(a):

> A co do ortografi Polonistą nie jestem

Ja też nie, ale jakoś potrafię pisać po polsku. Urlop. Tym razem trochę dłuższy.
trofi napisał(a):

> > Z doczepy nie da się zrobić wagonu motorowego. > a ztego co wiem to doczepy mamy dostać gratis.

Da się zrobić, koszt przerobienia wynosi około połowy ceny " silnikowej " Tatry.

> Ale słuchy chodzą że wogóle niebędziemy kupować tatr bo > kasy niema oraz psują się tatry na naszych torowiskach.

Źle słuchasz. Fundusze w kasie miasta są zagwarantowane.

>,bo słuchy chodzą...

Właśnie, na razie to tylko wszystko niepotwierdzone informacje na zasadzie jedna pani drugiej pani. Poczekajmy, najpierw na testy, potem na ewentualne zakupy. Wtedy będziemy się martwić co gdzie będzie stacjonować i dlaczego.

-- Prawdziwi twardziele swych kartek nie ukrywają!
trofi napisał(a):

> Mają iść na Pogodno a na Golęcin mają przyjść 105-tki z Pogodna w zamian > za kasowane GT-6.

Jeżeli kiedyś znowu będzie trzeba wydłużyć jakąś linię tramwajową do Zajezdni Golęcin lub zdarzą się sytuacje wymagające taboru przegubowego, a TZG nie będzie posiadał takich wozów, to co wtedy? Uważam, że ta zajezdnia powinna posiadać przynajmniej 10 pojazdów przegubowych.

wysłane przez mike_1994

Wojtek napisał(a):

> Uważam, że ta zajezdnia powinna > posiadać przynajmniej 10 pojazdów przegubowych.

To niech sobie uruchomią stodwójki, dużo prowizorek tam nie potrzeba... :P :P :P
Wojtek napisał(a):

> Jeżeli kiedyś znowu będzie trzeba wydłużyć jakąś linię > tramwajową do Zajezdni Golęcin lub zdarzą się sytuacje > wymagające taboru przegubowego, a TZG nie będzie posiadał > takich wozów, to co wtedy? Uważam, że ta zajezdnia powinna > posiadać przynajmniej 10 pojazdów przegubowych.

To się pożyczy golęcinowi KT4Dt z Pogodna :P Jest jeszcze inne wyjście, TZG jeszcze niedawno mocno używało solówek, więc w razie czego... ;)

-- admin@mkm.szczecin.pl
man751 napisał(a):

> ...TZG jeszcze niedawno mocno używało solówek, więc wrazie czego...

Na dzień dzisiejszy nie wyobrażam sobie, aby wszystkie brygady linii 11 były obsługiwane przez solówki. Już wiadomo co działoby się w szczycie.
Luke_Police napisał(a):

> No to teraz elektroniczny głos w sprawie. Skoro doczepy > B6A2D okazują się całkowicie bezużyteczne (tak wynika z > powyższych postów - KT4Dt+B6A2D - nie dadzą rady, > T6A2D+B6A2D - nie dadzą rady, jedynie w trojakach miałyby > rację bytu, ale takowych w normalnym okresie > niepotrzebujemy) to chciałem się zapytać, czy można > doczepę bierną przebudować na czynną. Mam tu na myśli > zbudowanie wagonu silnikowego zbliżony do T6A2D, jednak > pozbawiony kabiny motorniczego.

Oczywiście, ze można. Parę dni temu widziałem fotkę B6A2D przebudowywanego na motorowy wóz w Szeged. Oczywiście bedzie to doczepa czynna. Do eksploatacji w składach z T6A2H ma wejść za 3 miesiące.

-- Штирлиц

Штирлиц

wysłane przez Bodek

Stirlitz napisał(a):

> > Oczywiście, ze można. Parę dni temu widziałem fotkę B6A2D > przebudowywanego na motorowy wóz w Szeged (...)

A ja poszedłbym jeszcze dalej. Mając określoną ilość wagonów B6, stojących niemal bezużytecznie w zajezdni (hipotetycznie, bo na razie ich nie mamy :) ) oraz kilkanaście wagonów silnikowych 105N2k/2000 z kabinami, kursujących w składach, możnaby pokusić się o przebudowę części wagonów B6 na doczepy czynne do T6 lub KT4 oraz pewnej ich partii na doczepy czynne właśnie do Bulw. Wiem, wiem, do bulw zaraz dołączy 6 nowych wagonów z Protramu, ale to do końca nie rozwiąże problemu, bo jak wiadomo Bulw jest 14, więc dalej 4 z nich będą nieefektywnie wykorzystane jako doczepy z kabinami i całą resztą drogiego wyposażenia, podczas gdy mogłyby zapewnić kolejnym motorniczym wyższy komfort pracy.
Bodek napisał(a):

> Mając określoną ilość wagonów B6, stojących niemal > bezużytecznie w zajezdni (hipotetycznie, bo na razie ich nie > mamy :) ) oraz kilkanaście wagonów silnikowych 105N2k/2000 z > kabinami, kursujących w składach, możnaby pokusić się o > przebudowę części wagonów B6 na doczepy czynne do T6 lub KT4 > oraz pewnej ich partii na doczepy czynne właśnie do Bulw.

Ale to byłoby strasznie brzydkie :>, a może tak zrobić przeguba? T6 + niskopodłogowa wstawka + B6 - oczywiście wstawiając tam silnik. Nie takie cuda się tworzyło :>. Na nasze tory jak znalazł :>.
Piotr napisał(a):

> Ale to byłoby strasznie brzydkie :>, a może tak zrobić przeguba? > T6 + niskopodłogowa wstawka + B6 - oczywiście wstawiając tam > silnik. Nie takie cuda się tworzyło :>. Na nasze tory jak > znalazł :>.

Widzisz, z tego co się orientuję to Niemcy oferują nam T6 i B6 w proporcjach 2:1 (a przynajmniej jeszcze niedawno tak było)... I skoro już się bawimy w jakiekolwiek przebudowy i kombinacje, bo bierne B6 nie podołają tylko z jednym T6 (to się okaże po testach) to najprościej, najtaniej i najrozsądniej jest przebudować B6 na doczepy czynne i połączyć je w składy z T6.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
LLUZNIAK napisał(a):

> najprościej, najtaniej i najrozsądniej jest > przebudować B6 na doczepy czynne i połączyć je w składy z T6.

Ależ oczywiście, że tak będzie najtaniej :), ale gdyby tak zrobić krok w kierunku niskiej podłogi...Na nowe niskopodłogowe tramy raz że nas nie stać...dwa nie mamy odpowiedniego torowiska na całkowicie niską podłogę, a trzy nawet nie wspomina się o tego typu zakupach. Może warto wyciułać więcej kasy na modernizację tych wagonów i zrobić ileś tam szt. przegubowców z niską wejściówką? Na pewno mieszkańcy byliby zadowoleni, a jeżeli ma być tak jak mówisz, czyli ew. zabiorą się za przerabienie biernych doczep na czynne to ja mam nadzieję, że standardem będzie monitoring...Ja bardzo nie lubie doczep...Nieważne bierna, czynna, zawsze są najbardziej zniszczone i sprzyjają "patolodżis" :(.
Piotr napisał(a):

> Może warto wyciułać więcej kasy na modernizację tych wagonów i > zrobić ileś tam szt. przegubowców z niską wejściówką? Na pewno > mieszkańcy byliby zadowoleni,

Widzisz, ja też byłbym za takim rozwiązaniem, jednak szczerze wątpie aby jakiekolwiek przeróbki były dokonane, a już tymbardziej tak daleko idące. Najszybciej to właśnie przeróbka B6 na doczepę czynną, choć i to pewnie się "nie będzie opłacało" (oczywiście ciągle zakładamy wariant, że T6+B6 nie będą się nadawały na nasze linie, a innego zastosowania dla doczep się nie znajdzie, oraz że Niemcy nie pójdą na sprzedaż samych T6).

> zabiorą się za przerabienie biernych doczep na czynne to ja mam > nadzieję, że standardem będzie monitoring...Ja bardzo nie lubie > doczep...Nieważne bierna, czynna, zawsze są najbardziej zniszczone i > sprzyjają "patolodżis" :(.

No niestety wandalizm był, jest i będzie, a w szczególności jest nasilony z dala od prowadzącego (czy to w doczepach, czy przegubach, czy też solówkach). Monitoring zmniejsza nieco negatywne zjawiska, jednak dopóty, dopóki nie osiągniemy pewnego poziomu wykrywalności i karalności to wandale będą się czuli bezkarnie...
Piotr napisał(a):

> Ale to byłoby strasznie brzydkie :>, a może tak zrobić przeguba? > T6 + niskopodłogowa wstawka + B6 - oczywiście wstawiając tam > silnik. Nie takie cuda się tworzyło :>. Na nasze tory jak > znalazł :>.

Wiesz co, lepiej niech nic nie kombinują, lepiej niech skupią się na właściwej obsłudze serwisowej istniejącego taboru...

-- Prawdziwi twardziele swych kartek nie ukrywają!