Forum

Tramwaje na Turzyn wrócą w połowie września

Rozpoczęła się przebudowa jednego z najgorszych odcinków torów w mieście.

wysłane przez Iwo

>Przerwa w kursowaniu tramwajów w tym rejonie ma potrwać >do 15 września. Kłopoty z dojazdem na ul. Bohaterów Warszawy >mogą trwać jednak dłużej, bo MZK już przygotowuje przetarg >na modernizację kolejnego odcinka.

>Ma to być fragment od ul. Jagiellońskiej >do ul. 5 lipca - mówi Dąbrowski.

Jeśli faktycznie ten kawałek zaczną w tym roku, to będziemy mieli bardzo ciekawą sytuację objazdową. 5 i 7 przez pl. Gałczyńskiego i dalej Wojska Polskiego, a 9 cóż, chyba zostanie zawieszona. Ciekawe, czy zapewnią komunikację zastępczą, wszak to już nie będzie mały kawałek...

-- Strzeż tajemnicy państwowej i służbowej ! -- Panie, ta Lka to na Ludową jedzie? (c) dziadek na Pl. Rodła

wysłane przez TCT

"Prawdopodobnie z brakiem tramwajów w rejonie Turzyna będziemy musieli się borykać także podczas kolejnych wakacji. Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska w przyszłorocznym budżecie chce zarezerwować pieniądze na wymianę torów od pl. Kościuszki do Turzyna."

No tak, nie dało się tego przeprowadzić od razu (oczywiście jestem za tym, żeby ten remont przeprowadzić ale po co utrudniać co roku? Z Ku Słońcu prawdopodobnie będzie to samo, iż praktycznie co dwa lata albo i co rok wstrzymują ruch tramwajów..) ?

-- "Nie ma lepszej pożywki chorobotwórczej dla bakteryj fałszu i legend, jak strach przed prawdą i brak woli."
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Mareczek 6

TCT napisał(a):

> No tak, nie dało się tego przeprowadzić od razu > (oczywiście jestem za tym, żeby ten remont przeprowadzić > ale po co utrudniać co roku?

A za co przeprowadzisz? Kasy nie ma, a remontu "na krechę" nie zrobisz.

-- - A jak długo się znacie? - Od dziecka. - O, to bardzo długo, prawda? - Nasze dziecko ma 3 miesiące... - (C) KMN

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez DamTram 30

Mareczek napisał(a):

> A za co przeprowadzisz? Kasy nie ma, a remontu "na krechę" > nie zrobisz.

Zbierać kasę z roku na rok pewno tez się nie da?

wysłane przez Mareczek 6

DamTram napisał(a):

> Zbierać kasę z roku na rok pewno tez się nie da?

I co, za 30 lat zamkniesz całą sieć? Tylko, że te tory 30 lat nie przeżyją! Lepsze takie remonty niż zbieranie i czekanie w nieskończoność. Z resztą jeżeli narzekasz na remonty to zapraszam do Wrocławia :>

-- - A jak długo się znacie? - Od dziecka. - O, to bardzo długo, prawda? - Nasze dziecko ma 3 miesiące... - (C) KMN

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez TCT

Mareczek napisał(a):

> I co, za 30 lat zamkniesz całą sieć? Tylko, że te tory 30 lat > nie przeżyją! Lepsze takie remonty niż zbieranie i czekanie w > nieskończoność. Z resztą jeżeli narzekasz na remonty to > zapraszam do Wrocławia :>

Pewnie, że należy remontować tylko, że koszt takiego remontu od pl.Kościuszki do Turzynu to (jak na cały budżet miasta) niewielki koszt. A przecież ta inwestycja na Boh. Warszawy realizowana jest ze środków własnych miasta, a to znaczy, że chyba ktoś wcześniej ją zaplanował(i nie było tu elementu niepewności "przyznają, nie przyznają?" jak przy dotacjach UE) więc mógł pomyśleć przyszłościowo..

-- "Gdy w życiu mądra spotka cię przestroga: głową muru nie przebijesz – nie wierz temu."
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Mareczek 6

TCT napisał(a):

> Pewnie, że należy remontować tylko, że koszt takiego remontu od > pl.Kościuszki do Turzynu to (jak na cały budżet miasta) niewielki > koszt.

No, kilka milionów...

> A przecież ta inwestycja na Boh. Warszawy realizowana jest ze > środków własnych miasta, a to znaczy, że chyba ktoś wcześniej > ją zaplanował(i nie było tu elementu niepewności "przyznają, > nie przyznają?" jak przy dotacjach UE) więc mógł pomyśleć > przyszłościowo..

I pomyslał - za rok zrobimy resztę aby "całość" była OK. Z resztą budżet układają odpowiednio wykwalifikowane osoby (chyba), nie wiadomo co było przeszkodą, aby zrobić całość za jednym zamachem.

-- - A jak długo się znacie? - Od dziecka. - O, to bardzo długo, prawda? - Nasze dziecko ma 3 miesiące... - (C) KMN

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez TCT

Mareczek napisał(a):

> Z resztą budżet układają odpowiednio wykwalifikowane osoby (chyba),

Taa a potem biorą się za niego nasi 'kompetentni' radni, z czego później wychodzą niezłe kwiatki zwłaszcza w komisjach (gdzie powinni siedzieć ci co się na danej dziedzinie znają) ale to już OT więc ewentualnie poza forum publicznym mogę podać szczegóły..

-- "Gdy w życiu mądra spotka cię przestroga: głową muru nie przebijesz – nie wierz temu."

wysłane przez Iwo

TCT napisał(a):

> Pewnie, że należy remontować tylko, że koszt takiego remontu od > pl.Kościuszki do Turzynu to (jak na cały budżet miasta) niewielki > koszt.

Spory, wychodzi około 2/3 kosztu remontu Boh. Wawy z uwagi na konieczność wymiany sieci trakcyjnej na tym kawałku Krzywoustego, poza tym jakoś nie widzę w planach remontu samego placu Kościuszki, te krzyżownice również proszą się o remont...

> A przecież ta inwestycja na Boh. Warszawy realizowana jest ze > środków własnych miasta, a to znaczy, że chyba ktoś wcześniej > ją zaplanował

Zgoda. I są na nią pieniążki. MZK dostało swoją pulę i w ramach tego organizują przetargi. Widać starczy im jeszcze kasy na ten kawałeczek Boh Wawy na odcinku od Jagiellońskiej do 5go lipca choć mam nadzieje, że jak już to pójdą za ciosem i pociągną pracę kawałek dalej do przystanku.

-- Strzeż tajemnicy państwowej i służbowej ! -- Panie, ta Lka to na Ludową jedzie? (c) dziadek na Pl. Rodła

wysłane przez DamTram 30

Mareczek napisał(a):

> I co, za 30 lat zamkniesz całą sieć? Tylko, że te tory 30 lat > nie przeżyją! Lepsze takie remonty niż zbieranie i czekanie w > nieskończoność.

Mi chodziło poczekać rok i zrobić całość,a nie na raty...

Z resztą jeżeli narzekasz na remonty to zapraszam do Wrocławia :>

Tam to robią po ludzku, a nie po kilkadziesiąt, bo kilkaset to jak dla mnie za potężnie brzmi, jeżeli chodzi raptem tylko o 280m toru.

-- Golęcin to najzacniejsza zajezdnia po Niemierzynie :]

wysłane przez Iwo

DamTram napisał(a):

> Mi chodziło poczekać rok i zrobić całość,a nie na raty...

W niektórych przypadkach miałbys rok bez tramwajów.

>> Z resztą jeżeli narzekasz na remonty to zapraszam do Wrocławia :>

> Tam to robią po ludzku, a nie po kilkadziesiąt, bo kilkaset to jak > dla mnie za potężnie brzmi, jeżeli chodzi raptem tylko o 280m > toru.

Robią również mniejsze kawałki. Tylko zauważ jak się rozwija Wrocław, jaką ilością głosów wygrał obecny prezydent Wrocławia itp itd. Jesteśmy 100 lat za murzynami i w dziedzinie KM wyprzedza nas nawet Elbląg.

-- Strzeż tajemnicy państwowej i służbowej ! -- Panie, ta Lka to na Ludową jedzie? (c) dziadek na Pl. Rodła

wysłane przez Phobos 17

> Zbierać kasę z roku na rok pewno tez się nie da?

O ile dobrze pamiętam prawo o finansach publicznych, to nie. Jeśli pieniądze są w budżecie na rok X, to nie można ich chomikować i wydać w roku X+1 czy X+2.

-- Staram się nie korzystać z komunikacji, bo jestem MKM... ...i wolałbym nim zostać...

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez TCT

Mareczek napisał(a):

> A za co przeprowadzisz? Kasy nie ma, a remontu "na krechę" > nie zrobisz.

Ekonomistą nie jestem, włodarzem miasta również, populistą także więc nie znajdę recepty na kilka milionów złotych ot tak, powiem tylko: ograniczyć bezsensowne wydatki w rodzaju promowania regat w schroniskach dla bezdomnych i w izbie wytrzeźwień... A przysłowie mówi - ziarnko do ziarnka a zbierze się miarka;)

-- "Gdy w życiu mądra spotka cię przestroga: głową muru nie przebijesz – nie wierz temu."

wysłane przez Mareczek 6

TCT napisał(a):

> powiem tylko: ograniczyć bezsensowne wydatki w rodzaju > promowania regat w schroniskach dla bezdomnych i w izbie > wytrzeźwień...

A promuje w tych miejscach?

> A przysłowie mówi - ziarnko do ziarnka a > zbierze się miarka;)

Zgadza się, ale jakos to trzeba przeżyć. Basen czy Gumieńce też robili na raty i proszę, jest super! A problem z dojazdem - na szczęście i tak dotyczy dużo mniejsze grupy ludzi niż poza wakacjami (tu dotknie na 2 tygodnie, ale tyle można jeszcze przetrwać).

-- - A jak długo się znacie? - Od dziecka. - O, to bardzo długo, prawda? - Nasze dziecko ma 3 miesiące... - (C) KMN

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez TCT

Mareczek napisał(a):

> A promuje w tych miejscach?

Wydział Spraw Społecznych dostał polecenie promowania w swoich jednostkach, a to jego jednostki właśnie ;)

> (tu dotknie na 2 tygodnie, ale tyle można jeszcze > przetrwać).

Źle zrozumiałem czy tyle miałby trwać taki remont?

-- "Gdy w życiu mądra spotka cię przestroga: głową muru nie przebijesz – nie wierz temu."

wysłane przez Mareczek 6

TCT napisał(a):

> Wydział Spraw Społecznych dostał polecenie promowania w swoich > jednostkach, a to jego jednostki właśnie ;)

OK, chyba brak powieszenia plakatu wykonanego za parenaście złotych nie przyczyni się do zebrania sumy na remont torowiska ;>

> > (tu dotknie na 2 tygodnie, ale tyle można jeszcze > > przetrwać). > > Źle zrozumiałem czy tyle miałby trwać taki remont?

Tyle czasu młodzież i dzieci będą miały problem z dojazdem do szkoły ze względu na obecny remont.

-- - A jak długo się znacie? - Od dziecka. - O, to bardzo długo, prawda? - Nasze dziecko ma 3 miesiące... - (C) KMN

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez TCT

Mareczek napisał(a):

> OK, chyba brak powieszenia plakatu wykonanego za parenaście złotych > nie przyczyni się do zebrania sumy na remont torowiska ;>

Z małych kwot rosną większe, a tu chodziło chyba nie o plakaty ale o jakieś tam ulotki, zresztą mniejsza z tym, (w ostatnich dniach na reklamę regat poszło chyba dodatkowe 4mln, oby się okazało że były to dobrze wydane pieniądze:) )

-- "Gdy w życiu mądra spotka cię przestroga: głową muru nie przebijesz – nie wierz temu."

wysłane przez DamTram 30

TCT napisał(a):

> Z małych kwot rosną większe, a tu chodziło chyba nie o plakaty ale > o jakieś tam ulotki, zresztą mniejsza z tym, (w ostatnich dniach na > reklamę regat poszło chyba dodatkowe 4mln, oby się okazało że > były to dobrze wydane pieniądze:) )

A nie? W każdym prawie pojeździ KM jest naklejona jakaś mała badziewna naklejka...

-- Golęcin to najzacniejsza zajezdnia po Niemierzynie :]

wysłane przez Iwo

Mareczek napisał(a):

> Zgadza się, ale jakos to trzeba przeżyć. Basen czy Gumieńce > też robili na raty i proszę, jest super!

"Basen" to powoli zaczyna się prosić o przejazd podbijarki...

-- Strzeż tajemnicy państwowej i służbowej ! -- Panie, ta Lka to na Ludową jedzie? (c) dziadek na Pl. Rodła

wysłane przez Iwo

TCT napisał(a):

> tak, powiem tylko: ograniczyć bezsensowne wydatki w rodzaju > promowania regat w schroniskach dla bezdomnych i w izbie > wytrzeźwień...

Ostatnio radni dali chyba coś ponad 4 mln zł extra na regaty. Cały czas zadaje sobie pytanie na co, bo w sumie poza remontem nabrzeża koło dworca głownego PKP, paru plakatów nie widzę żadnych inwestycji związanych z regatami. Te pieniążki zainwestowane w KM pozwoliły by na remont tego kawałka Krzywoustego. A tak będziemy sobie oglądać stateczki.

-- Strzeż tajemnicy państwowej i służbowej ! -- Panie, ta Lka to na Ludową jedzie? (c) dziadek na Pl. Rodła

wysłane przez (użytkownik usunięty)

Iwo napisał(a):

> Ostatnio radni dali chyba coś ponad 4 mln zł extra na regaty. > Cały czas zadaje sobie pytanie na co, bo w sumie poza remontem > nabrzeża koło dworca głownego PKP, paru plakatów nie widzę > żadnych inwestycji związanych z regatami. Te pieniążki

Ja zauważyłem - renowację Parku Żeromskiego i podświetlenie Mostu Długiego co najmniej... Może niektórym to wyda się zbędne, ale moim zdaniem dobrze miastu zrobiło.

> zainwestowane w KM pozwoliły by na remont tego kawałka > Krzywoustego. A tak będziemy sobie oglądać stateczki.

Ale te tory są w stanie poczekać jeszcze rok i w przyszłym bedzie cały odcinek od Energetyków aż do Wawrzyniaka na 7 zrobiony na cacy...

-- jednym słowem - Volvo

wysłane przez Iwo

MC napisał(a):

> Ja zauważyłem - renowację Parku Żeromskiego i podświetlenie > Mostu Długiego co najmniej... Może niektórym to wyda się zbędne, > ale moim zdaniem dobrze miastu zrobiło.

Na temat Parku Żeromskiego słychać wiele niedobrych opinii, że światła są za słabe itp. Co do Mostu Długiego, owszem, fajnie to wygląda, jeszcze Trasa Zamkowa ma być podświetlona.

> Ale te tory są w stanie poczekać jeszcze rok i w przyszłym bedzie > cały odcinek od Energetyków aż do Wawrzyniaka na 7 zrobiony na > cacy...

Nie są w stanie poczekać. Korzystając z zamknięcia przejdz się od Pl. Kościuszki do Turzyna po torowisku i zobacz, jak ono może poczekać. Głowki szyn w wielu miejscach są starte poniżej minimum, dochodzi do rozwarstwień głowki, są wyboczenia, nieustabilizowane podłoże itp. Mogę wymieniać dalej. Poza tym, prowadząc tramwaj troszeczkę inaczej patrzę na te tory niż z poziomu pasażera. Co do Energetyków, do wymiany kwalifikuje się już odcinek od Mostu Portowego końca przystanku Energetyków.

-- Strzeż tajemnicy państwowej i służbowej ! -- Panie, ta Lka to na Ludową jedzie? (c) dziadek na Pl. Rodła

wysłane przez Piotr

Mareczek napisał(a):

> A za co przeprowadzisz? Kasy nie ma, a remontu "na krechę" > nie zrobisz.

Kasa jest w budżecie, ale MZK nie potrafi o to walczyć...Lepiej siedzieć cicho i czekać aż samo przyjdzie, samo się zrobi i ktoś art. napisze.

wysłane przez techno

Piotr napisał(a):

> Kasa jest w budżecie, ale MZK nie potrafi o to walczyć...Lepiej > siedzieć cicho i czekać aż samo przyjdzie, samo się zrobi i > ktoś art. napisze.

Z tego co pamiętam to dyrekcja MZK zawsze stawiała się na posiedzenia komisji finansów rady miasta, jeżeli tylko trzeba było pozyskać dodatkowe pieniądze. A że nad uchwałą RM głosują wszyscy radni, a nie tylko ci, którzy są w komisji.

A marzenia o np. 240 mln (wcześniej 100 mln) złotych na regenerację sieci, jakoś nikt nie traktował poważnie...

-- Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez DamTram 30

TCT napisał(a):

> No tak, nie dało się tego przeprowadzić od razu > (oczywiście jestem za tym, żeby ten remont przeprowadzić > ale po co utrudniać co roku? Z Ku Słońcu prawdopodobnie > będzie to samo, iż praktycznie co dwa lata albo i co rok > wstrzymują ruch tramwajów..) ?

No przecież lepiej co roku robić po kawałeczku i bez sensu co rok mają jeżdzić zatramwaje, o ile jeżdżą. To narnotractwo pieniędzy i to podwójne: 1. za kolejne zatramwaje, 2. większa modernizacja zawsze trochę tańsza jest niż co roku dziubanie po parę set metrów. No i dodatkowo ludziom życie trzeba utrudnić ;]

"Misją zakładu jest: sprawna bezpieczna, przyjazna środowisku komunikacja miejska" (chyba chodzenie piechotą ;]

-- Golęcin to najzacniejsza zajezdnia po Niemierzynie :]

wysłane przez TCT

DamTram napisał(a):

[ciach]

Wielkich Idei, planowania przyszłościowego nam trzeba i tyla ;)

wysłane przez Iwo

DamTram napisał(a):

> No przecież lepiej co roku robić po kawałeczku i bez sensu > co rok mają jeżdzić zatramwaje, o ile jeżdżą. To > narnotractwo pieniędzy i to podwójne: 1. za kolejne > zatramwaje, 2. większa modernizacja zawsze trochę tańsza > jest niż co roku dziubanie po parę set metrów. No i > dodatkowo ludziom życie trzeba utrudnić ;]

Jasne, lepiej czekać, aż się wszystko rozsypie, potem zlikwidujemy tramwaje i po sprawie. Tak się składa, że za zatramwaje płaci wykonawca inwestycji, on ma obowiązek zapewnienia komunikacji zastępczej na swój koszt.

-- Strzeż tajemnicy państwowej i służbowej ! -- Panie, ta Lka to na Ludową jedzie? (c) dziadek na Pl. Rodła

wysłane przez lhb178 20

Iwo napisał(a):

> Jasne, lepiej czekać, aż się wszystko rozsypie, potem > zlikwidujemy tramwaje i po sprawie.

Jak się będzie co roku odstraszać pasażerów objazdami, to też za fajnie nie będzie.

A tak swoją drogą, to Bohaterów od Jagiellońskiej w kierunku Wawrzyniaka była remontowana sposobem gospodarczym i nie jest tam aż tak najgorzej.

> Tak się składa, że za zatramwaje płaci wykonawca inwestycji, > on ma obowiązek zapewnienia komunikacji zastępczej na swój > koszt.

A za inwestycję kto płaci? :)

-- 2 - 7 - 5 - 11 - 12 - 2

wysłane przez Iwo

lhb178 napisał(a):

> Jak się będzie co roku odstraszać pasażerów objazdami, to też > za fajnie nie będzie.

Jeśli to będzie z "głową" robione i odpowiednio nagłośnione, że jest to robione właśnie z myślą o pasażerach to ja nie widze w tym nic złego.

> A tak swoją drogą, to Bohaterów od Jagiellońskiej w kierunku > Wawrzyniaka była remontowana sposobem gospodarczym i nie jest tam > aż tak najgorzej.

Wyglądem może nie jest, prowadząc tramwaj owszem. Zauważ, że metodą gospodarczą wymieniono tylko same szyny i to nie wszystkie nie ruszając wogóle podbudowy torowiska, podkładów o podbiciu i ustabilizowaniu torowiska nie wspominająć.

> A za inwestycję kto płaci? :)

Zgadza się, ale to wszystko jest w jednym worze czyli MZK płaci za całość, a co zrobi wykonawca i w jaki sposób zapewni komunikację zastępczą to jego sprawa :)

-- Strzeż tajemnicy państwowej i służbowej ! -- Panie, ta Lka to na Ludową jedzie? (c) dziadek na Pl. Rodła

wysłane przez lhb178 20

Iwo napisał(a):

> > Jak się będzie co roku odstraszać pasażerów objazdami, to też > > za fajnie nie będzie. > > Jeśli to będzie z "głową" robione i odpowiednio nagłośnione, > że jest to robione właśnie z myślą o pasażerach to ja nie widze > w tym nic złego.

Co jak co, ale rozpoczęcie remontu tydzień po wprowadzeniu letniej organizacji i zakończenie dwa tygodnie po wprowadzeniu zimowej jest dalekie od tego "z głową". Ja rozumiem, procedury, możliwości ZNI, drugi etap wciśnięty na ostatnią chwilę, ale wyszło bardzo nieciekawie.

> > A tak swoją drogą, to Bohaterów od Jagiellońskiej w kierunku > > Wawrzyniaka była remontowana sposobem gospodarczym i nie jest tam > > aż tak najgorzej. > > Wyglądem może nie jest, prowadząc tramwaj owszem. Zauważ, że > metodą gospodarczą wymieniono tylko same szyny i to nie wszystkie > nie ruszając wogóle podbudowy torowiska, podkładów o podbiciu i > ustabilizowaniu torowiska nie wspominająć.

Są odcinki gdzie nie robiono nic z powyższych, więc ten kawałek mógłby spokojnie poczekać.

> > A za inwestycję kto płaci? :) > > Zgadza się, ale to wszystko jest w jednym worze czyli MZK płaci za > całość,

No właśnie.

> a co zrobi wykonawca i w jaki sposób zapewni komunikację > zastępczą to jego sprawa :)

Wykonawca ma zapłacić. Organizacja nie należy do niego.

-- 2 - 7 - 5 - 11 - 12 - 2

wysłane przez Iwo

lhb178 napisał(a):

> Co jak co, ale rozpoczęcie remontu tydzień po wprowadzeniu letniej > organizacji i zakończenie dwa tygodnie po wprowadzeniu zimowej jest > dalekie od tego "z głową". Ja rozumiem, procedury, możliwości > ZNI, drugi etap wciśnięty na ostatnią chwilę, ale wyszło bardzo > nieciekawie.

To nie można było poczekać ze zmianą wszystkich rozkładów do 2go lipca?

> Są odcinki gdzie nie robiono nic z powyższych, więc ten kawałek > mógłby spokojnie poczekać.

Generalnie na tym odcinku wystarczyło by wyprostować dwa miejsca i już lepiej by się jechało i można by czekać z remontem. Bardziej zajechanym i dobitym jest odcinek od Turzyna do Bramy Portowej. W tym miejscu ograniczenie do 20km/h jest jak najbardziej zasadne.

> Wykonawca ma zapłacić. Organizacja nie należy do niego.

Ok.

-- Strzeż tajemnicy państwowej i służbowej ! -- Zbieram kartki. Czerwone, a co, takie "hobby"

wysłane przez lhb178 20

Iwo napisał(a):

> > Co jak co, ale rozpoczęcie remontu tydzień po wprowadzeniu letniej > > organizacji i zakończenie dwa tygodnie po wprowadzeniu zimowej jest > > dalekie od tego "z głową". Ja rozumiem, procedury, możliwości > > ZNI, drugi etap wciśnięty na ostatnią chwilę, ale wyszło bardzo > > nieciekawie. > > To nie można było poczekać ze zmianą wszystkich rozkładów do 2go > lipca?

Sporo więcej kasy idzie, poza tym nie było wiadomo, czy na pewno 2.07 się remont rozpocznie. No i miał trwać do połowy sierpnia, czyli zwykła letnia organizacja jeszcze byłaby wykorzystana.

> Bardziej > zajechanym i dobitym jest odcinek od Turzyna do Bramy Portowej. W tym > miejscu ograniczenie do 20km/h jest jak najbardziej zasadne.

Ale go tam nie ma ;-) (czy raczej :-O)

-- 2 - 7 - 5 - 11 - 12 - 2

wysłane przez Iwo

lhb178 napisał(a):

> > miejscu ograniczenie do 20km/h jest jak najbardziej zasadne. > > Ale go tam nie ma ;-) (czy raczej :-O)

A jest :P Przy zjeździe z pl. Kościuszki i przy wjeździe w Krzywoustego od Turzyna :>

-- Strzeż tajemnicy państwowej i służbowej ! -- Zbieram kartki. Czerwone, a co, takie "hobby"

wysłane przez lhb178 20

Iwo napisał(a):

> > > miejscu ograniczenie do 20km/h jest jak najbardziej zasadne. > > > > Ale go tam nie ma ;-) (czy raczej :-O) > > A jest :P Przy zjeździe z pl. Kościuszki i przy wjeździe w > Krzywoustego od Turzyna :>

Jeszcze niedawno nie było, a tory nie były specjalnie lepsze :P

-- Engel fliegen einsam

wysłane przez Iwo

lhb178 napisał(a):

> > Jeszcze niedawno nie było, a tory nie były specjalnie lepsze :P

Ostatnio było pospolite ruszenie i w niektórych miejscach uzupełniono oznakowanie, w paru przypadkach błędnie ;)

-- Strzeż tajemnicy państwowej i służbowej ! -- Zbieram kartki. Czerwone, a co, takie "hobby"
Teraz warto również pomyśleć przyszłościowo. Zakładając najbardziej optymistyczny wariant, nowe tramwaje niskpodłogowe możemy mieć najwcześniej w 2009r. Z tego co napisał Pan Rabenda możemy spodziewać się, że do w miarę przyzwoitego stanu Bohaterów Warszawy ma być doprowadzona w 2008r. ( chociaż do pełnego sukcesu brakuje mi tu dwóch krótkich odcinków i tej niezbyt przyzwoitej krzyżówki z Jagiellońską ). Warto się więc postarać by zrobić linie 7 jak i sam dojazd z zajezdni Pogodno w stanie technicznym, który pozwalał by na jakąś godną eksploatacje tego taboru chociaż na linii 7. Poza Bohaterów Warszawy zostaje więc jeszcze fatalna ul. Żołnierska i ten wiadukt za Energetyków - nie jestem pewny jaka płynie pod nim rzeka więc nie będę mówił ( wstyd! ). Tak więc czy na 2008r. są jakiekolwiek plany doprowadzenia do porządku Żołnierskiej - oczywiście z pętlą Krzekowo?

Co do wypowiedzi administratora Mareczka to ja uważam, że to jest jakaś niczym niewytłumaczalna próba obrony naszych włodarzy przed niezbyt dobrym postępowaniem? Nikt mi nie wmówi, że miasto z prawie 1,5 mld budżetem nie może znaleźć kwoty: Cała aleja Bohaterów Warszawy wraz z Krzywoustego to jakieś 1,5 km. 280m, które akrualnie idzie do wymiany to koszt 1,5mln zł, tak więc do pełni szczęścia potrzeba nam około 9 mln zł - 7,5 mln zł więcej? Nie wiem jak to tam jest, ale przecież miasto jeśli już na prawdę nigdzie nie ma pieniędzy może je skądś pożyczyć, itd. Mnie oczywiście cieszy remont tych 280m a jeszcze bardziej się ucieszyłem gdy P. Rabenda wspomniał coś o Jagiellońskiej - 5 - lipca i mam nadzieje, że to jest prawda. Póki co chce żyć w wierze iż w 2008r. w końcu MZK dostanie jakąś poważną kwotę na torowiska adekwatną do obecnego stanu - z prostych prowadzonych pod prysznicem wyliczeń wyszło mi iż jeśli dostaniemy w 2008r. przynajmniej 30 mln zł to można za tę kwotę zmienić bardzo dużo. Każdego roku MZK powinno na same torowiska dostawać minimum 20 mln zł, aby zmiany były odczuwalne.

-- PKS Gryfice na KOMIS! Przepraszam wszystkich urażonych moim ostatnim zachowaniem.
lex napisał(a):

> Każdego roku MZK powinno na same torowiska > dostawać minimum 20 mln zł, aby zmiany były odczuwalne.

A teraz to zmian nie ma odczuwalnych? Ja to sobie tam czasem myślę, że to tak specjalnie robią co roku po kawałeczu, aby pokazać ludziom, że "coś się dzieje" i dzieje się często... Jak dla mnie to własnie jest dla ludzi odczuwalne... ;]

-- Golęcin to najzacniejsza zajezdnia po Niemierzynie :]
lex napisał(a):

> do w miarę przyzwoitego stanu Bohaterów Warszawy ma być > doprowadzona w 2008r. ( chociaż do pełnego sukcesu brakuje > mi tu dwóch krótkich odcinków i tej niezbyt przyzwoitej > krzyżówki z Jagiellońską ). Warto się więc postarać by > zrobić linie 7 jak i sam dojazd z zajezdni Pogodno w stanie > technicznym, który pozwalał by na jakąś godną > eksploatacje tego taboru chociaż na linii 7. > Poza Bohaterów Warszawy zostaje więc jeszcze fatalna ul. > Żołnierska i ten wiadukt za Energetyków - nie jestem pewny > jaka płynie pod nim rzeka więc nie będę mówił ( wstyd! > ).

Ano wstyd! :) Kanał Parnicki. Wracając do sprawy, stan mostu ( nie wiaduktu ) jest w dobrym stanie co było potwierdzone ekspertyzami fachowców z PS. To, że zrobimy Boh. Wawy będzie cieszyć, ale powoli tory w ciągu ulic Energetyków i Gdańskiej zaczynają się nadawać do podbicia i ponownego ustabilizowania toru. Wiele miast ma swoje podbijarki i co jakiś czas samemu reanimuje swoje torowiska z dobrym skutkiem, tylko u nas się jakoś nie da. Co do Żołnierskiej, nie wiem, czy oni przypadkiem nie czekają na coś w stylu ciągniemy torowisko dalej ( Szeroka, Taczaka, Szafera ). Choć ten kawałek Żołnierskiej naprawdę wymaga już remontu.

Tak więc czy na 2008r. są jakiekolwiek plany > doprowadzenia do porządku Żołnierskiej - oczywiście z > pętlą Krzekowo?

> znaleźć kwoty: Cała aleja Bohaterów Warszawy wraz z > Krzywoustego to jakieś 1,5 km. 280m, które akrualnie idzie > do wymiany to koszt 1,5mln zł, tak więc do pełni > szczęścia potrzeba nam około 9 mln zł - 7,5 mln zł > więcej?

Zabrać z regat te 4 mln co dali na promocję (?)

> Nie wiem jak to tam jest, ale przecież miasto jeśli już na > prawdę nigdzie nie ma pieniędzy może je skądś > pożyczyć, itd.

Pożyczyć można, tyle, że potem trzeba oddać. Mnie poraża zbyt małe wykorzystanie środków z UE.

> Mnie oczywiście cieszy remont tych 280m a jeszcze bardziej > się ucieszyłem gdy P. Rabenda wspomniał coś o > Jagiellońskiej - 5 - lipca i mam nadzieje, że to jest > prawda.

Prawda, bo kasy remontowej zostało.

> Póki co chce żyć w wierze iż w 2008r. w końcu MZK > dostanie jakąś poważną kwotę na torowiska adekwatną do > obecnego stanu -

Na przyszły rok miasto planuje remont Alei Piastów oraz mają ruszyć prace związane z przebudową ciągu ulic Niemierzyńska, Arkońska, Spacerowa.

-- Strzeż tajemnicy państwowej i służbowej ! -- Panie, ta Lka to na Ludową jedzie? (c) dziadek na Pl. Rodła
Iwo napisał(a):

> Ano wstyd! :) Kanał Parnicki.

Też pudło! Parnica.

> Pożyczyć można, tyle, że potem trzeba oddać. Mnie poraża > zbyt małe wykorzystanie środków z UE.

Bo na dofinansowanie dla aglomeracji to jesteśmy za mali :-(

> Na przyszły rok miasto planuje remont Alei Piastów (...)

Najwyższy czas. Nie bardzo tez rozumiem, dlaczego określono to jako "przebudowa". A co będzie inaczej? Nic. Więc to jest zwykły remont kapitalny. Zauważyłem, ze w takich artykułach autorzy nie pojmują różnic między pojęciami "remont", "modernizacja" i "przebudowa".

-- "Czy chcesz, żeby się poprawiło, ale będzie gorzej?" (c) Jan Pietrzak
t105n napisał(a):

> Bo na dofinansowanie dla aglomeracji to jesteśmy za mali :-(

Napiszę tak: byliśmy za mali. Obecnie jesteśmy aglomeracją.

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]
lex napisał(a):

> Teraz warto również pomyśleć przyszłościowo. > Zakładając najbardziej optymistyczny wariant, nowe tramwaje > niskpodłogowe możemy mieć najwcześniej w 2009r.

2010 - wcześniej się nie da. To i tak jest optymistyczny termin. Warunek - dostaniemy dofinansowanie z jakiegoś programu unijnego.

A co do reszty. W naszym mieście jest dosyć silne lobby drogowe, a radni przecież jeżdżą samochodami, nie tramwajem, więc na drogi łatwiej się wydaje niż na tory...

-- Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez Piotr

techno napisał(a):

> A co do reszty. W naszym mieście jest dosyć silne lobby > drogowe, a radni przecież jeżdżą samochodami, nie > tramwajem, więc na drogi łatwiej się wydaje niż na tory...

Widać też niestety słabość lokalnych mediów...Ktoś napierał, aby od razu zrobić też odcinek Krzywoustego? Tegoroczny remont jest idiotyczny :/. Jak rozumiem MZK połata trochę Krzywoustego - wyda kasę na trupa, a za rok kompleksowa modernizacja. Tak się wyrzuca kasę w błoto...

wysłane przez leks 17

Piotr napisał(a):

> Widać też niestety słabość lokalnych mediów...Ktoś > napierał, aby od razu zrobić też odcinek Krzywoustego? > Tegoroczny remont jest idiotyczny :/. Jak rozumiem MZK połata > trochę Krzywoustego - wyda kasę na trupa, a za rok kompleksowa > modernizacja. Tak się wyrzuca kasę w błoto...

Masz rację, ale wydawaniem kasy w błoto nie można tego nazwać. W końcu po 2008r. torowisko na Bohaterów będzie takie jak należy.

-- PKS Gryfice na KOMIS! Przepraszam wszystkich urażonych moim ostatnim zachowaniem.

wysłane przez Iwo

lex napisał(a):

> Masz rację, ale wydawaniem kasy w błoto nie można tego nazwać. > W końcu po 2008r. torowisko na Bohaterów będzie takie jak > należy.

Będzie dobre pod warunkiem, że wymienione zostaną krzyżownice i rozjazd na skrzyżowaniu Boh. Wawy / Jagiellońska.

-- Strzeż tajemnicy państwowej i służbowej ! -- Panie, ta Lka to na Ludową jedzie? (c) dziadek na Pl. Rodła

wysłane przez Piotr

lex napisał(a):

> Masz rację, ale wydawaniem kasy w błoto nie można tego nazwać. > W końcu po 2008r. torowisko na Bohaterów będzie takie jak > należy.

Zdaje się, że była kiedyś na MKMie zakładka "inicjatywy" czy coś w tym stylu...Była tam publikacja Phobosa w sprawie malowań MZK...Były też chyba termometry? I chyba na tym się skończyło...Może serwis powinien iść bardziej w celu inicjatyw?

wysłane przez leks 17

Piotr napisał(a):

> Zdaje się, że była kiedyś na MKMie zakładka "inicjatywy" czy > coś w tym stylu...Była tam publikacja Phobosa w sprawie malowań > MZK...Były też chyba termometry? I chyba na tym się > skończyło...Może serwis powinien iść bardziej w celu inicjatyw?

Hmmm, a może tak stworzyć jakieś spójne opracowanie - prace zbiorową użytkowników komisu, w której napisali byśmy jakie inwestycje w tramwaje są dla nas najważniejsze itd.? Rozesłać to np. do gazet, UM? Czy to dobry pomysł?

-- PKS Gryfice na KOMIS! Przepraszam wszystkich urażonych moim ostatnim zachowaniem.

wysłane przez Mareczek 6

lex napisał(a):

> Hmmm, a może tak stworzyć jakieś spójne opracowanie - prace > zbiorową użytkowników komisu, w której napisali byśmy jakie > inwestycje w tramwaje są dla nas najważniejsze itd.? Rozesłać to > np. do gazet, UM? > Czy to dobry pomysł?

Szczerze powiedziawszy MZK raczej wie lepiej od nas co jest niezbędne a co nie. My możemy napisać, że wg nas to i to trzeba zrobić bo krzywe, a MZK powie że to i to jest dużo ważniejsze bo tor leży na ławie tłuczniowej, bo główki szyn są zużyte, bo pomiary wykazały to i tamto. Może wygląda, że MZK się obiją i nic nie robi, ale wierz mi, oni mają ekspertów i znają się na ocenie technicznej torowisk.

-- - A jak długo się znacie? - Od dziecka. - O, to bardzo długo, prawda? - Nasze dziecko ma 3 miesiące... - (C) KMN

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Piotr

Mareczek napisał(a):

> Może wygląda, że MZK się obiją i nic nie robi, ale > wierz mi, oni mają ekspertów i znają się na ocenie technicznej > torowisk.

Na pewno :), ale mało się o tym mówi...Jakiś czas temu było o tym, że np.: takie MPK Poznań non stop podaje informacje o tym co trzeba zrobić, jak to będzie w przyszłości etc. a MZK? Brak też kampanii zachęcającej do korzystania z KM.

wysłane przez Mareczek 6

Piotr napisał(a):

> Na pewno :), ale mało się o tym mówi...Jakiś czas temu było o tym, > że np.: takie MPK Poznań non stop podaje informacje o tym co trzeba > zrobić, jak to będzie w przyszłości etc.

W jakiej formie?

> Brak też kampanii > zachęcającej do korzystania z KM.

Brak kasy = brak kampanii :/ Z resztą najpierw trzeba coś zrobić aby było z czym wyjść do klienta. Przecież nie zachęcisz go "Tylko w Szczecinie przejazd 105-tka z lat 80-tych po al. Piastów za 2,20! Poczuj się jak w wesołym miasteczku".

-- - A jak długo się znacie? - Od dziecka. - O, to bardzo długo, prawda? - Nasze dziecko ma 3 miesiące... - (C) KMN

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Iwo

Zastanawia mnie, co wykonawca będzie tam robił przez 75 dni! 560 m toru w dwa i pól miesiąca daje dziennie 7,46... m toru. Postęp prac jest imponujący. Dziś dojechał spychacz i koparka...

-- Strzeż tajemnicy państwowej i służbowej ! -- Panie, ta Lka to na Ludową jedzie? (c) dziadek na Pl. Rodła

wysłane przez lhb178 20

Iwo napisał(a):

> Zastanawia mnie, co wykonawca będzie tam robił przez 75 > dni! 560 m toru w dwa i pól miesiąca daje dziennie 7,46... > m toru.

W drugim miesiącu mają robić drugi kawałek, ten "z rzutu na taśmę". Ciekawe tylko, czy faktycznie najpierw zrobią pierwszy odcinek w całości, i dopiero będą się brać za drugi, bo to mało sensowne się wydaje.

-- 2 - 7 - 5 - 11 - 12 - 2

wysłane przez Iwo

lhb178 napisał(a):

> W drugim miesiącu mają robić drugi kawałek, ten "z rzutu > na taśmę". Ciekawe tylko, czy faktycznie najpierw zrobią > pierwszy odcinek w całości, i dopiero będą się brać za > drugi, bo to mało sensowne się wydaje.

Patrząc na obecny postęp prac pt. pan Zdzisio z palinikiem powoli tnie odcinki torowiska na kawałki, a pan Henio wyrywa je dźwigiem nie napawa mnie to zbytnio optymistycznie. Logicznym jak wspomniałeś będzie zrobienie jednego i rozgrzebanie drugiego i tu pytanie, zamykamy w całości czy robimy jednotor. Jak zamkniemy to jak dla mnie 5 i 9 będzie można śmiało zawiesić, niemniej jednak na odcinku Wawrzyniaka - Pl. Kościuszki komunikacja zastępcza będzie już konieczna.

-- Strzeż tajemnicy państwowej i służbowej ! -- Zbieram kartki. Czerwone, a co, takie "hobby"

wysłane przez lhb178 20

Iwo napisał(a):

> Logicznym jak wspomniałeś będzie zrobienie jednego i > rozgrzebanie drugiego

Nie nie. Logicznym jest rozgrzebanie całego zamkniętego teraz :)

> i tu pytanie, zamykamy w całości czy > robimy jednotor.

W zasadzie na odcinkach bez słupów na międzytorzu jednotorów się nie praktykowało, chociaż na Malczewskiego owszem...

> Jak zamkniemy to jak dla mnie 5 i 9 będzie > można śmiało zawiesić, niemniej jednak na odcinku Wawrzyniaka > - Pl. Kościuszki komunikacja zastępcza będzie już konieczna.

Jeżeli już będzie ten odcinek robiony, to zawieszanie 5 mi się nie widzi, sama 11 na Malczewskiego to trochę mało.

-- 2 - 7 - 5 - 11 - 12 - 2