Forum

Czytelnicy sami zaprojektowali trasę

Nasi Czytelnicy opracowali trasę autobusu linii nr 66 połączonego z linią nr 55 bis. Nowy autobus ułatwiłby życie mieszkańcom dzielnicy.

wysłane przez Bauer

No proszę, kto by powiedział. W sumie to ja sam rzucałem takim pomysłem jeszcze nie tak dawno. Interesuje mnie tylko trasa przejazdu, jak sądzicie jaka będzie?

wysłane przez mike_1994

Bauersoon napisał(a):

> No proszę, kto by powiedział. W sumie to ja sam rzucałem > takim pomysłem jeszcze nie tak dawno. Interesuje mnie tylko > trasa przejazdu, jak sądzicie jaka będzie?

Żydowce -> Podjuchy pętla -> wjazd kieszeniowy do Smoczej-Falskiego -> Zdroje Krzyżówka -> Os. Bukowe? I pewnie byłaby obsługiwana taborem solowym, gdyż na trasie 55bis są chyba jakieś zakręty gdzie trzeba by było zwalniać blokadę przegubu. ;)

P.S. Tylko taki projekt to każdy mógł przygotować, chodzi mi o to żeby jeszcze określili częstotliwość kursowania takiego autobusu. ;/
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Bauersoon napisał(a):

> Interesuje mnie tylko > trasa przejazdu, jak sądzicie jaka będzie?

Raczej nijaka. Na razie nic nie wskazuje na żadne zmiany poza dostosowaniem do nowych rozkładów linii jeżdżących przez Podjuchy i zmianą numerka na 85.

Natomiast na zdjęciu w MM widać, że czytelnicy prawdopodobnie kombinowali z wjazdem kieszeniowym do Smoczej.

wysłane przez Bauer

mkubien napisał(a):

> Na razie nic nie wskazuje na żadne zmiany poza > dostosowaniem do nowych rozkładów linii jeżdżących przez > Podjuchy i zmianą numerka na 85.

Małe OT: To jakaś wybiórcza zmiana rozkładów jazdy czy poza Podjuchami też coś będzie zmieniane?

A zmiana numerka widzi mi się dobrze, chociaż już większość przyzwyczaiła się do potocznej nazwy "bis" :)

> Natomiast na zdjęciu w MM widać, że czytelnicy > prawdopodobnie kombinowali z wjazdem kieszeniowym do Smoczej.

Tak jak myślałem, innego sposobu chyba nie ma. No chyba że przez Puszczę ;) Ale słyszałem jeszcze o trasie 66 jako Smocza Falskiego - Osiedle Bukowe

-- Bejbe Bejbe!!! ;););););)
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Bauersoon napisał(a):

> Małe OT: To jakaś wybiórcza zmiana rozkładów jazdy czy poza > Podjuchami też coś będzie zmieniane?

Reforma przecież wchodzi w życie. Ja sam drugi tydzień męczę pośpiechy i już patrzeć na nie nie mogę.
Bauersoon napisał(a):

> Małe OT: To jakaś wybiórcza zmiana rozkładów jazdy czy poza > Podjuchami też coś będzie zmieniane?

Tak, większośc linii, także pośpiesznych ma w planie zmianę rozkładu, czasu przejazdu, ilości brygad itp. Ma to związek oczywiście z reorganizacją sieci.
man751 napisał(a):

> Tak, większośc linii, także pośpiesznych ma w planie zmianę > rozkładu, czasu przejazdu, ilości brygad itp. Ma to związek > oczywiście z reorganizacją sieci.

Czy te zmiany wejdą tuż po wakacjach (wrzesień-październik)?

Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew
andekalbin napisał(a):

> Czy te zmiany wejdą tuż po wakacjach (wrzesień-październik)?

Część na pewno we wrześniu, część niewykluczone, że nieco później.

wysłane przez mike_1994

Bauersoon napisał(a):

> Tak jak myślałem, innego sposobu chyba nie ma. No chyba że > przez Puszczę ;) Ale słyszałem jeszcze o trasie 66 jako Smocza > Falskiego - Osiedle Bukowe

Ale co wtedy z nieszczęśliwymi pasażerami mieszkającymi na Żydowcach? Będą musieli wysiadać na przystanku "Transportowa" lub "Rymarska" i aż taki długi kawał na piechotę? To trzeba będzie wtedy utworzyć jakieś 64bis na trasie Podjuchy - Żydowce? Nie, bo przesiadka w Podjuchach. ;P
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Bauer

mike_1994 napisał(a):

> Ale co wtedy z nieszczęśliwymi pasażerami mieszkającymi na > Żydowcach?

W sumie to mają dwa autobusy 55 i 64 na których trasie są położone prawie całe Żydowce :)

-- Bejbe Bejbe!!! ;););););)

wysłane przez mike_1994

Bauersoon napisał(a):

> W sumie to mają dwa autobusy 55 i 64 na których trasie są > położone prawie całe Żydowce :)

No, ale jak zawsze mieli autobus to czemu teraz też nie? :P
Bauersoon napisał(a):

> W sumie to mają dwa autobusy 55 i 64 na których trasie są > położone prawie całe Żydowce :)

I które należy dodac - jeżdżą dośc często - jak na szczecińskie warunki.

wysłane przez Bauer

man751 napisał(a):

> I które należy dodac - jeżdżą dośc często - jak na szczecińskie > warunki.

Oczywiście że tak, tylko spróbuj wspomnieć mieszkańcom Żydowiec że zabierzemy im 66 to wytoczą przeciwko nam najcięższe działa. Ważne że kilka osób jeździ bezpośrednio na Słoneczne do Heliosa i 66 musi być ;/

OT: A ten Zając to mój kumpel z podstawówki, już w gimnazjum projektował

-- Bejbe Bejbe!!! ;););););)
Bauersoon napisał(a):

> Oczywiście że tak, tylko spróbuj wspomnieć mieszkańcom Żydowiec > że zabierzemy im 66 to wytoczą przeciwko nam najcięższe działa. > Ważne że kilka osób jeździ bezpośrednio na Słoneczne do Heliosa i > 66 musi być ;/

A niech sobie wytaczają te działa. Jak dla mnie ważniejsze jest dobro ogółu niż kilku osób, a jakoś nawet w średnie napełnienie linii 66 na trasie Podjuchy Pętla-Żydowce za bardzo nie chce mi się wierzyć.

wysłane przez MaK

Bauersoon napisał(a):

> A zmiana numerka widzi mi się dobrze, chociaż już większość > przyzwyczaiła się do potocznej nazwy "bis" :)

No tak. Ale to po raz kolejny omija numery dostępne. 62, 72, 83... Jak tak dalej pójdzie to będą okropne luki. Kiedyś Zrezygnowano np z 74 na prawobrzeżu... po jakimś czasie linia ta pojawiła się na Krzekowie.

-- Uroda niektórych kobiet jest wprost proporcjonalna do wypitego alkoholu, a odwrotnie proporcjonalna do natężenia oświetlenia. :)

wysłane przez mike_1994

MaK_86 napisał(a):

[ciach]

Kiedyś było coś o tym na forum. Ale np. 57bis dali 87, a mogli 72? To czemu nie 85 :)

wysłane przez Bauer

mike_1994 napisał(a):

> Ale np. 57bis dali 87, a mogli 72? > To czemu nie 85 :)

No właśnie żeby ludzie się nie gubili :) 57 Bis - siódemka ostatnia no to 87 - siódemka ostatnia albo 55Bis - piątka ostatnia no to 85 też piątka ostatnia :)

-- Bejbe Bejbe!!! ;););););)

wysłane przez MaK

No tak... tak. 54 -> 84. Ale przecież możnaby zlikwidować 55bis i zostawic 66. Ludzie się tak do końca jeszcze nie przyzwyczaili. :P

wysłane przez Bauer

MaK_86 napisał(a):

> Ale przecież możnaby zlikwidować 55bis i > zostawic 66. Ludzie się tak do końca jeszcze nie przyzwyczaili. :P

Może jednak zostawić 55bis a zlikwidować 66, ludzie przy takiej częstotliwośći kursowania nie mają szans się przyzwyczaić :P

-- Bejbe Bejbe!!! ;););););)

wysłane przez Bauer

MaK_86 napisał(a):

> No tak. Ale to po raz kolejny omija numery dostępne. 62, 72, 83...

No ale ludzi się nie połapią jak ktoś da np. 62. Większość nawet nie wie że 62 zlikwidowano i będą myśleć w stylu "O! 62 z Wielgowa na Smoczej!

> Jak tak dalej pójdzie to będą okropne luki.

Jak będzie zamiast 55Bis 85 to też będzie luka - 83 ;)

-- Bejbe Bejbe!!! ;););););)
mkubien napisał(a):

> Natomiast na zdjęciu w MM widać, że czytelnicy > prawdopodobnie kombinowali z wjazdem kieszeniowym do Smoczej.

Można zrobić bez wjazdu kieszeniowego. Oto propozycja: ŻYDOWCE - Przodowników Pracy - Warsztatowa - Inżynierska - Skalista - Smocza i dalej jak 55 bis do Granitowej. Przy okazji możnaby było obsłużyć SP 49.

wysłane przez Bauer

Wojtek napisał(a):

> Przy okazji możnaby było obsłużyć SP 49.

... przeznaczoną do likwidacji :P

Ale trasa doskonała, tyle zanim to wszystko to trza wyrzucić samochody stojące na Krzemiennej ;(
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez t105n  49

mkubien napisał(a):

> Natomiast na zdjęciu w MM widać, że czytelnicy > prawdopodobnie kombinowali z wjazdem kieszeniowym do Smoczej.

A czy Czytelnicy zaproponowali też częstotliwość i obliczyli, ile kilometrów będzie to kosztować? Bo jakoś w to nie wierzę. No i super jest zdanie, że ZDiTM zaoszczędzi, bo zlikwiduje się jedną linię. Zupełnie, jakby koszt funkcjonowania linii był stały, ha, ha!

-- "Czy chcesz, żeby się poprawiło, ale będzie gorzej?" (c) Jan Pietrzak

wysłane przez Bauer

t105n napisał(a):

> A czy Czytelnicy zaproponowali też częstotliwość i obliczyli, > ile kilometrów będzie to kosztować? Bo jakoś w to nie > wierzę. > No i super jest zdanie, że ZDiTM zaoszczędzi, bo zlikwiduje > się jedną linię. Zupełnie, jakby koszt funkcjonowania linii > był stały, ha, ha!

Czego tu się spodziewać? Z pomysłem wypalił koleś który nie ma żadnego pojęcia o sprawach komunikacji miejskiej więc myśli że na takim rozwiązaniu ZDiTM zaoszczędzi. Gdyby wiedział o wszystkich kruczkach związanych z projektem sprawa przedstawiała by się zupełnie inaczej.

-- Bejbe Bejbe!!! ;););););)

wysłane przez torwid  67

„Niestety, nawet jeżeli pomysł pani Ewy znajdzie poparcie w ZDiTM na jakiekolwiek zmiany będzie trzeba poczekać do końca roku. - Teraz mamy podpisane umowy na konkretne linie - mówi Kośla. - Dopiero z nowym rokiem, gdy będą podpisywane nowe umowy z przewoźnikami, będziemy mogli wprowadzać zmiany."

Pan Kośla się walnął, czy MM jest takj samo „profesjonalne" jak Głos Szuczeciński, z którego się wywodzi? Umowy obowiązują do końca 2008 r., chyba, że coś przeoczyłem. Ale mowa o braku możlwo.ci wprowadzenia zmian i tak jest śmieszna. ZDiTM ma inną furtkę, bo w umowie z przewoŻnikami zawarł liczbę wzkm +/- i tak naprawdę ma dość dużą swobodę działania. I nie musi czekać na koniec obowiązywania umów..

-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...

wysłane przez MQ ?

torwid napisał(a):

> Ale mowa o braku możlwo.ci wprowadzenia > zmian i tak jest śmieszna. ZDiTM ma inną furtkę, bo w > umowie z przewoŻnikami zawarł liczbę wzkm +/- i tak > naprawdę ma dość dużą swobodę działania. I nie musi > czekać na koniec obowiązywania umów..

Pewnie, że nie. Najlepszym przykładem są przecież zmiany przygotowywane właśnie pod kierownictwem tegoż pana Marka Kośli.

wysłane przez Iwo

mkubien napisał(a):

> Pewnie, że nie. Najlepszym przykładem są przecież zmiany > przygotowywane właśnie pod kierownictwem tegoż pana Marka > Kośli.

Widać nie pierwszy raz MM pisze bełkotliwie i niezrozumiale na temat KM. Ciekawi mnie, czy Pan Kośla faktycznie tak się wypowiedział, czy też dziennikarz poprzekręcał fakty pod siebie.

-- Zbieram kartki. Czerwone, a co, takie "hobby"

wysłane przez Bauer

Iwo napisał(a):

> Widać nie pierwszy raz MM pisze bełkotliwie i niezrozumiale na > temat KM.

Po prostu pisze opierając się na wypowiedziach których kompetencje da się podważyć.

> Ciekawi mnie, czy Pan Kośla faktycznie tak się > wypowiedział, czy też dziennikarz poprzekręcał fakty pod > siebie.

Osobiście to wątpię żeby Pan Kośla zaprzeczał sam sobie :|

-- Bejbe Bejbe!!! ;););););)

wysłane przez MaK

Siedze i myśle. Brak taboru, brak kierowców. A taka linia 55bis sobie jeździ. Nie próbuje podważać jest zapotrzebowania przez mieszkańców górnych Podjuch, bo nie. Tylko czy, taki zakład jak SPAD stać na takie marnotrawienie czasu pracy kierowcy i autobusu?

Dla przykładu na lini B czas pracy kierowcy jest wykorzystywany w około 83%. Na linii C prawie 86%. Na linii 55bis tylko około 34%. Jest myśl o ciachnięciu kursów 55 do Autostrady. Z podjuch do autostrady i z powrotem razem z postojem tam to jest 24 minuty. Ten autobus zdążył wykonać dwa kursy na Smoczą i z powrotem. Dlaczego tak nie pomyśli się? Brakuje kierowców to dlaczego nie jest w ten sposób myślane. Na dodatek ludzie mieliby wspaniałe połączenie z 55.

Oczywiście, pomysł ten nie koniecznie musi dotyczyć 55. Jest jeszcze 64.

Tylko pytanie do Bauera. na skrzyżowaniach na trasie bisów mieści się Volvo?

-- SW -> SL -> Rg -> Psychiatryk...

wysłane przez jas59  ?

MaK_86 napisał(a):

> Siedze i myśle. > Brak taboru, brak kierowców. A taka linia 55bis sobie > jeździ. Nie próbuje podważać jest zapotrzebowania przez > mieszkańców górnych Podjuch, bo nie. > Tylko czy, taki zakład jak SPAD stać na takie > marnotrawienie czasu pracy kierowcy i autobusu?

Mam pytanie, czy wszystko musi być przeliczane na pieniądze? A taki fakt jak aspekt społeczny, to już się nie liczy. Miasto zobowiązane jest statutowo do zapewnienia komunikacji mieszkańcom miasta. Nie wszystkie linie tramwajowe i autobusowe muszą być dochodowe. Jak wszyscy doskonale wiedzą nakłady na komunikację od kilku lat spadały i właśnie widać efekty tego. Przez te lata zaniedbano infrastrukturę komunikacyjną miasta, zaniedbano tabor tramwajowy i autobusowy, zaniedbano również płace pracowników szczególnie przydatnych w komunikacji (kierowcy i motorniczowie). Przez takie działanie miasto właśnie podłożyło sobie bombę z opóźnionym zapłonem. Aby nie dopuścić do wybuchu miasto troszeczkę zaczęło zwiększać nakłady na komunikację - byłbym niesprawiedliwym gdybym tego nie zauważył, ale to wszystko jeszcze za mało. W dalszym ciągu kierowcy wyjeżdżają na zachód, gdzie mają lepsze i spokojniejsze warunki pracy. Niestety miasto jakoś tego nie zauważa. Miasto rozrasta się wzdłuż i wszerz, a od dobrych kilkudziesięciu lat nie zbudowano żadnej trasy tramwajowej, o których się mówiło takich jak w ciągu ulicy 26 kwietnia do Taczaka, do ulicy Cukrowej przez Mieszka I, itp itd. Dobrze chociaż, że zaczęto remontować torowiska tramwajowe. Jak z niniejszego wynika tylko duże nakłady na komunikację trwające latami mogą rozbroić bombę z opóźnionym zapłonem i nie doprowadzić do paraliżu komunikacyjnego miasta.

-- cogito ergo sum

cogito ergo sum

wysłane przez MaK

jas59 napisał(a):

[ciach]

Tak. Masz całkowitą racje. Ale musisz przyznać, że w dobie liczenia każdego kierowcy i każdego sprawnego pojazdu linia 55bis jest marnotrawieniem. Popatrz. Kierowca na tej lini ma tyle czsu wolnego, że mógłby obsłużyć połączenia do Autostrady. Albo jakieś dodatkowe kursy do Zdroj w szczycie. Wystarczyłoby pomyśleć nad łamaniem linii między sobą.

-- SW -> SL -> Rg -> Psychiatryk...

wysłane przez Bauer

MaK_86 napisał(a):

> Tylko pytanie do Bauera. na skrzyżowaniach na trasie bisów > mieści się Volvo?

Witam :) Jeśli chodzi o trasę 55Bis to najtrudniejszy jest ten bardzo ostry zakręt na styku Metalowej/Krzemiennej. Mimo że Volvo zgięło by się tu o 90 stopni to by weszło :P Potem cała ulica Krzemienna to istny koszmar. Po obu stronach stoją zaparkowane samochody przyprawiające mnie o ból głowy ;/ Jednak tu wystarczy jedynie zakaz postoju i mamy szeroką wolną drogę. Na Smoczej spokojnie, Falskiego też i Przewiewnej też.

To Ty chcesz 55 puścić na Smoczą? :P Przyznam że było by to ciekawe rozwiązanie, ludzie zadowoleni i czas kierowców oszczędzony.

-- Tymbark - 0zł Kamizelka - 0zł Statyw - 0zł - wrażenia z nocki - bezcenne!
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez MaK

Bauer napisał(a):

[ciach]

Moja dziewczyna mieszka na Prószyńskiego. Prawie codziennie jeżdze tam autem... wiem co tam się dzieje o_O

No wiesz. Mówi się o ciachnięciu jednej brygady 55 do Autostrady. To jest rozwiązanie. Oszczędzony jeden kierowca i jeden autobus. Dodatkowo połączenie dobre dla pasażerów: - powracające 55 z Autostrady mija się na Pętli z 55 ze Zdroji/55bis - skomunikowanie z kursami 61 (centrum Szczecina) z i do Dworca - powracające z góry 55bis przechodzące na 55 do Basenu mija się wtedy z 55 jadące na Autostrade. Uważam, że to byłoby dobre rozwiązanie. Tylko, że kurs do Smoczej wykonywany by był co godzine. To jest ten minus.

-- SW -> SL -> Rg -> Psychiatryk...
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Bauer

MaK_86 napisał(a):

> Tylko, że kurs do Smoczej wykonywany by był co > godzine. To jest ten minus.

No widzisz. Nic więc dziwnego że ludzie wolą mieć "bisa" 2/3 razy na godzinę i mieć dojazd do pętli w Podjuchach. Podobną reformę można by było tez zrobić z 66 bo jego częstotliwość na Smoczej też była by taka sama jak przy reformie 55 czyli raz na godzinę.

-- Tymbark - 0zł Kamizelka - 0zł Statyw - 0zł - wrażenia z nocki - bezcenne!

wysłane przez MaK

Bauer napisał(a):

> No widzisz. Nic więc dziwnego że ludzie wolą mieć "bisa" 2/3 > razy na godzinę i mieć dojazd do pętli w Podjuchach. Podobną > reformę można by było tez zrobić z 66 bo jego częstotliwość > na Smoczej też była by taka sama jak przy reformie 55 czyli raz > na godzinę.

Akurat 66 to jest oddzielny temat rzeka. Ale tak jak napisałem wcześniej. Czas kierowcy wykorzystany w 34% to jest śmiech na sali przy obecnych problemach firmy. Ale akurat to jest już dla myślaenia dla ZDiTM, bo wykonawca nie ma tu nic do gadania.

-- SW -> SL -> Rg -> Psychiatryk...

wysłane przez Bauer

MaK_86 napisał(a):

> Akurat 66 to jest oddzielny temat rzeka.

Ale przy połączeniu z 55Bis uzyskamy takim sam rezultat jak po połączeniu z 55

> Czas kierowcy wykorzystany w 34% to jest śmiech na sali > przy obecnych problemach firmy.

Zgadzam się, jednak w tej sprawie już ZDiTM musi znaleźć odpowiednie rozwiązanie. Wszak pozostaje też pytanie czy ZDiTM jest świadomy tego "bisowego" problemu.

-- Tymbark - 0zł Kamizelka - 0zł Statyw - 0zł - wrażenia z nocki - bezcenne!