Forum

Można usprawnić ruch samochodów

- Czy nie można usprawnić ruchu na alei Wojska Polskiego? - pyta pan Adrian, jeden z naszych Czytelników. Sam zaproponował rozwiązanie problemu.

wysłane przez MQ ?

Abstrahując od tego, że te przystanki faktycznie powinny być warunkowe, to uzasadnienie dla tego pomysłu jest chyba najdurniejsze, jakie można było wymyślić.

wysłane przez t105n  49

mkubien napisał(a):

> to uzasadnienie dla tego pomysłu jest chyba > najdurniejsze, jakie można było wymyślić.

Maćku, czy ty rozumiesz tak samo jak ja, że kierowcy jeżdżą po wysepkach przystankowych??? Bo jeśli pasażerowie wysiadają na wydzieloną wysepkę, to ja nie widzę tutaj problemu dla samochodów.

-- "Autobusy nie jeżdżą przez cmentarz, bo cmentarz jest ogrodzony. Autobusy jeżdżą ulicami." (c) kierowca informując pasażera na linii 60

wysłane przez djdark  0

"- Teraz nie wszystkie wagony tramwajowe dostosowane są do zasygnalizowania przez pasażera chęci opuszczenia pojazdu - mówi Marta Kwiecień-Zwierzyńska, rzecznik zarządu."

Czy mi się źle wydaje czy może wszystkie 105 mają przy każdych drzwiach takie ładne przyciski alarmowe z opisem "Naciśnij 3X w razie awarii" czy nie da się ich wykorzystać jako przyciski do warunkowego zatrzymania tramwaju? Czy może te przyciski nie działają? Bo w Tatrach przycisk do powiadomienia motorowego jest, tylko nie wiem jak to jest rozwiązane w Bulwach.

"Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek

wysłane przez MQ ?

djdark napisał(a):

> nie wiem jak > to jest rozwiązane w Bulwach.

W "bulwach" są przyciski jak w innych "stopiątkach". MZK w sprawie przystanków na żądanie odpowiedziało, że przydało by się zamontować dodatkowe przyciski na poręczach, bo te co są, mogą być niedostępne dla niskich osób.

wysłane przez Phobos 17

> W "bulwach" są przyciski jak w innych "stopiątkach". MZK > w sprawie przystanków na żądanie odpowiedziało, że > przydało by się zamontować dodatkowe przyciski na > poręczach, bo te co są, mogą być niedostępne dla niskich > osób.

Używając takiego argumentu, wychodzi na to, że dla niskich osób wagony te nie są wyposażone w system awaryjnego informowania motorniczego o zagrożeniu i jako taki nie ma prawa poruszać się po mieście :-)

-- Nienawidzisz mnie? Chcesz mnie pobić, zabić? Ustaw się w kolejce...

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez Mareczek 5

mkubien napisał(a):

> MZK > w sprawie przystanków na żądanie odpowiedziało, że > przydało by się zamontować dodatkowe przyciski na > poręczach, bo te co są, mogą być niedostępne dla niskich > osób.

Fakt, ale w ten sposób połowa wrocławskich 105-tek ma zamontowane przyciski do otwierania drzwi.

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Mareczek 5

djdark napisał(a):

> Czy mi się źle wydaje czy może wszystkie 105 mają przy > każdych drzwiach takie ładne przyciski alarmowe z opisem > "Naciśnij 3X w razie awarii" czy nie da się ich > wykorzystać jako przyciski do warunkowego zatrzymania > tramwaju?

Nie wiem jak jest teraz, ale nie tak dawno było jeszcze "Naciśnij 2x na żądanie". Ponadto istnieje jeszcze inny sposób zaalrmowania chęci zatrzymania się i bym powiedział nawet bardziej skuteczny :)

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Iwo

Mareczek napisał(a):

> Nie wiem jak jest teraz, ale nie tak dawno było jeszcze > "Naciśnij 2x na żądanie". Ponadto istnieje jeszcze inny > sposób zaalrmowania chęci zatrzymania się i bym powiedział > nawet bardziej skuteczny :)

Mareczek, cierpisz na nadmiar pieniążków? :D Wracając do meritum, istotnie, jeszcze niedawno był umieszczony również napis 2x na żadanie. Pomijając to i tak spora część motorniczych robi z tych przystanków odcinek pośpieszny. Odnośnie "usprawnienia" ruchu w ciągu ul. Wojska Polskiego jakie zostało przytoczone w tym artykule, jest najdurniejszym jakie słyszałem w tym roku. Należą się " złote usta "

-- Zbieram kartki. Czerwone, a co, takie "hobby"

wysłane przez Phobos 17

> Odnośnie "usprawnienia" ruchu w ciągu ul. Wojska > Polskiego jakie zostało przytoczone w tym artykule, jest > najdurniejszym jakie słyszałem w tym roku. Należą się " > złote usta "

Typowy przypadek, kiedy ani dziennikarzyna, ani rzecznik nie mają zielonego pojęcia, o czym się do nich "rozmawia"...

-- Nienawidzisz mnie? Chcesz mnie pobić, zabić? Ustaw się w kolejce...

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.

wysłane przez Iwo

Phobos napisał(a):

> Typowy przypadek, kiedy ani dziennikarzyna, ani rzecznik nie mają > zielonego pojęcia, o czym się do nich "rozmawia"...

Zgadza się. Ja w pierwszym odruchu po przeczytaniu tego artykułu bardzo mocno się zastanawiałem o jakie utrudnienia w ruchu chodzi i czy aby na pewno nikomu się nic nie pomyliło i sprawa dotyczy Al. Wojska Polskiego... Dlaczego spora część artykułów dotyczących komunikacji miejskiej bardzo często mija się z rzeczywistością? Czy tak na prawdę ciężko ruszyć się z za klawiatury i zobaczyć o czym się pisze...

-- Tymczasowo poza miastem, kontakt tylko GSM

wysłane przez djdark  0

Mareczek napisał(a):

> Nie wiem jak jest teraz, ale nie tak dawno było jeszcze > "Naciśnij 2x na żądanie".

Takie napisy dalej są, na przykład w 105Ng/S 1001+1002 i jeszcze w paru innych składach.

"Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek

wysłane przez Luke_Police  163

Moim skromnym zdaniem aż 2 przystanki są tam niepotrzebne. Dlaczego? A no dlatego, że "Kasyno" i "Goplana" leżą w bardzo małych odległościach od siebie i z powodzeniem możnaby je zastąpić jednym przystankiem w połowie drogi między tymi dwoma lub przeprowadzić pomiary, gdzie wsiada/wysiada więcej osób, i ten gdzie będzie mniej, zlikwidować. W przypadku gdy "niedasię" uczynić tych przystanków warunkowymi byłoby to chyba jedyne (choć wiem, że skrajne) rozwiązanie problemu.

Istotnie uczynienie tych przystanków jako warunkowe bardzo ułatwiłoby sytuację w przypadku, gdy tramwaj jadący na Głębokie ma opóźnienie rzędu 3 minut, biorąc pod uwagę, że własnie tyle czasu na przesiadkę jest przy skomunikowaniu tramwaju z linią 103 lub 106, a pasażer z Leśna Górnego czy Siedlic może dojechać do domu linią 106 tylko raz na godzinę (pomijając jeden poranny dodatek). W przypadku gdy przystanki byłyby "na żądanie" motorniczy mógłby nadrobić nieco spóźnienie, a pasażer nie musiałby się stresować, że autobus mu ucieknie. Sam nieraz byłem w takiej sytuacji i nie zawsze kierowcy autobusów czekali na spóźniony tramwaj.

-- Wróciłem z wakacji. Czy na długo?

Technik serwisu :)

wysłane przez Mareczek 5

Luke_Police napisał(a):

> Moim skromnym zdaniem aż 2 przystanki są tam niepotrzebne. > Dlaczego? A no dlatego, że "Kasyno" i "Goplana" leżą w > bardzo małych odległościach od siebie i z powodzeniem > możnaby je zastąpić jednym przystankiem w połowie drogi > między tymi dwoma

Bezsens. Czemu ludzie mają więcej drałować do wejścia do jednostki kosztem tych paru osób, które jadą do Kasyna? Fakt, na kompromis poszli z przystankami Parnica (przesuniecię) i Gdańska (zlikwidowany), ale tam mamy odczynie z elektrownią i stocznią Pomerania. Tutaj mamy jakiś w miarę potok do wejścia na teren jednostki i znikomy potok do kasyna. Ja jestem za likwidacją tego drugiego przystanku, jeżeli się nie da ich zrobić warunkowymi.

Dodam, że tak pi razy drzwi liczba osób wysiadających na Goplanie jest o 60-70% większa niż na Kasynie.

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Robert 5

Luke_Police napisał(a):

> > W przypadku gdy przystanki byłyby "na żądanie" > motorniczy mógłby nadrobić nieco spóźnienie,

Wierzysz w to, co piszesz? Gdyby dowolne dwa stałoczasowe przystanki na trasie jednej linii stały się przystankami na żądanie, jestem przekonany że rozkładowy czas przejazdu docelowo także zostałby skrócony.

wysłane przez Luke_Police  163

Robert napisał(a):

> Wierzysz w to, co piszesz? Gdyby dowolne dwa stałoczasowe > przystanki na trasie jednej linii stały się przystankami na > żądanie, jestem przekonany że rozkładowy czas przejazdu > docelowo także zostałby skrócony.

Rzeczywiście o tym nie pomyślałem. Ale wydaje mi się, że jeżeli dojdzie do zmian w rozkładach z tego powodu, będzie po prostu więcej czasu na przesiadkę na pętli Głębokie - 4 zamiast 3 minut. Nie wydaje mi się, by z powodu zmian czasu przejazdu 2 linii tramwajowych nastąpiło poprzesuwanie w czasie wszystkich kursów 103 i 106.

-- Wróciłem z wakacji. Czy na długo?

Technik serwisu :)

wysłane przez leks 17

Tak jak pisze Luke, te przystanki są zbędne. Nigdy tam właściwie nikt nie wsiada. Moim zdaniem wystarczą od Głębokiego przystanek Tor Kolarski, a pozostałe dwa powinno się zlikwidować. Można zaoszczędzić na rozkładzie, tramwaj będzie proszuał się szybciej bo nie będzie musiał się zatrzymywać. Prawda jest taka, że już obecnie te przystanki funkcjonują jako na żądanie. Tzn. składy 2x 105N otwierają drzwi zwykle i zamykają, ale jak jedzie solówka to trzeba wstać, bo inaczej tramwaj może się nie zatrzymać wcale. Mam nadzieje, że ZDiTM na tej trasie zlikwiduje przynajmniej jeden z dwóch zbędnych przystanków, a zbędne jest i Kasyno i Goplana w moim odczuciu.

-- Precz z ZDiTM Dzieki nim mamy taką KM! - zlikwidować ZDiTM!!!
lex napisał(a):

> Tak jak pisze Luke, te przystanki są zbędne. Nigdy tam > właściwie nikt nie wsiada. Moim zdaniem wystarczą od > Głębokiego przystanek Tor Kolarski, a pozostałe dwa > powinno się zlikwidować.

Paredziesiąt osób z tych przystanków korzysta (z jednego więcej z drugiego mniej) więc likwidacja obu przystanków jest aż nadto. Albo jak pisze Luke, zrobić jeden pośredni (czego jestem przeciw), albo likwidujemy ten rzadziej używany (wiadomo jaki) albo oba na żądanie (opcja najlepsza ale chyba najwięcej będzie z nią zachodu).

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez leks 17

Mareczek napisał(a):

> albo oba na żądanie (opcja najlepsza ale chyba > najwięcej będzie z nią zachodu).

Ale po co dwa przystanki co 28 metrów ! w środku lasu?! Tak dobrze to ja nie mam nawet na osiedlu Zawadzkiego, a tam zawsze ktoś wsiada do autobusu.

PS: Argument o usprawnieniu ruchu samochodów ma moim zdaniem tyle co piernik do wiatraka jeśli chodzi o sam artykuł.

-- Precz z ZDiTM Dzieki nim mamy taką KM! - zlikwidować ZDiTM!!!
lex napisał(a):

> Ale po co dwa przystanki co 28 metrów ! w środku lasu?!

A tak nie będziesz miał żadnego przez 1,3 km. I ten z kasyna co ma zrobić? Zasuwać 600 metrów na pętle Głębokie? A ten z jednostki? 500 metrów do Toru Kolarskiego? Jak pisałem, z tych przystanków paredziesiąt osób korzysta.

> PS: Argument o usprawnieniu ruchu samochodów ma moim zdaniem > tyle co piernik do wiatraka jeśli chodzi o sam artykuł.

Nie ukrywam, że tutaj się zgadzam z Tobą jak i z Maćkiem w 100%.

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez leks 17

Mareczek napisał(a):

> A tak nie będziesz miał żadnego przez 1,3 km. I ten z kasyna co > ma zrobić? Zasuwać 600 metrów na pętle Głębokie? A ten z > jednostki? 500 metrów do Toru Kolarskiego? Jak pisałem, z tych > przystanków paredziesiąt osób korzysta.

No przepraszam, a ja muszę też taką odległość pokonać do przystanku autobusowego i nie narzekam. Dobra może pośpieszyłem się z likwidacją dwóch przystanków więc uważam, że trzeba zlikwidować jeden, albo Goplane albo Kasyno i najlepiej jeszcze z tego co zostanie zrobić NŻ. A tramwaje powinno się dostosować do obsługi NŻ, żeby w XXIw. z takimi rzeczami mieć problem to tylko w Szczecinie i na dalekim wschodzie. Instalacja może będzie trochę kosztować, ale dzięki temu będzie można też inne mało oblegane przystanki ustalić jako "Na żądanie" np. od Wyszyńskiego do Basenu, niektóre.

-- Precz z ZDiTM Dzieki nim mamy taką KM! - zlikwidować ZDiTM!!!

wysłane przez Luke_Police  163

lex napisał(a):

> Ale po co dwa przystanki co 28 metrów ! w środku lasu?! > Tak dobrze to ja nie mam nawet na osiedlu Zawadzkiego, a tam > zawsze ktoś wsiada do autobusu.

Nie 28 metrów tylko 280 jeżeli już coś. Oczywiście zgadzam się z tym, że na tak śmiesznie krótkiej odległości w środku lasu wystarczyłby jeden przystanek. Sam chodzę pieszo dłuższe odcinki, bo nie chce mi się płacić za bilet aby jechać 3-4 przystanki. Jako ciekawostkę przypomnę fakt, że swego czasu miał powstać przystanek "Wilcza kładka" i jednym z argumentów przeciwko jego powstaniu był fakt małej odległości do przystanku "Komuny Paryskiej".

> PS: Argument o usprawnieniu ruchu samochodów ma moim zdaniem > tyle co piernik do wiatraka jeśli chodzi o sam artykuł.

Też nie rozumiem o co czytlenikowi chodziło, w końcu tam tramwaj ma wydzielone torowisko, samochody nie muszą się zatrzymywać w obawie, że ktoś nagle wyskoczy z tramwaju prosto na ulicę (co ma miejsce w okolicach Stoczni Szcz. lub na Powstańców Wielkopolskich).

-- Wróciłem z wakacji. Czy na długo?

Technik serwisu :)

wysłane przez mike_1994

Luke_Police napisał(a):

[ciach]

Również między przystankami "Plac Kościuszki" a "Łokietka" dla 61, (61bis) i 81 jest żenująco mała odległośc. ;/
mike_1994 napisał(a):

> Również między przystankami "Plac Kościuszki" a "Łokietka" > dla 61, (61bis) i 81 jest żenująco mała odległośc. ;/

Tak, a na 74 nie powinno być żadnego przystanku od ogrodów do Klonowica MZK. Przecież to skandal że przystanek jest co 300-400 metrów!

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Robert 5

Mareczek napisał(a):

> > Tak, a na 74 nie powinno być żadnego przystanku od ogrodów do > Klonowica MZK. Przecież to skandal że przystanek jest co 300-400 > metrów!

A gdyby wszystkie (lub prawie wszystkie) przystanki działały jako "na żądanie" i autobus nie stawałby na każdym z nich, nie byłoby wtedy problemu z ich teoretyczną dużą gęstością (mogłyby być nawet co 200-300 m). Ale to jeszcze nie te czasy u nas.

wysłane przez Luke_Police  163

Mareczek napisał(a):

> Tak, a na 74 nie powinno być żadnego przystanku od ogrodów do > Klonowica MZK. Przecież to skandal że przystanek jest co 300-400 > metrów!

Idąc tym tokiem rozumowania zaraz ktoś rzuci pomysł by zlikwidować "Piastów" dla tramwajów. Przecież to śmiesznie blisko do "Placu Sprzymierzonych". Podobnie można wyliczać choćby przystanki na trasie Police Rynek - Jasienica wszystkie nż i z reguły autobus zatrzymuje się na co najwyżej dwóch z nich ("Kamienna" i "Kanał"). Zresztą "Siedlice nż" też leżą blisko przystanku "Siedlice pętla", co ciekawe często jak jeździłem 106 z Głębokiego, więcej osób wysiadało na przystanku nż niż na samej pętli.

-- Wróciłem z wakacji. Czy na długo?

Technik serwisu :)

wysłane przez MQ ?

Luke_Police napisał(a):

> [...] "Siedlice nż" [...]

Ostatnio był stały.

wysłane przez Iwo

lex napisał(a):

> Mam nadzieje, że ZDiTM na tej trasie zlikwiduje przynajmniej > jeden z dwóch zbędnych przystanków, a zbędne jest i > Kasyno i Goplana w moim odczuciu.

Jak już to "Kasyno", bo z przystanku Goplana korzysta jednak dość dużo osób, głównie pracowników jednostki wojskowej.

-- Zbieram kartki. Czerwone, a co, takie "hobby"