Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Tramwaje na owies
U zbiegu al. Wojska Polskiego i Piotra Skargi w głębi dziedzińca ogrodzonego neogotyckim murem stoi czerwona wiata - pierwsza zajezdnia tramwajowa w Szczecinie.
wysłane przez Robert 5
Bardzo sympatyczne opowiadanie :) Wprawdzie tekst nie uchronił się od paru błędów i pomyłek, ale najważniejsze że w ciekawy sposób opowiada o historii szczecińskiej komunikacji. Przydałoby się więcej takich interesujących artykułów w prasie codziennej.
"Trasa "jedynki" wiodła z placu Orła Białego do zajezdni przy al. Wojska Polskiego." Źródła podają, że trasa ta była od razu (23.08.1879 r.) dwa razy dłuższa (5 km) - z pl. Orła Białego wiodła dalej przez Staromłyńską, pl. Hołdu Pruskiego, Roosevelta i al. Wyzwolenia aż do rejonu obecnego ronda Giedroycia i pętli Kołłątaja.
I jeden tzw. czeski błąd: "Końska epoka trwała jednak w nowożytnej komunikacji miejskiej bardzo krótko - ledwie osiem lat." Oczywiście nie osiem lat, tylko osiemnaście (1879-97).
"Trasa "jedynki" wiodła z placu Orła Białego do zajezdni przy al. Wojska Polskiego." Źródła podają, że trasa ta była od razu (23.08.1879 r.) dwa razy dłuższa (5 km) - z pl. Orła Białego wiodła dalej przez Staromłyńską, pl. Hołdu Pruskiego, Roosevelta i al. Wyzwolenia aż do rejonu obecnego ronda Giedroycia i pętli Kołłątaja.
I jeden tzw. czeski błąd: "Końska epoka trwała jednak w nowożytnej komunikacji miejskiej bardzo krótko - ledwie osiem lat." Oczywiście nie osiem lat, tylko osiemnaście (1879-97).
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.